~ Lokakuun lapsoset kesäkuussa ~

Sade!! :) Ihanaa, kun helle helpotti. Aamullakin olisi nukuttanut vaikak kuinka pitkään, mutta on se ihanaa, kun sisällä ei ole 30c heti seitsemältä :)

Isyyspakkausta en tee, en oikein tiedä, mitä siihen laittaisi, ja mies on sen verran perusjäärä, että ennemmin sitten toivoo myöhemmin lahjaksi/ostaa itse sellaista, jota lapsen kanssa tarvitsee ja tulee käytettyä.

Hikkaa ei täällä ole vielä ollut, mutta mahassa möykytetään ihan urakalla :) Tuntuu sellaista kiristystä, ja kun kokeilee, niin sellainen pieni sukellusvene puskee tuosta mahanahan läpi :heart:

(.)
Huomasin eilen, että napa alkaa uhkaavasti hävitä :D Ei ole enää mikään kuoppa, vaan lähinnä sellainen avuton nykerö, joka näyttää lähinnä litteältä :) Samalla tuntuu, että maha roikkuu jotenkin tosi alhaalla.

Mrae ja poikatyttö 24+2
 
ksylofoni musta myös tuntuu että aurinko jotenkin on tarttunu nyt vielä paremmin kuin ennen! Olen aina ruskettunut helposti, mutta nyt jotenkin vielä nopeammin. Ja monet on tätä sanoneet, tosin myös sellaiset jotka eivät ole raskaana :D

sukupuolesta sen verran, että työkaverin bestis just perjantaina synnytti tytön jolla oli vehkeet :LOL: eli tyttölupaus oli heidän kohdalla mennyt vähän metsään! Mäkin aloin taas uudestaan listaamaan pojankin nimiä, kun tuntuu että meidän kohdalla oli sen verran hutera se tyttölupaus.

ON: ihana aurinkoinen juhlimisviikonloppu takana, ja nyt ärsyttää kaikki mahdollinen. Sää, työt (ongelmia ongelmien perään) ja vielä sekin että mun heinäkuinen kesäloma on uhattuna. Näyttää siltä etten ehdi opettaa toiselle työntekijälle mun töitä, ja se stressaa mua enemmän kuin ajatus siitä, että siirtäisin koko loman elokuulle tai johonkin. Blaaaah :| kun en oiken tiedä mitä tehdä. No toisaalta hyvä puoli on se, että voin tehdä ihan niinkuin itse parhaaksi näen. Ehkä pidän vähän lomaa siellä sun täällä, kun mitään suunnitelmia tai matkustelua ei kuitenkaan ole luvassa.

Kenzie 21+4
 
Huomenta!:wave:

oi autuas sade:heart:
lapset heräsi jo aamu 4 aikaan kun oli niin kuuma:headwall: ONNEKS tosiaan ovat sen verran isoja, ja pienellä ikäerolla niin ovat lukeneeet kirjoja (esikoinen osaa lukea niin lukee tuolle pikkusiskolleen) ja hienot ovat leikit olleet ja mä sain rauhassa lötkötellä ja torkkua. Tietty kun koko viime viikko, eilenki oltiin kokopäivä aamusta iltaan rannalla, on oltu ulkosalla niin kummasti nämä sisäleikit tuntuu taas toimivat välillä :):heart:
joku joka harkitsee lapsia pienellä ikäerolla... suosittelen lämpimästi! Rankkaa on alkuvuodet mut tässä on kiitos :D Kyllä kannatti :D

Mä olen varmaan kerran tuntenut HIKAN... naputti sillee tasasesti tuolla mahassa, ihan pieni naputus :D

torstaina LINKIN PARKIN keikalle \o/ jee jee \o/

Ruskettumisesta tuli mieleen että mä tulen aina ihan mustaksi, enkä normisti pala ollenkaan... nyt oli jotenkin jännä fiilis viime viikolla, en yleensä aurinkorasvaa käytä (paha tapa olla laittamatta :( ) niin NYT laitoin lasten rasvaa oikein :D tuli vaan sellanen olo... ja kappas, olen ihan musta jo nyt SILTI muttei punota mikään paikka (kertoimia oli kuitenki yli 30)!! Tästä tulee tapa! lapsetkin ovat kyl ihan mustia jo :D

Jahas, jos menis juomaan aamukaffen pois ja vähä katsoo mitä tytöt touhuaa. On niin hiljaista ja iloisen oloista et niiden on pakko olla pahanteossa :D XD

T:Neiti+kihuli 22 + 0 POKS (nää viikot on alkanu mennä ihan sairaannopeesti!!!)
 
Ruskettumisesta: Musta tuntuu et iho on jo heti alkuraskaudesta ilman mitään aurinkoa tummunut. Ja siis joo, mun mielestäkin ruskettuu helpommin. rusketun kyllä muutenkin helposti mutta nyt ei tartte kun katsoa ikkunasta ulos niin jo tulee rusketusta...tyyliin:)
Isyyspakkaus:Kuulostaa kivalta mutta mä en ole sellanen näpertelijä että en taida viitsiä.
Omaa napaa: Rakenne ultrassa tuli käytyä perjantaina. Mulla oli sillon rv 20+4 ja vauva vastasi rv 21+4. Painoa oli 395g ja pituuttaa en nyt muita. Kaikki oli niinkun pitääkin ja edelleen sanoivat että iso ja vahva vauva. Mun poikatunne vahvistui kun luulen nähneeni vaavin kivekset. Kysyin että pystyykö tuosta sanomaan kumpi on ja ultraaja vastasi että juu kyllä se selvästi näkyy ja kysyi että halutaanko tietää mutta me ei haluttu. Että arvotukseks jää sukupuoli vaikka pojalta vähän näyttikin. Toisaalta olin näkevinäni esikoisen rakenneultrassa pojan ja tyttö tuli joten...Oli se vaan ihanaa nähdä pikkunen:heart: ja saada vahvistus että kaikki kunnossa:)

Matilda ja pikkuvauva 21+0
 
RR
Ihanaa, kun on viileämpää, jalkojen turvotuskin laski heti!

Mullakin kaveri sai 3kk sitten tytön, jolla oli vehkeet :LOL: Myös heillä tyttölupaus ei pitänyt paikkaansa. Kuulemma tyttölupaus on se heikompi, eli varmuutta ei ole ihan samallalailla kuin pojissa. Kaveri oli ehtinyt ostaa vaaleanpunaiset vaunutkin jo ja nyt poika sitten köllöttelee niissä :D

Jouduin taas tänään käymään lääkärissä, kun toi iskias ilmeisesti tuolla alaselässä vihoittelee edelleen. Taas viikko sairauslomaa ja sitten mulla alkaakin kesäloman eka osuus, eli 4.7 yritän mennä takaisin töihin kolmeksi viikoksi ja sitten taas lomalla. Saas nähdä, että saadaanko tämä selkä kuntoon. Fysioterapiaan tuli passitus, joten toivossa on hyvä elää.
Muutto on meillä hyvällä mallilla, puolet kamoista on jo uudessa kämpässä ja remppa on siellä valmis :) Lauantaina viedäänkin jo kaikki muuta kamat ja jäädäänkin sitten jo sinne, ihanaa :heart:

Sokerirasitus on mulla 20.6, oksettaa jo valmiiksi pelkkä ajatuskin. Mut pakko mennä, yöks!
Vauvelin liikkeet tuntuu jo käteen asti, joten kyllä tuo poika tuolla kasvaa. Tuleva isäkin tunsi ne omaan käteensä eilen ensimmäistä kertaa ja voi, että tuo oli yhtä hymyä :D
Närästystä on melkein joka yö, johon lääkäri kirjoitti tänään reseptillä Alsucralia. Kuulemma Rennie ei ole hyvä raskaana oleville, sisältää kuulemma magnesiumia/alumiinia liikaa.

Alapää on myös hellänä :LOL: Häpyliitos ilmeisesti venyy ja paukku, samoin nivuset on hellänä, auts. Mähän sanoin, että kun alkuraskaus oli niin helppo, eikä ollut pahoinvointeja tai mitään, niin se kostautuu sitten loppupuolella ja niin taitaa tässä tapauksessa käydä...

Mutta siitä huolimatta, kaikille oikein hyviä vointeja ja nauttikaamme tästä ihanasta viileydestä :p

RR ja Viljami 23+5
 
Mulle on ilmestyny hormoniviiva napaan asti! Ekaa kertaa elämässäni kyseinen viiva on. Tyttoja siis aikaisemmat lapset.... saapi nähdä :p Tietty jokainen raskaus on erilainen.. ja mies on nyt eri kuin tytoista, sekin kait voi vaikuttaa, eri tavaraa liikkeella :D:LOL:
Mut ihan mielenkiintoista..... mun aiti sanoi etta hällä on mun isoveljistä kyseinen viiva tullut...
 
Huomenta!!

Karvoista heti alkuun :p Mullakin kasvaa sellanen tummempi "karvaraita" tossa navan alapuolella ja se jatkuu navan yli, mutta ei niin tummana.. eipä se siinä oikeestaan häiritse.. :D jos alkaa häiritsee niin sitten ajan pois.. Niin ja kuten jo aikasemmin oon maininnut, niin karvojen kasvu ei ole merkki pojasta, tiedoksi kaikille karvaisille tyttölupausen saaneille! :LOL:

auringon tarttuvuudesta en vielä osaa sanoa, kun en ole oikeen viihtynyt ulkona kun oli noi helteet.. :/ en oikeen tykkää liian kuumasta (ja saan valitattaa, kun en ole kaskaan tykännyt enkä tule tykkäämään!! :p) sellanen 15-20 astetta olis mulle ihan sopivan lämmin..

Liikkeet luulen, että pikkuhiljaa alkaisivat tuntumaan läpi, kun itse tuntenut ne pari päivää voimakkaammin kun aiemmin.. Mites muilla joilla on/on ollut etuistukka on liikkeet tuntunut mahan päällä??

omaa napaa Nyt ei niinku yhtään kyllä nappaa olla töissä enää!! oon niin kyllästynyt siihen että.. Olisin niin valmis jo jäämään pois.. Tuntuu, että otan kaiken ihan kauheen henkilökohtaisesti ja nyt on parin työkaverin naamat alkanut ärsyttää niin paljon, että kohta varmaan kilahdan niille.. :( Työni on siis aika rankkaa fyysistä ja henkisesti omalla tavalla rankkaa hoitotyötä..
Muuten on tosi hyvä olla.. :) kotona kaikki hyvin, ei mitään parisuhdeongelmia. Tuntuu vaan, että tää raskaus olis entisestään lähentänyt meitä :)

Nyt odottelemaan, että neuvolan puhelinaika alkaisi, että voisin kysyä terkalta apua mun säärin ilmestyneeseen ihottumaan!!?? Ei muuten tunnu kivalta, kun kutisee ja kirvelee.. :/

Niin ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!! :heart:
 
isyyspakkaus ois muuten aika jees idea, tarviipa alkaa kehitteleen jotain tolle tulevalle isukille. :) Vaikka en tiiä kaipaako tuo meidän isukki mitään pakkauksia, tuntuu olevan niin haltioissaan tästä asiasta muutenkin (varsinkin sen jälkeen, kun ultrassa luvattiin poikaa). Ehdotti jopa mulle, et mentäiskö ostamaan niitä vauvankamppeita jo valmiiks jonkun verran nyt, ettei sit syyskuussa tuu paniikki. :)

nimistä onko kaikilla jo joku sellanen tavallaan "varma" nimi tulokkaalle? Ku me joskus miehen kans päätettiin nimet valmiikse sekä tytölle että pojalle, mut nyt sitte oonkin alkanut miettiin et apua jos mun lapseni ei ookkaan yhtään sen nimensä näkönen. Onneks nää jutut kuitenkin elää kokoajan, ettei tarvi niinkun heti samantien ennen raskautta suunnilleen jo osata sanoa et mitä annetaan nimeksi. :D

Ihanaa et tänään on vähän viileämpi päivä, ollut aivan järkyttävää toi koko viime viikko, ku hiki valui solkenaan ja ku kävi suihkussa nii ei meinannut ikinä saada kuivattua itteään ku alkoi siinä kuivauksen puolessa välissä hiki taas valua. :D Ja yöllä lakanat tarrautui ihoon kiinni ku oli niin hikinen, kauheet pyykkivuoret kertyi ku ei kauheesti huvittanu nukkua niissä hikisissä lakanoissa toista yötä (vaikka sitten tulikin taas ihan yhtä hikiseksi ne uudetkin lakanat).

Loppuviikosta oiskin sitten kelaneuvola, eipä oo paljon odotettu sitä. :) Toi tuleva isukkikin on ihan tohkeissaan jo miettinyt et millon hän pitää isyyslomaa ja miten sen kans tarttee menetellä. On se veikee. :heart: :)

Mut nyt ruokaa laittaan.

pipituuna & ukko 24+4 (miten tää aika nyt kuluu näin vauhdilla, ku sillon alkuun junnas suunnilleen paikallaan ellei mennyt peräti taaksepäin??) :heart:
 
pipituuna Meillä oli tytölle nimi valmiina, mutta kun ultrassa tosiaan selvisi, että poikaa odotellaan, niin molemmat mentiin lukkoon nimen suhteen.. :D eli ei mitään hajua mitä pojalle antaa nimeksi. Jostain syystä mulle sekä miehelle on jotenkin vaikea keksiä kivoja pojan nimiä. Onneksi on vielä aikaa miettiä!! :D
 
Paljon onnea kaikille utrassa käyneille, sekä tyttö-, että poikalupauksista :heart:

Minä oon vain nauttinu helteistä, joten kirjoittelemaan en ole jaksanut ollenkaan :ashamed: mutta toki juttujanne olen käynyt päivittäin lukemassa..

isyyspakkaus En ajatellut tehdä. En tehnyt esikoisestakaan, joten en kertakaikkiaan jaksa nykerrellä nytkään. Tiedän, olen laiska! :ashamed:

Auringosta Mulla on semmoinen iho, että helposti ottaa aurinko olin minä raskaana tai en. Sen siitä saa kun on pisamat... Mutta olen kanssa kuulut tuon vertauksen, että aurinko ottaisi helpommin kun on raskaana... Tiedä tuota sitten...

Nimistä Meillä on nimi molemmille, mutta toki laitoksella vähän katsotaan, että onko tulokas yhtään sen näköinen. Ristiäisiin asti on aika muuttaa mielipidettä. :D Esikoisesta ei ollut nimiä valmiina, mutta laitoksella se myös päätettiin. Sukupuoltahan ei tiedetä, joten jännäillään loppuun saakka.

Sykkeistä: Esikoisella koko raskausajan sykkeet oli 130-136, ja poikahan sieltä tuli. Nyt sykkeet on olleet siinä 140-160 välissä, katellaan sitten syksyllä kumpi sieltä saapuu maailmaan :D

( . ) Tänään oli sitten se kauan pelätty sokerirasitus. Se litku oli ihan yhtä kamalaa kuin esikoista odottaessakin. Mutta onneksi tuo on nyt takana päin, eikä enää tarvitse kärskiä. Paastosokeri ainakin oli normaali, joten en usko että nuo muutkaan arvot mitään huimia ole. Tulokset onneksi kuulee jo viikon päästä kun on toinen lääkäri-neuvola.

Täällä on helteistä tosiaan nautiskeltu. Talviturkkikin tuli heitettyä viikonloppuna :D
 
Heipparallaa! Ihanaa tosiaan kun nuo helteet hellittivät. Nurmikkokin (ja vesilaskun maksaja) kiittää kun saa taivaasta vettä, meillä oli jo paikka paikoin tosi kuiva ja keltaiseksi palanut tuo pihanurmi. Ja omaa oloa tietty helpottaa tämä viileys, kyllä oli aika turvoksissa kädet ja jalat, oikeastaan koko kroppa näillä helteillä.

Auringon tarttuvuudesta, taitaa noilla raskaushormoneilla olla siihen suotuisaa vaikutusta, mulla on lisäksi iän myötä alkanut raskausaikana aktivoitumaan maksaläiskät ja ne ei ole järin kivoja. No, onneksi niitä ei paljoa ja häviävät syksyn/talven tullen.

Isyyspakkauksesta, meillä on tainnut kerran sellainen olla, muistaakseni jokin kaupallinen versio mainostuotteineen. Mutta mitään omaa en ole väkästellyt enkä taida tehdä nytkään.

Hikasta, vielä en ole tällä tulokkaalla havainnut, mutta aiemmista raskauksista muistan että pojalla oli vähän väliä hikka, tytöillä taisi olla harvemmin. Aika metkan tuntuista =)

Nimistä, tytölle on jo nimi mietittynä, mutta mikäli päättää vielä kasvattaa ulokkeet loppuvaiheessa niin poikavaihtoehtokin löytyy ;) Meillä ei ole ollut ajatuksena, niin kuin joissakin perheissä on, että kaikille lapsille annetaan saman alkukirjaimen mukaiset nimet tms. vaan jokaiselle olen yrittänyt keksiä omanlaisensa nimen.

Pieleen menneistä tyttölupauksista oli edellä...Olisi ihan mielenkiintoista tietää, onko tätä asiaa oikein tilastollisesti tutkittu ja miten paljon näitä tapauksia oikein on. Netistäkin niitä tuntuu löytyvän yllättävän paljon keskustelupalstojen viesteistä. Yleisempää taitaa olla, että ultran tyttö muuttuukin pojaksi kuin se että ultran poika muuttuisi tytöksi. Jonkin verran on tullut käytyä ulkomaisilla sivuilla, joissa on kuvasarjoja sikiön ulkoisten sukuelinten erilaistumisesta sukupuolten mukaan ja kyllähän ne tyttö- ja poikasikiöllä aika pitkäänkin näyttävät erehdyttävän samanlaisilta. Ja poikavauvoilla kun sukuelinten ulkoasussa on enemmän variaatioita kuin tyttöjen niin eipä ihme jos virhearvioita ultrissa tapahtuu.

Nyt takaisin kotitöiden pariin, mukavaa viikon alkua kaikille!

kolmenmutsi ja tiitiäinen 22 + 5
 
Onnittelut hyvistä ultrauutisista ja lupauksista! Saa tosiaan nähdä, moniko niistä toteutuu synnärillä :) Jotenkin vähän epäilyttää, että ainakin omassa mahassa on sittenkin poika :D

Shenda Kumpi lupaus teille on se oikea? Kun ellen väärin muista, saitte silloin joskus alkuraskaudesta jo siltä hyvältä ultraajalta poikalupauksen, ja sitten mielestäni päivitin sinulle tuossa pari viikkoa sitten tyttölupauksen? Että oli rakenneultrassa muuttunut tytöksi? Oliko teillä jostain syystä uusi rakenneultra, jossa muuttui taas? Pahoittelen utelua, ei voi kaikkea muistaa :ashamed:

Ihanaa, kun helle meni pois :heart: Onhan se kiva, että on aurinkoista ja lämmintä, mutta kyllä tämä viileys ja sateus tuntuvat ihanilta sen paahtamisen jälkeen. Saa nähdä, mitä se on sitten elokuussa… Toivottavasti ei tule yhtä helteinen loppukesä kun viime vuonna oli.

Talvicci samaa kyselen kuin herttaliisa, että jotenkin minulla on ihan sellainen olo, että poika olisi teille tulossa :confused: Piti tuosta etusivun listastakin käydä katsomassa, mutta ei siinä mitään lue. Keksinkö ihan omasta päästäni? Täysin mahdollista sekin :D

sykkeetesikoisesta oli 150 ja vähän päälle koko ajan, tyttö tuli. Tästä toisesta on ollut 145 alkaen ja useimmiten 150 ja risat, tyttölupauksen antoivat.

Cinderella onnea pääsykokeisiin d:)b ja pöh tuosta 4D:stä, meilläkin ihan kysymättä vaan napsautti sen päälle : / En edes tiennyt, että sellainen olisi mahdollista. Tuntui, että itse tykkäsi sillä tiirailla :D Sama kätilö sattui ultraamaan molemmilla kerroilla.

Ultrakuvista meilläkin nt-ultran kuvat ovat selkeämpiä kuin nuo rakenneultrassa saadut. Olisko pieni kaveri sitten niin iso jo, että ei tahdo tuolla SeKSin laitteella saada tolkkua? sieltä isolta ruudulta kyllä näkyi ihan selvästi.

Nimistä miehen kanssa mietittiin viikonloppuna jo nimiä :heart: Täällä pitää toiseen neuvolalääkäriin viedä se esititetolomake, ja siihen kysytään myös nuo hätäkastenimet. Niistä pojan nimi on esikoisen jäljiltä käyttämättä, mutta tytölle annettiin se nimi toiseksi nimeksi, mitä hätäkasteessakin mietittiin. Eli tytölle pitäisi nimi löytää… ja sitten tietysti vielä se ihan lopullinenkin nimi meni jo mietintään. Täytyy myöntää, että tytön nimeä ensisijaisesti on vaan pohdittu, mutta aiotaan kyllä poikavaihtoehtokin miettiä valmiiksi. Jos ei muuta, niin se on kiva sitten vauvakirjasta joskus isompana katsella, että tuon niminen minusta olisi tullut :) Lopullisesti nimi päätetään kuitenkin vasta, kun näkee, että onko vauva nimensä näköinen, mutta pari vaihtoehtoa jo nyt.

Kenzien kesälomasta tuli mieleen, että meinaatteko reissata minkä verran? Meillä varmaan ihan vaan kotimaanmatkailua ja mökkeilyä tiedossa, jos maha sallii reissaamisen.

Nannamamma liikkeet ovat tuntuneet jo useamman viikon ihan selvästi käteen, vaikka istukka on kuulemma edessä. Joskin en tiedä, kun nt-ultrassa sanoivat sen olevan takana, että olisiko sitten siirtynyt sopivasti ekojen liikkeiden alkamisen jälkeen vasta tuohon eteen… en tiedä. Mutta selvästi kuitenkin tuntuvat :)

Pikkaisen olen jännäillyt supistusten kanssa : / Helteet saivat aikaiseksi tosi napakoita suppareita jälleen, vaikka välillä sitten rauhoittuivatkin. Onneksi ei ole kun pari viikkoa lääkäriin, saa taas tilannepäivitystä…

Branwen ja Sissi 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Hikka Täällä pikkuinen on hikotellut nyt muutamana päivänä, tänäänkin jo pariin otteeseen.

Nimi Meillä on suht varma etunimi tälle jos vaan vehkeet pysyy synnytykseen asti matkassa, eli syntyy lupauksen mukaan poikana. :D Toiset nimet on vähän hakusessa kun haluttaisiin samalla tavalla suvusta kuin esikoisellekin mutta ei oikein löydy yhteensopivia.

Auringon tarttuvuus Jostain tuota aurinkoa on näköjään tullut vaikka en mielestäni kamalasti auringossa ole ollut, mutta rajat näkyvät selvästi.

Hormoniviiva Mulle ei ole nyt tullut sitä ollenkaan. Tytöstä oli tumma ja pitkälle navan yläpuolelle mutta nyt ei näy mitään.

Napa Mulla hävis napa melkein heti kun maha lähti kasvamaan. Kyllä se esikoisesta oli edes vähän kuopalla vielä lopussakin mutta nyt mulla on vaan sellainen pieni hyppyri navan kohdalla. Pullahtaa varmaan ihan kokonaan ulos kun tästä eteenpäin mennään. :D

Omaa napaa Mä meen huomenna käymään lekurissa kun edelleen ollut hiivamaisia oireita joihin hiivalääke ei auttanut. No, tekeepähän ekaa kertaa tässä raskaudessa sisätutkimuksen ja saa kuulla millä mallilla tuolla paikat on. Harkkasuppareita tuli nyt helteiden aikaan paljon herkemmin joten senkin vuoksi ihan kiva kuulla tuo tilanne mikä on kohdunsuulla.

Mutta nyt taas töiden pariin. Mukavaa viikkoa!

- Hapsiainen ja Lyllervo 21+0
 
Napa mulla on tullut ihan täysin ulos!! :D se oikein loistaa vaatteiden läpi ja varmasti on eka asia joka ihmisillä osuu silmään.....hittolainen! Oispa kiva kun ois pysyny kuopassaan mutta ei tod.....heti tuli ulos :kieh:

nimestä meillä heitellään ideoita ilmaan päivittäin, varsinkin mies harrastaa tätä. Aika vaikea on löytää sopiva kahdessa kielessä ja kulttuurissa toimiva nimi joka sopii sukunimeen yms. Ja vielä kun meillä on niin erilaiset maut! Molempien nimiä vielä keksitään, koska tosiaan mullakin jotenkin sellainen olo etten yhtään luota siihen meidän tyttölupaukseen :LOL:

Nannamamma mulla on etuistukka, ja potkut aloin tuntemaan reilu vko sitten. Nyt olen tuntenut niitä jo päivittäin, ja myös mahan päältä joskus. Äitini tunsi mahan päältä heti kun kokeili, ja myös mies pääsi sen kerran kokemaan. Mutta ei ne mitenkään hirveän selvästi kyllä tunnu ja mies tuskaileekin kun ei tuon yhden kerran jälkeen ole enää päässyt tuntemaan yhtään mitään.
 
Branwen
Niin mulle voi laittaa sen poikalupauksen.Kävin viel kättärillä rakennultrassa ja aika mahtavat pallit näkyi.
No jos menis loppuun asti jännityksellä...en tiedä jaksanko enää uusissa ultrissa juosta kun eivät ilmaisia kuitenkaan ole.

Ihanaa nämä helteet loppui=)

Onko muut kärsineet öisin levottomista jaloista???Ihan hirvee..eikä saa nukuttua kun pakottaa niin pirusti.

Nimistä
Siitä se varmaan alkaa seuraava tappelu.Kun tytön nimi olis ollut helppo mutta pojan taas ei.

Kiinnostaisko jotain ostaa täysin uusi ja tietysti käyttämätön Graco logico S turvaistuin jalustalla??????Maksoin siitä 189€ ja sen sain 100€

En tiedä miten kauan mä jaksan töissä.Mulla on polvet ja selkä täsysin paskana ja just ja just kärsin seistä töissä sen 6h kun rupee jalkapohjia särkemään niin maan perskuleesti.

Millaisia ne supistukset on????
Kun välillä esim. jos töissä yrittää kävellä tavallaan nopeammin niin alamahaa alkaa kiristää ja pakko rauhoittua.
Ensi viikolla olis peräti seuraava neuvola.Ei hajuakaan että milloin esim. lääkärineuvola,sokerirasitus yms....

Shenda ja muru 21+1:heart:
 
Shenda se yleinen (kaikille tehtävä) sokerirasitus on rv24 jälkeen, itellä on huomena (24+5). Ja lääkärineuvola oli muistaakseni ton meidän terkan mukaan viikoilla 26-29. :)

Missä vaiheessa noita neuvolakäyntejä alkaa muuten oleen sillai kahen viikon välein? Ku itellä nyt menee sillai jännästi, et tällä viikolla on neuvola, kahen viikon päästä lääkärineuvola ja siit kahen viikon päästä taas normineuvola. Aloin sitte miettiin, et kun sillon viimesen jo varatun neuvolakäynnin aikaan alkaa oleen 29 viikkoa täynnä nii eikös siinä kohtapuoleen luulis alkavan niiden haluta nähdä mua useemmin? Kun sit ois periaatteessa enää vaan 11 viikkoa laskettuun... :)

Ultrakuvista meillä rakenneultrassa saaduista kuvista ainoastaan sellanen sivuprofiili naamasta oli suht selkeä ja sitte se kuva, missä jöpöttää pieni kikkeli ja kivekset. :D Muut oli sellasia että aina joutuu hetken miettiin et mitähän tässäkin on. Paitsi kyl miehen sisko onnistui siinä maailman selkeimmässä naamakuvassakin näkemään jalkoja ja vaikka mitä. Mä sitte koitin hirveen kauniisti sanoa, et "ei se ole se kikkeli, vaan se on nenä" mut ei voinut ihan täysin nauramatta selittää. ;)

Facebookista vaihteeksi. Luin sieltä taas mukavia juttuja, joista nousi karvat pystyyn. Kun siis mulla on sielä kaverina tällänen vanha työkaveri, joka on vissiin juurikin tullut mummiksi ja nyt sitten päivittää joka päivä muutaman kuvan tai videon tästä lapsenlapsestaan. Musta se on vähän tökeröä, että tekee sillain "näyttelyesineen" pienestä ihmisestä. Siis ei mulla oo mitään sitä vastaan, et sillon tällön kuva tai kaksi, mutta et joka päivä ja kuvia ja videoita ja sitten vielä kerrotaan jokaiseen kuvaa/videoon liittyen päivän kaikki tapahtumat (siis ruokailut ja kakkaamiset ja jokeltelut ja itkut tms). Jotenkin nousee vaan karvat pystyyn tollasesta. : /

Mut josko sitä nyt sais unta ku sai avauduttua. :)

pipituuna & ukko 24+4 edelleen :heart:
 
Nimestä:Meillä oli esikoisen kanssa aika selvää, että minkä nimen hän tulee saamaan jos on tyttö jasen nimen myös sai. Meillä oli toinenkin tytönnimi ja nimi myös pojalle, koska poikaa itseasiassa odotettiin:) Nyt noi jäljellejääneet tytön- ja pojannimet ei enää mua miellytäkään. Joten ei mitään hajua mikä nimeksi. Haluaisin joitain vaihtoehtoja jo löytää tässä vaiheessa, jotenki olis kiva kun olis nimi jo valmiina. Nimen pitäis olla sellanen et sopiii suomen- ja ruotsinkielellä kun mies on ruotsinkielinen. a aika perinteisen haluisin, en oikein mitään muotinimeä. Tietääkö joku mistä löytyy listoja noista nimistä. Löysin jonkun suosituimmat nimet-listan mutten muuta.
Kenzie:Mulla vähän sama. Tänään laitan omaan paikkaani äitiyslomasijaisuus-haun auki -vasta. toivottavasti löytyy pian niin voin sitten kuljettaa mukanani tätä uutta. Ja ajattelin että kun pidän lomaa niin tämä uusi sais siinä vähän harjotella itekseen. Munkin lomanpitäminen tuntuu lähinnä stressiltä. ajattelin alottaa heinäkuun puolivälissä ja meinaan olla kolme viikkoa ja pitää sen viimesen viikon joko niin et jään "äitiyslomalle" viikkoa aikasemmin tai sit jätän sinne äitiysloman perään. Onneks nyt ite saa noi sumplia haluamallaan tavalla. tuli vaan paniikki kun mulla olis vajaa neljä viikkoa loman alkuun, ja kun palaan lomalta niin enää kuus viikkoa töitä. Apua, miten mä ehdin kaiken...
Kesälomasuunnitelmista: Meillä rakennetaan niska limassa. Mies just eilen sanoi että vois olla että päästäis muuttamaan ennen kuin vauva syntyy mutta se tarkottaa sitä että siellä tontilla ollaan sitten ihan koko ajan. Mun puolesta voidaan muuttaa ihan hyvin sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Se tuntuu helpommalta vaihtoehdolta niin ei tartte viimesillään raskaana stressaa muuttoa tai kantaa tavaroita. toisaalta olis ihanaa jos ehtis rauhassa laittaa uuden kodin kuntoon vauvaa varten...
Hormoniviiva:Mulla oli esikoisen kanssa jo tässä vaiheessa vahva linea negra koko mahan yli mutta nyt ei näy mitään....hmmm..
Hankinnat: oon hankkinu vuavlle Brion hoitopöydän ja imetystyynyn ja pari vaatekappaletta. Vielä olis tarkotus hommata meidän yhdistelmiin esikoiselle seisomalauta, jotain vaatetta, ainakin haalari, ja itelle imetysliivejä parit. Ja kun nyt muutetaan niin on tarkotus hommata huonekalut ja sisustaa vauvalle huone uuteen kotiin.
Töissäolosta: Mä jäisin vaikka heti äitiyslomalle jos voisin. Kyllä tässä jo lasketaan viikkoja äitiyslomaan...
 
Aurinkoa ei ole vielä hirveästi tarttunut, en ole eroja ainakaan huomannut edelliskesään, mutta toisaalta on tullut pysyttyä paljon varjossa.

Hormoniviiva tuli aikanaan esikoisesta, jäi ihan himmeänä raitana näkyviin ja nyt on hävinnyt kokonaan :O Sillä se näemmä lähtee, millä tulikin :D

Napa on pieni ja avuton :) Toistaiseksi kuopalla, mutta enemmän sellainen häiriö muuten tasaisessa mahssa, kuin mikään oikea napa. Saa nähdä, pullahtaako tällä kertaa ulos asti.

shenda ok, päivitetty :) Ajattelin vaan varmistaa, että menee tällä harvapäällä oikein :D Supistukset, siis harjoitussellaiset, tuntuvat minusta juuri tuolta miltä kuvailit. Jos käden laittaa siihen alavatsalle ja painaa kevyesti, niin maha ei jousta yhtään ja on muutenkin ihan pallo.

pipituuna noissa käynneissä on hirveästi aluekohtaisia eroja, mutta muistaakseni tuon toisen neuvolalääkärin jälkeen alkaisivat täällä ne kahden viikon välein käynnit. Tai ei siihen ainakaan kauan pitäisi mennä.

Matilda Lastenhuone - Mik tuolla on jotain nimilistoja suomen- ja ruotsinkielisistä nimistä, en tiedä, ovatko nekään ihan kauhean kattavat, mutta ainakin ajatuksen alkua :) törmäsin, kun etsittiin itse nimilistoja netistä… ne kun ovat kattavampia kuin nuo ihan perinteisen kalenterin nimilistat.

(.) Tuli eilen käveltyä muutaman kilon kauppakassin kanssa ehkä puoli kilometriä, ja *piip* kun se oli virheteko : / Jo matkalla tunsin, että mahaa alkoi kiristellä, mutta ei sitä kassia siihen keskelle katuakaan voinut jättää… Tuloksena oli sitten koko illan kestäneet vahvat supparit, ihan selässä välillä tuntuivat ja nivusissa vihloi. Tyhmä mikä tyhmä, en taatusti enää kanna… nyt vaan huolettaa, että eivät saaneet mitään aikaiseksi : /

Branwen ja Sissi 24+5
 
Huomenta!:wave:

navasta, mulla napa ei ole ikinä oikeen muuttunu. Mulla siis napakorukin olli jo -97 lähtien ja aina se tossa köllöttelee :D kummun päällä :D

pipituuna, mua kans joskus risoo kun lapsesta täytyy fb:ssä KAIKKI pottakäynnitkin ilmoittaa:D Mut toisaalta, joitain varmaan ärsyttää kun mulla on aina melkein positiivisia päivityksiä :D Mä vaan olen useimmiten hyväntuulinen :D ja nautin elämästäni :D Eniten mua risoo ne ihmiset fb:ssä kellä on AINA asiat huonosti ja päivitykset on sellasta valivali-juttua

Mahasta, mulla on selkeästi alkanu supistaa aina seksin jälkeen ja aikana... itseasiassa eilen oli ekaa kertaa maha tiellä, kun huomasin että se pingottu keskenkaiken ihan kovaksi siihen meidän väliin, tuntu itseasiassa tovin oikeen kipeälle. Nyt yölläkin heräsin siihen kun maha oli kivikova ja särki : /
Muuten se ei häiritse, tuo maha ollenkaan :)


(.)

tarttis siivota lasten vaatekaappi:headwall::headwall::headwall:
Ne ei varmaan ikinä opi pitämään sitä siistinä! Toisaalta, kun katsoo mun kaappia niin tietää mistä nekin geenit periytyy:whistle::ashamed: Muuten minäkin aika siisti (hiukan neuroottinenkin) mutta tuo vaatekaappi jotenki aina sotkuu:kieh:

Noh, pennut pihalle (ovat jo tohkeissaan kun on satanut niin pääsevät kerää matoja:LOL: tyttömäisiä leikkejä:LOL:) ja eikun tuumasta toimeen. onpahan sekin sit hoidettu :)

T:Neiti+Kihuli ... nyt mä en muista viikkoja taas, 22+1 jo?
 
Heippa! En ole ehtinyt pahemmin kuulumisia tänne kertoilemaan. Nyt sitten ehdin...

Eli terveisiä Seinäjoen keskussairaalasta...
Tulin tänne eilen puolen päivän aikaan rakenneultraan ja lääkärin kontrolliin viime raskauden myrkytyksen vuoksi. Rakenneultrassa kaikki kunnossa ja vauvan koko vastasi viikkoja. Poikalupauksenkin pystyi antamaan...
Mutta sitten lääkäri... ensin vain kyseli kuulumisia ja kun kerroin, että harjoitussuppareitakin on jo tullut, niin halusi kurkata tarkemmin. Ja sieltähän tulikin oikea pommi! Kanava hävinnyt lähes kokonaan ja kohdunsuu auki reippaasti. Sisätutkimuksen tehdessään tunsi kun vauva potkaisi häntä sormeen... Hälyytti sitten vielä toisenkin lääkärin paikalle, joka teki samat havainnot.
Samantien passitettiin osastolle vuodelepoon. Viikon päästä katsotaan seuraavaksi tilannetta, ennen ei ole toivoakaan päästä kotiin. Varoittivat, että osastolla vietettävä aika voi venyä viikoiksi :( .
Jos supistukset alkavat, on edessä kiireinen ambulanssikyyti Tampereelle...

Kurjinta tässä on kotona olevat lapset, jotka eivät oikein tajua tilanteen vakavuutta, vaan kyselevä joko pääsen kotiin. Teinityttö on joutunut ottamaan pienimmälle veljelleen "äidin" aseman kun isä ei kelpaa ikävän lohduttajaksi.

Nyt ei auta muu kun pistää kädet ristiin ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
 
Terhi huh :( :hug: Ei pitäisi maalata piruja seinälle, juuri mietin aamulla, että onnekkaita ollaan oltu tässä pinossa, kun kukaan ei ole vielä petiin joutunut :( Oletko saanut jo kortisonit tai noita supistuslääkkeitä? Tuolta syyskuisten puolelta löytää hyvin vertaistukea, siellä on vissiin kolme jo saanut kortisonit ja joutunut vuodelepoon... Kirjoittelen siis molemmissa pinoissa, kun tuo laskettu hyppäsikin jo syyskuun puolelle. Kovasti jaksamista lepäilyyn ja toivotaan, että supistukset pysyvät poissa! Saitteko painoarviota, kuinka iso pieni jo on? Se lasten ikävä varmasti on kauheinta, mutta mitäpä sitä ei äiti tekisi pienen parhaaksi...
 
Terhille jaksamista hurjasti! Ikävä kuulla tuommosesta, toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin! :flower:

Meilläkin viimein oli tänään se kauan odotettu rakenneultra, jossa kaikki kunnossa. Painoa jo 490 grammaa ja peukkua pikkunen meille näytti! :) Sukupuolikin saatiin tietää, mutta pyritään pitämään vielä salassa. Vieläkin tuntuu vaan niin uskomattomalta, että siellä oikeesti olikin kaikki hyvin. Olen niin kauan pelännyt pahinta ja odottanut, että kohta tämä kaikki viedään multa pois.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää teille ja masuasukeille! :heart:

- Liisikki ja Pulla 21+5 :heart:
 
Sokerirasitus Mulle ei tehdä kuulemma ollenkaan tässä raskaudessa. :O En tiedä miksi, mutta ilmeisesti kun viime raskaudesta on niin lyhyt aika ja silloin ei ollut mitään häikkää. Viime raskaudessa tehtiin tosiaan kahdesti, alkuraskaudessa pco:n takia ja sitten keskiraskaudessa oli tämä ihan yleinen käynti.

Töissäolosta Mua toisaalta kauhistuttaa että kohta taas "pitää" jäädä pois. Olen tykännyt palata äitiyslomalta töihin, vasta kuukauden olen ehtinyt täällä olemaan nyt ja tuo niin kivaa vaihtelua siihen kotiäidin arkeen mikä on kohta taas edessä. :O

Terhille hurjasti tsemppiä!

Omaa napaa Mä pääsin tänään ylimääräisesti lääkärineuvolaan. Soitin tosiaan eilen terkkarille tuosta mun hiivaepäileystä, no se laittoi lääkäriin ja se olikin sitten lääkärineuvola. Oikeasti täällä kuuluis yksi lääkärineuvola vasta loppuraskaudessa, no ihan hyvä että kävin nyt, vaikka käynti oli kyllä aika turha. :eek:
Neuvolan puolella joku terkkariharjoitteli otti hemoglobiinin, painon, verenpaineet ja katsoi pissan. Kaikki ok, hemoglobiini oli vähän tippunut, mutta ei vielä hälyttävästi. Sitten menin lääkäriin, joka oli aika omituinen käynti. Ensinnäkin se luuli että mulla on raskausviikkoja 26, ilmeisesti silloin on se ainao lääkärikäynti.. Koko ajan puhui mulle siihen malliin että olisin niin pitkällä, sain korjata koko ajan sitä. No sitten kerroin että tulin siis hiivaepäilyn vuoksi ja sen vuoksi kun oireet eivät hävinneet Canesten -hoidolla. Ja kysyin että liittyykö tähän samaan johonkin tulehdusepäilyyn nyt se että mulla tulee tosi herkästi harjoitussuppareita, vastasi että ei tiiä. :eek: Oli joku nuorehko nainen...

Sitten sanoi että no on sulle sisätutkimus tehtävä, mutta miksei sulta ole otettu rakenneultrassa sf-mittaa. Sanoin että enpä tiedä, ei otettu kyllä esikoisestakaan siellä mitään mittoja. Siinä sitten mittaili ja kertoi että vauva on pääalaspäin. Sitten ykskaks vetäs hanskan käteen ja aloitti sisätutkimuksen, ihan tosi kovakouraisesti työns sormet vaan sisään, sanoi että joo kohdunsuu on kiinni ja kaulaa on jäljellä, voit laittaa housut. :eek: :eek: Ei siis yhtään mitään siitä tulehduksesta, jonka takia sinne menin! Ei katsonut mitään! No kiskaisin housut ja kysyin että miten se tulehdus, niin sanoi että no sä voit hakea apteekista Canesten -kuurin että kokeile sillä uudestaan ja jos käyt uimassa niin muista mennä heti suihkuun uinnin jälkeen. Sanoin siis että nuo oireet tuli viime viikolla uinnin jälkeen...

Mä jäin oikeasti tuosta käynnistä ihan ymmälleni. Olin odottanut että tutkii jotenkin enemmän, ehkä pistää labraan tai jotain. Nyt vielä peruttiin sitten ens viikon neuvola-aika, mikä olis ollut tämä ns. Kela-neuvola mun omalle terkkarille, sain seuraavan ajan heinäkuulle jollekin tuuraajalle. Harmittaa sekin kun en näe pitkään aikaan mun omaa terkkaria, joka tuntis mut jo edellisen raskauden ajalta. :( Kelan paperit saan kuulemma postitse kotia ens viikolla.
Niin ja se lääkäri on merkannut neuvolakorttiin kuitenkin sikiön olevan perätilassa, että tiiä nyt sitten. :D

Että sellainen oli mun ylimääräinen lekurikäynti.

- Hapsiainen ja Lyllervo 21+1
 

Yhteistyössä