~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

OMPPU, mä asun täällä Raumalla, niin ultrattiin neuvolassa. 2 aikasempaa raskautta olen käynyt SatKSissa koska asuin porissa vielä tuolloin. Uskoisin että riippuu ihan lääkäristä, esikoisesta en kysynyt, kuopuksesta kun halkio näkyi, ja kysyin kumpi voisi olla, niin en tiedä yrittikö katsoa mun mieliksi (rauhoitellakseen tms) mutta silloin totesi ettei osaa sanoa, mutta että pojat näkyy selvemmin: tyttöhän siellä sitten olikin (saatiin lv-punktiossa selville kun tarkistettiin että halkiosta huolimatta kaikki muu ok)
Kannattaa mainita että ei tässä olla mitään tapetoimassa sen perusteella, mutta olisi hauskaa saada arvio, mikäli se siellä näkyy. niin mä sanoin raumalla, ja koitti kahdesti katsoa, mutta totesi ettei osaa sanoa kuin että jompikumpi se on :D
Mut aika nihkeesti ne tuntuu jokapaikassa arvioita heittävän...

MINNUSKA, oih, ihanaa, 2 tyttöä:heart::heart::heart: onnea!

GIN, hyvin sanottu miehelle:D onkohan miehilläki jotkut "kuukautiset" henkisesti, meinaan on ne välillä niin avaruudesta:kieh:

BRANWEN, mulla on ollu aikaisemmissa raskauksissa ongelmana juurikin peräkkäiset virtsatie infektiot, todella rasittava vaiva! nyt ei ole vielä ollut, oikeen ihmetyttää:confused: Esikoisestakin oli kuitenkin 4 peräkkäistä, ja kuopuksestakin muutama.

mites SUSSEN ultra meni? :)


(.)
Puuskutan kuin vanha mummo kun kannoin kauppakasseja:D
Ei ihmeitä suunnitteilla, turvottaa pirusti kun on lämmintä:kieh:

Nyt huilimaan ja juomaan vettä, Aamupäivän juossu kun hain vanhempani linja-autoasemalta kun saapuivat kesäksi suomeen, kävin niiden puolesta kaupassa jne jne... ja tietty omat ruokaostokset...
Onneks saan tyttöni jo keskiviikkona isältään ja päästään viettää kesää:heart: Sit onkin koko kesän mulla kun heidän isä on laivalla seuraavat 2 kuukautta. tuntuu tällänen viikonkin ero jo ihan kamalalle kun niiden kanssa ollu kuitenkin 24/7 koko niiden elinajan:heart: En kestä tätä hiljaisuutta :D:D:D:D
MUTTA, positiivista: on voinu harrastaa aamuseksiä, päiväseksiä ja iltaseksiäkin pelkäämättä et herättää lapset :D:D:LOL:

Nyt huilaamaan:wave:

T:Neiti + Kihuli rv 21+0 POKSIS!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihanista ultrauutisista!

Täälläkin rakenneultra sitten onnellisesti ohi. Aikaa kului 40 minsaa, kätilö oli tosi perusteellinen mielestäni. Aivot, sydän, selkäranka ja sisäelimet käytiin kaikki rauhassa läpi ja mitään erityistä ei löytynyt. Näytti yksityiskohtaisesti nenän ja ylähuulen välisen alueen ettei ollut halkiota sekä selvitti napanuoran rakenteen ja istukan paikan takaseinämässä. Vauva oli kova liikkumaan koko tutkimuksen ajan. Syke oli 135, painoarvio 443 grammaa ja AC-mitta 167,2 mm, Bpd-mitta 50,9 sekä FE-mitta 36,5 mm. Mitat vastasivat viikkoja 21+5. Vauva oli raivotarjonnassa ja lapsivettä normaali määrä. Sukupuolta kysyttäessä sanoi että arviot menevät poikia veikattaessa useammin oikein jos näkyy "ulokkeet" mutta sellaisia ei meidän tulokkaalta tämä kätilö havainnut. Sanoi kyllä, että joskus vauva on sellaisessa asennossa, että penis ei erotu eivätkä kivespussitkaan ole vielä laskeutuneet. Mutta kyllä kun itse kotona vielä tuota ultrakuvasarjaa tiirailin niin kyllä se taitaa tyttö olla :heart: Kun ei nyt kuitenkaan ihan täyttä varmuutta saatu niin ihan kiva kun on pieni epävarmuustekijä mukana odotuksessa loppuun asti ;) Vaikka jonkinlaisia poikatuntemuksia tässä on ollut pitkin matkaa niin toissa päivänä tuli kyllä jokin ihme voimakas tyttötuntemuksen läikähdys rinnassa kun poikettiin Lindexin lastenvaateosastolle ja katseltiin 5-vuotiaan kuopuksen kanssa myös vauvanvaatteita ja niitä ihania mm. Bamse-aiheisia pikkupikkutyttövauvan vaatteita, minicrockseja, uimapukuja...Ihan hirveästi en vielä kuitenkaan uskalla noita romanttisia mekkoja ym. ostella, vaikka sormet kovasti syyhyääkin.

Taitaa tuo vauvan nimimerkki mennä nyt sitten vaihtoon, meneehän tuo omakin muutaman kuukauden kuluttua=)

kolmenmutsi ja tiitiäinen 21 + 5
 
Neiti sehän tässä onkin, että virtsatieinfektio tämä ei kuulemma ole, oireita ei ole ja mitään muuta kun nuo leukkarit ei tällä tutkimisella ollut edes pienellä hennolla plussalla. Ja kuitenkin nuo leukosyytit olivat sen +++, että jotain on... viljelevät nyt yön yli, että jos siinä kuitenkin jotain kasvaisi, ja oireettomana hiivana hoidetaan siihen asti. Kuulemma tosi usein kun hoidetaan tuo bakteerivaginoosi pois, niin se hoito menee yli ja hiiva seuraa...
 
Tervehdys taas pitkasta aikaa ja onnea tytto- ja poikalupauksista!

En ole pitkaan aikaan edes ehtinyt koneelle kun oli vieraita ja sitten itsekin oltiin reissussa. Eipa nyt ole mitaan uutta raportoitavaakaan, paino nousee ehka vahan liikaakin, en ole edes uskaltanut menna vaa'alle pariin viikkoon..Viimeksi meinasi pudota silmat paasta kun vaaka naytti etta painoa oli tullut parissa viikossa 2,5kg. Muistan kylla etta esikoisenkin kanssa heti puolivalin aikaan alkoi raju painonnousu. Keskiviikkona olisi sokerirasitustesti ja ensi viikon tiistaina omalle lekurille. Jospa sitten saisi varmuuden poikalupaukselle.

Taalla Irlannissa tuo vauvan kantapaasta otettava testi tehdaan automaattisesti. Hoitsu tulee kotiin ottamaan testin ja samalla mittaavat painon jne. Kayvat taalla kotivisiitilla muistaakseni ainakin 3 kertaa, riippuen miten vauvan kanssa hommat menee. Ihan kiva ettei tarvitse itse lahtea pienen kanssa minnekaan.

Taallakin olo on aika valasmainen, ainakin reisien ja takapuolen osalta. Ja kasvotkin tuntuu lihaville. Maha ei haittaa vaikka hieman iso olisikin.

Jaa, josko yrittaisi tehda ruokaakin kun poika viela nukkuu!
 
Ultrakuulumisia: :) Kaikki on niin kuin pitääkin, kaikki sormet, varpaat, nenänpää yms. löytyivät omilta paikoiltaan, sieltä mistä pitääkin! <3 Poikaoloni ei sitten pitänyt paikkaansa vaan ultraaja oli varma siitä että meille tulee TYTTÖ!
Poika 9v ja tyttö 4v ennestään. Molemmat lapset toivoivat tyttöä :) Toive käy toteen.

Ihan turhaan jännitin kyseistä käyntiä, meillä oli ultraajan kanssa hulvattoman hauskaa :) Oli erittäin rentouttava käynti, hänkin ihasteli vauvaa sillä tavoin että olin ihan varma että tällä ultraajallakin on vauvakuumetta ilmassa :D Oli samaa ikäluokkaa kuin minäkin.

Susse ja Ronja "Stuart"
 
Kivoja ultrakuulumisia =) Me päädyttiin varaamaan nyt aika 3d-ultraan kun meidän sairaalassa tehty rakenneultra oli meidän mielestä epäonnistunut. Saahan sitten ainakin toisen mielipiteen myös siihen epäsäännölliseen sydämen sykkeeseen ja sukupuoli halutaan tietää myös (mies kuin tulisilla hiilillä tuon asian kanssa...) Torstaina olen jo menossa, ihanaa! Aikaisempien kanssa ei olla käyty 3d:ssä, joten kokemus sinänsä sekin. Vanhimman tytön kummitäti oli nähnyt unta, että meille olisi poika tulossa, saa nyt nähdä sitten - itselläkin on poikaolo ;)

Muuten olo on hyvä, painoa ei ole tullut kotivaa'an mukaan vielä yhtään (ja hyvä niin, koska ylipainoa on ennestään). Siinäkin suhteessa erilainen raskaus kuin edelliset, joissa olin jo tässä vaiheessa kerännyt varmaan n. 10 kg lisää... Ruoka ei vaan maistu, annokset ovat luonnollisesti pienentyneet sitä kautta. Ja makeanhimo kadonnut johonkin.

Seuraava neuvola sitten vasta parin viikon päästä.

Ksylofoni rv 20+1
 
Heippa taas kaikille!

Kiitos Branwen uudesta pinosta! Ja ihanaa että niin moni on saanut hyviä ultrauutisia!!

Samoin täällä, eli meillä oli perjantaina rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Kaksi kättä ja jalkaa, aivot, sydän, selkäranka ja sisäelimet olivat kaikki niin kuin pitääkin!!:heart: On niin onnellinen olo! Ultraaja oli tosi mukava ja kertoi koko ajan mitä hän teki. Sanoi 3 kertaa että masuasukki on "todella liikkuvaista sorttia" :) Ja sai se mun tyttöolonikin vahvistuksen, eli pieni prinsessa on tulossa!! :D Olin jostain syystä todella hermostunut ennen ultraa, jännitti niin paljon. Oksennuskaan ei ollut kaukana.. onneksi ei ollut mitään aihetta jännitykseen!

Painonnuosu alkaa kohtaa vaivaamaan mua koska mulle ei oo tullut kilon kiloakaan... ja mähän SYÖN! tän hetkinen herkku on sipsit ja dippi! Lämmintä ruokaa syön vähintään kerran päivässä ja aamu- ja iltapala ja sen lisäksi vielävälipaloja.. en kohta enää tiedä mitä mun pitäis tehdä tai syödä et se lähtis nousemaan.. Painoindeksi on 23,9 eli normaalipainoinen oon.. rupee tässä oikein huolestumaan pikkusen takia. Noh ultrassahan selvisi että hänen paino on normaali, multa se vaan jää saamatta.. posket ja reidet ovat pienentyneet, mikä ei kyllä haittaa..

Parisuhteesta Meillä on kaikki hyvin, todella hyvin. Ei riidellä vaan asioista keskustellaan jos on jotain, mutta jos hermot menee niin kyllä mä sen myös ilmotan herralle ;) hän vaan on niin rauhallinen eikä yleensä ees suutu vaikka yrittäisinkin provosoida, mistä mä sitten suutun entistä enemmän! :) Noh hyvähän se vaan on et toinen on rauhallinen.

Voisko joku fiksumpi kertoa miten noita kuukausia laskettaan?!?!? ku tää ei tajuu..:ashamed: mulla on nyt rv. 22 meneillään eli oonko 5. vai 6. kuulla??? iso kiitos jo etukäteen!!

Nana ja Muru 21+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Ihanat jännät päivät monella edessä ja ihanaina ultrakuulumisia jo takana!



Laitampa nyt medän köllöilijän rakenneultrakuvan.. Ei niin mahtilaatuinen ku np-ultrasta, mut kivasti nenännykerö ja tötterösuu näkyy..

Me oltiin viikonloppu mökkilemässä ja retkeilemässä syötteen juurella. Launtaina kuljettiin harjuilla, metsissä ja soilla yhteensä n. 15km ja kyllä tuntuu edellee jaloissa. Tää yskä vaan jaksaa jatkua ja meinas harjuille nousut nostaa sykettä sen verran, että keuhkoja pukkas ulos ja tenat oli tod tarpeelliset.. Tosi ärsyttävää ku ei voi mitään ku ryykii ja sit lirahtaa..:headwall:
Muutoin kyllä nautin reissusta ja tahdon pian uudelleen. Kyllä suomen luonto on kaunis!

Olotilasta: Jännityksellä odotan tulevia hellepäiviä.. Meinaa välillä turvottaa siihen malliin ja päätäkin alkaa särkeä melko herkästi.. Tänään kävin ostamassa itselle kesä mekon ihan prismasta ja useampia sovitellessa oli melko läski olo.. Onneks löyty kivan mallinen ja pitkä(kevyt puuvillainen)mekko, joka tuo mahan esiin niin et näyttää oikeesti raskaana olevalta, eikä vaan läskiltä. Kummityttö pääseen parin viikon päästä ripille ja pakko oli jotain keksiä. Tänään koitin takapihalla olla hameessa ja bikini yläosassa.. Tyttöä nauratti ku bikinit oli vähän pieneksi käyneet ja alko niska lenkki painaa tosi ikävästi. pakko vissiin ostaa isommat yläosat ni voi ottaa aurinkoa. Onneks on tallessa vanha mammauimapuku(pitää vaan tarkistaa, ettei ole yllättäin hapristunu).
Keväällä joskus latoin kaapista vaatteita syrjään sillä silmällä, eten tarvi pitkään aikaan ja sit jätin semmosia joiden kuvittelin menevän vielä päälle vaikka maha kasvaa.. No höpönhöpön.. Ei mee monet viereenkään. Eli iso OLO ja mielialat vaihtelee sadasosasekunneissa.. JEI!:p

Liikkeitä tuntuu paljon ja enimmäkseen tuolla vähän navan alapuolella. Näkyy useinmiten jo ihan päällepäin ja tuntuu reagoivan isoihin ja yllättäviin ääniin.

Auringosta nautiskellen jatketaan ja tsempit kaikille hikisiin päiviin..

Koiksa ja Hilma karkulainen 22 POKS
 
Heippa kaikille!

Täälläkin rakenneultra takana :) Lepäämäänhän ne minut laitto viikoksi, tai kuhan nyt vähän rauhallisemmin ottaa, eli ei saa lenkille enää mennä. Kohdunkaula on alkanut aukeamaan vauvojen puolelta. Kontrolli viikon päästä. Kuhan nyt vauvat pysyis vaan mahassa! Vähän alko huolettamaan, mutta onneksi tilanne tarkastetaan taas viikon päästä kuitenkin.

Muuten kaikki rakenteet oli kunnossa. A paino 355g ja B 381g, elikkäs aika samankokoisia oli. Ja molemmat TYTTÖJÄ!!! Aivan ihanaa, vaikka ei sillä niin väliä ollut, kun tyttö ja poika on entuudestaan :)

Nyt sitte pitäs rauhottua, mitenkähän sitä osaa? Pakko se vaan on, että kaikki menis loppuun asti hyvin...


akk83 ja tytöt 20+4
 
Painosta Tuo on niin totta, mitä Danone sanoit :D Puolivälin jälkeen sitä vasta alkoi kertyä … Muistan, kun esikoisesta stressasin, kun paino ei meinannut nousta millään (neuvolasta sanoivat, että saisi tulla kiloja, kun on pieni lähtöpaino) ja tajusin vasta sitten puolivälin jälkeen, että viimeisellä kolmanneksellahan sitä painoa vasta alkaa tulla :D no, mutta se kuuluu asiaan ja vauvahan se siellä kiloja kerää :)

Onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista! Kiva, että ultraajat selvästi panostavat noihin ultriin ja tekevät ne rauhassa. Ovathan ne kuitenkin sen verran tärkeitä asioita niin lääketieteen kuin vanhempien kannalta ajateltuna :heart:

Nana samaa kuukausien laskemista olen miettinyt… Jos sillä neljä viikkoa=kuukausi –ajatuksella laskee, niin sittenhän tulisi se 10 kk raskauden kestoksi. Ja taas jos ajattelee, että kuukausi vaihtuu aina sinä päivänä, kun viimeiset menkat alkoivat, niin kestoksi tulee se 9kk ja viikko. Sillä ajatuksella nyt (23+5) olisi menossa kuudes kuukausi. Tuon mukaan olen itse ajatellut, mutta mitään tieto- tai muuta pohjaa sille ei kyllä ole… :confused:

On tosiaan ihanaa ja kauheaa, kun aurinko paistaa ja hellettä pukkaa :) Toisaalta kiva, kun saa vaan nakata esikoisen pihalle ja antaa touhuta eikä tarvitse samalla tavalla keksiä tekemistä kun sadepäivinä. Ja uni tulee hyvin illalla, kun saa raitista ilmaa. Toisaalta taas omassa nahassa sen kyllä jo tuntee, kun elohopea nousee… Mies hieroi illalla jalkoja, kun pyysin, ja oli kyllä ihanaa, kun oikein tunsi, miten lähti veri kiertämään :)

akk hui! Onneksi kaikki oli vielä kuitenkin kunnossa, otat nyt vaan rauhallisesti ja pistät miehen tekemään kaiken mahdollisen :hug:

Oliko muita seinäjokisia eilen siellä fysioterapiassa? :wave: Vähän tuppasi olemaan turhan kuuma siellä salissa :D Ei tuolla kauheasti uutta tietoa ainakaan minulle tullut, mutta olihan se mukava saada varmistusta sille, että tekee oikein, mitä tekee Ja että niitä lantionpohjan lihaksia pitäisi muistaa jumpata… :ashamed:

:wave: lista päivitetty ultrien osalta :) Hihkaiskaa, jos jotain on mennyt ohi, sellainen rade vaivaa täällä, että hyvä kun nukkumaan muistaa mennä...

Branwen ja Sissi 23+5
 
No niin rakenneultra takana ja kaikki on niinkuin pitääkin. :heart:
Ja mun tuntemukset piti paikkansa, poikalupaus tuli. Siinä vaiheessa kun sanoin että voi kertoa sukupuolen niin samantien tajusin itsekin mikä siinä kuvassa oli, esitteli oikein mallikkaasti sitten sukupuoltaan ja lopussa alkoi kaivella käsillä vehjettään. :D Kätilökin vaan totesi että miehet, miehet...
Hyvä ultrakuvakin saatiin todisteeksi sukupuolesta, saa mieskin nyt leikata hiuksensa pois kun olin asettanut ehdoksi että jos se on poika. ;)

Tämä oli nyt tällainen omanapainen viesti. Pakko tehdä nyt hetki töitä ja tulen sitten takaisin kurkkimaan tänne. :)

- Hapsiainen ja Lyyli, joka ei olekaan Lyyli. :O Olisko se sitten se Lyllervo, kun alunperin tämä oli LyyliPellervo ja mies sen sitten lyhensi Lyllervoksi. :D
 
oma napainen viesti myös multa , rakenneultra takana!!!
Kaikki oli loistavasti pikkuisella, vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan kohdillaan ja niinkuin pitää =)
Kysyin sukupuolta, ja kätilö sanoi että tytöltähän tämä hänen silmään näyttää, mutta painotti että ei voi olla satavarma kun joskus kivekset on niin hyvin piilossa. Sen enempää ei sukupuolesta puhuttu, itsekin olin niin haltioissani kaikesta etten siinä osannut alkaa tivaamaan. Mutta kun hän sanoi tuon, kuvakulma oli sivusta....se ihmetytti. Myöhemmin sitten kyllä puhui munuaisista yms.....kun pyöritteli kuvakulmaa eri suunnista.

No pientä jännitystä jäi siis vielä....näinköhän maltan olla menemättä yksityiselle varmistamaan asiaa :D

Istukka oli etuseinässä, eli se selittää osaksi miksi en pahemmin potkuja ole vielä tuntenut, ja todella harvakseltaan.

Sain ihania kuvia pikkusen naamasta hymyssäsuin ja myös jalasta todella selvän kuvan muiden ohessa :heart:

Ai tätä onnea!

Kenzie 20+5
 
Branwen: Enhän minä enää eilen muistanu koko fyssan juttua. Sama pää kesät talvet ja nyt entistäkin lahompi! Oliko siinä käynnissä mitään järkeä? Noita ei ole ollut ennen, niin ei mitään käsitystä mitä siellä on. Seuraavahan on kuukauden päästä..
 
Dreamer Nooo-o... Sanoisin, että jos minulla toisen odottajana tuli sellainen fiilis, että hyvin olisin voinut itse kertoa samat asiat, niin vähän turhaksi olisi käynyt sinulle :D Nostoasennoista oli asiaa (nosta jaloilla, älä selällä), liikkua saa ja pitää omien tuntemusten mukaan, lantionpohjan lihasten treenaamisesta (miten niitä tehdään ja miksi kannattaa), venyttelyohjeita (kuusi liikettä kuvina), lantion asennon korjaamisesta (käännä lantio "eteen") selkävaivojen välttämiseksi ja sitten jotain puhetta siitä, että vauva nostetaan vauvan kyljen kautta ja kanna, nukuta jne. yhtä lailla molemmilla puolilla, että oma kroppa rasittuu symmetrisesti ja vauva vastaavasti saa kehittää molempia puoliaan... Siinäpä se hyvin lyhyessä pähkinänkuoressa :) Ja kuuma oli kun pätsissä, ilma ei kulkenut ollenkaan. Että että... no, saipa mies juosta esikoisen perässä sen 1,5h :D
 
RR
Hei kaikki!

Täällä jouduttiin saikulle, kun iskias alkoi kiukuttelemaan ja istumisesta ei tule oikein mitään. Eli tämän viikon lepäilen ja jos ei helpota, niin maanantaina uudestaan lääkärille. Mulla ei ois enää kuin tämä ja ensi viikko enää, niin sitten koittaisi kahden viikon eka lomarupema :)

Tänään oli myös eka perhevalmennus. Kymmenisen paria on meidän ryhmässä. Toistaiseksi ei selvinnyt mitään mitä en olisi jo tiennyt. Tietysti oli kiva keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Kovasti ollaan rempattu uudessa kämpässä ja kohta kaikki onkin valmista ja voidaan muuttaa, jee!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista :flower:

RR ja Viljami 22+6 :heart:
 
huh hellettä :D Ihanaa kun on lämmintä, vaikken auringosta niin pidäkään.

ON. Eilen oli neuvola ja neuvolatäti luki sen ultran tehneen lääkärin selostuksen kun herra ei suvainnut meille selvällä suomella mitään puhua.. Eli kaikki on niin täydellisen kunnossa kuin voi! Ainoa mikä muuttuu on synnäri TAYS:iin. Täältä kun lähetellään kaikki muut paitsi täysin "normaalit" alatiesynnyttäjät syyskuun alusta lähtien Tampereelle synnyttämään. Haittaneeko tuo mitään, jossain tän lapsen pitää maailmaan saapua :)

Hemoglobiini mulla on tällä hetkellä 117 enkä vielä saanut käskyä rautakuurille. Parempi vaan :D Mulla on maha muutenkin niin ummessa.. Tosin seuraava neuvola onkin vasta 12.7. ja kaiken varalta hoitsu kirjoitti mulle ylös pari rautalääkettä mitä voin mennä ostamaan jos rupee tuntumaan siltä, että uupumus jyllää raudanpuutteen vuoks.

Sain myös raskaustodistuksen, mikä tuntuu hyvin merkittävältä etapilta :D Totesin eilen miehelle, et tää raskaus on ensimmäinen asia mun elämässä, mikä on alusta lähtien sujunut täysin NORMAALISTI (vihaan muuten normaali-sanaa..). Vaikka tässä onki vielä reippaat 4 kk jäljellä :)

Vaunut ja kaukalo haettiin kotio muuten perjantaina, kun mies oli työhaastattelussa (ja sai paikan, jippii!). Nyt on maailman mahtavimmat Hartanit odottamassa työnnettävää :heart: Tuli miehen kesäloma- ynnä muut rahat tuolta vanhasta paikasta sopivasti ja käytiin sitä vähän tuhlailemassa :D Ettei vaan käy vanhanaikaisesti.. Eli kaikki on melkeinpä valmiiksi saatu ja hankittu jo nyt :D Helpottavaa :)

fannie ja pätkä 22+1
 
Täällä käytiin myös eilen ultrassa. Kaikki oli hyvin ja poika näyttäisi tulevan. <3 Kovasti lääkäri esitteli kiveksiä ja pippeliä, mutta itse en kyllä ottanut selvää. (mullahan ultraa lääkäri, ei kätilö, kun olen insuliinilla) Koko vastasi viikkoja - seuraava "koon tarkistus"- ultra heinäkuussa.

Mulla ei ole onneksi tullut vielä lisää kiloja, onneksi. Ylipainoinen kun olen, niin saan siitä kuulla kun/jos ne alkaa kertymään.

Kävin eilen läpi pojan vanhat vauvan vaatteet - oli ne suloisia. Jonkin verran meinaan ostaa uusia vaatteita. Vaunut meillä on vanhastaan, Brio Sing.

Eilen tuli ostettua "säkkituoli"sitteri - onko jollain kokemusta sellaisesta?

ÄitiDino + murunen 20+3
 
Siivouspäivä ei ota loppuakseen ja ylikerran siivoaminen hirvittää :D Siellä kun lapset ovat levittäneet kaikki lelunsa kahteen eri huoneeseen. Minähän en niitä nouki! Otan lapset mukaan siivoamaan ne jotta voin siistiä huoneet noin muuten. Yksi (ehkä kaksi) vanhaa lasten sänkyäkin pitää purkaa kun kohta on lapsille tulossa 3 hengen kerrossänky. Kerrossänky on tässä kämpässä pakollinen, jos vanhemmat haluaa säilyttää oman makuuhuoneensa :D Onneksi poika ja tyttö on valmiita jakamaan toistensa kanssa huoneet, ollaan kyllä muuttamassa neliöön noin vuoden päästä, joten näin pitää jatkaa vielä jonkin aikaa. Pinnasänky, hoitopöytä, syöttötuoli pehmusteineen löytyvät jo omilta paikoiltaan mutta vielä pitäisi vaunut, vaatteet ja amme löytää. Sektion takia ammeen olisi hyvä olla jalallinen versio. Vaatteiden hankinta helpottui huomattavasti kun kätilö oli ihan varma että vatsassani köllättelee tyttö. Sen mukaan aiomme vaatteet hankkia. Eipähän tarvitse 4-vuotiaan tytön vaatteistakaan hankkiutua eroon sitten kun ne pieniksi jäävät, seuraavakin voi ihan hyvin vielä käyttää niitä :) Nyt siivoamaan...Eihän sitä olla tehty kun koko päivä, minä kun päätin purkaa kaappienkin sisältöä ja etsin sieltä roskiin meneviä/myytäviä tavaroita, turhia meille...No nyt en löytänyt kuin roskikseen menevää mutta kyllä kohta kelpaa viettää iltaa kun asunnossa ei tietoisesti asu enää "rojumörköjä". :D Kuuma päivä ja olen koko päivän miettinyt että mistä minä tämän energian oikein suollan. Eilen unohtui mainita että vauvan istukka on etuseinämässä, aikaisemmissa on aina ollut takaseinämässä. Tänään aloin miettimään että mitenköhän istukan paikka tulee vaikuttamaan tulevaan sektioon ja sen sujumiseen. Unohdin myös kysästä että miten minun tulee toimia jos tahdon sterilisaation...
Ensi kerralla sitten...Pääsen uuteen ultraan raskausviikolla 30. ja vielä kerran raskausviikolla 36. perussairauteni vuoksi + sektion suunnittelemisen takia.
 
Meilläkin rakenneultra takana :) Vauvoilla oli kaikki kuten kuuluukin ja olivat hyvän kokoisia. Lääkärillä vain tuntui ottavan joku asia pattiin pahemman kerran... Koko homma oli aivan järkyttävän kivuliasta! Lääkäri painoi anturia mahan uumeniin kaksin käsin ja hoki vain "No! No!" kun ei meinannut saada sitä tarpeeksi syvälle vissiin... Muljautti anturin myös jotenkin minun kylkiluiden alle ja tuolla alhaalla runnoi luitten päältä. Miten te muut ootte selvinneet?! Tuntui ihan hurjalta että mahaa saa runnoa tuolla tavalla. Mutta ajattelin että nopeammin on ohi kunhan löytää haluamansa. En osannut nauttia koko tilanteesta yhtään, eikä lääkäri puhunut koko tunnin aikana oikeastaan mitään. Tuntui myös että kiire on. Ois haluttu kysyä sukupuolia mutta ei herranjestas uskallettu...
Sitten vielä lääkäri tutki uudestaan istukka- ja kalvorakenteet, ja diagnoosi muuttui dikoriaalisesta monokoriaaliseksi. Eli ei näillä vauvoilla olekaan omia istukoita ja pussejaan, vaan yhteiset. Ollaan nyt miehen kans vähän hämmentyneitä... :confused: Että mitenkähän se asia oikein on..? No toisaalta nyt siirryttiin seuraamaan vauvoja aina kahden viikon välein, joten hyvä että huolehtivat :)

Mutta mahanahka on nyt kyllä kipeä ja koko pallo on siirtynyt tuonne oikeaan laitaan, vauvat ovat hädissään menneet sinne pakoon!

Ituo ja mussukat 21+3
 
Moikka pitkästä aikaa! Täällä jännitetään pe ultraa. Mies ja lapset tahtoisivat tietää kumpi siellä masussa asustelee. Minä taas tahtoisin pitää salaisuutena loppuun asti..
Itkupotkuraivarit ja päänsäryt ovat helpottaneet (kop kop,koputan päätäni),kuten myös järjetön mustasukkaisuus,johon ei ole aihetta:( Hyi minua.
Tänään oltiin uimassa ja näin monta ihanaa vauvamasua. Päätin että nyt minäkin alan kulkemaan iloisena ja ylpeänä tästä masusta.. Aikaisemmin kun olen peitellyt ja nolostellut. Se johtuu kyllä varmasti asiattomista huomautuksista joita saan kuulla joka työvuorossa tuhat kertaa!!! Nyt päätin etten enään välitä ja juokse keittiöön itkemään.....Tämä on ihana, ainutlaatuinen matka ja siitä pitää osata nauttia:) Kunpa muistaisin tämän taas kun hormooniryöppy ottaa vallan:headwall: Ihania aurinkoisia päiviä kaikille:wave:
T: Osmiina ja Osteri-Ossi 20+6
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! :)

Rakenneultra täälläkin ohi ja kaikki vaikutti hyvältä. Sukupuoli pysyy yllärinä loppuun asti. Ei suostunu millään edes vilauttamaan. Ultraaja sanoi, ettei uskalla edes villiä veikkausta antaa. :) Reidet oli nii tiukasti yhdessä, sen verran itekki ymmärrettiin kuvasta.

Tarvikkeista tuli tänää ostettua vaunut. Mentiin ihan vaan katteleen ja sit toisesta paikasta tarttu mukaan. Oli niin halvat ja ihana kuosi. :heart: Ne vei mun sydämen kokonaan. Joko sitä pääsis työnteleen niitä!

Töissä menee hermot ja enemmänki. Onneksi nyt viikon vapaa, mun kesäloma. Piti ottaa viel ite neljä palkatonta. Sepä sit näkkyyki kivasti tilipussissa. Muutenki hermo vähän kireenä. Ei saa kunnolla nukuttuakaan. Äiti sairaalassa (onneksi jo parempaan päin) ja kaikki asiat pyörii mielessä. Jos tää valvominen jatkuu niin haen kyllä saikkua. Ennen tätä "lomaa" jo tuntu, et sanon itteni irti.

Kiloja tulee! Ihan kamalaa. Selkä/lonkkasärkyki rajottaa tota liikkumista niin tuntuu ettei tartte ees syyä, ku näkyy jo vaa'assa. :O

Mut voikaahan paksusti! :D

Tine ja VienoIlmari 22+2 (kai)

Muoks. AI NIIN Lauantaina illalla mies tunsi ekaa kertaa potkun kädelle. Ja sit sunnuntaina nähtiin muutamat potkut ulospäin! Oli kyllä TOSI huippua! :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille rakenneultra kuulumisista:flower:

Täälläkin rakenneultra takana. Kaikki oli niinkuin pitääkin ja poikalupaus saatiin:heart: Varma tyttöolo oli. Nyt saadaan sitten kahden tytön jatkeeksi poika, menee kaikki vaatteet vaihtoon:D ja iso taitaa olla tulossa kun suurempaa näytti mitä viikot on:|

Maria ja toukka 20+2
 
Onnea kaikkille ultrakuulumisista!! :hug: :heart:

Meilläkin oli tänään se ultra ja en ole sen jälkeen koko päivänä lopettanut hymyilemistä, nytkin hymyilyttää kovasti, kun tätä kirjoitan! :) Eli vauveli vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet oli ok. Mulla on toi istukka etuseinässä, eli liikkeet tuntuu tosi nihkeesti, tarvii istua/maata paikallaan, että potkun huomaa. Kätilö sitä mieltä, että istukka oli sen verran hyvässä paikassa, että ei ole estettä normaalille synnytykselle.
Sukupuolen selvityshän meille ei ollut tärkeä juttu, mutta selvisihän tuokin. Mun tyttöolo meni niin sanotusti ihan päin kiveksiä, koska kun ensimmäinen kuva lävähti TV:n ruudulle, niin mitä siellä näkyi?? No kiveksethän siinä :D Kätilökin sanoi jossain vaiheessa, että onpa teillä poika, kun ei halua kasvojaan näyttää, ainoastaa kikkeliään tahtoo esitellä :LOL: Mulle siis voi päivittää poikalupauksen

Peikkotyttö meillä oli viime neuvolassa 140 syke ja tosiaan tänään saatiin tietää, että poika tulossa.. :) Meille ei ainakaan tän pojan suhteen jäänyt epäselvyyttä, eli varma poika on. Kaverille taas oli annettu vain 80% tyttölupaus.. Muutenki käsittääkseni pojan sukupuoli on helpompi selvittää..
 

Yhteistyössä