Lokakuun Lutuset 2014

Voi efi :hug: Tsemppiä teille ihan hirmusesti jatkoon. Toivon teille uutta plussaa pikaisesti ja onnellista raskautta loppuun asti! Onneksi sinulla on hieno asenne mukana :)

Ankkurinapille toivon myös tsemppiä ja toivottavasti vuoto ei ole ollut vaarallista :hug:

Ihan liian monelle on tässäkin pinossa huono onni käynyt :ashamed: Jokohan alkais riittää..

Tervetuloa taas kaikki uudet!! :wave: Kohtahan ilmestyy varmaan jo Marraskuisten pino, että kyllä tää aika menee vaan vauhdilla, vaikka tää alku hitaalta tuntuukin..

Viikko enää ekaan neuvolaan! Jee! :D

Tänne ei ihmeempiä. Tissit eivät ole enää juurikaan kipeät, vähän arat enää, mutta edelleen turvoksissa. Vatsaakin turvottaa koko ajan ja enemmissä määrin ruokailun jälkeen.

Nyt olen yrittänyt käydä päivittäin vähän pidemmillä lenkeillä koiran kanssa. On niin hävettävän vähän tullut liikuttua viime aikoina, että nyt on ryhdistäydyttävä :kieh: Ja tekeehän tuo raikas ulkoilma ihan oikeesti hyvää! Nukunkin paremmin, öisin ei tule enää herättyä juurikaan..paitsi pissalle.

Mä olen miettinyt raskausjoogaa. Tiedän että meidän ähellä järjestetään ja olisi jotenkin juuri sopivan rentoa tähän tilaan. Mä olen vuoden verran käynyt normijoogassa, joten laji on tuttua.. Mites muiden raskausajan liikunta? Mä kävin vielä ennen plussaa viikottain salilla, mutta nyt ei salireeni nappaa jostain syystä enää yhtään..

dolly 8+5
 
Voi ei efi :( tsemppiä jatkoon, toivotaan nopeeta uutta plussaa kehiin, sulla on kyllä ihailtava suhtautuminen! <3

Ankkurinappi, toivottavasti on harmitonta vuotoa <3 tuuhan kertomaan kun selviää, peukut pystyssä sun puolesta! Niin ja hurjasti tsemppiä myös tähtitomulle!!

Tervetuloa uusille, ja tarrasukkia ihan jokaiselle ettei enempää porukkaa täältä menetetä!!

Liikunnasta, haluisin liikkua enempi, mutta alaraajaongelma sitoo aika kokonaan liikkumattomaksi, tai mitkään lenkit tms ei tuu kyseeseenkään. Millasta se mammajooga on, miten paljon siinä ollaan pystyssä/tehdään kaikkia liikkeitä tms? Jotain tarvis keksiä kun nälkä on jatkuva, koko aika sais vaan syödä, ni pelkään että paisun järjettömäks.. Tosin se on hyvä ettei mitään makeeta tee mieli ei sit ollenkaan. Suolasta vaan ja RUOKAA.

Painonnousua oon kans miettiny, lähinnä juurikin em. syistä. Lähtöpaino on ok, muutaman kilon ylipainoa, ehkä 5kg? Laihdutin viime keväänä 10kg ja tähän sit jämähdin, aattelin tiputtaa tässä kevään mittaa vielä loput ylimääräiset mutta raskauden aikanahan ei sais laihduttaa niin ei auta ku kerätä lisää kiloja sit vaan ja tiputella sit raskauden jälkeen jos kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään :p

Vakuutusta ollaan myös mietitty mut ei olla vielä päätetty, kokemuksia siitä on siis ihan kiva lukea.

Huomenna vihdoin ultra! Jänskää.. Niin toivon että sieltä löytyy pienenpieni syke ja kaikki ois hyvin :heart: oireita kyllä on edelleen mut silti se pelottaa.. Mut jos huomenna on kaikki ok niin sit voi hiukan huokaista :) ja sit tuun myös fb-ryhmään jos..!
 
Tervetuloa uudet ja tsempit menetyksiin!

Vakuutuksesta, ei otettu esikolle eikä oteta tulevallekaan ellei ultrissa ilmene mitään erikoisempaa. Mietittiin sitä aikanaan mutta ei koettutarpeelliseksi ja meillä on hyvä kunnallinen terveyskeskus joten ei ole järkeä mennä yksityiselle.

Imetyksestä, mul meni jo sairaalassa ton ekan kans imetys päin kukkulaa kun ei pärjänny mun maidolla ollenkaan vaan joutu antamaan korviketta siellä ja kotonaki lisänä, lopulta ite turhauduin ja lopetin yrittämisen epätoivoissani. Nyt tämän uuden tulokkaan kanssa aion yrittää saada homman toimimaan jo sairaalassa. Ärsyttää jos eitaas onnistu... :( henkisesti kova paikka kun häviät kaupan hyllylle maidossa..

Painosta, esikon kohalla tuli 9kg, tippu hyvin kaikki mut nyt sit kuitenki on tullu pari kiloo lisää eli tiputtaa sais taas sen viitisen kiloo ainaki. Toivottavasti ei tulis 10 kg enempää tässä raskaudessa lisää painoa..

(.) Eilen sanoin miehelle et tämän raskauden jälkeen ollaan sitte selibaatissa puolvuotta ellei vuosiki, jos kerta näin vilkkaasti lisäännytään. :D en voi käyttää mitään pillereitä tai hormooni ehkäsyä kun saan niin kovat vatsa vaivat että se hakkaa menkkakivutki mielummin seuraan itte sit ku kierron tiedän. Äklö olo teki paluun, kylmät lihapullat uppoo nam nam. :D salmiakki himon sain selätettyä,jouduin tosin ostamaan pikku pussin mut se riitti ja vei himot mennessään. :) eilen viilteli mahassa ihan tajuttomasti, kävely autto siihen onneks. Muuten ei oikeen oo kummempia, ei oo tissitkää kipeet niinku viimeks oli, koputan puuta. Tällä viikolla olis VU... katotaan jäänkö tähän pinoon vai siirrynkö muualle. Ite veikkaisin jotain rv 6-8 sillä välillä olevani, ku ei vaan tulis kiire varailla mitään ultria... se nähään. To on aika, sitä ootellessa sit. Viikonloppuna mennää mun mummolle ja kerrotaan uutiset siellä sitten. :)

Lisään vielä tohon paino ja ruokavalio juttuun, meinasin vaihtaa RD- ruokValion taas päälle, se piti hyvin kilot loitolla enkä enää saanu lisökiloja rv30 jälkeen. :) onneks kesä tekee tuloaan ja alkaa taas tuoreet vihannekset jne tulee kauppoihin. Pääsen tyydyttää jäävuorisalaatti himoja!

Addoda & SnadiKakkonen
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Minäkin tulen kirjottelemaan tänne. Mulla siis LA 6.10 ja nyt ois 8+0.
Varhaisultrassa käyty 13.2. Syke näkys ja viikkoja vastas. <3 Eka neuvola oli 19.2 ja np-ultra ois 17.3. Ultraa siis odottaessa.

Oon pikasesti lukenu kirjotuksianne. Paljon on tullut myös huonoja uutisia :( On tämä kyl sellasta jännäilyä ja hermoja raastavaa aikaa. Mut silti niin ihanaa. :) Paljon tarroja ja tsemppiä kaikill!

Joku kyseli siitä kotidopplerista... itekki sitä jossai vaihees mietein mut oon kans sellane hermoilija et jos vaikka ei niitä ääniä kuulu ni meen ihan paniikkiin. Parempi ehkä siis ettenhanki.... vaik vähän mieli tekiskin. :)

Mini-ihme/ 30/ 1./ TYKS

8+0
 
Mahtuuko mukaan? :) Tänään käyty ultrassa ja siellä näkyi pieni ihmisen alku, joka heilutteli kovin jalkojaan. Laskettuaika olisi 30.9.tai 1.10. Oli kaksi vaihtoehtoa, kun yhdellä mittaamisella kätilö sai pituutta n. millin enemmän kuin toisella mittaamisella :D Vaikuttaa laskettuun aikaan kuulemma juuri sen päivän verran. Tarkentuu varmaan nt-ultrassa, johon saatiin aika 14.3.

Ennestään meillä on yksi 12/12 syntynyt tyttö. Tämä kakkonen päätti tulostaan itse meiltä kyselemättä... Sovittiin kuitenkin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen, vaikkei toinen lapsi ollutkaan suunnitelmissa näin nopeasti :) Ikäeroa näille tulisi sellainen vajaa 1v10kk. Ikää mulla on 26v. ja naimisissa ollaan miehen kanssa oltu parisen vuotta. Yhdessä kaikkiaan 7 vuotta.

Edellisessä raskaudessa painoa tuli 15kg ja nyt tavoitteena olisi jäädä sen alle. Tuskin tapahtuu, herkkuhimo on suurempi kuin himo oikeaan ruokaan. Tämän raskauden kanssa tulee myös olemaan tiiviimpi seuranta kuin ensimmäisessä oli.

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Ja paljon voimia menetyksen kokeneille :hug:

Laskettuaika 30.9. tai 1.10./*Pihla*/ 26 / 2. / --
 
Voi Efi ! ;( Olen pahoillani. Toivon, että teillä tärppäisi pian uudestaan, ettekä joutuisi taas vuotta odottelemaan! Tsemppiä!

Ankkurinappi, nyt peukut pystyyn, että ois ollut vain harmitonta vuotoa! Toivottavasti tulia pian se ultra, niin sais varmuuden. Kurjaa tuollainen!

Ja Tähtitomu ei ole kyllä mihinkään häippäsemässä, ennenkuin mitään on todistettu! Eli takas tänne sieltä :)

Painosta Mä olen todella ylipainoinen myös. Nyt on kolme kiloa pudonnut parissa viikossa pahoinvointien takia. Viimeraskaudessa pudotin 6 kiloa alussa ja olinkin lähtöpainossa vasta rv30. Toivon, että nyt kävisi yhtä hyvin. Tosin kerkesin keräämään vielä 10 kiloa rv 30-42 välissä :D

Vakuutusta ei olla otettu, eikä varmaan nytkään. En ihan tiedä vielä :)

Tervetuloa kaikki uudet! Kivaa saada lisää lokakuisia. Onhan meidän pino jo aika näyttävä, poislukien tuon menetyksen kohdanneiden-listan :(

ON: Mulla on vaan niin huono olo koko ajan! Tää vie kaikki voimat. Se alkaa kun nousen aamulla sängystä ja loppuu kun nukahdan, välillä tulee oksennus, mutta ei sekään mitään auta. Mikään ei maistu, ihan kaikki kuvottaa. Paitsi kylmä mehu ja hedelmät. Valivali :D no jos jotain hyvää tästäkin olostä pitää repiä, niin eiköhän tuolla masussa ole kaikki hyvin kun näin oirehtii. :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :heart:
 
willarose niin mäki oon koettanu itelleni puhua, että lähes jatkuva, joka aamun ja illan paha olo on vaan merkki siitä et joku siellä kasvaa ja kaikki on hyvin :p ei oo sentäs vielä tarvinnu oksennella, vaikkei muutamaan otteeseen kaukana ookaan ollu. Miehellekin sanoin eilen et se kyllästyy kun jatkuvasti valitan pahasta olosta, niin tuo sano että valita vaan, hän sulkee korvansa aina siks aikaa :D :heart: saan kumminki aina asiaan kuuluvat "voi sua :/"-surkuttelut ni se on ihan okei :D

Mites muuten ulkona syömisestä, tietysti jossain kunnon ravintolassa kun tietää mitä annoksissa on ja voi tarjoilijoilta kysyä, mut mites jotkut kebabit tai subwayt? Uskaltaako sitä käydä? (Toi subway lähinnä tossa siks kun ne käyttää kuulemma ulkomaisia raaka-aineita? Ja kebabit siks ku ne nyt on kebabeja :D). Mitenkään sitä pitäis niihin suhtautua, uskaltaako mennä? :eek:

Muoks. Tervetuloa taas uusille, mukaan mahtuu kyllä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut efi! Toivotaan pikaista uutta plussaa!

Tervetuloa uudet, meitähän on jo aika monta :)

Mä en jotenkin osaa stressata painonnoususta ollenkaan. Viime raskaudessa tuli 10kg ja 1,5vk synnytyksestä oli lähtenyt 15kg. Tuli ne imetyksellä menetetyt kilot sitten jossain vaiheessa takaisin korkojen kera, mutta mitäpä tuosta. Nyt on paino hiukan sallitun yläpuolella, mutta en sitä kovin suurena syntinä pidä. Sokerirasitus on kuulemma nyt edessä, ei vaan täti sanonut onko syy tuo rajan yli kivunnut paino vai ikä, mutta kärsittävä se on. Onneksi siihen on vielä aikaa.

Meillä mies on myös hyvin innoissaan mukana neuvoloissa ja ultrissa. Mikä onkin ihanaa, kun viime raskaudessa kaikki sai käydä läpi yksin, niin nyt on joku jakamassa huolet ja onnenhetket. Np-ultra olisi seuraava, 20.3. Tuonne asti haluaisin raskauden pitää vain pienen piirin tietona, mutta alkaa olla jo suuria vaikeuksia peitellä tätä mahaa, joka tuntuu näkyvän oli päällä mitä tahansa.

Eli äitiyshousut on täällä jo käytössä. :D

Vakuutus, esikoisella ei ole, tämän lapsen kohdalla ei olla vielä puhuttu. Mun kanta on kielteinen, apua saa kyllä julkiseltakin puolelta ja ihan periaatteesta en vakuutusta halua. Ajattelen niiden yleistymisen johtavan julkisen tason heikentymiseen, mutta tämä nyt menee jo melko poliittiseksi. Mutta tuskin siis, hyvin ollaan päästy terveyskeskukseen aina kun tarvetta on tullut eikä päivystyksessäkään ole tarvinnut jonottaa pitkään.

ON, paha olo vaivaa edelleen, tänään sai taas puklata aamupalat takaisin. Muuten aika vaihtelevaa. Huomaa että alkaa selkä oireilla kun ei pääse liikkumaan kunnolla, ei vaan kykene ja jaksa. Toivossa eletään että olo tästä vielä tasaantuu ja pääsee taas lenkille ja salille.

iisuli & mytty 8+4
 
Pumbuliini, kyllä mä ainaki ihan hyvällä omatunnolla oon käyny ja käyn tulevassaki jos satutaan semmosii menemään. :) pakkohan sun on kuluttajana pystyy luottamaan siihen mitä sulle myydään. Se et se sit vaikuttais raskauteen niin en usko, pestäänhän vihannekset (ainaki monissa paikoissa) hyvin ennen kun otetaan käyttöön. En oo siis kyseenalaistanu ravintoloiden eväitä tosin ei käydäkään paljin missään syömässä kuin harvakseltaan. Mutta en ole kyllä syöny esim marja jälkkäreitä ravintolassa jos on siis tuoreita marjoja ellei tarjoilija erikseen mainitse et ovat kotimaisia. :)

Hirvee avautuminej. Nyt ulkoilemaan kaikkine karvaisine ja vähemmän karvaisine kavereineni! Mukavaa päivää teille !
 
Voi ei, olen tosi pahoillani efi! :(

Tervetuloa uudet! :wave:

Liikunnasta: Olen käynyt suht' aktiivisesti salilla, mutta plussan jälkeen en ole kertaakaan niistä ovista astunut sisään. Osittain pelkoa, osittain huonon olon vuoksi ja osittain myös kiireen takia. Pitäisi ainakin yrittää lenkkeillä, nyt kun meiltäkin päin tuo lumi ja jää päätti sulaa pois. Ja jos se päättää tulla vielä takaisin, niin pääsee sitten salille juoksumatolle käppäilemään. ;)

Vakuutus aiotaan lapselle jo ennen syntymää, jos sellainen vain saadaan. Mutta sitä selvitellään paremmin sitten kun asia on ajankohtainen. :)

Tsempit ultraan menijöille! :popcorn:

Tosi harmi kun niitä äitiysvaateliikkeitä ei juurikaan ole... : / No, pitänee sitten tilata ainakin New Look:sta jossain välissä jotain kivaa. ;) Taitaa jäädä tuo doppleri sittenkin ostamatta, itse haluaisin, mutta mies oli sitä mieltä että ei se nyt niin tärkeä ostos ole ja kun ei tätä rahaakaan ihan liian paljon ole. Minun pitää kuitenkin alkaa jo nyt niittä vaatteitakin ostelemaan.

Grill & Täplä 7+5
 
Viimeksi muokattu:
efi: :hug: voimia! Hienosti olet asian ottanut.

ankkurinappi: toivotaan, että on vaaratonta!

Tervetuloa kaikki uudet!

Ultrakuulumisia odotellaan. Aika monella taisi tänään olla.

Painosta olette keskustelleet. Mulla on ihan reilusti ylipainoa ja en ole saanut missään saarnaa. Toki pyrin ettei juurikaan nouse raskausaikana. Takana on taisteluja ja lääkärin ehdotuksesta lopetin laihdutusyritykset liian stressaavina. Nyt vain ollaan.

(.) pari päivää on ollut vähemmän pahoinvointia ja sieltä se sitten palasi. Yök...
 
Kiitos SannaMarko ja Addoda :) ehkä mäki sit unohdan turhaan miettimisen ja syön hyvällä halulla :D ei mekään kovin usein kyllä käydä että eipä sillä. Kovin olin ennen raskautta sitä mieltä et musta ei tuu sellasta hysterikkoa joka ei uskalla laittaa mitään suuhunsa, mut mut :D kummasti se on ainakin näin ekan raskauden kohalla että sitä miettii turhanki paljon ja koettaa tehdä kaiken oikein. Mut ehkä mä myös jätän ne turhan huolehtimisen ja välttelen vaan niitä oikeesti kiellettyjä ;)
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan, kaikki uudet! :)

Efi Olen hyvin pahoillani...:hug: Paljon voimia toipumiseen ja uuteen yritykseen. Asenteesi teki vaikutuksen minuunkin, toivottavasti saat pian ihania uutisia.

Ankkurinappi Paljon tsemppiä! Toivottavasti vuoto oli harmitonta.

Ulkonasyömisestä Käymme muutaman kerran vuodessa ulkona syömässä ja siinä välissä mies saattaa tuoda ruokaa lempipaikastaan, joka on juuri tuo mainittu Subway ja yhden ystäväni kanssa tulee välillä käytyä Hesessä hampurilaisilla. Esikoista odottaessa en uskaltanut syödä hampurilaisia majoneesin vuoksi ja keksin vasta myöhemmin pohtia juustoa. Kiitos tiedosta, vauvatoiveinen, että Hesessä on käytössä pastoroitu munamassa! Se merkitsee, että voin huoletta käydä siellä syömässä suosikkiannokseni.
Subissa herkkuni on tonnikalaleipä, mutta sehän majoneesipohjainen, joten eiköhän sitä herkkua ole seuraavan kerran luvassa synnytyksen jälkeen. Muuten en panikoi, mutta aion ottaa ne visiitit maalaisjärjen kanssa. Ja kyllä, en epäröi kysyä tarjoilijalta, jos jokin on epäselvää. En ole aikaisemminkaan epäröinyt tarkistaa, että onko jossakin laktoosia (jos se ei ole merkitty) tai onko jossakin chiliä tai sieniä, joita en voi syödä.

Liikunnasta Olen nyt kävellyt, kokeillut taas crosstraineria ja etsin äsken esille äitiyskirjani eli Odottavan äidin liikunta ja Raskaus, synnytys, äitiys - äidiksi omaa kehoa kuunnellen. Jälkimmäisessä on äitiysjoogaliikkeitä. Ajattelin edetä voimien ja kehon mukaan, esikoista odottaessa siis äitiysjooga teki pahaa, joten lähinnä kävelin ja voimistelin kevyesti.

Imetyksestä Esikoinen oli kuulma luonnonlahjakkuus imijänä, imetys onnistui heti ensi yrittämällä ja sujui ihan mukavasti. Neiti oli vain sen verran iso jo syntyessään, ettei minun tuotantoni riittänyt, joten neiti sai lisämaitoa alusta alkaen. Meillä imetys loppui minusta ihan liian nopeasti, jo 3kk jälkeen, kun maidontuotantoni yksinkertaisesti loppui. Tykkäsin imettää, joten olin varmasti enemmän sokissa asiasta kuin tyttäreni... Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että pääsin pidemmälle kuin äitini, jolla homma oli loppunut kuukautta aiemmin kuin minulla. En aio stressata imetyksestä nytkään, se menee miten menee ja tuttipulloja meillä jo on, jos vauva tarvitsee taas lisämaitoa.

Paha olo jatkuu täälläkin. Tänä aamuna se alkoi ihan heti herättyä ja jos olisin syönyt nopeammin aamupalan, se ei olisi pysynyt sisällä, se kävi selväksi.

Luckygirl & Vekara 6+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Pumbuliini: Niin piti sullekin kommentoida. :D Eli olen vähän tuota samaa asiaa miettinyt, mutta jotenkin sitä vaan yrittää luottaa näihin ruokapaikkoihin, vaikka ne sitten olis vain niitä kebabbiloita. ;) Sillä olisi sitten miten tasokas ravintola vain, ethän sinä voi siitäkään tietää 100% varmaksi mitä ne tarjoaa ja miten ruuat valmistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Äitiysjooga on tuttua edellisestä raskaudesta ja se toimi ainakin mulle. Meillä oli muistaakseni 1,5 tunnin jooga kerran viikkoon. Kävin sellaisessa ryhmässä, osa ajasta käytettiin myös "teorian" opiskeluun :). Oli todella hyödyllistä ja uskon, että monet opit auttoi synnytyksessä. Kävin myös mammajoogassa, kun olin synnyttänyt ja palauduin nopeasti synnytyksestä. Voisin nytkin tutkailla, jos vastaavaa ryhmää löytyisi.

Muuten liikunta jäänee kävelylenkkeihin, uintiin ja spinningiin (kohtuullisella sykkeellä). Yritän väh. 2 kertaa viikossa liikkua reippaammin. Muuten jokapäiväiset lyhyet kävelyt päiväkodille ym. piisaa :).

Tänään ei ole ruoka maistunut ei millään... Seiskaviikko lähestyy, olisko tää sit sitä 7 viikon huonovointisuutta. Kakkua olis jääkaappi täynnä, mutta ei pysty... Hiihtolomareissu lähestyy myös, toivottavasti pahoinvointi ei nyt alkaisi :(

Ravintolassa syömisestä, syön melkein joka päivä työpaikkaravintolassa ja välillä on vaikea valita sopivaa ruokaa. Ravintolassa käydään miehen tai kavereiden kans kerran pari kuussa. Aika vaikeaa on löytää sopivaa sapuskaa. Kaikessa on aina jotain kiellettyä juustoa tms. Eikä kauheasti kehtais kysellä. Subwaysta tuli nyt vähän paha fiilis, katsotaan, viitsinkö käydä.
 
Tervetuloa taas uusille! Ihanaa kun väkeä tulee lisää. :)

Ja pahoittelut efille täältäkin. Ankkurinappi, toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.

Vakuutus me aina ajatellaan ottaa mutta sitten unohdetaan ottaa ajoissa. Josko tälle nuorimmalle sitten.. Meillä on korvatulehduksia ollut kaikilla lapsilla, yhdellä kunnon kierre ja putket laitettu kaks vai kolme kertaa. Esikoinen ollut tervein. Kolmannella on myös astma ja nuorimmalla maidonproteiini allergia. Että kyllä ne vakuutukset olis hyvä..

Painonnoususta. Mulla on pahimmillaan tullut 25kg. Kaikki lähtenyt kuukaudessa mitä on tullutkin. Mulle ei oo koskaan pahemmin painosta sanottu mitään. Ainoostaan että ei sitä tarvi väkisin keräillä ja syödä kahden edestä. Ja mulla myös turvotus tai mikä lie tehnyt tota painoa vähän ekstraa.

Mulla on tänään ollu aivan järkyttävän huono olo. Melkein jätin menemättä töihin aamulla mut sit väkisin sinne raahauduin kun oli pari tärkeetä hommaa tälle päivälle. Koko ajan etoo aivan jäätävästi. Ainoo mikä autto oli lounaalla nautittu burgeri mäkkäriltä. :D Se toi helpotuksen puoleks tunniks ja sit lähti taas.

Apua!! Mulla on huomenna ultra!! Kyllä jännittää..

Morrisson & Hilpiäinen 6+3
 
En nyt kauheen tarkkaan lukenu mitä ootte kirjotellu, katselen niitä sitten paremmalla ajalla.

Liikunnasta, oon aatellu ite käydä salilla niin kauan ku vaan pystyn. Nyt on ollu aika vähällä kun ollaan just muutettu, mutta jos sitä vaikka ens viikolla taas pääsis käyntiin. Nyt niin armoton räkätauti ja yskä päällä, ettei senkään takia viitti. Mutta liikkua kyllä haluan, viime raskauden aikana en kauheesti liikkunu, mut ei se sillon muutenkaan kauheesti napannu.

Imetyksestä, esikoisesta lopetin imettämisen kun hän oli noin 2kk, mutta ihan vaan siksi kun maitoa ei enää tullu tarpeeks. Poika ei jaksanu varmaan imeä tarpeks tai jotain kun aina jäi nälkäiseksi. Tottui jo laitoksella pulloon kun oli melkein viikon ensin lastenosastolla, kun synnytys oli aika raju ja sai jotain tulehduksia ja hengitystä seurailtiin yms. Niin ei sitten varmaan hyvittanu tehdä niin paljoa töitä maidon saannin eteen. Pummasin monesti ja selvästi maitoa kyllä sillon vielä tuli riittävästi, mutta sitten kun oli sen 2kk ikää pojalla niin en saanu pumpattua enää ku tyliin ehkä 10 ml. niin päätin sit lopettaa koko touhun. Tätä seuraavaa kyllä haluisin imettää pidempään/pitkään! Itse kyllä tykkäsin imettämisestä.

Painon nousu stessaa jonku verran. Mutta esikoisesta ei tullu ku 10kg ja laitokselta kotiuduttuani painoin vähemmän ku mitä sillon ku tulin raskaaks. Toivottavasti nytkin olis niin =)

Täällä muutama ollu jossain ultrassa no viikoilla 8 tms. Millä perusteella sellaseen varhaisultraan pääsee? Mua kun vaivaa haaleat viivat testeissä, vaikea uskoa koko raskauteen :) Niin joku varhaisultra olis kiva =) Ja muutenkin, koska se eka neuvola ylipäätään pitää varata :D Esikoisesta muistan varanneeni jo heti kun plussan sain testiin, mutta meni kyllä pidempi aika ennen ku se aika sit oli.
 
Koittakaa nyt housuissane pysyä kun minä en pysy :D

Mun mahamakkaroiden suojista löytyi 6+3 viikkoja vastaava pikku :heart: joka jumpsutteli aikamoisen terhakasti. Omien laskujen mukaan nyt ois 7+0 joten ppidän tuon oma laskeman kunnes varmuus tulee. Lääkärikään ei ollu kovin huolissaan koosta ja sano että nämä on näitä mittausjuttuja.
Ooon niiiiiiin onnellinen, eikä vuodollekaan mitään selitystä löytyny joten ei kai sit mitään vaarallista.

Listaan vois ainakin toistaseks laittaa LA:ksi 13.10 / TAYS
 
Iltaa kaikille!

Vauvatoiveinen, halaus sinulle :hug: Voimia sinne!

Tähtitomulle isot onnittelut, mahtavia uutisia!

Senya, melkoisen painotavoitteen sait neuvolasta :O Kuulostaa tosi kummalliselta, kun turvotuskin voi tuoda monta kiloa painoa...!

Oma lähtöpaino olis viime kerralla melko alhainen, normaalipainon alarajalla, mutta ohjeistus oli, että max 12 kiloa saisi tulla. Sanomista tuli silti, vaikka melkein tavoitteessa pysyinkin, kun painonnousu oli liian nopeeta terkan mielestä. Neuvolapäivänä yritti aina syödä mahdollisimman kevyesti, ettei tulisi taas sanomista, ja turvotus vaikuttaisi niin kovasti.
Ite oon aina ollut sinut painoni kanssa (hyvä, että edes johonkin on tyytyväinen), mutta voin vain kuvitella, miltä ne kommentit kuulostaa sellaisen korvaan joka on ollut epävarma ulkomuodostaan. Varsinkin, kun raskaus- ja pikkulapsiaika voivat herkästi nostaa esimerkiksi nuorempana sairastetun syömishäiriön pintaan.

Pumbuliini kyseli ulkona syömisistä. Luotto ravintoloiden omavalvontaan on kova, ja kananmunistakaan en usko Suomessa mitään tulevan.
Toksoplasmoosi on vähän mietityttänyt. Meillä ei siis ole kissaa, mutta esikon hoitopaikassa on kissoja. Ei kai tämä voi mitenkään vaikuttaa, jos käyn siellä kerran päivässä? Kertokaa pliis kissalliset!

Koruharakka, olitko käynyt joogassa ennen raskautta? Olis kiva aloittaa joku sopiva liikuntaharrastus, mutta kynnys on kova kun ei ole ikinä ennen joogassa ollut.

Tsemppiä kaikille huonovuointisuuden kanssa kärvisteleville!
Enää viikko neuvolaan =)

Venetsia ja pömppis 8 + 5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä