~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Seksistä oli täällä puhuttu. Meillä mies on se halukkaampi osapuoli ja on kyllä aina valmis. Mäkin kyllä haluan mutten välttämättä joka päivä. Ja molemmissa raskauksissa meillä saattaa olla kahen viikon tauko ja sitten seuraavat kaksi viikkoa seksiä joka päivä:LOL: Normaalitilassa n. 3 kertaa viikossa ja ollaan siihen molemmat tyytyväisiä, vaikka mies kyllä suostuis varmasti joka päivä. Josku aluss mies kommentoi kun tuota että kieltäydyin välillä mut on kai hyväksynyt ja tajunnut että en ole yhtä halukas kuin hän. Yleensä se on mies joka tekee aloitteen mutta itse yritän olla siinä myös aktiivinen. Silloin joskus alussa puhuttiin paljon omista tarpeista ja nyt meillä on hyvä seksielämä vaikkei olekaan seksiä päivittäin. Nyt kun mä olen raskaana niin haluan enemmän hellyyttä ja läheisyyttä joka saattaa johtaa seksiin, ennemmin kuin suoraan seksiä. Ja näissä molemmissa raskauksissa mies on hulluna tähän mun pyöristyvään kroppaan vaikka itse tunnen itseni lähinnä valaaksi. Tuokin "ylistäminen" saa mut toisaalta nauttimaan tästä raskaudesta ja kropan muutoksista.

Jaa-a, omaan napaan ei kuulu mitään. Taas uusi viikko vaihtui eilen ja puolta väliä kophden käydään. Aika menee niin älyttömän nopeesti, reilu neljä kuukautta äitiysloman alkuun!!!! Sitä mä odotan niin paljon. Tuntuu että työmotivaatio on nolla vaikka työstäni pidänkin. Olis kiva olla kotona esikoisen kanssa valmistelemassa vauvan tuloa ja viettää laatuaikaa esikoisen kanssa. Ja mä en ole mitään kotiäiti tyyppiä ollut koskaan mutta nyt tuntuu että vois olla kotona kauemmin kuin sen vuoden jonka tytön kanssa olin.

Matilda ja pikkuvauva 15+1
 
Alkoholista olisin samaa mieltä kuin neiti, että ei se yksi kuoharilasillinen parissa tunnissa maailmaa kaada. Ensimmäinen kolmanneshan se kaikista herkintä aikaa on, ja tosiaan niin monet polttavat tai käyttävät huumeitakin raskausaikana saati vetävät ihan kunnon kännit, että älä kvilla huoli :hug: Neuvolasta sanoivat esikoista odottaessa, että nollalinjaa suositellaan, koska turvallista rajaa ei tunneta. Mutta monessa maassahan sallitaan se lasillinen viikossa tms.

Kvilla teidän työpaikan odottajasta tuli mieleen, että valittaako noita liikkumisia ihan ylivaroivaisuuttaan vai? Minulla oli esikoisen aikana bakteeri, joka ihan viimeisille viikoille asti aiheutti niin kovia supistuksia aina liikkuessa, että en päässyt urheilemaan saati kävelemään sellaista mummoköpöttelyä nopeammin tai pitemmälle. Lopulta löytyi antibiootti, joka tehosi, mutta siihen saakka tosiaan… : /

Lääkärissä käyty, mutta eipä tuosta paljon hyötyä ollut. Mitään tautia - edes flunssaa - ei esikoiselta löytynyt, mitä tuo lähes 40 asteen kuume, joka ei lääkkeelläkään laske. Nyt sitten seuraillaan ja jännätään, mitä seuraavaksi... huoh.
 
Seksiasiaan pitää kommentoida omalta osaltani, et raskaus ei suuremmin oo siihen vaikuttanut. Me ollaan kans aika "newlyweds" miehen kans, ollaan oltu vajaa 2 vuotta yhdessä. Toki tolla ekalla kolmanneksella oli vaiheita, ettei yksinkertaisesti jaksanut edes ajatella seksiä, mut viikkoo kauempaa ei ikinä olla ilman oltu :D Mulla on kans aika komplekseja kroppani kans, joka on muutenki iso ja kasvaa vaan.. Mut ei se äijää haittaa, päinvastoin :) En oo myöskään ruvennut vieroksumaan mitään seksin osa-aluetta, vaan harrastetaan suu- yms. seksiä ihan normaalisti :D Saas nähdä millai tulevaisuudessa.

Tupakasta sen verran, et itte oon polttanut 10v. ennen raskautta. Sit oon vähennelly ja yrittäny kokonaan lopettaakin mut vähintään kerran viikossa poltan 1 savukkeen. Välillä tunnen tästä hirveän huonoa omaatuntoa, vaikka tiedän monen monta äitiä, jotka ovat polttaneet koko raskauden. Itse EN halua polttaa ja tavoite onkin, et viimeisen kolmanneksen aikana en vedä YHDEN YHTÄKÄÄN röökiä ja näin. Alkoholi onki sit jääny ihan nollaan, koska sitä ei tosiaan kukaan voi sanoa, mikä on turvallinen määrä. Välillä kaipaan lempparisiiderin makua mut onneks sitä saa myös alkoholittomana :D

( . ) Lääkäri olis keskiviikkona, mietitään et kestääkö kroppa ja hermot koulunkäyntiä vai oonko koko toukokuunkin poissa. Käytännössä keskeytän siis koulunkäynnin siinä tapauksessa.. Eipä siinä mitään. Pikkusen rupee käymään aika pitkäksi mut mieluummin niin..

fannie ja örkki 17+0 :)
 
Alkoholista: en usko, että yhdestä lasillisesta oli mitään haittaa.

Kesälomista on alettu puhua työpaikalla. Mites aiotte ajoittaa lomat - pidättekö ihan normaalisti ja sitten syyskuussa äitiyslomalle? Meillä on muutto edessä, jonka takia mun pitää aloittaa äitiyslomailu varhennettuna, pääsen aloittamaan elokuun lopulla. Just laskin lomapäiviä siitä sitten taaksepäin. Vähän arpapeliähän se on, jos joutuukin saikulle, niin lomat "palavat" turhaan, mutta en ole aikaisemmistakaan päässyt yhtään sen aikaisemmin lomalle kuin on ä-loma alkanut, niin en osaa laskea sen varaan. Plus päiväkoti on kiinni jo juhannuksesta, niin aiheuttaa sekin järjestelynsä.

Paino - jokos teillä on lähtenyt se noususuuntaan? Mä painan edelleen kilon vähemmän kuin ennen raskautta ja tuo on ihan hyvä juttu, koska ylipainoa on ennestään. Olen kuitenkin syönyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin enkä rajoittanut herkuttelua mitenkään. Ihan erilailla paino menee kuin edellisissä raskauksissa, silloin tuli jo alussa muutamia kiloja.

Ksylofoni rv 15
 
Niin se vappu taas meni ja uus viikko alko nii ja uus kuu! Kiitos Branwenille uudesta pinosta!

Ihanaa kun sain työsopparinkin allekirjotettua ja kerroin heti että olen sitten raskaana ja ne sano että kattelee mulle vähä kevyempää homma ennen äippälomaa, sen jälkeen sitten asiaan vasta :)

Sellasta tässä aattelin kysellä että onko muilla alkanu tihkumaan maitoa vielä? Ite ootan ekaa lasta ja maitoa on tihkunu hiljalleen jo parin viikon ajan! Ei niin kivan tuntusta, muutenkin rinnat ollu tosi kipeet ja huomaa että etenkin kylmällä kelillä menee tosi aroiksi.

Vilijonksu ja otus 18+0 (poks:heart:)
 
Alkoholista Minä myös komppaan muita, ei yhdestä lasillisesta noin pitkällä aikavälillä juotuna haittaa ole, joten älä Kvilla huoli.
Itsehän en ole mikään alkoholin suurkuluttaja, enkä myöskään oo koskaan polttanut tupakkaa, joten vaikka jättäisinkin yhden drinksun väliin kukaan ei huomaisi moista. Edes meidän osaston virkistysillassa kukaan ei tajunut, että olin pelkällä vesilinjalla... :whistle:

Seksistä oli puhetta... Meillä mies on ainakin tosi ymmärtäväinen näihin naisen kropan muutoksiin. Joten tässä suhteessa meillä ei ole ollut ongelmia. Ei sitä seksiä tarvi joka päivä olla, minä kaipaan paljon enemmän läheisyyttä ja hellyyttä (joka kyllä melko usein johtaa siihen seksiin). Mutta näistä asioista kannattaa kyllä avoimesti puhua, kyllä se mies ymmärtää.

Kesälomista Minä oon jo kesälomani listaan merkannut heti ensimmäisten joukossa. Ja loman jälkeen olisi tarkoitus vielä mennä muutamaksi viikoksi töihin (edellyttäen että vointi on hyvä, ettei tarvi saikulle jäädä). Pyrin saamaan tämän projektin tehtyä ennen äitiyslomalle jääntiä, ettei muiden tarvitsisi sitten vieraaseen projektiin joutua loppuvaiheessa. Työpaikasta siis, olen töissä kohtuu suuressa insinööritoimistossa projekti-insinöörinä.

Kävinpä sitten neuvolassa tänään. Painoa on tullut 1,5 kg lähtöpainoon, ei siis paha. Verenpaineet laskussa, (kärsin korkeasta verenpaineesta) ja neuvolatäti oli oikein tyytyväinen. Sf-mitta 14, keskikäyrällä mennään. Ja syke 144, tulokas pisti semmoisen jumppatuokion pystyyn, ettei tuumattu saada sykkeitä ollenkaan kun liikahti aina alta pois :heart: Kaikki siis hyvin ja puoliväliä kohti porskutellaan. Ensi viikolla sitten ultra :D

Hemmi ja 18+4 (tjsp)
 
Täällä toinen neuvola takana.
Syke huiteli 150-154 välillä. Jälleen sai terkka kauan kuunnella ja etsiä sykkeitä, pieni kun karkas heti dopplerin alta pois :)
Verenpaineet vähän laskenu.
Sokerirasitukseen ja kilpirauhasarvojen ottoon tuli lähete, mä kun oksentelen vieläkin.
Muuten kaikki oli ok. Seuraavaksi onkin sitten rakenneultra ja vasta kesäkuun lopulla kolmas neuvola, silloin saan KELA paperin ja voi hakea äitiyspakkausta :)
Painoa oli tullu 200g lisää lähtöpainoon.
Liikkeiden tuntemista tässä vielä odotellaan into piukassa :)

Mä pidän kesäloman kesäkuussa, aattelin että se kivasti katkaisee aikaa ja työssäkäyntiä. Loman jälkeen päälle 2kk töitä ja sitten äitiysloma alkaa.

Maidon tihkumisesta: Mulla alkoi esikoisesta rv 17 tihkumaan rinnoista maitoa.
Nytkin nännit edelleen kipeät ja arat mutta vielä ei ole merkkejä maidosta.

Vilinäiti ja Pulla 16+1
 
Kvilla, yritä olla huolehtimatta siitä kuoharilasillisesta. Määrä on kuitenkin niin pieni. Ensimmäinen kolmannes on Sinulla jo turvallisesti ohi. Ja alkuraskauden särky- ja yskänlääkkeiden kohdalla sama juttu. Ihan alkuraskaudessa soluryppään solut ovat ns. totipotentiaalisia, eli mikä tahansa solu voi korvata toisen, mahdollisesti vioittuneen solun. Esikoisen kohdalla mulla oli ekana oireena hiivatulehdus, johon käytin emätinpuikkoja, joita ei saisi käyttää raskaana ollessa. Samoin ehdin käyttää kiellettyä särkylääkettä ennen kuin plussasin, mutta mitään haittoja ei tullut. Toisen lapsen kohdalla lueskelin vanhoja päiväkirjamerkintöjä odotusajalta ja olin ollut hedelmöittymisen jälkeen viihteellä (ovis oli poikkeuksellisen aikaisin, varmuudeksi tehty testi näytti ennen viihteelle menoa ensin negaa ja sitten vasta muutaman päivän päästä tuli heikko plussa). Terve lapsi tuli silti. Jos alussa tulee jokin alkionkehitystä vahingoittava tekijä, se yleensä johtaa varhaiseen keskenmenoon.

Harjoitussuppareista, onko teillä jo ollut niitä? Vappu meni autotallia siivotessa ja tänäänkin olen kanniskellut tavaraa paikasta a paikkaan b ja kylläpä on tullut harjoitussupistuksia...Ihan on pitänyt keskeyttää hommat ja pistää pitkäkseen sohvalle loikoilemaan kun vatsaa niin kiristää ja tuntuu että verenpaine nousee hetkellisesti. Taisivat viimeksikin alkaa raskauden puolenvälin kieppeillä mutta ei ihan näin aikaisin.
Jotain iloakin autotallin siivouksesta: pahvilaatikoista tuli esiin ihan käyttämätön rattaiden sadesuoja jota en enää muistanutkaan omistavani sekä pinnasänkyyn reunapehmuste :)

Mukavaa viikon alkua kaikille,

kolmenmutsi ja munamies 16+5
 
Parisuhteesta/seksistä Täällähän näyttää olevan kivasti muitakin joilla "tuore parisuhde" (näin meille neuvolassa ekalla käynnillä todettiin :D) mekin ollaan vajaa 2 vuotta seurusteltu, itseasiassa meillä tulee 2 vuotta täyteen 27.10 ja LA on 26.10 :p Enpä olisi itse tajunnut, mutta toi mun toinen puoli huomasi.

Kesälomista, itse pidän kesälomaa 3vk heinä-elokuun vaihteessa. Meillä kävi niin, että kesälomat lyötiin lukkoon ennen kun testin tein.. Nyt ehkä jos voisi vielä asiaan vaikuttaa, niin olisin varmaan jo kesäkuussa lomalla. Loput tän vuoden lomapäivät ajattelin panttaa ens vuodelle äippäloman perään ja siinä samalla pidän osan ensi vuoden kesälomasta. Oon jo pomolta tarkistanut että meillä saa niin tehdä. Meillä ei ainakaan lomat "pala turhaan" jos joutuu saikulle ja on vuosilomaa sillon, kunhan jää saikulle ennen kesäloman alkua.

Ja nyt omaa napaa.. meillä on töissä noro-virusta, onneksi ei vielä ole meidän osastolla. Nyt ei kyllä yhtään kiinnosta saada mitään kakkatautii.. :( Ja kuulin altistuneeni MRSA:lle (ei tiedetty, että yhdellä asukkalla on se ja ei ole ajoissa tajunnut suojautua asianmukaisesti.) Ja joudun olee perjantaihin saakka yksin, kun toi mun toinen puoli on kertausharjotuksissa...
 
Täälläkin tuore parisuhde :D
muutin exästä erilleen viime vuoden maaliskuussa, muutin tämän nykyisen kanssa yhteen kesäkuussa ja 10.9. astui ero voimaan, ja 15.10. menin naimisiin uuden mieheni kanssa ja 17.10. pvä on laskettuaika:p Nopeaa toimintaa, sekuntiakaan en ole katunut :D
Mitä sitä vuosia odottelemaan jos hyvältä tuntuu, exän kans oltiin usea vuosi yhdessä ennen kihloja/naimisiin menoa eikä se kyl liittoa pelastanu :LOL:
Nyt siis näin :)

Nyt suuntana neuvola :)

T.Neiti+Kihuli 16+1
 
Moi!

Mun oli eilen vielä ihan pakko soittaa neuvolaan ja kysyä kuinka kamalaa vahinkoa mä olen mahdollisesti mennyt tekemään sillä yhdellä kuoharilasilla. Neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei siitä todellakaan kannata yöuniaan menettää, ohjeena annetaan absoluuttinen välttäminen, koska siitä turvallisesta rajasta käydään koko ajan kiistaa.

Kai mä voin nyt sitten rauhoittua. :) Tiedänpähän nyt sitten olla maistamatta enää yhtään millilitraa mitään, koska mä saan asiasta ihan kamalan stressin. Mä en normaalistikaan käydä paljoa alkoholia, se on ei-raskaana muutama valkoviinilasi kuussa.

Branwen Sillä on kaikki kunnossa, ei mitään ongelmia ja vähän tuntuu olevan oman mielen mukaan valikoivaa se, mitä "voi" raskaana tehdä.

Parisuhde Esikoinen täyttää syksyllä jo kahdeksan ja meidän parisuhde täyttää samoihin aikoihin 11 vuotta, saman katon alla on mennyt jo yli vuosikymmen. Kaiken lisäksi me oltiin kavereita ennen seurustelun aloittamista noin 3 vuotta. Naimisissa ollaan oltu 4 vuotta, kihloihin mentiin 10 vuotta sitten. Ei ihme, että kaikki ihmiset kuvittelivat meidän lapsiluvun jääneen tuohon yhteen, kun toista ei ole kaikkina näinä vuosina alkanut kuulumaan. :)

Kolmenmutsi Kiitos, sitä vaan aina alkaa miettiä kaikenlaista - varsinkin kun esikoisen kanssa en ottanut edes sitä sallittua parasetamolia päänsärkyyn yms.

Kvilla ja muru 14+5
 
Painoa on tullut 1,5kg lisää lähtötilanteeseen. Sinällään ei yllätä, kun pahoinvointia ei ollut ja ruoka maistui normaalisti… Saa tuota jonkun verran tullakin, en jaksa (vielä) stressata.

Maitoa ei ole varsinaisesti tihkunut niin, että paita kastuisi, mutta kyllä sitä vähän tulee. Sen verran, että kuivuu huomaamatta sellaiseksi tökötiksi/kalvoksi… on tullut kanssa jo muutaman viikon.

Työpaikasta opetusalalla olen, joskin nyt hoitovapaalla. Mutta ei tarvitse kesästä stressata, kun kesällä töitä ei edes ole omalla alalla tarjolla… Ja kun äippäloma alkaisi 2 viikkoa koulujen alkamisen jälkeen, niin se ratkaisee syksynkin. Ollaan sitten ihan rauhassa esikoisen kanssa kotona :)

Harjoitussupparit mulla muuta olekaan :kieh: Pari- kolmekymmentä tulee helposti päivässä. Ollut viikolta 8+ lähtien.

Parisuhteesta meillä on kymppi ja risat jo rikki, naimisissa siitä nelisen vuotta, yhdessä on asuttu vajaa kymmenen vuotta. Kalkkiksia jo kohta :D

Omaa napaa Käytiin illalla vielä päivystyksessä esikoisen kanssa, kun eivät kotikaapin lääkkeet enää auttaneet. Onneksi saatiin kunnon reseptit tuolle 2v:lle ja päästiin vielä yöksi kotiin. Herkässä pitää olla kuulemma lähtemään, mutta toistaiseksi näyttäisivät ainakin ropit toimivan… Oma olo on onneksi jo parempi.

Päivittelin tuohon noita linkkejä, ehdottakaa vaan lisää :)

Branwen ja sissi 18+5
 
Neuvola takana!!!!

Huimauksen syy löytyi, hb oli hujahtanut 133 aina 116 asti, ja rautaa sain siis syötäväksi. Kuulemma tuollainen pudotus vaikuttaa paljonkin jo vointiin.
Painoa oli tullut +164g/vko eli ihan ok. 3kg:a nyt yhteensä tullut.
vauvan syke oli 149 ja oli sen kuuloinen että mulle tuli vahvasti POIKAOLO, mulla tytöistä oli ihan erikuuloinen syke, ja aina 160 pintaan sellanen kepeä, nyt oli todella vahva paukutus ja tasaisen rauhallinen.
Myös anturi sai tuta kunnon potkun ja minäkin sen tunsin eli jee, on ne liikkeitä joita olen tuntenut :):heart:

Trisomiaseula antoi 1:100 000 tuloksen, eli suurihuokaus!!!

kaikki vaikutti oikein hyvältä ja rakenneultra on jo 31.5.!!! Mihin tää aika oikee juoksee!! :O

T:Neiti+Kihuli 16+1
 
Kiitos tukisukka-asiaan konnemtoiville! Täytyy niitä katsella kesän mittaan, jos se auttais työssä jaksamisessa ja siihen ettei kintut turpoa loppukesästä!

Parisuhteesta meille tulee syksyllä 7 vuotta seurustelun alkamisesta. Lokakuussa tulee 6 vuotta kihloista, ja naimisiin mentiin tämän vuoden tammikuussa. Yhdessä ollaan asuttu 6 vuotta. Yhdessä ollaan oltu jo siis hyvä tovi ja seksielämä elänyt eri vaiheita. Esikoista odottaessa ja samoin nyt minulla ei juurikaan haluja, nyt kyllä stressiä ollut tenteistä ym. Mutta kyllä se tästä vielä vilkastuu. Seksiä on kuitenkin viikoittain, mutta itse kaipaan enemmän läheisyyttä kuin sitä itse yhdyntää. KAhdenkeskistä aikaa meillä ei juuri ole ollut, kuin iltaisin tytön nukkumaan menon jälkeen. Meillä lapsenvahdit kaukana, joten ei ilman neitiä lähdetä minnekään. Välistä voisi tehdä hyvää päästä kahdestaan jonnekin.

Painosta on varmaan sen kilon verran nyt noussut. Kohta alkaa ne työt täysipäiväisesti ja tulee pidempi matka kävellen tai pyöräillen, niin se voi taas vähän hidastaa painonnousua. Kyllä se ehtii vielä nousta tarpeeksi :D Mutta en mä vahdi painoa ja syön mitä huvittaa suurin piirtein :LOL: Nousee sen mitä nousee.

Tenttiin pitäis lukea ja tyänne mä eksyin kun tenttimateriaali on netissä :whistle: Noh, kohta voi unohtaa opiskeluasiat hetkeksi : )Ensi viikko vielä koulua. Ja n. 2 viikkoa rakenneultraan! Aika juoksee kyllä!

Nessu ja pieni 18+5
 
RR
Paljon juttua kerinnyt tulemaan, kääks!

Seksijutuista, mä en kyllä stressais, mutta toisaalta eipä mulla olekaan seksiin painostava mies. Meilläkin "tuore" suhde, kesäkuussa on meitin 2-vuotispäivä :heart: Ja edelleen seksi maistuu molemmille ja mun mielestä seksielämä on parantunut nyt raskaana olessa :cool:

Painoa on tullut se 3,5kg lähtöpainosta.
Mulle on ilmaantunut ruokahimo! Tuore ananas, mä vetäsen puolikkaan ananaksen joka ilta, kunnon iltapala :LOL: Onko teillä ruokahimoja?

Nyt mulle on sitten ilmaantunut taas ikävä vaiva, vissiin häpyliitoksen kipuiluja tms. Häpykukkulaa ainakin vihloo niin pe*keleesti joka kerta, kun nousen istualta ja lähden kävelemään :kieh: Mä arvasin tämän, kun ei ollut sitä pahoinvointi, niin se sitten korvaantuu muilla vaivoilla...

RR ja Pähkinä 17+6
 
Neiti Hurja oli hb:n pudotus :O Rautakuurille jouduin samoin, oli laskenut 151-> 124... ihan hyvä luku vielä, mutta itselle matala. Nyt sitten pitäisi vaan löytää joku rautatuote, joka sopii mahalle... esikoisen aikana ei oikein sopivaa ehtinyt löytyäkään, vaihdoin vain huonosta toiseen huonoon. Onneksi sitten jo syntyikin ;) Eli kokemuksia vatsaystävällisestä raudasta vastaanotetaan :)

Ruokahimoista ruisleipä, tomaatit, greippi... oisko muita? Ennemmin ehkä niin päin, että makeat eivät maistu. Tytöstä olisin syönyt rajattomasti kaikkea makeaa, karkkeja ja mandariineja sun muuta. Nyt taas tekisi mieli kaikkea hapanta. Liekö sitten merkki pojasta :cool:

Pakko muuten hehkuttaa tuota fysioterapiasta saatua lantiovyötä. Ainakin toistaiseksi se on ihanasti auttanut noihin liitos- ja löystymiskipuihin :)
 
Meillä tulee 2 vuotta yhdessä oloa täyteen elokuussa.
Kihloissa oloa tulee vuosi täyteen 10.10 ja LA on 16.10. Että aika hyvin, vauva syntyy 1 vuotis kihlalahjaksi :heart:

Onko teillä muilla alapää hellänä, varsinkin jos on seisomatyö tai kävelee paljon?
Mulla välil ihan kun puutuis koko värkki :D
Sit on kipeytyny takapuoli, varsinkin jos on iltavuoro.
Esikoisesta ei ollu mitään tällaisia vaivoja missään vaiheessa.

Vilinäiti ja Pulla 16+2
 
Parisuhteesta Me ollaan oltu yksissä reilu 4v ja kihloissa reilu 1v. Suhteessa kaikki kohdallaan :) Mut tosiaan niinkuin joku sanoi jo, eihän se parisuhteen pituus määritä sen kestämistä. Ihan älytöntä arvostella ihmisiä, jotka tekee lapset suhteen kestettyä lyhyemmän aikaa. Kaikki tavallaan!

Seksi ei onneksi ole meillä mitenkään muuttunut... Tietysti vähän kerrat vähentyneet kun ei tarvitse enää lasta yrittää :D

Maidon tihkumista ei täällä havaittavissa vielä. Jospa ne hanat pysys kiinni syksyyn asti :D

Ruokahimot vaihtelee päivittäin, ei mitään erikoista herkkua vielä ole löytynyt. Kylmät appelsiinit on aika nannaa :p

Neuvola takana päin! Hb oli tehny ihme pomppauksen ylöspäin -> 127, ei onneks tarvii rautaa ruveta vielä syömään.
Paino oli ONNEKSI vieläkin tippunut, meinas silmät tippuu päästä kun tajusin, että jo -5kg lähtöpainosta. Mut se on vaan hyvä, kun ylipainoa jonkun verran.
Trislomiaseulan tuloksen sain nyt vasta tietää, tiiän että oon ihan hölmö kun ajattelen näin mutta... Se oli 1:1500, petyin, olisin niin toivonut että se olis ollut paljon suurempi luku, ettei olis tarvinnut huolehtia. Nyt sitä vertaa toisten saamiin tuloksiin, ja oma riski tuntuu suurelta, vaikka eihän se nyt iso ookkaan :ashamed:
Sydänäänet saatiin lopulta kuuluviin, mut ei niitä kyllä pitkään saanu kuunnella, siellä joku veti hirveetä rallia ympäri kohtua ja potki päin dopleria :D Merkkas jo täti äitiyskorttiinkin liikkeiden kohdalle plussan, vaikka ite en vielä niitä tunnekkaan. Oli se vaan taas niin huojentavaa kuulla että siellä elossa ollaan :heart:
Nyt vaan ootellaan millon alkaa liikkeet tuntua!

Voikaahan hyvin!
Niiskuneiti ja 15+4 :kiss:
 
Hep!

Ihanan vilkas tämä lokakuisten ryhmä :)

Parisuhteesta ja seksistä oli puhetta. Meillä on vähän hiljaisempaa, mutta ei nyt kuitenkaan kokonaan seksi loppunu. Mutta mulla on ollut edellisissa raskauksissa ja nyt tässä nykyisessäkin erikoinen oire se etten meinaa millään kestää miehiä! :x En osaa sanoa miksi, ne vain ärsyttää ja tuntuu omanapaisilta kaikki. Ja tämä erikoinen oire ei paljon naurattanut, kun oikeasti miesten lähellä ahdisti ja välillä on itkuun purskahtaminen ollut lähellä töissä ja vapaa-ajalla.. Ihan se on riittänyt, että joku on katsonut mua tavallista pidempään tms. Oma kultsu on mitä herttaisin, mutta silti häneenkin suhtautui raskauden alussa jotenkin erilailla kuin ennen.

Neuvolaa: Toisen kerran olen vasta käynyt neuvolassa. Ihana oli päästä kuuntelemaan sydänääniä, kun tuntuu ultrastakin olevan jo aikaa ja seuraavaankin vielä kolmisen viikkoa. Syke vaihteli 137-147, josta itelle tuli vähän poikaolo, mutta en kyllä menis ihan sykkeen perusteella vielä sanomaan. :LOL: Tosin ruokahalutkin on olleet samat kuin viimeksi poikaa odottaessa. Mulla siis tyttö ja poika ennestään :)

Mulle voi iäksi päivittää sinne etusivulle 31v, mutta sairaalaa en laita. Täällä vähän henk. koht juttuja jos jossain vaiheessa kirjoittaa ja kuitenkin monikin tietää mun täällä mahdollisesti pyörivän. Niin näin on kivempi :)

c'mon ja rv 17+2
 
Täällä on ollutkin tänään kieltämättä hauska työpäivä =). Muksut nimittäin hoksas koulussa, että mitenkä on asian laita. Oltiin pururadalla maastojuoksua treenaamassa ja sanoin, että menkää vaan vauhdilla edeltä, että hölkkäilen tällä kertaa itse rauhallisempaa tahtia perässä. Tähän yksi muksuista (3. luokkalaisia) totesi, että "ai, oot sä raskaana??":LOL:. Mitäpä sitä sitten enää valehtelemaan. Siitä sitten tytöt kyselivät kovasti kaikkea, kuten "Mistä tietää, että on raskaana?". Ja mielenkiintoisia kommenttejakin kertyi rutkasti. Yksikin kysyi: "Tuotko sä sitten meille näyttää sen röntgenkuvan siitä linnunpoikasesta?" :LOL: Pikkasen oli pokassa pitämistä. Toinen kyseli, että meenkö mä nyt sit sairaalaan. Yksi pikkuinen ryntäsi halaamaan ja moiskautti pusun mun masulle. Joku myös rupesi hyssyttelemään muita olemaan hiljempaa, ettei vauva pelästy. Lohdutin, että ei tässä sairaalaan tarvitse nyt sentään vielä mennä eikä pikkuinen vielä edes kuule =) . Pojilta sitten tuli ehkä normaali miehisempi reaktio, katsoivat vain, kuin olisivat haamun nähneet ja vetäytyivät varovasti syrjemmälle - eivätkä puhuneet mitään.
 
Parisuhde ja seksi: Me ollaan oltu yhdessä 7,5vuotta, kihloissa 6vuotta ja naimisissa reilu 1,5v. Ihan alkuraskaudessa ei oikein tuo seksi ollut nautintoa, kun miulla oli niin kuivat paikat ja yhdyntä sattui, mutta nyt pidemmillä viikoilla on oikein hyvin seksi sujunut. Ehkä noin 1x/viikossa, välillä useammin tulee harrastettua. Jonkin verran on tosin meillä seksiin aiheuttanut hankaluutta miun pahoinvointi, joten jos on ollut oikein paha olo niin eipä sitä oile silloin halunnut edes ajatella minkäänlaista hytkytystä ettei paha olo vaan pahene. Suuseksistä en ole myöskään tykännyt, kun tuntuu että siitä tulee paha olo :( Mutta siis ihanaa kun nyt seksi on spontaania, eikä tarvii mihinkään ovulaatioon osuttaa eikä oo mitään pakkopullaa! Nautin!

Ruokahimot: Pehmis! Sitä tekee mieli ihan hulluna, mutta en ole sitä pystynyt syömään kun oksennan sen aina pois... :( Mutta siitä huolimatta tulee lähes joka päivä mietittyä, että olisipa pehmis ihanaa! Muuten ei ookkaan mitään ruokahimoja.. on vähän pakotettava ittensä aina syömään. Mie oon taas 2,5viikon sairaslomalla tän oksentelun takia ja tipassa on nyt käyty jo kolmeen kertaan tässä viimeisten 2-3viikon aikana.

Oon tosin nyt ihan varma että tää oksentelu nyt johtuu VTI:stä! Sillä silloin huhtikuun alussahan oksentelin tosi paljon ja silloin oli VTI ja streptokokki positiivinen. Kävin pikanäytteen antamassa sunnuntaina kun oli ihan sellainen olo, se oli puhdas ja eivät sitten viljelyyn laittaneet pissinäytettä. Nyt sitten onkin ollut ihan kamala olo tämän päivää, kun koko ajan pissittää, vaikka olisi juuri noussut pöntöltä! Aamulla vein pissanäytteen labraan, mutta eihän se lääkäri mitään viljelyä ollut laittanut, vaan pelkän kemiallisen seulan. Neuvolaan soitin ja heti laittoivat viljelyyn lähetteen, joten niinpä sitä piti pidätellä taas iltapäivällä uudestaan (pystyin vain 1,5tuntiin ja sekin oli tuskaa), nyt siis odotetaan että huomiseksi tulos tulisi ja että saisi mahdollisesti jonkun lääkekuurin. Ei nimittäin oo karpaloista ja juomisesta apua enään, niin kuin eilen oli!

Minkälaisia nuo harjoitusupparit muuten on?
 
Kipeä olo. Kurkku ollut viikon kipeä, yskä niin kamala että oksennuskin lentää. Korvasärkyä, päänsärkyä ja tätä jo reilu viikon verran! Kävin eilen terveyskeskuksessa mutta en edes lääkärille päässyt. Hoitaja katsoi kurkun ja mittasi kuumeen (jota ei ollut), mutta korvat ja keuhkot jätti kokonaan väliin. "Määräsi" Bafusinia ja lähetti kotiin. Neuvola torstaina, sanoi että jos vielä silloin olet kipeä niin keskustele siellä lisää. Just..Mä kun toivoin että olisivat edes CRP:n katsoneet ja jos mahdollisesti olisin saanut vaikka jonkun antibiootinkin niin paraneminen olisi päässyt alkuun. Mun on vaikea uskoa sitä että tämä olisi mitään virusperäistä, siihen tuntuvat vetoavan aina! Ei tässä voi muuta kun sairastella sitten lisää.

Me ollaa mieheni kanssa oltu 4 vuotta naimisissa ja yhdessä ollaan kohta oltu 13 vuotta. Teinirakkautta aidoimmillaan. Kolmas lapsi tulossa :D Kaveri sanoi että juuri meistä hän voisi kuvitella ettemme koskaan eroa, olemme kuin paita ja peppu ja meistä näkee päällepäin vieläkin sen kuin oltaisiin vastarakastuneita :D

Nyt siivoamaan niin voi illanvietto kotioloissa alkaa :)

Susse ja Stuart 15+2

P.S. Minulla on vahva poikaolo, tytöstäni tuli heti alussa linea negra ja nyt sitä ei ole niin sen puolestakin voisi olla poika.
 

Yhteistyössä