~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

Lista päivitetty, hihkukaa, jos jotain meni ohi :wave: Ja onnittelut ihanista ultrauutisista ja –kuvista. On ne suloisia nuo pienet jo tässä vaiheessa :heart:

Tuli tuosta lapsilukukeskustelusta mieleen, että onko meitä paljonkin, joille tämä raskaus on varmasti viimeinen? Meillä luku saa jäädä tähän kahteen, eli kaiken yritän ottaa tästä ajasta nyt irti. Joskin mahdollista on, että jos tämäkin tulokas on tyttö, kuten ultrassa lupaili, niin mies saattaa jossakin vaiheessa haluta vielä kolmannen… Hassua muuten, että tämä ja edellinen raskaus ovat olleet ihan erilaiset oireiltaan ja muutenkin, ja silti tyttö olisi molemmista tulos :)

Lisse laitanko sinulle tyttöolon?

Talvicci meillä on sama tilanne, että esikoisen ajalta on äitiyspakkauksesta ja muutenkin vielä kaikki tallella, kun ei ole tullut tarvetta laittaa eteenpäin. Siksi otetaan rahana. Onhan se toki summana pienempi kuin mitä tuo pakkauksen arvo on, ja niitä vaatteita olisi ihana hypistellä… Mutta ajateltiin kuitenkin, että kun esikoinen sai vielä lahjaksikin paljon vaatteita, niin hukkaan se pakkauksen arvo menisi. Ennemmin sitten ostetaan sillä rahalla pari kivaa uutta bodya, seisomalauta vaunuihin ja muuta tarpeellista. Meidän tulos oli, että oli miten paljon arvokkaampi tahansa se pakkaus verrattuna rahaan, niin hukkaan se arvo menee, kun niitä vaatteita ei ehdi käyttää. Mitä hankintoja rahana ottavat meinaatte sillä rahalla tehdä?

Matilda Minua on kanssa harmittanut, kun on tässä pari viikkoa laitettu uutta kotia ennen muuttoa. Maalattu ja tehty muuta pientä remppaa. Ja mies maalaa ja tekee hommat, minä istun ja leikin esikoisen kanssa ja hoidan ruoat pöytään… : / Toisaalta kovasti kutkuttaisi päästä itse sen telan varteen, mutta kun en uskalla, ettei tee hallaa sikiölle, toisaalta ärsyttää, kun esikoinen pyörii sitten minun jaloissa 24/7. Mutta aika aikaansa kutakin… Jaksamista, toivottavasti mies ymmärtäisi sinunkin puolesi asiassa :hug:

Branwen ja Sissi 21+4
 
Gin

En oikeen tiedä otanko vaiko en.Otettiin viimeksi ja esim ulkopukua en käyttänyt kertaakaan koska ei ollut mieleeni...nyt taas pakkauksessa ois sellanen jota vois käyttää kummalla tahansa.
Makuupussiakaan en edellisvuotisesta käyttänyt kertaakaan enka joitain vaatteita ..Pitää siis pistää niitä eteenpäin...

Rahana se vaan on niin järjettömän pieni tuo pakauksen summa..että melkeen haluis ottaa pakkauksen vaikka joka pennille ois varmasti käyttöä.Pitää ostaa tuplaratasta,isommalle turvaistuinta ,sänkyä,patjaa.... kaikenmoista:p

Liikkeistä
Hih eilen ,tuntui miehenkin käteen myyryläisen muljuamiset :heart:
Pisteli vähän hihittämään vaikka tuntenut liikkeitä jo 16+3 asti silloin tällöin mutta nyt paljon tuntuvammin ja selkeämmin.
Selkä oli eilen ekaa kertaa kipeä mutta johtunee seisoskelusta hellan äärellä,nimittäin 9 (10) vuotiaan synttärijuttuja leipoilin pakkaseen,+ ruoanlaitto,lenkki,pyykit jne...aamulla olo oli kuin kivirekeä ois yön raahannut.: /

Kaitpa se pitää ruveta tukivyötä jo käyttämään pikkuhiljaa..kiva vaan tällee kuumilla ilmoilla joo kun "muutenkaan " ei oo kuuma :D

Joo edelliseen piti kommata että, Miehet ne ei osaa aatella.!!! Kantais itse kropassaan pikkuista ja tekis siinä samalla kaikkea muuta ja vähän enemmänkin : /:p
Tuliskohan valitusta?;)

Ei mulla kai muuta ollut ..taidan mennä makaamaan kun väsyttää..päikkäreille ei kuiteskaan näin aamutuimaan kun tyttökin tuossa hereillä :whistle:
Illalla yritetään mennä vesijuosuun 19 veen kanssa sitten..toivottavasti halliin mahtuu ;)

Ihanaa maanantaita jokaikiselle masun kasvattajalle :heart:
 
Omanapaisesti heti alkuun, että rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :heart: Painoarviota ei saatu, mutta viikkoja vastasi kuulemma päivälleen. Helpotti mieltä, nyt osaa taas vähän paremmin nauttia tästä raskaudesta :)

Mahakipuja on täälläkin ollut aika usein, millaisia milloinkin… Jotenkin tuntuu, että kun koko ajan sattuu johonkin (anteeksi valitus :D) niin ei niihin jaksa edes kiinnittää huomiota… Selkeä ero alkuraskauteen, jolloin joka ikistä pientä vihlaisua mietti ja pohti ja pyöritti päässään monen monta kertaa. Nyt on sitten sen sijaan alkanut pelottaa, että vedet menevät ennenaikaisesti tai synnytys muuten käynnistyy ennen kuin pitäisi :ashamed:

Ihania ultrakuvia ja onnittelut lupauksista! :heart: Onko muuten kenelläkään tietoa, saako poikalupauksen ”varmemmin” kuin tyttölupauksen? Meille ei sanottu oikein juuta eikä jaata, vaikka kurkkasi jalkoväliin eikä siellä mitään ylimääräistä näkynyt. Eli sen perusteella minulle voi päivittää tyttöolon :)

Myrtille ihana peitto! Haluaisin kanssa neuloa pienelle jotain, mutta tuntuu, että kädet ovat niin täynnä työtä jo muutenkin… ehkä sitten kesällä, jos lomilla olisi vähän enemmän aikaa :)

Äitiyspakkausrahalla ostetaan varmana kaikenlaista pientä tarpeellista, vielä ei ihan tarkkaan tiedetä… Ehkä turvaistuimeen uppoaa se raha.

Mrae ja poikatyttö 21+2
 
Lapsiluku jää meilläkin tähän kahteen! Ainakin siis suunnitelmien mukaan, koskaanhan ei tiedä kuinka elämä heittelee! :) Mutta kierukka laitetaan takaisin paikoilleen, heti kuin vain mahdollista!

Äippäpakkaus/rahat me emme siis ota pakkausta, koska vaatetta on jo niin paljon esikoisen jäljilta ja kavereilta saatuna, ettei mitään järkeä ottaa! Hukkaan menisi tosiaan sen arvo... Kyllähä tuo summa oikein sijoitettuna on ihan hyvä, vaikkei tosiaan ylläkään samaan kuin itse pakkaus! Me sijoitamme ne vaunuihin, ostan vuoden vanhat Emaljungat kaverilta 200€, eli itselle jää enää pieni summa laitettavaksi. Meillä ainakin kannattavin ratkaisu!

MiehetAAARGH!! Meillä mies lähti käymään lauantaina keskustassa, kun minä painelin nukkumaan. Meni siis käymään moikkaassa ja hakemassa pari lainassa ollutta juttua kaveriltaan joka työskentelee baarissa. Pyörällä lähti ja piti vaan kävästä... Mutta tulikin vasta kolmen maissa takaisin:mad: Käy siis aika usein moikkaamassa yöllä baarissa työskenteleviä kavereitaan, meidän mentyä nukkumaan. Ei muuten heitä juurikaan enää nykyään näe, joten ollaan sovittu että käy sitten siellä heitä moikkaamassa silloin tällöin! En siis tidä mikä siinä tällä kertaa niin pisti ärsyttämään, varmasti se kun reissu venähtikin ja itse en saanutkaan nukuttua kun säpsähtelin hereille ja tarkistelin että joko tuli...
Meillä oltiin siis, koko eilinen päivä mykkäkoulussa!! Käytiin aloittamassa kesän ulkouimala kausi, ja jopa siellä oltiin ihan tuppi suuna ja lapsellisesti mieltäni osoittaen kieltäydyin edes laittamasta aurinkorasvaa herran selkään :)
Tänään saatan jo harkita herralle puhumista, saa nähdä kuin käy kun tulee töistä ;)

Eipä tässä tällä kertaa muuta, taidan painua takas nukkumaan.... Sairaslomalaisella kun on tällänenkin mahdollisuus!!

Miina Ja Möntti 18+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mahakivuista. Olen tähän asti välttynyt vihlaisuilta yms, mutta viime yönä vihlaisi kyllä senkin edestä. Yritin kääntää unissani nopeasti kylkeä niin heräsin kamalaan vihlaisuun, joka ei meinannut mennä edes ohi. Sitten kun sain kammettua itseni siitä asennosta toiseen niin helpotti, olisinko ollut jotenkin pahassa asennossakin mistä sitten yritin nopeasti kääntyä, eipä onnistunutkaan.

Mä luulen että meillä tuo äitiyspakkausraha menee mahdollisten tuplien hankkimiseen. Vielä ei olla niitä tuplia edes mietitty kovin vakavasti, mutta eiköhän se tule vielä eteen että ne joudutaan hankkimaan. Ei tuo esikoinen jaksa kuitenkaan seisomalaudalla seistä.

Mä vannoin tässä alkuraskaudessa että tämä raskaus olisi viimeinen, mutta kummasti nyt on jo ajatus muuttunut siitä ja on tullut puhe että jos se iltatähti sitten viiden vuoden päästä tehtäis. ;) No, saa nyt nähdä mikä on tilanne myöhemmin. Sitä alun pahaa oloa en vaan enää halua!

ON Tällä hetkellä on ihan hirveä myllerrys mahassa. Potkii ihan hulluna, tuntuu käteenkin ihan selvästi. :heart: Voi että kun menis nyt pari viikkoa nopeasti niin päästäis sitten ultraan kurkkaamaan pientä ja jospa se vähän vilauttais sukupuoltakin. :) Tuon rakenneultran jälkeen ajattelin sitten infota kavereitakin että meille on tulossa perheenlisäystä. Vain nämä lähimmät ystävät tietää joita nyt olen nähny, mulla asuu paljon kauempana kavereita joita näkee harvemmin, mutta soitellaan usein niin näille on uutinen vielä kertomatta. Myöskin sukulaisista ei suurin osa tiedä.

Mutta nyt taas töiden kimppuun. Puolilta päivin pitää lähteä kyseleen pankista kuinka paljon ne antais meille lainaa taloprojektia varten. :O

- Hapsiainen ja Lyyli 18+0
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista jälleen kaikille mahottomasti :heart:

Tsemppiä kaikille taloprojektin kanssa työskenteleville. Se on varmasti stressaavaa aikaa kaikkinensa. Me asutaan edelleen vuokralla, mutta omaa taloa katselen kyllä jo kovasti. Miestä ei niinkään kiinnosta, sille ois varmaan ihan sama, vaikka asuttais tässä melkein 1000 euron vuokra-asunnossa loppuelämä, mutta kyllä se oma on oltava. Ja oishan se ihanaa saada lapsi sitten kun asuu jo OMASSA kodissa, eikä ihan heti tarvitsisi lähteä mihinkään muuttamaan, mutta tuskin se nyt meillä tulee tapahtumaan ihan heti.

Hei, mistä te olette ostaneet / ajatelleet ostaa vaunut? Olen kuullut, että tilaamalla saa edullisemmin, mutta mistä tilaamalla esimerkiksi? :confused: Mulla ei ole mitään tietoa näistä asioista ja pelottaa, että tietämättömyyttäni ostan vääränlaiset/liian kalliit tms. Ja millaisia ominaisuuksia te arvostatte vaunuissa?

Terrrrrkuin Liisikki ja Pulla joka paisuu kuin pullataikina x)
 
RR
Mrae: En mä nyt tiedä saako poikalupauksen helpommin, mutta meillä vauva kääntyi itsekseen just niin, että "kuvakulma" oli suoraan alhaalta päin kohti vehkeitä ja ihan selvästi näkyi pienet kivekset ja pippeli :LOL: Joten jos noita ei olisi näkynyt, niin aika selvästi se ois silloin ollut tyttö.

ON: tuntuu kuin vatsa repeäisi sisäpuolelta, koko ajan kolottaa jonnekin ja repii. Istuminen on yhtä tuskaa, kun alapäätäkin kolottaa ja vihloo. Valivali... Mutta yritän olla liikaa miettimättä. Onneksi tulee tuo muutto parin viikon sisällä ja pääsen jo ensi viikolla aitaamaan omaa pihaa ja istuttamaan pensaita, sekä maalailemaan yhden seinän uudessa asunnossa :)

Oikein hyviä vointeja mammoille!

RR ja Viljami 20+5 :heart:
 
Mrae Meillä myös se lyhyt vilaus, mikä nähtiin, tuli suoraan alhaalta päin. Meillä taas näkyi vain sellaisia samansuuntaisia viivoja :) Vissiin ihan erilainen näky kuin tuo RR:n näkymä ;) Jäin kanssa ihmettelemään, kun kätilö ei kuitenkaan varmaksi uskaltanut luvata... että oliko vain jotain luontaista varovaisuutta vai oliko asiassa sitten jotain oikeasti epäselvää.
 
Maanantaita kaikille!

Ihania ultrakuulumisia niin monella:heart:
Meillä ultra vasta viikonpäästä 30.5 ja todella liimaan itseni siihen penkkiin kiinni elleivät suostu sukupuolta edes arvailemaan :rolleyes:

Väsymys |O on tosi lamaannuttavaa välillä. Eilenkin menin nukkumaan kahdeksalta! ja silti ihan koomassa. Sairaslomaa taitaa olla pakko ottaa tämän olon kanssa, supistaa, turvottaa ja päätä särkee... neuvolassa sitä jo ehdottivat viime viikolla, mutta ajattelin nyt koittaa tämän viikon vielä töissä ainakin... kolme viikkoa olis enää ekaan kesälomapätkään...

Mielialat on olleet tässä raskaudessa aivan erilaiset kun kahdessa edellisessä poikaraskaudessa. Silloin olin lauhkea kuin lammas.. ei ottanut juuri mikään päähän.. nyt olen yhtä raivoa :flower: ja itkettää ihan idioottimiset asiat :xmas:

Tukisukat :headwall:ajattelin käydä investoimassa... jalat ihan törkän turvonneet ja tuntuu, että poksatelevat rikki.. jos niistä sais jotain helpotusta edes.

Liikkeet edelleen aika vaimeita eikä mitenkään säännöllisiä... mutta etupuolella oleva istukka ja taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttavat siihen asiaan.

Kaikille rakentaville tsemppiä... Me päästiin muuttamaan vuosi sitten rakentamaamme taloon jota tehtiin oikein pitkän kaavan mukaan kun kaikki tehtiin itse... tokan vauvan kanssa kun tultiin synnäriltä niin sen jälkeen ei miestä juuri näkynytkään kun iltakymmenen jälkeen moneen vuoteen.. Edelleen on paljon tekemistä pihan ja yläkerran suhteen, mutta tilanne on kuitenkin helpottunut ja toivonkin, etten tätä vauvaa enää joutuisi ihan yksin hoitamaan :kieh: Mutta ymmärrän niin noita teidän ajatuksia... ei se ole TODELLAKAAN se mies joka on saa tehdä asioita omaan tahtiinsa, joka siinä on kovilla!!! Mullekin oli ihan lomaa kun pääsin yksin raksalle jotain tekemään...

Tämä on mulle kans viimeinen raskaus... joskus leikittelen ajatuksella, että neljännen jos tekis tähän heti perään.. mutta nyt kun puolessa välissä (okei vielä vajaassakin) alkaa olo olemaan näinkin raskas niin en taida enää tähän ryhtyä. Siksi toivonkin nyt kovasti tyttöä :rolleyes: kun muuten se jää saamatta. Koitan nauttia kaikesta ja valittaa mahdollisimman vähän :LOL:

Työmotivaatio on täydessä nollassa. Niin paljon mielulummin olisin tosiaan pesimässä kotona :D
 
Meillä on rakenneultraan enää sen pari viikkoa ja vieläkään ei olla päästy yhteisymmärykseen, halutaanko nähdä vai ei. Mies haluaisi säilyttää sen jännityksen loppuun saakka, itse olen aivan kahden vaiheilla. Mietin kyllä reaktiotani, vaikka sukupuolella ei ole väliä, että jos se onkin tyttö, kun koko ajan olen ollut ihan poikaololla liikenteessä. Sen näkee sitten, viimeistään synnärillä;)

Erehdyin katselemaan vauvan vaunuja. Ei justus minkä hintaisia nuo teutoniat muun muassa... taidan itte rakennella sille ne jostain puusta ja vetää renkaat kiinni. Halvimmat näkemäni oli 300 € kieppeillä (uudet siis) ja ne näytti renkaista juur siltä, että ku alamäki tulee, niin renkaat lähtee jokainen irti ja pyörii mäkeä alas ja talvella kerää kaikki lumet jos suostuu lumihangessa liikkumaan :D Kai sitä jostain pitää noihin repästä.. eikä varmana ole edes se kallein hankinta. Mutta ennemmin sijoittaa sellaisiin, mitä käyttää joka päivä, kuin sit ostaa kalliilla jotain mitä ei joka päivä tarvitse.
Täällä on jo kyselty, mutta onko jollain tiedossa sopuhintaisia (n. 500 €) vaihtoehtoja hyville jopa maastossa toimiville (pururadalla ja hiekkateillä tullaan aika paljon käppäilemään koirien kanssa) vaunuille? Olin vähän hukassa kun noita katselin.

Branwen: Juuri juteltiin yhden äidin kanssa, kuinka heille loppuun asti oltiin sanottu, että tyttö tulee, kun näkyi vain noita viivoja ja synnärillä yllätys oli "suuri" kun sieltä tulikin poika. Ehkä tuon takia, eivät kovin lupaile epäselvissä tapauksissa, toisilla sikiöillä tuo alapää on niin turvoksissa, ettei aina erotu helposti.

Näh, mä taidan lähteä ostamaan maitorahkaa ja nappaan juur tekemääni mustikkakiisseliä tuosta mukaani ja voila, sitten ajamaan töihin. Vointeja kaikille!

T. Carriina ja kasvava tarrasukka 18+4
 
Pikaiset ultrakuulumiset, eli tänään se pelätty rakenneultra oli.. Ja kaikki oli hyvin :D Pienen, ohikiitävän sekunnin ultraajan aloitettua näin vauvan pään mutten liikettä ja olin ihan varma, että se oli siinä. Mutta ei, tais olla vaan väsyksissä, koska rupes sit liikehtimään ja pyörimään oikein kunnolla. Juu, kaikki oli normaalia, vastas viikkoja ja se oli normaali!! :D Mun on vaikea käsittää kaikkee, olin jotenkin niin varma että tää onni otetaan multa tavalla tai toisella pois.. Sukupuolesta ei voi sanoo mitään, tyyppi oli niin vilkas että. Ehkä jännempää näin. Vähän harmittaa kun ei saatu kuvia.. Tosin joo, ei se haittaa siihen verrattuna, miltä nää hyvät uutiset tuntuu <3

Ja istukan paikka on tosiaan etuseinämässä - ei siis ihme, etten tunne mitään.

Lääkäri vaan ihmetytti. Oli semmonen jähmee setämies, joka ensimmäisenä totes sellasella "voi harmin paikka"-äänensävyllä et kyllä tää hengissä näköjään on. Joo-o, niinhän on :'D Mun mielestä vaan oli outo kommentti lääkärin suusta :D

Joooopa joo. Nyt on pakko mennä päikkäreille o_0

fannie ja örkki 20+0 <3
 
Moikat :wave:

Apua kun noita teidän ultrakuvia katsoo, näytin eilen miehelleni jonkun kuvan ja kyselin että tietäisitkö tästä ette kumpi tulee :D Ei ainakaan meidän katsomisella näköjään parane mitään johtopäätöksiä tehdä. Oon kyllä aika varma että ei taideta kysyä sukupuolta jos sattuisi näkymään. Tulkoon yllätyksenä! :)

Lapsiluvusta: minä olen aina ajatellut että haluan 3 lasta mikäli niin tultaisiin suomaan! Nyt tämä raskaus on kyllä ollut tuon pahoinvoinnin suhteen niin hankala, että saa nähdä milloin olen valmis samanlaisen oksennusrumban läpi käymään vai olenko milloinkaan. Noh, nähtäväksi jää. kiva kyllä olisi että lapsilla olisi toisistaan seuraa..

Supistuksista: Viime kerralla taisin kirjoitella että minulla ei ole hajuakaan että miltä nuo supistukset tuntuu, kun monilla niitä taisi jo olla. No eipä tarvinnut kauaa odotella kun sain kokea ensimmäisen harjoitussuoistuksen. viikko sitten sunnuntaina tuli yhtökkiä hengenahdistusta, kipu molemmilla puolilla kohtua ja sitten se kipu jatkui alaselkään ja tuntui kuin kaikki lihakset olisi selässä menneet jumiin. Jonkin aikaa kesti mutta sitten meni pitkällään ollessa ohi. Neuvolassa kerroin tapahtuneesta ja sieltä sitten määrättiin labroihin ja sieltä löytyikin emättimestä se Streptokokki B. Ei kuulemma hoideta pois tosin kuin vasta synnytyksen yhteydessö antibioottitipalla.. mutta mikäli supistuksia alkaa tulemaan useammin niin pitää neuvolaan ottaa herkkään yhteyttä.

ON: Täällä ollaan kuukauden poissaolon jälkeen palattu töihin. Olokin on parempi ja muutama päivä töissä on mennyt ihan hyvin, mutta edelleen täällä oksennellaan päivittäin.. On ehkä hieman helpottunut siinä mielessä että oksentelu ei ihan niin paljon voimia vie kuin mitä aiemmin ja olen ollut energisempi.. saa nähdä miten pitkään energiaa riittää. Istumatyö kyllä tuntuu! Liitoskipuja tulee vähän enemmän pitkin päivää..
Hmm ja mitäs vielä.. Vauvan liikkeet tuntuu!! Ihanaa! :) Nyt odotellaan että milloin ne voimistuu että mieskin tuntisi liikkeet mahan päältä. Minä jo tunnen, mutta mies ei malta odotella että milloin niitä sattuisi tulemaan :D

Mimmu ja pikku-apina 18+6, huomenna poksuu :D
 
Me käytiin viikko sit rakenneultrassa,ja kysy et halutaanko tietää kumpi on, no oltiin miehen kaa päätetty ettei, nyt mua itseeni jäi vaivaamaan et kumpikahan se oli kun kerta tuntu varma olevan tiedostaan:) Kaikki oli ok, painoa oli sillon 380g (20+1 ) vastasi 20+5. Istukka on mulla takana alhaalla,et pääsen 34 viikolla ylimääräseen ultraan et katsovat onko istukka noussut, jos ei synnytykseen mennessä ole niin sektio olis sit edessä,hui
 
Carriina Veit niin sanat suustani. Täällä pähkäillään kanssa, kun ei kumpikaan ole osattu päättää, että halutaanko tietää sukupuolesta vai ei. Mieheltänikin tivasin, mutta hän vaan sanoi, että on tässä melkein kolme viikkoa aikaa sitäkin miettiä : /. Rakenneultra siis vasta 9.6. Jotenkin tuntuu, ettei me osata sitä asiaa siihenkään mennessä päättää.

Vaunuongelmaa täälläkin pohditaan. Siskolta piti ensin saada, mutta tarviikin ne itse, kun odottelee myös vauvelia. Nyt oon sitten ihan hukassa ja tuntuvat kyllä maksavan ihan sikamaisen paljon. Nyt pitäisi vaan löytää jotkut, joissa hyvä hinta-laatusuhde. Helpommin sanottu kuin tehty.

ON: Hammastahnayökötys lopultakin ohi!!! Siis se kun kyököttää, kun sitä menee nieluun. Ei haju tai muu ole pahaa tehnytkään. Tuo onkin ollu ilmavaivojen :ashamed: lisäks mun ainoa raskausoire. Katotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Liikkeitäkin on tuntunut. Erityisesti autossa istuessa se tuntuu muljaavan. Mieskin eilen sanoi, et nyt mun ei sit tarvii enää yksin ajella työmatkaa =).

Joanmi + matkustaja 19+0
 
Apua..torstaina olis rakenneultra..iiiks kun jännittää.
Jostain syystä olen taas kehittänyt kauheet skenaariot vaikka joka ilta vauvan sydän jumputtaa hienosti.
Miehellekkin itkin että se on varmaan vaan mun suoli joka siellä tytkyttää.

Tiedättekö mitä reseptivapaita allergialääkkeitä saa käyttää raskausaikana????
Multa lähtee kohta henki tän nuhan kanssa.

Että mua kyrsii kun ihmiset kysyy että milloinkas sä poksahdat ja mä sanon että elokuussa niin alkaa kauhee päivittely että miten sulla jo nyt on noin iso maha!!!
En mä nyt tiedä onko tää nyt niin iso..kait se on kun on lyhyt yläkroppa,toinen tulossa ja istukka edessä.
Tää muksu painaa varmaan 7kg kun se syntyy.

Mä oatin jo ne emmaljungan duo edget mutta siten rupesin miettimään että jos city crossit olis sitenkin kivemmat..no jos noi huutiksessa myyn niin se on ainakin 200€ tappiota.

Vitsit kun osais päättää.:kieh:

Tää on ainakin näillä näkymin meitin viimoinen muksu.Kaksi riittää meille ja kun tänkin tekemiseen meni jo se 3 vuotta ja n. 15 000€ rahaa niin ei kiitos enempää.

Shenda ja muru 17+6:heart:
 
Äitiysavustus rahana...
Juu eiköhän me kuitenki se rahana oteta ku hukkaanhan se menee jos (ja kun!) niitä vaatteita ei kerkee käyttää :D

Vaunuja moni on pähkäilly...
Musta vaunut.infossa on erilaisista vaunuista aika hyvin tietoa :)
Musta vaunujen ostossa on hyvä miettiä sitä millasilla teillä niitä työnnetään, millaset renkaat? Pitääkö sopia kulkemaan julkisilla? Jos on eri mittaset työntäjät niin olis hyvä että työntöaisan korkeutta voi säätää :) Kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota siihen minkä kokonen makuutila niissä vaunuissa on? Ja sitten millaset ne vaunut on rattaina käytettäessä, (rattaina kun niitä käytetään paljon kauemmin mitä kopan kanssa), jääkö jaloille tarpeeksi tilaa ja onko selkänojan säädöt hyvät?

Olis kyllä hyvä jos vaunuja pystys käyä kokeilemassa ja ottaa vaikka jonku kaverin mukaan jolla on lapsi niin voi kokeilla :D

Tietenki ainahan jos jostain tilaa niin niissä on palautusmahollisuus. Mut yhtenä vaihtoehtona kannattaa myös miettiä vaunujen hankkimista käytettynä :) Itellä harmittaa että menin esikoiselle ostamaan uutena vaunut (jotka sitten oli huonot) ku sillä samalla hinnalla olis saanu käytetttynä merkkivaunut, jotka oli varmasti ollu paljon paremmat...

Jos nyt olis pitäny ostaa tavalliset yhen istuttavat niin olisin päätyny todennäkösesti emmaljungan city crosseihin. Monet yhistelmät on tosi isoja, nuo city crossit on musta näppärät mitä oon liikkeessä kattellu ja ihmisillä nähny niitä :)

Meillä oli esikoisella firkonin 7-yhistelmät ja niistä varottava sananen että älkää vain niihin kajotko! Jotkut kehuu mut kyllä mäki olen enemmän niistä vain huonoa kuullu ja niinhän se itelläki niitten kanssa kävi että p*skan möivät :D
Meille on nyt tulossa emmaljungan twin city cross tuplat, pari vuotta vanhat löydettiin (vähällä käytöllä olleet ja sen kyllä huomaski) ja hintaa 350e. Onko teistä sopiva hinta tuplille?

shenda
Kannatta varmasti kysyä ihan jostain päivystyksestä tuosta niin saa varmasti oikeeta tietoo. Kyllä mä uskon et joku on jota saa käyttää :)

Talvicci ja Torsti rv.22+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Shenda: miulle äitipolilta sanoivat että saa käyttää setiritsiini valmisteita eli esim. zyrtec, histec, cetirizin. Ne vaan miulla väsyttää joten kannattaa ottaa illalla. Itse oon kyllä pärjänny hyvin beclonasal (reseptivapaana on muistaakseni nimellä beconase apteekissa) nenäsumutteella, vaikka aikas voimakkaana allergiaoireilu alkoikin. Siihen se sitten talttui kun sitä aloin päivittäin käyttämään. Ja muutenkin noita allergianenäsumutteita apteekin mukaan saa käyttää raskausaikana.
 
Carriina
Ainaki nuo meille tulevat city crossin tuplat oli tosi hyvät työntää, liikku keveesti ja oli jämäkät siltikin :) Mä nyt tuputan mut noi city crossit vois varmaan teille olla hyvät? Koiran kanssa neljä rengasta vaunuissa on musta aika jees :D Meillä kans koira mukana ulkoillessa niin neljällä renkaalla haluttiin vaunut :)
 
vaunuista meille tuli nyt sitte ne Emmaljungan classic sport "kevyt yhdistelmävaunut" vm. 2010 tummanvihreenä, koristevärinä vähän limeä. Saatiin ne jo kotiinkin kun kaverin mies toi yllättäen eilen, ja nyt en tiedä mihin mä en laittaisin kun ei ole oikein ylimäärästä tilaa. Varastoon olin suunnitellun mut sen raivaus on vielä kesken. =): / Mut tosi hyvä kuntoiset ovat ja uskon että toimivat. Jos uutena ostaisin niin varmaan olisin valinnut Citycrossit, mutta tosiaan kun käytettynä saatiin näin mukavasti noin hyväkuntoiset niin eiköhän nuo toimi! Quadrolift-kantokassi vaan tuntuu aika ahtaalta, se lähinnä on mietityttänyt näin aluksi. Saisin heiltä myös heidän nykyisten vaunujen kovan kopan (myös Emmaljunga) talveksi, mutta hitto kun mulla tuskin on säilytystilaa kaikelle!

AI NIIN, IHANIA ULTRAKUULUMISIA MONILLA TAAS, ONNEA!!!!!! :heart:

äitiysavustus rahana on mietityttänyt myös mua, kun sain vaunujen mukana äitiyslaatikollisen vaatteita. Niitä on kauheasti, ja varsinkin jos tyttö tulisi niin tulis kyllä nyt mieleen, että kantsiiko meidän edes äitiyspakettia ottaa?! Mutta tajusin, että siellä on niitä makuupussia ja peitettä ym. tavaraa vaatteiden lisäksi, joten kai se silti olis kannattava juttu ottaa.

koiran suhtautumisesta pakko sanoa sen verran, että eilen kun kummityttö 8 kk ja isosiskonsa 3,5 v. kävivät, niin huomasi kyllä miten meidän koira on hukassa lasten kanssa kun ei ole kokemusta lainkaan. Pikkuinen vaan naureskeli koiraa, mutta iso pelkäsi kovasti ja näin ollen kiljui, hypähteli ym. ja koirahan kävi ihan kierroksilla. Siis sellasta innostunutta riehumista se oli, mutta pelotti isompaa tyttöä kovasti. Ja mulla oli kova piteleminen koirassa, pidin sitä siis koko ajan kiinni tietysti. Mutta onneksi on eri asia kun vauva tulee ihan pienenä, ehkä tuo 3,5 v. on just paha ikä kun koiriin tottumaton lapsi usein pelkää ja nuori koira reagoi kaikkeen mahdolliseen.

ON: kaikki ihan hyvin, paitsi että tämä jatkuva virtsaamisentarve taas on ärsyttäny oikein urakalla.
Ja mulla on myös vaikeuksia lakata tekemästä asioita. Esim. nostelut ym....en aina muista, että ei saisi, ja muutenkin vihaan sellasta avuttomuutta, että pitää kysellä aina apua joltain, ni sitte kovapäisesti meinaan vaan tehdä itse. No ehkä mahan kasvaessa helpommin tulee pyydettyä muilta apua!

Väsymys on varsinkin pilvisinä päivinä vaivannut kovasti, onkohan siis aurinko tässä se vaikuttava tekijä vai onko oikeesti hemoglobiini esim. laskenut. Naapurissa olis terveysasema mut tuskin sinne vois vaan talsia hemoglobiinia mittauttamaan......neuvola vasta kesäkuun lopulla, eli mulla on tässä sit yli 2 kk tauko neuvolakäynneissä!

Kenzie 18+4
 
Hei

On vähän kirjoittelut jääny, välillä käyn kyl lukees kuulumisia täältä. Tahtoo tuo 3vuorotyö viedä niin paljon elämää ettei "kerkeä" mitää sit tekee muuta ku vapailla kotitöitä.. Täällä voidaan ihan hienosti, selkäkivut vaivaa välil tosi pahastikkin mutta tukivyöstä tullut iso apu!
Rakenneultra meillä kahden viikon päästä, mut pidetään sukupuoli salassa myös itseltä eli jännätään loppuu asti :) Tosin mulla on alusta asti ollu todella vahta tyttöolo, ei siis ole käynyt ikinä edes mielessä et ku tän toisen lapsen ku saan et se vois poika ees olla :D en tiedä miks :D tosin on kovat "paineetkin" kummankin suvun puolelta, anopil ei oo jälkikatraassa ku pelkkiä poikia ja munkin vanhemmil on vain 1 tyttö lapsenlapsena ja 4 poikaa :) toki sama kumpi niin yhtä tervetullut <3 mut ehkä salainen pieni iso toive on se tyttö <3 varsinki jos lapset jää tähän niinku mies sanoi ettei 3 enempää halua (hällä poika entisestä suhteesta myös) mutta niin se kyl muistaakseni sanoi viimeks kun esikoisemme syntyi ettei enää tee lapsia ja tässä sitä ollaan kumminki iha innokkaina syksyä oottamassa :D Huomenna RV tasan 18 :)
 
Vaunuista meillä on ollut joku Emmaljungan ihan perusmalli käytössä, ja niitä ostettaessa tuo maasto-ominaisuus plus syvässäkin lumessa kulkeminen olivat yksi iso kriteeri. Ja ovat sopineet sellaiseen toimintaan kuin unelma. Hinta oli jotain 600e, mutta poistuvana värinä (musta…) saatiin alennusta. Olisiko jäänyt jotain 450e hinnaksi.

Carriina varmasti ultralla tulee noita sekaannuksia :) Täytyy myöntää, että ultran jälkeen kävin googlaamassa ultrakuvia tytöistä ja pojista, ja kyllä se, mitä ultralla näkyi, muistutti ihan selvästi niitä tyttölupauskuvia. Mutta synnärilähän se nähdään :)

Onnittelut taas hyvistä rakenneultrauutisista :flower: Ja puolivälikin on poksunut jo isolla osalla, eikä lopuillakaan niin pitkä matka siihen enää ole. Ja kohta tulee jo helmikuistenkin pino! Niin se aika kulkee.

mimmu minulla oli tuo strepto esikoisesta, ja oli tyhmä bakteeri juuri noiden supistusten takia. Se synnytystippa oli onneksi ihan helppo juttu, mitä nyt sitten synnytyksen jälkeen seurasivat vauvan tulehdusarvoja pari kertaa päivässä ja pitivät ylimääräisen päivän sairaalassa, että saatin varmuus, ettei ollut tipasta huolimatta tarttunut. Sama on edessä tästä toisesta, vaikka ei ole tutkittu – kuulemma se, että testi oli positiivinen edellisessä raskaudessa, riittää tuohon ab-tippaan.

Kenzie täällä saa mittauttaa ilmaiseksi hemoglobiinin apteekissa?

Helistin Nuo ”paineet” ovat ihan tuttuja… itseäni ärsytti esikoisen aikana, kun syntymän jälkeen parikin sukulaista totesi, että se seuraava on sitten poika. Totta, meillä monesti esikoinen on tyttö ja toinen poika, mutta varsinkin toinen noista kommenteista oli selvästi sellainen, että se perillinen tulee sitten seuraavaksi :kieh: Ja ihan varma olen, että jos tästä tulee toinen tyttö, kuten lupailivat, niin syntymän jälkeen kuullaan niitä ”kai te vielä sen pojan teette” kommentteja :kieh: Ei, ei tehdä. Nämä on meidän lapset, ja rakkaat sellaisina kuin ovat :heart:

Rakenneultrasta vielä: istukka oli kuulemma siirtynyt etuseinälle. Ihmeteltiin vaan miehen kanssa, kun np-ultrassa kysyttiin, ja oli silloin keskellä takaseinällä. Ok sinänsä, istukkahan voi liikkua kehittyessään, mutta jäätiin vaan miettimään synnytystä. Esikoisesta istukka oli takaseinällä, ja hän viihtyi täysiaikaiseksi asti perätilassa. Silloin jäi mieleen terkkarin toteamus, että jos ei itse käänny, niin voidaan yrittää kääntää, kun istukka ei ole etuseinässä. Eli onko teille muille, joilla istukka on etuseinässä, sanottu, että perätilatapauksessa ei voitaisi yrittää kääntää, vaan synnytystapa olisi suoraan joko perätilasynnytys tai sektio? Ja miten sitten se sektio onnistuu, jos istukka on välissä :confused: Tulipa pitkä ja vaikea sepustus, yrittäkää ymmärtää :)

Aurinkoa!

Branwen ja Sissi 21+5
 
Branwen pitääkin jostain apteekista kysäistä, en ole ikinä kuullutkaan että voisivat siellä hemoglobiinin mitata!

ultrakuvista mulla vasta 7.6. rakenneultra mutta kävin myös jo guuglettamassa kuvia, ja en mä kyllä sukupuolia niistä mistään olis pystyny määrittämään :D ajattelin että jos silmä tässä harjaantuisi ja sitte näkisin oman kohdalla jotain vihjeitä, jos ei ultraaja haluakaan kertoa :D. No nyt tää kuulostaa ihan siltä, että se sukupuoli olis tärkein asia.....ei todellakaan, mä niiiiiiiiiiin jännään, että onko vaavilla kaikki muu kohdillaan! Varmasti sinä aamuna maha ihan sekasin ja jalat täristen talsin sinne :|

ummetukseen vinkkejä kiitos! Niitä varmaan täällä ollutkin jo. Mulla on yleensä päinvastainen ongelma, mutta nyt näyttäis ummetus rantautuneen tännekin. Kuituja syön PALJON eli siitä ei voi olla kiinni. Mua vähän pelottaa ottaa mitään apteekin laksatiiveja kun tulee mieleen vaan se wc-kohtaus leffasta Nuija & TosiNuija :LOL: Olen kuitenkin koko päivän töissä ja sitte salilla ja lenkillä ym....eli ehkä aloitan luumuilla? :saint:

vaunuista vielä kysymys; jämähtääkö se vaunujen alla oleva tavararitiläsysteemi hankeen kiinni talvella? Meidän omissa on kyllä pyörät isot ja tukevat, mutta mietin että eikö se tavararitilä jää sohjoon jumiin....vai saakohan sen kenties irti? se on kuitenkin aika matalalla... :confused:
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: monet on jo päässyt rakenneultraan.

Äitiyspakkauksesta, me varmaan otetaan pakkaus. Vaatetta on kahden lapsen jäljiltä mutta alkaa olemaan jo sen verran kulunutta että uuttakin on kiva saada=)

Sukupuolesta, meillä ennestään kaksi tyttöä. Meille on ennemminkin tullut kommenttia että kolmaskin on tyttö. Oikeastaan kaikki tutut ja sukulaiset vaikkaa tyttöä=) Saa nähdä, kahden viikon päästä rakenneultra. Tyttöolohan mulla on kun kaikki raskaudet mennyt samalla lailla. Ihan sama kumpi tulee, varmasti yhtä rakkaita molemmat. Mies sanonut että tämän jälkeen lapsiluku täynnä mutta kun ikää ei vielä oo paljoaa niin oishan se iltatähti vielä joskus kiva, miehelle en oo uskaltanu mitään mainita:D

Väsymystä on täälläkin ilmassa. Hemoglobiini oli laskenu 110, eli rautatabletteja sai alkaa syömään. Toivottavasti kohta alkais vaikuttamaan nuo...

Liikkeitä tuntuu jo päivittäin. Varsinki ruoan ja kahvin jälkeen alkaa myllerrys:heart:

Maria ja toukka 18+3
 
Onnea ultrakuulumisista ja puolivälin saavuttaneille! :flower:

Äitiyspakkaus otetaan. Kivaa saada uuttakin vaatetta tälle tulevalle =) Ja päästä hypistelee sitä pakkausta :D

Lapsiluvusta luultavasti tähän kahteen jää. Mutta vannomatta paras :D Eihän sitä tiedä jos myöhemmin vielä haluaa kolmannen lapsen, mutta tämän toisen jälkeen on minun pakko saada opinnot loppuun ja töihinkin olisi kiva mennä.

Väsymystä on täällä nyt ollut taas, eilen oli ihan pakko illalla mennä nukkumaan jo yhdeksältä. Muutenkin eilen särki päätä ja oli ihan ihme olo. En tiiä mitä hemoglobiini on, ensi viikolla neuvola.

Nessu ja pieni 21+5
 

Yhteistyössä