~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Mieheke lupasi tuoda testin kun tulee töistä, taidan tehdä sen sitten heti. Jos se nyt näyttää plussaa, niinkuin varmaan näyttääkin, niin kyllä minä sitten luotan siihen, että tuolla joku on. Ja toivottavasti ihan elävien kirjoissa. :D Tahdon kyllä päästä siihen varhaisultraan niin saa sitten mielenrauhan jos siellä näkyy sykkivä sydän. :)
Oishan se todella ihanaa jos tämä olisi niitä oireettomia raskauksia, pääsisi ihanan helpolla! :)
 
Vapaapäivää tässä vietän enkä näköjään malta pysyä poissa täältä :D

Väsymys on mullakin jotain aivan kamalaa.. töissä sitä ei niin huomaa kun olen koko ajan liikkeellä, mutta nyt kun vaan kotosalla olen niin tämä on jotain aivan järkyttävää, pakko mennä kohta nokosille muuten nukahdan tähän koneelle. |O

Mua kanssa röyhtäyttää jatkuvasti, pientä kuvotusta on nyt havaittavissa. Mulla alkoi edellisissä raskauksissa pahoinvointi vasta lähemmäs 8 vkoa. Ei kaikilla siis näin varhain ala, keskimäärin 5-7 vkon aikana. Nauttikaa siis vaan voinnistanne niin kauan kun se on hyvä! :)
 
Tuo on totta, että se pahoinvointi tulee usein vasta myöhemmin :) Itsellä vaan stressaa, kun yökkäily alkoi esikoisesta tosiaan jo ennen kuin neljä viikkoa oli täynnä... Mutta jokainen raskaus on erilainen :) Täytyy vaan yrittää nauttia, sitten pääsee taas kesän hikoilemaan ison mahan kanssa.

tsude Nauti niistä kahdesta viivasta, ja soittele se varhaisultra, niin saat mielenrauhan :) Eihän sekään toki takaa, että pieni pysyy kyydissä loppuun asti, mutta kertoo kuitenkin, että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja elämää on. Ja ne jo pienentävät keskenmenon riskiä :)

Iloista viikonloppua! :wave:
 
Hmm, ei olisi vissiin pitänyt syödä jauhelihakeittoa lounaaksi. Nyt etoo ihan kivasti :x Eli kai ne oireet yrittää vähitellen nostaa päätään. Ja päikkäritkin kyllä maistuisi, harmi ettei töissä oikein onnistu torkahtaa |O

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Oikein paljon onnea kaikille plussanneille ja ihanaa odotusaikaa!
Ilmottaudun maukaan tänne lokakuun lapsosia odottaviin, laskettu aika näillänäkymin ois 4.10. ja esikoista odotellaan! Viikkoja nyt 5+3 ja aika kovia menkkamaisia kipuja tule välillä, yölläkin usein siihen oon heränny. Kaikki ruoka kyllä maistuu eikä muuten ole huonovointisuutta ollut! :)
Ens viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja varata ekan ajan :)

Oikein paljon tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Lumihiutale, Branwen: Olen Banwenin kanssa täysin samaa mieltä, että raskaus ei ole mikään syy olla jatkamatta työsopimusta. Mutta ikävä kyllä se taitaa olla niin, että koeajalla työnantajan ei tarvitse perustella syitä irtisanomiselle. Joten voi olla hankala näyttää toteen mistä mahdollinen irtisanominen johtuu. Mutta onnea Lumihiutaleelle uudessa työpaikassa, tee työsi hyvin, niin työnantaja ei kertakaikkiaan voi päästää sinua menemään!! :D

(.) Me tultiin viikonlopuksi anoppilaan, meillä on hääpäivä/kihlajaispäivä/seurustelun alkamispäivä sunnuntaina, ja mies ajatteli viedä minut Tampereelle teatteriin ja syömään :heart: No jotenkin minä osasin arvata tämän, että heti kun herään vieraassa paikassa niin ällötysolo alkaa :x Onneksi muistin varautua pähkinöillä ja suolakekseillä, niin saa tuon jotenkin kuriin, toivotaan vaan että saan kahvin menemään alas, eikä tartte lähteä vessaan pönttöä halaileen. Anoppi kun on hirveesti oottanu toista tulokasta ja mies on aina sanonut, että siinä vaiheessa kun minä en enää kahvia juo, niin tietää odotella uutta perheenjäsentä. Ja minä kun oon päättäny, että anopille ei vielä kerrota, niin minähän sen aamukahvin juon vaikka henki menisi :LOL:
 
Tervetuloa uusille :flower: Lisäilin listaan. Nyt onkin sitten tämäkin kuu jo virallisestikin yli puolenvälin ;)

HeMmiN Onnittelut kolminkertaisesta juhlapäivästä jo etukäteen :heart: Ja voimia kahvitteluun :D Saa nähdä kauanko tämä raskaus pysyy salassa, ensi viikonlopuksi pitäisi lähteä vanhempien luokse, ja vähän sama vaiva... Viinirypäleet tuntuu tässä raskaudessa olevan se pahoinvoinnin estäjä. Edellisessä tuli popsittua digestivejä niin, että en sitten vuoteen niitä syönytkään :LOL:

Oireet alkaa puskea täälläkin vähitellen selvemmin, päätä särkee kuten esikoisestakin, ällöttää ja selvimpänä väsyttää, vaikka miten nukkuisi. Onneksi tämä ei loputtomiin kestä tämä alkuvaihe :)

Branwen ja Silmu 6+0
 
Huomenta :) Toinen testi tehty ja kaksi tummaa viivaa testiin tuli joten nyt sitten vähän toiveikkaammin tänne. Alavatsaa nipistelee ja jomottaa, olin jo esikoisesta unohtanut että tältä se tuntuu, esikoinen siis 6v. Lapsi on mulle toinen ja miehelle ensimmäinen :)
Niin ja ikää mulla muuten on jo 37v...
 
Moikka!

Voisin varoivaisesti tulla ilmoittautumaan lokakuisten pariin. Sain vahvistuksen raskaudesta pari päivää sitten 2 viivan muodossa kp 26/28-30. Olen 31v ja 2 poikaa 11/06 ja 14/08. Kkm 03/10. Laskurien mukaan laskettu on 15.10. Tässä hieman taustatietoja.

Lumihiutale:Mulla on pikkasen sama tilanne kuin sulla. Aloitin uudessa työpaikassa joulukuussa ja koeaika on 4kk, joka tulee täyteen ensikuun lopulla. Laskin, että olen silloin rv12, joten alussa vielä. Päätin etten kerro raskaudesta vielä aikoihin sillä tuon kkm:n takia olen hieman arempi kertomisen suhteen ja jos päästään ensimmäiseen ultraan asti niin katsotaan sitten.. Työntekijänä minun on velvollisuus kertoa raskaudestaan 2kk ennen äitisloman alkua ei sitä ennen mikäli en halua.

Olo on ihan hyvä ja ainoat oireet raskaudesta ja vatsan nippailut ja palelu. Toivottavasti en tulisi pahoinvoivaksi? Pojista oli pientä kuvotusta, mutta jaksoin todella hyvin!

Onnea vielä kaikille raskaudesta ja mukavaa viikonloppua!

Muutosta & Helvi 4+0
 
Mä tein plussan tiistaina (menkkojen olis pitänyt alkaa keskiviikkona). Laskurien mukaann laskettu aika olis joskus 12.10 mikäli kaikki menee hyvin. Esikoinen kyseessä, ikää mulla 28v ja synnytyssairaala olis Tyks. Nyt rv 4+2. Pää on vielä kohtalaisen pyörällä, plussa kun tuli vielä ekasta yrityksestä. Epätodellinen olo.

Niin ja muita oireita ei toistaiseksi ole ollut, kuin puuttuvat menkat ja aika-ajoin pientä alavatsa jomotusta.

Hyvin hyvin pientä ruskehtavaa tuhrua ollut täälläkin välillä Viime lauantaina, ke ja to. Lähinnä pyyhkiessä ja hyvin vähän. Menkat olis pitänyt alkaa ke, en tiedä liittyykö siihen Nettiä tutkiessa ilmeisesti aikamonella tuollaista voinut olla ilman, että merkkaa tulevaa keskenmenoa, mutta kyllä tässä pahinta pelätään Eilen ei taas ollut mitään.

Neuvolaan en ole soittanut, ajattelin odottaa pari viikkoa ennen ku olen yhteydessä. Yksityiselle ajattelin mennä varhaisultraan viikolla 7-8-
 
Tervetuloa Jenny82! Toivottavasti tuhrusi on vain normaalia asiaan kuuluvaa. Vinkkinä sulle, että kannattaa soittaa neuvolaan mahdollisimman pian koska itsellä oli ainakin tiukassa saada sopivaa aikaa (neuvolana Tku keskusta)! Tosin mulle käy työn puolesta vaan aamu ja iltapäiväajat..

Täällä on nyt menossa 5+1 ja pientä etovaa oloa havaittu kahtena edellisenä päivänä. En ole sen väsyneempi kuin normaalistikaan, mutta mulla on vaikeuksia saada unta ja saatan herätä keskellä yötä, liekö liittyy tähän.. Mitään mielihaluja ei ole myöskään vielä havaittu. Rinnat ehkä hieman arat ja turvonneet. Alavatsa kipristely hävinnyt ja jotenkin toivoisi että se kipristelisi niin tietäisi että siellä tapahtuu jotain. No toivottavasti siellä ollaan oikealla paikassa ja voimissaan :)

Olen kertonut parille hyvälle ystävälle, mutta vanhemmille ja sisaruksille kerromme vasta myöhemmin, aikaisintaan maaliskuussa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!! <3
 
Moikka, täällä raskausoireet pysyy samana, mutta väsymystä on tullut lisää. En jaksa tehdä enkä käydä missään, väkisin sai tänäänkin lähteä pojan kanssa ulos :/ Oon linnoittautunut kotiin ja mies ja poika käyvät välillä kyläilemässä ja kaupassa, mutta ite en kyllä jaksa, flunssa ja alkuraskaus yhteen niin on ihan tolkuton väsymys! Muistelin, että viime raskaudessa väsymys kaikkosi toisen kolmanneksen puolessa välissä, jonka jälkeen alkoi hysteerinen hääräys :D

Miten teillä jo noin aikasin on neuvolat? Mieki haluun! Voi mökötys.

Mua nyt jo alkoi imetys ahdistaa, kun luin palstalta imetys -juttuja ja viimeksi imetys oli niin ahdistavaa aikaa, hormonit pyöri pahemmin kuin raskausaikana ja se imetyshetki oli jollain tavalla voisko sanoa pelottava, tai ei pelottava vaan jotenkin ahdistava, en osaa kuvailla sitä tunnetta. Oli ihanaa pitää vauvaa sylissä ja antaa läheisyyttä, mutta imetys...ei. Harmittaa, onneksi poitsu vierotti ite ittensä rinnasta 5kk ikäisenä :)

Salainen toive Onko tuo Torsti siis masukin työnimi? Jos on niin se on aivan ihana! :heart:

Ai niin ja piti sanomani, että pahoinvointia on, oksennusreflektiä tulee pitkin päivää, se jotain ihan järkyttävää koska sitä ei pysty yhtään hallitsemaan, kauheeta. Siksi oikeestaan kaikki tutut tietääkin, että oon raskaana :D Kiva myös kun syön noita kalaöljykapseleita ja niistä tulee se kala-röyhy...Y-Ö-K! :D
 
Tervetuloa uusille lokakuisille :)

äitykkeliini
Juu on tekonimi, mies sen keksi :D Oothan tarkistanu ettei nuo sun syömät kalaöljykapselit sisällä a-vitamiinia...


Täällä olo on taas ollu parempi tänäänkin :) *koputtaa puuta*
Oon huomannu et kauheesti jos hengästyy ulkoillessa niin huono olo meinaa tulla...

Salainen toive ja Torsti rv.7+1 (6+1) :heart:
 
heipodei!

täällä myös väsymystä!!! nukkuisin kokoajan:D muuten ei suurempia oireita, ehkä rinnat hiukan aristaa mut ei muuta:)

mä oli ekas neuvolas eilen:) oli ihanaa:D mä laskisin pitkän kierron mukaan et laskettu ois 2.10 mut neuvola laski et ois 25.9.... mut 18.2 on ultra ni sit nähää että masussa varmasti on pikkuinen ja että minkä kokoinen!

tervetuloa ja onnittelut uusille:)

äiti88 ja pieni kolmonen 5+6 tai 6+6 :heart:
 
Heippa kaikille!

Täällä uusi odottaja tähän ketjuun =)
Ikää 31v, synnytyssairaalana MKS ja neljäs lapsi tulossa. Ennestään meillä poika -04 ja tytöt -06.

Eilen tein positiivisen testin ja nyt vähän jännittää, että onko meille tulossa toiset kaksoset, kun minulla ollut jo viikon verran aika voimakkaita raskausoireita, vaikka tosi varhaisilla viikoilla mennään?!? Mutta ilolla otamme vastaan, oli tulokkaita sitten yksi tai useampi =)
Rauhaisaa viikonlopun jatkoa kaikille!

White80 3+4
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille :flower: Lisäilin teidät listalle. Katsokaas tietonne, että tulivat oikein :) Äiti88 laitoin sinulle samalla tavalla kuin salaiselle toiveelle, eli tuon aikaisemman mukaan listalle ja viikkoa myöhemmän lasketun sulkuihin sen perään. Katsotaan sitten ulrassa :)

pikkubertta Laitoin tuohon listaan kohdallesi, että 2./1. yhteinen? Vai laitanko vaan että 2.?

äitykkeliini 5kk imetys on sekin jo hieno asia :) Tuosta imetysjutusta kannattaa varmaan neuvolassa puhua, me saatiin synnärillä esikoisen kanssa tosi hyvää neuvontaa imetyksen suhteen, ja sen ansiosta lähti sujumaan. Pääasia, että lapsi jostain saa ruokansa :)

Ekan neuvolan ajankohtaa ihmettelin itsekin, että miten noin aikaisin sai... Olin valmistautunut johonkin viikolle 9. Mutta eipä tässä, hyvä saada tietysti asiat kuntoon. Ja saapa taas sen muistilistan ruoista, joita ei saa syödä... On jo alkanut unohtua. Oletteko miten tarkasti ruokianne syynänneet? Kahvin jätin pois ja leipiä on saanut tiirata niiden pellavansiementen varalta, mutta muuten aika normaalilla olen mennyt.

Branwen ja Silmu 6+1
 
pikkubertta Laitoin tuohon listaan kohdallesi, että 2./1. yhteinen? Vai laitanko vaan että 2.?

Laita vaan noin että 2./1. yhteinen :)
Mulla alkaa vissiin raskaushormonit tehdä tehtäviään kun itkeskelen täällä itsekseni ja mietin kuinka ex-mies ottaa tämän uutisen... Hullua mutta niin vain mietityttää...
 
Hei kaikille! Varovasti ilmoittaudun mukaan joukkoon. Viides lapsi olisi tulossa, eilen uskaltauduin testaamaan. Laskurin mukaan pienen la olisi 10.10., KYS synnytyssairaala. Haaveissa olisi poliklinikkasynnytys, jos sinne asti päästään.:) En uskalla vielä hirveästi hehkuttaa, varaudun aina pahimpaan.. Ai niin, oma ikä on 29.
 
RR
Terveiset Tukholmasta, siellä oli paljon keväisempää kuin täällä. Ja tulihan sieltä sitten ostettua ekat vauvanvaatteetkin :p

Ja tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille :)

Mulla ei mitään uusia oloja oikeastaan ole, rinnat on kasvaneet tosi paljon ja ovat ihan sika herkät, mies tykkää :D Alavatsa on ihan pallo, ihan kuin olisin jo pidemmällä kuin olenkaan.

Osaako joku muuten sanoa, että meillä gynekologin palvelut kuuluvat työterveyshuoltoon tai siis saadaan töistä näitä käyntejä varten maksusitoumuslappu, niin voinkohan mä mennä Diacoriin varhaisultraan firman laskuun tai saisikohan sen jotenkin edullisemmin, jos joutuu jotain maksamaan? Tekeekö gynikset noita edes?

RR ja Pähkinä 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa! Ja onnea :flower:

Täällä mennyt viikonloppu väsymyksen kourissa, ja kuvottaa/etoo vähän väliä :x En mä muistanutkaan miten karmeeta se voi olla, onneksi en vielä ole oksentanut. Meillä oli porukat käymässä perjantaista lauantaihin ja menihän äiti sitten arvaamaan että raskaana olen, kun kahvi ei maistu. Eipä siinä oikein osannut valehdella... No nyt minun vanhemmat tietää, mutta käskin pysyä hiljaa vielä, esikoisesta kanssa samalla tavalla äiti arvas jo aikaisemmin ja onneksi pitivät sitten mölyt mahassaan jonkun aikaa =) Saa nähdä arvaako anoppi viikon päästä kun sinne mennään kyläilee.. Ja tuo väsymys, mä voisin nukkua vaikka koko päivän. Nyt viikonloppuna piti yhtä sun toista kouluhommaa tehdä ja alkutekijöissä ollaan : / Tytön kanssa menin kuitenkin ulos aamupäivällä vaikka mieluummin olisin jäänyt sisälle nukkumaan :headwall:

Tiistaina on tarkoitus neuvolaan soitella. Täällä vissiin ei saa varhaisultraa, vasta sitten silloin viikolla n. 11. Mieli tekis mennä yksityiselle, mutta jospa mä malttaisin vaan odotella.
 
Varovasti kurkkaan tanne........
takana niin monta epaonnistumista niin nyt todella jalat maassa tanne kurkin kun CB:n digi ilmoitti tanaan raskaana :heart:
Huomenna tulee tuloksia lapsettomuuspolin verikokeista (jotka otettiin kuukausi sitten perakkaisten keskenmenojen vuoksi )

Jalat ristissa mennaan...


T.Neiti, rv ?
 
Onnea uusille plussatuulista :flower:

Kuvotuksen tunteet jatkuu täällä. Onneks pienillä välipaloilla on saanu huonon olon pidettyä kurissa. Ja väsymys on hirmuinen. Meillä on esikko saanu taas jonkun kivan pöpön, joten veikkaan että ens yönä ei tuu hirveesti nukuttua, sen takia tulinkin ottaan päikkärit, että jaksan valvoa jos on tarvetta. Pelottaa vain, että vietetään taas Jorvissa yötä, niinkuin aina kun nämä taudit iskee. Noh, toivotaan parasta... ja pelätään pahinta...
 

Yhteistyössä