~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Hei
varovasti uskaltauduin tänne jo vilkuilemaan. vähän epäuskoinen olo vielä, vaikka parikin positiivista testiä tehty. ensimmäinen olisi haaveissa ja miehen kanssa kummatkin ollaan innoissaan.ikää itselläni on 27 ja mies on kohta 30v. laskureiden mukaan laskettu aika olisi 16.10 ja synnytyspaikkana tays.

sharita & 4+0
 
Tervetuloa uudet ja paljon onnea!

Neiti-81: Saanko udella missä päin maailmaa asustelet kun puuttuu nuo ä ja ö? Itse asun Irlannissa. Normaalisti puuttuisi minultakin, mutta olen netissä kännykällä.

Täällä on myös alkanut hieman kuvottaa kahvi ja tee. Kovasti tykkään normaalisti kahvista, tosin nyt olen juonut kofeenitonta. Ja jotenkin tuntuu että maha ei vaju erityisesti yöllä. Normaalisti aamuisin on nälkä mutta nyt syön pakolla.
 
heippa vaan kaikki lokakuun mammat!
täältäpä ilmoittautuu mukaan 30+ mamma. täällä toista lasta odotellaan jännityksellä :) la on omien laskujeni mukaan 2.10. mutta terkka sanoi neuvola-aikaa varatessa la:n olevan 30.9. Hmm, outo juttu. mutta varmistelen asiaa kun selviää enempi. pahaa oloa on ilmassa, on todellakin!! voi jösses kun on ollut muutama ihan karmiva päivä, mutta muutoinkin kyllä etoo vähän väliä. tuosta esikoisesta en saanut lainkaan pahoinvointia, joten ihan uusi tuttavuus minulle.
oikein onnentäyteistä odotusta kaikille lokakuun odottajille :)
 
Onnittelut uusille ja kovasti tarrasukkia pienille! :flower: Lisäilin teidät listalle ja täydentelin tsuden tiedot :) mätky laitoin sinulle lasketun ajan samalla tavalla kuin muillekin, eli oman arvion ensin ja perään sulkuihin tuon neuvolan antaman. Muutellaan sitten kun tarkentuu :)

Ja neiti laitoin sinut listalle ilman laskettua aikaa, voin laittaa jonkinlaisella arviolla jos sinulla sellaista on, tai sitten odotella neuvolan arviota. Toivottavasti tämä pieni pysyy nyt kunnolla kyydissä, ymmärsin viestistäsi, että teillä on ollut asian kanssa suruja :hug:

Nuo hormonit ovat kyllä jännä juttu, itken kanssa ihan kaikesta (siis oikeasti pillitin eilen telkkarista jotain dekkaria katsoessa :D miehellä oli hauskaa... ;) ), esikoinen on niiiiin kulta :heart: ja mies saa sitten tuntea niskoissaa ne kiukkuisemmat puuskat. Onneksi niistä leppyykin nopeasti... Eikä tuo onneksi loukkaannu, vaan tajuaa, mistä on kyse.

Väsymys on ihan kauheaa |O Menee se 10h unia yössä ja silti väsyttää ennen kuin on lounaasta selvinnyt. Pahoinvointi on kanssa nostanut päätään ihan urakalla, vähän jännittää, miten loppuviikosta käy. Ollaan lähdössä vanhempieni luokse, ihan vielä ei olisi tarkoitus kertoa, mutta...

kolmenmutsi ja HeMmiN paranemisia pienelle ja toivottavasti säästytte sairaalareissulta. Mistä tuli mieleen, että eikö raskaana oleville suositella sitä kausi-influenssarokotusta? Vai muistanko väärin? Itseltä jäi se tänä vuonna ottamatta, eikä varmaan enää tässä vaiheessa vuotta kannatakaan...

Branwen ja Silmu 6+2
 
DANONE81: olen siis ihan suomesta, mulla vaan on ulkomailta tuotu tietokone, tuo toinen läppäri siis :) Siinä ulkomainen näppäimistö :)

BRANWEN: kiitos! Mulla arvioita la on 18.10. ja ikää 29v ja kolmas lapsi toiveissa, synnärinä SatKs Nykyiselle miehelleni tämä olisi esikoinen.

Tosiaan, historiaa sen verran että tytöt 04 ja 05 löytyy entisestä liitosta, ja tämä on 8.raskauteni:ashamed:. Takana on 12/08 rv 19 tehty keskeytys sikiön vakavan vamman vuoksi, ja KM 06/09, KM 06/10, KKM 10/10 ja km 11/10... eli todella hatarin askelein mennään taas :/ toivotaan parasta. lapsettomuus/keskenmenotutkimusten tuloksia pitäisi tänään tulla, katsotaan onko jotain löytynyt ja pitääkö mun alkaa jotain troppia nyt ottamaan tähän raskauteen (plussa tuli siis eilen)
Mutta kuten sanottu, mulle tuo plussaus on vasta alkua.. Täytyy toivoa parasta..

T:Neiti81+ihme rv 3+6
 
Neiti81 Nyt peukut ja varpaat pystyyn ja paljon tarrasukkia matkaan, että pieni pysyisi kyydissä loppuun saakka :hug:

Täällä on yö valvottu, kotona onneksi. Ventolinea hengitelty ahkeraan ja hengityskin kulkee jo normaalisti. Yöllä miehen kanssa melkein vedettiin pitkää tikkua, että kumpi saa nukkua aamulla pitkään. Minä voitin! Saan siis tämän päivän rentoutua poitsun kanssa kotosalla =)
Jos saisi sen verran aikaseks, että soittaisin ultraan aikaa...
Väsynyt olotila senkun jatkuu, ja pahoinvointi alkaa nostaa päätänsä. Oli todella lähellä aamulla, etten halallut pönttöä.
Tsemppiä muillekin ja hyvää alkanutta viikkoa!

Hemmi 6+4
 
RR
Äh, mä menin sitten ja varasin sen varhaisultran Diacorista 21.2 :whistle:
Mun mielestä se pitäisi mennä työterveyshuollon piikkiin, mutta jos ei mene, niin maksetaan sitten omasta pussista. Viikkoja pitäisi tuolloin olla kasassa 7+4 tai jotain sen suuntaista. Iiks jännittää, enkä malta odottaa.
Ja huomenna on neuvola, jännittää sekin :LOL:
 
Elikkä ikää on 24v ja synnäriä en oo vielä tässä vaiheessa päättäny :) Neuvola ajan ajattelin varata huomenna, viikkoja tulee täyteen silloin 6. Viikonloppu meni kivasti, tosi vähän mitään oireiluja!

Tsemppiä kaikille! :)
 
Neiti toivottavasti pysyy nyt kyydissä, hyvä, että tulokset tulevat näin alkuvaiheessa tätä raskautta. Ehditte saada lääkkeet tms sitten heti käyntiin jos sellaisille on tarvetta. Saako kysyä, millainen lääkitys on mahdollinen? En tiedä näistä asioista mitään :ashamed: Laitoin sinulle tuohon listaan että 3./1. yhteinen lapsi, voin muuttaa, jos tahdot esim. pelkän kolmannen näkyviin :)

Pikkaisen hermostuttaa se torstain neuvolaultra, näkyykö vielä mitään... Kai ne sitten antaa uutta aikaa parin viikon päähän jos ei näy, ettei tarvitse np-ultraan asti jännätä onko ketään kyydissä :confused: Tai sitten pitää käydä itsekin yksityisellä varhaisultrassa.
 
Hei! :wave:

Varovaisesti ilmottaudun mukaan, plussasin viikko sitten sunnuntaina, mutta pelko on kova että jotain sattuu sillä suvussa ollut tuulimunia ja keskenmenoja. Siksi ei hirveästi uskalla vielä iloita.

Ensimmäinen lapsi kyseessä, jota ehdittiin jo tekemällä tehdä ja vielä pitempään toivoa. Lääkkeisiinkiin piti turvautua, jotta tämä raskaus alkuun saatiin. Ikää mulla 23 ja miehellä 28. LA on 9.10 ja synnärinä K-SKS. Ja mulla on aivan tyttöolo:)

Varhaisultraan tahtoisin hirveästi, mutta miehen mielestä se on ihan turha. Ja hirmu kallishan se on:/ Olen aika varma, että neuvolassa ultrataan täällä vasta viikon 12 tienoilla.

Neuvolaa en ole vielä varannut, mutta ajattelin aikaa käydä kysymässä tänään kun kävelyllä käyn.

mippis 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin tullut taas paljon uusia! Tervetuloa ja onnea minunkin puolesta!

Lueskelin pikaisesti vain viimeisimmän sivun, joten pahoitteluni, etten kaikkea osaa kommentoida... :ashamed:

Neiti-81: Teillä onkin hurjan rankka taival takana! :hug: Tsemppiä ja jaksamista tähän odotukseen, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Branwen: Odottaville äideille tosiaan suositellaan kausi-influenssarokotusta. En tiedä, saako sitä enää näin myöhään vuodesta, kun varsinainen influenssakausi on jo meneillään tai osittain menossa jo ohi. Esikoiselle sen otin joulukuussa. Meidän kaveriperheessä epäillään juuri B-influenssaa, tosin siihen ei rokote tehoa. Jännitetään nyt tämä viikko tuleeko meillekin sama pöpö. Ainakin heillä tauti on ollut aika raju. :(

Muistaako kukaan millaiset nuo raskauden ruokarajoitukset olivat? Pehmeät juustot, maksatuotteet, alkoholi, vakuumipakatut kalat, mitä muuta? Mitenkäs nuo juustot, vissiin kiellettyjen listalla oli myös vuohenjuusto ja homejuustot? Esikoisen odotusajasta on alle kaksi vuotta, mutta silti on päässyt unohtumaan noi asiat. :ashamed: Ekassa raskaudessa noudatin aika orjallisesti noita ohjeita, ja aion olla tarkka myös nyt.

Mulle ei meinaa lämmin ruoka oikein maistua. Etenkin punainen liha tökkii todella pahasti. :x Kaikkea kylmää tekisi mieli. Jännä juttu, esikoisesta ei ollut mitään mielitekoja. Olenkin herkutellut nyt maustamattomalla jugurtilla ja jäisillä marjoilla. :p Harmi vaan, se ei oikein pidä nälkää loitolla, ja jos maha pääsee kovin tyhjäksi, tulee huono olo. Onneksi leipä ja hedelmät uppoavat ja parempi on syödä pieniä annoksia tiheästi kuin kerralla liikaa.

Mulla on ensi viikon keskiviikkona eka ultra. Sitä ennen on eka neuvola maanantaina. Mutta nyt päiväunille!

-Pantsu rv 5+6
 
Varasin ekan neuvolan äsken, kahden viikon päähän maanantaille sain. Nyt alkaa sitten piinalliset kaksi viikkoa ikinä. :LOL:

Eilen illalla en oikein tiennyt, että oliko tosi huono-olo vaiko ei. Välillä tuntu, että pitää mennä pönttöä halaileen, mutta sit samalla oli kuitenkin hyvä olo. :O

Tervetuloa mippis, kiva saada joku muukin tältä suunnalta mukaan! Ja onnea plussasta! :) :flower: Minulla on sama synnäri, ja tuohon ultraan niin kaverilla ainakin vasta tuolloin rv 12 oli se normi ultra, kävi kyllä varhaisultrassa kipujen takia, mutta normaalisti vasta siellä viikolla 12.
 
BRANWEN: Mulla kun on keskenmenot kaikki tapahtuneet vkolla 6-8 niin hyytymistekijöissä saattaa olla vikaa, jolloin siihen ilmeisesti jotain olisi saatavilla. Kuulemma joskus vaikkei hyytymistekijöistä mitään löytyisi, niin lääkitään silti.Se onni on ollut etten ole koskaan kaavintaan joutunut, vaan kaikki ovat joko spontaanisti, tai lääkkeellisesti tulleet pois.
Lisäksi kromosomit katsotaan multa ja mieheltä noissa testeissä, ottivat musta 12 putkea verta :O :O :O

Ei ole vielä soittoa kuulunut polilta.. hmm.. toivottavasti pian saisi tietoa :)

VARHAISULTRASTA: Pääsen todennäköisesti neuvolan kautta tuon KM historian takia, jos sinne asti päästään, meinaan vissiin kannattaa vasta 7-8 vkoilla mennä että syke näkyisi, mulla tosin on oviksen varma ajankohta tiedostaa niin la ei paljoa voi heittää. Yliaikainen se kuopuskin oli joten voipi olla että hyvällä mäihällä mennään marraskuulle asti :D Mutta ihan sama, menkööt vaikka 2 vkoa yli, kuhan tästä nyt saatais vauva hengissä maailmaan.:heart:

Mullehan on tarjottu päätohtoria jo kerran jos toisenkin, juurikin sen takia että henkilökunta sairaalassa morjestelee mua jo nimeltä. kai ne pelkää että tämä käy mun pääkopan päälle:ashamed: MUTTA mulla ei ole ikinä ollu tapana lannistua, enkä aio sitä nytkään. lääkäritkin meinasivat et vois hermoille tehdä hyvää jos olisi EHKÄISTY vaikka vuosi. No sanoin ihan kohteliaasti ettei se iän karttuminen tätä projektia todellakaan helpota, ja toiveissa on saada lapsia, niin ei sitä nyt voi alkaa pelkäämään. Tottakai pelottaa ja jännittää mutta tälläistä elämä on, harvoin mikään menee suunnitellusti. Täytyy vaan jaksaa uskoa että elämä palkitsee vielä joskus viitseliäisyyden. ja sinnikkyyden.

No tulipa jaaritus.
Mutta summasummarum. Miks jäädä märehtimään mitä voi tapahtua, koska niihin tapahtumiin ei kuitenkaan voi vaikuttaa.. tämän olen omalla kohdalla huomannu ainakin ettei ne asiat murehtimalla parane.
 
KIELLETYT RUOAT Tällaiset mainittiin 2008 neuvolasta saadussa listassa:
-valmisruoat ja pakasteet kuumennettava kunnolla (listeriavaara)
-ulkomaiset pakastemarjat kuumennettava vähintään 2 min 90 asteessa (norovirus)
-raaka liha kielletty (toksoplasmoosi)
-korvasienet (gyromitriini)
-alkoholi
-yrttiteet, ravintolisinä myytävät yrttivalmisteet kiellettyjä, paitsi ruusunmarja- ja hedelmäteet (ei tietoa turvallisuudesta)
-makeutusaineista sakariini (E 954), syklamaatti (E 952) kielletty, aspartaami, asesulfaami ja sukraloosi sallittuja (syöpää aiheuttavia)
-merilevävalmisteet (jodi)
-kahvi ja kofeiinipitoiset juomat (virvoitusjuomat, tee, kolat) max. 300mg/pvä eli 3 kuppia kahvia (ennenaikaisuus ja pienipainoisuus)
-suolaa vähennettävä (turvotus, verenpainetta nostava)
-lakritsi ja salmiakki ei suositella, kerta-annos alle 50g/päivä (turvotus, verenpaine, ennenaikainen synnytys)
-pellavansiemenet ja pellavarouhe (kadmium ja syaanivety)
-kaloista hauki kielletty (elohopea), itämeren isot yli 17 cm silakat tai itämeren lohi 1-2 kertaa kuussa (dioksiini), sisävesien iso ahven, kuha ja made ei saa käyttää runsaasti ja yksipuolisesti (elohopea). Kaloista suositellaan kaksi kala-ateriaa viikossa vaihtelevasti kasvatettuja kaloja (kirjolohi, taimen, muikku, puna-ahven, seiti, siika)
-maksa, maksaruoat ja maksamakkara: ruoat vältettävä, maksamakkaraa ja -pasteija enintään 200g/vko, päivittäin käytettynä enintään 30g/päivä (a-vitamiini: keskenmeno- ja sikiövaurioriski)
-tyhjiöpakatut graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalavalmisteet, mäti, pateet, pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot sekä pehmeät juustot (esim. home- ja tuorejuustot) vain kuumennettuna (listerioosin vaara; keskenmeno, yleisinfektioita tai aivokalvontulehdus lapselle. Tuhoutuu yli 70c kuumennettaessa, ei pakastettaessa tai suolatessa)

Lisäilin mippis sinut listalle, tervetuloa :)
 
Viimeksi muokattu:
Syömisistä...
Mä en oikeestaan kauheemmin ole syömisiä miettiny ku muutenki se on vähän mitä sattuu tän ällötyksen kanssa... Maksaa nyt tieten ei kauheesti piä mättää, kyllä mä kuitenki joskus maksalaatikkoo voin syyä mut kohtuudella toki. Graavilohta muutenkaan syö juuri ku vain jouluna ja jossain juhlissa niin ne ei tuota ongelmia...
Yrttiteet jää nyt tauolle, niitä en uskalla mennä juomaan...
Homejuustosta en kyllä luovu. Pästöroituja juustoja ku saa syödä :)

Mä ainaki sain neuvolasta semmosen vau:n vauvan odotus kirjasen ja siinä on aika hyvin ruoka-asioista... :)
Musta pelkällä maalaisjärjellä selviää jo pitkälle kuitenki...

Neiti
=) Varovaiset onnittelut ja paljon tarrasukkia pikkuselle mukaan b:)d
Mukava saaha sinutki tänne odotuspuolelle :)


Täällä on kahen paremman päivän jälkeen taas ollu huonompi olo... :x

Ekassa neuvolassa kävin tänään :)
Siellä ei kummempia. Neuvolalääkärille sain ajan rv.11+6, jollon luultavasti ultraavat... Onneks mulla on kotona doppleri niin sitä ennen toivon mukaan kuulis pikkuset sydänäänet jos tuolla masussa elämää on... :)

Salainen toive ja Torsti rv.7+3 (6+3) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä olisi toivottavasti, yksi tuleva äiti lisää. Historiaa sen verran, oon 21 vuotta mies 24vuotta. Yritetty esikoista yhdeksän kuukautta. Yksi keskenmeno viikolla 8+3. Nyt jännityneenä odotellaan, että joskos nyt kaikki menisi hyvin. rv 4+4. Laskettu aika 13.10 ja synnärinä oys Kerotaan myöhemmin lisää kuulumisia, kun uskaltaa enemmän toivoa. :)
 
Syömisistä. Taidan olla sen verran neuroottinen, että vältän kaikkea listalla olevista ja vielä vähän enemmänkin. Itsellä on helpompi olla kun ei jälkikäteen tarvitse miettiä, olisiko jotain ehkä pitänyt jättää syömättä.

Pahoinvointi tuntuu olevan iltapäiväpainotteista. Ja jokapäiväistä. Mutta toisaalta nautin tästä olosta, kun on edes tunne siitä että jotain tapahtuu :heart: Olen ehkä hieman hölmö :D

Sedna 5+5
 
Tänään varasin ajan neuvolaan sekä varhaisultraan. Sain molemmat parin viikon päähän. Oireet on kyllä olleet tosi vähäisiä, mitä nyt on turvonnut olo ja yövuorossa torkahdin väkisin työtuoliin. Vähän oli viime viikolla etovaa oloa, mutta muutoin ei mitään pahoinvointia... alkaa jo epäilemään kaikenlaista.

Lemon 5+1
 
Tännehän on tullut lisää porukkaa..Tervetuloa :)

Itse oon ollu koko viikonlopun todella väsynyt, oisin voinu nukkua kellon ympäri. Iltapäivästä alkaa väsymys ja saa tehdä kaikkensa että silmät pysyy auki :(
Syömisiin en oo muuten kiinnittäny juuri huomiota muuta kuin tuon A-vitamiinin suhten. Tuntuu että suositukset muuttuu koko ajan..

Te ootte osa jo käyneet neuvolassakin..mäkin haluun :) Ja mun pitäis jaksaa sinnitellä sinne maaliskuun alkuun :) Ei millään malttais ku jotenki se sit konkretisoi kaiken tämän vaikkei ne nyt välttämättä siellä ultraakaan. Eli edelleen on aika epäuskoinen olo vaikka oireita on pitkä lista :)
Tänään ilmoittivat päivähoidossa että siellä on tulirokkoon sairastunu jo viisi lasta. Apua :O Ja mä kun oon luullu et se tauti alkaa pikkuhiljaa kuoleen sukupuuttoon.. Onko kellään tietoa onko se vaaraksi raskaana oleville?!?
Sehän tarttuukin niin helposti et luulenpa vaan et on viisain tarkkailla et millon se tulee meille kylään..arrghh :headwall:

Dacapo ja pirpana 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Dacapo Neuvolasta vielä varmistaisin, mutta muistaakseni kaveri kysyi muutama vuosi sitten asiaa omassa loppuraskaudessaan kun just tarhassa oli ollut liikkeellä. Olivat hänelle ainakin sanoneet, että vaaraton on :) Eli en huolehtisi siltä kannalta, vaikka ikävä tauti varmasti on : /

öttiskä tervetuloa, lisäilin listalle :)

Joo noista syömisistä pitikin vielä kommentoida itsekin, että tuo lista sisältää siis sekä ehdottomasti kielletyt että ne ruoat, joita pitää syödä vain kohtuudella. Tulen kyllä pilkuntarkasti noita täysin kiellettyjä noudattamaan, ihan siksi, ettei tarvitse itse sitten jossitella... Mutta jos nyt välillä kaupasta tarttuukin leipä, jossa on mukana pellavaa, niin en sen parin viipaleen takia ala panikoimaan :)

Branwen ja Silmu 6+2
 
Moikka.

Mulla on ollut kaksi päivää niin voimakasta pahoinvointia, että on käynyt jo mielessä onko tämä jotain muuta kun raskauspahoinvointia. Mutta eiköhän tämä ihan sitä kuitenkin ole. Tänään on tullut kaikki syömiset ulos 14.00 aikoihin ja sen jälkeen on varovasti pitänyt maistella jotain. Väsymys on edelleen runsasta.

Mä sain ensimmäisen lääkäriajan viikolla 11. Neuvolatäti halusi sen aika nopeasti (vissiin normaalisti myöhemmin tämä lääkäri täällä), koska mulla on kuopus syntynyt sektiolla esikoisen syntymän aiheuttamien komplikaatioiden takia. Ja sitten vielä kuopus meinasi pullahtaa maailmaan jo viikolla 30, niin haluavat kait kysellä tms.

Onko teillä vinkkejä pahoinvointiin? Mitkä ovat sisällä pysyneet ruoat? Itse laitoin miehen ostamaan hedelmiä ja mehujäätä ym. raikasta. pelkkä jääkaapin avau saa oksennusrefleksin päälle :x

Kermaperuna ja toistaiseksi nimetön 5+2
 
Taas tänään lenkin jälkeen tuli tiputteluna ruskeaa tuhrua :( Eilen ei ollut mitään, että en tiedä mistä roikkuu. Nyt tullut viikko sitten lauantaina, viime ke ja to, la ja tänään... Eli päivän parin välein :( Stressi ja huoli kasvaa taas vaan :( Jos meinaa keskenmenoa niin kauankohan sitä voi tulla ennen, kun jotain oikeesti alkaa tulemaan?

Netin mukaan tuo ruskeahko pieni tiputtelu ei sinällään välttämättä meinaa mitään, luin, että 25 % sitä esintyy ja erityisesti esikoista odottavilla, mutta huolettaa :(

Neuvolaan soitin ja sieltä tuli aika 9.3, eli vasta noin 10 viikon kohdalla (jos sinne nyt ikinä päästään). Neuvolasta sanottiin, että kunnonmahakivut /verinen vuoto -> sitten pitää huolestua.

Muita oireita ei ole kuin aika ajoin pieni mahan kipristely, rinnat ehkä vähän arat. Ei väsymystä, eikä pahoinvointia. Rv 4+4.
 
No niin, lapsettomuustutkimusten tulokset tulivat.
Tutkittiin siis keskenmenojen takia mun ja miehen kromosomit, mun hyytimistekijät, kilpirauhaset, vasta-aineet. kaikki.
EI VIKAA MISSÄÄN
Toivotti onnea tähän raskauteen.. Toivottavasti nyt menis kaikki hyvin...

JENNY82: tsemppiä vuotojen/tuhrujen kanssa:hug: Toivottavasti harmitonta
 
Ihana lukea teidän kuulumisia! Ja tervetuloa kaikille uusille!:wave:

cinderella- Ihana että pääset aikaisemmin juttelemaan neuvola tädille ja vaikka isä ei innostunutkaan raskaudesta,niin hyvä että siulla on läheisiä ihmisiä ympärillä:) on tää niin jännittävää aikaa;)

Salainen toive Minuukin röyhtäyttää enemmän kuin ennen! Viikonloppuna kaveripojalta sainkin kuulla kommenttia miun naisellisuudesta:D

kolmenmutsi En tiennyt että voisin käyttää hyödykseni työterveyshuoltoa varhaisultraa varten? Mut meneekö nuo eri työpaikoilla eri tavoin? Täytyisi ehkä kysellä, mutta se sitten tietäisi sitä että joutuisin kertomaan töissä olevani raskaana.

HeMmiN Saitko viikonloppuna aamukahvit juotua?:D

Pantalaimon Miulla taas on toisinpäin. Normaalisti en niin oo välittänyt lämpimästä ruuasta ja nyt tuntuu että parin tunnin välein tartteis ihan kunnon ruokaa.

Branwen Kiitti ruokalistasta!:) Ai että nuo homejuustot tekee tiukkaa miulle:/

Mukavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä