Lokakuun lapsoset 2016

Moikka

Maanantaina varhaisultrassa näkyi hyvin voiva ja viikkoja vastaava pikkuinen ❤

Puhuttiin korkeasta iästäni ja riskeistä eli suurethan riskit tässä on. Soittelin tänään kunnalliseen ja ajan sain 8.3.

Esikoinen tanssi viime viikolla vanhat ja tämä äiti oli itku silmässä koko-ajan

Pahoinvointi on ollut runsasta aamuisin ja pyörryttää. Kaveri lupaskin mitata hb maanantaina töissä. Hyvin harva ruoka enää maistuu ja kahvikin oksettaa.

Näillä menään, tsemppejä kaikille!

Riina 8+0
Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Minäkin 37 ja mietityttää juuri riskien kasvaminen tällä iällä. Aiemmin ei ole ollut keskenmenoja mutta en muista että missään aiemmissa kolmessa raskaudessa olis ollut näin kovia särkyjä alussa alavatsassa!!! Alkaa jo vähän hirvittää, viikkoja kuitenkin vasta vaivaiset 4+5
 
Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Minäkin 37 ja mietityttää juuri riskien kasvaminen tällä iällä. Aiemmin ei ole ollut keskenmenoja mutta en muista että missään aiemmissa kolmessa raskaudessa olis ollut näin kovia särkyjä alussa alavatsassa!!! Alkaa jo vähän hirvittää, viikkoja kuitenkin vasta vaivaiset 4+5
Mulle lääkäri puhui varhaisultrassa lähinnä niskaturvotuksesta. Suomessa on kuulemma ollut vuoden verran joku vielä tarkempi koe asiaan mitä ennen on ollut. Maksaa yksityisellä vaan 600 € :oops: Lääkäri kuitenkin sanoi, että saatan saada kyseisen testin ilmaiseksi, koska kuulun tällä iällä riskiryhmään.

Mää ajattelin mennä niillä testeillä mitä neuvolasta normaalistikin saa. Keskenmenon ja down-lapsen riskit ovat tiedossa, mietitään niitä sitten, jos on aihetta.

Muuten mua ei tällä iällä hirvitä oma jaksaminen tms. Oon niin kauan seurannut sivusta muiden lisääntymistä, että tästä olen onnellinen. Pärjään muutenkin hyvin vähillä unilla. Ja nythän on vielä helppoa, kun on ensimmäinen raskaus. Saan levätä kun haluan. Toista aiotaan yrittää heti perään, sitten ei enää levätäkään niin paljoa.

Mulla ei ole sellaiset fiilikset, että olisin raskaana. Varmaan uskon vasta rakenneultran jälkeen. Tänään 7+3, maanantaina varhaisultrasta löytyi syke. Viikot piti olla 7+0, mutta koko vastasi 6+1. Ehkä siellä on pieni siro rinsessa tulossa tai sitten pikkuprinssi joka kasvaa omaa tahtiaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kafi
Lisäystä Lokakuun lapsosiin tältä suunnalta.

Rouva Pii Poo / 37 / 1. lapsi / K-SKS

Jännittää, pelottaa ja vaikka mitä muuta. Viikkoja kasassa 5+4, la ennen ultrassa varmistamista 23.10. En ole vieläkään soittanut neuvolaan, ajattelin käydä vielä labrassa raskaustestissä, ihan varmuuden vuoksi. Nopeaa toimintaa ollut koko syksy, miehen kanssa ei olla kovinkaan kauaa oltu vielä edes yhdessä ja hynttyytkin saatiin saman katon alle vasta kuun alusta. Hyvin on kuitenkin tieto elämänmuutoksesta otettu vastaan.

Tällä hetkellä näköinen sohvalla etovan oloni kera, yritän saada aikaiseksi ruokaa työn raskaan raatajalle, ja mietin pitäisikö sittenkin sanoa ukolle, että tuo yhden raskaustestin kotiin tullessaan. :whistle:

Toivottavasti täällä ja myöhemmin FB:n puolella saadaan vertaistukea puolin ja toisin. (y)

Se on tällä iällä oltava nopea
Meillä kans tosi tuore suhde ja sekin tuo oman jännityksensä tilanteeseen. Molemmat ollaan kyllä innoissamme, vaikka ei vielä edes asuta saman katon alla. Kesällä sitten
 
Sitä mä kanssa ajattelin.
Kivistää/kiristää jotenkin tota oikeeta munista aika ajoin. Aamulla oli kauhee paine/kiristys koko alavatsalla. Ei oikeestaan muita kipuja oo ku se muniksen kivistys/kiristys.
Sen verran vielä että monasti se keltarauhanen siellä jomottelee kun raskaus on alkanut. Jos ei oo ihan älyttömät kivut. Itse en päässyt sängystä ylös kun oli munanjohtimessa tavaraa. Toki ne kivut on myös yksilöllisiä. Toivottavasti menet ultraan tarkistaa. ❤
 
Täällä ei ole ollut uutta verta eli toivoa on että olisi vain katkennut verisuoni tms. Ei ole ollut kipuja kauan muuta kun sitä samaa alkuraskauden jomottelua. Otin yhteyttä yksityiseen neuvolaan ja sanoivat että soittaa ja varata ar ultraan aikaa kun on 6+3 eli ensi viikon pe ja seuraavalla viikolla siitä sitten ultraan. Toivottavasti pieni pysyy kyydissä ja päästään näkemään häntä sitten reilun viikon päästä
 
Soitin sinne neuvolaan ja terkka kehui et hienoa et on noussut ja noususuunnassa. Ei kommentoinu siihen tuplaantumisen puutteeseen mitään. Sanoi vaan ettei tiedä onko tuulimuna vai voisko olla vaan sen verran alussa ettei ne oo noussu tarpeeks. Yrittää saada mut ma lääkärille ni soittelee sit maanantaina. Mä vaan tiedän et mulla ei sellast tuuria ole et tuol ketään olis.
 
Sen verran vielä että monasti se keltarauhanen siellä jomottelee kun raskaus on alkanut. Jos ei oo ihan älyttömät kivut. Itse en päässyt sängystä ylös kun oli munanjohtimessa tavaraa. Toki ne kivut on myös yksilöllisiä. Toivottavasti menet ultraan tarkistaa. ❤
Voiko se keltarauhanen sit kivistää ihan kunnolla? :eek:
Eilisestä illasta asti on taas tullut tota soosia ja sen johdosta stressiä pukannut. Toivottavasti pääsen tänään ultraan niin sais selville onko siellä ketään..
 
Soitin sinne neuvolaan ja terkka kehui et hienoa et on noussut ja noususuunnassa. Ei kommentoinu siihen tuplaantumisen puutteeseen mitään. Sanoi vaan ettei tiedä onko tuulimuna vai voisko olla vaan sen verran alussa ettei ne oo noussu tarpeeks. Yrittää saada mut ma lääkärille ni soittelee sit maanantaina. Mä vaan tiedän et mulla ei sellast tuuria ole et tuol ketään olis.
Pietään nyt kuitenkin vielä peukut pystyssä (y) Toivotaan että saat maanantaina selvyyden!
 
Tsemppiä Catharin! Tuli mieleen et onko sulla kilpirauhasarvoja katsottu? Synnytyksen jälkeen voi tulla ensin liikatoiminta ja sit vajaatoiminta ja joillain se vajaatoiminta jää päälle. Tai sit muuten vaan tulee. Ja jos TSH on ylärajalla niin koita silloinkin puhua et saisit lääkitystä koittaa, raskautta yritettäessä piti olla alle 2,5 vai alle 2, en nyt muista, mut kumminkin paljon alle sen viiterajan 4,3.

Niin ja Hb ja rautavarastot (ferritiini) pitää kans olla kunnossa. Ferritiinin täytyis olla paljon enemmän kuin se alaraja 13 raskautta yritettäessä.

Nää nyt tuli mieleen, kantsii tsekkauttaa jos ei oo jo katottu :)
 
Tsemppiä Catharin! Tuli mieleen et onko sulla kilpirauhasarvoja katsottu? Synnytyksen jälkeen voi tulla ensin liikatoiminta ja sit vajaatoiminta ja joillain se vajaatoiminta jää päälle. Tai sit muuten vaan tulee. Ja jos TSH on ylärajalla niin koita silloinkin puhua et saisit lääkitystä koittaa, raskautta yritettäessä piti olla alle 2,5 vai alle 2, en nyt muista, mut kumminkin paljon alle sen viiterajan 4,3.

Niin ja Hb ja rautavarastot (ferritiini) pitää kans olla kunnossa. Ferritiinin täytyis olla paljon enemmän kuin se alaraja 13 raskautta yritettäessä.

Nää nyt tuli mieleen, kantsii tsekkauttaa jos ei oo jo katottu :)
Mulla on katottu kilppariarvot ja sillon ne oli ihan hyvät. Mutta just eilen taas sitä mietin et pitäiskö taas ne ottaa, koska mulla olis niin paljon oireita siihen vajaatoimintaan. Sehän ei kaikilla näy testeissä, tai näin oon ymmärtänyt. Rauta on ihan ok, just viimeviikolla se katottiin sekä kaikki muut verikokeet kun munuaislääkärillä kävin kontrollissa. :) Mut joku tässä mättää ja pahasti. Jos tää raskaus on nyt se tuulimuna ni ens kierros kokeilen disperiiniä sekä vaadin taas kaikki kokeet! Mut maanantaina tosiaan toivottavasti nähdään mikä on tilanne!
 
Minäkin liittyisin mukaan joukkoonne :) Täällä viikkoja koossa suunnilleen 5+2, la lienee 27.10. Varovaisen onnellisia ollaan odotuksesta, - syksyllä takana kkm, joka jätti pelkoja varjostelemaan taustalle. Kipuilen välillä samaan tapaan kuin syksyllä, menkkamaisia jomotuksia oli silloin ja on nytkin ajoittain (ihan joka puolella), mikä aiheuttaa vähän huolta. Yritän ja haluan kuitenkin luottaa, että nyt kaikki menee hyvin :love:

Kotona meillä on ihana 7-v –tyttönen, joka aloittelee koulun ens syksynä, toinen lapsi siis tulossa. Minäkään en enää mikään nuori ole, ikää tällä hetkellä 36 (kiva kun on monen ikäisiä äitejä mukana, meitä vanhempiakin!)


Luisa/36/2.lapsi/Kättäri (onko se oikeasti KOS?)
 
Mukava että täällä on teitä vähän 'iäkkäämpiäkin' odottajia, itse täytän syksyllä 37 :)
Pohdiskelin joko sitä johonkin riskiryhmään kuuluu mutta normaali käytäntö ultrien ym. suhteen taitaa täällä olla niinkuin nuoremmillakin. Edellisessä raskaudessa mulla oli loppupuolella insuliinihoitoinen radi ja sen takia varmasti sokerisyynit tulee oleen jo varhaisessa vaiheessa.
Neuvola-aikaa en ole vielä varaillut, ajattelin että käyn ARultran ensin ja varailen sitten. Ensi keskiviikkona toi ultra-aika olisikin. Miten se voikin jännittää aina yhtä paljon?!
On kuitenkin huojentavaa tietää että kaikki on hyvin (toivottavasti) ja viikot varmistuu. Meillä on myös kahdet kaksoset joten sekin kiinnostaa montako vauvanalkua masussa on :)

Viikkoja nyt 6+5. Tänään olo on ollut kovasti krapulainen ja väsähtänyt. Sunnuntaihin asti olis iltavuoroa tallattavana.
Mukavaa viikonloppua kaikille! <3
 
Onpas täällä vilkasta keskustelua! Tervetuloa uudet mukaan :)

Täällä on pari päivää ollut jopa ihan inhimillinen olo, kuvotus on pysynyt aisoissa, kun muistaa syödä riittävän usein ja väsymyskin ehkä vähän hellittänyt. Esimiehelle kerroin tänään ja otti ihanan positiivisesti uutisen vastaan. Turhaan jännitin!

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille, pahottelut myös niille joilla epätietoisuutta ja muita huolia..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mukava että täällä on teitä vähän 'iäkkäämpiäkin' odottajia, itse täytän syksyllä 37 :)
Pohdiskelin joko sitä johonkin riskiryhmään kuuluu mutta normaali käytäntö ultrien ym. suhteen taitaa täällä olla niinkuin nuoremmillakin. Edellisessä raskaudessa mulla oli loppupuolella insuliinihoitoinen radi ja sen takia varmasti sokerisyynit tulee oleen jo varhaisessa vaiheessa.
Neuvola-aikaa en ole vielä varaillut, ajattelin että käyn ARultran ensin ja varailen sitten. Ensi keskiviikkona toi ultra-aika olisikin. Miten se voikin jännittää aina yhtä paljon?!
On kuitenkin huojentavaa tietää että kaikki on hyvin (toivottavasti) ja viikot varmistuu. Meillä on myös kahdet kaksoset joten sekin kiinnostaa montako vauvanalkua masussa on :)

Viikkoja nyt 6+5. Tänään olo on ollut kovasti krapulainen ja väsähtänyt. Sunnuntaihin asti olis iltavuoroa tallattavana.
Mukavaa viikonloppua kaikille! <3
Waude, siis sinulla jo kahdet kaksoset?! Nostan hattua :) Itse olin aika väsy jo kun nyt jo isommat lapseni syntyivät 1,5v ikäerolla. Koin sen oikeasti melko raskaaksi kun esikoinen oli niin uskomattoman huono nukkumaan ja kuopus taas kovin kiinni minussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Härttilääri kun meitä käpyjä täällä riittääkin :p

Määkö olin se joka toivoi niitä oireita... tällä viikolla vaan 3 työpäivää ja oon niin poikki. Huono olo ollut tänään, migreeni vähän kolkuttelee, voi johtua siitäkin. Äsken katsoin toisenlaisia äitejä ja itku tuli :LOL: Tänään oon pystynyt sanomaan miehelle muutakin kuin moi :LOL:

Mulle riitti tämän päivän etova olo. Kiitos, en halua lisää oireita. Oireeton raskaus onkin ihan jees.
 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
Härttilääri kun meitä käpyjä täällä riittääkin :p

Määkö olin se joka toivoi niitä oireita... tällä viikolla vaan 3 työpäivää ja oon niin poikki. Huono olo ollut tänään, migreeni vähän kolkuttelee, voi johtua siitäkin. Äsken katsoin toisenlaisia äitejä ja itku tuli :LOL: Tänään oon pystynyt sanomaan miehelle muutakin kuin moi :LOL:

Mulle riitti tämän päivän etova olo. Kiitos, en halua lisää oireita. Oireeton raskaus onkin ihan jees.
Nyt kato tiedät, mistä jäät paitsi, kun alat taas oireettomaksi ;) mulle on iskenyt finnit! Kaulassa hirveitä paukamia, samoin kasvoissa. Ei kiva. Maha on turvotuksen ansiosta ihan älytön pallo ja vois kuvitella raskauden olevan paljon pidemmällä. Vaikea pian piilotella! :D

Meitä tosiaan taitaa olla ikähaarukassa ihan laidasta laitaan, mä taidan sijoittua sinne tämän ryhmän "keski-ikäisiin", kun 33 kolkuttelee ovella :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mulla on katottu kilppariarvot ja sillon ne oli ihan hyvät. Mutta just eilen taas sitä mietin et pitäiskö taas ne ottaa, koska mulla olis niin paljon oireita siihen vajaatoimintaan. Sehän ei kaikilla näy testeissä, tai näin oon ymmärtänyt. Rauta on ihan ok, just viimeviikolla se katottiin sekä kaikki muut verikokeet kun munuaislääkärillä kävin kontrollissa. :) Mut joku tässä mättää ja pahasti. Jos tää raskaus on nyt se tuulimuna ni ens kierros kokeilen disperiiniä sekä vaadin taas kaikki kokeet! Mut maanantaina tosiaan toivottavasti nähdään mikä on tilanne!
Hei, En taida poistaa kuitenkaan vielä? Eihän luovuteta vielä toivosta ja odotetaan sinne maanataille? Pidetään nyt sormet ja varpaat ristissä, ettei tämä olis minkään loppu. <3 Vai mitä olet itse mieltä?
 
Kiitos tsempeistä, ootte ihania ❤ mulla tuli tos hetki sitten rusehtavaa valkovuotoa, eli se tietää mulla lopun alkua. Mut mä ilmottelen vielä, mut kyl mä uskon (ja toivon) et vuoto alkaa itellään ettei tarvis mennä pakolla taas keskeyttää. Vielä ei verta näy, mut luulisin et viimeistään huomenna alkaa :confused:
 

Yhteistyössä