~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Pahoittelut pikkuliisille suru-uutisista :'(

Toivottavasti Sednalla ja Mariannella on kaikki ok!

Ja tervetuloa uudet! Tuplaonnea Minnuskalle!

Eilen oli kaynti omalla lekurilla ja kaikki oli ok. Ultrasi (talla ei siis tehda np-ultraa) ja kaikki oli hyvin. Istukka on takana ja tyyppi istuskeli tyytyvaisena kohdussa ja heilutteli kattaan valillla ylos pomppien. Mittaili reisiluun ja sai kooksi jo 13+0 mutta taitaa johtua mittaajasta, aika aataminaikaiset vehkeet..Ensi viikon maanantaina pitaa kayda verikokeissa ja 5 viikon paasta seuraava lekuri. Jouduin viela eilissa aamuna oksentamaan toisen kerran taman raskauden aikana, mulla tuntuu olevan aika herkka tuo oksetusrefleksi jos harjaan hampaita, aivastan tai yskin, eilen oli vuorossa oksennus after aivastus.

Eikohan me kasteta katoliseksi tamakin tulokas. En halua etta lapset poikkeaisivat jotenkin muista lapsista koulussa (taalla on ihmiset viela tosi uskonnollisia). Taalla ei tarvitse kastaa tietyn ajan sisalla. Poikakin kastettiin kun oli vajaat 10 kk. Ja paikalla oli vain molemmat kummit ja minun aitini. Taalla usein ihmiset vetaa kaiken niin yli etta huh huijaa! Miehen sisko jarjesti kunnon kemut esikoistyttarelleen, montakohan kymmenta ihmista oli paikalla ja kaikille tarjottiin viela eraassa ravintolassa 4 ruokalajin illallinen...Ei siina mitaan jos sellaisesta tykkaa ja rahaa on, mutta mina pidan hyvin intiimeista juhlista. Onneksi tietavat jo talla kertaa meikalaisen suhtautumisen esim. vieraisiin vauvan kotiuduttua...Taalla kun tuppaisi kylaan kaikki mahdollliset serkun kummin kaimat joita et edes tunne. Oikein kiehuttaa kun muistelen miten anoppi kertoi ennen esikoisen syntymaa etta sitten kun tullaan sairaalasta niin meille on tulossa se ja se ja se ja se kylaan ja niin ja niin monta ihmista! Onneksi mies sitten piti hanelle puhuttelun etta voi sanoa ihmisille etta kiitos halutaan olla rauhassa! Ihmiset kun taalla on niin uteliaita etta haluavat tulla vain pallistelemaan etta minkalainen sekasikio tulee kun pistetaan irlantilainen ja suomalainen yhteen ja raportoidaan siita sitten viidellekymmenelle muulle ihmiselle. Heh, ehka huomaa etta kiukkuiset raskaushormonit taas nostavat paataan! :LOL: Mika sepustus!

Mies kertoi muuten omalle perheelleen eilen (viisi sisarusta) ja ainoastaan olen saanut onnitteluviestit kahdelta siskolta. Tiesin sen jo kylla etukateen, ei nuo appivanhemmat ole mitenkaan hirvean lapsirakkaita, eivatka ikina ole esim tarjonneet apua vaikka ovat naapureita ( tai no asuvat muutaman sadan metrin paassa, mutta tassa meidan valilla ei asu kukaan muu). Ja kolme veljea on jotenkin niin lapsellisia (23, 30 ja 33 vee..) etta niilta on turha odottaa mitaan mielta ylentavaa. Ja papatus minun osalta eikun jatkuu!! :LOL:

Danone rv 12+3
 
Lemon: Myös minulle sanottiin, että labrassa voi käydä missä tahansa HUS:in labrassa. Eikä siitä kyllä mitään ongelmia ole tullut. Ensimmäisestä kävin muistaakseni kolmessa eri labrassa. Nyt kävin ensimmäisessä labrassa Jorvissa, sokerirasitukseen meinasin mennä tohon työpaikan vieressä olevaan terveyskeskukseen ja siihen kolmanteen sitten siihen mihin sopii... Minulta joudutaan ottamaan ylimääräinen verenkuva joskus loppupuolella verensiirron takia. Ja aina on lähetteet ollu valmiina ja oikein, ettei ole tarvinut mussuttaa. Todella ikävää tommonen, että pompotellaan! Luulisi, että lähilabrassa olisivat sanoneet, etteivät näitä kokeita täällä tee, vaan joudut menemään toiseen...

Kummeista vielä... Meidän esikoisella on 2 kummia, ja näin tulee olemaan myös tällä toisella. Vielä ei olla sen kummemmin aiheesta isännän kanssa keskusteltu, luulen että tämä keskustelu käydään vasta lähempänä synnytystä. Mutta ainakaan vielä en tiedä yhtään kenet pyytäisin... Vaikeita asioita!

Pahoinvointi alkaa todellakin väistyä ja olokin alkaa olla kutakuinkin normaali, ellei oteta huomioon tuota kunnon kumpua tuossa rintojen alla :D Nyt vain odotan innolla että pyörätiet sulaa kunnolla, että pääsisi esikoisen kanssa kunnolla koiralenkille, esikoinen siis pyörällä. Ihanaa kun kevät tulla porisee... :)

Hemmi ja katkarapu 14+0 (POKS :D)
 
Talvicci Juu, jos kastetaan, niin yksi kirkkoon kuuluva kummi riittää. Jos on nimiäiset, niin sitten silläkään ei ole niin väliä :) Meilläkin on esikoisella haltijakummi ja kummitustäti, loput kuuluvat kirkkoon.

Minnuska Oli varmasti ultrassa huikea tunne :D Ihana tuo miehen kommentti tosiaan :D

Vaunuista Meillä oli esikoiselle hankittaessa seuraavat kriteerit tärkeitä: Jämäkkyys (kuljetaan tosi paljon tosi lumisellakin kelillä, joten haluttiin vahvan tuntuiset vaunut ja nelipyöräiset vaunut. Kolmipyöräiset olivat paljon epävakaampia ja olisivat kaatuneet helpommin), leveät ilmarenkaat (kulkevat paremmin maastossa ja lumessa, ovat pehmeämmät kuin täyskumiset), pitkä käyttöikä (sekä koppa- että ratasosa), menevät pieneen tilaan (kuljetaan paljon autolla, ja haluttiin, että vaunut mahtuvat pienen automme perään). Emmaljungaan päädyttiin ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ostettiin sitten toisiksi muutaman kympin sateenvarjorattaat niille kerroille, kun lähdetään autolla kaupungille.

Sedna Hyvä, että biopsia saatiin otettua. Pitkä viikko on odottaessa edessä, voimia siihen! Toivottavasti Mariannellakin on olosuhteisiin nähden kaikki hyvin :hug:

helmiäiti tervetuloa, lisäsin listalle :wave: Mukavan porukan löysit :) kerrotko vielä iän ja synnärin (jos haluat) niin laitan nekin listalle?

Lemon Esikoinen syntyi Helsingissä, ja silloin 3v sitten ainakin ne nt-ultraan liittyvät verikokeet otettiin ultran yhteydessä siinä sairaalassa, jossa ultra tehtiin. Muut verikokeet sitten tehtiin siinä omassa lähilabrassa. Minä kanssa ihmettelen, ettei labra sanonut sinulle mitään. Niiden hommahan se olisi ollut :kieh:

Hassua, että ennen ab-kuuria ei ollut yhtään kipeä olo, mutta nyt on kuitenkin parempi olo kuin silloin :D En edes osaa sanoa, mikä on muuttunut, mutta esimerkiksi noita harjoitussuppareita tulee harvemmin. Hyvä näin :D

Branwen ja sissi 13+5
 
Heipä taas! Onko kellään muulla vuotanu verta nenästä raskauden aikana? Eilen kun oksensin huonoa oloa niin pytyltä noustessa ihan vuotamalla tuli nenästä verta.. Vähän säikäytti. Netistä kattelin niin vissinkin ihan normaalia kuitenkin... Hemoglobiini laskenu aika paljon, taidanpa koululla käydä mittauttamassa tänään...
 
Marianne ja sedna, toivottavasti kaikki on ok ja paljon voimia.

Ensimmäisen lapsen kohdalla ei osallistuttu mihinkään tutukimuksiin. Nyt neuvolassa sanoin samantien et osallistutaan ja vähän harmittaa nyt jälkikäteen. Toki vielä voi perua, vaikeaa. Ajatelin käydä verikokeissa ja np-ultrassa.

Täällä päin pahoinvointia ei ole ollut yhtään, väsymystä senkin edestä. Onneksi väsymys alkaa pikkuhiljaa väistymään ja jaksaa tehdä muutakin kuin nukkua ja käydä töissä. Raskausviikkoja on nyt 10.
 
MINNUSKA:
mulla vuotaa nenästä verta myös herkemmin näin odotusaikana:wave:

Kiva, että BRANWENIN olo on parantunut kuurin myötä :)

KUMMEISTA, KASTEESTA
Itse en kirkkoon kuulu, mutta lapset kuuluu. ja kastetaan lapset jatkossakin. haluan että he kuulevat myös sen uskonnollisen puolen, itse kun en usko, ja itseasiassa olen siitä paljon kärsinyt ala-asteen jälkeen: olen aina pelännyt pimeää ja kuolemaa, koska jo ala-asteella on mun päähäni iskoistunut se, että kun mut kuopataan, niin siellä olen ja mätänen:ashamed: Ihan kamala ajatus!!!!
Lapsille siis haluisin että heille kehittyy sellanen lapsenusko, ja usko siihen että kaikella on tarkoitus ja että täältä päästään parempaan paikkaan ja että enkelit seuraa heidän arkeaan ja turvaa selustaa maailman teillä..
Itse en ole maailman paras ihminen niistä asioista puhumaan, koska nukun edelleen valot päällä ja kokoajatus kuolemasta ahdistaa ihan hirveästi ja uskon että millään ei ole mitään tarkoitusta, vaan sattuman oikusta täällä kaikki tapahtuu ja tuurilla ja omalla ahkeruudella ja sinnikkyydellä mennään.
Tietysti itse jos lapset kysyvät niin puhun enkeleistä jne (en tod. säikyttele omilla maailmankatsomuksillani..) ja luon uskoa siihen parempaan :)

olipa sekavaa, toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan... :D


).(
mulla on tänään ollut hyvä olo näin aamutuimaan :D ihanaa! Jos sais puuhasteltua oikein jotain :) =)

T:Neiti81+Kihuli 11+3
 
Pikkuliisiille voimia minunkin puolestani!!!!
Mun sairaalareissu ei sujunut toivotulla tavalla. Halusin istukkatutkimuksen ja se tehtiinkin, mutta valitettavasti lääkäri ei saanut tarpeeksi soluja istukan sijainnin takia eikä halunnut pistää toistamiseen. Näin ollen, seuraava aika on viikolla 15 ja silloin lapsivesitutkimus. Eli menee pääsiäiseen ennen kuin saadaan mitään tuloksia.... :-(

Sedna, onneksi sulla sujui hyvin - olen iloinen siitä!

Eihän se pistäminen mitään kivaa ollut, mutta ei ihan niin kamalaa kuin olin luullut. Nyt on kyllä pistopaikka ja vatsa hieman arka....
 
piti siitä kohdun kasvamisesta jo aikaisemmin kommentoida, muistaakseni kakkosta odottaessa neuvolan täti sanoi että kun on yksi pidemmälle mennyt raskaus takana niin alkuun kohtu kasvaa nopeammin ainakin suurimmalla osalla odottajista, tasaantuu kasvu sitten jossain vaiheessa.

Mulla myös takana yksi keskenmeno, se ihan ensimäinen raskaus, todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 12+0 lokakuussa 2006, se oli kovin rankkaa se ja esikoisen odotusta varjosti suuren suuri pelko joka jatku hänen vauva-aikanaankin, pelkäsin aina että hänet otetaan meiltä pois. Enään ei sellasia pelkoja ole ja jo kakkosta odottaessa osasin iloita ja olla rento odottaja ja vauva-aikakin sujui rennosti ilman turhaa ylihuolehtimista ja stressaamista.

Hampaan pesu on täälläkin aamuin illoin se päivän kamalin, aivan hirvittävää kakomista.. toivottavasti menee pian ohi niin pääsee oikeesti jynssäämään hampaansa kunnolla.

Vaunuista, itse aikanaan vaunuja hankkiessa pidin tärkeänä kunnon ilmakumipyöriä, isot ja leveähköt pyörät niin kulkee hyvin maastossa ja lumessakin, halusin myöskin nelipyöräiset kun oletan että ne on tukevammat, asutaan aika tuulisella paikalla joten se oli myös tärkeää että vaunuissa on kunnon suojat, siis tarkoitan ettei turhia aukkoja kamalasti. Heittoaisaa pidin myös tärkeänä, makuutilan piti toki olla hyvä ja ratastilankin vastaavan myös taaperon tarpeita.
No päädyttiin brion vaunuihin kovalla kantokopalla, ovat meillä edelleen. Myöhemmin olen järkeillyt että olisi pitänyt ostaa vaunut jossa vaunuosa ja ratasosa on erilliset eikä siis ratasosaan laiteta mitään kantokoppaa/-kassia mutta en sen takia ole viitsinyt lähteä hyväkuntoisia vaunuja vaihtamaan kun ei niissä muuten mitään vikaa ole ollut.

Marianne :hug:

Nyt viemään lapset ulos kun sain ruuankin valmiiksi. Lapsilla on tänään tehdään äiti hulluksi päivä :kieh:

Pohjaton ja mimi 13+2 (?) :D
 
Voi pikkuliisi :hug: Oon tosi pahoillani!

Marianne harmi että joudutte odottelemaan noin pitkään, jaksamista!

Minnuska: Mulla kans on nenässä limakalvot tosi ohkaset ollu nyt raskauden aikana, Mulla nenä on koko ajan vähän tukossa ja aamulla aika usein vähän vuotaa nenästä verta...

Lemon: Jos teidän neuvolassa on useampia terveydenhoitajia niin en uskois sen hoitajan vaihtamisen olevan ongelma..

Vaunuista me saataisiin miun siskolta 8 vuotta vanhat Briot, jotka on hyvässä kunnossa.. mutta kyllä houkuttaisi ostaa uudet, niin että saisi itse valita sellaiset mitkä itseä miellyttää....

Alaselän kivut: taisin kuvaillakin aiemmassa postauksessa tuota miun selkäkipua, mutta tosiaan mulla kans sellasta alaselkäkipua joka heijastaa pakaroihin.. On ollut nyt useamman päivän, mutta on näköjään ainakin hetkeksi helpottamaan päin. Saas nähdä mitä selkä sit huomisen jälkeen sanoo ku pitäs muutama sata kilometria istua autossa ku lappiin matkataan... Kiitos muuten tiedoista tuon hieronnan suhteen :) mites kuumakivihoito? Onkohan sille mitään estettä? Miun anoppi keksi sitten miun selkäkipuun, jonku ihmeen kristallivyön ja pakotti miut sit sitä kokeilemaan, sanoi et se on ihan turvallinen raskausaikana ja laittoi vyön, sit antoi miulla sen paperinipun sen tehoista käteen ja mie sitä selasin.. Sittenpä sattui sellainen kohta lukemaan, vasta-aiheena käytölle raskaus! Lähti nimittäin vyö aikas äkkiä pois vyötäröltä....

Helmiäiti: Mulla kans paljon ylipainoa ja sokerirasitus ois 15.4, mut miulle ei kyllä puhuttu mistään käynnistä sairaalassa jossa määritettäs tuota ison vauvan riskiä.

Tänään mennään käymään neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, josko nyt saataisiin sielläkin kuulemaan. Kotidopplerilla oon jo äänet saanu kuuluviin, mutta haluan et ne äänet saadaan kuuluviin myös neuvolan laitteella ja merkitään neuvolakorttiin :) haluan vahvistuksen, etten vaan itse keksi noita sydänääniä kotidopplerilla kuuluviin ;)
Huomenna tosiaan lähdetään reissuun lappiin, mukaan vino pino kirjoja ja siellä varmaan sitten lenkkeillään päivittäin, jos nyt muuta ei kykene tekemään. Laskettelurinteeseen en kyllä uskalla ku tää selkäki vihoittelee, saati sitten kelkan kyytiin... noh, mut pääasia et on loma:heart:

Mimmu ja pikku-apina 11+2
 
Piikuliisi: Voimia ja suuret pahoittelut täältäkin:hug:

Vaunuhankinnassa: Meillä oli kriteereinä jämäkkyys, pitkä makuutila sekä vaunuaikana että rattaissa (onneks hoksattiin toi koska tyttö menee +2 käyrällä pituudessa ja mahtuu vieläkin hyvin nukkumaan), isot ilmakennopyörät (tosi moni tuttu ja kaveri valitti ilmakumipyöristä että aina saa olla pumppaamassa ja paikkaamassa), pitää mennä helposti pituussuunnassa auton takakonttiin, hyvä rullaavuus myös koska oon juossu rattaiden kanssa ja sellanen yleinen laadukkuuden tunne ettei tunnu että osat irtoo ekassa kuopassa. Lisäksi halusin että kankaat on helposti irrotettavissa pesua varten (ja onkin kyllä ollut helppo pestä). Päädyttiin Teutonian Prestigeen pehmeällä kantokopalla ja ei ole mitään moitittavaa. Kerran ollaan 1,5 vuoden käytön jälkeen rasvattu kaikki renkaat ja pariin otteeseen olen pessyt kankaat. Nyt pitäis taas ottaa kankaat irti ja heittää pesuun. Hinta oli aika suolainen mutta tarkotus oli ostaa kunnon vaunut jotta menee sitten sisaruksillekin.

Täällä ollaan kyllä tän mahan kanssa aika ihmiessään. Mies vaan nauraa tyytyväisenä kun vatsa kasva ja mä ihmettelen tätä kun jo tällä viikolla on tällanen maha ja kaikki sitä kommentoi. Oon suosiolla kaivanut mammahousut esiin. Omatkin housut menee mut mukavampi olla mammaversioissa. Kohdun sivuilla vähän kiristelee ja juilii että oletan että kasvaa koko ajan ja ovat kasvukipuja.

Onko kellään ollut päänsärkyä? Mulla on nyt kolmatta päivää sellasta melkolievää jomotusta. Luin jostain et näillä viikoilla estrogeni ja progestroni lisääntyy tms. ja voi aiheuttaa päänsärkyä. On kyllä tosi ikävää.
 
Piikuliisi :'( :hug: Ei tällaisia haluaisi täältä lukea.. Voimia teille!

Neuvolakuulumisia: Oma terveydenhoitajani (oikein sellainen vanhanajan kätilö, tosi ammattitaitoinen ja super ihana ihminen) on osa-aikaeläkkeellä. Hänen tilallaan oli tänään mukava, mutta hyvin nuori terveydenhoitaja jota en ole aikaisemmin tavannutkaan.
Hän teki tarvittavat tutkimukset ja kertoi että sydänääniä ei välttämättä näillä(kään) viikoilla kuulu, eli ei kannata säikähtää. Kerroin että kuuntelen kotona vauvaa lähes päivittäin ;)
No ei meinannut millään saada ääniä kuuluviin joten kysyin ystävällisesti josko saisin itse kokeilla, ja johan jumputus alkoi välittömästi kuulumaan :D Syke oli 160 luokkaa.
Jäi vaan sellainen olo että oli hieman epävarma tuo terveydenhoitaja, kai se lienee kokemuksen puutetta. Joka tapauksessa jätän seuraavan neuvolakäynnin väliin ja menen suosiolla vasta viikolla 22 kun paikalla on oma terveydenhoitajani.
Muuten kaikki oli ok, pissa puhdas, RR 126/72, paino +268. Hb tosin laskenut(!) 109 joten aloitan Retafer-kuurin.

minimuu ja pikkuruinen 13+2
 
Marianne, kurjaa ettei sinulla näytteen otto onnistunut. Voimia odotteluun :hug: Tässä tilanteessa päivänkin odottelu tuntuu vuodelta, saati sitten kun sinulla odottaminen venyy viikoiksi :( Ainakin täällä on kuulemma käytössä ensisijaisesti pikatestit sekä biopsia- että punktionäytteille, eli soluja ei välttämättä tarvitse kasvatella viikkotolkulla ensin, tuloksissa kestää maksimissaan viikko. Toivottavasti sielläkin olisi samat menetelmät käytössä!

Ei se pistäminen tosiaan niin kamalaa ollut, mulla tuntui melkein ikävämmältä se Anti-D-piikki jonka sain kankkuuni veriryhmäni takia (kipu säteili kivasti iskiashermoon) :kieh:
 
Täällä vietellään vapaapäivää, josko nyt saisi vähän pidemmän sepustuksen kirjoitettua :)

sedna ja marianne toivotaan parasta :hug:

pikkuliisi voi, oon niin pahoillani. Voimia :hug:

minnuska3 tervetuloa ja tuplaonnittelut, mahtava juttu! :) Kyselit nenäverenvuodota... Siis mullahan se oli viimenen varmistus siitä, että oon raskaana. Olin suunnitellut, että aamulla teen r-testin ja yöllä heräsin siihen kun nenästä vuosi noronaan verta :D jota ei ole ainakaan 10v tapahtunut. Raskauden aikana limakalvot kuivuu herkästi, joka sitten altistaa vuodolle. Kannattaa ostaa jotakin nenäsuihketta, mitä saa käyttää raskauden aikana, kosteuttamaan nenän limakalvoja.

helmiäiti tervetuloa :flower:

Vaunuista me ei voitu ohittaa tarjousta, kun tuttu myi yhdellä lapsella olleet Teutonia spirit S3 yhdistelmät kovalla kantokopalla. Saa nähdä, osoittautuuko tuo kolmipyöräisyys hyödyksi vai haitaksi. Entinen omistaja ainakin kehui maasta taivaaseen vaunut :D tarkotus oli tosiaan ostaa vasta aikasintaan kesällä.
Sama ihminen myi myös stoken pinnasängyn ja hoitopöydän meille, joista olen aina haaveillut. Uutena niin kalliit, etten olisi ikinä raaskinut ostaa! Ompahan nyt valmiina, ei sitten kaikkea tarvitse yhdellä rysäyksellä ostaa.
Joku muuten mainistsi Firkon -merkkisistä vaunuista. Meidän oli aluksi tarkoitus sellaiset hankkia netistä, mutta luin palstalta niistä niin paljon haukkuja, että parempi vaan oli nuo kunnolliset hankkia.

Kastamisesta mie oon ortodoksi ja mies luterilainen. Mies antaa minun päättää, kumpaan kirkkoon lapset kastetaan. Ei siis kumpikaan olla mitään uskonnolisia ihmisiä... mutta ollaan samoilla linjoilla kun moni muuki täällä, saa sitten lapsi vanhempana itse tehdä valintansa, kuuluuko kirkkoon, vai eroaako sitten. Kummiehdokkaita on meillä vähän liiankin monta, lapselle siis tulee todennäköisesti neljä kummia =)

Ylipainosta mullakin BMI noussut parin vuoden aikana normaalista - 30.0 tällä hetkellä. Ei paljoa naurata. "Onneksi" kuitenkin tuo yli 4vkoa jatkunut pahaolo vei mukanaan 3kg. Ja toivottavasti lähtisi vielä lisääkin. Ei naurata jos loppuajasta vaaka alkaa lähennellä kolminumeroisia lukuja :| Raskauden ja imetyksen jälkeen aionkin ruveta Cambridge-kuurille, siitä on moni kaveri saanut hyvin tuloksia. Saa kilot kyytiä :D

Selkäsäryistä mulla on alkanut tässä viime päivinä särkeä tuota häntäluun seutua, varsinkin istuessa. Inhottava vaiva :kieh:

Niiskuneiti ja 10+6 (huomenna poksuuuu :D)
 
Niinpä... Täällä ei ollu pikatesteistä puhetta, sanoivat kyllä että maksimissaan menee sen viikon. Mutta lähellä pääsiäistä ollaan anyway. :-(
Toivottavasti edes se lapsivesipunktio onnistuu, siinä kai ei voi epäonnstua, kun se osuminen ei ole niin tarkkaa....?

Miksi Anti-D-piikki pistetään? En oo ikinä kuullutkaan tuollaisesta...
 
niiskuneiti
Juu se olin minä joka puhu niistä Firkon-yhdistelmistä.
Mulla parilla tutulla on kans ollu/on samat vaunut ja samoja vikoja niilläkin...
Alle vuoden käytössä, olisko ollu jotain 9kk poika ku huomasin et prkl ratasosan kangas kulunu reunasta puhki niin et se pohjalevy tursottaa... Lisäks niitä levyjä ei saanu pois joten niitä ratasosan kankaita ei pystyny pesemään kunnolla :( Ja sitten ku aloin tarkemmin tutkimaan niin se koko ratasosan alapuolinen kangas oli kauttaaltaan kulunu niin ohueks et käsi näky läpi :headwall: Sitten oli ongelmia neppareitten kanssa jotka oli laitettu ihan mihin sattuu, kangas osat ei asettunu kunnolla... Muutenki huomas kankaitten ompelujäljestä et ei ne kovin laadukkaat ollu. Ja sitten ongelmat jarrujen ja heittoaisan kanssa, ku ne jumitti.
Muutenki ne vaunut löysty käytössä niin et ne heilu musta vähän turhan paljon :(
Olikohan tuossa kaikki, sori kauhee paasaus :LOL: Haluan vain varottaa muita!
Ainot hyvä mikä niissä vaunuissa oli niin ne oli toki kivan näköset, meillä oli semmoset blingbling-vanteet niissä, sitten niillä renkailla pääs hyvin lumessa eteenpäin ja tavarakori oli iso :)
Mut siihen jäiki ne hyvät puolet... :whistle:



Mä epäilen et tunsinkohan mä tänään ekaa kertaa ku pikkunen potkas :D
Kuuntelin dopplerilla, kauhee tohina oli toisella päällä ku kuulu pulinaa ja polsketta. Sitten yhtäkkiä tumps! :D Pitää laittaa itekki köllöttämään ku poikaki nukahti ja koittaa kuulostella oliko ne liikkeitä vai eksyneitä pieruja :D


Talvicci ja Torsti rv.14+6 :heart:
 
Kävipä tänään huono tuuri. Olen harrastanut ratsastusta jo 10 vuotta. Tänään sit normisti nousin hepan selkään, varauduin että heppa ehkä jotain säikähtää kun alkoi jännittämään. Yks kaks huomasin et nyt ollaan maassa, ajattelin et tippua en saa mut enpä kyydissä pysynyt. Nyt sit lonkka aivan kauhean kipeä, hyvä et kävellä pystyy ja kun hengittää niin selkään sattuu.

Nyt tietty huolettaa maha-asukin puolesta, mitä sinne kuuluu. Toivon parasta, aamulla soitan neuvolaan ja työterveyshuoltoon kun ei taida olla lauantana tämä kroppa vielä työkykyinen. Pelottaa aivan kauheasti et jotain on sattunut asukille, mahakipuja ei ole eikä mitään vuotoja. Toivottavasti neuvolaan pääsen ultraan huomenissa niin näkee mikä tilanne.

Tähän sit loppui ratsastus, jos raskaus vielä jatkuu. Koko ajan olen pelonsekaisin tuntein ollut selässä, mut tyhmästi ajatellut "miten nyt tippuisin kun en 6 vuoteen ole tippunut" niinpä... Aika kova opetus oli kun tallille yksikseni metsästä linkuttelin ja kaikkea ehdin mietiskellä.

Nyt olen sitä mieltä et heti täytyy lopettaa ratsastus kun tietää et on raskaana, hevonen on kuitenkin luonnonkappale eikä siitä koskaan tiedä mitä tekee, vaikka kuinka pommivarma olis.
 
Niiskuneiti90, millainen on cambridge-kuuri? :D En oo ikinä kuullu vaikka oon laihuttanu vaikka ties millä konsteilla... Nyt yritän vaan keskittyä siihen, että syön terveellisesti.

Mulla on ikää 26v ja synnytän KAKSissa.

Me melkein jo tiedetään kummit. Molemmilla paljon sisaruksia, niin seuraavat sitten järjestyksessä puolisoineen kysytään :)

Joku? jossain vaiheessa kirjoitti tilaavansa mammavaatteita ulkomaiselta nettisivulta??? Olis kiva kuulla miten tilaus meni? Miten ne hinnat sitten muutetaan euroiksi? :xmas:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa viimeksi olen tainnut kirjotella tänne helmikuussa, Laskettua aika minulla muuttui ekassa ultrassa joka oli 23.2, LA on tätä nykyä 13.10.11. Noh tänään tuli tasan rv12 täyteen ja kävin np ultrassa ja kaikki näytti normaalille, se otettiin mahan päältä ja sain vielä jopa 5 kuvaa ja 4 niistä oli 4D kuvina mahtavaa oli nähdä niin pienen selvät piirteet jaloissa,käsissä ja naamassa :) kyllä siinä itku tuli. joten päivittelen tänne nyt tietojani LA on siis 13.10.11,ikäni on 21 ja minulla on TYTTÖOLO ;) jaksamisia kaikille odottajille seuraan mielenkiinnolla teidän kirjoituksianne ;)
 
Missä olette muuten käyneet ultrassa kun olette saaneet dvd:n sieltä :attn: Minäkin haluisin :) Onko yksityisellä??? Paljon maksaa? Meillä annetaan vaan aina yks kuva mukaan ultran jälkeen.

Mulla tulee näköjään aina raskauksissa tämä kiusallinen vaiva :ashamed: Alkaa kasvaa leukaan enemmän karvaa ja joitakin ihan tummia karvoja :( Masentaa! Hormoonit kai tämä aikaan saa. Onko muilla vastaavaa?

Missä vaiheessa muuten töissä esimies oletta että raskaudesta mainitsee? Tai kyllähän se jo lopussaan näkyy :D Mutta missä vaiheessa ois asiallista itse sanoa...?
 
Mä sanoin tilaavani ulkomailta :) mutta en oo ainakaan vielä tilannut, kun sainkin kaverilta ison laatikollisen. Niillä sivuilla voi yleensä valita maksuvaluutaksi euron, jolloin näkee heti, mitä maksaa.

Asumisesta, me muutetaan nyt vasta kaikki saman katon alle, eli miehen 7v ja mun 10v ja sitten tämä massunyytti :) Tehtiin tänään tarjous 99m2 rivitalonpäädystä, jossa olis 3mh ja hyvän kokoinen piha. Mä olen asunut vanhassa hirsitalossa joten muutto lähiörouvaksi on suht suuri : / mutta ihana aatella, että ei tarvi enää nukkua erillään niinkuin tähän asti.

Vauvamaha on kasvanut yhtäkkiä eilisen jälkeen, viikkoja on se kymmenkunta ja mä oon kuin puolessa välissä raskautta :rolleyes: ja väsyttää kovasti... onneksi ei enää niin yökötä.

Puolitoista viikkoa ultraan, ensi viikolla seulontaan verikokeisiin, siinäpä taas ohjelmaa.

Vaunuja tai kestovaippoja tai yhtään mitään en ole vielä miettinyt, kantoliina ja kantotuubi mulla on. Kotisynnytystä on miehen kanssa mietitty mutta saapi nähdä, ei näin alussa voi tietää miten menee tämä raskaus. Mä en vois kuitenkaan käyttää mitään kipulääkkeitä, saan tosi pahat sivuvaikutukset kaikista. Omilla pitäis pärjätä :)
 

Yhteistyössä