Lokakuun Lutuset 2014

Kiitokset ihanasta pinosta! :)

Lämpimästi tervetuloa mukaan kaikille uusille! :)

maijac Onnea kihlautumisen johdosta! Romanttisen päivän miehesi valitsi. :flower:

Tähtitomu Paljon voimia matkallesi. :hug: Pidän peukkuja, että vuoto on harmitonta. Itsellänikin oli ensikoista odottaessa vuotoa, joka oli täysin harmitonta. Toivon, että näin on myös sinulla.:)

Hepsuli Odottele seuraavaa ultraa kaikessa rauhassa. Eiköhän sieltä saavu mukavia uutisia.:)

raskausunia Näin viime yönä ensimmäisen raskausuneni tässä odotuksessa. Unessa olimme matkalla ulkomaille äitini kanssa. Mieheni ja esikoisemme olivat jo menneet turvatarkastuksen läpi, minä ja äitini olimme vuorossa. Minun kohdallani portti hälyytti ja koitimme selvittää, että mistä on kyse, kun selvää asiaa ei ollut. Lopulta muistin, että minulla oli ollut taskussani aiemmin samana päivänä rautatabletti, joita olin neuvolassa saanut alhaisen hemoglobiinin nostoon ja virkailija sanoi, että se se on, heillä on uudet, extratarkat laitteet, jotka rautatabuihin reagoivat. Siinä samassa äitini sai kuulla, että odotan toista lasta...

Unta se vain oli, mutta huvitti, sillä olin eilen pohtinut, että millainen mahtaa hemoglobiinini olla tällä kertaa ja tänään olin äitini kanssa lounaalla! En kylläkään vielä paljastanut suurta uutista.

omaa napaa Uuden viikon alun kunniaksi tuli todella huono olo useaan otteeseen. Olin suuren osan päivästä esikoisen kanssa kaupungilla, joten sopivaa roskista tuli etsittyä, muttei onneksi tarvittu. Olin toki pahasta olosta innoissani...:D

Kävimme miehen ja neidin kanssa syömässä Ystävänpäivän kunniaksi. Hyvin meni, vaikka neidillä menojalka vipatti, eikä välillä olisi millään jaksanut istua syöttötuolissa.

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

T: Luckygirl & Vekara 5+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
KAS
Oikein paljon jaksamista epävarmuudessa eläville :hug:

Kertomisesta, aiemmin olen kertonut läheisille tosi nopeaan, mutta tällä kertaa vasta 3 ystävälle. Jotenkin jännittää ihmisten reaktio asiaan. Ja hauska elää salaisuuden kanssa, sillä tää on mun viimeinen kerta.

Tyttömasu, kävin Kaarinassa Jussi Savonlahdella. Suosittelen, jos täällä päin asutte. Sanoi muuten, että nyt on jo 97% selviytymistodennäköisyys :heart:

KAS 7+0 (huisia)
 
Huomenta!

Ihania kuulumisia ultrista tullut monelle, ja paljon onnea maijac!
Voimia odotteluaikaan Hempsuli, kyllä se iloksi vielä muuttuu :)
Tähtitomu, jaksamista raskaaseen päivään. Yhdellä ystävällä oli samoilla viikoilla juuri samanlaista vuotoa, harmitonta sekin oli.

Morrisson kyseli liikunnasta. Meillä ei oo ees sitä koiraa, että ulkoilu lapsen kanssa ja työmatkaliikunta, siinä ne nyt oikeestaan onkin. Kävin jumpassa vielä jokunen kuukausi sitten, mutta tämän vuoden puolella illalla kahdeksi tunniksi pois kotoa lähteminen ei ole tuntunut mukavalta. Syyllisyys painaa, kun tuntuu ettei ehdi olla lapsen kanssa riittävästi muutenkaan kun töissä käy :ashamed:

Jipii, oireita viimeinkin! Tällä viikolla kahvi ei ole juuri houkutellut, tortillasipsit senkin edestä :LOL: Huonoa tekee niin, että tämä äiti hoitaa lapsen kanssa leikkimisen lähinnä olkkarin lattialla makaamisen yhteydessä.

Luckygirl kertoi raskausunesta, minä taa näin yksi yö keskenmenounen :'(

Osallistutteko te muuten seulontoihin? Neuvolaan soitellessa asiaa kysyttiin, ja se jotenkin hätkähdytti, vaikka meille on selvää, että osallistutaan. En kyllä osaa sanoa, mitä tehtäisiin, jos esimerkiksi down löytyisi. Joka tapauksessa haluttaisiin varmasti tietää asiasta ennakkoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:

Venetsia + pömppis 7+3
 
Täälläkin poksuu eli 7+0! Olen harkinnut, että otan vielä uuden varhaisultran viikolle 9, koska meillä on matka tilattuna huhtikuulle ja haluan ennen matkan perumista varmistaa, että pieni kasvaa ja kehittyy normaalisti. Matkalle en raskaana lähde. Tätä ei vain usko vieläkään oikein todeksi...
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Mä haluan kahvia, mutta se maistuu aivan hirveelle!! :$

Mä olen myös menossa Savonlahdelle ultraan. Jouduin vaihtaa aikaa kun siihen keskiviikkoon osu yks koulutus ja aikataulut ei sovi kohdilleen. Nyt on aika sitten tiistaille 25.pv. Savonlahdella ollaan käyty myös 4d-ultrissa. Hän on tosi hyvä ja osaava lääkäri.

vauvatoiveinen mihin teillä oli matka varattuna? Mä mietin myös mitä teen kun olis kesäkuun alussa matka Venäjän puolelle Viipurin lähelle, että uskaltaako mennä. Viimekskin kyllä olin matkassa ja sillon ihan alkuraskauden vaiheessa eikä mitään tullut kun katsoi mitä syö ja vältteli kraanavettä. Lisäksi meillä oli miehen kanssa suunnitelmissa juhlistaa mun synttäreitä nyt keväällä lähtemällä Venetsiaan. Onko siinä matkustelussa siis jotain vaaraa vai riippuuko se vaan kohteesta vai onko se se lentäminen vai mitä?

Aamulla kun heräsin iski paniikki kun hetken aikaa ei ollut mitään oireita. Olo oli siis kerrassaan hyvä ja normaali. Kauhistuin, että nyt tää oli tässä. Sitten otin sen kahvikupillisen ja hokasin, että juu pahaa on edelleen ja se etova olokin siitä tuli taas.

Tänään käydään kaksilla synttäreillä ja saadaan lasten yksi serkku yökylään. Kivaa viikonloppua kaikille! :D

Morrisson ja Hilpiäinen 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Savonlahti on varmaan paras minkä mä tiiän täällä Turun seudulla! tekis mieli mennä, mut mä pääsen tyksiin nyt tiistaina. Varmistetaan nyt ensin että kaikki on niin kun pitää masussa. Nyt tarttis lähtee pikkuneidin kanssa kauppaan. Voi hyi yök tätä oksettavaa oloa :x
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Asiasta kukkaruukkuun; saakohan neuvolaa vaihtaa jos haluaa? meillä on neuvolatäti vaihtunu sen jälkeen kun viimeks tullu käytyä ja mulle jäi sellanen olo ettei tää nykyinen tiedä oikein mistään mitään, jotenkin oli kauheen epävarma itsestään. Kyselin esim. pahoinvointilääkkeistä jos ne on sallittuja niin tää rupee googlaamaan tietoa asiasta...sit se totes että ne on kiellettyjen listalla. Mutta muistaakseni mulle on määrätty olisko ollu primperan merkkisiä kun odotin tota meiän 3vuotiasta....tää olo on oikeesti sietämätön, mitään ei jaksa tehdä ku yrjööminen vie kaikki voimat.
 
vauvatoiveinen ; meillä meni 2010 Riigan reissu "pilalle" kun olin just saanut tietäväni olevani raskaana. Oli niin paha olla ja mä olisin halunnu nauttia ruuasta ja hyvästä seurasta. Oli kyllä niin viiminen kerta kun lähden reissuun jos on pahoinvointia.
 
maijac onnea kihlautumisesta!

Hempsuli minä olen keskeytyneen keskenmenon kokenut. mulla oli niin, että vähäisiä oireta oli siihen saakka, että tyhjennyslääkkeet otin. nyt jälkeenpäin miettien tissien arkuus oli oire, mikä hävisi samaan aikaan, kun kehitys oli loppunut. mutta jos sulla oireet on vaan vahvistuneet, niin sen pitäisi olla hyvä merkki! toivotaan että saat ensi viikolla hyviä uutisia <3

krizze83 mun mielestä saa vaihtaa neuvolaa, jos haluaa.se vissiin onnistuu niin, että otat yhteyttä siihen neuvolaan, mihin haluat vaihtaa.
 
MATKAILUSTA: minähän olen lähdössä ens viikolla espanjaan töihin ja tulen reissaamaan suomen ja espanjan väliä niin pitkään kun raskaus sen vain sallii. Ohjeet annettiin että lentosukat koneeseen, puolen tunnin välein lennoilla jalotella ja juoda paljon vettä. Olen muutenkin sellaisella asenteella tässä raskaudessa että se pysyy mukana jos nii on tarkoitettu en voi pysäyttää normaalia elämää tämän takia. Tietysti ruuan suhteen olen tarkempi, mutta keittiöön ja tiskin taakse olen menossa niin tiedän justiin mitä suuhuni laitan. Myöhemmässä vaiheessa pitää varmaan pistää klexane ennen lentoa, mutta sen näkee sitten.
LIIKUNNASTA: Koiran kans lenkkeily ja treenaminen kuuluu päivittäiseen rytmiin tuntuu vain siltä että kunto on romahtanut ihan minimiin kun hengästyy niin helposti.
TERVETULOA UUSILLE!
Ruumää ja papu 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Liikunnasta Olen himokävelijä. Kävelen paljon ja seuraan askelmittarilla päivittäistä askelmäärääni. Meillä on kotona crosstrainer, jolla kuntoilin innolla ennen plussaa. Huomasin kyllä pian muutoksen jaksamisessa; ennen vedin innolla puoli tuntia putkeen ilman mitään, nyt pitikin pitää tauko ennen kuin 10 minuuttia oli täynnä, kun tuli sen verran omituinen olo. Olen seurannut koko ajan sykkeitä, jotteivät ne nouse liian korkealle, muistaakseni (saa korjata, jos olen väärässä!) odottajan syke ei saa nousta yli 140. Ennen esikoisen syntymää harrastin innolla joogaa ja pilatesta, ja joogaa olen synnytyksestä toivuttuani tuonut takaisin. Nyt tarkoituksena on testailla taas mammajoogaa, joka ei tuntunut tippaakaan hyvältä ensimmäisessä raskaudessa. Toivottavasti nyt menee paremmin.:)

Matkailusta Täytyy myöntää, etten esikoista odottaessani pelännyt matkustamista pätkääkään. Olimme varanneet silloin risteilyn Ruotsiin, mutta sinne en koskaan päässyt, sillä päivää ennen olin liian aikaisin olleessa synnytystapa-arviossa, josta minut kärrättiin suoraan sairaalan vuodeosastolle ja vuodelepoon, jottei esikoinen synny liian aikaisin. Neiti ei todellakaan syntynyt liian aikaisin, mutta jäi pieni pelko saman toistumista kohtaan. Näin ollen olenkin hieman varovaisella mielellä, kun äitini ehdotti matkaa ulkomaille tänä keväänä. Laskin äsken, että sillä viikolla, jolla äiti haluaisi sukupoppoon lähtevän olen rv20+ jotakin, riippuen lähtöpäivästä, joten aika läheltä liippaa rakenneultraa (joka tehdään näköjään rv18-21), jota en aio jättää väliin mistään hinnasta. Muuten ajankohdalla ei ole väliä, mutta sillä viikolla äitini täyttää pyöreitä vuosia ja haluaisi tällä kertaa juhlia sitä ulkomailla. Onneksi suunnitelmat eivät ole vielä pitkällä. Voi olla, että täytyy paljastaa uutinen äidille etukäteen ja kysyä, että voisiko viikkoa vielä muuttaa.

Seulonnoista Keskustelimme miehen kanssa, että osallistummeko seulontoihin ja päätimme osallistua. Osallistuimme esikoisen kohdalla ja myönnän, että kyllä jännitti odotella nt-ultran tuloksia. Silloin ultrannut kätilö oli sanonut heti, että hänen saamiensa tulosten perusteella ei pitäisi olla mitään hätää, mutta kyllä itku pääsi, kun tuloskirje vahvisti saman.

Krizze83 Onko niin, ettet voi vaihtaa vain eri neuvolan tädille?
Minä olen käynyt muutosta johtuen neuvolan vaihdon ja se meni jouhevasti. Nythän minulle oli neuvolan keskitetyn ajanvarauslinjan terkan mukaan tulossa eri terkka äitiysneuvolan puolella kuin esikoisen neuvolatapaamisissa. Mutta kiintoisaa kyllä, eilen saapunessa paperinivaskassa luki, että tapaan kuitenkin maaliskuussa aivan saman terkan kuin esikoisen tapaamisissa.

Luckygirl & Vekara 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Ulkomaanmatkoista: Me ollaan lähdössä maalskuun lopussa Espanjaan ja aion kyllä mennä ihan hyvällä omallatunnolla. Pidän mielessä, että on siellä maassa raskaana muitakin ihmisiä ja raskaus ei kuitenkaan ole elämää rajoittava sairaus. :D

Liikunnasta: Mä aloitin melko aktiivisen elämäntaparemontin joulun jälkeen. Kävin salilla muutaman kerran viikossa ja söin nätistä. No, nyt ei "yllättäen" sali juurikaan maistu, kun koko ajan on niin valtava väsymys, ettei meinaa tajuissaan pysyä.

Mulla oli ensimmäinen oireeton aamu. Pelästytti! Toivottavasti kaikki on hyvin. 1,5vkoa ultraan ja se tuntuu niiiin pitkältä ajalta. Sniff.

maijac + toukka 6+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Minä kokeilin kaikkea mahdollista tuohon pahoinvointiin ensimmäisessä raskaudessa : / Nuo pahoinvointirannekkeetkin ostin, mutta on todettu, että niillä jotka niihin uskoo, ne toimivat. Oksensin n. 10x/pvä oli rannekkeet, tai ei. Toisaalta pahoinvointilääkekään ei aina auttanut :x

Täällä lenkkeillään päivittäin kahden koiran ja vaunujen kanssa. On kyllä helpottavaa päästä raittiiseen ilmaan. Tahti on melko vaihtelevaa :D

Krizze83: Onko sinulla mahdollisuutta vaihtaa vain tätiä? Minulle sanottiin neuvolan keskitetystä, että yleensä ne menee osastonhoitajan kautta/luvalla, mutta jos hän saa kirjata syyni ylös, vaihto onnistuu hyvin. Hän sitten varasi käynnin eri tädille :)

Tyttömasu: Perusta vain ryhmä! :wave: LokaLove oli ihana nimi :D

Pieni POKSUU 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Tähtitomua ja Hepsuli, jaksamisia epävarmuuteen :heart: ja muillekin jos jonkun nimeltä unohdin!

Matkailusta, me ollaan yleensä (melkein) joka vuosi käyty ulkomaanreissulla, mutta nyt jätettiin tietoisesti varaamatta, kun ei tienny millon tärppää niin ettei olis sit ihan alku- tai loppuraskaus. Toisaalta jos möykky pysyy kyydissä ja kesällä lähettäis niin osuis aika keskivaiheille, mikä ois kai paras aika, mut voipi olla et jätetään tältä vuodelta välistä ja reissataan vaan kotimaata :)

Mulla on eilisestä asti ollu ihan tajuton himo sienisalaattiin! :D siis siihen valmismössöön. nytki tekis mieli hakata päätä seinään kun ei pääse muutamaan tuntiin sitä syömään.. Siittä ei tullu paha olo kun eilen vetelin. Aamulla taas paha olo + hirvee nälkä, yrität syödä ni tuloksena vielä pahempi olo ja ei uppoo ei sit millään. Ei hyvä yhtälö :p ehkä mä elän sit sillä sienisalaatilla ja kylmällä mustaherukkamehulla seuraavat päivät (tai viikot) :D
 
Perässä tulin vaikka vähän kehnonlaisesti mitään kirjottelen.. Oon tämmönen taustapiru ;)
Hyvää vointia kaikille :heart:

Nii, piti vielä tohon nlan vaihtoon sen verran kommentoida et meillä se menee sillai et lähetetään vastaavalle terkkarille perustelut sähköpostiin ja yleensä homma sillä selvä. Jos siis vaihtaa tk:n 'sisällä' nlaa. Nykyään kuitenki saa valita itse terveyskeskuksensakin, ni en tiiä koskeeko se automaattisesti myös nlan palveluita..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
maijac hyvä pointti toi, että on siellä muitakin raskaanaolevia. Ite vaan mietin just siltä kannalta kun kroppa on tottunut tietynlaiseen bakteerikantaan kotosuomessa niin miten reagoi ulkomailla sitten. Kuten vauvatoiveinen totes niin on aika kallista lystiä olla ulkomailla hotellissa oksentamassa. :D lisäksi mä olen sen verran vähän kuitenkaan lentänyt mihinkään niin en tiedä kummosia suosituksia sen suhteen nykyään on. Äsken löysin kai sasin sivuilta, että jos laskettuun aikaan on yli neljä viikkoa niin saa lentää ja sen jälkeen tarvitaan lääkärintodistus sekä heidän oman jonkun health tsydeemin hyväksyntä. Lisäksi siellä sanottiin, että lentoaika ei saisi yhtäsoittoa olla yli neljää tuntia. Eli eiköhän mekin uskalleta sinne Venetsiaan lähteä. Sitä venäjää vielä mietin kun ei tosiaan ole mikään se hygienian mekka mihin ollaan menossa ja lisäksi mennään bussilla niin pystyykö sitä istumaan niin pitkään.. Ja sitten on se tuberkuloosi-kauhu ja vaikka mitä. Nyt kuulostan omiinkin korviin jo vainoharhaiselta..

Se liikunta mua kyllä hiukan ärsyttää kun mullakaan ei ole aikaa muuhun kuin koiran lenkitykseen. Tokihan sitä tulee lasten kanssa sitten ulkoiltua noin muuten jonnin verran mut en mä sitä laske. Meillä myös on crosstrainer joka mulla oli käytössä mut nyt ei vaan pysty sen kanssa entiseen malliin. Ja mä en noista syke-asioista tiedä mitään.

Mulla iski eilen himo tavalliseen lehtisalaattiin. Mies toi kaupasta ruukullisen ja vedin sen yheltä istumalta. Näytin kuulemma koomiselta ja hiukan hullulta.
 
Heippa!
Liikunnasta sen verran, että olin ns. Himoliikkuja ennen esikoista. Raskausajan pahoinvointi vei silloin liikuntahalut eivätkä ne ikinä palanneet... Huomaan kyllä nyt, että hengästyn aivan eri lailla kuin esikoisen kanssa. Silloin happi alkoi loppua vasta joskus vkolla 20.
Äitiyspilateksesta tykkäsin - kantsii kokeilla! Nyt aion yrittää tehdä myös kuntosalitreeniä jaloille ja käsille ja keskivartaloa niin kauan kuin pystyy.
Pahoinvoinnista olen toistaiseksi säästynyt siltä, mutta just nyt alkoi tuo kahvi edessä yököttää!!! Aaargh... Viimeksi pahoinvointi tuli joskus vkon 8 jälkeen ja kesti noin 10 viikkoa. Syön kyllä nyt kaikkea mitä vaan voin niin kauan kun ruoka maistuu! Mun käsityksen mukaan siihen pahoinvointiin ei juuri mikään auta, paitsi se että koittaa muuten tehdä elämästään rentoa ja rauhallista.
Katoavista oireista mä friikkailin ekassa raskaudessa katoavia oireita. Nyt koiran nauttia oireettomista päivistä ja hetkistä. Tää väsymys ja ärtyneisyys eivät vaan katoa hetkeksikään. Laskin just, että jos tää kaveri syntyy, olen seuraavan kerran pirteä ehkä joskus vuonna 2016.... :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Matkoista, meillä on pääsiäisen tienoilla varattuna Berliinin reissu ja sinne myös lähdetään. Uskon että tuossa vaiheessa tämä huono olokin jo helpottaa. Viime raskaudessa olin vielä reppureissulla 20+ viikoilla ja hyvin meni sekin. Aikaisempaa rauhallisempaan tahtiin piti kierrellä, mutta niin sitä vaan nukuttiin junassa, kannettiin rinkkaa ja kiivettiin torneihin. Rinkkaa en kyllä enää suosittelisi noilla viikoilla, oli aika rankkaa, mutta muuten ei mitään ongelmia.

Liikunnasta, liikuin aktiivisesti ennen raskautta, nyt ei ole pariin viikkoon pystynyt tekemään oikein mitään tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa. Tästä toivuttuani aion kyllä palata salille ja äitiyspilates kiinnostaisi kovasti. Tykkään ihan tavallisesta pilateksesta todella paljon, kuinka paljon tuo äitiysversio sitten eroaa tavallisesta?? Viimeksi kävin pitkällä kävelyllä vielä synnytystä edeltävänä iltana, toivottavasti tässäkin pysyy hyvässä kunnossa loppuun asti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu
Voi toivottavasti Jenni-Julialla on kaikki hyvin..:heart:

Ehkä ootellaan viel viikonlopun yli ja jos ei Jenni-Juliasta kuulu ni sitte pistetään facebookryhmäkin käyntiin sutjakkaasti.. Ollaanks me vähän malttamattomia.. ;) :D
..Heh sen nimenhän voi vissiin muuttaa jälkikäteenkin joten en ota siitä stressiä! :p
Jos mulla raskaus ei etene toivotusti ni hilppasen ryhmästä ja muut jatkakoon menoa ja meininkiä siellä sitten.. Tääl on kyl niin hyviä tyyppejä, että harmi ois senkin takia tippua tän junan kyydistä..!


Oireet voi kyllä vaihdella päivästä toiseen, näin on .. no worries ! :hug:

Liikunnasta: En oo oikeen mikään teholiikkuja joten ihan samalla lailla porskutan kummemmin jumppailematta ym hehehe ;) Ehkä pitäis roudata vaikka toi crosstrainer makkarista, alottaa sillä ja vähän ryhdistäytyä..

Matkoja ei oo tulossa..ihania suunnitelmia teillä! :) Ja joo jos yhtään arveluttaa niin kannattaa siirtää matkailut toki tuonnemmaksi..
 
Kiitos kaikille tsempeistä <3

Olen yrittänyt pitää ajatukset positiivisina. Lääkärikin kuitenkin sanoi, että on pieni mahdollisuus keskenmenoon. Myöhäisempi hedelmöityminenkin voisi ehkä olla käytännössä mahdollista, hmm, muistissa on vain tuo epäilemäni kerta... Jotenkin sitä itse alkoi heti ajattelemaan kuitenkin pahinta.Yritän keksiä ens viikolle muuta puuhaa ja ajateltavaa, niin ehkä niillä selvitää perjantaihin. Liikunta voisi olla hyvä vaihtoehto :)

Taustapiruilen ja tulen kertomaan uudet ultrakuulumiset perjantaina!

Positiivista odotusta kaikille!!!

(7+0)
 
Iisulipilateshan treenaa corea. Luonnollisesti äitiyspilateksessa coren treenaus on huomattavasti normipilatesta pehmeämpää. Lisäksi tulee ne asentojutut - kun reilut 20+ viikkojen jälkeen ei enää voi oikein olla selällään eikä mahallaan, niin asentovalikoima on suppeampi.
 
Meillä kanssa matka tiedossa.. ei kylläkään minnekkään etelän lämpöön, vaan Leville 29.3-5.4.2014. Alunperin laskettelemaan lähetäis, mutt mulla taitaa se laskettelu jäädä välistä ku ei mies ja anoppi päästäis mäkeen kuitenkaan.. höh :(

On tullut huomattua että yöt ovat nykyään aika tuskallisia ja mitenkään ei voi nukkua, koska selällään nukkuessani vatsaan koskee ja kun käännyn kyljelleni alkaa rintoihin sattumaan.. huoh.
Oma liikkumiseni on hyvinkin vaikeaa ja pelkkä kevely nostaa hien pintaan ja kummallisesti aina alkaa tuohon vasempaan alavatsaan sattumaan, aivan kuin olisi juossut pitkän lenkin vaikka olen oikeasti ottanut vain muutaman askelen. :S

Ja Face ryhmästä sen verran, että kunhan faceystäväni eivät pysty näkemään että olen sellasessa ryhmässä, niin liityn. Muutoin odotan siihen ekkaan neuvolakäyntiin asti ja sen jälkeen liityn jolloin muutenkin on tarkoituksena "julkistaa" tuo raskausuutinen.

ps: Onko kenellekkään muulle tullut sellaista raskausviivaa tai arpea navan alle? Mulla näkyy tosiaan tuollainen masuviiva vaaleana mutta selkeänä navasta alaspäin. Heh
 
Linea negra oli mulla haaleana edellisessä raskaudessa, mutta tuli tosiaan näkyviin vasta noin rv 17+ muistaakseni. Onpas tullut SannaMarko sulle jo aikaisin näkyviin! :) Tosin mun mahassa on niin paljin vielä edellisiä raskausarpia, että tuskin bongaisin sitä lineaa tuolta seasta :D

Matkustelusta Mulle ei oo tullut mieleenkään, että raskaana ei voisi matkustella. Tosin loppuraskaudessa ei saa enää lentää, mutta muuten. Viimeksi olin rv 6 skotlannissa ja rv 12 kyproksella, ja rv 32 tukholmassa :) Kyllähän syömisien kanssa tuolla eteläsaä täytyy olla tarkka, ettei saa mahavaivoja tai muutakaan, mutta niinhän sitä täytyy olla muutenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttömasu

Yhteistyössä