Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

Heippa!

Nenäpäässä, oli pakko tulla heti kateellisena kommentoimaan tota teidän ultraväliä! Mulla oli siis np-ultra 13+2 ja sain postissa ensimmäisen äitipoliajan 17+0. Yli kolme viikkoa väliä :O Hienoa, että kaikki oli kunnossa!
Laskeskelin, että ehdin käydä yksöisraskauden kahden ultran sijaan ultrassa yhteensä vähintään 11 kertaa, kelpaa mulle :LOL: Tsemppiä teille rakenneultran odottelijoille, kyllä se sieltä tulee :)
Neuvolan mukaan sf-mitta vastaa jo yksöisraskauden viikkoa 20, ja sen kyllä huomaa!

Manducasta
oli puhetta, suosittelen myös. Tilattiin se netistä, osoitteesta mytoys.de, sai jonkin verran halvemmalla ja tuotiin oven taakse asti. Postikulut tais olla Saksasta 12 euroa, mutta tilattiin samalla esikolle turvaistuin, niin voitolle jäätiin selvästi.
ChocolateBox, hyvältä kuulosti tuo sinun kauppamatkasi! Rupeskin tekemään mieli sellaista arnoldsin sydämenmuotoista vaaleanpunaista vanilijahommelia.... :)

Venetsia + pömppikset 15 + 6
 
Neuvolassa käyty ja arvot oli kaikki kohdillaan. Hb jopa korkeampi kuin edellisellä kerralla, joten eipä tarvitse rautaa napsia purkista sitten lisää. Neuvolalääkärille sain ajan ensi viikolle, kun olen kärsinyt usein migreenistä eikä siihen toi panadol auta kuin korkeintaan siirtämään kohtausta. Ihana, jos saisi jotain helpotusta!
Vauviksen sydän jumpsutti 155 ja pikkuisella oli kyllä sellanen jumppatuokio meneillään, että huh huh. Ei mikään rauhallinen tapaus taida olla :LOL:

senya ja vauvis 15+6
 
Juu, meillä tosiaan seuraava ultra jo rv 13+6. Ei kuulemma muuta syytä kuin se, että odottelen identtisiä kaksosia. Kaikki oli onneksi maha-asukeilla hyvin; sykkeet oli toisella 153 ja toisella 148. Molempien niskaturvotus näytti n. 0,7 eli kaikki hyvin. Kyllä sitä on henkeä pidätellen katsottava sitä näyttöä...vaikea tajuta, että meille tulee kaksi vauvaa! :D Ihanan uskomatonta. Tuntuu jostain syystä tyhmältä, että neuvolassa käyn silloin tällöin ja ultrassa noin usein :D :D Saimme myös neljä kappaletta 4D-ultrakuvia mukaan tämän päivän reissulta.

Päätä särkenyt, huimannutkin hieman. Minulla verenpaineet alhaalla, joten salmiakkia ja suolaa passitti minut syömään. Harmi vain, kun ei kumpaakaan tee mieli! Ei sitten yhtään.

Tässä jo katselin netissä kaikenlaisia vaunuja ja vaatteita ja muita hankintoja...mutta vielä en sentään mennyt ostamaan mitään...onnea ja jaksamista kaikille teille odottajille!
 
Täällä kanssa ultra takana. Kaikki vauvoilla hyvin. Mulla on siis mahassa yhdet identtiset kaksoset ja sitten yksi tyyppi lisää :). Identtisten kaksosten kohdalla ultrataan tosiaan kahden viikon välein, koska on se twin to twin syndrooman vaara, jossa yksinkertaistetusti toinen imee veret itseensä ja toinen näivettyy. Identtiset kun jakaa aina verisuonia keskenään siellä kohdussa. Pahimmassa tapauksessa suomestkin lähetetään sitten hoitoihin Hampuriin! Lekuri sanoi, että noin kymmenen naista Suomesta joutuu saksanreissulle vuosittain.

Mitä vaunuja te olette katelleet? Mä ostan varmaan ora landit. Niihin kuulemma mahtuu kolme vauvaa pötköttämään about puolen vuoden ikään asti.

Uusiäippä ja öttiäiset x3 14+3
 
Hei muuten, tiedän että tuolla on ketjut kuvineen alku- ja loppuraskauksien mahoista, mutta olisiko joku halukas jakamaan myös täällä meidän ketjussa kuvaa mahastaan? Olisi kiva seurata, että millaisia massuja meillä on menossa mukana!

Onnea vielä kerran sinulle Uusiäippä! Sinulla se onkin jo kantaminen...en osaa edes kuvitella, että miltä tuntuisi se kolmaskin vielä tuolla...! Hyvä, että kaikki on hyvin! Toivotaan, että raskaus jatkuu hyvänä loppuun saakka!
 
Heipsan!
Minäkin voisin liittyä joukkoon:

31.10./ mnica / 31 / toinen / k-pks

Pari vuotta sitten odottelin tuolla marraskuisten puolella ja esikoinen syntyi 29.10. Jännät paikat tulee olemaan, että saako sisko synttärilahjaksi pikkusisaren.
En tiedä paljonko ehdin täällä seuraamaan/kirjoittelemaan, mutta yritän muistaa ja jaksaa.

Alkuraskaus on ollut aika lailla väsymystä ja pahoinvointia aamuisin ja iltaisin. Ei kuitenkaan ole tarvinnut wc-pönttöä halailla, mutta ei se etova olo yhtään mukava ole. Samanlaista oli esikoisen kanssa. Tosin nyt on tullut sellaisia siivouspuuskia muutaman päivän ajan, että saatan yhtäkkiä alkaa järjestämään jotain paikkoja. Edellisessä raskaudessa odottamalla odotin sellaisia, mutta ei pahemmin tullut. Toivottavasti tämä jatkuu eikä väsymys ota enää valtaa...

Jatkan myöhemmin, kun olen hieman lueskellut enemmän näitä juttuja. Pitää ottaa unta palloon, että jaksaa herätä seitsemältä tytön kanssa |O
 
Voisin sen verran vielä kertoa, että np-ultra oli viikko sitten. Neuvolan la oli 25.10. mutta tuolla se muuttui muutaman päivän myöhemmäksi. Kaikki oli ok ja olihan se ihmeellistä lopulta nähdä, että siellä tosiaan joku pikkunen tyyppi oli ja heilutteli käsiäänki jo niin reippaasti. Meillä ei oo mahdollisuutta 4D-ultraan ellei oo jotain painavaa syytä. Ei koko kaupungista löydy kuulemman yksityiseltäkään puolelta moista laitetta..

Ei olla kerrottu kuin muutamalle kaverille ja mies kertoi siskolleen. On vähän sellainen tilanne, ettei muut (isovanhemmat) ehkä hyväksy, että toinen lapsi tulee nyt. Me halutaan kuitenkin pieni ikäero lasten välillä. Mies haluais kertoa jo, koska hältä koko ajan kysytään, että miksen mee töihin, kun on niin tiukkaa rahan kanssa.

Mut ei mul muuta, nyt nukkumaan!
 
Kiitos manduca kommenteista, en löytäny sitä messuilta joten täytyy liikkeessä käydä kokeilemassa. Ei kantoliinat oo mun juttu ollenkaa.

Malttamaton (ko?) kyseli sokereista? Kaks poikkeavaa oli rasituksessa mutta ei nekään kovin isosti poikennu. Joudun kans kuus päivää mittaamaan sokereita ja sen jälkeen äippäpolille ilmotan tulokset sähköpostilla ja muistaakseni ne ottaa yhteyttä sit muhun hoitajalle ja lääkörille menemisestä. Tuosta en siis oo sata varma. ei mua sinänsä harmita ollenkaan et joutuu taas mittailemaan, painon hallintaa parhaimmillaan ja onpahan kynnys herkkujen ostolle. ;) ainaki viimeKs toimi noin nyt en vielä uskalla tietääkää. :D nyt kuitenki sänkyä kohti päätä tyynyy. Esikko rohisee sen verran et taitaa kipeeks olla tulossa tai on jo. :/ ekan kerran elämänsä aikana. Riepu <3

Addo ja snadi 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Minä kyselin Addodan sekereista. Mulla oli paasto tosi hyvä, tunnin arvo päälle 11 ja kahden tunnin päälle 13. Mutta nyt kotimittauksessa on pysyny ennen ruokaa arvo siinä 4,5 molemmin puolin ja jälkeen on ollu 5,5-6,5. Mutta oon kyllä nyt vetäny aikamoista kaalikuuria :D Paino on tippunu reilun kilon vaikka syön kokoajan jotain.

Nyt on pakko kysyä vähän ällö kysymys mutta kuis teillä muilla valkovuoto?
Itteeni ärsyttää/ihmetyttää kun toisina päivinä tuntuu että tulee lorisemalla ja aina juoksuttaa vessaan tarkistamaan ettei vaan täti punanen kurvannu. sit on päiviä kun tuntuu ettei tuu oikein mitään.
 
Tähtitomu, täällä sama juttu. Välillä luulee jo, että olisi pissat housuissa, kun valkovuoto on oikeasti todella runsasta! Ällöttävää...

Hei onko muuten nyt niin, että meitä on tässä pinossa kolme, jotka odottavat kaksosia? Ja yhdet kolmoset? Hurja nippu! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Nenäpäässä, mietin ihan samaa! Ja vielä kolmet identtiset kaksoset tässä porukassa, kun Uusiäippä78:llekin oli tulossa kaksospari. Mitkä ovat todennäköisyydet, jos raskauksista 1,5% on monikkoja ja niistä vain kolmannes identtisiä... Melkoisia luonnonoikkuja taidetaan olla ;)
 
Hih :) Nätti maha malttamattomalla! Näin 5 viikkoa perässä tulevana vasta ihmettelen, kun päivällisen jälkeen housut kiristävät.
Huomenaamuna on np-ultra. Vähän tietty jännittää, mutta vajaa viikko sitten kuullut sydänäänet toivat luottoa siihen, että joku siellä mahassa köllii. Ajattelin ultran jälkeen alkaa kuvata mahan kasvua, mutta en vielä lupaa tänne laittaa.

Jebatu +yks 12+0
 
Neuvola ja lääkäri takana ja pääsiäisen suunnitelmat edessä :)

Doplerilla saatiin pienen etsimisen jälkeen sydänääniä kuuluville, vaikka juniorilla tuntuikin olevan aamujumpat pahemman kerran kesken eikä malttanut odotella yhdessä kohdassa.

Oma painoni oli pudonnut parilla kilolla. Vähän alkuun ihmettelin asiaa, mutta toisaalta kun annoskoot ovat pienentyneet olennaisesti, pari kuukautta pahoinvointia takana ja yhden viikon lomakävelyt takana, niin kyllä kai ne painoon vähän vaikuttavat :D

Hauskaa pääsiäistä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille ja terve tuloa myös uusille! :wave:

Malttamaton, sinulla on kyllä tosi nätti maha jo :) en millään malttaisi odottaa että oma näyttäisi oikeasti raskausmahalta. Ylipainoa kun on kertynyt, niin näytän tällä hetkellä vaan entistä lihavammalta :snotty: että mieluummin tuollainen nätti raskausmaha kuin röllykkä...

Tähtitomu kyseli valkkarista ja sitä oli ainakin minulla ensimmäisen kolmaneksen aikana ihan älyttömästi, nyt toisella komaneksella on onneksi vähentynyt. Joka kerta kun pöksyihin lorahti, pelotti että se on verta. Kun alussa tuli myös veristä vuotoa. Nyt ei enää onneksi sitäkään.

Omaa napaa: Töissä on ollut nyt jotenkin tosi vaikeaa, esimies on ollut huonolla tuulella jo pitkään ja minua ahdistaa valmiiksi tästä raskaudesta kertominen kun luulen että esimies vetää siitä totaalisesti herneet nenään. Toisaalta mietin että minä olen jo reilu 30 v, joten olisiko minunkin aikani jo perustaa perhe kun siihen suotiin mahdollisuus... Mutta ainahan esimiesten mielestä työ on se nro. 1 elämässä, ainakin alaisten elämässä :LOL: (olen kyllä itsekin esimies asemassa, mutta ehkä otan oman "aseman" rennommin kuin tuo ylin pomo). Taidan myös äippäloman aikana miettiä enemmän omaa uraa ja tulevaisuutta, ainakin nyt tuntuu siltä.

Ensi viikolla on sokerirasitus testi ja neuvola. Sokeritesti vähän jännittää, joten toivottavasti menee hyvin. Välillä olen voinut vielä pahoin, joten 12h syömättä tulee olemaan melkoista taistelua. :mad:

Mukavaa pääsiäistä kanssa odottajat! :flower:

toivottelee: Ankkurinappi 14+2
 
Tähtitomu, Dementia ! :D oikeesti ehin unohtaa jos sivu vaihtuu kesken lukemisen! :D

Valkkaria täälläki tulvii lähes. Mut niin oli viimeksiki ni enpä oo huolissani. Viimeks terkka epäili hiivaa joka kerta ku neuvolas kävin mut ei ollu koskaan enkä usko et tulee nytkää, kop kop puuta.

Pääsiäinen menee sairastupaa pitäessä, ite en oo sairastanu ylu vuoteen mut mies ja ipana on molemmat kipeitä, ei kuumetta mut räkää senki eestä.. Saa nähä joutuuko pipanan kans lähtee päivystykseen jos pahenee vielä mut se on sen ajan murhe. Tähän väliin toivoisin isosti et olisin löytäny sen manducan sieltä messuilta.. Olis helppo kanniskella siinä kotona viel ku ei oo mahaakaa tiellä pahasti.

Tuliki mielee et mun tutuista kaks oottaa kans lokakuulle saapuvaksi muksuja. Tosi hassua. :D viimeks oli kans sama juttu. Jospa meillä ens vuosi olis vähä vähemmän lisääntyväisenpi ja sais haava parantua ihan rauhassa.

Seuraava neuvola kesäkuussa. Sillo saa raskaus todistuksen ja pääsee ah niin ihania kelan lappuja täyttelemään.. Täl kertaa ajoissa ! :D ja saan myös hakee äitiyspakkauksenki! Kuin hienoo enää reilu kuukausi ! :D <3

Mukavaa pääsiäistä leideille ja massuille! Mä hatkan sairastuvalla! :)

Addo & Snadi 15+5
 
PÄIVITETTY

malttamaton Ihan on mulla samanmoinen maha ja vasta toinen tulossa :D Ensimmäisen kanssa ei vielä näillä viikoilla mitään mahaa ollut, mutta sitten kun pompsahti niin kasvoikin vauhdilla ja ISOKSI! :LOL: Vatsan kasvu on niin yksilöllistä kumminkin, että siitä on mielestäni näillä viikoilla ihan turhaa ottaa stressiä!

Ankkurinappi Kyllä se vaan niin on, että jokainen me saadaan tehdä henkilökohtasessa elämässä just niin kun tykätään, perustaa perhe sillon kun se meille sopii, eikä työnantajalla ole siinä minkään sanan valtaa ;) Tuntuu että nykyään liian moni elää sen työn ehdoilla, näin itsekkin tein pitkään ja suunnitelmani oli, että alamme yrittää toista lasta vasta kun olen saanut vakituisen työpaikan. 1,5 vuotta samassa työssä määräaikaisena roikkuneena mulle riitti ja viime syksynä annoimme kakkoselle luvan tulla =) Ja kappas, meillä alkoikin sopivasti nyt yt:t ja määräaikasethan ne potkitaan ensimmäisenä pihalle, joten kesä todellakin ollaan vaan ja hengaillaan :LOL:

Mutta niin, ihan turhaan mietiskelet esimiehesi suhtautumista asiaan. Tämä on sinun elämäsi :heart:

Joo aikamonet kaksoset ja yhdet kolmoset ollaan meidän pinoon saatu, aikamoista! Ihanaa :heart:

Mä olen vähän miettinyt täällä tulevaisuuden suunnitelmia, kun tämä ala ei enää oikeen tunnukkaan siltä, mitä oikeesti haluaisin tehdä.
Nyt olenkin miettinyt, että jos opiskelisin sosionomiksi, mutta koska musta ei ehkä ihan täyspäiväiseksi opiskelijaksi ole (plus rahallisesti se on aika mahdotonta), niin mietinkin jos pystyisin aloittamaan opinnot jo hoitovapaalla (etäopiskeluna). Tokihan se vaatisi jaksamista ihan hirveästi, mutta ainakaan ei täysipäiväisenä opiskelijana ei sitten tarvitsisi kovin kauaa olla.

Onko joku muu opiskellut äitiys/hoitovapaalla?

Ihanaa neljän päivän pääsiäisloma edessä, mökille lähdetään juomenna ensimmäistä kertaa tänä vuonna!
Oloissakaan ei kummempia, elen käytiin pyöräilemässä koko perhe ja olen kyllä enemmän kun onnellinen, kun alun vatsakivut ovat historiaa. Koko alkuraskaus kun meni ilman liikuntaa noiden kipujen (ja vuotojen) tähden.
Ens viikolla neuvolaa ja sitä seuraavalla jo lääkärineuvola =)

Ihanaa pääsiäistä kaikille teille! :heart:

dolly 16+4
 
Dolly, minä suoritin esikoisen hoitovapaalla amk-opinnot loppuun, opiskelu sujui aika leppoisasti ja suosittelen kyllä kaikille, joita kiinnostaa opiskella ja laittaa itsensä likoon vauvanhoidon ohessa! :) Kyllä tuntui kivalta saada sitten ne paperit käteen :) Joten anna mennä vain!

Minusta tuntuu, että minun maha pompsahti esiin esikoisesta paljon aikaisemmin kuin näistä kahdesta veijarista. Katselin juuri esikoisen aikana otettua rv 10 kuvaa ja siinä minulla oli jo silloin melko selkeä kumpu. Nyt ei tietoakaan kummusta vielä. Odotin, että tässä raskaudessa se olisi jo tullut todella selkeästi esiin.

Voi että, innolla odotan jo uutta äitiyspakkausta...sinne vain tuntuu olevan vielä ikuisuus, ennen kuin pääsee niitä vaatteita ihastelemaan.

Pääsiäisiä kaikille!! :popcorn: :kiss:

Nenäpäässä ja tuplat 12+0
 
Heips!
Täällä olisi uusi tulokas:) 15.10/26/1./VKS

Ajattelin hieman kertoa oudoista tuntemuksistani. Perheeseeni kuuluu mieheni lisäksi bonuslapseni, 4,5 vuotias tyttö:)
Olen ensiodottaja ja synnytys jännittää hurjasti ja ehkä pelottaakin. Yritimme lasta 5 kk ennen kuin onnisti. Olen aina tiennyt että haluan äidiksi ja yritysaika tuntui ikuisuudelta. Kun meitä viimein onnisti olin ja olen onneni kukkuloilla<3
Kerroimme raskaudesta aivan alussa vain lähiomaisille ja päätimme ultran jälkeen että nyt asiasta voi puhua "julkisesti". Olen nyt viikolla 14+1 ja olen kertonut töissä raskaudesta vain muutamalle. Tuntuu jotenkin oudolta että nyt yhtäkkiä asiasta saakin puhua. Tuntuu että haluaisin kertoa kaikille vastaantulijoille raskaudestani mutta kun puhun siitä, esim töissä, tuntuu kuin kertoisin ihmiselle salaisuuden josta ei saa puhua. Tunnen melkein syyllisyyttä kertoessani ihmisille asiasta.
Itse ajattelin että siihen varmasti tottuu jossain vaiheessa, että "salailu" on jäännyt päälle koska asiasta ei aiemmin saannut puhua...
 
Heippa vaan kaikille! :wave:

Täytyy tulla itekki pitkäst aikaa vähä höpöttelee tänne :) Meille siis np-ultras selvis ne tuplat :D Nyt on tietoa 8 päivää sulateltu ja ei vois enää onnellisempi olla :heart: :heart:

Mulla on kohtu niin eteenpäin kallellaan, että mun maha on oikeesti jo iso :D siis ihan ku ois jollain 20 viikolla jo. :LOL: Mulla on 4 viikon välein ultra ku on omat sikiöpussit ja istukat. Eli seuraava ultra on joku 15+ jotain. Kieltämättä ois kyl aika ihanaa käydä jopa kahenkin viikon välein tsekkaamassa tilannetta, mut onneks sit pääsee kuitenkii neuvolaan kuulemaan sydänääniä, mikäli niillä laitteilla kahta saa kuuluviin.. muistaakseen molemmat istukat on takaseinämässä kiinni. =)

Me ei varmaa äitiyspakkauksia oteta ollenkaan, kun esikoisen ja toisen omat ovat vielä tallella. Muutenkin hassua silleen, että ekana talvena se äippäpakkauksen talvipuku on liian iso ja seuraavana liian pieni ;) ostetaan sitte kaukaloa, lämpöpussia, toinen häkkisänky ja sitteri sitten niillä rahoilla ja tietysti vaatetta joutuu aika paljon katsoa lisää.

Mulla on onneks pahoinvointi alkannu helpottaa, joten ruoka on alkannu taas maistua normaaliin tapaan. Onneks vielä vaakalukemat plussa hetkestä on noin -3kg.

Vissiin se on lähettävä lasten kanssa vähän ulkoilemaan :)

Niiskuneiti-87 ja murut 12+5
 

Yhteistyössä