~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Susse laitan sen tuohon etusivullekin :) Josko vaikka tekisi tuollaisen…

Niiskuneiti hui kauhea :O Ei koskaan tiedä, kuka naapurissa asuu… Toivottavasti hoituisi häätö alta että pääsisitte nopeasti eroon.

herttaliisa Jaksamista :hug: Meillä nyt 2v5kk neiti teki samaa tuossa vajaan 2v iässä. Parin tunnin nukutukset, hirveä itku ja huuto, ei meinannut rauhoittua millään. Meillä auttoi nukutusmenettelyn muuttaminen. Siihen asti olin vieressä, tassuttelin, hyssyttelin jne. Muutettiin kaava niin, että neiti vaan on sängyssään, ja istumme vieressä tuolissa lukemassa. Nostimme sänkyyn ekoina iltoina ehkä sata kertaa ja totesimme vaan, että nyt nukutaan (oli siis ihan vaan kiukku-, ei hätäitkua). Kolme iltaa hän jaksoi, ja nyt mennään tuolla tuolilla vieressä –menetelmällä pääsääntöisesti puolen tunnin nukutuksia, mutta rauhallisia – makaa vaan sängyssään ja odottaa unta. Kyllä teillekin vielä joku keino löytyy, joka auttaa :hug: Tuohon liittyi meillä siis paitsi itsenäistyminen, myös se, että pehmolelut heräsivät henkiin. Joku kehitysvaihe, vaikka paljon tietty lohduttaa… : /
 
Niiskuneidillä melkoinen naapuri :eek: Onneks meidän rapussa asuu melkeinpä yli 70v. populaa joten samanlaiseen tuskin täällä törmää ;)

Liikkeistä.. Onko se ihan normaalia, etten tunne MITÄÄN liikettä vieläkään?? Mua on ruvennut pelottamaan ettei tää vauva oo hengissäkään.. No viikko ultraan, missä asia selviää.. Oon niin panikoiva ihminen, varsinki ku tää raskaus oli niin odotettu ja haluttu, niin pelkään että se viedään multa pois :'( Muuten aika normaali olotila, siis yliherkkä ja jalka/selkäsärky. Sainpa vaan päähäni et mun pitäis tuntee liikkeitä jo ja hehheh. Ei jessus osaan kehittää kaikkee paniikinaihetta.

fannie ja örkki 19+0
 
branwen olihan tuo päässyt jo poliisin hoteista. Kuun loppuun sitä pitäs vielä sietää. Siellä se tuhoo sen asunnon lopullisesti. Ihan kivaa tappiota meille osakkeen omistajille! Ei tommonen rahaton narkki kuitenkaan maksa mitään korvauksia. Kaiken lisäks siihen on tulossa uudet vuokralaiset 1.6, mut ei ne voi muuttaa, ennen kun tuo kämppä saadaan kuntoon. Huhhuh mikä soppa!

fannie älähän sano, tiiä mitä pössyttelijöitä sieltä mummoista ja papoista löytyy ;)
Mulla on ihan sama pelko.. Pakko oli tilata doppler kotiin, en saa mielenrauhaa muuten. Mut sulla ei oo ees pitkä aika enää ultraa, eiköhän kaikki hyvin ole!! :hug: Ja jos sulla on istukka etuseinässä, ei oo mikää ihme, jos et liikkeitä tunne.
 
Liikkeistä: esikoista odottaessa tunsin liikkeet rv 23 lähtien (istukka oli edessä). Nyt olen tuntenut muutaman pienen liikkeen jo. Mm. tänään käydessä neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä - lähti karkuun laitetta, niin tunsin samalla potkun.

Tänään oli tosiaan neuvola. Ihanaa kuulla ne sydänäänet. <3 Mieli rauhoittui.

Kiloista: mulla oli tänään neuvolassa paino n. -4kg. Minulle sanottiin, että puoleen väliin asti saa paino laskea, sitten pitää pysyä samana. (minulla siis paljon ylipainoa)

Näin viime yönä ensimmäisen synnytys-unen. :) Oli hyvä uni, paljon helpompi ja "kivempi" kuin esikoisen synnytys.

6.6. on ultra ja juhannusviikolla on seuraava neuvola. Neuvola on joku laaja terveystarkastus, mies pitää tulla mukaan.

ÄitiDino + murunen 17+2
 
Tervetuloa Mrae ja Myrtille :wave:

RR:lle onnittelut kihlauksesta :flower:

Huh mitkä naapurit niiskuneidillä! :O Toivottavasti saavat häädön ja pian!

fannie
Tiiätkö istukan sijainnista et missä on? Älä huoli niistä liikkeistä :hug:

Ihania masukuvia olitte kans laittanu :)



Meillä oli tänään rakenneultra :heart: Johan sitä oli ootettu!
Vauvalla kaikki hyvin :) Hyvin kuvauksellinen oli ja kätilö sitä kehu ku sai niin helposti tarkat mitat otettua :)
Vastas rv.21+3 niinku nyt on, ainoastaan oliko se mahanympärys oli jonkun verran isompi ku nuo muut mitat mut sano et normaalia se silti on. Painoa nyt ultran mukaan 452g :)
Tuli puhetta kans tuosta esikoisen synnytyksestä ja siitä ku oli solmu napanuorassa, sano itekki et onneks se napanuora oli niin pitkä ettei se solmu ollu enempää kiristyny. Mulla jotenki siellä sitten alko itkettää ku tajus miten huonosti kaikki olis voinu mennä ku se kätilöki ite siitä ihan alko puhumaan... Mutta ei siitä sen enempää.
Niin ja istukka oliki etuseinämässä! Muistelen varmaan sitten omiani että olis aikasemmin sanottu et takaseinämässä :D Tuo kyllä sitten selittää sen miten hentosimpia ne liikkeet oli alussa ja välissä ei tuntunu mitään... :whistle:


Talvicci ja Torsti rv.21+3 :heart:
 
Kiitoksia vastauksista noihin lantionpohjalihasjuttuihin. :) Tartteepa alkaa jännitteleen paikkoja. ;)

Hyi kun luin tota niiskuneidin naapurijuttua. :/ Taas tuli sellanen "luojan kiitos meillä on omakotitalo"-olo. Mut on se siis kauheeta aatella, että noita narkkareita on jo suunnilleen joka paikassa. Ja vaikkei niitä varsinaisesti, niin niit neuloja yms. Just yks päivä koulumatkalla kattelin, et kivasti oli heitetty päiväkodin aidan viereen! :/ Onneks ite asun täällä maaseudulla, nii täällä kun kaikki tuntee tai tietää toisensa, niin osaa välttää näitä paikkoja missä paikalliset narkkarit viettää aikaansa...

Rakenneultrasta ootteko kuinka moni aikeissa kysyä sukupuolta sielä? Ite ennen aina ajattelin, et tulee kumpi tulee sen näkee syntyessä. Mut nyt sit ku alkaa oleen ajankohtaista, nii on jotenkin tullut sellanen olo, et kyllä mä haluaisin tietää. Onneks mieskin oli samoilla linjoilla, niin nyt sitten päätettiin, et kysytään jos suostuu kertomaan. :)

Sitten on pakko avautua, ku huvituin taas eilen lueskellessani facebookista juttuja. Nää tälläset tutut kun keskusteli sielä "vahinkolapsista" ja oli niin taas yleistetty, että ei jessus. KAIKKI vahinkolapsethan kun on joko narkkareiden tai teiniäitien lapsia tai sitten jonkun kostean baari-illan seurausta, ja koskaan ei oo isästä tietoakaan. Ja aina ne jää sukulaisten hoidettavaksi, eikä niistä koskaan oteta itse vastuuta. Ja siis tarina vaan jatkui ja jatkui ja loppuvaiheessa jo oltiin sitä mieltä, että vahinkolapsia saaneet pitäis suunnilleen ampua ja lapset lahjottaa adoptiojonoihin tms. :D En sitten viitsinyt siihen mitään kommentoida, kun ei olla vielä varsinaisesti täällä kotipaikkakunnalla mainostettu tätä tulevaa perheenlisäystä. Mutta huvitti vaan se, että onhan meidänkin tuleva lapsi periaatteessa "vahinko". Ite tykkään enemmän sanoa, et se on ylläri. Päätti tulla, vaikka vasta oltiin päätetty millon aletaan yrittää. :)

Mutta nyt aamupalaa ja lenkille.

pipituuna & tipi 20+5
 
Talvicille onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:
Mulla on niiiiiiin ikuisuus vielä rakenneultraan. :(

Herttaliisa Jospa tuo olisi kuopuksella jokin nopeasti ohimenevä kausi? Varmaan jotain eroahdistusta tuo lienee, noita kausiahan tulee ja menee, toivotaan että tämä menisi pian ohi!

Niiskuneiti Hui mikä naapuri! :O Toivottavasti saavat pian häädön!

fannie Älä huoli ettet tunne liikkeitä, ne voi ihan hyvin tuntua vasta myöhemminkin. Se istukan sijainti vaikuttaa niin paljon.

Tuosta virtsankarkailusta vielä, mulla ei oikeastaan ole ongelmana se että aivastaessa tms. karkailisi vaan mulla ongelmana on se että kun käyn pissalla niin vaikka kuinka yritän tikistää viimeisetkin pisarat pois niin aina pissalta lähtiessä karkaa vielä vähän. En todellakaan tiedä mikä tuohon nyt auttaisi, pikkuhousunsuojia käytän nyt ihan tuon vuoksi. Johonkin tuonne matkan varrelle siis jää vielä tippa ja se sitten tulee pissalta lähtiessä pöksyyn. :ashamed: Melkoisen nolon kuuloista, mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Ei mulla tällaista ollut esikoisesta, eikä esikoisen jälkeen vaan nyt sitten.

Painosta Eilen kävin pitkästä aikaa puntarilla. Lähtöpainosta olen miinuksella vielä 3,5 kiloa, mutta olen siis noususuunnassa. Eikä kyllä ihme kun katsoo tuota palloa. :O

Omaa napaa
Tänään on tosi tuskaisen oloinen aamu. Varmaan otin aamupalaksi jotain sopimatonta kun nyt mahaa turvottaa ihan kamalasti, olen entistä pallompi tänään. :O Ei tunnu että tulis mitään ulos, tuntuis että kumpa tuliskin niin vois helpottaa oloa. Tosin töissä nyt ei voi päästellä kuitenkaan. :D

Nyt olen alkanut kertoa raskaudesta vähän enemmänkin. Ei tätä kuitenkaan pysty enää salaamaan ja olen sitten muutamalle tutulle sanonut ohimennen, vaikka ajattelin että kerron vasta rakenneultran jälkeen "julkisemmin". Olen saanut aika ristiriitaisia vastaanottoja, suurin osa jättää onnittelematta kavereista ja tyytyy vaan päivittelemään että eikö tuo esikoinen ole vielä aika pieni. :O Vaikka syksyllä tuo on sen 1½ -vuotta, eikä siis ihan mikään maailman pienin ikäero ole tulossa. :O :O Kuten myös töissä aulaemäntä ei saanut sanottua mitään muuta kun että no huh huh että teillä vissiin esikoinen on ollut sitten niin helppo lapsi että uskallatte tehdä toisen heti perään.. No, eipä tää asia muille kuulu, kuitenkin lähipiiri (anoppia lukuunottamatta) on ottanut asian hyvin. :)

Mutta nyt taas töitä.

- Hapsiainen ja Lyyli (kummasti Lyylistä tippui Pellervo -nimi pois vaikka jotenkin poikaolo onkin, olkoot se kuitenkin nyt Lyyli) 17+1
 
niiskuneiti saisikohan yhtiö rahat sossulta, jos vuokralaisella ei ole niitä varaa maksaa? Tai ulosoton kautta? En tiedä, kunhan arvailen… no, kesäkuu ei onneksi ole enää kaukana :)

Liikkeistä älä fannie huoli, kyllä ne vielä tuntuvat :hug: istukan sijainti tosiaan vaikuttaa, ja ne alkavatkin yleensä tuntua vasta rv 20 tienoilla. Eiköhän se kuukauden päästä pieni monota jo niin, että toivoisit hiljaista hetkeä ;)

Unista viime yö meni ihan ihme painajaisten parissa, mutta näin myös ekan unen, jossa vauva oli jo syntynyt :heart: Istuskeli tyytyväisenä tulevan kumminsa sylissä. En vaan tiennyt, oliko vauva tyttö vai poika :D Mutta ei se kyllä siinä unessa huolettanutkaan.

Onnea Talvicci hyvistä ultrauutisista :flower: totta kyllä tuo, että onneksi aina ei etukäteen tiedä, miten hilkulla jotkin asiat ovat. Jälkikäteen niitä tulee sitten monesti työstettyä ja surtua useamminkin.

Sukupuolen aion kysyä perjantaina, miehen kanssa ei vielä hirveästi olla asiasta tosin keskusteltu :D Mutta siis esikoisesta oli molemmille selvää, että kysytään eikä kerrota kenellekään. Nyt joudun ultraan yksin, koska miehen pitää vahtia esikoista – toivon tosin, että jos kaikki on hyvin ja ultraajalla aikaa, niin saisivat tytön kanssa tulla nopeasti vilkaisemaan. Ajattelin siellä kysäistä sukupuolen ja kerron sitten miehelle, jos tuo tahtoo tietää. Eiköhän :) Tällä kertaa varmaan tehdään sukupuolesta julkinen, jos vaan selviää… tuo pieni tiedottaja pitää kuitenkin huolen siitä, että mummit sun muut kuulevat tulokkaan sukupuolen varmasti :D

Branwen ja sissi 20+5
 
Talvicci onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!!

pipituuna joo kyllähän tuolta fb:n puolelta saa välillä lueskella sellasia keskusteluja nimenomaan lapsiin liittyen, että auta armias! :headwall: Mun mielestä kaverini sanoi hyvin, kun sanoi että "vauva ei ole ikinä vahinko, raskaus voi olla". Onhan se totta, että ei lapsi voi olla vahinko, koska siinä vaiheessa on tehty jo tiedostettu päätös pitää se.

sukupuolesta sen verran , että mä tosiaan haluaisin kovasti rakenneultrassa selvittää sukupuolen. Mietin vaan, että onko se yleensä niin että jos on poika, niin tiedon saa varmemmin? Onko tieto tytöstä yleensä joku 70% varmudella annettu, kun taas pojasta usein melkeinpä täysin varmakin voi olla? Vai antavatko he myös paljon vastauksia niin että "varmasti on tyttö" ? Alkoi vaan mietityttämään että miten varovaisesti se yleensä muotoillaan :D

ON: hirveetä turvotusta ollu pari päivää, enkä ole voinut iltasin oikein tehdä mitään. Tai en ole uskaltanu, kun en ollut varma onko mahan pinkeys ruuasta johtuvaa vai mitä. Tänään kuitenki onneksi melkoisen normaali jo!
Mittasin aamulla painon, ja näyttäis että on ollu muutaman viikon ainakin samana, lähtöpainosta tosin taitaa olla se kolmisen kiloa nousua.


Kenzie 17+5
 
hapsiainen
Onpa kurjia kommentteja joiltakin :( Antaa tommosten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :hug:

Kiitos onnitteluista :)
On kyllä semmonen helpotus ku nyt on itelläki tuo rakenneultra ohi. Nyt jos alkas enemmän kattelemaan hankintoja pikku hiljaa. Listan oon kyllä tehny jo jääkaapin oveen :D
Vaunut nyt on hankittu,eilen käytiin niitä kattomassa. Haetaan vain ens viikolla kotiin ne.
Meillä esikoinen täyttää lokakuussa 2v niin tuplat päädyttiin hankkimaan jotta pääsen kulkemaan lasten kanssa :) Löysin käytettynä hyvään hintaan pari vuotta vanhat emmaljungan city cross tuplat :) Muuten on esikoisen jäliltä tarvikkeita ihan kivasti. Nuo vaunut nyt oli suurimpana ja sitteri pitää hommata ku esikoiselle ostettu oli ihan huono. Ja sitten joitakin isompia vaatteita pitää hankkia. Ja jotain pikkujuttuja, harsoja lisää ja sänkyyn sitä froteealustaa tms.

Meillä esikoinen alko sairastamaan yöllä. On kyllä kuuma ja väsähtäny. Onneks ainaki tähän asti mitä on pari kertaa sairaana ollu niin on menny helposti ohi ja melko äkkiä...


Talvicci ja Torsti rv.21+4 :heart:
 
Just kun olen ajatellut, että alkaa tuo alkuraskauden väsymys hellittää ja elämä voittamaan niin johan olen saanut uuden vaivan... Teen istumatyötä ja ei tarvinnut kovin kauaa istuskella, kun alkoi mahaa särkeä. Olen tässä yrittänyt kuulostella, että särkeekö vai jomottaako vai vihlooko mutta kyllä tuo särkyä on. Ja menee ohi kun nousee seisomaan/kävelee. Kasvaako kohtu näillä viikoilla jotenkin erityisen paljon vai mitä tämä on? Itse ajattelin, että nämä ovat varmaan kohdun kasvukipuja kun ei mitään vuotojakaan ole. Mutta hassua, että menevät ohi kun nousee pois istumasta.

Sukupuolesta: tieto annetaan tietääkseni varauksella - eihän siitä montakaan vuotta ole, kun ei noita tietoja edes mielellään annettu, koska ei ole 100 %. Eräällä tuttavallani oli ultrattu monta kertaa raskauden aikana ja aina sanottu, että tyttö tulee - ja poika sieltä sitten kuitenkin tuli :whistle: En usko, että missään sanotaan, että "varmasti tulee tyttö" vaan, että "näyttää tytöltä"

Ksylofoni 17+
 
sukupuolesta olen ymmärtänyt, että se on enemmänkin ultralaitteesta ja vauvan asennosta kiinni, että näkyykö sukupuoli. Ja ehkä vähän ultraajasta... Meillä ei rakenneultrassa neiti suostunut näyttämään, piti jalat tiukasti ristissä, ja myöhemmässä seurantaultrassa kun pyysin kurkistamaan, niin saatiin 100% tyttölupaus (rv yli 30 silloin). Kaveri taas sai rakenneultrassa 80% poikalupauksen, vaikka ultraajan selostus ultratessa kuulemma menikin että "tässä on se ja tässä on tämä ja sitten tässä on tämä... hmm... uloke" :D Ja tosiaan kannattaa varautua siihenkin, että vauva ei vaan näytä, niitäkin tapauksia on yllättävän paljon.
 
Eipä oo tullu täällä käytyä moneen päivään, kesti kyllä tovin lukia kaikki sillä aikaa tulleet viestit :)

Rr onnea kihlauksesta! :heart:

Hyi että mikä naapuri Niiskuneidillä! Mutta hyvä, että jäi kiinni ja joutuu lähtemään. Ei kauheen kiva ois ollu kyllä vauvan kanssa asustella jonku huumehörhön naapurissa! :eek:

Rakenneultrasta meillä vasta r-viikolla 22+0, eli täälläki jouvutaan pitkä tovi ootteleen, aika lailla kuukausi vielä : / Aijotaan kyllä ehottomasti sukupuolta kysellä, ei vaan millään jaksais oottaa enää! :)

Neuvola oli eilen ja kaikki oli vauvalla mukavasti. Sydänäänet oli hyvät, ei vaan kovin kauaa antanu kuunnella niitä ku karkasi alta pois. Ihanasti tunsin ku vauva pyörähti karkuun :heart: Eli liikkeitä tuntuu jo täälläki. On tuntunu jo yli viikon, vaikka onki istukka eessä. Aika varovaisia potkuja oon tuntenu ja oikeen tarkasti on pitäny keskittyä, että tuntee ne. Nyt eilisestä asti liikkeitä on tuntunu enemmän ja selvemmin, mieskin on jo mahan päältä potkuja tuntenu! Niin ihana tunne on ku toinen muistuttaa, että täällä sitä ollaan! :heart:

Äitiysvaatteista Tosi huonosti löytyy ainaki täältä Oulusta äitiysvaatteita! Tyyliin H&M ainut mistä oon löytäny.. Ja mun kokosia ei ollu ees siellä! Näköjään xs-kokoset ei voi olla raskaana.. ;)Tosi tukalaa on olla normi farkuilla ku mahaa painaa jo mukavasti.. Netistä löysin onneksi yhen sivun, missä myytiin halvalla pienikokosillekki äippävaatteita. Jos sitä selviäis vielä vähä aikaa ennen ku sieltä vaatepaketti tulee =)
 
pipituuna Meilläkin ns. vahinkoraskaus.. Että kai mekin tullaan oleen huonoja vanhempia :LOL: Meillä kävi niin että tammikuun puolessa välissä lopetin hormooniehkäsyn, kun ei sopinut mulle ollenkaan. Sovittiin, että aletaan käyttää kumia, mutta se jotenkin sitten vaan jäi käyttämättä.. muutenkin kun toi mun mieheni oli sitä mieltä, että ei pysty lisääntymään. (pitkä ja hupaisa tarina, mutta en jaksa selittää :D) Meillä siis aikaisemminkin tapahtunut "vahinkoja" joista en ole raskaaksi tullut ja miehellä on myös ex-tyttöystävien kanssa näitä vahinkoja käynyt ja kukaan ei ole raskaaksi tullut. No nyt kävikin niin, että sen tammikuisen hormooni lopetuksen jälkeen ei ehtinyt tulla kun ne tammikuun menkat ja helmikuussa tein positiivisen testin viikko sen jälkeen kun olisi pitänyt alkaa.. Mutta nyt voin kyllä sanoa, että vaikka kuinka vahinko olikin, niin rakastan jo nyt tätä pikkusta yli kaiken ja aijon olla sille maailman paras äiti!! :heart: Ja uskon myös, että niin moni muukin joka on saman kokenut.. :)

Nimistä Niinkun olen jo aikasemmin sanonut niin etunimi on jo suunnilleen päätetty, jos tulee tyttö.. Pojan nimeä ei osata edes miettiä. Mites muuten muut täällä aikoo ton sukunimen kanssa... Siis ei naimisissa olevat parit. Meillä on ollut vähän puhetta, että lapsi saisi mun sukunimen. Muutenkin ollut vähän puhetta, että jos mennään joskus naimisiin, niin mies ottaisi mun nimen.

äitiysvaattet En ole vielä ostanut, mutta hm:ssä kävin kattelemassa. Pakko varmaan kohta mennä ostamaan, kun mulla on enää vaan 2 housut mihin mahdun.. :D
 
Kauheasti lohdutusta siitä, että kun on istukka etuseinämässä niin ei tunnu liikkeet. Mua alkaa jo pelottaa, että mikä monottaja täältä sitten tulee! Etuseinämässä on ja liikkeet tuntuneet voimistuen aina 15 + viikoilta saakka... Oi voi... mä tahdonkin jonkun sumopainijan. Nytkin se tuolla alavatsassa tenuaa. Eikä tästä tunteesta voi erehtyä :heart: Mutta eiköhän nämä niillekin tule ja voimakkaampina koiven oikaisuina heti alusta lähtien, ketkä hieman myöhemmin tuntevat! :)

Nimistä ja sukupuolesta on ollut joskus alustavaa puhetta, mutta nyt tästä raskaudesta ei olla vielä mitään sen enempää puhuttu. Mies tosin sanoi, että ei tahdokaan tietää sitä sukupuolta ja mä taas tahtoisin. Mä olen niin hätähoosu että on vaikea kärvistellä loppuun saakka tietämättä, kun se kerran olisi mahdollista! Nyt pitää vielä miettiä mitä tehdään, ehkä se kätilö sit vaan sanoo sen mulle ultran jälkeen, kun mies on poistunut huoneesta.
Ja ihan vauvan nimestä on onneksin molemmilla samoja mielitiettyjä mitä olen ehdotellut. Ei ihan tavallisia, mutta ei väkisin väännettyjä. Sukunimestä sitten väännetään kättä loppuun saakka.

Mulla ei tuo vatsa ole juurikaan kasvanut, edelleen se pieni pönppö mahan jatkeena tuolla alavatsassa on. Sen olen huomannut, että nyt on enenevissä määrin alkanut vaatteet kiristämään ja puristamaan. Ja kellä täällä nyt olikaan sitä samaa, että istuessa alkaa vihlomaan tai kivistämään mahaa ja lähtee kun nousee. Housut vaikuttaa aika paljon siihen ja sit pitää ottaa tuolilla sellanen puolilöhö asento niin sekin auttaa... selkä suorassa istuminen on pahasta tai siltä se tuntuu :p

Mutta se siittä. Ei mitään uutta. Selkäsärkyjä ja niskajumeja edelleen. Onneksi saa sen jokailtaisen jalkapohjahieronnan, siitä en tingi vaikka selkä vähän jumittaisikin enemmän. Koirien kanssa lenkkeily tuntuu välillä kovin ylitsepääsemättömältä (laiskuus kai iskenyt ja mukavuudenhaluisuus), mutta onneksi ne ei anna paljoa vaihtoehtoja ;)

Niin ja talvicille onnia rakenneultrasta! Sitä odotellessa :) Se tosiaan vasta joskus 21+

Carriina ja tarris 17 + 5
 
Pitää tuohon "vahinkolapsi"keskusteluun osallistua sen verran että meillä on oikeastaan molemmat ns. vahinkoja. Esikoista "tehdessä" kyllä tiedettiin mikä voi olla lopputulos ilman ehkäisyä, mutta kun olin varma etten minä voi saada lapsia niiin pääsikin vähän yllättämään kun testi oli positiivinen. Mutta ei esikoisesta voi missään nimessä käyttää sanaa vahinko, se on maailman paras yllätys!

Ja tää toinen. Synnytyksen jälkeen käytettiin kumia ihan sen takia ettei pitkää ikäeroa haluta jos toinen tehdään. Kumi on kuitenkin helppo heittää sitten pois. No niin olikin. :D Se vaan tällä yhdellä kerralla jäi ja välillä kun oli käytetty keskeytettyä yhdyntää niin eipä tällä kerralla sitäkään "ehditty" käyttää. No, tapahtuneen jälkeen vielä sanoin miehelle ettei tästä kyllä raskaaksi tule että ovulaatio on ollut viikko sitten. :D Mutta toisin kävi... :D Eikä tästäkään voida käyttää sanaa vahinko, ihan yhtä rakas yllätys tästä on tulossa. :)
Olenkin nyt naureskellut miehen kanssa että pitäiskö mun lähteä kiertään yläasteita seksivalistuksen merkeissä, että jo-yksikin-kerta-riittää-raskaaksi-tulemiseen ja älä-ikinä-luota-varmoihin-päiviin. ;) :D Kun totta tosiaan eipä meillä ihan kamalan vilkasta seksielämää ollut tämän kakkosen tärppäämisen aikaan. Kyllä voi vaan sanoa että kohtalo puuttui täysillä peliin. :heart:
 
ksylofoni ja mahan särkeminen,
mulla on myös ollut parina iltana sellaista kuukautiskipujen kaltaista alavatsasärkyä. Housuista se ei oo kyllä johtunut, kun kaikkia pitää jo rullata tonne lantiolle. Eilenkin kävin reippaalla metsälenkillä koiran kanssa ja sen jälkeen tuli epämukava olo. Viikonloppuna mulla oli myös vihlovaa särkyä tuolla jossain lonkkamaljojen syövereissä - oiskohan tuntemukset kuitenkin sitä, että pikkuinen tekee itselleen lisää tilaa :whistle: En ole itse kovin huolissani, kun ei ole mitään vuotoja, sydänäänet kuuluu ja kivut menee aina parissa tunnissa ohi.

Äitiysvaatteita tilasin HM:n nettikaupasta ja mun mielestä niiden topit yms on ihan jees, eikä turhan hintaviakaan. Käytin tilatessa normaalikokoa. Kaupoissa on kyllä ihan surkeat valikoimat - Stockan Mamaliscious-valikoimakin oli todella synkkä väritykseltään. Ilmeisesti ei oo kauheesti kysyntää...?
 
Paino oli taas tippunu kilon, kun kävin eilen neuvolassa. Ja täti laski, että olisi koko aikana lähteny 320g/vko ei kuulemma nyt vielä tarvii huolestua. Kunhan tuossa puolenvälin jälkeen alkaisi tulla sitten vähän jo lisääkin... En siis ole mitenkään kovasti ylipainoinen ainakaan 165/70 oli ekassa neuvolassa ja siitä nyt sitten on laskenu vaan! Vaikka koko ajan suht normaalisti pystynyt syömään.

Ruokavalio Meillä tosin ollaan vähähiilarisella ruokavaliolla oltu varmaan vuoden verran! Alkuraskaudesta himoitsin kaikkea hiilaripitoista, mutta tuossa pari viikkoa sitten huomasin kovan närästykseni olevan sidonnainen hiilareihin, eli nyt on taas pannassa pasta, peruna, riisi ja vaalea leipä! Heti on muuten taas paljon perempi olo!! Missäx karkkeja himoitsen ja pikku pussin päivässä niitä imeskelenkin, se on ainoa paheeni! :) paitsi tietenkin colajuomatkaan eivät ole se paras juoma, olen saanut pidettyä sen yhdessä lasillisessa päivässä. PahaPaha himoni tosiaan olisi energia juomat ja olenkin ihan tulisilla hiilillä sen takia!! Ostan miehelle tölkin ja pari huikkaa siitä verotan aina silloin tällöin ja sain neuvolastakin siunauksen tälle, kun valittelin että menee ihan mahottomaksi, kun koko ajan päässä vaan pyörii energiajuomat! :)

Vointi Liikkeet tuntuu päivittäin jo ihan selkeesti, mikä tuntuu ihanalta ja mieltä rauhoittavalta. Käteenkin asti olen pari kertaa töytäisyt tuntenu. Mies kovasti yrittää iltaisin korva vatsallani, jutella ja houkutella pikkasta potkiskelemaan! :) Taitaa isi joutua vielä pari viikkoa odottaa, enne kuin päsee kunnolla tuntemaan!?
En edes ollut tajunnut kuinka koko ajan pelkäsin jotain pahaa tapahtuvaksi, ennekuin eilen neuvolassa terkka otti puheeksi marraskuisen keskenmenon. Tekipä hyvää puhua se kökkö pois sisältä!
Neuvolassa muuten kaikki hyvin, sykkeet saatiin kuulumaan, pitkän odottelun jälkeen, pikkanen intoutu potkimaan anturia joka kehtasi tulla häiritsemään! Sykkeet pyöri 148-155 mitä lie sitten tarkoittanevatkaan ;) Kovasti juteltiin tuosta mun selän kunnosta ja jotain jumppaohjeita vaan lykkäsi mukaan, itsehän en näin liikunnanohjaajana olisi osannu hommaan muuten ryhtyä! ;)
Väsymys painaa ja huippaus on ja pysyy, mutta niiden kanssa olen jo oppinut elämään!
Supistelemaan on alkanut kovin, mikä ei olekaan niin kovin miellyttävää! :( Terkka oli vielä sitä mieltä, että seurailen nyt niitä ja yritän ottaa rauhassa. Mutta kun mielestäni niitä on tullut jo ilman mitään sen kummempaa rasitusta. No viikon annoin aikaa itselleni seurailla ja sitten jos siltä tuntuu niin tarvii pyytä lääkäriaikaa. Ei vaan tuntuis jotenkin kovi kivalta vielä jäädä saikulle, mutta tilanteen mukaanhan se on elettävä! :(

Eipä tässä muuta nyt tule raskausdemetikolla mieleen...

Miina ja Möntti 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Liikkeistä oli ollut puhetta. Istukan paikkaa en tiedä, mutta niitä on tuntunut nyt muutaman viikon enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Välillä menee pari-kolmekin päivää, ettei mitään, ja sitten urakoidaan sekin edestä :heart:

niiskuneiti hui, mitä naapureita :O Meillä oli kerran ihan ”tavalliset” häädettävät bilettäjänaapurit, ja se pari viikkoa, jonka ehtivät seinän takana asua, oli ihan riittävän pelottavaa aikaa. Onneksi asia selvisi!

Sukupuoli varmaan kysytään, ainakin niin on puhuttu. Ei kuitenkaan kerrota sitä vielä, ehkä myöhemmin, jos tarve vaatii. Mutta itselle tiedoksi :)

Ruokavalio ei hirveästi ole muuttunut raskauden myötä, mitä nyt tietysti nuo kielletyt ja rajoitettavat ruoat olen huomioinut. Suolaista menisi, makeaa ei niinkään.

Mrae ja pieni 20+4
 
Kyllä on hurjan kuuloset naapurit niiskuneidillä :( Toivottavasti pääsette äkkiä eroon niistä..

Liikkeitä oon ollu tuntevinani jo 15 viikosta saakka, aina silloin tällöin. Nyt tuntuu jo aika hyvin mutta saattaa tuntua esim kerran tai kaksi vaan päivässä,ettei kovin usein niitä vielä tunne.

Sukupuolesta, Tänään tosiaan oli neuvola ja meillä ultrataan joka neuvola kerta. No neuvolatäti sano että haluanko tietää sukupuolta,ei kuulemma aivan varma ollu että rakenneultrassa vielä varmistaa mutta sukupuoli oli aivan toista mitä olin veikannu:D No oottaa vielä sinne rakenneultraan sitten vasta tietää vähän varmemmin.

Ruokavalio sama kun ennen raskautta, herkkuja tahtoo vaan enemmän mennä:ashamed:

Maria ja toukka 17+3
 
RR
Heissan taas :)

Täytyy vaan todeta, että huhhuh, mitä naapureita niiskuneidillä!

Eilen sain sitten sormuksen sormeeni ja ollaan niin onnellisia :heart:
Juuri tulin rakenneultrasta ja siellä kaikki oli niinkuin pitääkin. Baby on n. 20cm pitkä ja painoa n. 400g. Vastasi päivälleen viikkoja eli 20+0 tänään. Sanoikin, että teidän vauva kasvaa just oikein =) Kaikki sydämen kammiot oli ok, aivot oli ok, virtsarakko, munuaiset, pallea yms. ok. Kaikki raajat oli normaalit ja sehän se oli, POIKA :heart: ei ollut epäilystäkään, kätilökin sanoi, että ohhoh, kylläpä näkyykin hyvin :LOL:
Mies huusi Wuhuu, se on Viljami! Eli nimikin on siis jo pojalle valmiina. Poikaolon voi päivittää poikalupaukseksi.
Istukka on etuseinässä, mitä arvailinkin, vaimentaa liikkeitä siis tosi tosi paljon. On melko alhaalla, mutta kätilö sanoi, että ei kuitenkaan liian lähellä kohdunsuuta, että siitä koituisi mitään ongelmia.


RR ja Viljami 20+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
RR
Onnea poikalupauksesta ja siitä että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Liikkeistä...
Mies tais tuntee ekan kerran liikkeet mahan päältä öö oliko se joskus rv.20+ jotain... Samoiten reilun viikon potkut on näkyny myös mahan päältä :)


Talvicci ja Torsti rv.21+5 :heart:
 
Hei! Ilmottautun joukkoon mukaan =)

Laskettu aika 23.10, olen 31-vuotias ja kolmatta odotellaan. Pojat -04 ja -06 syntyneitä. Tyttö olisi toivelistalla, mutta saapa nähdä miten käy. Jotenkin en usko siihen mahdollisuuteen, vaikak tämä raskaus onkin ollut aika erilainen kuin pojista. mm. hormoninäppyjä naamari täynnä kun pojista iho muuttui tosi hyväkuntoiseksi. Synnytyssairaalana TYKS.

Mukavan aktiivista porukkaa täällä pinon koosta päätellen ;)

Vointi on suht hyvä. Supistelee jonkin verran, mutta johtunee siitä, että en oikein osaa olla paikoillani. Rakenneultra 30.5 ja liikkeitä olen tuntenut n. viikolta 14 tosi hiljaisina ja välillä on päiviäkin välissä. Taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinässä vaimentavat liikkeitä paljon. Kieltämättä tulee välillä aikamoinen paniikki kun ei päiviin tunnu liikkeitä. Huomenna neuvola joten pääsee sentään kuuntelemaan sydänäänet.

Koitan lueskella pinoa läpi alusta asti, että pääsisi kartalle :)

Neilikka79 ja Möllerö 17+3 (tai jotain sinne päin)
 

Yhteistyössä