~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Raskausarvista/ voiteista: Piti tulla pikaiseen kommentoimaan, kun oli puhetta noista rasvoista. Mulla tuli arpia esikoista odottaessa vähän. Ei mitenkään hurjan pahoja ja enää ei juurikaan näy. Toista odottaessa käytin juuri tuota Body Shopin Cocoa Butteria ja ei tullut yhtään arpea lisää. Eli saattaapa se jotain auttaakin. Nyt ostin Weledan öljyä, testataan sitä siis seuraavaksi.

C'mon ja äitienpäivän kunniaksi rv. 18+0

Mukavaa äitienpäivää!
 
Hyvää äitienpäivän iltaa kaikille!

Onko kukaan ajatellu mennä 4-d ultraan? Ja jos teillä on jo kokemuksia varsinkin pääkaupunkiseudulta niin mielelläni kuuntelisin. Itse ajattelin mennä joko Femedaan tai Felicitakseen, vähän kahta tietoa on tuosta kela-korvauksesta, mutta kaipa sen sitten molemmissa saa!? Pitäis varmaan alkaa jo varailee.

Toinen juttu mikä mietityttää niin ootteko kuulleet pääkaupunkkiseutulaiset naistenklinikan remontista, vaikuttaakohan se meihin lokakuisiin vielä millään tavalla?? Ajattelin itse mennä Kättärille mutta toki jos Naistenklinikka on jo pois käytöstä niin varmasti vaikuttaa Kättäriinkin.

Raskausarvista sen verran, että täällä niitä on jo niin paljon, että eipä taida mitään olla tehtävissä. Luulen, että joillekin vaan tulee helpommin kuin toisille, mutta olen itse kyllä ollut aina laiska rasvailemaankin. Mulla siis kolmas raskaus menossa.

Syystoivo rv 16 tasan
 
Syystoivo
Itse meinasin mennä femedaan brunolle jolla kävin esikoisen aikaankin. Tsoin Felicitaksessa oltiin hoidoissa että on kyll ihan hyvä paikka.

Itse neuvolassa sanoin että haluaisin mennä synnyttämään kättärille mutta neuvolatäti sanoi että pitäis kuulemma jorvia suosia jos kättäri täynnä.
No aika näyttää.

Multa pitäis tuo kotidoppleri kieltää lailla.
Yksi aamu etin hätäpäissäni sydänääniä puol tuntia ennen kuin kuului.
Ja illalla kuului heti.Luultavasti vauva kääntyi jotenkin selkä muhun päin koska kutituksia ei ole pariin päivään tuntunut.Mutta vahva hevosenlaukkuu taas kuului joten hengissä on.

Shenda ja muru 15+5
 
Pitkästä aikaa pääsin koneelle.

Ensinnäkin hyvää äitienpäivää kaikki äidit! :heart:

Sitten tervetuloa uudet! :flower:

Täällä osa on jo hurjan pitkällä, itsellä tuo puoliväli tuntuu vielä niin kaukaiselle vaikka kuitenkin aika on rientänyt tähän hetkeen ihan hullua vauhtia.

Tyttö/poikaolosta Mä en voi sanoa vieläkään kumpi olo on, toivon salaa sitä poikaa ja jotenkin ehkä sen vuoksi kuvittelen tämän olevan poika, mutta kuitenkin kaikki oireet ovat olleet samanlaiset kun esikoisesta (tyttö) joten saapi nähdä. Ehkäpä tuo selviäisi rakenneultrassa neljän viikon päästä...

Mies neuvolassa
Meillä oli mies ekassa neuvolassa mukana, tosin silloin oli esikoisen 1 vee -neuvola ja tuo on halunnut käydä nuo esikoisen neuvolat niin meni sitten samassa. Kävi myös esikoisen odotusajalla neuvolat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja varmasti käy nytkin jossain neuvolassa vielä mukana jos sille tuntuu. Tosin eipä tuo nyt niin kamalasti uutta anna vaikka siellä mukana onkin. Sydänäänet kuuli nt-ultrassa ja rakenneultraan lähtee kuitenkin mukaan.
Osalla on muuten ollut hirmu monta neuvolaa jo! :O Itselläni ollut kaksi ja kolmas neuvola vasta sitten viikolla 22 jotta saa Kelan paperit samalla käynnillä. :O

ON Täällä töihin palattu äitiyslomalta ja pomolle kerrottu tulevasta äitiyslomasta. En ole henk.koht. nähnyt pomoa, sähköpostilla ilmoitin uutisen ennenkuin aloitin että pystyin kertomaan sitten muille toimistolla. No, pomo ei ole reagoinut minulle yhtään mitään koko sähköpostiin mutta oli sanonut silloin tiistaina kun sai sähköpostini niin heti minun sijaiselle tästä. Vähän mun mielestä törkeää koska on kuitenkin henkilökohtainen asia eikä siitä pitäisi ilman mun lupaa kertoa eteenpäin! Tämä kävi ilmi siinä vaiheessa kun sanoin sijaiselleni että en ole kauaa töissä, vastasi siihen että itseasiassa tietää... Samalla sain sitten tietää ettei pomo vissiin ihan tanssinut riemusta tästä uutisesta, mutta oli vaan sanonut että täytyy ottaa mahdollisuutena kun taas palkataan mulle uusi sijainen. Tämä edellinen sijainen jää kyllä meille töihin mutta siirtyy muihin tehtäviin. Saa nyt nähdä kun huomenna näen pomon, että mitä tuo sanoo... Ja kaiken lisäksi huomenna lähden parin päivän työreissulle Helsinkiin pomon kanssa, mukava automatka todennäköisesti tiedossa. :O

Maha on pullahtanut täällä ihan tosissaan esille. Ei enää puhettakaan että tuota piilottelisi. Liikkeitä tuntuu satunnaisesti tuolla ihan alhaalla.

Mutta nyt silittämään noita työreissuvaatteita, ei yhtään huvittais mutta kait se on pakko. Niin joo, pitää vielä se sanoa että firma oli hankkinut mulle paidan just tällaisia asiakastilaisuuksia varten, muuten hyvä mutta mun maha ei mahtunut siihen. :D Jouduin lainaamaan työkaverilta sen paitaa että pärjään nyt tämän reissun. :D

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 15+6
 
Joku kyseli neuvoloista, meillä tosiaan täällä päin jossa asustelen niin on neuvola kerran kuukaudessa nyt alussa ja loppuvaiheessa sit joka toinen viikko ja lopuks joka viikko. Hemoglobiinit myös mitataan joka kerta, jännä että toisilla ei oo tässä vaiheessa vielä mitattu kertaakaan.

ON. Olo on mitä loistavin, ei voi mistään valittaa muuta kun että häntäluuta vihloo pitkän kävelylenkin jälkeen..Maha kasvaa ja kaikki vaan tosi hyvin :) Ihana kesäilma tuli taas ja ihanasti tarkenee taas ilman takkia pihalla, tulis se kesäkin pian!

-Iiris- ja kirppu 16+3
 
Hyvää Äitienpäivän loppua kaikille :)

Eipä mullakaan oikein mitään asiaa ole :D
Liikkeitä täällä kovasti odotellaan. Esikoisesta tunsin ensimmäiset hipaisut 18+ viikoilla.
Mulla tuota läskiä ja painoa riittää vaikka muille jakaa mut silti on kyllä vatsan pyöristymistä havaittavissa. Esikoisesta mahaa tuli vasta loppumetreillä :D
Rinnoista alkaa kohta tihkua maitoa, välillä rinnanpäät ihan tahmeat.
Tasan kuukauden päästä ois rakenneultra, että liikkeitä ja ultraa ja kesälomaa odotellessa menee aika täällä.

Vilinäiti ja Pulla 17+0
 
Tervetuloa uusille!

Neuvolassa: käydään täällä alusta asti kerran kuussa, loppuvaiheessa kahden viikon välein ja lopuksi kerran viikossa. Jos menee yli aikaa niin sit on parin päivän välein. Tässä alussa on nyt pikkasen useemmin kun esikoista odottaessa. Sillon asuttiin toisessa kunnassa ja silloin oli ultrien välissä parin kuukauden tauko. Ihan kiva sinänsä että seurataan ja pääsee noita sydänääniä kuuntelemaan. Toisaalta mun mielestä esioista odottavilla vois noita käyntejä olla enemmän ja sit toista tai useempaa odottavilla vois olla pikkasen harvemmin jos kaikki on nomraalisti. Nyt tuntuu sellaselta rampaamiselta välillä kun taas esikoisen kanssa sitä oikein odotti ja olis voinu käydä vaikka joka viikko.

Olosta: Mulle on tullu kauheet mielialanvaihtelut taas jälleen. Käy miestä sääliksi välillä. Onneks sillä on esikoisen odotusajalta tuoreessa muistissa ja vaan myötäilee kun mä paasaan ja kiukuttelen ja pillitän vuoronperään. Esikoista odottaessa olin välillä niin kauhee että itteäkin hirvitti ja en olis halunnu olla sellanen mutta en pystynyt normaalimpikaan olla kun mielialat meni vuoristorataa. Nyt osaa pikkasen enemmän ite niitä hallita....
huomenna pitäis taas neuvolaan ja kauhulla odotan taas mtä vaaka näyttää....ei kyllä tunnu että nyt pahemmin kiloja olis tullu mutta saa nähdä.

Tää on ihan kauheeta kuinka aika kuluu. Mun mielestä tää raskausaika on menny niin pikavauhtia että kohtahan saa jo vauvan syliin:heart: Mä olen ehkä maailman malttamattomin että ihan hyvä näin. Lopussa se aika sit matelee ja saakin madella sen jälkeen kun äippäloma on alkanut.

Varhennettu äitiysloma: Tarviiko jonku erityissyyn jos haluu hakee varhennettuna äitiysloman? Onko se äitiysloma sit toisesta päästä lyhyempi? Mulla ei ole mitään muuta syytä kun se että odotan äitiyslomaa niinkuin ei muuta maailmassa olis ja syyskuun puoliväli tuntuu niin kaukaiselta...Työ tuntuu pakkopullalta ja kun tiedossa on paljon työreissuja ihan sinne loppuun asti niin en tiedä kuinka jaksan. Pidän kyllä tosi paljon työstäni mutta tää on sellasta työtä että pitäis kaikki muu laittaa taka-alalle ja antaa itestään kaikki firmalle. Ei ehkä pienelapsen äidille tarkoitettu vaan ennemminkin jollekin sinkulle uraohjukselle:/ Toisinsanoen tää olis mun unelmatyö jos olisin sinkku tai vaan parisuhteessa ja lapseton. tuntuu joskus että tän työn ja perheen yhteensovittaminen on melko mahdotonta.

Matilda ja pikkuvauva 16+1
 
Äitiyslomasta En tiiä tarkoititko Matilda sitä, että äitiyslomanhan voi aloittaa sen 50-30 arkipäivää päivää ennen laskettua aikaa. Itse saa valita aloituspäivän tuolta ajalta, mutta se loppuu toisesta päästä sitten aiemmin, kun on se tietty määrä päiviä mikä on äitiysraha-ja vanhempainrahakautta. Esikoista odottaessa olin niin malttamaton ja aloitin tuon 50 päivää aiemmin, tyttö olikin 8,5kk kun siirryin kotihoidontuelle. Erikseen on sitten erityisäitiysraha, jos työssä esim. altistuu kemikaaleille tms. muuta suurempaa haittaa.

4d-ultraan ei mennä. Ihan kustannussyistä.

Torstaita odotellessa, jolloin puoliväli paukkuu =) Ja ensi viikolla ultra!

Nessu ja pieni 19+4
 
osmiina Täällä otetaan hemoglobiini joka käynnillä, jopa ennen lääkärikäyntejä.

Tinkunen lisäsin sinut listalle :wave: Kerrotko vielä synnärin, jos haluat sen näkyviin. Pakko ei toki ole :) Noiden liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa tosi moni asia, turha siitä on stressata. Ja kun ne lopulta tuntuvat, niin menee taas monta päivää, ettei tunnu mitään :)

Raskausarvista bodyshopin kaakaovoista olen kanssa kuullut paljon puhuttavan, itse en ole kokeillut. Doven sillä kaikkein paksuimmalla olen rasvannut, ja toistaiseksi välttynyt…

Unia näen yleensä hirveästi, nyt tuntuu, että raskaus ja sairastelut ovat väsyttäneet niin, että en muista unia. Vauvaunia odottaessa… muuttoasiat jotenkin niin pinnalla mielessä, että enemmän on niistä tullut uneksittua.

Tyttö/poikaoloista vielä, että tosiaan se tulokas on kuitenkin se ihanin ja rakkain, oli kumpi vaan meillä siitä ei ole kyse… tuollaista koko homma pilalla –ajattelua en minäkään ymmärrä. Jotenkin on itsellä sellainen järki-tunne-taistelu tavallaan, mikä tässä on käynnissä. ”Järki” sanoo, että on poika (niin täysin erilainen raskaus kuin esikoisesta), ”tunne” puolestaan että tyttö se on. Ja sitten järki tuntee huonoa omatuntoa, kun ”sydän” sanoo yhtä ja oireet toista :D Joten kai tuo on tulkittavat tyttöoloksi :heart:

Niiskuneiti 33 lisäsin sinutkin listalle :wave: kerrotko vielä synnärin ja iän, jos tahdot ne näkyviin listalle. Ei toki tarvitse :) Samaa mietin minäkin, että nyt saa olla kommentoinnissa tarkkana, kun on kaksi niiskuneitiä :D Pahoittelut jo etukäteen ;) Noita neuvolakäyntejä on tosiaan Helsingissä vissiin harvemmassa toissynnyttäjille, täällä pohjoisempana on tähän mennessä (rv20) ollut kaksi terkkaria ja yksi lääkäri. Rv 21 tulee rakenneultra, rv 24 kelaneuvola ja lopuista en tiedä. Toinen siis tulossa.

Essi tervetuloa, laitoin listalle :wave: Voin lisätä listaan myös ikäsi, synnärin ja monesko tulossa, jos haluat :)

Viikonloppuna pakkailtiin kovasti tavaroita muuttoa varten, ja selkä pamahti siinä touhussa ihan täysin : / Täytynee suosiolla jättää pakkaamiset miehelle. Tyhmää vaan, kun olen esikoisen kanssa kotona ja aikaa ja halua olisi… Mutta jos paikat ei kestä niin ne ei kestä : / No, ensi viikolla rakenneultra, sitä odottaessa :)

Branwen ja sissi 19+4
 
Mä en jostain syystä päässyt kirjautumaan tänne koko viikonloppuna, tai edes lukemaan .....höh!!

4 D-ultraan en ole menossa rahatilanteen takia, muuten kyllä menisin ehdottomasti!

neuvolakäynneistä Mä asun Espoossa ja mulla on ollut 2 neuvolaa...ensimmäinen 8.3. ja sitten toinen oli neuvolalääkärin yhteydessä 18.4. Nyt seuraava onkin sitten vasta 16.6.

ON: Mulla on huomenna aamulla Jorvissa kolposkopia ja jännittää kauheesti, että minkä asteisia muutoksia löytyy ja pitääkö niille tehdä jotain. : / Toivottavasti saisin kuulla sydänääniä ainakin siinä yhteydessä, että olis jotain kivaakin mitä odottaa. Rakenneultra onkin sitten vasta 7.6. joten ihan hyvä olisi tähän väliin saada jotain masuasukin kuulumisia!

Olo on hyvä, mutta painonnousu on alkanut stressaamaan niin paljon, että olen alkanut kirjata syömiseni ylös, kaloreineen :D Ei ole helppoa, hih!

Kenzie 16+4
 
Varhennettu äitiysloma: mä aion aloittaa äitiysloman 50 vrk ennen LA:ta ihan käytännön syistä. Mulla on myös sellainen työ, että kodin ja työn yhdistäminen on ollut aina vaikeaa, niin haluan rauhoittaa tuon loppuajan itselleni. Mun ymmärtääkseni siihen ei tarvita perusteluita, että haluaa aloittaa 50 vrk eikä 30 vrk aikaisemmin.

Neuvolakäynnit: mulla on ollut vasta yksi neuvola, yksi lääkäri ja nt-ultra. Torstaina on toinen neuvola ja rakenneultra kuun lopulla. Mulla tämä on kolmas raskaus niin tämä harvempi rytmi sopii oikein hyvin. 4d-ultraan ei olla menossa.

Mielialavaihteluita on täälläkin, ihan kamalia sellaisia : / Harmittaa, kun itse tietää, että hormonit heittelee mutta ei sille vaan voi mitään. Pahoja riitoja ollaan saatu aikaiseksi miehen kanssa, kun hän ei oikein osaa suhtautua siihen, että olen välillä "hieman" räjähdysalttiimpi kuin normaalisti :whistle:

Tyttö/poikaolo: mulla on poikaolo, mutta voisin kuvitella, että se on ihan vaan miehen propagandan seurausta - tiedän, että hän toivoo poikaa kovin tyttövaltaiseen perheeseemme. Mulle käy kumpi vaan, miehen takia toivon, että poika olisi tulossa. Yritämme selvittää sukupuolen rakenneultrassa, toivottavasti näkyy ;)

Vauvavakuutustarjousta pitäisi alkaa selata ja terveysselvitystä täyttää. Meillä on sairaskuluvakuutukset olleet molemmilla muksuilla jo syntymästä asti ja tällekin otetaan.

Ksylofoni rv 16+
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta: Tosiaan jännää, että myös saman kunnan alueella noin paljon eroavaisuuksia neuvoloiden suhteen... Kenziellä paljon harvemmin kuin minulla, vaikka hän on ensiodottaja ja samaan neuvola piiriin kuulutaan, vaikkakin eri neuvoloissa käydään... Olen samaa mieltä Matildan kanssa, että ensiodottajalla voisi noita käyntejä olla vähän useemmin... Onhan se kiva käydä sydänäänet kuuntelemassa, mutta muutenhan sieltä ei oikein uutta tietoa tule. Tosin oma neuvolatäti on sen verran kiva, että jutellaan muuten vain mukavia :D

Kenzie: taidettiin palstaa huoltaa viikonlopun aikana, kun minäkään (eikä varmaan kukaan muukaan) päässyt lukemaan tai kirjottamaan palstalle...

Tänään oiskin sitten tämän viikon ensimmäinen Jorvi-reissu edessä. Pelkopolille menen keskustelemaan ja en tiedä mitä tekemään. Aikaa käskettiin varata enemmän poliklinikalla käyntiin ja siihen mahdollisesti liittyviin tutkimuksiin... Keskiviikkona sitten kauan odotettu rakenneultra =)

4D-ultraan ei olla menossa. Jotenkin musta tuntuu, että mulla on sille rahalle parempaakin käyttöä. Minä kuitenkin luotan noihin ultriin mitä tarjotaan, ja kun ei sukupuoltakaan haluta selvitttää, niin tuntuu jotenkin turhalta... Eri asia sitten jos ultrassa jää jotain epäselväksi tai jää semmoinen tunne että kaikki ei ole kohdallaan..
 
Tervetuloa uusille! :)

Raskausarvista: mulla on varmaan sellanen iho, et aivan sama mitä tököttiä laittaa ja kuinka usein kun joka tapauksessa noita arpia tulee. Teininä sain jo hirveet arvet lantiolle ja rintoihin. :( Mut nyt oon kyl yrittänyt kovasti ettei tulis lisää, mut tuntuu ettei auta vaikka suunnilleen uin noissa rasvoissa ja öljyissä yms tököteissä kaiket illat. :D

Unet: oon alkanut nähdä ihan hirveesti painajaisia. : / Viime yönä heräilin taas vähän väliä hirveen ahdistuneena ja hikisenä. En tiä onko joku alitajuinen pelko tästä tilanteesta tullut, ku koulu jää kesken ja noin? :confused: Onneks tänään pääsen jutteleen opon kanssa, nii josko selvyys tässä tilanteessa rauhottaisi noi unetkin. :)

Ens viikolla onkin sit jo se rakenneultra, kauheeta miten nopeesti tää aika menee!

pipituuna & tipi 19+4
 
Unia nähdään täälläkin.. Painajaisia :( Pedofiileista ja sellaisista asioista. Kerran näin jopa unta, et mies pakkas tavaransa ja jätti minut ilmoittaen olevansa pedo eikä siksi halunnut jäädä mun ja lapsen lähelle. Ahdistaa aamulla ihan järkyttävästi herätessä. Taas näin viime yönä pedounta. Taitaa alitajunta käsitellä menneisyyteen liittyviä o_0

Pikainen napa.. Mies meni ja otti perjantaina loparit. Vihdoinkin! Ja pari muuta työpaikkaa on pedattuna jo, kuukauden irtisanomisajan jälkeen taitaa pitää kesälomaa muutaman viikon ja sit taitaa alkaa uudet hommat. Kunhan saa päätettyä minne menee. On se vaan niin hyvä mies, aikaansaava ja semmonen, että varmasti on ottajia tollaselle työntekijälle :) Muuten mä täällä lomailen, saan vihdoin rentoutua rauhassa, kun kävin perjantaina tyhjentääs koululla pukukaapin ja kirjoittamas keskeytyspaperit. Eli olen vapaa :D

fannie ja örkki 18+0 :)
 
Pitkästä aika minäkin kerkiin taas kirjoitella. Tissä ja kotona on ollut niin kiireistä viime aikoina, että en oo kerinny tänne juurikaan edes lukemaan, saati että olisin ehtinyt mitään kommentoimaan...

Neuvoloista on ollu paljon puhetta. Meillä on reilun kuukauden välein nyt alkuun noita neuvoloita ja ens viikolla en seuraavan kerran. Mies ei ole nyt tällä toisella kerralla ollut vielä kertaakaan mukana, ensimmäisen kanssa oli joillain kerroilla, mutta ei läheskään joka kerta. Silloin terkka oli sitä mieltä, että pitäis ainakin välillä olla mukana, mutta nyt ei ole terkka moista vaatinut. Ultrassa mies oli kyllä mukana ja tulee rakenneultraankin ilman muuta mukaan.

Äitiysloman aion minäkin aloittaa melkein sen 50 päivää ennen laskettua, kun oletan, että vauva kuitenkin syntyy jo ennen laskettua aikaa, niin ehtii sitten edes hetken olla kotona. Viimeksi kerkisin olla neljä päivää äitiyslomalla ennen syntymää, eli oli sitten melkein kaikki valmistelut tehtävä vauvan kanssa, ja jotain mies teki sillä aikaa kun oltiin vauvan kanssa sairaalassa.

4D-ultraan ei aiota mennä, meillä riittää ihan noin kunnan tarjoamat ihan hyvin. Ja sukupuolta ei edes haluta tietää ennakkoon, niin senkään takia ei sitten haluta kauheesti ylimääräisiä ultria.

Omaa napaa Vointi on ollut ihan ok, eli mitään isompia raskausajan vaivoja ei oo ollu. pahoinvointia on edelleen välillä, ja hirveästi on ruokia jotka oksettaa joko jo ajatuksen tasolla tai sitten viimeistään kun maistaa niitä :x Mutta onneksi sellaisiakin ruokia on, jotka maistuu ihan hyvin. Painoa mulle on tullut ehkä puoltoista kiloa, mikä tuntuu ihan käsittämättömän vähältä sihen nähden, että kaikki parhaiten maistuvat ruuat on jotain tosi epäterveellisiä, ja tuntuu että syön tosi paljon. Mahakin alkaa olla jo ihan kohtuullisen kokonen, se on kasvanut ihan hirmu paljon nopeammin kuin esikoisesta :O

Kisulinen ja masu 17+2
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :)

Täällä mennään jo kahdettakymmenettäviikkoa ja puoliväli häämöttää. Jotenkin on vaan nyt iskenyt pelkoja siitä onko kaikki hyvin. Liikkeitä ei ole tuntunut muutamaan päivään ja seuraava (kolmas) neuvola vasta 3 viikon päästä. Tosi harvoin tuntuu täällä Turussa olevan.. Rakenneultra on 23.5.

Painonnoususta ja unista ..mulla ei ole noussut paino vasta kun parikiloa ja näin unta että meidän lapsesta tuli kääpiö, koska se ei ollut saanut tarpeeksi ruokaa. Syön todellakin terveellisesti ja joka päivä lämpimän ruuan ja paljon! :D Pelot tuntuvat tulevan uniin.

4D stä ei tiedetä vielä mennäänkö.

Käytän bodyshopin cacaobutteria ja melevan (?) raskausajanhoitoöljyä ehkäisemään raskausarpia. Vielä ei ole tullut, mutta eipä ole juuri mahakaan kovin kasvanut. Olen tosiaan aika pitkä joten kai se siksi alkaa näkymään vasta myöhemmin?

Taidan soittaa neuvolaan jos pääsisin kuuntelemaan sydänäänet joku päivä tälläviikolla, jotenkin huolestuttaa onko tuolla kaikki hyvin :( ..yks päivä kerran tuntu jo kunnon paukettakin.

Aurinkoista ja ihanaa viikkoa kaikille :)

Kerätär ja vauva 19+4
 
tervetuloa uusille!

täällä neuvoloita on nyt alussa noin 4-6 viikon välein, 30 viikosta alkaen 2-3 viikon välein ja 35-37 viikoista alkaen joka viikko.
itsekin nyt siis jo kolme kertaa oon neuvolassa käynyt joista yksi on ollut neuvolalääkäri.

4d-ultraan en ainakaan näillä näkymin ole menossa. parhaillaan odottelen aikaa rakenneultraan, toivottavasti tulisi pian.

oma vointi on aika hyvä ollut. neuvolassakin viime viikolla kaikki oli hyvin. painokin edelleen -2.6 kg alusta, mikä on hyvä juttu.

mites muuten ootteko hommannut turvavyönalenninta? itse kun autoilen jonkinverran niin oon ruvennut tuota harkitseen.
netistäkin löytyy useampia erilaisia vaihtoehtoja
 
Heippa kaikille lokakuisille! Alampas sitten tätäkin palstaa seuraamaan, ku tuolla vauva.fi:ssä on niin hiljasta. Ensimmäinen lapsi siis tulossa 25.10. Ikää on 20 ja OYSsissa olis tarkotus synnyttää. :)

Hyvin on täällä menny raskaus, ei oo ollu minkäänlaista pahoinvointia ees! Sitäki enemmän on kyllä ollu mielialan vaihteluita, ihan hävettää välillä oma käytös :D Ja niiiin väsyny oon iltasin ettei mittää järkiä. Työharjottelu loppu reilu viikko sitte, nukkuin seuraavana yönä huimat 16 tuntia :D No ehkäpä johtu myös siitä ressistä mitä harjottelu aiheutti eikä vaan raskauesta..

Neuvolakäynneistä oli puhetta. Mulla on ollu vasta 2 käyntiä, ja niistäki toinen oli lääkärineuvola. Viikon päästä ois kolmas neuvola. Np-ultrassa ollaan käyty ja rakenneultra-aika on varattuna rv 21. Ei millään noin pitkään jaksais oottaa, että näkee kumpi on tulossa! Ehottomasti halutaan tietää sukupuoli heti ku mahollista. :) Ja mies on ollu meillä mukana neuvoloissa ja ultrissa, on tästä eteenki päin jos vaan pystyy. Meillä on täällä neuvoloissa käynnissä Tukeva-hanke, jossa mieski otetaan odotusaikana paremmin huomioon. Pointtina on se, että koko perhe oottaa vauvaa, ei vaan äiti. Mun mielestä ihan huikia juttu tämä! =) Meillä oikeen sanottiin että ehottomasti mies mukaan neuvolakäynneille jos vaan mahollista. Ja oli tosi mukavat reissutki, mieheltäki kyseltiin kuulumisia, ajatuksia yms eli ei jääny mitenkää ulkopuolelle!

Täällä ootellaan kovasti, että alkais vauvan potkut tuntumaan. En oo ainakaan tunnistanu vielä mitään liikkeitä/potkuja. Yllättävän nopiaa menee tää aika!! Ei mee enää kauan että saa oman pienen rakkaan jo nähä! :heart:

Mukavaa odotusta kaikille! :)

Someone- ja masuasukki 15+9
 
Tervetuloa vielä kerran uusille :wave:

Täältä kun on muutaman päivän pois niin ei meinaa enää päästä kärryille, sen verran aktiivisia kirjoittelijoita löytyy ;)

Miehen neuvolassa käynneistä, äitiysneuvolakäynnit ovat olleet aina mun oma juttuni, miestä ei ole niissä kiinnostanut käydä vaikka sitten jokaisessa synnytyksessä on ollut kyllä mukana. Lastenneuvoloihin on muksuja kuskannut jos en ole itse päässyt.
Äitiyslomasta, mieli tekisi ottaa varhennettuna 50 pv ennen mutta tulen päätymään tavanomaiseen 30 pv ennen. Jos olo tuntuu loppuviikoilla ennen äippäloman alkua kovin tukalalta niin sitten hakeudun lääkärin pakeille saikkua hakemaan.

Juuri tultiin kuopuksen kanssa äitiysneuvolasta. Hemoglobiini oli laskenut 139 -> 119 ja ohjeistettiin rautakuurille. Todennäköisesti laskenut siksi, että yleensä syön paljon lihaa mutta nyt en ole saanut menemään sitä kunnolla alas vasta kuin viimeiset pari viikkoa. Ruokavalio painottunut salaatteihin ja soppiin. Painonnousu on ollut vähän liiankin maltillista (lähtöpainosta 500 g) ja nyt pitäisi sitten kiinnittää huomiota syömisiin...Mulla tota pelastusvannetta on entuudestaankin ja ehkä vähän pelkään ylensyöntiä siksikin etten kovasti haluaisi lisäkiloja enempää. Mutta vauvan kehitys ja terveys toki tärkeintä ja etusijalla. Läski on tunnetusti ikuista :D Sydämensyke saatiin napakkana kuuluville, syke 140/min ja kovasti touhusi siellä voltteja heitellen=)

Ensi viikonloppuna aateltiin viedä iso kuorma tavaraa läheiselle koululle kirpputorille, siellä käy yleensä hyvin porukkaa. Mites muut, oletteko ahkeria kirpputorimyyjiä/asiakkaita? Itsellä lähinnä painottunut myyntipuolelle (myös huutonet) mutta nyt saatetaan ostaa vauvatarvikkeita käytettynäkin.

Mukavaa aurinkoista viikkoa!

kolmenmutsi + munamies 17+5
 
Miten niin monella on nyt jo rakenneultra ja oma on vasta kuukauden päästä, ei malttais ite odottaa, ja puolivälikin teillä jo tulee vastaan!!! : / no mutta toisaalta kun oma ultra tosiaan on rviikolla 22 niin vauveli onki sitten jo aika hyvin kehittyny siinä vaiheessa, että kiva nähdä se suht iso mölli siellä. Ja kun se varmaan on se kolmas ja viimenen ultra, niin onhan se sinänsä ihan kiva että on aika myöhään.

Tervetuloa someone tänne meidän porukkaan!:flower:

Täälläkin on hirveesti ihan sairaita unia, en tiiä mistä se oma mielikuvitus voiki keksiä niin outoja juttuja. Sit aamulla voi aina huokaista helpotuksesta että oliki vaan unta... Näen kaikkia pettämisunia sun muita, ja yks yö näin unta että meidän vauva synty ja en muistanu siitä mitään, yhtäkkiä oli vaan parin päivän ikäinen vauva sylissä eikä mies ollu edes tajunnu ottaa yhtään kuvaa vastasyntyneestä... =) Että sellaista...

-Iiris- ja kirppu 16+4 (kyllä mun puolesta sais aika kulua vähän nopeammin :) )
 
4D jätetään väliin, tuntuu turhalta rahanmenolta… jos olisivat vähän halvempia, niin ehkä sitten. Mutta toistaiseksi ainakin näillä mennään mitä kunta tarjoaa :)

Äitiysloman aloitan sen 30 päivää ennen, kotihoidontuella siihen asti. Jatkuupa sitten lomat pitempään, kun jotenkin on vaikea uskoa, että tämä ennen laskettua aikaa ulos olisi tulossa… esikoinenkin meni yli.

sharita ostin pari viikkoa sitten turvavyönalentimen (besafen), ja olen tykännyt kovasti. Pysyy hyvin paikoillaan, ei paina ja siirtää koko lantiovyön tuohon reisien päälle, alamahalla ei tunnu mitään. Ja simppeli käyttää.

Someone tervetuloa, lisäsin listalle :wave:

Rakenneultra on täällä rv 21+1, jotenkin tuntuu myöhäiseltä, kun monella on jo parikin viikkoa ennen sitä… mutta ei voi mitään. Jos sitten näkyisi paremmin :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Käyn usein lukemassa, mutta oon huono kirjottelemaan mitään.

Mulle vois listaan lisäillä vahvan poikaolon. Viikonloppuna äiti teki mulle sormustestin, jonka mukaan vauva olis myös poika. Äitillä testi on pitänyt paikkansa, joten saa nähdä pitääkö mulla! :)

Torstaina rakenneultra, saa nähdä vahvistaako ultra äidinvaiston vai olinko ihan väärässä oloni kanssa!
 
Mulla rakenneultraan vajaa 2 viikkoa! =) Haluaisin mennä myös 4D-ultraan, Brunolta katselinkin jo vapaita aikoja mutta toistaiseksi mikään niistä ei sattunut sopimaan omiin työvuoroihini..

Turvavyönalennin löytyy myös minulta ja voin suositella! Mulla on kans tuo HTS Besafe- merkkinen alennin.

Mies mukana neuvolassa.. eipä oo ollu koskaan meidän juttu. En koe (eikä mieskään) että hän jäisi yhtään vähemmälle vaikka ei osallistukaan neuvolakäynneille. Mä tunnustan etten itsekään ole mikään intohimoinen neuvolassa kävijä..:ashamed: Tuntuu vaan että ne käynnit on suurimmaksi osaksi sellaista turhaa höpinää. Toki nuo tutkimukset ja sikiön seuranta ovat tärkeitä mutta siinäpä sen pitäisi lyhykäisyydessään ollakin.
Minä olen tosin vastustanut synnytysvalmennuksiakin, nekin olen kokenut turhina enkä ole esikoistakaan odottaessani osallistunut. Oon tällainen omien teiden kulkija..;)

Tervetuloa uudet! :wave:

Tsemppiä rakenneultraan menijöille, mulla se myös onneksi kohta edessä :)

minimuu ja pikkuruinen 18+6 (huomenna poksahtaa)
 

Yhteistyössä