~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

Onnittelut kaikille vauvautunelle! Teitä on jo paljon tämän kuun puolelle ehtineitä :)

isotikru: miksi ihmeessä ne kääntää sun vauva jos vauva kerran on raivotarjonnassa? Ei kai kukaan nyt ehdoin tahdoin halua synnyttää peppu edellä..??
 
Onnea Talvicci!!!:heart:



Täällä suppaili pari tuntia illalla 8-10 minuutin välein. Ei kipeitä, mutta sellasia et tuntui et pers räjähtää:LOL: painetta siis riitti.
Nukuin sitten kuitenkin kun menin sänkyyn niin koko yön heräämättä:D et se siitä..
Mies muistutti et laskettuun aikaan on vielä 19 pvää et kärsivällisyyttä vaan. Onneks oli sitä ENNEN herunut romantiikkaa tai olisin varmaan tempassu sitä kuonoon.:stick: Sanoin kyl et voin antaa nää liitoskivut ja ja mahan loppuajaksi sille kun se kerran on niin kärsivällinen ( NOOOOOT!)

Itseasiassa, tajusin et sitä alkoi jännittää!!!
"eihän me tänään lähdetä" lauseen jälkeen kun totesin et ei sitä koskaan tiedä niin se valahti hiukan valkoseks ja alkoi sönköttää miten tänään tarttis ainakin olla töissä... miten autossakin on bensa vähissä ja se hermostuneisuus oli ihan käsinkosketeltavaa kun se OIKEASTI tajusi et se lähtö voi tulla milloin vaan!
Sanoinkin et pelottaako sua oikeesti et kun lähtö tulee, tai jännittääkö niin se hermostuneesti naurahteli et no ei mut kai se nyt ku on matkaakin (50km) ja oli kyllä oikeesti hiukan ei-oma-itsensä kun asiasta puhuttiin.
kai se on jotenkin tsempannu itseensä laskettuun päivään ku hyvä ettei pask'halvausta saanu ku sanoin ettei siitä lähdöstä näillä viikoilla ikinä tiedä.
(ei vielä oo laskettuaika, ei me vielä sinne voida mennä! :D XD Miehet.)

Mietin menisikö uimaan kun muksut koulussa ja eskarissa.. kauppa-asiat pitäs ainakin hoitaa. Alkaa tuntuu tylsiltä nämä päivät:| Ku ei vielä viitti mitään pakkailla muuttoakaan varten.

T:Neiti+Kihuli 37+2
 
Helou!

Isotikru samaa mietin minäkin, että miksi ne sitä alkaa kääntämään "väärään" suuntaan? :D

Talvicille lämpimät onnittelut pienen pojan johdosta! Aina tulee niin hyvä mieli kun lukee, että joku on saanut vauvansa :) :heart:

Hankinnoista ja niitten hinnoista: mulla ei oikeesti oo hajuakaan, kuinka paljon meillä on yhteensä mennyt rahaa vauvan ostoksiin, mutta sanotaanko vaikka tälleen arvioituna, että ihan pirusti ja vähän päälle. En uskalla alkaa edes laskemaan rahanmenoa. Mutta ei se haittaa kun ne menee niin hyvään tarkoitukseen. :heart:

Neiti, meillä on miehellä vähän samankaltainen mentaliteetti: jos joku asia on suunniteltu tapahtuvan silloin ja tällöin, niin AIKAA ON KYLLÄ VIELÄ HYVIN! Esimerkiksi hänen mielestä tuntu idioottimaiselta ostaa yhtään mitään vauvalle ennen lokakuuta, koska "vauvahan syntyy vasta lokakuussa"! Niin, noh... :D Miehet..

Kävin eilen ultrassa tarkistelemassa sitä vauvan tarjontaa, tuolla fb:ssä kirjoittelinkin siitä, vauva tosiaan on perätilassa niinku epäilinkin. Onneksi en uskonut lääkäriä kun tämä kivenkovaan väitti että on rt, kirjoitti oikeen neuvolakorttiinkin että "rt", ja saatoinpa hieman haistaa loukkaantumisenkin ilmapiirissä kun hieman epäilin hänen arviotaan... Joka tapauksessa, huomenna synnärille ois aika aamusta, katsotaan, onnistuuko se kääntö enää (viikkoja 37+0). Vauvalla on peppu aika hyvin jo jämähtänyt mun lantioon, että saattaahan se olla että se ei enää siitä inahakaan toiseen suuntaan. Jännittää vähän kyllä, mitä tuleman pitää! Päättänyt olen kuitenkin, että perätilassa en ala synnyttämään. Sivuhuomautuksena ultrasta: meiän vauvalla on kauheen tuuhea pitkä tukka. :heart: ultraava hoitaja oli aivan ihmeissään ja otti kuviakin niistä ihanista hiuksista! Voi vitsi mikä söpöliini siellä meillä kasvaa, haluaisin niin nähdä jo livenä! =)

Se verenvuoto muuten, vähän on ollut nähtävillä vielä eilen, mutta hoitaja ei koskaan soittanut mulla siitä virtsanäytteen vastauksesta... olen nyt sitten kuuliaisesti syönyt antibiootteja vaikka ei ole mitään hajua, onko nyt sitten oikeasti vti... jätin soittopyynnön neuvolan ajanvaraukseen, josko sieltä se terkkari sitten joku päivä soittaisi... tuntuu kyllä, että on niin ihmeellistä säätöä tuo neuvolahomma tällä pitäjällä että huh huh. :mad:

Aurinko paistaa ihanasti, toivon mukavaa päivää teille kaikille! :)
 
Onnea Talvicci potrasta pojasta !

Illalla mulla oli taas päänsärkyä ja ajattelin että makoilen selälläni hetken sängyllä pimeässä makkarissa että se menee ohitse kun päivällä jo 1 g Paratabsin otin eikä se juurikaan auttanut ja siinä makoillessani alkoi Santtu sellaisen möyrinnän ja oi ja voi kuinka se sattuikin ja nyt luulen että herra kääntyi itsestään oikeaan asentoon, varmahan en ole ennenkuin äippäpolilla tarkistetaan ultralla onko rt.ssa mutta kivusta ja möyrimisestä päätellen luulisin niin..jotain liikkeitä olen tuntenut aamun ja yön aikana mutta niistä en oikeastaan osaa johtopäätöksiä tehdä..

Kuopus pitäisi tarhaan viedä ja ite raahautua kauppareissulle...
Iltapäivän ajattelin makoilla ja lueskelle ennenkuin koululaiset saapuvat kotiin mölyämään,,,

Mukavaa päivää kaikille !

Isotikru+ Santtu rv 35+5
 
manna ja Liisikki: mä kyllä ymmärtäisin tosta isotikrun tekstistä että vauva perätilassa...:)tai niin siin ainaki lukee:D

tänään poksuu 39+0:D meillä ois muutto edessä viikonloppuna et toivon että menee vähintään tonne laskettuun ennenko synnytän:D

NIIN JA ONNEA VAUVAUTUNEILLE <3
 
Paljon onnea Talvicci potrasta pojasta!!

Kustannuksista Meillä kustannukset on ihan minimissä. Lämpöpussiin on mennyt rahaa, sekä tietty vaippoihin ja rasvoihin. Eli reippaasti alle 100 euroo. Meillä kuitenkin kaikki vaatteet, vaunut, sängyt ja hoitotasot valmiina esikoiselta... Tosin ei me esikoisen aikaankaan mitään sen kummemmin ostettu. Vaunut käytettynä ja hoitopöytä, vaatteet saatiin käytettynä ja sänky on isännän perinnesänky 70-luvulta.

Synnytyskertomuksista: kiitos niistä!! Niitä lukee ihan mielellään, vaikka itselläni ei mitään erityistä kerrottavaa olekaan. Meillä siis oli suunniteltu sektio, josta olen toipunut yllättävän hyvin ja muutenkin sen kulku yllätti minut positiivisesti, vaikka alkuun kyllä jännitti melkoisesti.

(.) Meillä on hyvin kotiuduttu. Esikoinen huolehtii jokaisesta pienestäkin tuhahduksesta. :) Pikkulikka on todella kiltti, syö ja nukkuu ja seurailee pojan leikkejä. Meillä poika siis vielä tämän viikon hoidissa ja hyvä niin, että minä saan levähtää vauvan kanssa rauhassa. Ens viikosta lomaillaankin sitten koko perhe 3 viikkoa :D

Hemmi ja pikkulikka 5vrk
 
Onnittelut minimuu, T&pikkuinen ja Talvicci pojista! :heart: Lisäsin teidät tuohon etusivun listalle :)

mizze lisäsin sinut listalle, ja zuboda tiedot pitäisi olla nyt kohdallaan :wave:

Kauheasti on tekstiä tullut, täytyy yrittää päästä taas kärryille :) Eilinen meni taas sairaalassa, kaavinnassa tällä kertaa. Jotain materiaalia oli jäänyt kohtuun, ja siistivät sen. Josko tässä nyt pääsisi arkeen kiinni...

:wave: Branwen ja Neito 5 vrk
 
Vauvautuneille hirmusesti onnea! :flower:

Synnytystapa-arvio nyt ohi. Hyvin on tilaa tulla ulos. Ronklasikin oikein kunnolla, kun kerroin etten tiedä kipeistä supistuksista vielä mitään. Ja vähän niitä "keljujakin" on vaan ollut.
Kohdunsuu pehmeä ja auki 1 sormelle, kun alotti tutkimisen. Tutkimuksen loputtua sanoi, että 2 ja puolelle sormelle olis auki. Kohdunkaulaa (?) jäljellä 2 senttiä mut ei kuulemma kerro mistään mitään. Voi syntyä huomenna tai voi mennä kaks viikkoo yli. :D Toivotteli supistuksia, kun lähdin. Jos nyt ees pari kipeää tulis niin synnytyksen läheneminen alkas tuntua todemmalta.

Painoarvio meän murulla oli 3.2kg eli jättiläistä ei olis odotettavissa. Päänmitat ja vatsanmitat anto vähän pienempää arviota mut reisiluu oli keskimäärästä pidempi mikä nosti arviota. Olisi pitkä ja hoikka tulossa kätilön mukaan. :) Raivotarjonnassa oli mutta ei ihan kiinnittynyt. Naama oli aluksi vasempaan päin mutta sekin oli kääntynyt oikeaan suuntaan tutkimuksen lopussa.

Kaikenkaikkiaan käymisestä jäi tosi hyvä fiilis ja alatiesynnytys edessä. :) Olen siitä todella onnellinen! Seuraava neuvola olis sitten 5.10 ellei sitten tule mitään ihmeempiä. Verenpaineet oli muuten vieläkin tosi hyvät ja pissakin oli puhdas.

Tine ja VienoIlmari 38+3 :heart:

Hyviä vointeja kaikille ja supistuksia kaipaaville! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Gin
Onnea Talvicci!

Branwen kurjaa, kun piti mennä kaavintaan, mutta jospa toipuminen nyt alkaisi kunnolla.

Täällä käyty viimeisessä neuvolassa. Enää ei antanut aikaa. Oma täti poissa ja sattuikin todella mukava terkka kohdalle :) Kertas vielä milloin pitää lähteä jne.. Muuten kaikki hienosti, mutta verenpaineet nousseet, nyt oli 133/99. Mittari siis mukaan ja pissatikkuja, nyt seurailla noita paineita, kun ei mitään muuta myrkytykseen viittaavaa ole, paitsi turvotus. Pissa siis ok. Mulla kyllä nousi edellisesä raskaudessa myös noi paineet muutamaa päivää ennen synnytystä, josko tää vois syntyä siis jo :confused: Vauvan sykkeet olivat hieman aikaisempaa matalammat, mutta hyvät silti. Josko se myös viittaisi siihen tulevaan? Alamaha ja lantio, selkä on ihan hirveän kipeet, painetta tuntuu kovasti jo. Mutta missä mun supistukset on?? Väliin supistaa, kuten eilen illasta taas pari tuntia ja sitten ne loppu. Ensi viikon sunnuntaina sitten ya-kontrolliin synnytysvastaanotolle, jos tää ei sitä ennen synny!

nessu ja pieni 39+6
 
Kiitokset onnitteluista! :hug:

Laitanpa tähän nyt oman kertomukseni pikkuisen maailmaansaattamisesta. 15. päivä syyskuuta kävin äitipolin kontrollissa verenpaineiden vuoksi. Sain lisää verenpainelääkettä ja lääkäri meinasi laittaa minut osastolle seurantaan. Sain puhuttua itseni vielä kotiin, koska asun 10 minuutin päässä sairaalasta.

Sinä iltana paineet olivat lisäkääkkeestä huolimatta luokkaa 155/105, joten matka synnytysvastaanottoa kutsui. Osastolle jäin seurantaan ja keräsin yöllä puolen vuorokauden virtsakeräyksen. Päänsärky vaivasi myös.

Perjantaiaamuna verenpaineet edelleen samaa luokkaa, verikokeet oli puhtaat, mutta proteiinitulos keräyksessä oli 450 (edellinen keräys reilu viikko sitten oli 40). Päänsärky ja turvotus edelleen vaivana, ja uutena oireena oli vapinaa.

Siitä meikäläinen passitettiin kiireesti saliin, hyvä että ehdin miehelle soittamaan ja laittamaan viestin siskoilleni ja äidilleni. Salissa kiireesti tippa käteen ja magnesiumia tippumaan kouristusten ehkäisemiseksi. Vuorokauden makoilin salissa pääkivussa ja vapisten joka vessareissun jälkeen. Yövuorossa oleva lääkäri meinasoi että aamulla puhkaistaan kalvot, edellinen iltavuorolääkäri vihjaili myös sektion mahdollisuudesta.

Lauantaiaamulla olo paheni ja koska paikat olivat niin tiukassa, niin päätyivät sektioon. Arvatkaa helpottiko olo, vihdoinkin pääsisin siitä piinasta! Odotin pari tuntia salin vapautumista ja niin meikäläistä vietiin. Sektio tehtiin spinaalissa ja henkilökunta oli leikkurissa ihanaa.

Leikkaus sujui hyvin, mitä vauva jouduttiin ottamaan imukupilla, kun majaili niin ylhäällä. Näin pojan vilaukselta, kun hänet vietiin kiireellä pois. Minut kärrättiin leikkurista tehoseurantaan heräämöön, josta pääsin osastolle sunnuntaina päivällä.

Verenpaineita seurattiin tiuhaan tahtiin, leikkurissa olivat olleet jo 200/120.

Poika oli nasaalissa jonkun aikaa, itse pääsin poikaa katsomaan sängyllä sunnuntaina. Maanantaina pääsin jo pyörätuolilla. Keskiviikkona sain pojan samaan huoneeseen ja perjantaina pääsimme kotiin.

Toipuminen oli melko raskasta, sekä fyysisesti että henkisesti. Nyt voimme molemmat hyvin, verenpaineeni on jo laskusuunnassa.

Hiukan tässä vielä hirvittää se kiireen määrä, kun toksemia alkoi iskeä oikein kunnolla. Ja uusiutumisen riski pelottaa myös seuraavassa raskaudessa.

Nyt poika rupeaa heräilemään, joten syöttö kutsuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!!

Onnea vauvautuneille!! :heart:

minimuulle kiitos synnytyskertomuksesta.. :) olisi kiva, jos muutkin jaksaisi kirjotella. Niitä on kiva lukea :)

miehen juomisesta siinähän ottaa, jos ottaa.. oon kuitenkin pyytänyt, että ei mitään lärvejä enää vedä. Totesin, että en ota sitä synnytykseen mukaan, jos sattuu olee kännissä :stick: :LOL:

rahan meno vaunuthan saatiin ilmaseksi, turvakaukalo maksoi 60e, sänky ja lipasto yhteensä 300e, harsoihin/vaatteisiin ym. mennyt jotain 150e, rasvat/talkit ym. hoitojutut sain siskolta ilmaseksi ja eilen se just toi paketin liivinsuojia.. :p (se on apteekissa töissä, niin on "etuja") :) niin ja vakuutus otettiin vauvalle. Eli en koe, että ihan hirveesti on mennyt. Vielä on amme ja jotain muuta pientä ostamatta, mutta tuskin niihin enää paljoa menee.. :)

(.) luulen, että tuo mähkö on taas poikittain :(

nannamamma & poju 36+0 POKS :heart:
 
Onnea Talvicci ja muutkin vauvaojen johdosta! En muista oonko kaikkia erikseen muistanut onnitella!

Rahanmenosta:Aika paljon on ollut jo esikoiselta periytyvää, esim. kaukalo, yhdistelmävaunut, pinnis petivaatteineen, sitteri, jumppamatto, itkuhälytin, matkarattaat ja kaikkee sälää ja vaatetta jne. Nyt on hankittu tätä toista varten hoitopöytä 120€, imetystyyny 50€, petivaatteet ja reunapehmuste äitiyspakkaukseen hintaa en muista, uusi hoitoalusta, pikkusälää vähän vielä lisää, jonkin verran vaatetta, yhdistelmiin seisomalauta esikosita varten 109€, niin ja tietty vakuutus jonka varausmaksu oli satasen pintaan ja vuosimaksu n.250€. Toi tippuu sit 40% kun lapsi täyttää kaks ja toisen 40% kun täyttää seitsemän. Siinä ne taitaa olla. Itelle sit jotain mammavaatetta ja imetysliiviä ja -paitaa. Periaatteessa jos olis halunnu olla pihi niin ei olis tarttenu hankkia yhtään mitään muuta kuin toi vakuutus ja ehkä tois eisomalautakin, mutta mutta...

synnytyksestä:Ei jännitä, tehköön kuinka kipeetä vaan ja olkoon kuinka vaikee ja pitkä ja kivulias kunhan saan tän mukulan ulos ja kiitos, mahdollisimman pian!

Olosta:Olo on sinänsä aivan ok, liitoksia nyt särkee ja muuten vaan tuskanen ja ärsyyntynyt ja ennen kaikkea rajoittunut olo tän mahan kanssa. Supistuksia on ollut vaikka kuinka kauan ja viime ajat tosi kipeitäkin mutta nyt ne on yhtäkkiä lopahtanut. Parin viime päivän aikana tullut ehkä kaks supistusta. Ottaa hieman päähän kun tuntu jo jotenkin lupaavalta, nyt tuntuu että tää onkin päättänyt ettei synnykkään vielä pitkään aikaan.

Tänään oli myös neuvola
rv36+3
hb:ei mitattu kun viikko sitten mitattiin ja oon nyt alkanut juoda sitä vital ferro rauta juomaa
RR:120/78
pissa:puhdas
turvotus:--
syke:130
sf-mitta:32,5 eli lähtenyt laskuun
vauva raivotarjonnassa muttei luultavasti kiinnittynyt
painoa plus/miinus 0g eli ihan sama kuin viimeksi

Kaikki siis aivan hyvin. Ens viikolla taas tiistaina uus aika ja toivon ettei tarttis mennä, sinä päivänä on esikosien synnytys käynnistynyt. Ja joku vois nyt snaoa että mä voisin unohtaa ton esikoisen synnytyksen ajankohdan (rv37+2) koska tää voi syntyä vaikka marraskuussa.

Nyt hetkeks koulutehtävien pariin niin kauan kun tytsy nukkuu. Hitto, koskahan sais levätä!

Matilda ja vauva 36+3
 
Terve!

Tulin tuolta syyskuisista kirjoittelemaan, lukenu oon kyllä teijän juttujanne jo pidemmän aikaa :) Mä taidan pian joutua liittymään tännekin, mulla la 30.9 eikä tää pihalle varmaan sitä ennen kyl tule... :headwall:

Mutta oli pakko tulla kommentoimaan noista mehistä... Neiti ja Liisikki, voi ihanat nuo teidän miehet! On siis niin perus miesasenne! Ei kai se nyt juu ennen laskettua aikaa voi syntyä. Mitä sitten jos meneekin ylitte, sit saatte vastata kyselyihin et miksei se jo synny? :D Mun oma ukko pitää vähän deadlinena tuota ensi perjantaita jolloin mulla siis laskettu aika, kun jos rääpäle ei sitä enne synny niin mieheltä taitaa jäädä yks reissu väliin mihin se kovasti haluis mennä... En meinaan laske sitä humputtelemaan moneks päivää sit jos oon just kotiutunu pienen kaa tai jotain! Jos tää täl viikol tulis ulos nii sit siihe olis jo viel sen verta aikaa et voisin harkita antavani sille luvan lähteä sinne ;) Eilen ukko jo tosiaan jutteli masulle ja koitti suostutella sitä pihalle. Totes vaan et ihme kakara ku jo ennen syntymää pistää meijät 'seisoo päällään' ja vaikka mitä :D
 
Talviccille perheineen onnittelut täsmällisesti tulokkaasta

Peikkotytölle onnittelut



Rahan menosta olemmi kerinneet hävittämään aika paljon tavaroita, joten tuli ostettua varsin paljon: yhdistelmät 300€, Gracon kaukalo +rattaat 210€(Jenkeistä), hoitopöytä ja pinnasänky 600€, petivaatteita + harsoja 150€, vaatteita tuli ostettua ehkä 100€ (niitä löytyi vielä varastosta), hoitoromppeita muutamalla kympillä, leluja varmaan 200€ ;) osa tosin löytää tiensä pukinkonttiin.

Maanantaina aamun kävelylenkki ja päivän ruokien teko sai aikaan kivat supparit ja 3 tuntia niitä tuli 2-3min. välein ennen kuin soitin Naikkarille. Käskivät tulla näytille. Lääkäri olikin valmiina ja pääsin heti sisään. 1cm oli kanavaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Supistukset jatkuivat ja tarkistuksen jälkeen tilanne oli parin tunnin päästä samanlainen. Osastolle menin yöksi ja supparitkin laantuivat. Verenpaineet oli hieman korkeat ja päänsärky sinnikäs, joten tilannetta seurailtiin tiistai-iltaan, jolloin pääsin kotiin. Niksu oli kurja härnääjä, mutta eihän tässä onneksi ole enää paljo aikaa.

Maarit ja Niksu 38+
 
Onnea vauvan saaneille!!!

Itsellä nyt pää on pyörällä..kävin tänöön äitipolilla painoarviossa, nyt siis 38 tasan, sydänkäyrä oli hyvä, painoarvio 3.7kg ja kätilö jo sanoi, ettei nyt anneta hirveän isoksi kasvaa, edelliset olleet masussa kaksiviikkoa yli lasketun. nooh, ei siinä mitään, lääkäri rupesi sanomaan, että vettä on liikaa, voi jeesus, en ollut ikinä tajunnut, ett sitä voi olla liikaa, noh rupesi heti puhumaan, ett nyt ei voi käynnistää on niin täyttä ja mie ihan hoomoilasena, että mitäh! No siis, sit sano ett jos vedet menee kotona niin heti nelinkontin ja ambulanssilla sairaalaan...eli napanuoran luiskahdus vaara ja sit olinkin jo puolipaniikissa. Nooh, sit sanoi vielä ett toinen munuainen on vähän isompi ja kystinen, että laittaa, että lastenlääkäri tutkii vauvan heti synnyttyään, sanoi tosin ettei välttämättä mitään ole...nooh arvatkaa mitä sitä nyt kelaa sit koko ajan. Nooh, paikat oli vielä epäkypsät, joten epätodennäköistä että vedet menisi. Antoi 4.10 uuden ajan, jotta olisko paikat kypsynyt, nooh epäilen, kun edellisetkin viihtyneet mahassa kaksi viikkoa yli, ja nää meikäläisen supistukset eivät ole mitään siis tehneet. No jos vettä edelleen liikaa, niin sit ehkä viikon päästä käynnistetään, mut jos vesi normalisoitunut, sit en tiedä annetaan pienen jättiläisen kasvaa. Joten jos en vielä jännittänyt synnytystä, niin nyt sitten onkin tosi sekava olo, joten yritänpä tässä nyt sitten olla ajattelematta asiaa sen kummemmin. Tosin lääkäri oli aika nuori, eikä herättänyt lähinnä kuin paniikkia, joten toivotaan parasta. Nyt tuli vähän omaa purkautumista, mutta ei nyt oikein muu pyöri päässä.

Thelmu 38 tasan
 
Gin
Jep okei.
Yritän miettiä pään puhki mitä tekee mieli enkä keksi mitään syötävää kuin tyyliin cream cackerit ja juusto? Raejuusto,tonnikala.
Aamulla,päivällä ja illalla huono olo.
Tietty on päiviä millon uppois vaikka mikä mut sitten taas tyhjyys.
Jotain nyt kuitenkin pakko pupeltaa, ihan siitä ilosta että ei rupee tärisyttää ja tulee vielä huonompi olo.

Kiva tässä sitten keksiä perheelle ruokaa kun kaik ällöttää ja närästää valmiiksi ! :whistle:
 
Sellasta oisin kysynyt, että onko kellään huono olo?
Mulla on nälkä mutta oikeen mikään ei maistu.Sitten kun syö,tulee huono olo.
Pöh.

gin ja Ulpukka Pullaposki 36+6
Mulla myös, tai ainakin tulee syömisestä ähky nopeemmin, eli en todellakaan jaksa syödä niin paljon kun ennen.. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut koko raskauden aikana, mutta alussa oli sellasta etovaa oloa, niin se etova olo on tullut takasin.. :/
 
Onnittelut Peikkotyttö ja Talvicci! Mä oon niiin kade... :)

Mulla myös huono olo ja sellanen samanlainen impulsiivinen syömiskäyttäytyminen ku alkuraskaudessa... siis et ensin ei keksi mitään mitä tekis mieli ja hetken päästä ahmii kaksin käsin jotain rusinoita tms. Suklaa ja hedelmät maistuu kyllä mutta varsinkaan aamuisin ei oikeen mikään muu.

Tänään päätin jättää sen ajatuksen, et olisin muka lähdössä lähipäivinä synnyttämään, koska alkaa vaan masentaa kun mitään ei tapahdu. Yritän suunnitella jotain projekteja joka päivälle et olis muutaki ajateltavaa. Tänään iski aamulla joku super epätoivo ja sit päätin et en kyl jaksa jos vaan joka päivä ODOTAN.

Zuboda ja joku tyyppi 38+6
 

Yhteistyössä