~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Täällä toinen neuvolakäynti takana. Siellähän se sykekin kuului, 150 oli syke. Muutenkin kaikki oli ok, eipä tuo käynti nyt kauaa edes kestänyt kun ei siinä katsottu kuin nämä pakolliset verenpaineet, hemoglobiini, paino, pissa ja sitten tuo syke.
Seuraava käynti onkin vasta kesäkuun 20. päivä kun raskausviikko 22 on tullut täyteen. Saa silloin ne Kelan lappuset. Onneksi tähän väliin nyt tulee kuitenkin rakenneultra niin on jotain odotettavaa jo aiemmin. :)

Tänään pistin pomolle muuten sähköpostia raskaudesta. Huomenna siis aloitan edellisen äitiysloman/hoitovapaan jäljiltä työt. Pomoa kun en nyt tule heti näkemään niin ilmoitin sähköpostitse. Eipä ole vastausta kuulunut... No, nyt kuitenkin voin huomenna kertoa muillekin toimistolla eikä tarvitse salailla.

mimmu kyseli harjoitussuppareista, ne on sellaisia että vatsa kovettuu pinkeäksi, mutta ei varsinaisesti satu. Tekeehän se vähän ilkeätä, mutta ei kuitenkaan ole kivuliasta.

Parisuhteesta ja seksistä. Me ollaan miehen kanssa oltu "vain" kolme vuotta. :D Ja toinen lapsi tulossa. :ashamed: Mutta kaikki vaan kolahti silloin heti ja nopeasti sitten päätettiin että jos lapsi tulee niin on tullakseen. Itsehän en siihen uskonut että noin vaan tulee kun exän kanssa kuitenkin käytiin lävitse lapsettomuushoidot tuloksettomina ja vikaa oletettiin olevan molemmissa. Olin varoitellut tätä nykyistä siitä ettei kanssani välttämättä saa ollenkaan lapsia, mutta näin sitten kävi. :) Ei olla kihloissa eikä olla vielä menossa naimisiin. Siis puhetta on ollut, että naimisiin mennään joskus, mutta nyt antaa lapsien kasvaa sen verran että pystytään järjestämään sellaiset häät kuin halutaan. Jospa näistä lapsista vaikka saisi morsiusneitoja tai morsiusneidon sekä sulhaspojan. Kihloihin ei välttämättä ole hinkua ollenkaan, tai sitten aikaisintaan siinä vaiheessa kun hääpäivä on lyöty lukkoon.

Seksi on kyllä vähentynyt nyt tämän kakkosen odotusaikana. Yksinkertaisesti mua ei haluta tai sitten olen niin väsynyt siinä vaiheessa kun jotain voitaisiin tehdä että haluan vaan nukkua. Sitten kun seksiä on, on se kyllä ihan yhtä hyvää kuin tähänkin asti. Seksi parani entisestään esikoisen synnytyksen jälkeen, toivon että sama meno jatkuu toisenkin synnytyksen jälkeen, jos vaan silloinkin joskus olisi aikaa siihen. ;)

Kesäloman
pidän heinäkuussa. Sitten ehdinkin olla sen jälkeen puolisentoista kuukautta vielä töissä. Joten ei tästä nyt ihan kamalan pitkä työputki tule. Menen vähän niinkuin kesätöihin omaan työhöni. :D

Ruokahimoja
ei oikeastaan ole ollut, välillä on kausia että tekee jotain tiettyä mieli. Yhdessä vaiheessa ei mennyt muu alas kuin cocktail -piirakat. Niin ja roskaruokaa himoitsin, nyt sekin on vähän laantunut. Pääasia kuitenkin etten syö mitään makeaa, siitä tulee heti huono olo. Makeaa kyllä tekee mieli, mutta pitää yrittää hillitä itsensä.

Mutta nyt siirryn tekemään lämpöisiä voikkareita iltapalaksi ja sitten löhöämään sohvalle että jaksaa aamulla herätä ajoissa töihin. Vähän opettelua tää uusi arki kun pitää viedä esikoinen hoitoon. :O Onneksi tuo on nyt ollut kaksi päivää totuttelemassa hoitoon ja hyvin on mennyt. :)

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 15+1
 
Moikka

Seksistä
Mä herätin miehen toissa yönä klo 03 kun rupes vaan tekeen mieli.Mies katto kelloa ja sanoi että olenko ihan tosissas??
Sanoi että aamulla vähän väsytti =)
Ehkä tuo 3 vuoden yritysaika tappo aika hyvin meidän seksielämän mutta ei tuo mies koskaan mikään kauheen aiktiivinen ole ollut.
Mutta jospa tuo asia nyt korjaantuu kun ei tartte stressata ovisajoituksesta.

Parisuhteesta
Ollaan oltu kohta jo 7-vuotta yhdessä ja naimisissa kohta 4 vuotta.Alun alkaen tavattiin netissä kun ei tuolta baareista löytänyt muuta kuin seksiseuraa.Eli sieltäkin voi löytää helmiä =)

Mulla on edelleen poikaolo vaikka syke olikin silloin utrassa aika korkea eli 165.No rakenneultrassahan tuon näkeepi onko pippeli hävinnyt.

Nyt kuuluu aika hyvin dopplerilla nuo äänet.Kunnon hevoslaukkaa ja välil hän varmaan potkaisee kun kuuluu et TUM.

Meillä esikoinen ei halua pikkusisarusta kuulemma ollenkaan.

Kävin vappuna anoppilassa vaaàlla ja olen lihonnut näitten 15. viikon aikana 1kg.
Kun ei tuo ruoka maistu yhtään.Yritän edes väkisin syödä.
Jännä juttu kun esikoisen aikaan teki makeeta mieli koko ajan ja tulihan siitä sitten se +20kg, niin nyt ei tee mieli ollenkaan.

Kesälomasta
Mulla on heinakuussa 2vkoa ja sitten syyskuun puolessa välissä 2vkoa josta jään sitten äippälomalle.
Enää tyliin 4kk!!! Mihin tää aika menee????

Tänään Poks Poks

Shenda ja muru 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelenpä minäkin pitkästä aikaa :)
Täällä kaikki hyvin, hematoomasta ja verenvuodosta näillä näkymin selvitty. Pahoinvointi loppunut myös joten eihän tätä raskautta enää juuri muistakkaan ;)
Turvotusta tullut, esikoisen raskaudessa en pystynyt pitämään sormuksia, ei nytkään onnistu..
Myös selkäkipu tullut, ja harjoitussuppareita aika säännöllisesti..

Ultra olisi 20.5. sitä jännitetään.. ja tyttöolo meinaa olla :)

Tuplarattaita saa suositella ja haukkua, meillä ne täytyy hommata kun ikäeroa tulee n.1v9kk ja kuljetaan kävellen niin paljon.

Aijaa.com - . - 7983834.jpg

andante 17+5 (kai :) )
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vielä kommentoida.. Kun meillä on hääpäivä 23.10. joten tää vauva tupsahtaa hiukan ennen ekaa hääpäivää :D

Hyvin ajoitettu meillä tää homma ;) Kaks vuotta yhdessä tulee täyteen kesäkuun 29. :)
 
Moikka mammat :)

andante kyselit hyviä tuplarattaita. Mulla on kokemusta Emmaljunga Twin cerox-kärryistä. Niitä voin lämpimästi suositella, meillä ainakin toimivat hyvin. Toki, jos liikutte paljon julkisilla, niin sit varmaan kapeemmat menopelit tulee kyseeseen. Noilla ceroxeilla pääsee hyvin kyl kunnon talven sohjokelissäkin. Esikolla ja kuopuksella myös ikäeroa tuo 1v9kk.

Vauvan sykkeestä ja sukupuolesta ootte jonkun verran jutelleet. Meillä on kaksi tyttöä ja molempien sykkeet oli odotusaikana 135-140.

Arvatkaas mitä??!! Täällä masussa on elämää :D Eli liikkeitä oon nyt muutaman päivän ajan tuntenut. Ihania pieniä koputuksia :heart:

Mut, nyt vielä nopsaan suihkuun ja sit miehen viereen :kiss:

Voikaa hyvin ja paksusti!

Hertta ja nuppu 14+2 :heart:
 
Työsuhde-etuja pääsin kokemaan, kun nyt yövuorossa mukava kollega ultrasi. Poikaolo on ollut, mutta kyllä se molempien silmiin kovasti tytöltä näytti. Parin viikon päästä on rakenneultra, niin silloin pääsee toivottavasti varmistamaan asian. Sydämessä näkyi hienosti kaikki neljä lokeroa ja muutenkin nenät sun muut olivat paikoillaan. Kovasti on siellä vielä tilaa, sillä vauva mahtui heittämään jos jonkinlaista kuperkeikkaa.

Aika menee kamalan nopeaan, kohta on jo puoliväli käsillä..

Lisse ja (vielä) Viljami 18+1
 
Parisuhteetsa: Me kerettiin olla 2 vuotta yhdessä kun luulin olevani raskaana. Se ei silloin aluksi ollut mitenkään toivottua mutta siinä menkkoja odotellessa ehdin sen verran tottua ajatukseen että kun tein negatiivisen raskaustestin ja menkat sitten alkoi niin petyin kuitenkin. Päätimme että menemme seuraavana naimisiin ja vauva saa sen jälkeen tulla. Joten aloitimme menemällä kihloihin kun olimme pari vuotta leet yhdessä ja hääpäivä päätetty. Mentiin siis naimisiin kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Ja häiden jälkeen tulin heti raskaaksi ja tyttö syntyi (rv 37+2) päivälleen 9kk meidän hääyöstä:D Nyt kesällä ollaan oltu kolme vuotta naimisissa ja yhteiseloa takana on kuusi vuotta. Melko nopeeta toimintaa meilläkin oli tuossa alussa ja nuoria oltiin mutta se kaikki tuntui niin oikealta ja itsestään selvältä ja koko ajan meidän parisuhde vaan paranee ja seksielämäkin paranee.

Työstä: oli puhetta myös. Mä olen esimiestehtävässä ja samalla yritän saada kauppatieteiden maisterin tutkintoa rämmittyä loppuun. Gradu on tekeillä mutta jäänyt nyt aika taka-alalle kun tässä samalla rakennetaan. Meinasin olla kotona niin kauan että saan tuon koulun käytyä loppuun. Kesälomaa meinasin pitää kolmisen viikkoa heinäkuun lopussa kun tytön hoitaja on lomalla. Tämä kesä vaan vaikuttaa töiden suhteen ihan katastrofaalsielta ja näin etukäteen ihmettelen kuinka tulen jaksamaan. Reissuja on tiedossa vielä tosi paljon ja osa ulkomaille. Mulla on myös yks projekti menossa jonka haluan viedä loppuun ennen äippälomaa ja se vaatii tuota matkustelua. Menee ainakin aika nopeesti. Äitiyslomaa odotan todella paljon, millään ei malttaisi odottaa sinne asti, toisaalta aika kuluu sellaista vauhtia että kohta ollaan jo siellä.

Painosta: Mulla on tullut painoa joku 3kg näiden viikkojen aikana. Lähtöpainokin oli korkeampi kuin mun tavallinen paino. Raskauden jälkeen on tarkoitus ottaa itseään niskasta kiinni, jatkaa juoksuharrastusta ja palata siihe normaaliin painoon, ei raskautta edeltävään painoon. En ole siis ylipainoinen tai mitään, mutta mulla on se oma ideaalipaino jossa parhaiten viihdyn, sekin normaalipainon sisällä siis. Laihuuteen en pyri vaan siihen hyvään olon.

Olosta: Olo on hyvä. Väsyttää aamuisin ja tuntuu kuin tarvitsisi enemmän unta. Toisaalta päivän aikana olen energinen ja saan paljon aikaiseksi. Alavatsaa juilii välillä, en tiedä onko jotain kohdunvenymiskipuja vain mitä.

Liitoskivut: Voisko joku jolla on omakohtaista kokemusta liitoskivuista kertoa mulle mitä ne on? missä kohtaa tuntuu ja millasta kipua on?

Matilda ja pikkuvauva 15+3
 
Dreamer Tukivyö… öö mitenhän tuon selittäisi :D Se on vähän niin kuin painonnostovyö, si-nivelen tukivyö eli takalantiota tukemaan. Sellainen littana läpyskä, joka on ristiselän kohdalta ehkä 20cm korkea ja kapenee sitten sivuille. Kiinnittyy edestä tarranauhalla eikä ole sitä tarranauhaa leveämpikään edestä, joten asettuu kivasti tuohon mahan alle. Minulla edellinen oli tasaleveä ja painoi ikävästi kohtua kun istui. Jäi sitten kaapin perälle… Lisäksi tuossa on sivuilla sellaiset kiristystarrat, joilla sitten kiinnittämisen jälkeen lisätään vielä tiukkuutta.

mimmu :hug: onneksi tutkivat nyt sitten. Välillä näistä asioista saa taistella tosissaan… Harjoitussupparit ovat sellaisia kuin olisi nielaissut jalkapallon :) Tulee vähän sellainen epämukava olo, vähän kuin suonta vetäisi tai jotain, ja kun kädellä painaa alavatsaa kevyesti, se ei anna periksi yhtään. Helpottaa sitten, kun vaihtaa asentoa.

Kun on ollut puhetta noista lasketuista ajoista ja tärkeistä päivistä, niin täytyy todeta, että omat 30v-synttärit ovat tosi lähellä kakkosen laskettua aikaa :D Että katsotaan, missä niitä juhlitaan… ;)

Matilda liitoskivut tuntuvat tuossa keskellä häpyluuta sellaisina kuin veitsellä viiltäisi. Sattuvat siis tosi kovaa ja terävästi, mutta onneksi vain hetken kerrallaan. Jos esim. makaa pitempään kyljellään vähän huonossa asennossa, niin tuntuu. Asennon vaihtaminen helpottaa.

(.) Esikoiselle päivystyksestä saadut lääkkeet auttoivat :heart: Käytiin päivälläkin lääkärissä hänen kanssaan, mutta lääkäri ei suostunut edes panadolia kirjoittamaan. Illalla oli pakko lähteä, kun kuume nousi normaalilääkkeistä huolimatta yli 40c ja sieltä saadut lääkkeet näemmä auttoivat. Sai itsekin nukkua kunnolla pitkästä aikaa, kun oma tauti alkaa kanssa helpottaa :) Päästään siis toteuttamaan äitienpäiväsuunnitelmat.

Millaisia suunnitelmia teillä on äitienpäivälle? Me lähdetään isovanhempien luokse viikonlopuksi ja kavereita olisi tarkoitus nähdä samalla.

Päivittelin listalle noita tyttö-poikaoloja ja muutenkin pitäisi olla taas kondiksessa.

Branwen ja sissi 18+6
 
Huomenta!!:wave:

Branwen, ihanaa et laakkeet auttoivat:heart:

Tuplarattaista, mulla oli tyttojen aikaan (alle 1,5v ikaeroa) emmaljungan twin ceroxit myos ja ihan huiput oli!!! suosittelen!

(.)
rautakuuri veti mahan jumiin:headwall: Nice! Lisaksi teki mulle pahoinvointia taas :confused: mut eikohan se helpota muutaman paivan jalkeen :)
oma olo ihan ok, maha on kasvanu, pakko laittaa tahanki pinoon viel kuva. tuntuu ettei se mene enaa piiloon.... :D

[/URL]

T.Neiti+Kihuli 16+2
 
Ihania masukuvia ootte laittanu! :heart:
Pitää lisätä sitten perjantaina ku on tasan rv.20+0 :D

Parisuhteesta
Meillä tulee kesällä 7vuotta yhteistä taivalta täyteen josta nyt oltu kihloissa reilu vuosi :)
Esikoinen synty kun oltiin oltu yhdessä reilu 5vuotta. Mä olin vauvakuumeillu jo pari vuotta ainakin mutta mies tartti aikaa kypsytellä ajatusta lapsesta :D

Äitienpäivästä....
En tiiä mitä tehään. Toivosin et mies veis mut syömään jonnekkin mut saa nähä onko lapsenvahtia ja muistaako se edes... :D

Veriseulan "riskilukua" ei olla saatu ollenkaan. Tuli vaan postissa se kirje et tulos normaali, ei riskiä tms. Eikä ne neuvolassa tuosta ole edes mitään puhunu, näin olis esikoisenki aikaan.

Vinkkejä tuplarattaista kaipailen minäkin
Mistään en oo tuntunu löytävän semmosia jotka meille sopis. Pitäs olla käännettävä istuiosa tai heittoaisa, mitä aika harvoissa kai on. Ja sitten molemmat selkänojat pitäs saaha tarvittaessa makuusentoon yhtä aikaa. Vähän tässä kattelin just noita emmaljungan twin city crosseja ja ceroxeja... Nuo ceroxit taitaa olla leveemmät ja niissä kai on heittoaisa?
Miten iso lapsi noihin molempii tupliin sopii istumaan?

Linea negra...
Esikoisesta alko näkymään rv.15 ja poika tuli. Oli tosi pitkään synnytyksen jälkeenki vielä näkyvissä. Oli vielä aika korkeelle asti se viiva.
Nyt oon koittanu kattoa et onko tullu, mut en oo varma. Ehkä jotain hailakkaa viivaa näkyy mut saattaa silmätki vaan harottaa ku aikansa kattoo :D

Äitiyslomasta...
Hih. Mä tässä nyt hoksin et mullahan alkaa reilun 3kk päästä äitiysloma :D

Talvicci ja Torsti rv.19+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Talvicci, meilla niihin mahtui esikoinenkin hyvin, vaikka on aina ollut pitka, nukahtikin niihin usein :D viela yli 3 vuotiaanakin :D ceroxeissa tosiaan se heittoaisa ainakin, tykkasin tosi paljon! Ja saatovaraa oli kivasti, mulla kun rattaiden suurin kriteeri on etta ma pystyn kivuttomasti niita tyontamaan eika selkakipeydy (kun on mittaa mulla se 182cm)
 
Neiti
Meillä on ollu kauhee pohtiminen silläkin noitten vaunujen kanssa ku auton peräkonttiin pitäs vaunujen lisäks sopia sitten neljän ihmisen tavarat ja sitten vielä koira :whistle:
Toisaalta taas jos hankkii kauheen kapeet niin ei niihin kyllä kovin iso lapsi sovi. Nuo emmaljungat ei kuitenkaan nyt niin kauheen leveet ollu ku mitä tässä kattelin niin jotain 76-77cm muistaakseni...
 
Äitienpäivä'stä jos mies antaisi nukkua aamulla pidempään, niin olisi kiva =) Edellisilta menee töissä, samoin sunnuntai-ilta. Että ei sen kummempia suunnitelmia. Toisaalta en mä nyt mitään suurempia muistamisia kaipaa. Riittää ihan yhdessä olo.

Töistä Olen siis opiskelija ja menossa nyt ensi viikon jälkeen entiseen työpaikkaan kesätöihin. Jo ennen kuin tiesin olevani raskaana oli puhe, että olen töissä 21.8 asti. Aamulla esimies vielä kyseli että pitääkö paikkaansa ja nyt kerroin olevani raskaana. Kun ei tätä mahaa enää piilotella voi ja en osaa valehdellakaan. Soppari lyheni sitten heinäkuun loppuun. Ensin ärsytti ja mietin että olisi pitänyt pitää suu kiinni, mutta olen vähän ajatellut etten jaksaisi varmaan kuitenkaan elokuusta olla enää niitä 3 viikkoa töissä, kuten oli alunperin tarkoitus olla. Sovittiin nyt kuitenkin että jos hauan niin saan toki jatkaa elokuussa vielä töitä. Mutta voi olla ettei motivaatiota enää edes ole töissä olemiseen heinäkuun jälkeen. Pääsepäähän sitten esikoisen kanssa lomailee. Tosin ne 3 viikkoa on sitten mun osalta ihan rahatonta aikaa, mutta onneksi mies on töissä. Ja jos päädyn sitten kuitenkin varhennettuna aloittamaan sen äippäloman, niin ei siinä montaa päivää jää ilman rahaa.

Nessu ja pieni 18+6
Huomenna alkaakin jo 20. viikko! Hurjan nopeeta menee aika!
 
nessu kannattaa selvittää sekin, että jos et jaksa/pysty olemaan töissä elokuussa mutta työnantaja on periaatteessa halukas jatkamaan sopparia elokuulle, niin voitko tehdä sopparin kuitenkin sinne 21.8. asti ja sitten tarvittaessa olla esim. sairaslomalla ne muutamat välipäivät työn ja äitiysloman välillä jos näyttää siltä, että työnteko ei enää onnistu... ja jos ei muuta niin työttömäksi, saa siitä sen muutaman euron kuitenkin :)
 
Rautatableteista Mulle suositeltiin neuvolassa Obsidan nimistä rautavalmistetta. Kuulemma niissä kaikkein vähiten sivuvaikutuksia ja pitäisi olla vatsaystävällistä. Saas nähdä, ensimmäinen otettu.
Neuvolassa kaikki hyvin, tasainen syke kuului :heart: Ja muutenkin hyvät paineet ja painot :)
pirpanat ja 16. viikko
 
Branwen täytyy yrittää jos saa jatkettua sopparia ja vasta sitten saikulle, jos tarvis. Työttömnyyspäivärahaa en tule saamaan, kun olen opiskelija. Sehän tässä nyt vähän huono onkin, kun opiskelijana ei saa mistään mitään, jos ei ole töissä. Sairaspäivärahaa Kelalta kai voi saada, jos tarvitsee jäädä saikulle, mutta siinäkin se karenssi aika ja se on aikas vähän.. Ehkä sitten harkitsen sitä ä-loman aloittamista aiemmin. Katsellaan.
 
RR
Mä vietän äitienpäivää jo lauantaina, kun ajetaan isoveljeni kanssa 130km suuntaansa moikkaamaan äitiäni ja mummiani. Viedään heidät syömään. Illalla ajellaan takaisin kotiin. Sunnuntaina olisi tiedossa isäni vaimon 50-vuotisjuhlat, joten sinne mässäilemään kakulla :p

Mulla noi liitoskivut ovat juurikin tuollaisin pistosmaisia tuossa keskellä häpyluuta/kukkulaa. Joka kerran, kun nousen istualtaan, niin vihloo niin maan pirusti...

Me mennään tänään katsoman rivariasuntoa. voi, kun se ois hyvä ja mies ihastuisi. Se on niin muuttoa ja asuntolainan ottamista vastaan, vaikka säästöjäkin olisi tosi kivasti jo valmiiksi. Sijainti ois unelma ja hintakin on todella kohtuullinen ja helpottais koirallisen ja lapsellisen elämää, kun ei tarttis hississä ravata koko ajan. Ja loppuis toi "turha" vuokran maksaminen.

RR ja Pähkinä 18+0 POKS :heart:
 
Anteeks jo etukäteen tää minäkeskeinen kirjotus, mutta nyt palaa pinna. Oon vaan nyt reilun kuukauden jo kattellut tota anoppia täällä meillä, ku hänen asuntoa rempataan ja hän ei voi olla sielä myrkkykaasuissa ja muissa. Aattelin kuitenkin et ok, kiva et on joku apuna täällä ja juttukaverina, vaan kun ei ole sitten yhtään kivaa. Anopista on paljastunut helvetisti miehen- ja huomionkipee vanha nauta, joka ei aio ilmeisesti lähteä meiltä enää kulumallakaan. Kulkee täällä ympäriinsä penkomassa kaappeja ja laatikoita, kutsuu meille vieraita sillon kun häntä sattuu huvittamaan, tulee AINA ovesta sisään koputtamatta ja tää lista vaan jatkuu ja jatkuu. Ja nyt hän on päättänyt, ettei ennen heinäkuuta voi vielä palata kotiinsa, koska sielä voi olla jotain näitä myrkkykaasuja vielä ilmassa ja ettei todennäkösesti lähde edes vielä sillon heinäkuussa, kun hän saattaa joutua lonkkaleikkaukseen ja aikoo sen toipumisajan viettää kokonaan täällä meidän hoidossa (huolimatta siitä, että hänellä ois muitakin lapsia, joille mennä hoidettavaksi ja asuvat vielä ihan yhtä lähellä kun mekin). Mä kyllä miehelleni jo sanoin, että jollei anoppi oo kesäkuuhun mennessä pysyvästi poissa jaloista, nii sitten lähden minä. Tällästä touhua mun pää ei enää kestä sen pidempään, nyt jo alkaa hiipiä pieni hulluus. (Täytyy toivoa, ettei tutut tunnista. Hirveen ikävää saada koko miehen puolen suku kurkkuun, että kuinka mä voin anopistani noin ajatella. Mut koittaisivat ite kattella tollasta nurkissaan pyörimässä. Helvetti.)

Mut jotain positiivista sentään, sokerirasituksista saadut tulokset oli jopa paremmat kun ennen raskautta tehtyjen. Jee! :)

pipituuna 18+6 (Huomena poksuu taas, jee!)
 
Neiti minkä merkkistä rautaa sinulla on? Minulle Obsidan ja Retafer tekivät esikoisesta kauheat mahakivut, Maltofer lopulta ilmeisesti sopisi ainakin nyt parin tabletin perusteella...

pipituuna huh :( :hug: ei voi muuta sanoa... Meillä on anopin kanssa ihan hyvät välit, mutta silti se kaksi yötä saman katon alla on ihan maksimi : /
 
Neiti minkä merkkistä rautaa sinulla on? Minulle Obsidan ja Retafer tekivät esikoisesta kauheat mahakivut, Maltofer lopulta ilmeisesti sopisi ainakin nyt parin tabletin perusteella...
/

Mulla tuo obsidan. Luin juuri etta se on nyt aika huonovaihtoehto vissiin kun mulla narastys/mahahaavaepailya ollut syksylla. taytyy hakea jokin muu tuote. pari h laakkeen oton jalkeen siis alkoi kouristelu,juurikin samanlainen kohtaus kun syksylla jolloin makasin ensiavussa parituntia, eli vatsa siella reagoi:'(
aamuinen ummetuskin vaihtui siihen painvastaiseen vaivaan sitten:x

nyt krampit alkoi helpottaa.. huh. jos olis viela tunninki kestany ni olisin kyl lahteny ensiapuun. ihan hirveeta ku ei pystyny ku vaa olemaan sikioasennossa ja karsimaan...
 
Rautalääkkeistä: ite oon syöny Retaferia ja se on sopinut vallan mainiosti, ei ole tullut mitään oireita.

Pipituuna eihän tuollainen meno voi jatkua, ymmärrän kyllä ärtymyksesi : /
Mulla on ihan mukava anoppi mutta en kyllä katsois häntä paria päivää pidempää yötä päivää saman katon alla, joku raja sentään ;)

( . )

Liikkeitä tuntuu päivittäin, tälläkin hetkellä pikkuruinen kovasti rymyää :heart: olo on muutenkin mitä mainioin (satunnaisia liitoskipuja lukuunottamatta) töissä jaksan mainiosti vaikka työni on fyysisesti vaativaa/raskasta, supistuksia ei ole ollut.

Vauvanvaatteita- ja tarvikkeita on tullut pikkuhiljaa osteltua. Osan olen ostanut käytettynä, kuten viime viikonloppuna kirpputorilta uudenveroisia 50-56cm pikkuruisia vaatteita, ja aivan uudenveroisia suurin osa!
Vaunuja käytiin myös koeajamassa miehen kanssa, nyt olen 100% varma että haluan Bugaboo Cameleonit, oli aivan ihanan kevyet ja pienikokoiset, silti vaunukoppa todella tilava, ja ne lukuisat kivat värivaihtoehdot..:p
Uutena ostetaan vaunut ja turvakaukalo, muita tarvikkeita yritän haalia vähän käytettynä.

RR:lle onnea asuntokauppoihin, toivottavasti kämppä olisi teille mieluinen!

minimuu ja pikkuruinen 18+1
 
pipituuna Ohhoh! Ompas anoppi.. Ehkä teidän pitäs miehen kanssa keskustella, ja sitten sanoa anopille yksissä tuumin, että te kaipaatte yksityisyyttäkin. Ihan kamalaa varmasti, ei tee tuo sulle ja vauvallekkaan hyvää, kun koko ajan ärsyttää. Yrittäkää puhua se asumaan sinne omaan asuntoonsa, alkaa kuullostaa jo ihan hyväksi käytöltä teitä kohtaan. Jos se remontti kuitenkin jo valmistuu! Tai sit ehdotatte, että joku muu sisarus ottais äitinsä hoiviinsa välillä..?

RR toivotaan, että asunto on mieleinen! Onhan se paljon mukavampi asua omassa, kuin vuokralla. Ja tosiaan, kyllä rivarissa asuminen on huomattavasti mukavampaa, kuin kerrostalossa asustelu :)
 
Heips pitkästä aikaa,

Lueskelen päivittäin juttuja mut on vaan niin kiirettä ettei ehdi kommentoimaan eikä kirjoittelemaan, mut muutama rivi pikaseltaan ennenkuin töihin lähden.

Äitienpäivä menee täysin töissä klo: 14-22.00. Itse en ole mikään juhlaihminen enkä kauheasti tykkää juhlista niin eipä haittaa vaikka töissä olenkin. Toki kiva kun mies ja lapsukainen muistavat jotenkin.

Meidän parisuhde on parantunut huomattavasti raskautumisen jälkeen, niin kauan on toivottu tätä lasta että nyt nautitaan siitä. Seksi elämä ei ole aktiivista ehkä kerran viikossa itse voisin olla kokonaan ilman jotenkin vain halut kadonneet. Onneksi mies ymmärtää oikein hyvin. Ehkä piristyy kun viikkoja tulee ja kamala väsymys alkaa poisumaan pikkuhiljaa eikä samantien nukahda kun sänkyyn kaatuu.

Kesäloma alkaa puolentoista viikon päästä, kyl jo jotenkin lomaa kaipaakin. Pari viikkoa nyt pidän ja loput syksyllä. Just oli työnanajan kans puhetta et voi olla että loppukesästä alkaa olla jo aika rankkaa töissä eli mahdollisesti elokuu menee sairaslomalla. Ei ollut yhtään pahana, sanoi vaan et työt odottaa ja niitä ehtii tehdä myöhemmenkin et lapsissa on kuitenkin tulevaisuus. On kyl ollut tosi kiva kun töissä kaikki suhtautuu niin positiivisesti asiaan johtoporras mukaanlukien.

Tänään kävin alkuraskaus ultrassa, viikkoja pitäs olla sen 15. Varattiin aika udelleen neljän viikon päähän ja katsotaan uudelleen et onko raskaus viikon jäljessä kun tuo kuukausikierto on ollut niin epäsäännöllinen. Kaikki oli Ok ultrassa, normaalisti kehittynyt, syke 170.
Joutui ultraamaan alakautta kun on niin tuolla alhaalla ettei saanut kunnon kuvia ja näkymiä mahan päältä. Kuulemma joskus ovat noin alhaalla. Onkohan muilta vielä 15 viikolla pitänyt alakautta ultrata? Vaikuttaakohan loppuraskauteen jos tykkää majailla enempi tuolla alhaalla? Ensimmäisen kans ei ollut mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä