Lokakuun Lutuset 2014

Kävin tänään neuvolassa jo, kun on niin monta lääkitystä. Sain myös paljon vinkkejä laihdutukseen. Minulla on siis ylipainoa n. 10kg ja terveyden hoitajan suositus on pysyä samassa tai laihduttaa :-! No kai se onnistuu... pitänee rueta liikkumaan enemmän.
 
Voih... :( Voimia Adenna ja Hempsuli! :hug:

ChocolateBox: Hienoja kuulumisia! =)

ON: Täällä pahoinvointi jaksaa ilmestyä aina juuri silloin kun ei pitäisi... : / Kovin yleinen hetki on juuri silloin kun pitäisi mennä ruokatauolle. Nooh, kyllähän tämän kestää.

Muutoksista: En ole vielä oikeasti sisästänyt tätä että meille tulisi vihdoin lapsi. Siis tiedostan kyllä että olen raskaana, mutta esim ainoa hetki kun olen itkenyt on ollut se kun tein raskaustestin. Jotenkin olisin luullut että sykkeen löytyminen olisi saanut tunteet nousemaan pintaan, mutta ei... : / No jaa, kuitenkin, talomme kyllä tulee riittämään tulevalle lapselle yksi remontti on vain edessä ensi kesänä. Mies naureskeli että yleensä ihmiset vaihtava suurempaan autoon, niin minun auto vaihtui pienempään. :D Mutta sitten meidän ykkösauto onkin isompi eikä minunkaan auto nyt niiiiin pieni ole etteikö sillä pärjäisi. ;) Ehkä tähänkin tilanteeseen jossain välissä herää?

Hankintoja: Muutamia vaatteita meiltä jo löytyykin, samoin kuin hoitolaukun ja lelukaaren olen saanu blogiyhteistyön kautta. Varmaan ensimmäisiä hankintoja tulee olemaan kotidoppler, minkä ajattelin tilata piakkoin. Pikkuisen olen jo silmäillyt vaunuja ja turvakaukaloita. Sänky tulee perintönä, mutta kaipaa pientä entisöintiä ja maalia pintaan.

Väreistä: Minä en ole mitenkään erityisen tarkka lapsen vaatteiden väreistä, mutta en minä nyt pojalle mene pukemaan pinkkiä kuitenkaan. :D Varmaan ihan vauvana pyrin olemaan enemmän väritietoinen (työlle punaista, keltaista; pojalle sinistä, vihreää) kuin sitten jo vanhemman kohdalla. Mutta varmasti tulee olemaan myös ruskeaa ja mustaa vaatetta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, kamalasti voimia menetyksen kohdanneille ja epävarmuudessa eläville! :hug:

ChocolatteBox onnea hyvistä uutisista! :)

Muutokset jännittää omalla tavallaan tälläkin suunnalla, mutta en usko että niistä ongelmia kuitenkaan tulee. Menojalka ei ole tähänkään mennessä vipattanut, joten sen puolesta en ainakaan murehdi, että miten sitä sitten ehtii ja pystyy. Lähinnä mietityttää mun jääminen pois työelämästä ja kauanko voin sieltä poissa pysytellä, mutta aika sen sanoo ja liian aikaista sitä on vielä murehtia, kun ei ole ajankohtaista vielä pitkään aikaan.

Väreistä vauvanvaatteissa mulla ei ole mitään kummempaa mielipidettä. Tytön haluan pukea muuhunkin kuin pinkkiin ja vaaleanpunaiseen, pojan muuhunkin kuin siniseen. Ainut, että haluan vauvan juuri pukeutuvan vauvan vaatteisiin, "aikuismaisempia" vaatteita tuskin meidän lapsella nähdään pienenä, farkut yms. Tiedän että ne voi olla mukaviakin, mutta itse olen aina inhonnut niitä päällä, ja musta vauva ainakin saa näyttää ihan vauvalta. :) Mielelläni en osta myöskään mainosprinttivaatteita, angry birds, hello kitty ym. jollei lapsi niitä erikseen sitten myöhemmin toivo.

Nyt on takana ensimmäinen neuvola! Vaikkei mitään varmoja uutisia olekaan, kun meillä ei neuvolassa ultrata ja sydänääniä aletaan kuunnella vasta 10+ viikolla. Silti jotenkin todentuntuisempi fiilis tästä kaikesta. Arvot oli kaikki kohdillaan, jopa mun ennalta jännittämä hb oli erinomainen, 130. Varasin myös ensimmäisen ultran ja nyt pitäisi kuukausi jaksaa odotella, jaiks! :D

senya 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: anni00
Ai niin, neuvolasta piti kirjoittaa, että meillähän oli ilmeisesti eka neuvola tosi aikaisin. :O Tai mitä nyt olen muihin verrannut. Oltiin siellä jo silloin kun luultiin olevan rv 6+2, mutta sitten viikon päästä selvisi että silloin olikin vasta 5+2. Mutta kuitenkin. Ensi viikolla menen käymään jossain verikokeissa siellä ja sitten varmaan jo aletaan varaamaan ultra-aikaa. :)
 
Voimia Adenna ja Hempsuli! Ja tsemppiä uuteen yritykseen. Ikäviä uutisia on ollut tässä ryhmässä jo paljon, joko riittäisi?

Itsellä on jännättävää vielä ens viikon keskiviikkoon ultraan... Silloin pitäs olla 7+0, katotaan miten käy. Neuvolaan aikaa vielä kolme viikkoa... Sen kanssa ei täällä tunnuta kiirehtivän.

Tämä raskaus tuntuu tähän mennessä samanlaiselta kuin edellinen, eli pientä pahoinvointia ja huimausta lukuunottamatta voin paremmin kuin ilman raskautta :D. Kaikki pitkään jatkuneet selkäkivut ym. kolotukset loppui kuin seinään raskaustestin tekoon. Edellisessä raskaudessa pieniä tuskia oli vain kovat vatsakivut (sappi) ja turvotus, muuten olin elämäni kunnossa. Toivotaan, että pääsen yhtä helpolla nyt ;).

Itse olen hiukan lastenvaatefriikki, joten eiköhän kaikkea kivaa tule hankittua ;). Paljon on esikoisen vaatetta laitettu kiertoon, mutta kyllä niitä siltä 3-4 ikean kassillista löytyy. Kaikkia värejä löytyy, ehkä pinkki ja violetti oli ne parhaat värit vaalealle typylle :)
 
KAS
Adennalle ja Hempsulille isot, lämpöiset halaukset. Hienosti olit Hempsuli järkeillyt :heart:

Onnittelut ultrakuulumisista kaikille tasapuolisesti :)

Mulla on vielä reilu 1,5 viikkoa neuvolaan. 1,5h terkka varasi aikaa, vaikka onkin jo neljäs. Tuntuu turhalta jankata itsestäänselviä asioita, mutta toisaalta sitten taas saan pohjustettua paljon asioita uudelle terkalle. Painoa on liikaa, bmi noin 30, mutta mä en kuuntele siitä urputusta. Painan lähtöpaino yli 20kg vähemmän kuin kuopuksesta. Tiedän kyllä miten pitäisi elää eikä saarnaaminen muhun tehoa.

Sitä äitiyspakkausta olen uudemman kerran pohtinut, kun toppapuvut ja vanupuvut saattaa jäädä käyttämättä ja ne on niitä arvokkaimpia siinä. Toisaalta on miehen esikoinen ja hän sen pakkauksen haluaisi.

KAS 7+6
 
Hempsuli82 Olen hyvin pahoillani...:hug: Paljon voimia tulevaan ja paljon tsemppiä jatkoon ja uuteen yritykseen, kun sen aika on. Toivon, että silloin saatte pikkuisen syliin asti. Täytyy kyllä sanoa, että ihastelin kirjoitustasi, todella hienosti olet asian hyväksynyt ja olet selvästi asiaa pohtinut.

Olipas mukavaa lukea ultrakuulumisia, onnea hyviä uutisia saaneille! :) Odottelen innolla ja pienellä pelolla maaliskuun alkua ja omaa ultraa, tiedän jo jännittäväni sitä valtavasti samana päivänä ja hetkeä ennen.

Lastenvaatteista Meilläkin on tallessa kaikki neidin vaatteet, joten koitan pitää itseni kurissa. Ongelmana on se, että minusta monet kivat vaatteet on juuri ihan pikkuisille ja kirpparillakin isken silmäni 62-68cm kokoisiin vaatteisiin. Tytölle meillä on oikeasti hyvin vaatteita, mutta olen sopinut itseni kanssa, että jos saamme poikalupauksen, niin voin ostaa hieman lisää sinisiä ihan pienen kuteita, jos/kun sellaisia tulee vastaan. Ja ns. kotiintulobodyn, joka oli minulle tärkeä juttu esikoisenkin kanssa.

Onko muuten joku aiemmassa raskaudessa pitänytbola-korua? Ovatko vauvat niistä tykänneet? Pohdin asiaa esikoisen kanssa, mutta se jäi sitten hankkimatta. Nyt olen miettinyt asiaa uudelleen.
 
Ajattelin liittyä mukaan :) Plussasin alkuviikosta ja laskureiden mukaan laskettu aika olisi 28.10. Neuvola on vasta 21.3 silloin varmaan varmistuu tuo LA.
Listaan voi lisätä iikku88 / 25 / 2. lapsi/ OAS

Voimia menetyksen kohdanneille :hug:

Oireita on alkanut ilmaantua kunnolla vasta plussan jälkeen. Ruokailujen jälkeen tulee todella huono olo ja on pakko mennä maate ja hengitellä. Nännit on myös muuttunu ihan hirvittävän aroiksi ja tissit on turvonnu. Oon myös muuttunu ihan uskomattoman herkäksi. Tämä on ihan uudenlainen tilanne, esikoista odottaessa mulla ei ollut juuri minkäänlaisia raskausoireita. Väsymys oli ainut, mutta nyt sitä ei juuri ole. :)
 
  • Tykkää
Reactions: koruharakka
Voi Hempsuli! Kovasti voimia..

Mä toivon että oma eka neuvola ei kestä 1,5h.. On kiirus töihin sen jälkeen nimittäin. :D Eikä täti ainakaan sanonu että siinä menis niin kauaa. Onks teillä muuten miehet innoissaan tulossa neuvolakäynneille mukaan? Mä just tajusin tossa et mun mies on ollu ehkä kaks kertaa neuvolassa mun kanssa. Innoissaan se aina on ja haluis tulla mukaan mut aikataulut ei sovi yhteen. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Nyt sillä on viimiset hetket käydä mun kanssa siellä koska tämä on nyt viiminen lapsi. Juteltiin tuossa et nyt se on sit sterilisaation paikka jo. Ei vaan vielä tiedetä et kummalle.

Mulle on kans kotiintulovaatteet iso juttu. Ne olen jokaiselle lapselle ostanut ihan omat ja tarkkaan valikoiden. Ja tietenkin säästänyt myös. Sitä oikeaa settiä on kiva hakea. :)

Oli tosiaan kiva lukea myös niitä kivoja uutisia ultrista. Oma jännitys huipentuu ens tiistaina..

Bolakorua olen miettinyt jokasen kohdalla mut aina jäänyt hankkimatta..

Nyt voicea ja herkkuja. Kurkku- ja salaattivuoret könöttää vieressä jo. :D
 
  • Tykkää
Reactions: koruharakka
Bolakorusta, meinasin sen hankia kun esikkoa ootin mut jätin hankkimatta kun en kokenu sitä kovinkaan tarpeelliseksi ja todennäköisesti se olis jääny vaan johki vessan kaappiin lojumaan joten ei tule moista nytkään.

Oloista, totesin tässä illan mittaan että ihan ku olis alkanu koko rumba taas alusta kun KAIKKI eto ja ällötti ja edelleen voisin pelkästö ajatuksesta käydä yrjöön pöntön täyteen. Toivottavasti ei vaan enää tuu mitään uusia juttuja..

Vaatteista ja väreistä, mulla tuo esikko pukeutuu siniseen, valkoseen, vihreeseen, ruskeeseen, harmaaseen ja mustaan, tosin harvemmin mustaan kun ei sovi hänelle mun mielestä. Tulokas perii samat vaatteet, karsin vaan isoimman osan nyt pois kun tiedän et pärjätän muutamalla bodylla ja haalareilla. Ulko tamineet periytyy sit isommalta. Unisex mallistolla mennään, tytölle sit jos tulee nii hankitaan vähän väriä mut maltilla kun ei tykätä räikeistä vaatteista. :) äiti toki rakastaa pinkkiä ja keltasta omissa vaatteissa ja vihreetä, mitä neompi sen parempi!

Liikunta ja eritoten raitis ilma auttaa hei siihen ällö oloon. Jos ei muuten nii ulos vaikka käveleskelemään tunniks nii tekee kummia. Savulliset jättää ne tuprut kotio, en usko ettei tässä ryhmässä oo yhtään tupakoivaa. ;) ite lopetin ku edellistä ootin ja yllättävän helpolla meni joten suosittelen! Mielummn katon ultrassa rauhassa olevaa lasta mahassa ku nikotiinista sätkivää pakettia.

Ps. Älkää inhotko kun sanon noin, toi vika öö ylempi virsi, tiedän vaan ite mille tuntuu. Eikä se lopetus kaikille helppo oo. Mutta tsemppiä kovasti. Mua hirvitti ajatellaki et sairaalassa jotku kävi röökillä ja sit otti vauvan syömään rinnalle... en olis ite voinu kuvitellakaan tekeväni niin. Joten kaikella rakkaudella, ajatelkaa jos poltatte. :)

Neuvolakäynneistä mies ei perusta, tai en ees halua sitä mukaan mut ultriin paitsi tähän ekaan haluan jos mahdollista siis tän nykysen tilanteen kans. Viimeks mies oli mukana mut ei siellä varsinaisesti oo mitään miehille. Aikataulut meillä pistetään sopimaan ja oon antanu tuon puhua töissä jos on ollu jonku maha jutun takia poissa tai myöhässä. Mut eipä sen tarvii selitellä kun on johtavammassa asemassa ku ihan perus duunari. :)

Addoda & SnadiKakkonen
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei! Eilen käyty varhaisultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin! Mikä helpotus! Oireita kyllä piisaa edelleen,pahoinvointia,väsymystä,levottomat jalat...Mun laskettu aika onkin eilisen käynnin perusteella virallisesti 9.10.. Vaikka koko vastasikin hitusen pienempää,samaa jonka olin laskenut arvellusta hedelmöittymisestä. Katsotaan mitä maaliskuun alun neuvolakäynti sitten tuo taas tullessaan.

Voimia menetyksen kohdanneille,tiedän miltä se tuntuu. Tsemppiä kaikille tulevia ultria jännääville!
 
Mulla on bolakoru, tosin enemmän se meni ihan normaalina pukukoruna ;) olihan se hauska idea, mutta en tiedä toimiko oikeesti.

Onko muilla jo raskausvaatteita käytössä ;)? Kohta on varmaan kaiveltava ja mallailtava vanhoja äitiyshousuja. Osa normipaidoista on myös nyt pois käytöstä, kun mahaa turvottaa niin kauheesti, että merkitseviä katseita tulee.

Viikonloppuna nään hyviä kavereita pitkästä aikaa, en tiedä, tuleeko kerrottua heille raskaudesta. Varmaan arvaavat mun nenän liikkeistä jo asian :D. Ens viikon ultran jälkeen kerron kyllä omille vanhemmille ja mies saa kertoa omilleen, jos haluaa :)
 
Mulle sanottiin et ekaan neuvolaan varataan 2h aikaa. Vielä vähän yli viikko olis odotettava. 3.3. olis se aika.

^Kävin just tänään kaupungilla ettimässä sellasta jatkokappaletta housuihin tai masutuubia ja tulinkin kotiin mammahousujen kanssa kun oli -50%

Anni00 7+6
 
Mullakin neuvola 3.3 ja koska ensin on esikoisen laaja 4v neuvola ja sen jälkeen mun aika, menee neuvolatädillä koko aamupäivä meidän kanssa :D Halusin ne välttämättä samalle päivälle, jotta voin sen päivän ottaa kokonaan vapaaksi töistä ja tulee sitten molemmat hoidettua samalla.

Täällä entinen tupakoija. Lopetin samana päivänä kun plussasin, eli yli neljä viikkoa jo menty savuttomana. Yllättävän helppoa ollut. Tosin on toi ruokahalu sitten vaan lisääntyny, 2 tunnin välein on syötävä tai rupeaa heikottaa ja tärisyttää. Äsken tuli syötyä semmonen kiva megakarkkipussi.. :/

Vielä en oo käyny raskausvaateostoksilla, mutta ihan pian sinne on suunnattava. Nyt olen käyttänyt Belly Belttiä, joka antaa lisää "kokoa" housuille ja onneksi löytyy vähän väljempiäkin paitoja kaapista. Töihin joutuu vähän aina mietiskelee mitä laittaa päällensä kun alkaa tää maha olla jo aika pinkee..

Dolly 8+2
 
Täällä kans entinen tupakoija. Mä olen lopettanut jokaisen raskauden ajaksi mutta aina alottanut taas uudestaan. Nyt tämän vuoden alussa päätin että lopetan ihan itseni takia. Oon kohta 30 ja alottanut tupakoinnin 14 vuotiaana niin päätin että on aika lopettaa. Hävettikin se tupakointi jo niin paljon ja ärsytti kun koko elämä tuntui pyörivän sen ympärillä. Tammikuun eka päivästä alkaen olen ollut siis polttamatta ja yllättävän helposti se meni. En käyttänyt mitään korvaushoitoja tms että pelkällä tahdonvoimalla menin. Onneksi olen tarpeeksi itsepäinen luonne niin sain pidettyä pääni sen himon kanssa. Siinä mielessä siis raskaus tuli sopivaan saumaan kun olin jo lopettanut. Onnittelut myös muille lopettaneille! :)

Morrisson & Hilpiäinen 6+1
 
8+0 poks! Maanantaina selvinnee onko päivät oikein. Neuvolassa kyllä sanottiin, että laskettu on 4.10. ja muuttuu vain, jos np-ultra tai rakenneultra niin kertoo...

Aika menee nyt vielä nopeasti. Sitä 12. viikon etappia odotan, jotta voisi hiukan huokaista. Tuntuu noita huonoja uutisia olevan täällä niin paljon.

Vointi heijaa eli välillä hyvinkin paha olo ja paljon turvotusta, välillä lähes normaali vointi ja ei turvotusta. Mitään aina toimivaa kikkaa pahoinvoinnin vähentämiseen en ole löytänyt. Kurkku tuntuu nyt kipeältä, toivon välttyväni kuitenkin flunssalta...
 
Minullakin tänään 8+0. Ei ole tosin vielä varmistettu viikkoja.

Eilen oli ensimmäinen neuvola ja huvitti kun terveydenhoitaja tokaisi, että joudun varmaan sokerirasitustesteihin "koska tuota ikää on ehtinyt tulla jo niin paljon vaikkei mitään muita riskitekijöitä ole". Olenko 28-vuotiaana vanha ensiodottaja? :eek:
 
Adennalle ja Hempsulille iiiisot voimahalit! <3 :hug: Kyllä tuo meidän menetyksen kokeneiden lista vaan kasvaa..

Sitten omaa napaa: Eilen oli täälläkin ultra ja viikkoja oli vain noin 6+o. Oli vain hieman alle 3milliä, mutta pikku syke saatiin näkyviin. Kahden viikon päästä uus aika niin voidaan viikot varmistaa. :) Pelottaa, että viikot vielä niin vähäiset, joten keskenmenon riski vielä suuri. No aika näyttää..

Tähtitomu Hyi mikä uni! Kyllä se sitä hematoomaa on! ;)
 
Vilja: No kyllä tuntuu aika oudolta että sinä olisit jotenkin vanha odottajaksi! :D

Äitiysvaatteista: Mulla on parit vaatteet ostettu joskus aikoja sitten varastoon, mutta niitä en voi vielä ottaa käyttöön. Omat farkut ei ole mennyt enää moneen viikkoon, olen joutunut käyttämään vaan trikoohousuja joten kyllä tässä jo aika vakavissaan harkitsee äitiysfarkkujen ostoa kun alkaa tuo housuvalikoima olla aika niukka... Ja tuntuu tyhmältä aina sovittaa muut vaatteet sopimaan niiden trikoohousujen kanssa. Samoin kun paitojen kanssa saa olla tarkkana, mutta onneksi mulla on muutenkin paljon löysiä paitoja. :)

Laiskasti kun luin keskustelun alkua, niin kysyn nyt mutta jos tästä on ollut jo puhetta niin ei tarvitse uudestaan startata keskustelua. :D Eli aiotteko hankkia (tai onko teillä jo) kotidoppleria? Minä aion, olen silmäillyt tuota Angelsoundsin JPD-100B -mallia. Ajattelin pistää tilaukseen ensi viikolla, niin olisi sitten rv 9+ valmiina käyttöön. :)
 
  • Tykkää
Reactions: koruharakka

Yhteistyössä