Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

Uusiäippä, voimia epätietoisuuteen ja enkeleitä pikkuisille. Sitkeitä kavereita ovat varmasti! Toivottavasti saatte vuosien päästä koko porukalla muistella tätä vain yhtenä haasteena josta sitten selvittiin säikähdyksellä. Halaus!
 
Uusiäipälle isosti tsemppiä! Paljon lepoa nyt niin kaikki menee varmasti hyvin!!! Lääkärit ei usein halua luoda liikaa toivoa.. sen oon näissä hommissa huomannu!:)

Vakuutuksia ehin vähän lueskelemaan. Jos oikein IF:n sivuilta ymmärsin, niin raskausajan vakuutuksen voi ottaa jo nt-ultran jälkeen, mutta se katkeaa vauvan ollessa 6kk. Eli vaavin ollessa 2kk-6kk tehdään uusi vakuutus, jolloin esim. synnynnäiset ongelmat ja synnytyksen jälkeen todetut vaivat jäävät vakuutuksen ulkopuolelle!? Pitää toki käydä varmistamassa, mutta jos asia on näin niin ei kovin houkutteleva! Pohjola ja Fennia (ja ehkä Tapiola) kyllä käydään kilpailuttamassa.. Jos oikein ymmärsin niin lapsivakuutus ainaki pohjolassa otetaan ennen synnytystä ja se tulee heti synnytyksessä voimaan. Onko kellään kokemuksia Fennian korvauspalvelusta? Toimiiko?

Kamala päänsärky aamusta iltaan.. ja ykä lentää edelleen aamuisin! Senhän piti loppuu jo rv12!!!!???

RU:aan vielä 1kk!!! Mullakin vasta rv21+0! Ei jaksais OOTTAA!
 
Addoda, laitoin sulle yv:tä :)

Tänään on tuntunut pieniä liikkeitä muutamaan otteeseen, mä niin odotan niitä kunnon potkuja myös <3

Onko muita joilla kauhea siitepölyallergia? Mä olen niin tukossa! Nenä jo ihan kipeä niistämisestä, vaikea käyttää silmämeikkiä kun silmät kutisee ja kurkkuakin kutittaa. Oliko joku allergialääke mikä sopi raskauden aikana? Kaikissa mitkä oon kaapin perukoilta kaivanut, niin lukee, ettei raskaana oleville.. :/
 
Oliko joku allergialääke mikä sopi raskauden aikana? Kaikissa mitkä oon kaapin perukoilta kaivanut, niin lukee, ettei raskaana oleville.. :/
Ne, joissa vaikuttava aine loratadiini: Clarityn ja Tuulix. Myös Aerius ok raskaana, vaikuttava aine desloratadiini. Nämä varmistettu neuvolasta, voi olla muitakin. Apteekki neuvoo varmaan myös.
 
  • Tykkää
Reactions: willarose
Uusiäippä, paljon voimia ja peukkuja täältäkin pienille että jaksavat tarpeeksi pitkälle.
Meillä makuuttivat sairaalassa mutta mulla olikin jo kohdunsuu vähän auennu ja toisen napanuora kohdun ulkopuolella. Meillähän raskaus keskeytettiin. Oli järkyttävä tunne kun mietti että ne pienet ihmisenalut ensin tapetaan ja sitten joudun ne synnyttämään. Vieläkin sitä välillä miettii ja tuskin se koskaan mielestä häviääkään, miettiminen vaan muuttuu erilaiseks. Tästä tapahtumasta tulee kuitenkin pian kaks vuotta.
 
Tulipa kamalan paha mieli Uusiäippä ja Tähtitomu teijän kirjotuksista :( Uusiäipälle paljon paljon jaksamisia, toivottavasti kaikki menis ennusteista huolimatta hyvin.. <3

Allergiasta, mulla on mut on ollu tavallista lievempänä nyt :eek: ainakin vielä, kyllä yleensä tässä vaiheessa jo nenä ja silmät vuotaa.. Viime viikolla oli karmee flunssa, se on helpottanu pari päivää sitten, luulen et tää jäljellä oleva nuha ois sit jo ihan allergiaa. Mut jos näin vähällä selvitään niin voin pärjätä jopa ilman allergialääkettä! On mulla tossa Heinixin nenäsumute, sitä saa käyttää myös raskauden aikana.
 
Uusiäippä, voimia ja tsemppiä sulle, pikkuisille enkeleitä. Toivotaan että kaikki kääntyy parempaan <3
Allergiasta... Mulle sanottiin neuvolassa, apteekissa ja vieläpä lääkärikin että Zyrtec olisi paras raskaana oleville. Ilmeisesti koska on vanhin allergia lääkkeistä ja tutkituin/eniten kokemusta. Nenäsumutteeksi sain Nasonixiä, mutta sitä käytän vain jos ei enään henki kulje. Nenäsumutteet kun supistavat pintaverisuonia joten siksi ei ainakaan alkuraskaudessa suositella käytettäväksi.
Täällä tuntui just ekat kunnon potkut <3 Makoilin hiljaa ja katselin telkkua käsi masun päällä ja sieltä ne tuli, viitisen kunnollista muksausta, ihan kun olis tuntunut käteen asti, ihanaa <3
Huomenna on esikon viimeinen neuvola, kuusivuotis neuvola <3
Nauroinkin neuvola"tädille" että meidän perhe matkustaa koko rahan edestä, toisen kanssa kun on päästy loppuun, aloitetaan toisen kanssa, ei päällekkäisyyksiä ;)
Tänään puhuttiin murun kanssa hiukka vaunuista ja luulen että päätös syntyi mitkä :) RUssa kun ollaan käyty, saa ruveta tilaamaan :)
Hui kun tuo ultra taas jännittää :eek:.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
 
Taas oli herätessä vähän ruskeaa tuhrua housuissa, mutta nyt on ultrattu 6kertaa ja aina ollut kaikki hyvin. Pitää vaan ottaa rauhassa tämä päivä ja katsoa miten tilanne etenee. Uusiäipälle paljon lämpöisiä ajatuksia, ja kaikille muillekkin enkeleitä ja iloisia ajatuksia alkavaan viikkoon!
 
PÄIVITETTY

Pahoitteluni kaikille, että päivittely on jäänyt näin vähälle :ashamed: Töissä on ollut sen verran haipakkaa, etten ole kerennyt työpäivien aikana tänne ja iltaisin ei tule koneelle mentyä. Niinpä nyt luovuttaisin päivittäjän osani Toukokuusta jollekin toiselle =) Kuka haluaa perustaa uuden pinon ensi kuulle ja ottaa päivittäjän vastuun?

Venetsia Muutin lasketun aikasi ja päivitin, että odotat kaksosia, mutta kerkesin sitten pyyhkiä ikäsi ja synnytys-sairaalasi pois.. Eli kerrothan vielä ne, niin päivitän ne oikein listalle =)

Uusiäippä Ihan hirrrmusesti lähetän teille enkeleitä, hyvää onnea ja tsemppejä! Toivottavasti pienet ovat sitkeitä ja pysyvät matkassa kaikesta huolimatta! :hug:

Tsemppiä kaikille allergiaoireista kärsiville!

Vielä 3 viikkoa rakenneultraan! Millään ei jaksaisi odottaa ja melkein jo lasken päiviä :LOL: Huomenna lääkärineuvola.

Viikonloppu hujahti kaverin baby showereissa, oli ihanat "bileet" :heart: Naureskeltiin, että meillä on melkein samankokoiset mahat vaikka hänelle rv 35 ja mulla 18 :LOL:

Onko teillä suuria suunnitelmia vapuksi?
Me mennään ystäville grillaamaan ja istumaan iltaa (tai no eipä sitä kovin myöhään voi olla, kun esikoinen tulee mukaan), mutta vappupäivä menee varmaan sitten ihan lepäillessä =)

Kyllä sen vaan huomaa, että kun yhtenä päivänä on ohjelmaa ja tulee enempi "huhkittua", niin seuraavana päivänä väsyttää ihan hirveästi, eikä saa mitään aikaseks..

Ihanaa, enää kuukausi töitä ja sitten alkaakin koko kesän jatkuva loma!! :heart::heart:

Aurinkoa teidän viikkoon!!

Dolly 18+1
 
Uusiäipälle voimahali!

Allergioista Kävin juttelemassa neuvolalääkärin kanssa jo maaliskuussa lääkkeistä kun lepän kukinnat aiheuttamat vaivat alkoivat jo silloin. Loratadiini pohjaista lääkettä kirjoitti minulle ja lisäksi nenäsumua ja silmätippoja. Valitettavasti nyt mikään lääke ei riitä ja olen aivan tukossa ja eilenkin särki koko päivän päätä. Allergia on tosi ikävä yhdistelmä tämän yhä jatkuvan pahoinvoinnin kanssa. Voi kun tulisi väliin edes sadepäivä niin ilma vähän puhdistuisi.

Kerroimme eilen esikoiselle vauvasta. Tulihan kysymyksiä kerrakseen ja hän päätti heti, että veli sieltä on tulossa. Tosin oli myöhemmin ottamassa vauvaa pois masusta ja heittämässä puskaan. Monia mielenkiintoisia keskusteluja tulossa siis :)

Vapun suunnitelmat keskittyvät vapunpäivään kun ystäväni tulee meille kylään lastensa kanssa.
 
Moikka!

Uusäippä: Paljon tsemppiä!

Allergoista kärsin itsekin, ja otin ne edellisellä neuvolakäynnillä puheeksi. Cetiritziniä sisältäviä lääkkeitä saa käyttää raskauden aikana (esim. Heinix), mutta imettäessä pitää vaihtaa aiemmin ketjussa mainittuihin Loratadiinia (esim. Tuulix) sisältäviin allergialääkkeisiin. Onneksemme lokakuussa tuskin mitään siitepölyä on havaittavissa ;) (okei, ensi keväänä on ensi kevään kuviot sitten edessä)
Tuolla reissulla myös astmalääkkeeni tuplattiin saman tien, ennakointia..
Lääkkeet ovat toimineet mielestäni ihan hyvin, mutta kieltämättä saisi vähän sadekuuro laskea tuota leijailevan pölyn määrää.

Teidän muiden vapun vietosta minäkin olen vähän utelias. Tänä vuonna nimittäin unohdin tuon pyhän täysin, ja tajusin vasta eilen että "tuohan on jo tällä viikolla.." Meillä ei ole kerrassaan mitään suunnitelmaa olemassa, mutta mitä varmimmin rauhallinen vappu on tulossa. Itselleni maistuisi viilentävä Hartwallin "raitapaita" tai lasillinen sangriaa, mutta totta kai ne jäävät tänä vuonna väliin - eikä kavereillekaan tarvitse enää selitellä syytä :) Meinasitteko vapun kunniaksi nauttia jotain "spesiaalia"?
 
uusäippä: tsemppiä sinne lepuuttamiseen ja peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin. Mullahan on hematoomaraskauksia ollut ja se tulehdusriski siinä pahin juttu on. Voi kun menisi ohi nopsaan ja kaikki jatkuisi hyvin!

Dolly: miehelle totesin eilen, että musta on tullut vanha tai jotain, koska olin illalla niin loppu ettei jaksanut muuta kuin maata koomassa sohvalla. Juhlittiin esikoisen 6 v. synttäreitä, joten lauantai meni siivotessa ja leipoessa, eilen sitten oli ensin 12 kpl:tta lapsia ja päälle sukulaissynttärit+siivoukset. Jalat tuntui ihan pölkyiltä illalla ja aamullakin vielä turvonnut+väsy olo. Ei mulla yleensä ole raskauksissa tuollaisia turvotuksia ym ollut.

vappupäivänä järkätään lapsien kavereille disco, joten sama show edessä silloin, mutta toivottavasti siitä ei seuraa samaa väsymystä.

tähtitomu: nätti masu eikä mikään ryhävalas!
 
Paljon voimia siitepölyallergiasta kärsiville! Minä saan oireita yksittäisinä vuosina, viimeksi 2010. Tänä keväänä olen pärskinyt kontrolloimattomasti, mutta siihen se jää.

Vappu Menee meillä kotosalla, rauhallisissa merkeissä. Olemme järjestäneet vappujuhlat kävereille muutamina vuosina, mutta nyt se jää väliin, kun pidimme kutsut hiljattain. Olisin mielelläni tehnyt simaa, mutta mies hankasi vastaan, joten jäi tekemättä. Nyt tekisi mieli tehdä munkkeja ekaa kertaa, joskin arkailen öljyssä paistamista... Vietämme siis vapun ihan kotosalla ja viemme neidin piipahtamaan kaupungin vappuhulinaan, jos sää sallii. Pitkään ei itsekään viitsi kiertää, mutta ilmapalloja rakastava esikoinen on varmasti aivan fiiliksissä vapputorilla! =) Ostin vappuherkuiksi makkaraa ja Nacho Cheese Balls- sipsejä, joita olen himoinnut jo pitkään. Seuraksi salaattia ja dippivihanneksia, niin eiköhän se ole sitten siinä. "Vappupallo" minulla onkin jo omasta takaa... ;)

Esikoinen muuten tietää, että jotakin on tekeillä, sillä neiti sanoi "vauva" ja tuli silittämään massuani hellästi. :) Kyllä siinä oli äidillä tippa linssissä! Annoimme eilen neidille oman "vauvan" eli vauvanuken, jota hän saa hoitaa. Neiti antoi heti vauvalleen nimen Nana ja ryhtyi innoissaan ruokkimaan vauvaa tuttipullolla. Näin se valmistautuminen etenee.

Kivoja masukuvia olette laittaneet. Minäkin olen koittanut kuvailla omaani, mutta en ole onnistunut hyvää saamaan.

Luckygirl & Vekara 15+4
 
Voi uusäippä, rutkasti tsemppiä ja tarrasukkia kolmikolle :hug:

Allergioista en ole itse nyt onneksi kärsinyt vaikka taustalla on astma, siitepölyallergia, eläinallergia... Ensi viikolla on lääkärin vastaanotto ja siellä täytyy kuitenkin varmuuden vuoksi uusia allergialääke reseptit jos kesän mittaan oireita ilmaantuu. Olin lapsena super allergikko mutta aikuisuuden myötä oireet ovat onneksi vähentyneet ja lähes kadonneet.

Tähtitomulla on ihana vauva maha! Minä näytän vaan edelleen lihoneen 10 kg, sen näköinen röllykkä tuo maha vielä on. Ehkä sitten viimeisellä kolmanneksella näytän oikeasti raskaana olevalta. =)

Vappu suunnitelmia ei ole. Ehkä kotona grillaillaan ulkona ja levätään. Minun lempi sana on ollut koko alkuraskauden ajan "lepo" ja ei vieläkään ole miksikään muuttunut. Menee ihan samalla tavalla kuin Dollylla ja malttamattomalla että ei vaan jaksa. Tai jos yhden päivän jaksaa niin toinen on pakko levätä. Hempat on kuitenkin kunnossa joten ei ole raudan puutoksestakaan kyse. Huomenna on sokerirasitustesti, toivottavasti ei johdu tämä väsymys siitäkään.

Lueskelin kaksplussan blogeja ja yhdestä blogista tuli mieleen että oletteko jo kerenneet miettiä meinaatteko olla kuinka pitkään äitiyslomalla tai hoitovapaalla tai jaatteko noita aikoja puolison kanssa?

Olen itse koko ajan miettinyt että palaan töihin sitten vanhempainrahan loputtua, mutta toisaalta jos talous antaa periksi, niin miksipä ei jäisi kotiin vielä senkin jälkeen, kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Reilu 30v.nä tuntuu että työelämääkin jo tullut jo nähtyä ja perhe elämästä olisi kiva nauttia tässä välillä.

Mukavaa vapun odotusta kanssa matkaajat =)

Ankkurinappi 15+6
 
Pitkästä aikaa taas täällä..

Uusiäipälle voimia ja tsemppiä minultakin hirmuisesti!

Söpöjä masuja teillä jotka kuvia ootte laittaneet :)

Vappuna ollaan ihan kotosalla perheen kesken munkkeja syöden :) Lepoa tarvitaan täälläkin.

Äitiyslomasta kotona ajattelin olla vauvan kanssa vajaan vuoden, olisi tarkotus jatkaa koulua sitten vuoden päästä syksyllä. Mielellään olisin pidempäänkin kotona, mutta haluan saada opiskelut päätökseen.

Me ostettiin jo vaunut :D Alunperin oli tarkotus ostaa vasta rakenneultran jälkeen, mutta saatiin nyt hyvät edullisesti. Käytetyt emmaljungan city crossit ostettiin :)

Ultraan olis vielä reilu pari viikkoa aikaa ja aika tuntuu matelevan. Liikkeitä onneks tuntuu päivittäin. Tänään pieni potkasi ekaa kertaa tosi kovasti, säikähdin ihan! :heart:

Sunniva 18+1
 
Vappu menee töissä, joten ei tule tehtyä mitään erikoista silloin. Mielelläni teen pyhinä töitä. :)

Äippälomaa en ole oikeastaan mietinyt raskauden aikana. Aina ennen raskautta olen ajatellut, että haluan jäädä ns. kotiäidiksi, jos se vain taloudellisesti onnistuu. Sopivasti voisi yrittää pyöräyttää toisenkin lapsen, niin ettei tarvitsisi töihin palata välissä. Tilanne ja ajatukset tietenkin voivat muuttua vielä moneen kertaan. Nyt kun asia on oikeastaan aika ajankohtainen, sen ajattelu on jäänyt pois kokonaan. :D

ninni12345 Oikea asenne. Kyllä tuolla ultraamismäärällä luulisi jo vian löytyvän, jos sellaista on. Koita vain olla rauhallisin mielin, vaikka se vaikeaa voikin olla! Mehiläisessähän sait jo hyvät selitykset vuodolle.

Täällä ollaan myös malttamattomia rakenneultran suhteen.. Reilu kolme viikkoa voisi kulua nopeasti!! Jos olisi varallisuutta, niin varmasti innostuisin varaamaan väliultran yksityiseltä. On niin kova ikävä pikkuisen näkemistä. Silloin varmasti helpottaa, kun alkaisi liikkeitä tuntemaan.. Nyt vielä välillä tuntuu epätodelliselta, että onko siellä eloa ollenkaan, vaikka toki tuo kotidoppler aina varmistaa sen, että eloa siellä kyllä on. :) Ja tuskin tämä maha nyt itsestään kasvaisi. :D

Popcorn2 + pikkuinen 16+6
 
Äitiyslomasta Jos miehellä töitä riittää olen ajatellut palaavani töihin syksyllä 2016. Tietenkin jos miehen työrintamalla tapahtuu muutoksia asiaa pitää harkita uudestaan. Esikoisen kanssa tein ensimmäisen reilun vuoden lyhyempää työpäivää ja varmasti palaan niin töihin myös tällä kertaa ja nythän osittaista hoitorahaakin on korotettu. Uskon, että tämä toinen lapsi jää meidän viimekseksi niin pitää osata nautti kotona olosta täysillä ja olisi ihana ajatus olla kaksi kesää kotona.

Hyvää vappua, keskellä viikkoa oleva ylimääräinen vapaapäivä on kiva juttu vaikka ei sen ihmeemmin juhli :)
 
Terkut fb-ryhmästä! Siellä porukka alkaa olla jo sen verran iso, että nyt kun kaikki alkavat olleen np ultran käyneet, niin ryhmä muuttuu suljetuksi. Mikäli tässä nyt torstaihin mennessä tulee uusia ilmoittautumisia, niin ne otan vielä porukkaan, mutta sen jälkeen halukkaat voivat vaikka perustaa toisen fb ryhmän tms. :)

Terveisin Ansukka
 
Täällä vuodot loppuneet. Nyt jännään alkavatko uudestaan, kun lopetan verenvuotoa hillitsevän lääkkeen capriolin syönnin. Vaakatasossa mennään ainakin pari viikkoa vielä.
Malttamaton mä olin antibioottitipassa siellä sairaalassa. Nyt jos vuodot yltyy, käskivät sairaalan just sen takia uudestaan, että laittavat sitten tippaan. Miten sä olet henkisesti selvinnyt näistä hemtoomaraskauksista?
Rakenneultra jos rskaus jtkuu, me jätetään ru väliin. Joka tapauksessa mua ultrataan kahen viikon välein. Näitä kolmea vauvaa on niin hankala mittailla, että np-ultrakin oli tunti ihan kunnon runnomista. En uskalla nyt ottaa riskiä ru:n kanssa, että aktivoisi hematooman vuotamaan.

Uusiäippä ja öttiäisetx3 16+3
 

Yhteistyössä