Lokakuun lapsoset 2016

Onko kohdunulkoinen jollain lailla periytyvää? Mun siskolla ja äidillä on ollut. Tuli vasta äsken mieleen tämä asia.
Mun äidillä myös joskus aikoinaan ollut, myös tuulimuna ja sen jälkeen sai meidät kolme. Mulle sanoi kätilö, että keskenmenot, kohdunulkoiset yms on vain huonoa tuuria - en kyllä osaa sanoa, että voisiko olla periytyvää. Kysyin myös onko suurempi riski uusiutua, niin meinasi, että jos kerran on ollut väärässä paikassa, niin onhan se riski mennä sinne uudestaankin.. :( mutta ei kuulemma mikään älyttömän suurentunut riski tms.
 
Voi itkut että kehittelin tänään paniikin kun tuota ruskeeta tuhrua tulee.... Sillai ne menkatki aina alkaa, niin hirvittää nyt että milloin se verinen vuoto alkaa... Lueskelin netistä että monella on ruskehtavaa tullu ja ihan normisti on raskaus edenny. Eilen moinen tieto vielä helpotti mutta tänään enää ei. Mietin että pitäiskö mun kuitenki mennä jo ens viikolla sinne ultraan oman mielen rauhan vuoksi vaikken voikaan saada aikaa omalle lääkärille. Varattunahan se olis 23.2 eli 1,5vk pitäs malttaa tän ressin kanssa sinnitellä... Nyt viikkoja ehkä 6+4
 
Mulla ei ainakaan uudestaan mene samaan paikkaan kun poistivat vas. Tuuban kokonaan. Toki se on voinut sitten mennä oikealla väärään paikkaan. Mut sitten on kyllä maailman huonoin tuuri. :)
Mahakipuja oli km ku raskaudessa. Joten nyt oon tavallaan helpottunut että aika pienillä jomotuksilla menty. Ne kivut silloin ei ollut kyllä normaalia nähnytkään. Tosin ei normaali raskauskaan kun yksi alkio kohdussa ja toinen johtimessa.

Pahoinvointia ja jatkuvaa oksentelua oli esikoisesta aikoinaan. Ja muista tytöistä. Enkelipojasta ei ollut yhtään. Liekö tämäkin poika.. :)

Kun olin leikkauksen jälkeen sairaalassa niin viereen tuli nainen tiputukseen ja lääkittäväksi raskauspahoinvoinnin takia. Silloin mielessäni ajattelin että olisin mieluummin tuossa tilassa kuin tässä. Kohtu tyhjänä. Vaikka ei se jatkuva oksentelu ja pahoinvointikaan loppujen lopuksi ole mikään tavoiteltava asia. Mutta ymmärrän hyvin että tuo pientä varmuutta että siellä on joku jos halailee pönttöä.
Toivotaan että kukaan nyt ei joudu tipparuokintaan!❤ jotta nuo poppakonstit auttaisi huonoon oloon. :)

Ps. Onkos kukaan ajatellut kokeilla sitä leikkimielistä tyttö vai poikatestiä mitä myydään raskauskeijulla esim? :D

Ultria odotellessa!❤
 
Voi itkut että kehittelin tänään paniikin kun tuota ruskeeta tuhrua tulee.... Sillai ne menkatki aina alkaa, niin hirvittää nyt että milloin se verinen vuoto alkaa... Lueskelin netistä että monella on ruskehtavaa tullu ja ihan normisti on raskaus edenny. Eilen moinen tieto vielä helpotti mutta tänään enää ei. Mietin että pitäiskö mun kuitenki mennä jo ens viikolla sinne ultraan oman mielen rauhan vuoksi vaikken voikaan saada aikaa omalle lääkärille. Varattunahan se olis 23.2 eli 1,5vk pitäs malttaa tän ressin kanssa sinnitellä... Nyt viikkoja ehkä 6+4
Kyllähän moni on 6+ viikoilla nähnyt jo sykkeen. Jos sulla ei oo kovia kipuja niin luulisin että ihan ok. Enhän mikään lääkäri ole mutta lukenut myös että monella tulee isompaakin vuotoa ja silti kaikki hyvin.
 
Ainiin on mulla oireena finnit. Kirjoitinkohan niistä aikaisemmin, en muista. Niitä on naamassa, selässä ja rinnuksilla. Ja hiukset rasvoittuvat nopeasti. Teini-iässä ei olis mukavia mutta näin kohta 37-veenä menee :p

Mun siskolla oli kaikki 3 raskautta vähäoireisia. Ei yhtään pahoinvointia. Yhdestä oli väsymystä ja liitoskipuja. Jospa menisin samoja jalanjälkiä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Kyllähän moni on 6+ viikoilla nähnyt jo sykkeen. Jos sulla ei oo kovia kipuja niin luulisin että ihan ok. Enhän mikään lääkäri ole mutta lukenut myös että monella tulee isompaakin vuotoa ja silti kaikki hyvin.
Samaa minäkin olen lukenut että saattaa vuotaa verta ja siltikin kaikki ok. En älyä miten oonkin nyt näin huolissani tästä vaikka ruskeeta vaan. Mut kun sitä on nyt viikko tullut ja eilen tosi paljon tummempaa niin säikähdin. Jos saan ens viikolle ajan niin sit ois rv 7. Tuntuis jo jotain näkyvän tuolloin jos on näkyäkseen.
 
Mulla myös alkanut naama kukkimaan ihan kauheeta tahtia.. Ei kiva! Lisäksi oisin ihan valmis jo 20:00 nukkumaan joka ilta... :D Ja heti plussan jälkeen on alkanut tulee kauheesti ilmaa mahaan eli siis ilmavaivoja. Ne olis kyllä saanu olla tulematta! :poop::ROFLMAO:

Tintt@r@ kyllä mä soittaisin ja kysyisin aikaisempaa aikaa vaikka se voikin olla ihan normaalia ar vuotoa, mutta saapahan ainakin mielenrauhan <3
 
Voi itkut että kehittelin tänään paniikin kun tuota ruskeeta tuhrua tulee.... Sillai ne menkatki aina alkaa, niin hirvittää nyt että milloin se verinen vuoto alkaa... Lueskelin netistä että monella on ruskehtavaa tullu ja ihan normisti on raskaus edenny. Eilen moinen tieto vielä helpotti mutta tänään enää ei. Mietin että pitäiskö mun kuitenki mennä jo ens viikolla sinne ultraan oman mielen rauhan vuoksi vaikken voikaan saada aikaa omalle lääkärille. Varattunahan se olis 23.2 eli 1,5vk pitäs malttaa tän ressin kanssa sinnitellä... Nyt viikkoja ehkä 6+4
Sama juttu minulla! Itkin eilen moneen otteeseen.. Mieli on ihan maassa. Eilen ja keskiviikko aamuna tullut valkovuodon seassa hieman rusehtavaa vuotoa. Mä soitin eilen neuvolaan ja sain sitä kautta ajan neuvolalääkärille ens keskiviikoksi. Silloin on mahdollisuus ultraankin.. Kyllä odottavan aika on pitkä.
 
Catharin, muistanko oikein, oliko siullakin tuulimunaraskaudessa niin, että oli tunne siitä ettei kaikki ole hyvin? Itselläni ainakin oli, ja nyt on ihan toisenlainen fiilis. Lisäksi tm:ssa maha turposi ja "kasvoi", mutta oli aivan pehmeä löllö. Normi raskaudessa tässä vaiheessa itellä ainakin tuntuu alavatsa jotenkin täyteläiseltä, jos vetää jalat väärällä tavalla kippuraan :LOL:
 
Mulla varattuna ensimmäinen ultra 24.2 ja silloin viikkoja 7+3.. vielä on tuskallisen pitkä aika siihen.

Jotkut puhu niistä finneistä... mulla tuli siinä keskenmenneessä raskaudessa hirveesti finnejä naamaan, rintaan ja selkään. Eipä ne sen jälkeen lähteny pois kun rinnasta. Onhan tuo naama vähän rauhallisemman näkönen, mutta silti ihan järkyttävä. Saa nähä mihin suuntaan tässä raskaudessa tää etenee o_O
 
Lisbon, oli joo! Ja mulla kans maha turpos kauheesti sillon, kohtu tosin vastas viikkoja vielä sillon rv 9+0 kun tyhjennys tehtiin. Nyt on toisaalta vähän erilainen ja varmempi olo, mut pakko myöntää et kyl välillä tulee sellanen pelko perseeseen et entä jos taas menee ketuiks tämäkin homma. Tein viimisen pc:n nyt aamulla, mut mun mielestä se ei kauheesti oo tummunu loppupeleissä. Tosin vaikee määritellä kun noi muut on kuivana. Mutta mutta.. Laitoin miehelle just viestiä et hakis mulle kaks digiä samalla ku on parturissa, sais varmistuksen siitä.
 
Lisbon, oli joo! Ja mulla kans maha turpos kauheesti sillon, kohtu tosin vastas viikkoja vielä sillon rv 9+0 kun tyhjennys tehtiin. Nyt on toisaalta vähän erilainen ja varmempi olo, mut pakko myöntää et kyl välillä tulee sellanen pelko perseeseen et entä jos taas menee ketuiks tämäkin homma. Tein viimisen pc:n nyt aamulla, mut mun mielestä se ei kauheesti oo tummunu loppupeleissä. Tosin vaikee määritellä kun noi muut on kuivana. Mutta mutta.. Laitoin miehelle just viestiä et hakis mulle kaks digiä samalla ku on parturissa, sais varmistuksen siitä.
Mie katoin sitä siun testiä, kyllä se miusta ihan hyvältä näyttää :love: Millos se edellinen testi olikaan tehty? Miulla kans saattaa olla pari kolme päivää viivat samannäkösii ja sitten yhen äkkii rämähtää muutaman astetta tummemmaks!
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mie katoin sitä siun testiä, kyllä se miusta ihan hyvältä näyttää :love: Millos se edellinen testi olikaan tehty? Miulla kans saattaa olla pari kolme päivää viivat samannäkösii ja sitten yhen äkkii rämähtää muutaman astetta tummemmaks!
Mä tein sen alimman tänään aamusta, ylin oli ke illalla tehty. Tietty toi vähän hämää ku muut on kuivia ni näyttää eriltä. Säästän sen toisen digin ens viikkoon, toisen teen nyt vkl aikana :barefoot: Mun tarvis kohta lähtee töihin ja työilta alkaa avohaavojen hoidolla, mä niin toivon etten kyöki :LOL:
 
Mä tein sen alimman tänään aamusta, ylin oli ke illalla tehty. Tietty toi vähän hämää ku muut on kuivia ni näyttää eriltä. Säästän sen toisen digin ens viikkoon, toisen teen nyt vkl aikana :barefoot: Mun tarvis kohta lähtee töihin ja työilta alkaa avohaavojen hoidolla, mä niin toivon etten kyöki :LOL:
Siekin oot hoitoalalla..? :ROFLMAO: Kylläpäs ollaan sitten samiksii, voi jee :D
 
Naama kukkii tosiaan täälläkin. Ja pientä ruskeaa tuhrua tullut useampana päivänä, mutta kovin huolissani en ole kun esikoisesta oli sama juttu.

Pahoinvointirannekkeet hommasin viimeksi, mutta kun ne tulivat niin olot oli jo aika lailla helpottaneet joten en päässyt kunnolla testaamaan.

Soitinkin jo eilen neuvolaan vaikka piti vasta ensi viikolla. Meillä on vaan koko perheellä joku ihan jäätävä virustauti ja piti vielä varmistaa kuinka paljon/usein sitä parasetamolia voi ottaa. Näin hirveetä oloa ei ole sitten influenssan ollut, kuumetta oli eilen 39 C, järkyttävät lihassäryt ja kauhee kurkkukipu. Tänään jo vähän parempi ja pystyy hetken koneellakin istumaan. Että otti päähän et just nyt iskee tällainen tauti kun ei muita lääkkeitä saa ottaa. Vaikka tosi nihkee olen yleensäkin lääkkeitä syömään, niin sen verran kaamea olo oli eilen että mielelläni olisin jotain muutakin ottanut.

Mutta joo, sain varattua ekan käynnin, on vasta muistaakseni 14.3. ja varhaisultran sain sen KU takia ja se on 6+3 :) Edellinen oli mun laskujen mukaan 6+2 ja silloin alkio oli 3,4 mm pitkä ja sydämen syke näkyi hyvin.

Mua on alkanut hirvittää nuo miehen työmatkat. Jonkin verran reissaa ja on kerralla pois 3 - 14 pv. Yhden lapsen kanssa pärjätty aika hyvin, vaikka onhan se välillä haastavaa saada esim. koira lenkitettyä. Mitään pahoja tauteja ei onneks ole tähän mennessä reissujen aikana iskenyt, mut just eilen mietin et mitenköhän sitä olis selvinnyt yksin kun sellainen olo oli ettei koiraa olisi pystynyt edes pihalle pissattaan. Nyt miehen tauti tulee päivän perässä niin sillä on tänään vasta pahin. Kauhulla kuuntelin kun just pari pv sitten sanoi, että uusia projekteja tulee kovaa tahtia, loppuvuosi on tosi kiireinen... Miten ihmeessä sitä selviää yksin vauvan, taaperon ja koiran kanssa..? On meillä noita isovanhempia tossa lähellä osa, mutta ne on mitä on, ihan kauheesti ei apua niistä ole. Ja tässä työtilanteessa vähän hankala löytää uutta työtäkään, jossa ei tarvis reissata. Ja sit vielä se et jos jotain täällä sattuis sillä välin kun on poissa, niin ei tuolta toiselta puolelta maailmaa edes ihan hetkessä pääse takaisin...

Oxalis 4+5
 
Mää kävin lukemassa nyt helmi- ja maaliskuussa synnyttävien ketjuja. Ihan samanlaisia asioita siellä on pohdittu alkuraskaudesta kuin täälläkin nyt pohditaan.

Nyt siellä ihmetellään, että mihin se aika oikein on mennyt ja kohta jo synnytetään. Ja jotkut ovat jo synnyttäneetkin. Itse tässä kärvistelee muutaman päivän kanssa, että pääsisi edes varhaisultraan asti... Ihmisen mieli on niin ihmeellinen välillä :devil:

Nyt naiset aletaan nauttia tästä tilanteesta ilman huolen häivää! Tulkaa sitten kertomaan, jos onnistuitte, mää en onnistu :ROFLMAO:

Koskakohan sitä jää töissä kiinni. Naamassa on niin muhkeat näpyt, että ei voi olla huomaamatta. Ajattelin kertoa työnantajalle ehkä varhaisultran jälkeen... Toisaalta haluaisin kertoa vasta viikon 12 jälkeen, mutta sitten pitäisi ottaa lisätöistä neuvolakäyntiaika. Muuten sen saisi työajalle... pitääpä miettiä, tässä on vielä melkein 2 viikkoa aikaa.

Kääk, siis varhaisultrahan on reilun viikon päästä ja siitä vajaa viikko niin on neuvola! :eek::love:
 
pahoinvointi :sick::sick::sick: ,löysin apteekista pahoinvointilääkkeen nimeltä postafen sitä lääkärit määrää alkuraskauden pahoinvointiin ja saa apteekeista ilman reseptiä! Tarkistin viellä neuvolasta ett äsitä saa syödä ja se todella auttaa! suosittelen!! se on siis matkapahoinvointilääke ja lukee tuoteselosteessa että keskustele lääkärin kanssa jos aiot käyttää mutta neuvolassa todettiin se turvalliseksi ja lääkärit sitä määrää! mä selviin nyt jokaisesta päivästä ees hengissä vaikka helppoo se ei ookkaan.
sitruunavesi auttaa myös pahoinvointiin eli jääkylmää vettä ja sekaan sitruunaesanssia. SEkä kivennäisvesi helpottaa myös närästykseen.

Ja ain kun vaan voi koitan nukkua sekä levätä( eli todellisuudessa harvoin:ROFLMAO::ROFLMAO:) eilen en jaksanu viedä vanhimmaista eskariin kun nukutti saatanasti. Pidettiin vaan kotipäivä, joskus voi valita(y) ja tyttö sanoi ettei haittaa, kotona on kivaa ;)

Juokaa paljon sekin auttaa, muuten tulee päänsärkyä ja jos oksentelette nestehukka on vaarana!

Pyysin myös lääkäriltä reseptin raskauden aikana käytettävään vahvempaan närästyslääkkeeseen, jotta pystyn elämään(renniet ja muut ei auta paskaanaan)

Pojan operaatio päivästä selvittiin hengissä. se meni hyvin. Ainut miinus, että kolmannella saivat vasta kanyylin:cry: eli kurjaa kiusaamista ollut sillä saralla. Nukutuksessa pistettiin kortisoonia kolmeen niveleen ja herääminen meni myös hyvin. Haasteellista oli saada pidettyä poika vuorokauden levossa ( meni huonosti se) mutt onneksi yön nukkui 12h jolloin lepoa oli. Nyt sit odotellaan miten hoidot vaikuttaa ja enskuussa uudestaa reumapolille ultraan ja katostaan aloitetaanko lääkitys.

Mulla menee kaikki energia kodin ja lasten huoltamiseen, illalla nukkumaan jo 9-10 aikaan kun olen niin kuollut. huono olo on kokoajan mutta onneksi tuo postafen auttaa jonkin verran. Lapset ovat olleet eilis illasta saakka isällään (meillä uusio perhe) ja olen vaan levännyt...nukkunut, syönyt ja maannut sängyssä:whistle::sleep::barefoot: harvinaista herkkua mutta kun stressitaso laskee niin paha olokin laskee. Tosin huomenna lapset tulee takas kotiin niin veikkaan et olokin huononee kun pitää jaksaa olla ylhäällä ja touhuilla. Kaikki ois hyvin jos sais vaan levätä ja syödä sitä mikä maistuu:p

tyty ja yrjöpallo rv6+3
 
vuodoista mulla jäi yks päivä saunanalauteete vereen ku oli tullu vuotoa ( tosi tämä seksin jälkeen)´mutta kun ei ollut kipuja niin en jaksanut huolestua. Nyt on ollut millon mikäkin päivä enemmän taiähemmän ruskeeta tuhrua/valkovuotoa mutta ei kipuja. Neuvolasta kysyin asiaa samalla kun tupta pahoinvointilääkettä selvittelin, niin neuvola täti sanoi että jps kesken ois menossa tulis kivut ja kunnon vuoto. Tuhruvuoto liittyy tavalliseen istukan aktivoitumiseen ainakin rv6 viikoilla ja siintä eteenpäin. Menee myös kiinnittymisvuodon piikkiin koska nyt se porautuu entistä tiukemmin tonne kohtuun. Ensviikolla ois meilläkin ultra.
 
Meenkö mä siitä mistä aita on matalin, kun tein vain yhden raskaustestin (ClearBluen digitaalisen) enkä tiedä mitään mistään hcg-tasoista yms.? :D Jännäähän tämä on, kun on ensimmäistä kertaa raskaana, sen myönnän. Välillä pelottaa, välillä ahdistaa ja välillä taas oon vaan niin onneni kukkuloilla. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan, mutta turvotus on aika paha ja farkut kiristää. En joka päivä käy vaa'alla, mutta paino heittelee välillä kolmellakin kilolla. Aamuisin on kevyt olo, illalla kuin ilmapallolla. Väsymyskään ei ole vaivannut ja energiaa on vaikka millä mitalla. Teen pitkiä, rauhallisia, kävelylenkkejä ja koko ajan tekee mieli siivota...(!)

Vagabonga + Poppy rv6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hetelmä16 ja Kafi
Meenkö mä siitä mistä aita on matalin, kun tein vain yhden raskaustestin (ClearBluen digitaalisen) enkä tiedä mitään mistään hcg-tasoista yms.? :D Jännäähän tämä on, kun on ensimmäistä kertaa raskaana, sen myönnän. Välillä pelottaa, välillä ahdistaa ja välillä taas oon vaan niin onneni kukkuloilla. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan, mutta turvotus on aika paha ja farkut kiristää. En joka päivä käy vaa'alla, mutta paino heittelee välillä kolmellakin kilolla. Aamuisin on kevyt olo, illalla kuin ilmapallolla. Väsymyskään ei ole vaivannut ja energiaa on vaikka millä mitalla. Teen pitkiä, rauhallisia, kävelylenkkejä ja koko ajan tekee mieli siivota...(!)

Vagabonga + Poppy rv6+1
Sie et selkeestikkään oo ollu tuolla himotestaajien ketjussa!! :D:D
 
Samat hommat täälläkin :ROFLMAO: Lisäksi vielä sh-opinnot päälle! Voin kertoo ettei oikein ajatus kulje, ei töissä eikä koulussa. Kotona vielä vähemmän :rolleyes:
No ei ihme ettei ajatuskulje! Mä jossain kohtaa aion kans jatkaa opintoja, mut sit vasta kun lapset on isoja. Ei musta olis vielä siihen. Ja nyt kun on vakipaikka ni ei oo sellast "pakkoa" mennä kouluun o_O
 
  • Tykkää
Reactions: lisbon

Yhteistyössä