~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervetuloa uusille! :wave:

Kävin nyt sitten ostaan tollaset pahoinvointirannekkeet, kun niistä täällä oli puhetta. Vielä en osaa sanoa onko mitään apua (olleet käsissä jonkun 1½ tuntia), mutta kovasti ois tervetullutta jonkunlainen helpotus oloon. Mut meneehän tää aika tässä pönttöä halaillessakin. :x Ja vatsalihakset kehittyy kun välillä oikein kunnolla kramppaa oksentaessa.. ;) En osaa sanoa johtuuko muuten näistä rannekkeista, mut kokoajan sen jälkeen kun laitoin nää käsiini nii on ollut ihan hirvee nälkä. :p

Kohta oiskin sit lähtö sinne ekaan neuvolaan. Saas nähdä mitä sielä tehdään. :)
 
Nyt on ensimmäinen neuvola-aika varattu, joka on 16.3. eli täällä meillä käydään ensimmäisen kerran rv10. Hoitaja kuulosti mukavalta ja antoi ohjeeksi olla 3h pissaamatta kun katsoo jotkut arvot ja pyysi ottamaan äitiyskortit edellisistä raskauksista mukaan. Aika jännää kun tämä kaikki ihanuus alkaa taas uudestaan vaikka nuoremmasta jouduin käydä riesaksi asti näytillä, mutta siltikkin :heart:

Noista kemikaaleista niin olen noudattanut omaa tervettä järkeä niiden kanssa. Hiuksia olen värjännyt edellisissäkin raskauksissa ja tietysti jätin pois kaikki kielletyt ruoka-aineet. Tupakkaa en edes polta ja alkoholia en juo, joten niiden kanssa ei ole ongelmia :)

Nälkä meinaa olla kokoajan ja pitää alkaa popsimaan hedelmiä tai muita, joita voi popsia niin ettei paino lähde nousuun. Muuten olossa ei ole muutoksia, masussa nippaa ja rinnat alkaa muistuttamaan turbo boobseja :LOL:

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Muutosta & Helvi 5+2
 
Minulla on myös pahoinvointirannekkeet ja minun kohdallani niistä ei ole ollut mainittavaa hyötyä : / Äsken tuli kauhea himo että oli pakko saada kaakaota, noh se on jännä juttu että sellaiset ruoat mitä tekee miele niistä ei tule ollenkaan paha olo, mutta kaikesta muusta kyllä tulee, omituinen juttu.. Viikonloppunakin söin pussillisen grillisipsejä ja ei mitään, mutta välillä banaanikin on liikaa..

Ihanaa huomenna on eka neuvola, jännittää hirmuisesti vaikkei se nyt mikään uusi juttu olekaan :p

Hyvää Ystävänpäivää kaikille! =)

Manta 7+0
 
Tervetuloa pikkumökö ja Matilda, lisäilin teidät listalle :)

minimuu Minulla kans esikoisesta nousi paino 2kg ennen ekaa neuvolaa… oli vaan pakko popsia jotain koko ajan pahoinvoinnin vuoksi :D Onneksi se siitä sitten tasaantui ja kaikkiaan ei tullut kuin 11 kg.

Salainen toive tosi lohdullista kuulla, että sinullakin oireet helpottaa :ashamed: Jotenkin on ahdistanut, kun oireet (joista nyt ei kovin voimakkaita tullutkaan) ovat käytännössä hävinneet. Mitä nyt jotain ihan pienenpientä välillä tuntuu. Hermostuttaa vaan, vaikka eihän ne oireet kaikkea kerro siitä, miten mahassa menee : / Äh, pitäisi vaan osata ottaa rennosti, tai tässä tulee hulluksi ennen puoliväliä... :)

mimmu paranemista ja olipa asiantunteva apteekkari sinulla : / Toivottavasti olo helpottaa pian!
 
Mä oon kans hiuksia värjäilly ja meikannu ihan normaalisti.. Kiellettyjä ruoka-aineita ei oo pahemmin tarvinnu erikseen karsii ku en niitä muutenkaan syö, paitsi joka raskaudessa alkanu tekee maksamakkaraa ja sitä sit oon aina pikkasen mussuttanu.. ja jouluisin graavilohta mut nyt onkin eka raskaus johon ei osu joulu sisälle.

Meinaako moni mennä käymään ultrassa jo ennen näitä kunnan tarjoamia? Mua vähän kiinnostais varhaisultra yksityisellä, mut n.100e on kyl aika paha...

Mä päätin tänään et tässä raskaudessa en stressaa!!!! piste!! otetaan vastaan mitä on tullakseen... Edellinen meni ihan sekasin ku alkuun pelkäsin koko aika ettei mahassa oo ketään, no sit mentiin käymään se yksityisen ultra -kaikki oli ok. Sit siinä sikiöseulassa verikokeet hälyytti -sit istukkatutkimukset ja ODOTTAMISTA tuloksista!! sit oli asuntokuviot ja rakentaminen ja muutto ja noiden vanhempien muksujen isän kaa yks show ja ja ja ja... Nyt tahtoo rauhallisen ja ihanan raskausajan :) voip olla helpommin sanottu kun tehty..... :ashamed:

Ostoksista: Meiän ei hirveesti tarvi ostella mitään kun turvaistuimet ym.on vuos sitten ostettu, vaatteita tulee ostettuu joka tapauksessa -tarvis tai ei :ashamed: :whistle: Vaunut on ainoo sijotus ku tuplat tullaan tarvitsee...
 
Uusille tervetuloa!

Meillä tää raskaus tärppäsi nopeasti, marraskuussa jätin pillerit pois ja tammikuun lopulla plussa tuli! Meillä esikoinen antoi odotuttaan itseään reilu puoli vuotta, olin varautunut siihen ettei heti ensimmäisestä tai toisesta kierrosta tärppää. Toisin kävi :) Toivotaan nyt vaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Mulla on vielä kovin varovainen olo raskauden suhteen. Yksi kaveri sai juuri keskenmeno, se laittoi vähän ajattelemaan.

Ostoksista
, mä ostin silloin heti melkein plussattua yhden bodyn :D Meillä on tytön vaatteista suurin osa vielä tallessa, vaikka jotainn olen kirppiksellä myynyt jo pois tai tutuille myynyt. Jos tulee poika, niin sitten täytyypi enempi ostaa ellei vaaleanpunaisiin halua pukea :D Ihan pientä vaatetta täytyy muutenkin ostaa joku kappale, siis 56cm lähinnä. Niitä meilä ei oiken ole ja esikoinen oli pieni (2800g ja 48cm) syntyessään vaikka syntyi viikko lasketun ajan jälkeen. Ne pienet vaatteethan meni ekat kuukaudet ja kaikki sanoi ennen syntymää ettei niitä kannata juuri ostaa...

Tää vellova ja kuvottava olo on ihan karseeta :( Pari kertaa olen vähän oksentanut, mutta vielä ei ole onneksi yhtämittäista ja niin paljoa pahoinvointia kuin tytöstä. Mä en noihin rannekkeisiin oikein usko... :saint:

Lääkkeistä raskauden aikana, käsikauppalääkkeistä turvallisin on se parasetamoli, mutta mihin se sitten auttaa, ei ainakaan suurempiin särkyihin. Ennen muiden lääkkeiden käyttöä kannataa asia varmistaa lääkäriltä.

Me ollaan esikoisen kanssa sairastettu tänään. Tyttö kuumeessa ollut, huominenkin ollaan sitten kotona vielä. Itsellä särkee päätä ja on kovin väsynyt olo, saa nähdä tulenko itsekin kipeäksi

nessu ja pieni 7+0
 
Tervetuloa uusille, melkoinen lista meitä on jo kasassa :flower:

Lääkkeistä, viimeaikaisten tutkimusten mukaan se parasetamolikaan ei olisi niin kovin turvallinen, vaan parasetamolia syöneiden äitien vauvoilla olisi 30% suurempi riski sukupuolielinten epämuodostumiin verrattuna parasetamolia syömättömiin. Lisäksi pojilla voi vaikuttaa myöhemmin sperman laatua heikentävästi. Toki kaikissa asioissa täytyy punnita hyödyt ja haitat, mutta ihan pienimpiin särkyihin ei lääkkeitä välttämättä kannata ottaa.

Ostoksista, ei taideta mitään pahemmin ostella, kun lähes kaikki tarvittava saadaan lähipiiristä. Muutenkin jätän varmasti hankinnat aika viime tippaan. Mitä vaan voi tapahtua, myös loppuraskaudessa, valitettavasti.

Tällä viikolla selviää, onko tuolla massussa ketään kotona. Toivottavasti on ja hyvävointisena :heart:

Sedna 6+4
 
Mulla oli esikoisesta tullut ensimmäiseen neuvolaan mennessä noin 6 kg painoa lisää ja kokonaisuudessaan paino nousi 30 kg :O Se oli oikeasti ihan järkyttävää, vaikkakin puolessa vuodessa kaikki ne kilot oli poissa. Mutta mulla oli alkuun huono olo, johon auttoi syöminen, en oksentanut kertaakaan. Lisänä oli jatkuva turvotus. Lopussa paino saattoi nousta kilolla päivässä. Tavoitteena olisi tosiaan, ettei tällä kertaa tarvisi kerryttää tuollaista määrää.

Hiuksia tulen tod.näk värjäämän kerran tai kaksi raskauden aikana. Meikissä ja muussa kosmetiikassa suosin muutenkin mahdollisimman vähämyrkkyisiä aineita ja meikkaamista olen yrittänyt nyt ihan myös ihon kunnon takia vähentää.

Mut ärsyttävin juttu tässä odotuksessa on ollut alakuloisuus. Tuntuu, ettei huvita mikään, ei jaksa tehdä mitään ja tekis mieli kaivautua johonkin koloon, josta vois tulla keväällä ulos. Ennen raskautta ei ollut tälläistä lahnamaista fiilistä. Säälittää tuo mies ja lapsikin, kun äiti on tämmöinen märisevä nysvä. Työkin tuntuu tällä hetkellä aika puisevalta, hoitoala on niin kuluttavaa. Ois kiva löytää joku ihan muu ammatti.

Huomenna ois sitten se ensimmäinen ultra, jaiks.

Lisse ja Viljami 7+0 poks
 
Kurkin tännekin varovaisesti!
Lauantaina sain haalean viivan testiin ja tänään lähes tasavahvan viivan"! Eli kaipa se tarvii alkaa uskomaan, että jotakin tuolla masussa tapahtuu!? Kovasti pelon sekaisissa fiiliksissä täällä vielä ollaan, marraskuinen keskenmeno vielä mielessä ja pelko uudesta vahvistui tänään kun nin sen kunnon plussan. Tarvitsee vaan yrittää olla positiivinen ja koettaa työntää pahat ajatukset pois, eipä se stressi ainakaa asiaa helpota...

23.10?...... Miina......27v.........HYS...........2.

Rv VASTA 4+1 ja väsyttää, lämmöt koholla reilusti, paleltaa, nenä tukossa, aivastuttaa, vatsaa repi kovasti paljon, ruoka ei oikein maistu mutta vielä ei ainaakaan ole varsinasita pahoinvointia, röyhtäilyttää....
 
Ilmoittaudun mukaan. Ikää on 32v. ja pikku-kakkosta odottamassa. Yrityksen aloitimme 1/10 ja km oli 12/10 (rv 8). Jos kaikki menee hyvin niin synnytän joko Kätilöopistolla tai Naistenklinikalla, LA 22.10. Oireita ei liiemmälti ole, ei myöskään esikoista odottaessa eikä km-raskaudessa.

ÄitiDino + murunen 4+2
 
Ihanan paljon uusia masunkasvattajia.

Täällä taas himpunverran paremmalla mielellä..
Täällä ollaan vielä hengissä ja vuoto on taas niukentunut, muut oireet voimistuneet. Rinnat kipeät ja nälkä ja ällötys kasvaa.
Varasin tänään neuvola-ajan ja sain sen kahden viikon päähän. Terkkari käski ottaa rennosti ja koittaa olla välittämättä vuodosta jos ei menkkamaista ja ei ole erityisiä kipuja. Varasin myös ajan Meri-Oulu neuvolaan torstaille. Silloin pitäis ko kätilön mukaan sykkeen jo elvästi näkyä jos viikot pitää kutinsa. La aamuna tehty digi näytti sen 3+ niin uskoisin aikalailla täsmäävän. Vieläkin vähän pelottaa, mut koitan hengittää ja ottaa rennosti.
Neuvolan tätin mukaan LA ois päivää aiemmin, eli 9.10. ja nyt siis 6+1. =) Onko tuo nyt niin päivän päälle?

Tällähetkellä välttelen kaikkea, minkä voin kuvitella aiheuttavan jotain, mut kyl sit jos tilanne rauhoittuu, niin on pakko tehä jotain tälle tukalle.. Alkaa olla aika ällö juurikasvu. Meikkiä käytän muutenkin tosi vähän ja harvoin, joten sitä aion edelleen käyttää silloin, kun on semmoinen tilanne.

Töissä kerroin pomolle ja kertominen pelotti, mut pelko ihan turhaa, mulla on näköjään oikeesti aika ihana pomo! Oli pakko kertoa jo nyt, jos sattuu huonosti käymään niin ei tule ihan puskista ja muutoinkin työ on välillä aika fyysistä, joten rennosti ottaminen luvan kans on mukavampaa entä kuin lusmuilla ominluvin.

Mitään en aio ostaa, ennen kuin ollaa vähintääkin puolessa välissä raskautta. Ja lähes kaiken tavaran olen aikanaan laittanut kiertoon. Vaatteita on jonkin verran tallessa molemmilta, mut muutoin menee hankintaan kaikki. Onneks on paljon tuttuja, joilta saattais saada käytettynä.

Koiksa ja munanen 6+... (omien laskujen mukaan poks, mut tätin mukaan +1)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tervetulotoivotuksista ja toisaalta tervetuloa kaikille niille jotka on liittyny mun jälkeen!

Me yritettiin esikoista noi kolme vuotta ennen kuin tärppäs, käytiin silloin lapsettomuushoidoissakin, mutta hoitotauolla sit onnistui. Silloin sit päätettiin, ettei ehkästä ollenkaan, ettei sit tuu ihan hirveen pitkää ikäeroa, jos ei taas heti onnistu. No, esikoinen täyttää ens viikolla kolme, eli nyt on yritetty siis noin kaksi ja puoli vuotta ennen ku tärppäs. Ehdittiin jo aatella, ettei meidän perheeseen varmaan toista tulekaan, mutta tulee nyt sittenkin =)

Esikoisen synnytys oli aika helppo, neiti syntyi noin kaheksan tuntia sen jälkeen kun supistukset alkoi. Synnytyksen helppoutta varmaan edesauttoi se, että neiti syntyi 5 viikkoa ennenaikaisena ja oli siis tosi pieni, 2220g ja 45cm. Onneks neiti oli kuitenkin heti hyvävointinen, ja joutui viettämään lastenosastolla vaan kaks päivää, jonka jälkeen pääsi mun kanssa synnyttäneiden osastolle. Nyt siis odotan innolla, että saisin olla viimesilläni raskaana :LOL:

Ostoksia meidän ei varmaan hirveesti tarvii tulevalle vauvalle tehdä, kun esikoisen jäljiltä on kaikenlaista. Mutta en kyllä varmaan malta olla ostamatta ainakin joitakin ihania pikkuvauvan vaatteita.

Lääkkeitä yritän varmasti taas välttää, mutta keväällä voi kyllä olla vaikeeta ilman allergialääkkeitä, ja astmalääkkeitä joudun joka tapauksessa käyttämään koko ajan. Viimeksi jouduin jonkun verran särkylääkkeitäkin syömään, toivottavasti nyt ei joudu.

Muutosta Mä voisin itse lapsettomuudesta kärsineenä ja tosiaan lapsettomuushoidoissakin olleena sanoa, että mua ainakin silloin sattui paljon enemmän se, kun joku hyvä kaveri ei kertonut olevansa raskaana, kuin se että kertoi. Siitä olen samaa mieltä, että kannattaa kertoa sähköpostilla, silloin tosiaan kerkii tottua ajatukseen, eikä tarvii heti pystyä reagoimaan mitenkään. Kaikkein pahin on se, että kuulee toiselta kaverilta puolivahingossa, että joku yhteinen kaveri on jo tosi pitkällä raskaana, eikä ole itselle ollenkaan kertonut. Eli suosittelen kertomaan samoihin aikoihin kuin kerrot muillekin, ja käyttämään sähköpostia.

Mulla ei ollut viikonloppuna juuri mitään oireita, mutta tänään on taas tuntunut nippailuja ja etonutkin vähän, tosin tuo paha olo johtui kahvikupillisesta, jonka join töissä... Pitää varmaan se jättää taas suosisti kokonaan pois. Viimeksi mulla oli pahoinvointia aamulla ja aamupäivällä ihan koko raskausajan, viimeisen kerran oksensin saman päivän aamuna, jonka iltana lähdin synnyttämään : / Toivottavasti nyt olis vähemmän paha olo.

Kisulinen ja masu 5+2
 
Ystävänpäivän iltaa kaikille!

Varhaisultrasta kyseltiin, niin mä en aio ainakaan näillä näkymin mennä. Tietenkin voi olla, ettei malta odottaa kunnalliseen, mutta yksityisellä hinta on aika kova.

Ostoksia olen kyllä miettinyt, mutten ostanut mitään. Lähinnä olen ihaillut vaunuja. :heart: Onko teillä ennestään vaunuja, mitkä? Tai mitkä tuntuisi mieluisilta ostaa? Mua miellyttää ulkonäön ja hinnan puolesta Brion Singit. Tosin en ole testannut niitä, joten enpä tiedä ja ehkä on turhan aikaista miettiä... Kovin ristiriitaiset tunteet tämän raskauden kanssa, mutta eihän sitä voi koskaan elämästään olla varma. Lähinnä siis km:n pelko kolkuttelee takaraivossa, enkä oikein uskalla iloita vielä.

pipituuna, miten eka neuvola meni? Onko muilla vielä ollut ekaa neuvolaa?

bola ja 5+6 :heart:
 
uusille tervetuloa:wave:

varhaisultran varasin tänään. varasin sen ens viikon perjantaiksi silloin viikkoja 6+5. oisin kyl mielelläni ottanut vasta seuraavalle viikolle,mut sieltä ei löytynyt sopivaa aikaa, tosin oon varma noista viikoista, et tuolloin pitäisi jo syke näkyä jne. mä oon viime päivinä kehitellyt pelon et, jos tää raskaus onkin kohdunulkoinen kun välillä juiliii mahaa ja kylkeä aikalailla.

me ollaan tehty päätös et, jos kaikki menee hyvin, niin kesällä vasta ruvetaan tekemään ostoksia. vauva tulee tarviimaan kaikenlaista, koska on meidän ensimmäinen ja lähipiirissäkään ei ole vauvoja. tosin äiti joskus puhu, että on säästä$nyt jotain meidän vauva-aikaisia juttuja, et saa nähdä, mitä sen kätköistä löytyy.

sharita ja 5+1
 
Tervetuloa ja onnea uusille :)

Myrkyt/vältettävät aineet: voi jestas, nyt kuitenkin alkaa se kassakuittien bisfenoli-A vaivaamaan... Niitähän kulkee minun käsistä kymmeniä ellei satoja päivässä. Pitääköhän alkaa selvittämään, onko meillä "myrkkykuitit" vai ei... Hanskat ois tietenki yksinkertainen ratkaisu, mutta en ole siis pelkkä kassatyöntekijä, vaan siinä oman työni lisäksi perin asiakkaalta maksun työstäni ja myyn tuotteita. Ja mitä spekulaatioita se aiheuttaisikaan töissä jos mulle ilmestyis yhtäkkiä hanskat käsiin, ja toisaalta niitä pitäis koko ajan riisua ja pukea sillä omaa hommaani en taas pystyisi tekemään hanskoilla. Oliko jollain tietoa, että mitä se bisfenoli sitten oikein voi aiheuttaa?

Oireista: edelleenkään ei mitään oireita. Harmi, sillä olen koko ajan odottanut, milloin minäkin saan ne jättitissit! :LOL: Olen mieheltäkin useana iltana kysellyt, näyttäiskö mun etuvarustus edes hiukan isommalta.

Kertomisesta: mulla niin tekis mieli kertoa jollekkin, mutta tuntuu ettei näin alussa vielä uskalla. Toisaalta tuntuu, ettei tämä ole totta ennenkuin saan jokun kanssa tätä hihkua :) Mieskin on niin pöllämystynyt tästä yhtäkkisestä käänteestä ettei ole osannut kuin ihmetellä, heh :D Viikonloppuna varmaan kerron serkulleni, jonka ensimmäisen lapsen nimiäisjuhliin menen. Hänen kanssaan voi onneksi puhua kaikesta raskauteen liittyvästä.

Ituo 5+2
 
Oireista Oireita on! Voi jösses tätä etovaa oloa. Onneksi ihan raatopäiviä ei ole ollut kuin muutama, ja nekin sattui olemaan isännän vapaapäivät, ei tarvinnut muuta kun maata ja välillä juosta halimaan pönttöä. Mies piti pojasta huolen. Mutta kuvottava olo on. Esikosta ei ollut lainkaan tätä pahaa oloa, joten olen hämilläni miten rajua voi olla. Jospa se tästä :)

Kertomisesta Mä niin haluaisin kertoa koko maailmalle meidän ilouutisen. Mutta jotenkin jännittää vielä, en uskalla. Pelkään niin, että jotain tapahtuukin :( Vielä muutama viikko, itseasiassa kaiketi neljä, niin sitten saa kertoaa. Tuskin pysyn pöksyissäni :)

Ihanaa kun on paljon lokakuisia jo kertynyt! Kiva lueskella miten muilla samassa tilanteessa olevilla sujuu. Tsemppiä kaikille mammoille!!
 
mimmu
Ennen ku aloin esikoista oottamaan niin kysyin kampaajalta et miten on hiusten värjääminen raskaana ja se kyllä sano ettei siitä ole haittaa... Sillon värjäsin pari kolme kertaa raskaana ollessa hiuksia.

Miten musta tuntuu että koko ajan tulee ties mitä uusia tutkimuksia minkä takia millon mitäki ei sais käyttää/tehä raskaana ollessa ja sitten hetken päästä jotkut niistä kumotaan :whistle:

Lääkkeistä...
Harvoin on tarvetta särkylääkettä ottaa, mulle vain ei käy ku panadol. Ja siitäki joku aika mäki kuulin ettei oliskaan niin turvallinen ku on luultu...

Oireista
Branwen... Juu kuvotus helpottanu ilmeisesti... Rannekkeet silti käsissä ku en uskalla niitä poiskaan oottaa...
Tilalle on tullu kohdunkasvamisesta johtuvia kipuja, mut onneks tietää et ne kuuluu asiaan :)
Väsyttää edelleen mut ei enää niin kauheesti ku ihan alussa. Pissalla saa käyä yöllä useammin ja muutenki päivän mittaan...

Mulla ei ole oikeestaan ikinä närästäny ja mietin et ku mahassa on semmonen outo vellova, kuumottava tunne ja siihen yhistettynä ällötys niin olo ollu aika kaamee... Onko se sitten närästystä? Seki onneks nyt helpottanu.

Tervetuloa Miina ja ÄitiDino :wave:

koiksalle :hug: Jaksamista odotteluun...

bola
Ehottomasti kannattaa käyä kokeilemassa vaunuja jossain liikkeessä jos mahollista. Nehän voi sitten tilata jostain jos saa halvemmalla... Tuttu tilas gessleinit tallinnasta ja säästi siinäki melkein 300e... Meillä esikoisella oli firkon yhdistelmävaunut jotka myytiin pois ja niitä en suosittele kenellekkään!

Ituo
Tuolta löytyy juttua tuosta bisfenolista Bisfenoli-A kemikaalia tuttipulloissa
Mä olen kans kassatädeillä nähny hanskoja, osahan käyttää niitä kuulemma kolikoiden takia ku jos on allergiaa... Niin voishan sullekki puhjeta allergia :D

Kertomisesta...
Toisinaan tekis mieli kertoa mut hyvin salassa pysyny toistaseks. Jotenki ei haluta kertoa ennen ku ite saa varmuuden miten asiat on...
Mun, miehen ja neuvolantätin lisäks vaan mun hyvä ystävä tietää raskaudesta...


Salainen toive ja Torsti rv.8+4 (7+4) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia! Taas ollaan saatu lisää uusia odottajia, tervetuloa mukaan!!

Ällötys olo on sitten tullut tännekin. Sunnuntai-iltana ensimmäisen kerran sain halailla pönttöä. Eilisen menin jotenkin sumussa. Töissä saan ihan hyvin päivät oltua, mutta iltasin se alkaa :x Minullakin esikoisesta nousi paino pari kiloa ennen ensimmäistä neuvolaa, ja luulen, että tämän kohdalla käy samalla tavalla. Yritän pitää pahanolon kurissa syömällä vähän väliä jotain pientä. Sipsit ja appelsiinit auttaa tosi paljon nykyään :p

Vaatteista: Mullekin sanottiin, että oikein paljon niitä pieninpiä vaatteita ei kannata haalia, koska niiden käyttöaika on tosi lyhyt. Ja niinhän se oli. Poika oli syntyessään 4,1kg ja 54 cm, ja kasvo ihan hirveetä vauhtia, että vaatteet jäi pieniksi kyllä ennätysnopeaa. Epäilen myös, ettei tämäkään tulokas mikään pieni ole, joten niitä pieniä vaatteita en ajatellut ostella, niin ihania ja söpöjä kuin ne onkin..

Vielä pitäis viikko jaksaa ja sitten pääsisi neuvolaan juttelemaan...
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Hemmi 7+5
 
Jee miina84 kiva kun säkin pääsit tälle puolelle! Meillä onkin sitten samana päivänä laskettuaika:) Mä sain ton 23.10. ihan laskureista että katotaan muuttuuko.

Ostoksia meidän ei paljoa tarvitse tehdä. Meillä on ollut tytöllä käytössä Teutonian Prestige-malliset yhdistelmät ja ollaan oltu tyytyväisiä ja niillä jatketaan tämänkin kanssa. Noihin yhdistelmiin ajateltiin ostaa seisomalauta tytölle. Luultavasti ostetaan myös matkarattaat tytölle jos ollaan jossain reissun päällä niin pääsee tyttö tarvittaessa niihin istumaan/lepäämään. Nuo matkarattaat saisi olla sen verran vankkaa tekoa että sopisi esikon nukuttamiseen myös jos nyt vielä nukkuu päikkärit silloin. Muuten sitten vaatteita varmasti ostetaan, jos tulee poika niin sitten enemmän, jos tulee toinen tyttö niin varmaan jotain uutta ostetaan ettei kaikki ole isosiskon vanhoja. Mies on suunnitellut uuden auton ostoa mutta se nyt ei periaatteessa liity tähän kakkosen tuloon.

Kertomisesta: Mä olen kertonut parhaalle ystävälleni heti samana päivänä. Kerroin myös esikoisesta hänelle heti. Kukaan muu ei vielä tiedä ja haluaisin pystyä pidätellä tuonne ekaan ultraan. Töissä kerron sitten kun maha alkaa näyttää siltä että raskaana ollaan.

Olotila on ihan hyvä. Välillä vähän öklöttää muttei mitään kovin pahaa. Tytön kanssa oli pahoinvointia viikolle 11-12. Oksensin muutaman kerran vaan, muuten se oli vaan sellasta ällötystä. Nyt hajut on alkanut tuntua selkeemmin ja mua on alkanut ällöttää meidän työpaikkaruokala. Sama juttu oli esikkoa odottaessa ja siirryinkin syömään omia eväitä aika pian. Eilen tuli ensimmäiset "hormonimyrskyt", itkin kun en saanut autoa starttaamaan:) muutenkin on olo niin raskautunut ja onnellinen.
 
Tervetuloa uusille, lisäilin teidät listalle :wave:

pikkumökö nuo kokemuksesi rauhallisesta ja ihanasta raskausajasta tuntuvat niin tutuilta… Meillä tosin ei ultrat näyttäneet mitään erikoista tai seula hälyttäneet, mutta muuten rv 15 alkaen oli jotain pientä ”kriisiä” koko ajan. Mutta loppuun asti selvittiin :)

koiksa kiva, että vuodot ovat rauhoittuneet. Peukut pystyssä d:)b Muutanko lasketun aikasi tai laitanko terkankin näkemyksen vaikka sulkuihin?

Vaunuista Meillä vaikutti esikoisen vaunuja ostettaessa kolme asiaa päätökseen: piti olla helpot työntää lumessakin eli paksut renkaat, piti mahtua auton takakonttiin (meillä on aika pieni auto) ja piti mennä useamman vuoden. Niissä oli vauvalle umpikoppa ja ratasosa isommalle, edelleen ovat käytössä. Emmaljungan jotkut perusvaunut ovat. Ostettiin ihan loppuvuodesta, niin saatiin poistuvan vuoden malli ja väri puoleen hintaan :)

Eka neuvola oli täälläkin viime viikolla, ihan kivasti meni. Eipä siellä paljon kyllä tapahdu, menee sen paperityön parissa niin paljon aikaa :) Josko tässä raskaudessa pysyisi tämä yksi ja saman terkkari, oli tosi mukavan oloinen. Esikoisella kävin kahdeksalla eri tädillä, ja neuvolakin vaihtui kesken raskauden… :headwall:

Kertomisesta Viikonloppuna kerrottiin minun vanhemmille ja yhdelle hyvälle ystävälle, vielä jossain vaiheessa kerrotaan appivanhemmille, muut saavat kiltisti odottaa sen viisi viikkoa ;)

Oireista Ei niin mitääään :headwall: Rasittaa, vaikka ei tuo pöntönhalailukaan niin mukavaa tietysti ole. Vielä kun on noita menkkamaisia kipuiluja, niin keskenmeno kummittelee koko ajan taustalla. Vielä pitäisi vajaa kaksi viikkoa odotella, ennen kuin saa varmistuksen pienestä…

Branwen ja Silmu 7+3
 
Huomenta kaikille! Tämä aamuhan oli suorastaan loistava :) Yrjö herätti vasta 7.45 ja aika vähäisellä yökkimisellä selvisin :)
Naureskelin tuossa miehelle että on meidän lapsiraukalla aika kauhea tekonimi kun tuo Yrjö on nyt jotenkin jäänyt käyttöön :D
Mutta ei se auta, kahvia koneeseen ja töihin.

Pikkubertta ja "yrjö" 6+4
 
Matilda Itsekin sain tuon 23.10 netinlaskurilla, eli saattaahan se siirtyä vielä ultran jälkeen, mutta max parilla päivällä eteenpäin sen verran selkeesti tunsin oviksen... Vähän jännittää, kun esikoinen on syntynyt 21.10 ettei vaan samalle päivälle satu se olisi kurjaa lasten kannalta, vaikkakin hepompaa itselle :p
Mutta tuo laskettuaika nyt on vielä niin kaukainen asia, että sitä ennen kerkeen vielä stressaa vaikka ja mitä ja nyt ensimmäiseksi tietenkin sitä keskenmenoa...:(

Kertomisesta me kerroimme tuosta keskenmenneestä lähes heti kaikille läheisimmille! Emme pystyneet vaan pitämään salassa ja mietimme, että sitten jos jotain sattuu niin pystyy sitten siitäkin suoraan puhumaan kaikkien kanssa. Ja kun se keskenmeno tuli, niin itseä ainakin helpotti kun pystyi tosiaan rehellisesti ja suoraan asiasta keskustelemaan ja kaikille oli selvää miksi käyttäydyn niin kuin käyttäydyin.... Nyttenkin olen lertonut parheelle ystävälleni sekä serkulleni, jonka kanssa olemme molemmat vauvakuumeilleet ja saimme lähes samaan aikaan sen keskenmenonkin loppuvuodesta! Mutta muille kertominen jännittää tällä kertaa enemmä, koska pelko on niin suuri...:confused:

Ostamisesta meillä on esikoinen jo sen verran isompi, että säästössä ei enää juuri mitään ole! Viimeisetkin annoin ystävälleni kiertoon kun sai lokakuussa lapsen, mutta teimme diilin että kun meidän pikkukakkonen joskus syntyy niin saan häneltä kaikennäköistä takaisin päin kiertoon... Vaunut ja pinnasänky ovat oikeastaan ainoat jotka tarvii sitten ostaa! esikoisestakaan en itse juuri ostanut mitään vaatteita, sen verran aktiiiset isovanhemmat meillä on, että niitä tuli ovista ja ikkunoista, ihan kiva niin!!

Hiusten värjäys Esikoisen aikana, värjäsin tukkaani kerran kuussa. Ja nyt kysyin ystävältäni joka on luottokampaajani, että onko sillä oikeasti merkitystä... sanoi, että ainahan siitä jauhetaan ja koko ajan keksitään uusia juttuja joita ei saisi tehdä raskaanaollessaan. Mutta hänen mielestään se on turvallista! Minulla on nyt sellainen väri joka ei tarvitse välttämättä värjäystä joka kuukausi ja olenkin käynyt joka toinen kuukausi, ja aion myös jatkossa käydä!

Hyi että mulla on iho huonossa kunnossa!! :kieh:
 
Huomenta kaikille!


Oireista eilen illalla halailin ekaa kertaa pönttöä oikein kunnolla :x Tuntuu ihan kummalta, kun esikon kanssa oli aina aamulla tosi huono olo, ja illat ihan ok,mutta nyt tuntuu menevän toisin päin. Tänään aamulla on taas ihan suht ok olo, tekis jopa mieli kahvia, mutta en kyllä uskalla ottaa.

Kertomisesta Mä aioin pitää tän salaisuutena vielä jonkun aikaa kaikilta paitsi parhaalta kaverilta, joka sai tietää heti kun mäkin tiesin, mutta viime viikonloppuna oltiin kavereitten kanssa juhlimassa, ja kaikkihan tietty sit ihmetteli, miks mä en juo, ja osalle sit paljastin syyn... Nyt sit pelottaa, että joutuu kertoon hirveen monelle jos jotain tapahtuukin. Omalle äidille meinaan kertoo parin viikon päästä, kun lähetään viikon reissulle, ja on pakko selittää paha olo jollain.

Vaunuista Meillä on esikon jäljiltä Emmaljungat, joissa on erikseen kova koppa ja ratasosa. Tykkäsin niistä silloin, ja aiotaan käyttää nytkin. Lisäksi on sit matkarattaat, jotka menee makuuasentoon ja esikolla on nyt käytössä Brion Ponyt. Eli ei todellakaan tarvita uusia. Vaunujen lisäks myös kannoin esikkoa aika paljon kantoliinassa ja repussa, ja sitä aion tehdä seuraavankin kanssa.

Pikkubertta Ihana työnimi teillä :D

Kisulinen ja masu 5+3
 
Kertomisesta Kyl me ollaan kerrottu jo lähipiirille. Se ei oikeestaan salaisuutena ois ees pysyny, ku lopetin tupakanpolton. En ois pystyny valehteleen lopettamisen syytä. Ja aateltiin, et parempi ku lähipiiri kuulee meiltä entä sitte kuulevat jostain muualta.

Ostoksista Ei oo ostettu vielä mitään enkä ole kamalasti uskaltanut mitään kattella. Vaunuja oon netissä selaillut ja oon ihan UUNO niitte kans. En tajua mistään mitään. :D

Varhaisultra Meillä Nipsua päästään kurkkaamaan ens viikon keskiviikkona, 23.2. Toivottavasti siellä sitten kaikki hyvin.

Oireet Alavatsakipu on vähän laantunut. Tissejä nipistelee vähän tuolta sivuilta ja nukun äärettömän hyvin ja herään liian aikaisin.

Tine ja Nipsu 6+0
 
KERTOMISESTA:
Yleensä olen heti kertonut, ja vaikka viimeiset 5 on menny kesken, niin on silti ollut helpottavaa etytei ihmiset sitten kysele että onko vauvakuumetta: kaikki tietää että on, ja kaikki tietää miten vaikeaa tämä mun kohdalla on niin harva kyselee. Aavistaa varmaan monikin että varmasti yritystä on...

OSTELUT:
Mulla on lapset jo 5 ja 6 niin mitään ei ole säästössä kyllä enää, eli kaikki menee uusiksi...

).(
Mä PALELEN.... ihan hirveetä ku kolme paitaa ja silti sisällä palelee....! ja patterit on täysillä.
Aamulla juuri ennen kuin nousin oli kyllä tosi vapiseva ja heikko olo, mutta meni nopeesti onneks ohi :)
Tissit särkee edelleen ja vatsa.. :)
On kyllä nyt positiivinen fiilis, josko NYT menis kaiki hyvin :):heart:

T:Neiti+Kihuli rv 5
 

Yhteistyössä