~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Mies neuvolassa: Kerran kävi miun mies sydänäänet kuuntelemassa. Nyt ei sitten enää millään halua lähteä mukaan. Oli sitä mieltä että silloin neuvolatäti kyseli moneen kertaa samat kysymykset ja unohteli asioita (joka tosiaan oli niin) ja eipähän tuo hirmuisesti mieheltä mitään kysellyt... ja kotona kun on dopleri niin niitä sydänääniä tulee kotonakin kuunneltua. minä tosin toivoisin että hän lähtisi mukaan, sillä hän muistaa paljon paremmin asiat jälkeenpäin mistä juteltu ja osaisi sitten minua aina rauhoitella mikäli jotakin panikoisin..

RR: Onnea! Toivottavasti ostotarjous menee läpi! :)

Minulla sitten löytyi kuin löytyikin se VTI ja selexid kuurin sain tulehdukseen. Kyllä suututtaa, kun ei silloin sunnuntaina uskottu, kun päivystyksessä kävin. mutta hyvä siis että ei kerennyt hirmuisesti tulehdus pahentua. Neuvolassa kävin tänään ja sielläkin kovasti asiaa ihmeteltiin että viljelyyn ei laitettu näytettä vaikka selkeitä oireita oli. Neuvolassa siis oli kaikki hyvin ja todella ihana neuvolantäti :) Antoi ohjeita lantionpohjalihasjumppaan ja muutenkin raskausajan jumppaan! Näitä ohjeita kaipailinkin, sillä olen kärsinyt todella kiusallisesta virtsankarkailusta aina oksentaessa. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavanlaista vaivaa? nyt siis jumppailemaan :)
Minulla alkoi muuten myös pari päivää sitten tuntumaan vihlontaa häpyluussa, joka tuntuu aina kävellessä ja autolla ajettaessa, miestä nauratti kun eilen kättä pidin haarukassa, kun vihleksi siihen malliin:LOL:
 
Pidän myös peukkuja, RR! :)

Mies oli neuvolassa tänään toista kertaa kuullakseen vauvan sydänäänet (hienosti muuten puksutti ja löyty vieläpä nopiasti tällä kertaa) :) Myös alkuraskauden ultrassa oli ja tod. näk. rakenneultraan tulee mukaan. Halusi tosiaan itte tulla sillon ekalle neuvolakäynnille ja nyt kun sattu olemaan lyhyt työpäivä niin ihan niiden sydänäänien takia. Oli sen verran pettynyt kun kuuli, et viimeks neuvolassa ne itse kuulin eikä hän ees tienny miltä ne kuulostaa :D

Muuten kaikki olikin ok. Paino laskenut taas melkein puol kiloo edellisestä neuvolakäynnistä :) Ihme, kun oon syöny hirveän epäterveellisiä ja paljon! Jospa rupeis taas katsomaan mitä laittaa suuhunsa.. Eilen tosiaan lääkärikäynti poiki sairaslomaa äippäloman alkuun asti :D Eli stressattavaa ei enää oo sillä suunnalla. Koulus pitäis käydä viel viemässä lappuja ja allekirjoittaas pari, pukukaapista kamat pois ja olen vapaa :) Semmosta tällä kertaa..

fannie ja örkki 17+3
 
Miehistä neuvolassa Meillä oli ekalla kerralla mukana, oli sen mielestä ahdistava kokemus. sanoi jälkeen päin, että tuntuu ettei sitä terkkaa oikeen muu kiinnostanut, kun sen alkoholinkäyttö ja että onko huumetaustaa.. :/ Tosin kyllä mullekin jäin siitä aika p****nmaku suuhun, kun sitä niin mainostetaan, että miehen mukanaolo on tärkeää.. Ekalla kerralla siis ei ollut meidän oma terkkari. Maanantaina kun on seuraava käynti, niin selviää millanen se oma on.. Ehkä vähän jännittää.. Itseasiassa näin siitä painajaista, että se oli ihan hirvee. :D Mies oli ekassa ultrassa mukana.. tohon maanantain neuvolaan ei pääse mukaan, kun on muuta juttua just sillon mikä on pakko hoitaa pois alta.. Oli kyllä pettynyt, kun sanoin, että missaa sydänäänet..
 
Mies neuvolassa mulle riittää se, että mä joudun ramppaamaan siellä, ei mulla sillä tavalla ole kysyttävää sieltä.. Mies on sitten käyttänyt esikoista neuvolassa itekseen, jotta se ei ole minä kenen sinne pitää aina mennä. Mies tekee muutenkin virka-aika työtä 100 km päässä, niin ei se oikein käytännössä ole mahdollistakaan. Np-ultrassa oli mukana ja rakenneultraan tulee jos pääsee.

Mä oon aloittanut nyt tiukan taistelun painonnousua vastaan. Nyt kun ei enää niin väsytä, niin olen alkanut käymään taas lenkillä. Jonkin verran ottaa tonne alaselkään lenkkeily, mutta ei pahasti. Kohta on myös pari viikkoa kesälomaa, niin pääsee kunnolla tekemään pihahommia.

Lisse ja Ilonaksi muuttuva Viljami 18+2
 
RR toivottavasti kaupat menevät läpi d:)b

Jänniä kyllä nuo mies neuvolassa –kokemukset : / Ymmärtäähän se tietysti, että kun aika on kortilla terkkareilla, niin se mahan hyvinvointi on se tärkein. Mutta silti… Yhtä lailla ne miehet ovat sitä lasta odottamassa :(

Noista tyttö-poikaoloista piti kysymäni, että onko muilla sellaista, että ”toivoo” yhtä ja on tunne, että tulee se toinen? Minulla jostain syystä on (joskin pieni ja hento) toive, että tyttö saisi itselleen siskon :ashamed: ja sitten toisaalta ihan poikaolo. En edes, tiedä, miksi toivoisin tytölle siskoa… Molemmat ovat ihan yhtä tervetulleita ja varmasti yhtä rakkaita, ja meille ehdoton pääasia on, että lapsi on terve, mutta silti :ashamed: Kun tätä omaa päätä aina ymmärtäisi…

Iloista viikonloppua kaikille! :wave:

Branwen ja sissi 19+1

muoks lisäisin tuonne etusivulle pari linkkiä, noista raskaudenajan ruoista ja sitten imetystukilistan linkin. Jos niistä olisi iloa :)
 
Viimeksi muokattu:
Branwen, mulla on vahan sama juttu, luulen etta mun poikaolo johtuu siita toiveesta.. 2 tyttoa jo on, ja siis luulen toisaalta etta 3 tytto tulee ja tietenkin, mitaan valia ei ole kumpi tulee tietenkaan, mutta veikkaan etta mun ehka alitajuntainen poikatoive tekee tuon poikaolon


(.)
Tosi paska fiilis ja oon vaan itkeny aamun, en jaksa edes selittaa miksi:'(
harmittaa nuo miehet taas (eilen oli siis taas lasten isalla tyttojen palautus paiva, ja paskaa satoi niskaan sielta, piikittelyn muodossa ja sitten oma isanta on tietysti kiukutellut omaa kireaa pinnaansa mulle joten mun hommana on ollu luovia taas noiden keskenkasvuisten luolamiesten kiukuttelun lapi) Tuntuu et ainoat jarkevat on naa talon naiset

Mut, paha mieli :'(

T.neiti+kihuli

 
Moikka taas kaikille masunkasvattajille! Täällä menee muuten ihan hyvin mutta iltaisin on järkyttävä väsymys!! Töiden jälkeen uni tulee väkisin ja iltatoimien jälkeen helposti uudestaan. Ihmettelin kun mulla ei oo mitattu hemoglobiinia kertaakaan? Onko siihen tietyt vkot vai oireet kun se otetaan? Monilla muilla kun se on otettu jo muutamaankin kertaan.
Ihanaa nyt alkoi neljän päivän vapaat. Tänään mennään pikkusiskon tyttären ristiäisiin:heart:
Muita suunnitelmia en teekään vaan nautin perheen kanssa olosta. Yleensä olen vkonloput töissä. Ihanaa,aurinkoista vkonloppua kaikille ihanille naisille:)
T: Osmiina ja Osteri-Ossi 16+2
 
Heippa kaikille lokakuisille! Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne (ja ylipäätään minnekkään) ja ensimmäistä vauvaa odotan :D Kaikki niin uutta ja jännää.. Viikot mahassa 18+4 ja la olis 2.10. Vuodet itsellä jo 34.
Huolettaa kun en vieläkään tunne oikein tuolla mahassa mitään, vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa. Soitin hädissäni jo neuvolaan, mutta käskivät odottaa seuraavaa neuvola käyntiä (joka ens viikolla). Eilen illalla, juuri ennen nukahtamista tunsin EHKÄ jotain, kuin pieniä kuplia vatsanpohjassa.. Olisko se nyt sitten sitä liikehdintää?? :D
Ja Osmiina, uni tulee täälläkin viimeistään klo 22. Armottomana, on vain pakko nukahtaa :)

T: Tinkunen
ja ps. Onnea kaikille odotukseen!
 
Tinkunen, ma tunsin esikoisesta vasta joskus rv 19 tienoilla liikkeita, selvasti vasta rv 19 jalkeen jolloin niinkuin hoksasin et ne on liikkeita. Mulla oli silloin myos istukka edessa.
Kuopuksesta vasta tunsin aiemmin (istukka takana) ja nyt vahan viela aikaisemmin tuntenut, mutta esim, eilen en tuntenut mielestani lainkaan (vahan jo huolestuttikin) mutta tanaan taas tuntunut, eli voi hyvin olla etta ei aina viela tunnu, tilaa vauvalla kun on viela siella piilotella :)


Tosiaan, nyt on tunnin ollu sambat menossa mahassa:D
 
branwen, mulla kans samanmoinen olo. eli siis salaa mielessäni toivon et tulis tyttö, mut vahva tunne on et poika ois tulossa. toisaalta kyl toivon poikaakin ku kaks lasta taitaa meidän perheeseen riittää ja toisaalta ois mukava kokea tytön sekä pojan äitinä olo. mut silti ois taas toisaalta kiva ku tyttö sais ittelleen pikkusiskon, varsinki ku ikäeroa tulee niin vähän. muutaman viikon päästähän tuo selviäis kuka sielt on tulossa :).
 
TYTTÖ/POIKATOIVEET: Mulla oli esikoista odottaessa vahva tunne siitä, että tyttö tulee ja tyttöä toivoinkin. Toista odottaessa toivoin poikaa ja poikaolo olikin ja taas vahvana. Nyt tuo olo vaihtelee aika rajusti, mutta enemmän on poikaolo. Tällä kertaa sukupuolella ei ole mitään väliä, kun nuo molemmat ihanaiset jo on. Ja ihan turha pitää huonoa mieltä siitä, jos sattuu toivomaan jompaa kumpaa. Sitten kun syntyy, niin on kuitenkin juuri parhain ja ihanin!

MIEHET NEUVOLASSA: Jaa... nytpä täytyy sanoa ettei ole käynyt edes mielessä, että pitäisi tulla mukaan. Aika äitikeskeistähän siellä on. Mutta toki jos itse ilmaisee halunsa, niin saahan sitä mukaankin tulla tai jos haluaa vaikka sydänääniä kuuntelemaan. Esikoisen aikaan silloinen mieheni taisi olla ekassa neuvolassa mukana, mutta ei sen jälkeen enää. Ultrassa on sitten mukana tottakai :) Ja sitten vauvan kanssa ja isompienkin lasten neuvolakäynneillä.

C' mon rv. 17+5

 
Oloista ja toiveista Meille on ihan sama kumpi tulee, pääasia on se, että terve.. <3 MUTTA: MiKSI EN OSAA EDES MIETTIÄ POIKIEN NIMIÄ?? Kokoajan tyttöjen nimet vaan pyörii mielessä, samoin on mun miehellä.. Näin itseasiassa untakin, että tyttö tuli.. :p joten kai sitä voi sanoa, että tyttöolo on. :)

Tohon neuvolajuttuun voisin vielä lisätä, että vaikka meille niin sillä ekalla käynnillä hehkutettiin sitä miten tärkeetä miehenkin on olla mukana, niin sanoin mun miehelle, että en todellakaan oleta/halua että se aina roikkuu mukana.. Mutta se kyllä tietää, että voi tulla mukaan jos siltä tuntuu ja työt antaa periksi..

Raskausarvet Kertokaa kokeneemmat, että mikä on joku hyvä/toimiva rasva/tai joku millä saa ehkäistyä/vaalennettua jo tulleita!!! kyseleepi nimimerkki: järkyttävän näköiset tissit

Unia Onko muut mammat nähnyt paljon unia? Musta tuntuu, että mulla on nyt raskausaikana ollut todella sekavia ja vauhdikkaita unia. Tuntuu vielä, että niitä on joka yö.. Ja aika paljon ollut myös vauvaunia...
 
tyttö/poikaolosta Mun tyttöolo on muuttunu poikaoloksi (ei tarvi vaihtaa listalle :D) mutta myönnän että Branwenin tavoin mä salaa toivon tyttöä. Mutta samalla tavalla mies taitaa toivoa poikaa, ja kuitenkin selvää on että aivan yhtä innoissamme tulemme molemmat olemaan tuli mitä tuli :saint:. Mulla on tytölle niin paljon nimiehdotuksiakin, mutta pojalle en minäkään keksi yhtään mitään!!!

raskausarvista mun kaveri kovasti suositteli Body Shopin Cocoa butteria ja mä tietty heti painuin ostamaan, mutta sitten katsoin telkkarista dokumentin jossa todisteltiin että ei niihin oikeasti mikään auta. : / Laser oli ainut jolla arvet oikeasti vaaleni. Tosin En ole ihan varma oliko kyse vain jo olemassaolevien vaalentamisesta, vai myös uusien ehkäisystä. Kun kyllä sitä luulisi, että rasvaus voisi estää uusia tulemasta, mutta siinä kovin vakuuteltiin, että kyse lähinnä perimästä . Jos on sitä tyyppiä, että raskausarpia tulee helposti niin ei niitä estä mikään. Mutta teidä sitä sitten.......nimim. kaakaovoi kovassa käytössä :p

edit. jatketaas vielä vähän ON; kaveri joka myy meille käyttämättömät Emmaljunga-yhdistelmänsä, soitti juuri, että he antavat meille kaupanpäälliseksi myös heidän kovan thermo-kopan. Eli nyt meille tulee sitten 500 eurolla paketti jossa : Emmaljunga Classic Sport 2010 (metsänvihreä) yhdistelmävaunut Quadro-lift kantokassilla, tuo kova koppa, heidän vanha turvaistuin sekä äitiyslaatikollinen 0-6 kk ikäisen vaatteita. Lisäksi olen saanut kaveriltani muuta pientä äitiys-sälää =) Hyvä tuuri että läheisellä ystävällä tarve päästä eroon näistä kamoista, varsinkin meidän rahatilanteessa!

Ah, viikonloppu. Tänään tanssitunneille ja huomenna miehen kanssa leffaan. Omaa äitiä en pääse juhlimaan sunnuntaina välimatkan takia, mutta juhlitaan sitten myöhemmin kun nähdään!
Viikonloppuja kaikille ja oikein hyvää äitienpäivää äideille!!!:heart:

Kenzie 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uuteen kotiin RR :flower:

Tervetuloa Tinkunen :wave:

Mies mukana neuvolassa...
Esikoisesta oli lähes joka käynnillä. Nyt ei ollu ku ekassa nla-lääkärissä mukana ku ultrasivat sillon.
Nyt ei oikeen mitään uutta tule juurikaan niin ei olla nähty tarpeelliseks. Tieten jos jotain erikoista on niin sitten varmaan tulee mukaan, tai jos ultrataan. Ja jos on jotain synnytysjuttuja.

En tosin tiiä mennäänkö neuvolan synnytysvalmennukseen ku ollaan jo kerran käyty siellä. Synnärille kuitenki haluaisin mennä tutustumaan ku on muuttanu paikkaa ja esikoisen synnytys vaivaa toisinaan mieltä edelleen... :( Oon miettiny jos osallistuis semmoseen tutustumiseen johon pitää varata aika etukäteen ja siellä ei sitten ole muita ku me ja kätilö....

Tyttö- ja poikaoloista, toiveista...
Esikoisesta heti alussa jo olo että poika on tulossa ja poika sitten tuli. Nyt on kans ollu poikaolo, vaikka toisinaan tuntuu että voiko meille toista poikaa tulla ku on jo yks että jos se onki tyttö.
Kumpikin on kuitenki yhtä toivottuja :) Ei musta toiveissa mitään pahaa ole mutta sitä en ymmärrä että sitten koko raskaus tyyliin menee pilalle kun lapsi ei olekkaan toivottua sukupuolta :( Se tuntuu jotenki...julmalta sitä lastakin kohtaan...

Raskausarvista...
Mä kans luulen että se merkkaa eniten millanen iho ja kudostyyppi on. Vaikka uskon kyllä että rasvat voi vaikuttaa ainaki siihen kuinka pahoja niistä arvista tulee ja kuinka paljon. Kuitenki jos iho on hyvässä kunnossa ja joustaa niin luulis arpien olevan pienempiä ja niitä tulevan vähemmän. Ite oon nytki rasvannu vain perusvoiteella ja sitten laittanu decubalia :D Kuhan on se rakenneultra niin pitää käyä sillon bodyshopissa kattomassa olisko jotain kivaa tököttiä :)


Täällä mennään puolessa välissä! :D



Talvicci ja Torsti rv.20+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan, löysin pinon vasta ja toista lasta odottelen. Ihmettelin miten te kaikki ootte näillä viikoilla just neuvolassa olleet tai sinne menossa. Mulla on LA 17.10 ja Helsingissä seuraava/toinen neuvola vasta tokan ultra jälkeen, eli mulla vasta noin kesäkuun puolivälissä.. jotenkin ihmettelen kun mulle niin kerottiin ekalla neuvola visiitillä (vkolla 9). Jotenkin tuntuu aika niin pitkältä vkolta 9 viikolle 22-23 ennen seuraavaa käyntiä. Mieli tekis edes sydän äänet päästä kuuntelemaan, pitäskö vaan pokkana soitella? vai hakea kaupasta kotidopleri..ei kai.. :p:
 
Tervetuloa Niiskuneiti :wave:

Mulla on viides neuvola kahen viikon päästä. Odotan myöskin toista lasta. Eka nla-lääkäri oli samalla ku oli toka neuvola. Rakenneultra on tässä välissä ennen tuota viidettä neuvolaa. Mulla näitä käyntejä on yhtä paljon ku esikoista oottaessa. Mut joillakin paikkakunnilla on kuulemma karsittu kustannussyistä käyntejä...
 
Mulle tarjottiin just vakituista virkaa, siitäkin huolimatta että jään äitiyslomalle- ja mahdollisesti pidemmälle hoitovapaalle. Kovasti tuntuvat haluavan minut pitää jatkossakin (olen nyt siis vuosiloman sijaisena) :)

Mulle on ihan sama kumpaa sukupuolta vauva on, molempia löytyy jo ennestään, vaikkakin poikavoittoisena. Mitään tuntemuksia ei sukupuolen suhteen ole ollut, itseasiassa olen nähnyt unta molemmista :D

Neuvolakäynneistä: aikaisemminkin jo totesin että jätin yhden käynnin väliin, en koe tärkeäksi ravata neuvolassa jatkuvasti, varsinkaan vielä tässä vaiheessa raskautta.
Mulla on kotona doppler-laite ja verenpainemittari, töissä voin stiksata virtsan halutessani ym ym.
Voin siis suorittaa tarvittavat tutkimukset itsekin, tuntuisi aivan turhalta käydä neuvolassa sen takia.

RR Onnea asuntokaupoista ja onnea uuteen kotiin! :flower:

minimuu ja hurjasti potkiva pikkuruinen 18+3
 
Moi!

Niiskuneiti Sama tilanne täällä Espoossa: eka kerta viikolla 9, toiset treffit vasta viikolla 22-23. Ihmettelin asiaa jo esikoisen kanssa 8 vuotta sitten, mutta näin se vaan on. Tyhmältä se tuntuu, varsinkin kun multakaan ei ole kuunneltu edes sydänääniä. Kustannussyistä täällä pk-seudulla raskauden seurannaksi lasketaan ultrat ja mahdollinen lääkärikäynti. Mutta siinäkin taitaa olla jopa kaupunginosakohtaisia eroja.

Mies neuvolassa Mies oli esikoisen odotusaikana ekalla kertaa mukana ja vauvan syntymän jälkeen muistaakseni kerran. Nyt olin sen ekan ja ainon kerran yksinäni, ultrissa se on ollut aina mukana.

Paino on nyt se, mikä se oli raskauden alkaessa. Pahoinvointi vei -3,5kg, joten alkuraskaus meni laihtuessa. Esikoisesta mulle tuli kokonaisuudessaan 11 kg, jota th ja kätilöt jaksoivat hehkuttaa ihanteellisena painonnousuna.

Tyttö/poikatoive Esikoinen on poika, joten toivon hiljaisesti tyttöä, mutta samalla uumoilen kuitenkin, että onkohan masukki sittenkin poika. Musta olisi ihana saada se tyttökin... Mä en kuitenkaan halua tietää sukupuolta etukäteen.

Masukuvat on ihania! Mulla ei ole vieläkään mitään oikeaa raskausmahaa (hyvä niin...), vaan maha leviää vähän joka suuntaan.

Raskausarpia mulle ei tullut esikoisesta laisinkaan, eikä niistä ole kärsinyt kukaan mun suvun odottajista - suonikohjuja on tullut senkin edestä. Osa ihmisistähän saa jo murrosiässä aika pahannäköisiä raskausarpia.

RR Onnea!

Kvilla + muru 15+1 (meniköhän ne nyt oikein...)
 
RR: Onnea uuteen kotiin!! :flower:
minimuu: Onnittelut vakinaisesta virasta!!:flower:

Niiskuneiti: Helsingissä ainakin ilmeisesti on vähemmän noita käyntejä. Mulla on toukokuun lopulla neljäs neuvolakäynti, ja ultra on siinä välissä ja viides käynti sitten heti juhannuksen jälkeen. Eli kuukauden välein näyttäs menevän niinkuin esikoisestakin. Ja Espoossa siis asustelen.

Tyttö- ja poikaolosta: Itselläni ei pahemmin oloja ole. Jotenkin kuitenkin toivoisin poikaa, koska esikoinenkin on poika. Isäntä toivoo enemmän tyttöä, vaikka meille molemmille on ihan sama kumpi sieltä tulee kunhan on terve.

Talvicci: Onnittelut puolivälietapista!! Perässä tullaan... :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:

Muoks: Kvilla Mites sulla noin harvoin käyntejä, vaikka molemmat Espoosta ollaan...?

Hemmi ja katkarapu 19+1
 
Viimeksi muokattu:
RR: Onnea talokaupoista!!! Se on aina niin ihanaa paasta uuteen kotiin!

Tervetuloa uudet odottajat!

Viime kirjoituksesta onkin jo aikaa, en vaan millaan ehdi koneelle! Kavin tiistaina omalla laakarilla ja kaikki oli ok. Taas ultrasi (ultraa joka kerta) ja taisinpa huomata kumpi on tulossa vaikka en asiaa laakarilta vahvistanutkaan...Aika selvasti pojalta naytti! =) Hassua kun on ollut niin vahva tytto-olo kun raskaus on tuntunut ihan erilaiselta esikoispoikaan verrattuna! Ultrasi alhaalta pain (siis sikiosta katsottuna) ja kaverilla oli jalat ihan levallaan ja kylla kuvasta mielestani ihan selkeasti nakyi pienen miehen sukukalleudet! Googletinkin ja nain ihan samanlaisen kuvan samoilla viikoilla. Ei ollut tarkoitus selvittaa sukupuolta, mutta sanoinkin jo laakarille aiemmin ettei se haittaa jos satun hoksaamaan kumpi on tulossa. Varoitteli etukateen etta sen sukupuolen erottaa helposti tassa vaiheessa. Taidan lahettaa laakarille sahkopostia ja kysya kumpi oli, sanoi etta kysy jos haluat tietaa. Paasee miettimaan poikien nimia, niita on tosiaan paljon hankalampi keksia! Ensi tiistaina pitaisi menna sitten sairaalaan tekemaan samat hommat mita omalla lekurilla, ihan hassua..
 
Lohdullista kuulla, että muillakin on samansuuntaisia ajatuksia tulevasta sukupuolesta :) Kai ne on vaan nämä hormonit, ja sitten se jännitys siitä, kumpi tulee... :)

RR onnittelut talokaupoista, minimuu vakipaikasta ja Talvicci puolivälistä :flower: Perästä tullaan ;

Uusille tervetuloa, päivitän listan huomenna :)

Onnellista äitienpäivää kaikille jo oleville ja tuleville äideille! :)

Branwen ja sissi 19+3
 

Yhteistyössä