Lokakuun Lutuset 2014

Kathii, molemmissa raskauksissa olen testannut Davidin tikuilla, eikä tuloksissa ole ollut mitään tulkinnanvaraa :D selvät viivat on tullut heti. Olen tykännyt kyllä. Halpoja ja luotettavia. Mutta niinhän se on, että kuka mistäkin tykkää :)

Tänään on ollut kaamea krapulaolo. Taapero päätti viime yönä, ettei sitä nukuta ja kukaan mukaan ei tietenkään saanut nukutuksi. Ehkä viitisen tuntia nukuttiin koko porukka samassa sängyssä edes jollain tapaa. Yleensä taapero nukkuu ihan hyvin ja omassa sängyssään. Mikä lie valvotti... Huomaa omassa olossa heti. Ihan veto pois ja sellainen krapulainen ällötys koko ajan. Olenkin antanut itselleni luvan tänään ihan vaan lepäillä :) raskaus ja valvotut yöt ei ole ollenkaan hyvä yhdistelmä...

Pihla 9+5
 
Pihla, juu ei todella. Mulla tuo esikko heräilee yöllä syömään ja välillä mölisemään ja välillä taas "syömään" eli leikkii pullolla vaan... argh, jos ei pulloa heru nii samantie parku. Luulisin et jos saisin sen illalla valvomaan pidempään nii nukkuis aamuun asti ilman heräilyjä ja jos sit alkaiski vierottaa pikku hiljaa yöpulloilusta, helpottais paljosti ku sais itte nukuttua yöt hyvin..

Mulla ei oo mitään, ei sit yhtää mitään, silti tuntuu et kyl tuol joku heiluu ku on vellova olo. :O ja aina ku ehin sanoo et ei oo mitään vaivoja ni menee maha luikurille ja sit juostaa. Joka kerta sama homma. :D tämmönen vessas ravaus saa mun poikaolon vahvistumaan kovasti..

Addoda &snadikakkonen 9+1(?)
 
Viimeksi muokattu:
Kertomisista, mun lähimmät ystävät tietää, tiesivät jo yrityksestä ja mun vanhemmille on kerrottu. Miehen puolelta sama homma, kaverit ja äiti tietää. Ekan ultran jälkeen on sit tarkotus enemmän julkistaa tietoa.

Tänään oli pakko käydä hakeen vielä yks testi kun oli ollu niin haalee viiva viimeks ja vielä tulikin näkyviin niin hitaasti. No oli onneksi viiva vahvistunut ja il estyikin nopeemmin ku aikasemmin :) muuten ei juurikaan oloja ole, vatsa on ollu ihan sekaisin, mutta siihen se sitten jääkin mun olot. Melkein toivois pientä pahoinvointia niin olis joku kunnollinen konkreettinen merkki että on raskaana :)
 
Tänään ois 8+0 ja oloja täällä sitten teijänki puolesta... Yrjö lentää yöllä, aamulla, illalla - vuorokauden ympäri. Syöminen auttaa hetkellisesti (n.0, 5h) eli ei auta kun syödä nopeesti sulavaa ja helposti ulostulevaa!;-) Ja olothan ei lopputulokseen vaikuta.. sen oon tässä yrittämisen aikana oppinu. Vielä pahempi pahoinvointi oli edellisessä kkm:ssa näillä samoilla viikoilla.

Töistä otin "talvilomaa" jottei tartte kertoa vielä kellekään (ei epäilystäkään etteikö ihmiset huomais). Toivottavasti ens vk jo vähän helpottais...;-)

Vauvaolo sen kun kasvaa.. taitaa meilki ihan oikeasti olla nyt vaavi tulossa. Kyl sen vaan jotenkin vaistoo onko kaikki hyvin vai ei.
 
NtiKesäheinä: tsemppiä olon kanssa! Mulla kanssa pahoinvointia melkein koko päivä, aamusta pari tuntia ok, mutta mä en oksenna. Sekään ei ole kiva, kun tuntuu et jos oksentaisi, se helpottaisi. Tietty vaan hetkeksi, mutta...syöminen auttaa mut tosiaan puoleksi tunniksi, käytännössä siis pitäisi syödä koko ajan. Tänään ajattelin testata pahoinvointirannekkeita, jotka keskimmäisen kanssa auttoivat. Sitten aina vaan, jos helpottaa niin mieleen tulee, että nyt mennyt kesken. Tyhmä ihmisen mieli! Tiedän kanssa henk koht kokemuksesta ettei sillä ole mitään tekemistä, yhdessä raskaudessa oksensin 1krt just ennen ultraa rv 9+5, 36h aikaisemmin oli sikiö ollut vielä hengissä mut ei enää tuossa ultrassa. Tänään kuitenkin siis pisimmällä, kun missään edellisissä keskenmenneissä raskauksissa. Onhan sekin jo jotain, taidan kaivaa doplerin esiin ihan varuiksi ;-)
 
Viimeksi muokattu:
NtiKesäheinä ja muutkin olojen kans kärsivät, tsemppiä! Täällä sama juttu, aamulla paha olo, illalla vast onkin, ja välistä myös päivällä. Aaltoilee ja vaihtelee päivän mukaan. Syödä sais tosiaan 24/7, mut onneks ei oo vielä tarvinnu oksentaa :x eilenkin tosin kaksinkerroin ku otin lukua kylppäriin lattialla kesken hampaiden pesun ni aattelin kans et vois hetkeks helpottaa kun oksentais.. Mut niin kauan oon tyytyväinen kun en tarvii! Ja löysä ja hyvin aktiivinen maha löytyy myös täältä, kyllä vain.

Tajusin tossa et meijän Ruotsin-reissu osuu kivasti vkojen 9-10 vaihteeseen, eikös ne lupaile niitten olevan pahimmat pahoinvointiviikot? Jostain muistan lukeneeni.. Tulee varmaan tosi jees laivareissu! -.- ja kun kavereiden kans mennään niin ei oo tarkotus kertoa ennen nt-ultraa, saas nähdä kuin käy! Vielä ollaan pystytty oleen kertomatta kellekään vaikka mieli tekis kun vielä eka tulossa :)

Pumbulii ja mini-A 7+6
 
pumbulii: mulla on tyttöraskaudessa pahoinvointi loppunut rv 10, mutta poikaraskaudessa ei. Eilen illalla en meinannut saada unta, silmät kun laittoi kiinni niin maailma pyöri ja aamulla jatkui suoraan taas pahoinvointi, joten olisikohan tämä sitten poika? Ei vaan eipä noilla taida olla merkitystä. Esikoinen on tyttö ja hänen raskaudessaan, mutta ei ollut kertaakaan pahoinvointia!
 
voi huokaus, täällä koitetaan kovasti varata neuvolaa mutta siellä vaan pyörii vanha talviloma nauha :/
nt-ultraan täällä ei kuulemma tällähetkellä ihan helpolla pääse kun on niin ruuhkaa terveystalolla. Saas nähdä päästäänkö ollenkaan oikeilla viikoilla :/ Vois siis se neuvolatäti ilmaantua töihin eikä pitää omaa lomaa eikä sairastella :p

Tuo pahoinvointi on kyllä totta, sitä on mullakin ollu jopa noissa kemiallisissa. Tosin siinä kohtaa pistän näiden lääkkeiden piikkiin. Ja on se kyllä noilla ei onnistuniskerroilla ollu jotenki erilaista kun nyt. Ei tämmöstä niin krapulaista/oksettavaa.
 
Hei kaikille!
Alkuun voimia menetyksen kohdanneille <3
ja tervetuloa uusille! plajon on porukka kasvanut kahden viikon aikana.

täällä tosiaan on nyt kotiuduttu takas suomeen. Pahoinvointia ei ollut kuin lentojen aikana. espanjassa ei tarvinut kertaakaan oksentaa. oisko johtunut siitäkin kun joi ja söi koko ajan. Pääsin reissun aikanan näkemmään yhdet paikalliset ristiäisetkin ja voin sanoa että oli hieman erillaiset mitä suomen maassa. ensiksi olivat käyneet ottamassa kasteen kirkossa jonka jälkeen koko porukka baariin juomaan lapsen onneksi. paikalla oli kaksi essuihin pukeutunutta vanhempaa naista jotka vahtivat vieraiden lapsia. tuli pelkkää omaa napaa, mutta luen myöhemmin ajan kanssa mistä olette kirjotelleet.
 
Kannatan uutta ketjuu joka kuukausi, selkeyttää ihan sikana ja ei kerkee sivuja kertymään sit miljoonia jos haluu jotain kaivella väleistä. :) jos vaan ehin nii voin koittaa tuunaa tänään. Mut joku muu saa kans tehä! :)
 
Ruumää: Tervetuloa takaisin! :) Ihan mielenkiintoinen käytäntö Espanjassa.

Kesäheinä: Tsempit!

Ja tsempit muillekin huonon olon kanssa taisteliville! Itse olen saanut pahoinvoinnin aika hyvin kuriin syömisen ansiosta.

Uusi ketju joka kuukausi on kyllä hyvä juttu, muuten tästä tulee ihan megapitkä.

vauvatoiveiselle piti jo aikaisemmin toivottaa hyvää matkaa ja vielä parempaa jatkoa!

Grill & Täplä 8+5
 
Onpas taas ollut säpinää :)

Tervetuloa uusille :)
Ja voimahalaus menettämeille :(

ON:
Meillähän oli vu vajaa pari viikkoa sitten ja sen jälkeen alkoi tuhruvuoto, sitä on nyt seurattu ja tänään oli seuranta ultra kuinka Hippunen kasvaa ja kehittyy ja mistä vuoto mahd johtuu..
Juuri kotiuduttiin ja siellä se pieni kölli <3 Mitta oli juuri niinkuin pitää 18,9mm eli vastas 8+4, pikku kädet ja jalat jo hahmotti ja sydän takoi vahvasti <3
Vuodot saattavat johtua istukan kehityksestä, muutamia mahdollisesti vuotavia suonia näkyi ultrassa, mutta niistä ei kuulemma huolta.

Olot ovat aika "rapeita" kestäkrapula kuvastaa hyvin. Väsy edelleen ihan imfernaalinen.
Noh hyvän asian puolesta, en valita :)

Me ollaan myös kerrottu lähimmille, loput saavat odottaa vielä pari viikkoa että ollaan käyty np-ultrassa.

Np-ultra ja verikoe olisi sitten parin viikon päästä, nyt jo hirvittää. Jos vähääkään arvot korkeella, tehdään jatkot.
En osaa sanoa mitä tehtäisi jos jokin hälyyttää mutta kaiken kyllä haluan tutkia.

Mukavaa viikkoa kaikille <3
ChocolateBox ja Hippunen 8+3
 
Oletteko joutuneet olemaan poissa töistä pahoinvoinnin takia? En missään nimessä haluaisi raskauden paljastuvat vielä tässä vaiheessa, vaan haluaisin kertoa työnantajalle asiasta niin myöhään kuin mahdollista.

Nyt pahoinvointi on mennyt vain pahempaan suuntaan, vaikka en olekaan joutunut töissä oksentelemaan. Siitä huolimatta täytyy skarpata jatkuvasti ihan vain pystyssä pysyäkseen. Töiden etenemisestä tai normaalista työtehosta on turha puhuakaan...

Oletteko olleet pahoinvoinnin takia pois töistä? Jos olette, niin miten olette salanneet syyntyönantajalta? Onko jotakin muita vinkkejä, miten helpottaa tilannetta?
 

Yhteistyössä