~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Ihanaa kun on perjantai. Eilen kotiuduin työreissusta ja olin illalla niin väsynyt etten jaksanut tehdä mitään. Tänään on sitten pakko siivota kun pääsee töistä!

Musta niin tuntuu että nää viikot matelee eteenpäin. Vaikka aika kuluu muuten tosi nopeesti niin tuntuu että on VASTA 15.viikko ja 16. alkamassa. Mä olen ehkä maailman malttamattomin vaikka nautinkin tästä raskaanaolemisesta.

Te joilla jo ennestään lapsi/lapsia ja olette nyt raskaana niin suhtaudutteko kaikkiin raskauksiin samalla innolla kuin ensimmäiseen? musta tuntuu että en aina edes muista olevani raskaana nyt. Tai siis tottakai muistan mutta olen nyt vain raskaana ja on paljon muita asioita joten en niin paljon ajattele sitä, suunnittele kaikkia vauvajuttuja tai muutenkaan hehkuta sitä samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Silloin tuntui että maailmaan ei mahtunut mitään muuta kuin se tuleva vauva ja kaikki asiat tehtiin ja suunniteltiin sen mukaan, miehen kanssa makoiltiin sängyllä pitkiä aikoja ja tuijotettiin mun kasvavaa mahaa. Ja mies oli niin huomaavainen. Nyt joskus tuntuu ettei sitä edes kiinnosta että olen raskaana. Haluisin että se joskus vois kysyä että kuinka voin tai kun ollaan rakentamssa meidän taloa niin tajuiaisi kysyä että pystytkö tehdä tätä mutta ei. hän olettaa että pystyn siellä nosteleen ja kantamaan ihan samalla tavalla kuin hän itsekin. Ja jos sanon että olen väsynyt ja tarttis levätä niin vastaukseski tulee että on tässä moni muukin väsynyt. Kai mä olen vaan huomion kipee hormoonihirmu joka valittaa kaikesta...

Onkos teillä millasia vappusuunnitelmia? Meillä ei pahemmin ole, rakennetaan. vappuaattona olis tarkotus grillata ja olla ihan kotona, mies nyt varmaan viettää aamusta iltaan tontilla.

Matilda ja pikkuvauva 14+5
 
MATILDA:
itseasiassa mun ex miestä ei ikinä odotus niin koskettanut, mulla siis entisestä liitosta 2 tyttoä. Nyt kun odotellaan uuden miehen kanssa ekaa yhteistä, tämä on siis uudelle miehelle ensimmäinen ja se on kyllä niin vauvakuumeinen ja tohkeissaan että oksat pois... en sais mitään tehdä (meillä toki 3 KM:a ollut vuoden sisään) ja puhelee mun mahalle, pussailee sitä ja just eilen sanoi et voi kun olis jo lokakuu..:LOL: Sanoin sille et se on varmaan jo rasittava lokakuussa "tulisipa se jo" kommenteillaan:LOL: Mä kun varaudun synnyttämään marraskuussa (kuopuskin oli melkein 2 vkoa ylimäärästä vatsassa ja esikoistaki käynnistettuiin 2 vkoa ennen kuin suostui ulos :D )
Sit se bongailee kaikkia mahoja ja vauvoja kokoajan:LOL: ja tekstaria tulee toistä vartin välein " onks se liikkunu? Miten voit?"

Mä taas en tahdo pysyy edes viikoissa mukana. :LOL: Onneks mies pysyy, voi kysyy aina siltä :LOL:

T.Neiti+kihuli 15+4
 
Hih, oli kerrankin nopeaa toimintaa terveyskeskuksessa :) Eilen aamulla soitin siitä lantion tukivyöstä, ja kolme tuntia myöhemmin sellainen oli lantiolla. Saan nyt pitää siihen asti, kun lapsi syntyy tai en enää tarvitse :) Toivottavasti se helpottaisi tilannetta.

Neiti aamukalja kuulostaa tosiaan kiehtovalta :LOL: Tosi ikäväähän tuollainen kyllä on, ymmärrän. Uskoisin kuitenkin samoin kuin pirpanat, että elimistö vaan kertoo, mitä vauva sillä hetkellä tarvitsee (siis sitä ruokaa :D). Olen pääasiassa kasvissyöjä ollut lähes koko ikäni, lihaa vain pari kertaa kuussa, ja pari viikkoa sitten tuli ihan hirveä himo lihaan. Nyt sitten on vuorossa yhdistelmä greippi ja kala :D

Atopiasta kiitos pirpanat noista linkeistä. Onko noista ollut apua myös sinun ihollesi? Täällä alkaa taas iho herätä uuteen kevääseen…

Mammasukkikset löysin prismasta ;)

LeenaT Kiitos sinulle tiedosta millimollista! Poistan hänet listalta. Kovasti onnea teille molemmille yritykseen, toivottavasti onnistuu pian ja raskaus jatkuu tällä kertaa onnellisemmin :hug:

shenda eilen neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ja oma syke kuului tuollaisena tums-tums, istukka viuh-viuh-viuh (sellainen tasainen rauhallisempi suihkina) ja sikiön syke tosi nopeana tsum-tsu-tsum- rytminä, ihan kuin hevonen olisi laukannut. Fetal Doppler Baby Heartbeat Sounds | Fetal Doppler Facts.org Tuossa linkki, jossa malliääntä siitä, mitä pitäisi kuulla :)

Raskauteen suhtautumisesta varmaan siksi tulee tästä toisesta vähemmän huolittua, että esikoinen ”vaatii” huomionsa ja on vaan liikuttava ja nosteltava yms eri tavalla kuin ekaa odottaessa. Toisaalta tämä toinen raskaus on ollut selvästi helpompi kuin eka, mikä on helpottanut rentoutumista. Toisaalta on erilainen tahto vaan nauttia pyöristyvästä mahasta, tämä kun tulee olemaan meille viimeinen lapsi, jos loppuun asti kunnialla päästään.

Matilda meillä mies suhtautuu aika samalla tavalla kuin teillä. Ainoastaan ei hyväksy, jos haluan ajaa autolla (verenpaineet eilenkin sen 96/62 ja huimaus sen mukainen, asutaan keskustassa, joten en välttämättä tarvitse autoa) tai kiivetä tuolille ottamaan jotain yläkaapista. Ymmärrän toki tuon huimauksen takia nuo jutut. Muuten olen sanonut, että ei vahdi minua kuin kanaemo, sanon sitten itse, jos tarvitsen apua tai en pärjää.

Vappu menee varmaan sairastaessa : / Omat keuhkot ovat ihan tulessa joka kerta kun yskii, ja yöllä heräsi hyvin itkuinen, nuhainen ja kuumeinen esikoinen. Josko sitä kuitenkin lähikaupasta kävisi vappupallon ja munkkeja…

Lista päivitetty :wave:

Branwen ja sissi 18+1
 
Nyt kun on kolmas tulossa niin ei ole kyllä samaa intoa kuin ensimmäisen kanssa. Ekan kanssa tuntu että kaikki pyöri raskauden ympärillä ja koko ajan siitä vouhotettiin. Nyt toisen ja kolmannen kanssa raskaus on mennyt tässä sivussa ja ei aina edes muista että on raskaana. Meillä mies ei oo koskaan ollu super innokas raskauden suhteen, mutta kun vauva on syntynyt niin sitten ollut innoissaan :)

Vappusuunniitelmissa ois grillausta kotona ja vapputorilla käyntiä :)
 
Musta tuntuu, että meillä mies suhtautuu rennommin tähän toiseen raskauteen kuin ensimmäiseen. Ensimmäisessä se varmaan jännitti koko ajan, että muhun sattuu hirveesti ja säryn helposti jos mua koskettaa. Tässä toisessa taas mies on hellinyt ja hemmotellut kunnolla. :heart: Mutta tosiaan kun tuon esikoisen perässä vipeltää, niin ei kyllä aina huomaa olevansa raskaana.

Vappusuunnitelmista Meillä on perinne, että kaveriporukan kanssa vietetään yhdessä vappua. Useimmiten ollaan meillä ja grillaillaan ja saunotaan. Niin myös tänä vuonna. Luultavasti myös pyörähdetään lintsillä, siitäkin on tullut jonkin moinen perinne...

Nyt ois sitten vauvaa varten kaikki hankinnat kasassa. Kävin meinaan eilen shoppailemassa. Ja autohan siltä reissulta mukaan tarttui :whistle:
 
RR Meillä on sukulaisrotua, eli amstaffi ,eli samat asiat askarruttavat täällä :D Nämä tuppaavat rakastamaan niin kovakouraisesti :LOL: Meidän koira tökkii aina kuonollaan joka paikkaan ja olen jopa opettanut sen tekemään sitä käskystä.....en malta siis odottaa kun se pääsee vauvaa tökkimään....voi voi voi :D

vappusuunnitelmista meillä ei oikein ole mitään...taidetaan vaan mennä kahdestaan syömään/leffaan tai molempia. Keskustaan ei kyllä tekis mieli edes kääntymään, vihaan sitä örvellystä nimittäin. Sääkään ei taida oikein suosia. Ystävän luona saatan käydä munkilla tosin, että sais vähän vapputunnelmaa!

ON: tuntuu että nyt on aika mennyt nopeammin, kun ekaa kertaa rv vaihtui ilman että mä "kyttäsin" ja odotin sitä :D Kai tässä on niin paljo kaikkea tapahtunu ja töissä kauhea kiire kun tuuraan kahta ihmistä, niin on saanu muuta ajateltavaa. Housut kyllä hiertää vyötäröllä päivittäin, joten ei tätä unohtamaan pääse!
Olo on pysynyt hyvänä, ei voi valittaa. Tosin syöminen on taas lähteny ihan väärille poluille, mutta ehkä näiden juhlapyhien jälkeen pääsee taas vähän terveellisemmälle polulle. Kuulen jo korvissani neuvolantätin valituksen :LOL:

Kenzie 15+1
 
Koirista+vauvoista
Meillä koira oli 2vuotias pojan syntyessä. Mies toi harson ja kakkavaipan synnäriltä koiralle haisteltavaks :D Tehtiin kans niin et mä menin eka sisälle ilman vauvaa ku tultiin kotiin, käytin koiran siinä pissalla ja mies meni sillä aikaa vauvan kanssa sisälle. Hyvin on koira meillä suhtautunu. Vaikka on silleen vähän arka et lähtee ennemmin karkuun ku antaa pojan sitä rapsutella. Aina kyllä kannattaa olla varovainen koirien ja miksei kissojenki kanssa, ne on kuitenki eläimiä ja niistä ei ikinä tiiä...

Miehen suhtautumisesta raskauteen...
Meillä mies on ollu tälläkin kertaa kovin samanlainen ku esikoista oottaessa. Alussa menny aikaa ennen ku on tajunnu että vauva on oikeesti tulossa. Silitteli mahaa ja muutenki oli semmonen huolehtivainen mua kohtaan. Vasta sitten synnärillä tais kuitenki esikoisesta tajuta kunnolla :LOL: Esikoista oottaessa oli neuvolakäynneillä mukana mut nyt toista oottaessa oon käyny yksin ku ei siellä mitään uutta ole. Neuvolalääkärissä oli mukana ku arveltiin että ultraavat. Ultrissa tietenki on mukana :) Tällä kertaa oon kyllä kaivannu et mies olis enemmän mukana tässä ku on tuntunu jotenki yksinäiseltä... :( Matilda se tais puhella samaa? Meillä mies oli tässä alussa muualla töissä ja sitten ku on kotiin tullu niin tainnu olla sopeutumis vaikeuksia tai sitten mulla hormoonit saa hermot niin kireelle...

Vapusta...
En tiiä... Varmaan kotona vain ollaan. Poika vielä tajua mitään vapun päälle mut jos sille ilmapalloja ostas ku tykkää niistä :D Harmi vain että hajottaa ne aina :D Jotain hyvää ruokaa vois kyllä tehä :p

Tänään vaihtu täälläkin viikot. Viikko vielä niin ollaan puolessa välissä jo! Voi hurja!
Reilu kaks viikkoo vielä rakenneultraan :)

Talvicci ja Torsti rv.19+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voisinpa minäkin pitkästä aikaa vähän kommentoida. Tervetuloa uusille, kivaa kun vielä tulee lisää, meitä onkin jo huikean paljon! :flower:

Meilläkin on kotosalla aika pentu koira, yli-innokas alle vuoden ikäinen samojedi. Uskon että mitään mustasukkaisuusongelmaa ei ole tiedossa, koska koira rakastaa ihmisiä ja varsinkin lapsia. Sehän vähän kuitenkin jännittää, kun koira on tosiaan niin innokas eikä tajua kokoansa.. :) Mutta eiköhän kaikki mene hyvin :)

Hankintoja me ei olla kauheesti vielä ees mietitty, muuta kun että miehen sisko lupas lainata meille heidän pinnistä, joka on just sellanen minkä itekin olisin ostanu, ja turvakaukaloa + sitteriä ainakin..Taidetaan tosiaan noita lainata jos ovat hyvässä kunnossa, mutta vaunut kyllä haluan ostaa uudet meidän omalle lapselle.. :) Vauvanvaatteita en ole vielä käynyt yhtään edes hypistelemässä, ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltautuis sitäkin tekemään, pelkään vaan että riistäytyy sitten käsistä kun kerran pääsen vauhtiin!!! :)

(.) Maha se siellä kasvaa, nyt on tosiaan huomannut viime päivinä ettei aamumaha enää oo niin paljon pienempi kun iltamaha, eli eiköhän vauveli siellä kasva kovaa vauhtia. Ensi viikolla on neuvola, siellä sitten pääsee taas kuuntelemaan sydänääniä, jeeiii!!!=)

Mukavaa vappua kaikille!!!:flower:

-Iiris- ja kirppu 15+1 (ihanaa, uus viikko alkoi taas eilen!!)
 
Heipä hei, pitkästä aikaa taas!
Päivät kiitää sellasella vauhdilla ohi, ettei edes ehdi tajuta! Hyvä vaan :)

Suhtautuminen niin miehen kuin omakin, on kyllä aika vauva keskeistä :D Esikoinen jo niin iso, että tuntuu kui olisi ensimmäinen raskaus!? Seitsemän vuottahan siitä on kun viimeksi on ollut raskaana ja silloin nyt oli elämäntilanne ja kaikki niin erilaista, ettei silloin edes ehtinyt tajuta raskauttta ennenkuin poika jo syntyi. (ikää 20v., tuore suhde, pillereiden läpi raskaus, kuukautiset normaalisti neljä kuukautta, eli siis 5.kuulla vasta tieto raskaudesta, liikkeet rv 23, vatsa alkoi näkymään vasta rv.25, ei ainuttakaan raskausoiretta tms. koko aikana) Eli käytännössä tämä on meidän ensimmäinen "oikea" raskaus ja ihan sen mukaan ollaan eleltykin ;) Paha vaan, että kun melkein kaikki tarvikkeet on olemassa jo niin en ole päässyt shoppailu makuun! :D
Raskaus on koko ajan mielessä, mies tekee pääasiassa 11-19 vuoroa, mutta heti kun tulee kotiin kyselee oloa ja passittaa sohvalle. poika on jo sen verran iso, että käy ulkona pihan muiden lasten kanssa keskenään ja muutenkin antaa mamman levätä jos asian selittää ja perustelee. Miehen vanhemmat touhottavat vanuista ja nukkuma järjestelyistä, kun molemmat lapset ensimmäisen kerran pääsevät sinne hoitoon, anoppi soittelee monta kertaa viikossa, mikä on vaan ihanaa onhan minulla maailman paras anoppi :) Oman äitini suhtautuminen onkin asia erikseen, varsin tunneköyhä ihminen kun oon, töksäyttelee ja laukoo asioita joita ei normaalit ihmistet toisille sano :( Eilen viimeksi täälä itkin oman äitini sanomisia, miehen tullessa kotiin! Ihmettelen vaan, että pitäisihän niihin ola jo tottunut, mutta ehkäpä tämä raskaus vaan kärjistää taas....

Vappu Ollaan varmaan vaan kotona, haetaan anopilta munkkeja ja toivotaan että meikäläisen sima on juoma kelpoista! :D Hyvää ruokaa ja yhdessä oloa huominen! Sunnuntaina mennään vapputorille, josta on pakko saada kevätkääryleitä! Torin jälkeen poika menee miehen vanhemmille pariksi tunniksi ja me isännän kanssa menemme moikkaaaan kavereita ja samalla kuuntelemaan pakollista vappu keikkaa paikalliseen!

Mutta nyt suihkun kautta, poika eskarista ja kaupoille, josko siellä ei vieä olisi niin paljon pallon metsästäjiä sekä herkkujen hamstraajia! :)

Hauskaa Vappua kaikille!
Miina Ja Möntti 14+5
 
Pikapäivitys; kerroin vihdoin pomolle (olen jännittäny sitä jo kauan) ja reaktio just sitä mitä odotin; ei hymyä, ei onnittelua.....vain rauhallinen toteamus että pitää alkaa etsiä mulle tuuraajaa joka puhuu myös ranskaa.
Jotenkin vähän masensi, vaikka tosiaan edellisen työntekijän kohdalla reaktio oli vielä "pahempi". Mut ois nyt voinu edes onnitella. :| No nyt on pois mun harteilta ja vielä on kuukauden kesälomakin pidettävänä!! Yks murhe vähemmän!!

Kenzie 15+1
 
Talvicci: siis ensinnäkin, apua, sulla on jo puoliväli käsillä!!! Ja siis joo, meilläkin mies esikoisen kanssa mukana jokaikinen neuvolakäynti mutta nyt on vaan ollut sillon tällöin. Onhan hän tietenkin onnellinen uudesta tulokkaasta siinä missä esioisesatkin aikoinaan ja tiedän että kun vauva syntyy tulee olemaan mukana siinä ihan samalla tavalla kuin minäkin, erotuksena että minä vain imetän:D Kai mä olen nyt vaan jotenkin huomionkipee kun haluaisin enemmän häneltä huomiota. Toisaalta tuo meidän talo ei valmistu, jos isäntä on kotona silittämässä mun mahaa.

Kenzie: Hyvä kun kerroit, nyt se on tehty ja voit olla rauhassa. Mulla oli aika sama tilanne ja stressasin paljon ja helpotti kun kerroin ja nyt on helpompi itellä olla kun pomo tietää. Tänään vaan palaverissa pomon kanssa käytiin läpi tulevia kuukausia ja mulla on kesä-elokuun aikana 25-30 matkapäivää, osa ulkomaille ja osa ihan suomessa. Kesäloma pitäisi ehtiä pitämään tuona aikana myöskin eli näyttää siltä että saan unohtaa neljän viikon kesäloman ja olla iloinen jos kaksi kerkeän pitämään. Aloin heittää kalenteriin noita reissuja ja totesin että kesäkuun alusta syyskuun alkuun on reissua joka viikolle. Pomo on tainnut unohtaa että olen raskaana, esikoinen on pieni ja rakennamme taloa:/
 
Moikka! Pitkästä aikaa :) Oltiin reilu viikko etelän lämmössä :cool:

En muista koska viimeksi oon täällä käynyt...muttamutta. Tänne ei kuulu ihmeellistä, masu kasvaa, liikkeitä en vielä tosin ole bongannut...Niitä odotellessa siis. Viikot tuntuu matelevan eteenpäin!! Sitä toivois olevansa jo pidemmällä tässä raskaudessa...pah. En nyt jaksa enempää rupatella, sitä on niin poikki tuosta reissaamisesta. Paremmalla aikaa sitten kommentoin.

Talvicilla jo puoliväli käsillä!!! VAU :heart:

Hertta ja nuppu 13+5 :heart:


PS. Miinalle halit, todella kurjaa että äitisi on ilkeä :hug: Multa löytyy sisko, joka ei todellakaan ole mukavimmasta päästä...Edelleen olen salannut tämän raskauden häneltä. Säästyn kurjilta kommenteilta ja pahalta mieleltä...
 
Viimeksi muokattu:
:attn: Pistän huomenna pystyyn toukokuun pinon, kun vaan kerkeän hetkeksi koneelle. Laitanko siihen kakkosviestin, johon voi kerätä Talvicin (?) ehdotuksen mukaan erilaisia tärkeitä linkkejä? Nyt olisi hyvä väli heitellä ideoita, mitä toivotaan :)

Iloista vappua kaikille! :)
 
Huhhuh, paljon on taas juttua tullut. Kiva niin.

Vapusta ei ole suunnitelmia, koska olen viikonlopun aikana 24 tuntia töissä, loppuaika menee nukkuessa ja kipeillessä. Sain siis armottoman flunssan, eilen kuumeessa, tänään ei onneksi enää kuin tämä pääntäyteinen räkäfiilis.

Koirat ja vauva on asia, jota en juuri edes mieti. Noita kavereita tosiaan on kolme. 2 on aivan pöhköä, kun kuulevatkin lasten äänet tai vauvan itkua niin sekoavat, kun pitäisi päästä pussaamaan ja rapsuteltavaksi. Koulutuksen kauttaa saa kieltämällä senkin sitten pois ja onhan se ihanaa, että siinä on sitten ainakin 2, jotka seuraavat tarkkaan mitä teen tämän tulevan vauvan kanssa:D Ei tule yksinäistä.. sitten on tietenkin tuo yksi, vanhin ja oikea mammanmussukka mustasukka. Ei tykkää, jos otan vieraiden lapsia syliin tai kukaan ottaa ketään syliin. En kuitenkaan usko, että oman perheenjäsenen kanssa tulee mitään ongelmaa, uskoo aika hyvin komentamistakin. Ja vauvaa kun tulee sylissä kiikuteltua, niin tottuu nopeaan ja kunhan saa huomiota tarpeeksi. Ehkä eniten se taaperoikä mietityttää, mutta siihen on aikaa ja aina on olemassa portit.:) Kuitenkin aika koulutettuja kavereita, niin ei pitäisi tulla ongelmia.

Minä ja mies käytiin tänään neuvolassa ja ekassa lääkärissäkin siinä samassa. Kaikki oli hyvin, sykkeet kuului aika vaisusti (ties minne se kaveri taas oli kierähtänyt), hemoglobiini oli hyvä, verenpaineet edelleen matalat ja paino pysynyt kutakuinkin samassa. Totesi neuvolatätikin, että eipä tuo sun maha kyllä vielä näy juuri ollenkaan. Tiedetään ja ihan ok niinkin :D Lääkäri oli aika vaisu, mutta kun kyselin niin sanoi, että kaikki oli aivan niinkö pitikin. Jei.
Mies tosiaan on tässä vauvassa ihan mukana. Tekihän se alunperinkin sen päätöksen, kun kysyin, että vauva vai moottoripyörä. Sanoi, että ehkä tämä hieman tärkeämpi...

Talvicci: Pieni kateus iski, jo puoliväli! Olispa tuossa vaiheessa. Tosin, eipä meillä monella ole kuin enää se kk ja ollaan samassa tilanteessa. Täällä ainakin aika menee nopeasti, kun on niin paljon tekemistä.

MUOKS: Meinasin unohtaa, että täällä tuntuu jo pieniä hipaisuja. Kysyin neuvolassa että onko mahdollista, kun olen kuitenkin ekakertalainen ja istukka edessä. Mutta sanoi, että jos sulla tuntuu ovikset ynnä muut, on myös mahdollista, että tunnet muita ennen noita liikkeitä istukasta huolimatta.:heart: On ne kivoja.

Carriina nuhanenä ja tarrasukkainen 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Shenda81 Mulla on myös tissit vielä kipeet ja itseasiassa olen tosi järkyttynyt siitä miten nopeesti ne on kasvanut näinkin alussa, jouduin nimittäin jo maaliskuun alussa ostaa uusia rintsikoita.. Aikasemmin oli koko A75 nyt B85.. Kaveritkin aina ensimmäisenä kommentoi jos ei pitkään aikaan nähdä, että ohoh onpa tissit kasvanut!! :D alkanut näköjään pieniä raskausarpiakin niihin muodostuu... :( Oikeestaan pahoinvointia ei enää ole ollenkaan, eikä sitä edes ollut paitsi iltavuorojen jälkeen välillä. Ruoka maistuu vähän ehkä liiankin hyvin.. Koitahan sinäkin saada ruoka maistumaan!! :)
 
Hankintoja ei olla täällä vielä tehty, odotellaan nyt kesään asti. Kyllä tässä on vielä aikaa runsaasti kerätä tarvittavat kasaan. Olen kyllä miettinyt millaiset vaunut hankintalistalle tulee. Tarvitsemme pieneen tilaan menevät, norm.auton tavaratilaan sopivat, jotka ei edes koko takaluukkua valtaisi. Meille siis tulossa kolmas, joten muitakin kamoja pitäs mahtua kyytiin.. Tietääkö joku pieneen tilaan mahtuvia vaunuja?? Vai onko pakko hankkia kotivaunut ja matkarattaat?

Huh huh, kyllä arki on rankkaa onneksi viikonloppu edessä..

donna80
 
Pitkittynyt flunssa äityi nyt poskiontelontulehdukseksi ja tänään sain antibiootit, joten Vappu menee sairastelun merkeissä. Nyt olo on kyllä niin surkea, että koko Vapulle on ihan sama.

Huomenna meinattiin vähän naksuja ostaa illan jääkiekkopelille ja sunnuntaina käydä iltapäivällä "ooppelimiitissä", tapaamassa kavereita (Miehen harrastus nuo Opelit). Jos sitä myös Helsingissä pyörähtäis tsiikailemassa tunnelmaa, mutta katellaan vointia sitten.

Meillä on tuo eloisa 3,5-vuotias sekä 2 koiraa joten raskausviikot hujahtavat vain tässä arjen hulinassa. Aina torstaina, milloin mulla vaihtuu viikko, sitä havahtuu, että taas on viikko mennyt.

No, mutta nyt taas levähtelyyn. Pestasin miehen yksin tytön iltapuuhille ja nukkumaan laittoon niin saa rauhassa huilia. Yleensä hoidamme nämä puoliksi; toinen hoitaa iltapalan ja toinen iltapesut ja iltasadun lukemisen. Mutta tänään vapaailta tästä!

manta ja vaavi 16+1
 
Nyt taas pitkästä aikaa koneella. Viikot näköjään vaan vierii eteenpäin, hurjaa kun oli jo tammikuun pino ilmestynyt!

Uudet tervetuloa!

Tukisukkia käytin edellisessä raskaudessa ja totesin ne hyväksi. Käytin polvisukkia ja ne oli hyvät kun ei mitenkään erottunut ulospäin mitkä sukat oli jalassa. Yhden kerran olen niitä käyttänyt jo nytkin kun yhtenä aamuna särki niin jalkoja. Itselleni nuo oli ostettu ihan Prismasta eivätkä olleet kalliita kerta olen kolme paria hennonut niitä ostaa. ;)

Liikkeitä on alkanut tuntua enemmän ja enemmän. Ei vielä mitenkään säännöllisesti, mutta välillä tuolla joku muljahtelee.

Hankintojen suhteen olen sitten vissiin ihan matti myöhäinen, en aio edes miettiä tälle tulokkaalle vielä mitään. :D Toisaalta, kaikki on tallessa esikoiselta, mutta pitää jotain järjestelyjä tehdä sänkyjen ja varmaan seisomalaudan/tuplarattaiden suhteen, mutta ei vielä. Nyt nautitaan tulevasta kesästä ja mietitään sitten hankinnat syksymällä.

Matilda Tää toinen raskaus menee jotenkin enemmän huomaamatta, ensimmäisestä tiesin tasan tarkkaan viikot ja päivät, nyt joudun aina miettimään että hetkonen mikäs viikko on menossa. Ekassa tiesin tarkasti sikiön kehitysvaiheista missä vaiheessa mitäkin tapahtui, mutta nyt ei hajuakaan. Selkeästi siis ekassa ehti tutkia enemmän näitä asioita, nyt tuo esikoinen pitää mut ihan tarpeeksi kiireisenä.
Ja juuri tuota samaa että ensimmäisestä se oli jotenkin niin jännää, olin ihan koko ajan täpinöissäni siitä raskaudesta, olen tottakai nytkin innoissani, mutta eri tavalla. Se raskaus nyt vaan menee tässä kaiken muun "ohessa". Samaten mies oli ihan eri tavalla ekassa mukana, näillä viikoillakin se jutteli ja höpötteli mun mahalle, nyt ihan satunnaisesti on taputellut sitä vaikka varmasti ihan yhtä innoissaan ollaan tästä toisestakin, on vaan ihan erilaista.

Vappusuunnitelmista Meille tulee huomenna päivällä kaveripariskunta lapsineen grillailemaan ja paistetaan sitten kaverin kanssa munkkeja siinä samalla. Sitten jos vappupäivänä käytäis kattomassa taas hienoja vanhoja autoja ja jos hyvä keli on niin vois kai sitä tivolissa piipahtaa.

Kenzie hyvä kun sait kerrottua! Mutta olisi tuohon kuulunut kyllä onnitella. :( No katsotaan mikä mulla on edessä kun kerron pomolle... Tuskin onnittelee...

mantalle
paranemisia!

ON Mulla siis ensi viikolla edessä töihinpaluu. Huijuijui! Vuosi ja 3 kk oltu kotona ja nyt pitäis lähteä töihin ja kertoa lähes samantien uutinen että oon taas jäämässä pois!!!! :O :O Jännittää ihan sikana just tuo uutisen kertominen. Toivon vaan niin kovasti että pomo olis keskiviiikkona heti paikalla niin saisin kerrottua samantien, ei tarttis sitten piilotella muiltakaan asiaa.

Täällä on muuten olo ollut ihan suht jees jos vaan muistan syödä tasaiseen tahtiin suolaista. Makeaa jos erehdyn syömään niin huono olo tulee. Ja asiaa ei helpota että mun tekee mieli kyllä makeaa... :( Tuokin jännittää että kuinka paljon mä tarviin evästä töihin ja kuinka tiuhaan mun pitää siellä syödä jotain. Jos en saa heti kerrotuksi uutista niin saattavat nuo vähän ihmetellä jos tunnin välein pupellan leipää...

Mutta nyt lähden saunomaan ja sen jälkeen varmaan kutsuukin jo uni. Tämä viikko ollut niin touhukas että nyt tuntuu väsymyksen iskevän.

- Hapsiainen jolla viikkoja jotain 14+3
 
Kyllä mä ehken ne oikeat äänet kuulin.Aluksi kuului just viuh-viuh-viuh ja sitten pienen hetken nopeaa hevosen laukkuuta.
Eli ehkä mä luotan siihen että se vielä tuolla on=)

Mä vollotin kun katsoin noita prinsessahäitä ja kun tuli kakkoselta se sydänääniä-ohjelma.

Shenda ja muru 14+3
 
Mitä teette työksenne, kun pomoilla on tollasia reaktiota tai vähän tuntuu, että osa pelkää kertoa?? o_O Mun pomo oli aivan ihana, kun kerroin.. se pisti heti vedonlyönnin pystyyn siitä kumpi on tulossa :D ja osa työkavereista sanoi, ettei se ole hetkeen noin hyväntuulinen ollut.. No katotaan onko kauaa, kun toinen työkaveri kertoo sille kohta, että se jää mammalomalle syksyllä reilun kuukauden mun jälkeen :p Niin ja itse olen hoitoalalla.
 
Mä oon pienessä firmassa, yksityisellä. Pomon suhtautuminen riippuu ihan siitä millä tuulella se nyt sattuu olemaan. En mä tiiä sanooko se tästä toisesta yhtään mitään, eipä se ekastakaan ollut pahoillaan, päinvastoin, mutta jännitän nyt sitä kun ehdin palata töihin vain muutamaksi kuukaudeksi. Joutuu kuitenkin tekemään hankintoja taas kun palaan sinne (mun sijainen jää taloon niin tarvitaan mulle tai sille tietokoneet, puhelimet ym. vermeet), sitten kun läväytän pöytään että lähden taas niin saa nähdä mitä sanoo kun kuitenkin olettaa mun olevan vähän pidemmän aikaa töissä...
 
Huomenta vaan kaikille ja hauskaa vappua :)

Ja kaikille uusille; tervetuloa joukkoon :wave:

Lukemassa olen käynyt teidän juttuja ja kuuumisia, mutta laiska olen vastaamaan :D

Toissapäivänä oli toinen ultra, vaikka viikkoja oli kasassa vasta 15. A- ja B-vauvalla kaikki hyvin. Molemmat omissa pusseissaan ja omat istukat oli. Painoarvio A:lla 124 ja B:llä 128. Jännitin ultraa todella kovasti, ehkä siksi, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :) Kovasti yritin tivata sukupuolia, mutta mies lääkäri ei suostunut niitä kertomaan :( Eihän sillä väliä ole, mutta kyllä haluaisin tietää kuitenkin... No uusi ultra jo 2 viikon päästä, ja jospa ultraaja olis kätilö niin kysäsen uudestaan :)

Rattaitakin kerkesin käydä katsomassa, mutta ei oikein mieluista löytynyt ja valikoima oli huono. Kaksosrattaat kuitenkin meinasin, enkä vaunuja. Rattaisiin sitten lämpöpussit. Ne rattaat missä oli paikat peräkkäin vaikutti kätevämmiltä, mutta tässä kyseisessä kaupassa ei ollut sellaista mallia, missä molemmat selkänojat sais makuuasentoon. Onkohan sellaisia edes olemassa? No täytyy jatkaa etsintää :)
Muita hankintoja en ole hirveesti kerennyt edes miettiä. Vaikka on kaksi lasta jo entuudestaan, tavaroita olen myynyt ja antanut aika paljon pois. Nuorinkin on vasta 2 vuotta. No, on tässä vielä aikaa hankkia kaikki tarpeellinen. Hoitopöytää meille ei tule ollenkaan. Ensimmäisellä lapsella oli ja toiselle sitä ei enää kaivannut. Vaipan vaihdot meni kätevästi lattialla tai sängyn päällä.

Mutta nyt aamupalan laittoon :)

akk83 ja rv 15+2
 
Pikaisesti hyvät vapun toivotukset kaikille lokakuisille :wave:
Toivottavasti sää suosii, että pääsee tänään grillailemaan. Poiketaan vapputorilla ja sitten jatketaan vapunviettoa kotona pihapiirissä sekä Suomen jääkiekkopeliä seuraten =)

Työkavereille kerroin mammalomasta viime viikolla, yksi tarkkasilmäisin oli jo asian havainnutkin vatsamakkaroistani huolimatta ;) Ihana vastaanotto ja suhtautuminen oli kaikilla, tuli niin hyvä mieli.
Sen sijaan yksityisen lääkäriasemaan (jolta kuntamme ostaa ultrapalvelut) olen pettynyt :( Lähetin jo pari viikkoa sitten kyselyn edellisen ultran tehneelle kätilölle, voiko mukaan tulla ensi kerralla 12-v. poikamme kun on sen verran iso ettei häiritse tutkimusta. Nyt tuli viimein vastaus ja eipä sitten annettu lupaa...Cd-tallennettakaan rakenneultrasta ei ole mahdollista saada vaan jos sellaisen haluaa, pitää mennä myöhemmin maksulliseen ultraan, joka kustantaa 300 e tai enemmänkin. Taitaa jäädä väliin, koska työterveyshuollonkaan kautta tuskin hyvitetään ylimääräisiä ultrakäyntejä joilla ei varsinaisesti ole lääketieteellistä perustetta. Harmittaa...

Joka tapauksessa, Iloista Wappua!!

kolmenmutsi ja munamies 16+3
 

Yhteistyössä