~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Jenny :hug: :'( Näitä uutisia ei toivoisi kenellekään. Uudesta yrityksestä olen kuullut, että heti voi yrittää, kun haluaa. Periaatteessa joitakin on suositeltu odottamaan yhdet menkat, jotta lasketun ajan määrittäminen olisi helpompaa, mutta mitään estettä heti keskenmenon jälkeen raskautumiselle en ole kuullut. Ultrallahan se laskettu aika sitten kuitenkin tarkistetaan. Kovasti voimia teille ja toivottavasti pääset pian takaisin odottajien puolelle! :)
 
Jenny:hug: oon tosi pahoillani sun puolesta. Voin vaan osin kuvitella miltä tuntuu kun itellä on pelkkä pelko vasta. uudelleen yrittämisestä oon kuullut samat asiat kun Branwen.

Kiitos tsempityksestä! Moni sanoi sitä jos olisi vaan helppo raskaus, mutta kun mulla ehti tosiaan olla jo ne oireet ja sit ne katos ja nyt ne on ollu hukassa jo melkein viikon. Arat tissit kyllä löytyy vielä, mutta on ne ollut herkemmätkin. Muuten olo on aika epätoivoinen, mutta toisaalta vähän parempi jo. Miehen kanssa saatiin onneksi sovittua:) Ollaan molemmat oikeen jääräpäitä eikä kumpikaan voi myöntää olevansa väärässä. Ja sitten kun riidellään niin riidellään kunnolla.

G:Onkohan ollut puhetta siitä että kuinka kauan on yritetty? Me ainakin ehdittiin yrittää vähän pidempään ja se aika on tuntunut ikuisuudelta. Tais olla n. 9 kierto kun tärppäs. Toisaalta vasta kolmas, koska en luultavammin ole ovuloinut kuin kolme viimeistä kiertoa:)

Vitamiineista syön multivitan raskaus ja imetys nappeja. Ajattelin, että niillä pärjää vaikka ruokavalio ei kyllä hurjan monipuolinen ole. Joku puhui niistä mustaherukkasiemen-napeista? Estäisi iho-ongelmien periytymistä? Olikos ne ihan tolla mustaherukka-nimellä ja löytyykö niitä jostain prisman luontaistuote osastolta vai pitääkö mennä johonkin erikoisliikkeeseen? Mulla kanssa atooppinen iho ja jos joku täältä mahasta syntyy niin ois kyllä kiva kun ei peris sitä.

Niin ja mäkin opiskelen vielä ja pahasti kyllä jää opinnot kesken. En kyllä vielä tiedä miten aion palata kouluun. Tahtoisin olla lapsen kanssa kotona n. 3v asti, mutta ei voi varmasti tietää vaikka että kestääkö pää:) Tai tuleeko kiire opiskeluiden kanssa ja rahapula. Mies onneksi töissä jä hällä vakaat tulot.

Niin ja huimasti onnea ja tervetuloa uusille!!

Mies kävi postissa ja haki paketin jossa doppler niin täytyy sitä mennä tutkimaan:)
 
Jenny :hug: Voimia kovasti lähettelen!

Branwen Joo just se on myös mun neuvolatäti. Innolla oottelen marraskuun alkua! :)

Mä oon nyt mun porukoilla. En oo heille vielä kertonut, aattelin vasta sit ekan neuvolan jälkeen. Kokoan vielä rohkeutta. :D Tosin koko aika vähän jännittää, et lipsautan jotain tai että yökin kauheesti. Tänään on ollu taas enemmän oksetusolo-päivä. Mäkin oon noita rannekkeita miettiny. Mitä ne maksoi apteekissa? Kyllä tän olon kanssa nyt kuitenkin pärjää, kun ei se koko aika ole päällä, ainakaan vielä :D Nyt 6+2!
 
Lokakuun pinoon ilmoittautuu uusi odottaja =)

Olen 29-vuotias ja ennestään minulla on kaksi lasta, mutta nykyiselle miehelleni tämä pienokainen on ensimmäinen. La on 3.10.2011 ja synnäri on K-HKS

Raskauspahoinvoinnilta ei ole tälläkään kertaa säästytty, mutta jotenkin on erilaista kuin aikaisemmissa raskauksissa (2 tyttöä), nyt on jotenkin poika tunne, en tiiä mistä se tulee :)
Neuvolaan sain ajan jo ensi viikoksi :D

Manta81 6+4
 
RR
Jenny82 :hug:

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Meillä oli yrityskerta nro 4, kun tärppäs. Tuossa kierrossa aloitin oviksen tikuttamisen ja heti tärppäs :D

Mulla oli eilen ihmeen oireeton päivä, ei nippaillut masuakaan juuri yhtään. Mutta mulle on nyt kehittynyt toisenlainen vaiva, tämä aamu mukaan lukien, neljänä aamuna/päivänä on ollut kurkku ihan mielettömän kuiva! Yskittää ja kröhisyttää, mutta ei sillai kuin ois tulossa kipeäksi. Sitten kun kröhii ja yrittää nieleskellä, meinaa tulla yökkö :x Toistaiseksi olen vaan kakonut pari kertaa ilmaa ja sitten se on loppunut. Ei siis kuvota mitenkään muuten. *koputtaa puuta*

Meikäläinen katoaa joukostanne hetkeksi, lähden viikoksi etelään köllöttelemään ja rentoutumaan, joten kirjoittelemisiin taas reilun viikon päästä =)

RR ja Pähkinä 6+2
 
Jenny82 :hug:
Mippis Toivottavasti pelko on turhaa ja kaikki olisi kunnossa :hug:

Onnittelut uusille plussasta :flower:

Pientä etovaa oloa edelleen on, mutta kunnon pahoinvointia ei ole. Toivotaan etttä siltä säästyttäisiin, tosin muistelen että edellisellä kerralla se pahoinvointi alko vasta 7-8 viikolla, joten ihan näillä näppäimillä...
G: Ensimmäinen tärppäsi heti ensi yrittämällä, tätä toista yritettiin 11kk ennen kuin tärppäsi. Alkoi olla jo vähän epätoivoinen olo ja nyt vain toivotaan että päästäisiin kunnialla loppuun saakka ja syksyllä saisi ihastella pientä ihmettä :heart:

Tänään oiskin sitten kirppistelypäivä ystäväni kanssa, ja tässä oon hirveesti pähkäillyt, että kertoakko vai ei. Ja vähän tulin siihen tulokseen, että jos hän kysyy, niin kerron, mutta jos ei kysy, niin olen vielä ihan hiljaa.
Ja ihanaa kun pääsee taas illalla agiliitämään, vie vähän ajatuksia muuhun suuntaan...

Teillä on ihania työnimiä tulokkaille :heart: itse en ole keksinyt mitään ja ei varmaan kummempia tulekkaan, ei esikoisellakaan ollut. Nimivaihtoehdot kyllä tulokkaalle on jo valmiina, mutta niiden kertominen meneekin sitten sinne syksyyn, jos on mennäkseen...

Hemmi 7+2
 
Tervetuloa, Manta :) Lisäilin sinut listoille. Laitoin että 3./1. yhteinen lapsi? Vai haluatko vain että kolmas?

cinderella Meidän apteekissa maksoi 21e, netistä voi saada halvemmalla :)

RR Mukavaa matkaa :) Minäkin olen taas joutunut ottamaan vesilasin yöksi viereen juuri tuon suun kuivumisen takia. Raskausoire kuulemma sekin :)

G Esikoinen tärppäsi ekasta yk:sta, tätä toista ei varsinaisesti yritetty, olisiko mennyt joku neljä-viisi kuukautta.

Nimivaihtoehtojen kanssa käy varmaan samoin kuin esikoisellakin, että synnärille mietitään (tai varmaan on jo, tytölle minun ja pojalle miehen toinen nimi) hätäkastenimet ja sitä oikeaa nimeä pohditaan tarkemmin sitten, kun vauva on syntynyt. Esikoisellekin oli nimi jo "valmiina", mutta niin temperamenttinen tyttö on, ettei sitä nimeä voinut hänelle antaa :D

Branwen ja Silmu 7+0 *POKS* :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua tätä oloa! Seiskalta kävin tyhjentämässä vatsalaukun sisällön ja jatkoin unia ja kun sitten heräsin niin olo oli kahta kauheampi... En muistanutkaan että olo voi olla tällainen :x . Ja jotenkin kurjaa tästä tekee vielä se kun mies ei ole täällä mun kanssa, asutaan miehen töiden takia eri paikkakunnilla ja näin varmaan tulee olemaan silloinkin kun lapsi syntyy. Olis niin ihana kun joku halaisi aamulla kun on oikein kauhea olo... No, tiistaina saan taas miehen sitten kotiin neljäksi päiväksi :)
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut niitä tarvitseville.

Me olemme kertoneet raskaudesta siskolleni, mieheni isälle ja parhaalle ystävälleni. Muutoin ajateltiin pitää asia vielä salassa kunnes ainakin varhaisultra on ohi.

Meillä meni oikeastaan tasan vuosi tjottailua kkm jälkeen ennenkuin taas tärppäsi. Poikia ei tarvinnut montaa kk toivoa kun ilmoittivat jo tulostaan.

Tein tänä aamuna vielä cb digitestin ja näyttöön ilmestyi raskaana 3+, joten taitaa olla hormoonien määrä olla kasvussa ja ihan oikein näytti =) Sokeasti en tietenkään testiin luota, mutta ei kai se nyt voi niin väärinkään näyttää?

Onko täällä muita sektiolla synnyttäneitä? Mulla molemmat on sektiolla syntyneitä, ensimmäinen yritti tulla alateitse, mutta päädyttiin sektioon ja nuorempi oli suunniteltu kokonsa puolesta. Toivuin molemmista erittäin hyvin ja nyt tämä kolmas menee automaattisesti sektioon. Molemmista tavoista ollaan varmasti montaa eri mieltä, mutta kyllä itse voin sanoa ensimmäisen kohdalla kun synnytys meni ihan överiksi niin olin erittäin helpottunut leikkauksesta.

Täällä paistaa aurinko, mutta pakkasta on sen verran paljon ettei viitsis lähtä ulos palelemaan kun ollaan kaikki enemmän tai vähemmän nuhaisia.

Ihanaa odotusta kaikille!

Muutosta & Helvi 5+0 *poks* :heart:
 
Jenny82: VOIMIA toipumiseen, aika on paras lääke. Mulla km rv. 11+6 takana ja yksi kierto piti odottaa, jonka jälkeen esikoisemme itse asiassa saikin alkunsa... En osaa neuvoa, että mikä on sun tilanne. Mulla oli lopputarkastus kaavinnan jälkeen. TSEMPPIÄ!! Aika tosiaan auttaa.

Opiskelusta: meidän esikoinen syntyi opiskeluaikana. Mulla jäi tuolloin noin 2 vuotta yliopisto-opintoja odottamaan, koska olin vajaan vuoden kotona... Gradun sain valmiiksi, kun poika oli noin 1 v 8 kk ja sainkin jäädä häntä vielä hoitamaan, koska viimeiset kurssit ennen valmistumista olivat sitten kuukausien päässä. Mies oli kotona siinä välissä eli poika meni hoitoon pikkasen alle 2-vuotiaana. Ihan hyvä tilanne. Opiskelut tuli hoidettua tehokkaasti, koska ei ollut aikaa "lorvia". =) Suosittelen. ;)

Synnytykset: ihan ok kokemuksia kaikki kolme. Kestot käynnistetyissä synnytyksissä olivat 10 h, 7 h ja 3,5 h. Kaikki siis käynnistettiin, mutta eri syistä. IHANAA olisi kokea luonnollisesti alkava synnytys!! Viimeisin oli ns. luomusynnytys (ei kivun lievitystä lääkkeillä, puudutteilla tmv.) ja ehdottomasti paras kaikista, koska tiesi mitä odottaa ja homma eteni suht vauhdilla. Olen synnyttänyt isoja poikia, reippaasti mentiin yli 5-kilon ja pikkasen sen alle näissä 2 viimeisimmässä. Mitään sokruvauvoja ei ole kyseessä, sukurasite vain. Silti kaikki on mennyt hyvin eli en osaa pelätä ison vauvan synnyttämistä.

Oireista: nyt alkaa hiipiä kahvikuvotus ja väsymys on kyllä selvää... Illalla ei jaksa enää kauan seurustella miehen kanssa kahden. Onneksi mies on yli-innolla mukana odotuksessa (Vauva lienee meidän viimeisemme, pitänee ottaa ilo irti) Mies nousee aamulla ennen seiskaa pienen kanssa. (1 v.)

VOIKAA MAHDOLLISIMMAN HYVIN. Sekä tsemppiä, aika rientää aika nopsaan. Meidänkin esikoinen täyttää tänä vuonna 10 v. ja ihan vastahan hän oli vauva.
 
Viimeksi muokattu:
voimia jenny:hug:

g meillä tärppäsi yllätyksekseni ensimmäisestä kierrosta. mä tosin olin varma et menee pitempään, kun on kaikenlaisia ongelmia (kilpirauhasen vajaatoimintaa, pcoepäilyä jne). mutta tämä oli kyllä positiivinen yllätys.

vitamiineista mä kävin ostamassa multivitan raskausvitamiineja. jonkin verran eroo tavallisiin multavita plussaan mitän ennen söin (esim ei a-vitamiiinia)

oireita on jonkin verran. rinnat ovat edelleen todella arat. etovaa oloa ajoittain, ei kuitenkaan vielä onneksi varsinaista pahoinvointia.

nyt jo mietityttää missä vaiheessa tarvitsee töissä kertoa. kun oisi hyvä jo etukäteen tietää missä vaiheessa pyytää päästä kevyempiin hommiin.

sharita 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Jenny. Itsellä juurikin sama kokemus alla. Ja kyllä se kovasti kirpaisi. Nyt sitten on pelko persiissä kokoajan , että käy samoin, vaikka alku ollut täysin erillainen kuin vuoden vaihteessa.

Muutosta: Minäkin "tuhlasin" digin ja sama 3+ tuli alle minuutissa tiimalasin alettua vilkkumisen. Heti paljon luottavaisempi olo.

Oireista: Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut pahoin vointia ja toivon ettei tule nytkään. Välillä ällöttää ja kuvottaa, nälkä iskee aina ihan puskista, hajut tosi selviä(varsinki pahat), väsymys ja vilu(veto pois ihan täysin) Nytki pitäs mennä siivoamaan... Menkka jomotusta aika ajoin ja välillä juilii ja repii alavatsalla ja nivusissa. Vaikka juon paljon pissa on melko tujua tavaraa...

G: Meillä kaikki raskaudet tärpännyt heti. Esikoinen oli HARRI= harkitturiski ja se oli jouluaatto, kun neiti sai alkunsa siitä kerrasta. Poika sai kans yhdestä "lipsahduksesta" alkunsa. Kierukka poistettiin viidenvuoden jälkeen marraskuussa. Tuli yhdet menkat sen jälkeen ja sitten tulinki raskaaksi ja se raskasu keskeytyi tammikuun alussa ja nyt sit ollaan taas tässä. Meillä siis raskaaksi tulo ei ole tuottanut vaikeuksia, toivottavasti tämä tarraa loppuun asti.
Synnytyksistä:Eka synnytys käynnistyi pari päivää lasketun jälkeen lapsiveden emnolla la-su välisenä yönä. Menimme synnärille ja minä jäin sinne, kun supistuksia ei vielä alkanut kuulua. Varsinaiset poltot alkoivat vasta maanantaina päivällä, minulla nousi korkea kuume ja sain supistuksia voimistavaa lääkettä. Käteen laitettiin kanyyli josta meni antibioottia, nestettä ja supistuslääkettä. Sain myös epiduraalin ja tyttö syntyi seitsemän minuutin ponnistuksen jälkeen maanatai iltana klo 22.52. Muutama tikki ja muutama hankala päivä, mut muutoin oikein jees kokemus. Tulehdus arvot minulla ja vauvalla korkeat ja antibioottia meni isot annokset. Tyttö oli 3730g ja 50cm.

Toinen synnytys alkoi 10 päivää yli lasketun. Heräsin aamuyöllä supistuksiin ja menin kotona lämpimään suihkuun helpottaakseni oloa. Kuuden jälkeen herätin miehen ja tilasimme anopin ja appiukon paikalle. Synnärillä pääsin heti saliin ja sieltä ammeeseen lillumaan Paikat auki 4cm. Toista tuntia lilluin ammeessa ja sen jälkeen oli pakko päästä jo pois. Sain spinaalipuudutuksen, jonka teho ehti laantua enen kuin olin edes 6cm auki. Sain kohdunkaula puudutuksen josta ei oollut tasan mitään apua. Loppuaika meni ilokaasua hönkiessä ja puolessa tunnissa aukesin kuudesta sentistä kymmeneen ja sain ponnistaa. Pojam köriläs paukahti pihalle "puolellatoista " ponnistuksella. Ponnistusaika 1min. POika 4440g ja 54cm. Ei tikkejä, apuna varmaan vedessä pehmitys... Jo synnytys salissa alkoi päänsärky joka äityi ihan mahdottomaksi.. Minulle laitettiin kaksikertaa sairaalassa ollessa veripaikka. Spinaalista johtuva päänsärky on ehkä kamalinta pääkipua mitä tiedän. Pystyyn ei voi nousta, ku tuntuu että joku vetäis lekalla niskaan...

Nyt koitan päästä sinne siivoushommiin. jos sais junan liikkeelle ni se pysähdy enen ku on valmis.

Koiksa ja munanen 5+5 tai joitain XD
 
Moikka kaikille taas

Täällä pahoinvointi yltyy yltymistään, istuminen ja seisominen tekee rankkaa. Onneksi mies on ihana ja jaksaa touhuta esikoisen kanssa ja passata minua sohvalöhöilijää! :) Oksennuksia tullut iltaisin lähinnä, aamuisin ja iltaisin pahoinvointi on siis huipuissaan. :/

Miten niin moni on keksinyt noita "työnimiä"? :) Meillä ei ole ainakaan vielä mitään. Esikoista odotellessa mies alkoi vain yhtäkkiä kutsumaan masukkia Börjeksi, joten kaiketi se oli hänen masunimi :)

Rintojenarkuutta ei vielä, ihme kyllä, ei ole tullut. Esikoista odottaessa muhun ei saanut koskea ollenkaan ja se olikin ensimmäinen asia minkä mies muisti! Kun tein positiivisen testin niin hän sanoi heti, että jaa a, suhun ei sitten saa koskea seuraaviin 9 kuukauteen :D

Esikoisen raskaus oli henkisesti todella raskas toivon, ettei tämä raskaus ole yhtä masentava. Olen mieluummin oksentava äiti kuin surullinen äiti!!

Kysymys, teille kenellä on jo lapsia: Miten aiotte kertoa pienille sisaruksille vauvasta? Meidän poika tulee olemaan 18kk, kun vauva syntyy ja ajattelin pari kk ennen vauvan syntymää alkaa jollain tavalla kertomaan sisaruksesta, pelottaa hirveät mustasukkaisuuskohtaukset kun on niin temperamenttinen ja itsepäinen luonne tuo esikko. Mutta miten siis kertoilla asiasta? Luen aiheeseen liittyviä kirjoja pojalle?

Synnytyksestä: Esikoisen synnytys oli todella "helppo" ja kivulias. Käynnistettiin oksitosiinitipalla ja supistukset alkoi puoli tuntia tipan laiton jälkeen, vaikkei lääkäri ja kätilöt sitä uskoneetkaan. Mulle sanottiin vain, että tälläisiä tuntemuksia tulee ja huomenna saat varmasti tulla uudelle tipalle. :O No, siinä kävi sitten niin, että sanoin kätilölle käväiseväni vessassa ja kun tulin takaisin kätilö kopeloi paikat ja sanoi, että jaahas pää näkyy jo, saatkin ruveta ponnistamaan! Siitä meni sitten 7 min ja poika oli ulkona, eli poitsu oli lähellä syntyä vessanpönttöön. :D Yhteensä aikaa kului 4h 7min. Vähän pelottaa miten käy toisen kanssa, jos eka jo tuli niin nopeasti? Ehkä jäi vähän huono jälkimaku, kun luulivat että ensisynnyttäjä vaan taas liioittelee kipujaan. :/ Mulla oli meinaan kanavaa vielä jäljellä ja kohdunsuu kiinni, joten kivut oli todella kovat kun niin nopeasti paikat aukesi. Ja kivunlievitystä ei keretty antaa. Poika syntyi isänsä syntymäpäivänä. :)
 
Moikka! Josko sitä uskaltautuis tänne odottajien puolelle... =) Plussasin 9.2. eli viime keskiviikkona. Tein vielä diginkin (sen, jossa ei ole viikkonäyttöä) ja raskaana sekin sanoi mun olevan! Voi tätä riemua! Lasketaanko neuvolassa laskettu aika aina viimeisimpien menkkojen alkamisen mukaan vaikka oviksen tietäisi myöhästyneen? Kumman lasketun ajan mukaan ootte laittanu tonne listoille? Omien laskelmien mukaan la 17.10.2011. Neuvolaan ajattelin soittaa maanantaina ystävänpäivän kunniaks! Onko teillä muilla ollu alavatsa kipeä tässä alkumetreillä?

Gabrielle 4+5 :heart:
 
koiksa: voi ei, peukut ja varpaat pystyyn, että on harmitonta vuotoa :hug:

äitykkeliini: mää kysyin esikolta silloin kun plussasin, että haluisitko pikkuveljen tai -siskon. Esikoinen mietti hetken ja totes sitten: "Ei, en halua. Minä olen allerginen!" :LOL: Ja meidän poika siis kohta 3-vuotias..
 
Gabrielle Tervetuloa ja onnittelut :) Kerrotko vielä synnärin, iän ja monesko tulossa niin lisään nekin tuohon listaan. Useimmilla on tuossa laskettu aika oman arvion mukaan laitettu ja olen laittanut sulkuihin sen toisenkin näkyville. Neuvolassa laskevat menkkojen mukaan. Mutta voisin laittaa tuohon listalle oman arviosi mukaan ja sitten vaikka sulkuihin neuvolan arvion? Niitä voi sitten muutella ultran sun muiden mukaan tarvittaessa :) Kaikenlaisia vatsakipuja menkkakramppailuista vihlaisuihin ja yleisarkuuteen on ollut täälläkin :) Kohtu siellä kasvaa :heart:

koiksa toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :hug:
 
Viimeksi muokattu:
koiksa Toivotaan, että olis ihan asiaan kuuluvaa vuotoa ja pysyis niukkana. :hug:

Branwen No hyvä kuulla et sullakin kipuja, lienevät siis ihan normaalia, ensimmäistä odotan niin mietityttää ihan kaikki... Laskettu aika omien laskujen mukaan siis 17.10. mut jos lasketaan edellisistä menkoista tuon 28 mukaan niin 10.10. Synnytyssairaala ei vielä tiedossa miehen työn takia, voi olla muualla Suomessa tai ulkomaillakin, laitetaan tällä hetkellä tuo kotikaupungin TAYS. Kiitos tervetulotoivotuksista, tää on niin jännää!
 
Gabrielle Joo, ainakin oman esikoisen odotuksen voisi tiivistää toteamukseen "raskaus sattuu" :D Ja ainakin alkumetrien perusteella tässä toisessa ne kivut vaan tulevat aiemmin... Voi olla tosi koviakin kipuja, esikoisesta makasin ihan tuskaisena pari päivää sohvalla joskus rv 9 maissa, kun kohtu otti kunnon spurtin. Toki jos koviin kipuihin liittyy vuotoja, niin on hyvä tarkistuttaa, ettei ole kohdunulkoinen. Mutta varsinkin vihlaisut ja liikahtaessa/aivastaessa jne tuntuvat kivut ovat ihan normaaleja :) Laitoin tuon lasketun nyt tuon oman arviosi mukaan ja perään sulkuihin tuon neuvolan todennäköisesti määrittämän. Tuunataan niitä sitten :)

Ihana olla omien vanhempien luona viikonloppua esikoisen kanssa, sai nukkua väsymyksiä pois :) Aamulla pitkään ja päiväunetkin. Pahoinvointia ei ole ollut samalla tavalla kuin aikaisemmin, joten täytynee yrittää kotonakin ottaa päikyt kun esikko nukkuu, josko se auttaisi sielläkin :)
 
Heippa kaikille!
Tein vajaa viikko sitten raskaustestin ja positiivinenhan se oli! Iiiks, olen niin pyörällä päästäni! Vauva olikin toiveissa, mutta että näin nopeasti, vasta kuukausi sitten lopetin ehkäisyrenkaan käytön... Enkä tiedä siis mistään yhtään mitään, netistä kaiken maailman laskurit piti etsiä että pääsin vähän jyvälle, miten raskausviikot lasketaan sun muuta. Ilmeisesti nyt siis rv 5+0 ja la 15.10. Neuvolaan soitin heti kun tiesin, ja aika sinne on 7.3. Minulla ei ole mitään, siis ei niin mitään oireita. Ehkä vähän alavatsassa turvotusta mutta sitä nyt on usein muulloinkin...
Lueskelin tätä ketjua ja sainkin vähän edes tietoa, mitä tässä nyt oikein alkaa tapahtumaan... Hahah, olen niin tietämätön näistä asioista :D
Ikä on 26, huomasitte varmaan että eka odotus, ja sairaala varmaan LKS koska ei kai se muukaan täälä korvessa voi olla...?=)
 
Ituo onnittelut :flower: Lisäsin sinut listalle kun täällä näemmä tänään roikun :D Samassa sopassa täällä kaikki ollaan, yksi on tietämätön yhdestä ja toinen toisesta asiasta :) Kiva, kun voi ajatuksia ja ongelmiaan jakaa muiden kanssa. Ei tarvitse olla soittamassa terkkarille ihan joka päivä ;)
 
Tervetuloa kisulinen, Manta81, Gabrielle ja Ituo :wave:
Gabrielle: Meillä ainaki laskevat la:n viimesten menkkojen mukaan, vaihtavat la:n sitten ultrassa jos on tarvetta. Mulla epäsäännölliset kierrot esikoisen synnytyksen jäliltä ja luulenki vahvasti et la tulee siirtymään n. viikolla myöhemmäksi...
Ituo:Meillä onki sama synnäri :) Kiva että on muitaki korvessa asuvia :D

Jenny
:hug: Oon tosi pahoillani :(

mippis kyseli kuinka kauan meni raskaaks tulemiseen...
Mulla menkat tuli esikoisen synnytyksen jälkeen tosi epäsäännöllisesti ja imetinki esikoista yrityksen alkaessa muistaakseni vielä jotain 5krt päivässä ja olinki varautunu et raskaaksi tuleminen voi kestää... Kahessa viimesimässä kierrossa tunsin selvästi oviksen.
Yllätys se vähän sitten oli ku yk2 tärppäs. Esikoisen sai alkunsa ekasta yrityksestä...

cinderella
Mulla ne rannekkeet makso 19e, onhan ne tyyriit mut kyllä sen verran voin satsata omaan hyvinvointiin :)

Sisaruksille kertomisesta...
Meillä esikoinen on nyt 1v4kk ja jos tämä toinen syliin asti saadaan niin ikäeroa tulee aika lailla 2v Ei olla kertomista mietitty. Varmaan sitten ku poika on isompi ja alkaa jotain ymmärtämään...

koiksa
Peukut pystyssä että tuo vuoto olis harmitonta :hug:



Mä en tiiä kuvittelenko mut niinku tää ällötys olis helpottamaan päin :confused: *koputtaa puuta*
Toivotaan... Kiva kuitenki et nuo rannekkeet kyllä auttaa :)

Salainen toive ja Torsti rv.8+2 (7+2) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mietin tuossa heti aamusta että kun moni on täälläkin pohtinut oireettomuutta että onko kaikki kunnossa. Mulla ne oireetkaan ei valitettavasti tuoneet onnellista lopputulosta. Mullahan todettiin kekseytynyt keskenmeno pari vuotta sitten viikolla 13+2 ja oireet olivat kuitenkin todella voimakkaat. Vielä samana aamuna kun olin lääkkeelliseen keskeytykseen menossa, oksensin kauan ja hartaasti..
Joten nauttikaa oireettomasta raskaudesta ja luottavaisin mielin eteenpäin :)
 

Yhteistyössä