Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Moikka kaikille!

Kirjoitinkin aiemmin tänään tonne toisen keskustelun puolelle, mutta nyt huomasin tämän :)

Mahtuuko vielä odottaja mukaan?

Tein plussatestin muutama viikko sitten ja nyt tulevana torstaina olen menossa varhaisultraan.

Laskettuaika on kuukautisten perusteella 26.10. ja kolmatta odotellaan.

Mannalii/24/3./TAYS
 
willarose ei kai? :eek: onks sulla ollu sit jotain oireita? Tai siis epäilyksiä? Jos osu vaan huono testi tai jos se on niin ku Ruumää sano että jos on liikaa hormonia ni ei näytä oikein.. Mut kaks päivää on kyllä tuskaa odottaa epätietoisuudessa, mut jos kaikki ois kumminki hyvin :)
 
Willarose: jos sä teet liuska testin vaikka rv 20 niin saattaa näyttää haalean viivat. Se meinaa sitä ettäkoska sulla alkaa raskaus hormoonien määrä kasvamaan niin se testi ei sitä pysty ymmärtämään eikä se ennen synnytystäkään näytä ihan mustaa viivaa. :) mulla hävis koko viiva edellisessä raskaudessa kun se testi ei käsittäny sitä määrää tai sitten oli viallinen. Aiheutti "pienen" paniikki kohtauksen joskus rv27 tienoilla, hääpäivänä vielä.

*Pihla* : meillä esikko menee yleensä 19.30-22 välillä nukkumaan. Toki poikkeuksia niinku tänään esim. On kans.... mut en oo koskaan antanu valvoa yli 23. Vaan selkeesti 22 mennessä nukkumaan tai ainaki sänkyyn pyörimään jos ei nukuta. Mä oon täs alkanu epäileen et tuo ipana "syö" huvikseen yöllä, paitso aamuyöllä kun ryystää pullon tyhjäks. Mut muuten se kaikki sählääminen on sellasta maistelun ja janon sekasta. Nyt annoin sosetta viel iltapalaks ja vellin saa vetää ennen unia nii katotaa josko yö menis paremmin... jos tuo on tapa ryystöö öisin nii sille täytyy laittaa stoppi jollain keinolla.. mut nukkumaan menon kans oon ehdoton. Täl viikkoo ois 5kk täynnä.. tää aika vaan katoaa.... väsymykseen? ;)

Mä mietin noita nt-ultria kirjottelisko niitä tuohon mut mun henkilökohtanen mielipide on et ei laitettais, niitä tulee niin paljon että olis helpompaa varmaan jättää kirjottamatta. Toki jos haluatte niin kirjotan. Jätän päätännän teille. :) teen sille sitten oman pinon toho jatkeeksi. 20 kyllää niin laitan ultrat tohon lisöks. :D

Tyttö- tai poikaolot jos haluatte näkyviin nii laittakaa selvästi. Kännykällä tai vastaavalla jos kirjottaa niin isoilla kirjaimilla (ABCD...) ja sillä tavalla että näkee helposti.

(.) Krampit helpottanu tai sit en oo kerenny välittäään tänää vaan. Huomenna neuvola. Saa nähä mitä siitä tulee tän ipanan kans. Toiv nukkuis päikkäreitä silloi

Addo & snadi2
 
Kiitos Addoda selvennyksestä! Pitikin mennä tekee se typerä testi. :( kai mä koitan vaan odotella torstaita ja ennen sitä pysyä vielä positiivisella mielellä. Ehkä mieli koittaa suojella itseään ajattelemalla jo pahinta.
 
Tervetuloa mukaan uusille! :)

Mannalii Totta kai mukaan mahtuu, lämpimästi tervetuloa joukkoon! :)

Willarose Paljon tsemppiä! Pidän peukkuja, että kaikki on kuitenkin hyvin.

Np-ultran merkitseminen Esikoisen odotusketjussa merkitsimme ne listaan, mutta minulle kumpikin käy, enemmistö päättäköön.:)

Vaunuista Olen hieman kiertänyt vaunuliikkeitä ja ihastuin Phil&Tedsin Navigator- vaunuihin. Juttelin kahden ko. vaunut omistavan äidin kanssa niiden toimivuudesta käytännössä ja lupaavalta vaikuttaa. Päätöksen teemme kuitenkin miehen kanssa yhdessä ja sitä edeltää kunnon vaunuliikekierros, testailua ja tutkimista.

malttamaton Meilläkin on auton vaihto edessä. Vielä en ole saanut miestäni innostumaan sen projektin aloittamisesta, tuntien hänet siinä menee piiiitkään.

Omaa napaa Ehdin taas huolestua, kun iltapäivään asti kaikki meni niin hyvin. Sitten menin täyttämään pesukonetta ja siitä lähtien paha olo onkin ollut seuralainen ja illallinen päätyi pönttöön. Minua jännittää nyt aivan valtavasti huominen varhaisraskauden ultra. Siinä ei siinä mielessä ole mitään uutta, koska jännitän aina kaikkia lääkäritapaamisia, neuvoloita ja muita. Pitäkäähän peukkuja.

Luckygirl & Vekara 7+4
 
Minulle ei sitten käynyt kovin hyvin :(. Eilen soitin neuvola-ajan ja siitä pari tuntia myöhemmin alkoi kovat vatsakivut ja verinen vuoto. Kipu lakkasi pari tuntia myöhemmin, mutta vuoto on jatkunut. Kesken tämä kuitenkin taisi mennä. Kohtalon ivaa, että raskauduin varmoilla päivillä ja sitten menee kesken, mutta niin se vain nyt meni.

Nyt odotellaan yhdet menkat ja sitten päätettiin aloittaa uusi yritys! Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti kukaan ei enää seuraa perästä!
 
Huomenta!

Kiitos Addoda uudesta pinosta :) Minulla näytti olevan vielä LA myös tuossa 5.10. sen voisi poistaa.

Willarose toivottavasti kaikki on hyvin. Uskon kyllä niin :)

Vaunut täytyy ostaa. Oon jo katellut, mutta en yhtään vielä tiedä millaiset tullaan hankkimaan. Pitää olla ainakin pehmeä kantokoppa kun asutaan kerrostalossa toisessa kerroksessa eikä ole hissiä. Kätevämpi sitten kopassa kantaa jos vauva nukkuu.

Np-ultra minulla on ensi viikon perjantaina. Pihlalla taisi olla samana päivänä :) Minulle myös käy kummin vain, että merkataanko ultrat listaan vai ei. Päivittäjä saa mielestäni päättää kun hänelle siitä vaivaa tulee :)

kathii voimia :hug:

Omassa olossa ei kummempia muutoksia. Ihana olla nyt tämä viikko talvilomalla niin saa vähän lepäillä enemmän :)

Sunniva 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin liityn tänne :) Positiivinen testitulos tuli 22.2 vaikka pidempään jo uumoilin olevani raskaana niin lykkäsin tahallani testin tekemistä ja täten turhaa pettymystä jos olisinkin vaistonnut väärin.

Jos kiertoon on uskominen, olisi laskettu aika siis 21. Lokakuuta. Menen silti tänään vielä varmistamaan neuvolan kehoituksesta tämän varhaisultraan (jessus muuten jännittää se!) sillä mun kierrot on pitkään olleet kovin epäsäännölliset ja oudot. Voihan se olla että nuo viimeisimmät menkat Tammikuussa olivatkin jotain ihan muuta kun normaalit kuukautiset, kun kiertoväli oli todella lyhyt (alle 20 päivää) ja kuukautiset muutenkin niukat. Mutta olenpa viisaampi ultran jälkeen.

Oireita on olleet kuvotus, muutamat aamuoksennukset, alavatsan vihlonta ja muu kummallinen juiliminen, finnit naamassa (joita yleensä ei ole) ja ihan törrrrkeä väsymys ja palelu.
Ja yöpissaaminen, joudun käymään kolmekin kertaa yössä vessassa. Turvottaa kanssa vähän helpommin ja tissit kasvaa että kohina käy. Ja on pirun kipeät joinain päivinä. Olen muutenkin suhteellisen rintava ollut aina niin nyt tissit alkaa näyttämään jo megalomaanisilta. :D

Lapsi on toivottu, tehty periaatteella "tulee kun on tullakseen" ilman sen kummempaa yrittämistä. Onhan tätä nyt syksystä asti kuitenkin puhuttu että olis se kiva jos tulisi ja nyt sitten viimein on tärpännyt. Mää mitään ovulaatioita sun muita oo kuitenkaan tässä vahdannut ja stressannut. Aikansa otti mutta ihan hyvä näin, nyt on ihan hyvä sauma sille tyypille tulla :)

Olen 26 vuotias, mies pari vuotta nuorempi, esikoista odotetaan !

Joten. Motherzone ja tyyppi, mahdollisesti 7+ 1, TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Voi kathii... :( Voimia! :hug:

Tervetuloa taasen uudelle (uusille?)! :wave: Teitä tulee sellaiseen tahtiin, ettei aina pysy mukana monta on tullut missäkin ajassa. :D

willarose: Joo siis mullakin tuttu teki testin joskus öö, oliskohan ollut vu:n ja nt-ultran välissä ja oli ihan paniikissa kun se oli niin haalea viiva, mutta nyt kuitenkin ihan terve tyttö heillä. :) Toki sulla vähän vähemmän viikkoja, mutta en nyt ihan hirveästi yhden testin takia vielä panikoisi. :) Tsempit! :hug:

Ultran merkitsemisestä: Niin no... Merkataan jos valtaosa haluaa, mutta mulle ihan sama. :)

Grill & Täplä 9+0 POKS! :heart:
 
Kathii Voimia

Pahoinvointi ja palelu alkoi todenteolla eilen. On tietenkin mahdollista, että tässä on vähän flunssaa ja siitepölyallergiaakin. Toivottavasti seuraavasta parista kuukaudesta ei tule yhtä hirveitä kun esikoista odottaessa. Nyt myös asian salaaminen töissä voi olla hankalampaa kun aiemmin miesvaltaisessa paikassa kukaan ei huomannut mitään kun en sentään kenenkään päälle oksentanut. Rv 18 tienoilla duunikaveri kyseli aionko laihduttaa vielä paljon kun mun posket oli hänen mielestä jo tosi kapeat (ja siis ihan normipainoinen olen) ja silloin kerroin et olen raskaana ja voinut tosi huonosti.

Hankinnoista Ihan pieniä vaatteita pääsen ostelemaan aikanaan kun koon 50-62 vaatteet olivat pääosin neutraalin värisinä lainassa ystävältäni ja myöhemmin sinne palautetut. Esikoinen on vauvan syntyessä jo 3,5 vuotias niin mitään tuplarattaita emme tarvitse. Käytettynä ostettu hoitopöytä on laitettu kiertoon ja imetystyyny oli lainassa eli jotain hankintoja suunnitelmissa vaikka kaikki pääosin löytyykin.
 
Willarose, älä tosiaan heitä vielä kirvestä kaivoon :) Juuri tuosta syystä minä annan sen jäljelle jääneen testin vanheta laatikonpohjalla, ettei tarvitse turhaan huolestua. Kovasti tsemppiä ja koita jaksaa odotella huomiseen. Toivotaan, että kaikki on hyvin ja haalea viiva johtuu niistä viikoista. Onhan sulla jo kahdeksas viikko meneillään :)

Kathii, voimia :hug:

Addoda, meillä yösyömiset loppui tytön kanssa 2kk iässä, vaikka tyttö oli tosi pienikokoinen syntyessään. Kannattaa ehkä yrittää alkaa vierottaa yösyömisestä jo omankin jaksamisesi takia, ettet syksyllä syötä öisin kahta lasta :) Meidän tyttö on tänään tasan 1v3kk ja onneksi tosiaan yleensä nukkuu yöt hyvin, mutta päivisin tuon perässä saa juosta itsensä ihan loppuun :LOL: Päiväuniakaan ei enää ole kuin yhdet ja nekin hädintuskin tunnin mittaiset, joten oma huiliaika jää aika vähiin. Tulee niin huono omatunto, kun ei itse jaksa normaaliin tapaan touhuta tuon taaperon kanssa. Aika tosiaan on mennyt ihan siivillä! Minne lie... :D

Nt-ultrista, mulle ainakin ihan sama, näkyykö ne tuolla alussa vai ei. Varmasti jokainen tulee ultrakuulumiset kuitenkin kertomaan ennemmin tai myöhemmin :) Meillä osuu tosiaan Sunnivan kanssa samalle päivälle nuo ultrat, voidaan jännittää yhdessä :)

Yöpissaamista tänne ei ole vielä ilmaantunut! Edellisessä raskaudessa se oli yksi ensimmäisistä oireista. Sain käydä yön aikana vessassa 4-6 kertaa... Nyt pahin ravaaminen osuu yleensä klo 20-00 välille, jolloin saan käydä tunnin välein, mutta sen jälkeen on helpottanut, eikä pissalle tarvi nousta ennen aamua, kun muutenkin nousee ylös. En kyllä sitä jatkuvaa pissalla ravaamista kaipaile öihin :D

Mä menin eilen nappaamaan Kestinen ja sitten vasta tajusin, ettei kai sitä olisi saanut ottaa :headwall: Tuskin siitä yhdestä hirveästi haittaa oli, nyt pitää vaan muistaa, ettei niitä saa syödä, vaikka kuinka pahasti allergia vaivaisi. Eilen oli ihan kamala allergiapäivä ja tänään kävinkin hakemassa apteekista Beconasea, kun ei se Glinor enää auta ollenkaan. Hädintuskin henki kulki, kun nenä oli niin tukossa ja ihan koko ajan aivastutti. Yökin meni aika tukkoisissa merkeissä, mutta jospa se nyt tästä alkaisi helpottaa tuolla Beconasella.

Kerrankin istahdin ihan tietokoneelle saakka ja nyt sitten taapero roikkuukin jalassa ja kiukkuaa. Huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Kathii voimia :hug:

ultrat laitoin nyt kuitenkin tonne pinoon jatkoksi. Joten jos haluatte niitä näkyviin ekalle sivulle niin ilmotelkaa selkein merkein. :)

Nyt ku taas muistan niin uusille tervetuloa, lisäilin teidät tonne listaan, käykää tsekkaamassa menikö oikein niin korjaan tai otan pois jos tarvii. :)

(.) Neuvolaa ootellen... toivottavasti tuo pirpana nukkuis päiväuniaan sillon nii ei tarviis sitä kaitsee kun mies on töissä niin joudun mukaan ottamaan. Ei luulis olevan mikään este, onneks kaveri on tottunu nukkumaan rätti naamalla nii saa sillä hämärrettyä niin nukkuu rauhassa, irrotettava koppa rocks! Outoo päästä taas äitiysneuvolaan kirjoille.. -millähän mä muistaisin kysyä saataisko samat ajat ipanan kanssa... jotenki tää dementia ei tee taas hyvää. Tiedän et saadaan ukon kans matsit pystyyn kun tää dementia tästä pahenee. ja mun hermot on niin herkät et huh. itteeki pelottaa välillä.. :stick: :kieh:

willarose sä mihinkää perässä mene, höpöhöpö! Nyt unohat sen tyhmän testin ja meet hyvillä mielin huomiseen ultraan. Siellä se selviää onko jotain vialla vai ei mutta uskon että ei. :) Turhaa panikoit! :heart: :hug:

Nyt alan valmistautuu itte henkisesti siihen neuvolaan menoon ja alan vääntää koirille tekemistä siks aikaa vaikka ne varmaan taas nukkuu onnellisena ketarat kohti kattoa paitsi tuo jalkapuoli. Riepu rikko räpylänsä viikonloppuna kun oltiin juoksuttamassa ja nyt vetää kolmella jalalla sit ku yks paketoitiin rikkonaisen anturan takia. Hauska vaan et se ei edes huomannu siinä riehumisen tiimellyksessä et jalka vuotaa verta mut autappa ku laitettiin kotona puhistusaine ja sidottiin se kunnolla nii jo rupes neitosta sattumaan. Hah! :LOL: :heart: Joten tää päivä on tehty karvavarpaan hoidosta ja hellimisestä ja pienen pirpanan pusuttelusta ja siitä neuvola visiitistä. Katotaa ehottaako sydän äänten kuuntelua, tuskin. :D

Addoda & SnadiKakkonen :kiss: :heart:
 
*Pihla* Mä annoin eilen illalla sosetta viel iltapalaks ja nyt sit nukku aamuyöhön saakka ja söi sillon kaks kertaa. Taidan ottaa sen ilta ruokailun tähän lisäksi jos nuo yöt sais ruotuun. Meillä kans nukuttiin eka melkeenn kokonainen yö ennen ekoja rokotuksia, tai rota rokotetta, sen jälkeen sitten meni kaikki iha plörinäksi. Tyyppi kuumeili ensin rokotetta pari päivää ja sit ei meinannu sapuska upota ja sit ku ruoka uppos nii yöllä ei sit halunnu nukkua ku huusi vaan täyttä häkää... lopulta sit otin kainaloon jossa nukkuki kuukauden päivät. Nyt nukkuu omassa sängyssään yön ja pidemmän päikkärit ulkona vaunuissa koira vartiossa kun täs on aika paljon oravia ja toi toinen koira on iha tyhmänä niitä jahtaamassa. :D
 
Addoda, Mulla näyttää olevan vielä myös LA 9.10, tän saapi POISTAA!
Musta tuota ultra-aikaa ei tarvi merkata, mutta enemmistö päättäköön.
Meillä taitaa olla se nyt 19.3 ja jännittää niin vietävästi :/

Kathii, voimia sinne ja Willarosalle myös, vaikka uskon että testi vain oli viallinen ja kaikki onkin hyvin, peukut pystyssä :)

Täällä menee uudelleen hankintaan lähes kaikki, esikoiselta taitaa Tripp Trapp olla ainoo mikä löytyy.
Vaunuista ollaan vahvasti miehen kanssa samaa mieltä eli Bugaboot, mallia ei vielä tiedetä kun nyt kiehtoo se uusi malli, kolmella pyörällä...
Biggiksiin saa kaukalon myös adaptereilla mikä on ihan ylivoimainen ominaisuus, painavat muistaakseni vain 8-9 kg ja liikkuvat helposti :)
Tuon Ensisämgyn varmaan myös vuokraamme ja muuten pinnikseksi olen miettinyt Brioa tai Avaroomin sänkyä, molemmat suht pieniä.
Tuo Tripp Trappin kaukalo kuulostaa myös hyvältä, meillä keittiö koti kolmessa kerroksessa eli sänkyä en voi roidailla ja meillä myös pieni koira joka mielellään ottaa osaa :)
Hoitopöytää ei varmaankaan tule, esikoisellakin oli kohtuu vähäisessä käytössä..

Nyt syömään ja töihin. Töissä olisikin tänään kehityskeskustelut, helppo asennoitua kun itse tietää että syksyllä toivon mukaan jää äippävapaalle, töissä ei tiedetä enkä vielä kerrokkaan. Ehkä np-ultran jälkeen.. On muuten ollu tunikat, löysät paidat ja löysät mekot kovassa käytössä kun varsinkin iltaisin maha turpoo aika lailla ( normisti ei juurikaan mahaa ole), vaikea pian peitellä :/
Hyviä vointeja kaikille :)
ChocolateBox ja sen masuasukki 8+5 <3
 
Sain vihdoin neuvolan varattua.

Me sillon viimeks mietiskelti knas noita vaunuja joihin saa kaukalon laitettua. Mutta myyjä sit alko valistamaan, että nykyään lapsia pidetään ihan liikaa kaukaloissa. Osa jopa kotona nukuttaa kaukalossa ja sillä saadaan aikaan selkävaivaisia ihmisiä. kaukalo on tarkotettu lähinnä autossa matkustamista varten ja vaunut koppineen sitten muuta kulkemista.

no sinänsä ihan järkeenkäypää juu, mutta on tuossa niitä muttiakin :)
 
willarose Pakko kommentoida tuota testiasiaa. Minähän tein tyhmyyksissäni testin kun raskausviikkoja oli 8+ jotain ja selkeesti kontrollia haaleempi viiva tuli. Ja koska samoihin aikoihin oli kaikki oireetkin sopivasti helpottaneet, olin satavarma keskeytyneestä keskenmenosta. Mutta iloksenipa testasin samaisena iltana löytää sydänääniä dopplerilla ja sieltähän se jumpsutus kuului! :heart: Ja lisäksi lueskelin amerikkalaisia sivustoja, joissa ihmiset oli testailleet asiaa siten. että laimentamalla pissaa moninkertaisesti vedellä, testiin saatiin kuin saatiinkin tasavahvat viivat. Ja niimpä minunki piti kaupasta hakea vielä yksi testi ja testata sitä teoriaa. Lisäsin pissan joukkoon vettä noin 5-6 kertaa pissan alkuperäismäärän verran ja niin vain sain paljon vahvemmat viivat! Eli - kun hcg:tä erittyy virtsaa ihan huikeita määriä noilla rv:illa, ei testi osaa sitä enää tunnistaa/käsitellä ja viiva jää haaleaksi. Sulla ja sun pienokaisella ei varmasti ole mitään hätää! :) Ihanaa odotusaikaa!

Terkuin, MiNalo rv 17+1 elokuisista :wave:
 
Addoda: minkä ikäinen teillä on tuo esikoinen? Pihlalla on melkein samanikäinen kuin meillä nuorin 1v 2kk. Mun ei tarvi onneksi sen perässä juosta, kun se juoksee isompien perässä ja nukkuu päivisin onneksi 3h milloin totaali rauha talossa :)

Tervetuloa uusille!

kathii: tsemppiä :hug:

Meillä np-ultra 17.3., mutta en tiedä onko niitä turha merkkailla, kyllähän kaikki kuulumiset käy kertomassa..

verikokeista: kävin niissä tänään ja muistaako kauan vastauksissa menee? Eli kauan mun täytyy jännittää tuleeko soittoa sairaalalta/neuvolasta? Musta huonot uutiset soitetaan ja hyvistä tulee kirje kotiin, eikö?
 
Viimeksi muokattu:
Malttamaton: 5kk.. pienisiis vielä ja valvominen ja yö syöminej iha normaalia varmaan tasottuu mut oon ihmetelly tota määrää mitä se vetää yöllä.. 500ml menee helposti. Maito jossa on velliä vähän seassa.
 

Yhteistyössä