~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Heipä hei!

Täällä pitää niin kiirettä, ettei hyvä heilu. Aivan poikki. Selkä jumissa ja niskat jumissa, hermoja särkee päästä tuon takia. Mies vaan hieromaan taas, josko nää siitä...

Liikkeitä tuntuu joka päivä :) Ihania hipsaisuja, joista ei voi erehtyä. Kovin on ollut aktiivinen kaveri tähän mennessä! Saa nähä mikä potkupalloilija sieltä tuleekaan...=)

Tosiaan, rakenneultraankin enää sen nelisen viikkoa. Nopeaan menee tämä aika, kun ei kerkeä miettimään sen enempää tätä raskautta. Nyt jo lähes kaikki tosin tietää... paitsi töissä. Jossa sit onkin välillä hieman hankalaa nostella säkkejä ynnä muuta, meinaa kunto pettää.

Oli nyt hieman omaa napaa. Kaikkea ei kerennyt lukemaankaan. Ehkä paremmalla ajalla (mitä se ikinä sitten onkin...).

Carriina ja potkupalloilija 16 + 4
 
kastehelmi kummin päin tuo sormustesti menee? oliko ympyrä tyttö ja eestaas poika vai toisinpäin? Voisin kokeilla :)

Selän kanssa on ongelmia minullakin. Tukivyö auttaa kävellessä, mutta kotona kumartelut ja lattialta nostelut ovat ihan mahdottomia. Eilen vaihdoin lakanat, ja se oli selälle liikaa… Saa nähdä, mitä tästä vielä tulee, kun viikkoja on vielä kuitenkin jäljellä : / Mutta potkuja tuntuu onneksi ihan päivittäin ja tuntuvat ja näkyvät jo mahan päällekin, antaa voimia jaksaa :heart:

Rakenneultra on alkanut ihan tosissaan jännittää, että onko kaikki kunnossa. Vielä pitäisi melkein pari viikkoa jaksaa odotaa... Ehkä sen takia jännittää, kun esikoisen rakenneultra oli jo näillä päivillä. Nyt jostain syystä vasta 21+1... no, tulee sekin vielä onneksi vastaan :)

Branwen ja sissi 19+5
 
Tervehdys vaan kaikille!

Selkä on täälläkin vihoitellut, tai oikeestaan enemmän oikee takareiden seutu. Myös närästys on tullut kuvaan..

Taitaa olla meilläkin muutto edessä kuun vaihteessa :) Jos kaikki menee hyvin niin päästään muuttaan ihan omaan kotiin!

Nyt vain tällainen pikapäivitys tälläkertaa :)



Vilijonksu 19+1
 
Sekä lauantaina että sunnuntaina supisteli iltaisin tosi ikävästi. Välillä olin jo lähdössä sairaalaan, mutta sen verran antoi nukkumaan mennessä periksi, että jäin kotiin. Eilen sitten menin käymään ylimääräisellä visiitillä neuvolassa. Äitiysneuvolan terkkari ei kuulemma voi kirjoittaa sairaslomaa supisteluiden takia. Siis täh?? Oikeasti?? Onko joku muu törmännyt tälläiseen? Työterveyshuollosta kuitenkin sain terkkarilta sen kolme päivää, että "selviän" lääkäriaikaan saakka.

Nyt onkin tosi hienoa olla kotona tekemättä yhtään mitään. Ja tämä lepo sisältää myös sen henkisen levon, eli vähänkin jos joutuu jotain komentamaan, niin maha menee ihan pinkeäksi. Ja jos tilanne jatkuu, niin tulee kipeät supistelut.. Tätäkö tämä nyt sitten on?? Hermot ei kyllä kestä näin pitkälti, jos mitään ei pysty tekemään ennen lokakuuta!

Dreamer75, rv 16+4
 
4D-ultraan: menoa en ole edes ajatellut. Meillä on rakenneultra kuukauden päästä ja mennään siihen ja se riittää vallan hyvin. Nyt kun on liikkeet alkanut tuntua päivittäin niin se tuntuu riittävän konkreettiselta. Mä en uskalla senkään takia tuonne 4D:hen mennä koska en ehdottomasti halua tietää sukupuolta etukäteen ja siellä se varmaan selviää aika helposti. Vähän mietityttää tuo rakenneultrakin kun moni on sielläkin saanut sukupuolen selville. Täytyy sanoa ettei haluta tietää ettei ultraaja kauheesti zoomaisi haaroväliin:LOL:
Äitiysloma: Mäkin kyllä alotan sen 30 päivää ennen. On sitten pidempi äitiysloma sieltä toisesta päästä, kun muutenkin on vaan sen n. 9kk vauvan syntymän jälkeen. Mun mielestä vois ihan hyvin olla sen vuoden. Ruotsissa on niin hyvä systeemi kun se 6-6-6 ja koko ajalta saa kunnon vanhempainrahat. Eka äiti on 6kk, sit seuraavista 6kk saa ite päättää ja isä viimeset 6kk. Meillä on ystäväpariskunta ruotsissa ja he ovat olleet just noin ja lapsi on jo ihan hyvänikänen viedä hoitoon tuon jälkeen ja molemmat on saanut olla kotona.
Turvavyönalennin löytyy täältäkin. Just tuo BeSafe. Sain sen lainaan työkaverin vaimolta mutten ole saanut vielä asennetua autoon....
Liikkeet tuntuu päivittäin, ihan sellasia potkujakin kylkiin. Ja itten sellasia hipasuja. Ja joskus sängyllä selällä maatessa huomaa että vauva on ihan toisella puolella kun kauhee möykky toisessa sivussa. Mulla on istukka etuseinämässä taas tässäkin raskaudessa että se vähän verottaa noita liikkeitä.

Tänään sitten neuvolaan että saa nähdä mitä ne sanoo...Paino ja verenpaine jänskättää vähän...

Matilda ja pikkuvauva 16+2
 
Täällä kyseltiin lisätietoja siitä magnesiumista ja ummetuksesta, sori kun kestää tämä vastaaminen, olevinaan kiirettä pukkaa :whistle: Olen siis syönyt apteekin Emgesan 250mg iltaisin yhden tbl:n n.2-3 iltana viikossa ja siten on maha toiminut sopivasti. Magnesium tehostaa suolen "liikettä" ja on täten myös sen haittavaikutus muussa käytössä. Ainut huono puoli magnesiumissa on että elimistö tottuu siihen ja jos pitkään sitä syö niin annostusta joutuu nostamaan jotta haluttu tulos säilyy! Sen takia olen itse pyrkinyt pitämään annostuksen mahdollisimman matalalla tasolla, eli jos maha toimii en tablettia ota :D

Uusille tervetulotoivotukset :wave:

Napailua Eilen käytiin sitten neuvolassa ja sain miehenkin mukaan jotta neuvolassa ei tarvitse olla enää huolestuneita :D Eipä siellä mitään ihmeitä, kätilöharjoittelija oli mukana ja kovasti kyseli kaiken maailman juttuja alkoholinkäytöstä työasioihin meiltä molemmilta. Sykkeitä kuunneltiin ja tasainen 140 jumputus sieltä kuperkeikkojen seasta kuului :heart:
Illalla oli hauska yrittää rentoutua venyttely pilateksessa kun kaverilla oli ilmeisesti judotreenit kesken, hirvee myllääminen ja mamman muksiminen kesti koko tunnin :heart: Tasan kaksi viikkoa vielä rakenne ultraan, millään ei malttaisi enää odottaa! Poikaolo on ollut alusta asti, mutta viimeaikoina on tyttöolokin vahvasti pilkahdellut esille, joten jännityksellä odotellaan :D

Aipodi ja jantteri 18+5
 
Hei, Niiskuneiti33 ja tervetuloa!! Mäkin olen Helsingistä, LA 5.10 ja kävin juuri toisessa neuvolassa perjantaina. Seuraavaksi sitten ultraan ja sitten neuvolaan taas 7.6.11. Eli ei noita neuvoloita kovin usein näin alussa ole, ehkä riippuu myös kaupunginosasta. Meilläpäin ainakin tuntuu olevan kovin kiireistä neuvolassa....

Aikamoisia masukuvia on täällä ollut!! :) Itselle painoa tullut pari kiloa. Hemoglobiini oli laskenut 123-> 116 ja rautakuuri alkoi nyt. Saas nähdä, miten Obsidan sopii, kun kaikenlaisia "kauhutarinoita" kuulee vatsavaivoista yms.

Sokerirasitustestistä: tehdäänkö teidän paikkakunnilla sokerirasitustestit kaikille yli 25-vuotiaille? Helsingissä niin kuulemma tehdään. Sellainen on siis edessä joskus kesäkuussa ja jännittää ihan kamalasti: mikäli sokeriarvot on koholla, niin totaalinen sokeridieetti kuulemma odottaa! Mun mielestä aika kohtuutonta?! No, ehkä jännäilen turhaan ja saahan sitä sitten ehdottaa mitä vaan. Toki pitää miettiä, mikä vauvalle on hyväksi, mutta silti kesä ilman jäätelöä tuntuu hurjalta! ;-)
 
Neuvola Eilen oli toka neuvola.. Niin ja kun stressasin sitä, että millanen se oma terkkari on, niin tosi mukavaltahan tuo vaikutti, oli hyvin mielissään, kun kerroin, että olen onnistunut kokonaan lopettamaan tupakan.. :) Pikkusen sydänäänetkin löytyi "hetken" etsimisen jälkeen ja syke oli 140. Nyt vaan odotellaan kesäkuun alkuun, että päästään rakenneultraan.. Ainiin.. ja painoa tälle mammalle oli tullut reilu 3 kiloa viime käynnistä.. :O Käytien väli oli kyllä reilu 2 kk.

Voi kökkö viime yönä nousi lämpö ja kurkku on törkeen kipee... :/

JA AIVAN IHANIA MASUKUVIA!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
4D-ultra ei mennä mekään, e näe sitä tarpeelliseksi, sekä tietenkin myös se että onhan se aika hintava!! Sille rahalle nyt löytyy muutakin käyttöä, varsinkin kun on kesä ja lomat edessä! :) En myöskään haluaisi saada tietää sukupuolta etukäteen!

Äippäloma taidan aloittaa sen näillä näkymin 50 pvä aikaisemmin! Koska pidän loman silleen että ole kotona kunpoika menee kouluun, niin se loppuisi juuri elokuun lopulla ja laskeskelin, että jos aloitan tuon 50pvä aikaisemmin niin siitä suoraan pääsisin siirtymään lomalle! Reilumpaa työpaikalle sekä omalle asennoitumiselle, että tietää etukäteen ettei enää sitten kesäloman jälkeen tarvii palata töihin, parin viikon takia. juu saisihan siihen varmasti saikkua sen pari viikkoa, mutta jotenkin koen mielekkäämmäksi näin... Ja kun tiedän jo etukäteen että jään tuon jälkeen joko kotiin taikka sitten lähden opiskelemaan, niin ei sillä 20pvällä siellä loppu päässä nyt niin suurta merkitystä ole, ehkä!?!

Liikkeet taisin eilen illaal pötkötellessä tuntea kunnon potkut, niin että iha havahtui niihin! Olen kyllä tuntenut jo parisen viikkoa sellaista outoa möngerryksen tuntuista pikkaisen navan alapuolella oikealla! En tiedä josko ne tästä alkaisi voimistumaan? Poika kovasti odottelee, käy silittelemässä vatsaa monta kertaa päivässä. :D

Neuvola on ens maanantaina, on kyllä kiva mennä näytille! Nään ekaa kertaa oman terkankin! Mies ei ole ollut mukana neuvoloissa, en jotenkin koe että tarvitsis tulla mukaan, kun niin pelkästään vaan käydään läpi mun painoa, pissat yms. Ehkä sitten jos jotain ihmeellistä ilmaantuu niin voi tulla mukaan, olisi kyllä ollut valmis tulemaan jo näihin aikaisempiinkin mutta sanoin, etten koe sitä tarpeelliseksi. Ultrassa oli mukana ja tulee myös kuuakuden päästä olevaan rakenneultraan. Esikoisen aikana ei ollut mukana neuvolassa eikä ultrissa, koska oli intissä ja muutenkin tilanne nyt oli mikä oli! Synnytysvalmennuksiin onneksi pääsi mukaan sattumalta, mikä oli kyllä ihana homma!

Muuten kuulumisia mies jo intoutui kyselemään kummeilta! :) eli ainakin yksi varma kummi ollaan jo saatu :heart: Löysin myös ihanan runon jolla pyytää ystävääni kummiksi, runot ja mietelauseet ovat meidän juttu ja jotenkin se sopii vaan meille. Vaikkakin olen aivan varma hänen suostumisestaan, niin silti jännitän viestin lähetystä! Oletteko ajatelleet pyytää kummit etukäteen vai vasta vauvan synnyttyä? Me haluamme pyytää jo etukäteen, jotta tuleva kummi kokee itsensä erityiseksi jo odotusaikana sekä lapsen syntyessä!

Työt ei kiinnosta ei sitten yhtään, olenkin menossa huomenna vähän juttelemaan niistä ja käynpä piruuttain työkkärissäkin huomenna!

Jotenkin kovin epäileväinen olo silti kyllä vielä, vaikka potkujakin jo tuntenut... Johtunee oikeasti varmasti noista valkovuodon seassa olevista toisinaan ruskeista limoista. Jotka juu, kyllä ovat varmasti harmittomia kuten olen monelta kuullut, mutta kuitenkin! :/( Olen kyllä ollut huomaavinani, että tuota ruskeaa tulee joko seksin jälkeen taikka jos on oikein kovasti vihlassut vatsaa äkkiliikkeen yhteydessä....) Sekä tietenkin se, kun selkeimmät oireet ovat kaikonneet, enää vaan väsyttää ja närästää sekä toisianaan selkää sekä pakaraa juilii.
No mutta onneksi vatsa pyöristyy tasaisesti sekä potkuja tuntuu ja vajaan viikon päästä pääsen neuvolaan kuuntelemaan äänetkin!

Viikon jatkoa toivotelle...
Miina Ja Möntti 16+2
 
Hippanheips,

sokerirasituksessa käyty... ei se niin kamalaa ollut kuin luulin, vadelmalitkua join ja sitten otin nokoset käytävän sängyssä :) Toivottavasti ei ole koholla, en jaksaisi mittailla koko raskauden ajan sokereita.
Neuvolakäynneistä on ollut kovasti puhetta.... mä olen kans oman tieni kulkija, esim. neuvolalääkärillä en käy ollenkaan (ellei tule jotain sairautta kuten diabetes tai toksemia), kun mun mielestä ei ole mitään syytä tehdä sisätutkimuksia raskauden aikana. Ultrissa näkyy kyllä kohdunkaulan pituus, joten miksipä turhaan sinne kenenkään sormia/infektioita työntämään... Neuvolatädin kanssa soviittiin, että raskauden fyysinen seuranta hoidetaan siellä mutta muuten hoidan tän kyllä ihan itse.
On hyvä seurata, että verenpaineet/hempat/pissat/painot pysyy kuosissa, mutta auta armias jos joku täti mulle alkaa neuvomaan, miten pitäis muuten olla...
Väsyttää, ihan hirveästi ja koko ajan. Parit päikkärit saa ottaa joka päivä. Vois jo kohta tämä helpottaa.

Siljanvuori ja perillinen 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Tännekkin voisin hyviä kuulumisia tulla kertomaan :) Tästä pinosta putosin, mut nyt odotellaan joulutonttua rv:llä 7+2 ja tänään ultrassa näkyi pieni ja syke <3

Hyvää odotusaikaa teille kaikille :)

Astre ja Tipunen 7+2
 
No niin, mulla piti olla tänään Jorvissa se kolposkopia papa-muutosten takia, mutta lääkäri olikin sitä mieltä, että raskauden takia sitä ei tehdä vielä. Soitteli kollegalle mielipiteitä ja yksintuumin päättivät, että otetaan vain uusi papa. No etikkaliuoksella sivelyn jälkeen näkyi kyllä että muutoksia yhä on, mutta muutaman viikon päästä selviää että onko ne kovasti pahentuneet ja mitä mahdollista virustyyppiä. Marraskuussa edellinen otettu ja olivat lievimpiä mahdollisia. Jos ei todellista tarvetta ole, niin sitten koepalat otetaan vasta joulukuussa.

Sain vilkaista pikkuista ultralla ihan vähän, mutta se ultralaite oli niin surkea (ja pieni ruutu) että ei siitä mitään rakennejuttuja pystynyt päätellä. Näin kuitenkin pikkuisen ja viuhtovan käden, eli jotain hyvää sentään tältäkin reissulta! :heart:

Sokerirasitus on mulla ainakin edessä, kuulemma ikäni takia eli kai kun olen yli 25. En kyllä yhtään tiedä milloin se on, luulisin että kesäkuussa mutta mitään ei ole vielä varattu!

Onnea kaikille muuttajille!! Ai että oliskin ihanaa muuttaa isompaan asuntoon, omakotitalosta puhumattakaan! Mutta ei taida ihan onnistua näillä tuloilla ja tällä seudulla :(

Kenzie 16+5
 
Paljon onnea Astre!

Neuvolaa ja suhtautumista siihen ja muuhunkin: Olen aika samoilla linjoilla noiden neuvoloiden kanssa kuin Siljanvuori. Hermo meinaa mennä, jos joku on kovinkin paljon neuvomassa miten tässä pitäisi olla. Mutta tuota sisätutkimuksista kieltäytymistä en ole edes tajunnut, että niinhän tosiaan voi tehdä. En taida kuitenkaan kieltäytyä, kun kestän sen ehkä just ja just. :D Mulla oli ekassa neuvolassa miesharjoittelija ja tuli aivan totaalisen hölmö olo, kun tämä oli niin kovin neuvomassa miten syödään ja liikutaan ja suositteli jotain täällä järjestettävää jumppaa lantionpohjanlihaksille ja muuta sellaista. Sanoi vielä, että se on tosi kiva juttu! Mietin vaan, että mistähän hän niin tietää sen olevan tosi kiva. Tuskin on omia lantiolihaksiaan paljon treenannut :D
Neuvolakäyntejä ei täällä tiuhaan ole, ei ainakaan uudelleensynnyttäjälle. Kaksi kertaa olen nyt käynyt ja tänään olin lääkärissä takykardian (sydämen tiheälyöntisyys) takia. Muuten sitäkään ei vielä olisi ollut. Kilpirauhaskokeet otetaan. Hemoglobiini oli tullut aika romahtaen alas, joten täytyy vissiin alkaa jo rautaa syömään. Verenpaineet oli kanssa niin alhaalla, että eipä ihme että pyörryttää jatkuvasti. Mutta kuunneltiin siellä bonuksena sydänäänet vauvaltakin :heart:

Liikkeet: Kyllä tuntuu ja paljon! Ihanaa! :heart:

Semmoista aika omaa napaa tuli nyt..

C'mon rv. 18+2
 
Tuossa joku aikaisemmin kysyi, missä synnytän niin LKS:ssä olis tarkoitu ja syys- lokakuun vaihteessa. Virallinen LA 2.10 :D Raskausaika mennyt hiennosti, kerran on närästänyt, siinä kaikki :D Toisaaltahan se on ihan mukavaa, mutta toisaalta välillä aika epätodellinen tunne, että onko siellä mitään.. Murehdin jo tuossa aikaisemmassa viestissä, monta sivua sitten, että en oikein liikeitä tunne/ osaa tuntea. No torstaina seuraava neuvola ja heti kohta rakenneultra niin pääsee siitäkin jännityksestä!
Onko muuten joukossa ketään, joka olis joutunu pistämään rakauden aikana Klexane- piikkejä? Jos on niin milloin jouduitte aloittamaan? Ilmeisesti tuon rakenne-U:n yhteydessä mulle aloitetaan myös se :( Kyseessä siis geeni-virhe (minulla siis) ja riski tukoksiin moninkertainen, mutta mitäpä sitä ei tekis :) Ja toisaalta hyvä kun etukäteen tiedossa.

T: Tinkunen ja pikkuinen 19+3
 
Hei pitkästä aikaa!
Tänne ei suuria muutoksia kuulu. Maha ei ole vieläkään kasvanut kauheesti, mutta neuvolassa käyty ja sydänäänetkin siellä kuulu terhakkaasti (syke 150), joten kaikki kai ok.

Kenzieltä kysyisin tuosta kolposkopiasta, että onko sinulle tehty sitä ennen?
Minulla on nimittäin huomenna kanssa sinne meno ja vähän hirvittää, että eihän se kaikki ronkinta sitten vaikuta mitenkään tähän raskauteen? Ajattelin kyllä sanoa, että jos mitään riskiä on, niin todellakaan en suostu sitä antaa tehtäväksi. Oireet ei kuitenkaan enää ole niin pahat, ettenkö voisi odottaa raskauden loppuun ja mennä vasta sitten tutkittavaksi.

Ensi viikolla rakenneultra! :) Toivottavasti paljastaa sukupuolensa! Haluun nimittäin tietää!! :D

t. Untuvikko ja lapsukainen 18+2
 
Heipä hei kaikille! Mua suurestu huolestuttaa kun en tässä vaiheessakaan ( 18+2) tunne vielä liikkeitä :( Aikasemmin oon tuntenu hipsutusta mutta nyt en niin mitään. Ja kuitenkin kaks tuolla mahassa niin luulis tuntuvan enemmän. Välillä olo niin kuin ei ois ollenkaan raskaana...
Jotenkin niin ihanan kamalaa ku puoliväli jo kohta menoillaan,ja enkä oo mitään hankintoja vielä tehnyt.. Paitsi jos ei lasketa että pinnasängyt on jo valmiiksi ku miehellä on ennestään kaks lasta, nyt 4 ja 5-vuotiaat :)
Olo mitä mainioin, hirvittävät päänsärytki on tipotiessään!
 
4D-ultraan ei olla menossa, maksaa hunajaa... Jos olis ylimäärästä ja raaskis niin kyllä haluaisin mennä :)

Vilijonksu
Ihana mahakuva :)

Dreamer
Joo noin se meilläkin on että neuvolalääkäri kirjottaa saikkua jos tarvetta on.

Tinkunen
Kiva saaha muitaki LKS:ään menijöitä :wave: Mulla kans sama määränpää :) La 23.9 mut menee varmaan yli ku esikoinenki synty rv.41+3 niin eiköhän tämä synny syys/lokakuun vaihteessa :D

Minnuska
Tavaroita kerkee kyllä hankkia vielä ja liikaakin! Meilläki alettiin hankintoja tarkemmin miettimään vasta rakenneultran jälkeen... Nyt oon kyllä tehny listan jääkaapin oveen jo mitä puuttuu esikoisen jäliltä... Muutamia vaatteita oon ostanu ja imetystyynyn ku oli uus tyyny vain 10e:lla myynnissä niin pakko se oli ostaa ku semmosen haluan :)


Talvicci ja Torsti rv.20+4 :heart:
 
Astrelle Hurjasti onnea uuteen odotukseen! :heart:

Sokerirasituksesta: Myös minä joudun sokerirasitukseen. Juurikin sen takia, että olen yli 25-vuotias, ja sen takia että esikoinen oli yli 4-kiloinen. Esikoisesta sokerit oli normaalit, eikä mitään todettu. Nytkään neuvolassa ei pissassa ole ollut mitään, joten aika lepposin mielin olen menossa. Neuvolassa sanottiin että rv 24-28, ja kuulemma kannattaa varailla ajoissa aikaa, kun Espoossa ainakin saattaa olla vähän ruuhkaa. Itse jo varailin kesäkuun puolen välin tienoille, joten sitä odotellessa.

Dreamer Meillä saa ainakin olla sairaana 3 päivää ilman lääkärintodistusta. Sitten sen jälkeen vaaditaan. Itse en ole koskaan hakenut saikkua omasta neuvolasta, vaan suoraan Diacorista, koska sinne pääsen heti ja ilmaiseksi. Paljon kätevämpää.

(.) Maanantaina kävin pelkopolilla, ja oli suoraan sanottuna ihan turha käynti. No saipa ainakin puhuttua mukavia jonkun yli-lääkärin ja kätilön kanssa. Tänään sitten iltapäivällä rakenneultra, vähän jo jänskättää :D
Ja pääsen katsomaan hyvän ystäväni vuorokauden ikäistä vauvaa :heart: (tulispa se syksy jo nopeesti :D)
 
RR
Astrelle isot onnittelut :flower:

Mulla on neljättä päivää ihan kamala flunssa. Enää ei onneksi ole kuumetta, mutta pää täynnä räkää ja kurkku on edelleen kipeä. Onneksi sain saikkua ma-to, niin ehkä tässä ehtii toipua perjantaiksi töihin.

Liikkeitä en ole pariin päivään tuntenut, kotidopplerilla kuitenkin sydänäänet löytyvät heti ja "kuulen" kuinka se liikkuu, joten eiköhän kaikki ole ok :) Rakenneultra ois tasan viikon päästä, jännittää pirusti, kun toivotaan, että saatais tietää kumpi meille on tulossa.

4D:hen meinattiin mennä, mutta nyt ei olla varmoja, kun ostettiin toi kämppä, niin haluaisin laittaa kaikki rahat sen sisustamiseen ja pihan laittamiseen :LOL: Jos ei rakenneultrassa saada tietää sukupuolta, niin sitten mennään 4D:hen, varmaan viikolla 22? Femedaa ajattelin.

Vauvavakuutuspäätöskin tuli, se myönnettiin syntymättömälle lapselle :)


RR ja Pähkinä 19+0 (POKS) :heart:
 
Untuvikko82 Mulle ei ole ennen tehty kolposkopiaa. Mun historia sellanen, että v. 2008-2009 ollu papassa muutoksia ja sit kuitenkin ne on itestään parantunu täysin. Mut sitte kontrollissa 1,5 v. päästä oli taas lieviä muutoksia ja sit määräsivät suoraan ton kolposkopian kun kuitenki tollasa toistuvuutta näyttää olevan.
Mä luin niistä lapuista, että raskaus ei vaikuta mitenkään siihen, mutta tuo lääkäri ei kuitenkaan sitte halunnu sitä tehdä. Sanoivat, että raskauden aikana siitä aiheutuva vuoto on runsaampaa ja he joutuvat tekemään enemmän töitä sen tyrehdyttämiseksi. Sen takia mieluummin odottavat vielä puolisen vuotta, jolle tuo eilen otettu papa sitten näytä huomattavasti pahentunutta tilannetta.
 
Minnuska: Tiedätkö missä kohtii sulla on istukka? Jos on edessä niin sitten yleensä tuntuu myöhemmin. Mulla on edessä ollut nyt molempien lasten kanssa ja juuri eilen neuvolassa ihmettelivät kuinka olen jo vauvan tuntenut. Vauva on viikkoa isompi kuin mitä mulla on viikkoja eli olen nyt rv 16+3 ja vauva vastaa viikkoja 17+3 ja potkuja tuntuu kyljissä mutta ei edessä mitään.

Eilen olin neuvolassa tosiaan ja lähdin sieltä niin iloisena pois. Painoa on neuvolan mukaan tullut nyt komisen kiloa yhteensä koko aikana. Mun mielestä on tullut enemmän koska neuvolan merkitsemälähtöpaino ei ole mun lähtöpaino. Mutta siis painoa oli tullu viikossa 280g, verenpaine oli 120/75 josta olen todella iloinen koska viimeksihän sain sieltä mittarin kotiin kun olivat sen verran huimat lukemat (just ja just sallitun rajan sisällä), hb oli tipahtanu 130:sta 118:aan mutten saanut vielä rautakuuria. Huomaan kyllä että olen nuutuneempi ja arvelinkin että vois olla laskenut. Pissat oli ok, turvotusta ei ollut ja kohdunpohjan korkeuden mittas että olis 14cm (kumma että nyt jo mittailevat sitä kun esikoisen kanssa alettiin mitata vasta puolessa välissä) ja vauvan sykkeet oli 145 ja hyvä sykevälivaihtelu mitä nyt ikinä tarkoittaakaan. Tyytyväinen olen kun neuvolaan mennessä stressasin painoa ja verenpainetta.
 
Kiitos tuosta sormustiedosta! Heti piti kokeilla, ja poikaahan se näytti, eli tämä on nyt sitten tieteellisesti todistettu :D Laitoin vielä miehen tekemään, hän kun ei tiennyt, mitä sormuksen ylipäänsä pitäisi tehdä. Sitä tuo ranteesta tehtykin on aina ennustanut, ensin tyttö ja sitten poika :)

Sokerirasitustestiin ei täällä kuulemma ehdottomasti joudu. Ehtoja on kyllä tiukennettu, mutta esim. itse olen yli 25v ja mitään puhetta ei ole ollut rasituksesta. Ekalla käynnillä terkkari vaan totesi, että sinulle ei tehty rasitusta esikoisesta, ja vastasin, että ei sukurasitetta ja painoindeksi matala. Nyökkäsi vaan ja se jäi siihen. Tiedä sitten, onko se joskus vastassa, mutta luulisi tähän mennessä jotain jo sanotun…?

Kummit mietitään etukäteen, mutta pyydetään vasta vauvan synnyttyä. Mitään ei edes puhuta (siis aiheesta :D) heille ennen sitä. Näin tehtiin esikoisenkin kanssa. Nyt onkin kova mietintä, ketä pyytää… en oikein tiedä, kehtaako pyytää samoja ihmisiä toisellekin lapselle kummeiksi… olisi meille toisaalta luontevimmat ihmiset, mutta täytyy nyt miettiä.

Astre onnittelut ja kovasti tarrasukkia pienelle! :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa :)

c’mon ihana terkkari :D Ja totta, yhdistelmä alhainen verenpaine+romahtanut hemoglobiini=tuskaa…

Flunssasta täällä ainakin on ollut liikkeellä virus, joka on tosi sitkeä. Pitää juuri kovaa kurkkukipua ja kovaa nuhaa kolmisen viikkoa…

Olen niin kade teille, jotka jo pääsette rakenneultraan :) Millään ei malttaisi odottaa omaa, ensi viikon loppuun eli 21+1 asti pitää odottaa : / Mutta ihana juttu, että ekat alkavat jo päästä rakenneultraan. Niin se aika kuitenkin etenee :)

Branwen ja sissi 19+6, huomenna poksuu! :)
 

Yhteistyössä