***Lokakuun lutuset kesäkuussa!***

Elli voimia! Vuodelepo on rankkaa kun mielessä on jatkuva pelko. Itse makasin vessaluvilla kaikkiaan neljä viikkkoa sen hematooman takia. Mun pelastus oli netflix :D. Mitään en pystynyt lukemaan tai tekemään, vain jotain aivotonta katsomaan. Joko sulla oli ultra? Miltä tilanne näytti?
Sairaslomista jääkää nyt hyvät ihmiset sairaslomille, jos työt tuntuvat liian raskailta! Töitä maailmassa on, näitä vauvoja kannatte masussa vain kerran!
Kontaktista vauvaan mun tunteet tässä asiassa on nyt tosi ristiriitaiset. Samanlaista masun silittelyä tämä ei ole kuin yhden lapsen kanssa. Kolmeen masuvauvaan on henkisesti tosi paljon hankalampi luoda kontaktia kuin yhteen. Rakenneultrassa esimerkiksi huomasi, että yksi syy miksi liikkeitäkin tuntuu vähemmän kuin yhtä odottaessa on se, että nämä vauvat ovat interaktiossa toistensa kanssa mahassa (=potkivat toisiaan päähän :D), jolloin mä en tietty tunne liikkeitä niin paljon. Hieman jännittää miten symbioosi rakentuu kolmeen vauvaan samanaikaisesti.

Uusiäippä ja jäbät x3 22+2
 
Tuulia84 Lämpimästi tervetuloa mukaan joukkoon! :)

Ellille paljon voimia vuodelepoon!
Esikoista odottaessani olin puolitoista viikkoa vuodelevossa sairaalassa ja sen jälkeen viikkoja kotosalla, joskin tämä tapahtui loppuraskaudessa. Rv38 sain tarpeekseni makoilusta ja uskalsin tehdä pieniä kävelyitä. Neiti syntyi rv41+6, joten ennenaikaisuuden uhka oli onneksi turha.
Jos tykkäät ja jaksat lukea, niin nyt vain keko kirjoja ja lehtiä lähelle ja lukemaan. Ja nyt on todellakin hyvä syy katsella kaikkea kivaa. Minut pelasti vuodelepo tylsyydestä sairaalassa kirjat, jalkapallon jotkin kisat ja hyvät huonetoverit, kotona netti ja olympialaiset, sillä silloin oli juuri sopivasti 2012 ja Lontoon olympialaiset, joten seurasin urheilua varmasti enemmän kuin laki sallii! =D

Kontaktista vauvaan Olen huomannut, että on hieman eri fiilis nyt, kun tietää, että masussa potkii pikkuinen jäbä. Pohdin myös paljon enemmän vauvan persoonallisuutta kuin esikoista odottaessa, jolloin mietin arjen sujuvuutta - siis osaanko hoitaa vauvaa jne. Toki nytkin pohdin, että miten imetän vauvaa ja huolehdin, ettei esikoinen tee mitään vaarallista samaan aikaan. Huvitti kyllä, kun yksi ihana asu jäi kauppaan, kun sain itseni kiinni miettimästä, että sopiiko se vauva persoonaan! Siis oikeasti... =D

Uusiäippä78 Varmasti onkin hankalampaa erottaa, että kuka on kukin nyt ja luoda jo nyt kiintymyssuhdetta kaikkiin pikkuisiin. Eiköhän se ole aivan luonnollista, kun on kolme vauvaa tulossa ja löydät samanlaisen tunteen, kun pienet ovat syntyneet ja saat selville, että millaisia he ovat. =) Minua kyllä nauratti tuo kommenttisi, että pienet siellä potkivat toisiaan päähän... =)

Vauvan rytmi Hienoa, että jotkut ovat jo huomanneet vauvan rytmin. Minä tiedän meidän Vekarasta vain sen verran, että aamulla, kun herään, alkavat huomenta- potkut, illalla petiin mennessä potkitaan innolla ja siinä välissä aina, kun istahdan ja lepäilen.

Neuvola olisi ollut to, mutta se peruttiin terkan sairauden takia ja uusi aika on vasta 1.7. Sanon vasta, koska se tuntuu olevan pienen ikuisuuden päässä, koska olin odottanut aikaa innolla. Hb pitäisi mitata, koska olen todella väsynyt ja olisin saanut vietyä paperit Kelaan, odottelen jo äitiyspakkausta... Se kaikki siirtyy nyt. Otin ekan vapaan ajan, 2 vaihtoehtoa vain oli ja neuvolakin on eri, kun oma menee kesäksi kiinni.

Paljon tsemppiä ultraan meneville ja ihania kesäisiä päiviä kaikille! :)

Luckygirl&Vekara 21+4
 
Voin hyvin uskoa Uusiäippä, että kolmeen onkin haastavampaa luoda sitä kontaktia ja suhdetta raskausaikana, kun ei voi erottaa kuka on kukin. Mutta toivottavasti syntymän jälkeen side jokaiseen muodostuisi nopsasti, eiköhän! :heart: Pisti minuakin huvittamaan tuo, että pienet siellä toisiaan muksii jumpatessaan, voi toisia!

(.) :headwall:
Mua ärsyttää edes valittaa koko asiasta, mutta tää olo on ihan kamalan tukala! Supistaa niin helposti. Tuntuu vaan, että koko ajan herkemmin, vaikkei mitään ihmeellistä tekisikään. Kävin tänään aamulla myös labrassa, jossa otettiin ties mitä näytteitä, jotta voitaisin tulehdukset sulkea pois supistusten aiheuttajista. Ja että oli kovakourainen täti sörkkimässä alakertaa, kyyneleet vaan valui. Teki mieli kyllä tokaista, että onko noin vaikeeta pyöräyttää sitä pumpulipuikkoa :stick:
Työnantajan kanssa kävin täyttämässä myös äippälomalappuja. Hän oli kyllä kovin toiveikas, että nää supistukset johtuisi vaan "jostain raskauden vaiheesta" ja olisin kyllä varmasti kahden viikon päästä työkunnossa. Mä uskallan epäillä, mutta se nähdään. Meen kyllä lääkäriin uudestaan kokeilematta yhtäkään työpäivää, jos nää supistukset jatkuu samalla volyymilla ja tahdilla.

Vaikka mulla on tukalaa, sentään Vili viihtyy. Koko päivän on ollut sellasta remuamista, että taitaa olla edessä pari lepopäivää. Voi pientä vauhtipäätä. :heart:

senya ja Vili 23+5
 
Tervetuloa uudet! :)
Minä kävin tänään äitipolilla sokereiden takia ja jos jotain super positiivista pitää sanoa, niin äitipolilla tekevät ultran ilmeisesti joka kerta. Oli taas kiva nähdä pikkuinen ja saada varmistus että kaikki on kunnossa <3 En edelleenkään tunne kunnolla liikkeitä tai tunnista niitä ja välillä huolettaa että onko vatsassa ketään, mutta toistaiseksi kaikki on ok.

Onko kellekään tullut vielä raskausarpia? Kävin ostamassa apteekista bepancaren raskausarpi voiteen sillä navan yläpuolta on alkanut kiristää. Vielä ei ole iho revennyt, mutta pahoin pelkään että arvilta ei voi välttyä kun esim. äidillänikin niitä on melko paljon. Jännää kun maha on viime viikolla pullahtanut esille ja tätä ei voi enää peitellä :)

Mutta tässäpä pika päivitys lähinnä omaa napaa, Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ankkurinappi ja pikkunappi 21+6
 
Ankkurinappi, mua ainaki alko vähä tympäseen se ainainen ultraaminen kun mulla se lääkäri on aika kova kourainen välillä. Höllää kyllä ku sanoo asiasta mut jotenii multa hävis se tykkäys fiilis edellisessä raskaudessa.. Nyt sama rumba edessä. Painoarvion saa joka kerta. Ens maanantaina taas uus aika. :) pärjäätkö pelkällä ruuan seuraamisella? Mulle tuli insuliinin pisto iltasin, eikä siltikään oo pysyny rajoissa kaikki paastoarvot. Niissä se isoin ongelma on ku pitäis saada se paasto aika jut sopivaks mut välillä jää liian lyhyeks ja joskus liian pitkäks ja se sit nostaa ihan heti sen yli rajan tai rajan lähelle. :(

Omaan napaan ei ihmeitä, kääpiön kans opiskellaan kävelyä tukea pitkin ja oon täs alkanu miettii jos alettais jossain kerhossa käymään et vähän enemmän sosiaalistuis tuoki kun tuntuu vierastavan toisia lapsia aika paljon. Voi olla vaihekin menossa kun on muutenki semmonen "äitiiiiiii äitiiiii äitiiiiii äiti kelpaa isi saa juosta kuuseen" :D pitäis vierottaa sitä varmaan musta enemmän.. Siks aattelinki et laitan pipanan "lomalle" musta viikoks isomummolleen. :) synnäri reissun ajaksi poika menee anoppilaan et mieski saa levähtää vähä ennenku uuden kans kotiudutaan yms. Toki pikku ukkeli pääsee siskoaan kattpmaan sairaalaan mut toi on sovittu anopin kans jo et se ottaa esikon siks aikaa. :)

Arvista, ei ainakaan tiettävästi oo uusia tullu, tosin ei nuo aiemmatkaan oo mihkään menny ;) haalistuneet voimakkaan rasvauksen seurauksena mut varmaan täs ku venyy taas tummenevat. Mullon se bepancare kans mut inhoon sitä hajua :( ei nokka siedä yhtää :(

Tänään kela mamsellin kans on puhelin reffit. Jos sais jotain tolkkua tähän et mitä mun kannattaa tehä ja jos alan työttömäks ennen äippäriä nii vaikuttaako se sit vanhempain rahaan tai äitiysrahaan... 9soittaa. Kätevää ku ei tarvii mennä Jonottaa eikä paikan päällekkään. :)

Addo & neitokais snadi 23+3
 
Huomenta päivää!
Senya millasia sun supparit on? Mulla tuntuu että vattaa kiristelee päivittäin, mutta ei neuvolassa reagoitu siihen mitenkään vaikka sanoin että päivittäin tulee. Ja varsinkin kun oon töissä.
Oon nyt ollu eilisen ja tän päivän kotona, kun oksennan väh. kerran päivässä. Ei siis mahatautia. Tänään vein labraan virtsanäytteen ja suljetaan pois virtsiitin mahdollisuus yms. En tiä mut jotenkin on kovin voimaton olo. Soitin siis eilen neuvolaan ja kysyin että mitä tehään. Sano vaan että vie noi näytteet ja lepää kaks päivää ja katotaan sitten. No kyllähän olo nyt on parempi kun oon nukkunu melkein koko päivän, mutta kun se paha olo tulee varsinkin sillon kun ei saa levätä tarpeeks. Ja töissähän nyt ei voi silleen lepäillä. No sano että jos ei parane niin sitten täytyy mennä lääkärille. Meillä on ikävä kyllä neuvolalääkäri paikalla vaan kerran viikossa. höh. Anteeksi omanapaisuus!
Onko kukaan jo tilannut äippäpakkausta ja saanut sitä? Ite tilasin viikonloppuna ja nyt oottelen että tulis niin pääsis hypisteleen niitä tavaroita :)
Mä juttelen masulle ja silittelen sitä useimmiten sillon kun siellä on möyrintä käynnissä :D....Lauleskelen muutenkin paljon, en varsinaisesti vauvalle vaan esim. radioo kuunnellessa yms. Kuulee varmaan sen samalla. Ja iltalaulun kun laulan muksuille. Jaahas jos koittas ruokkia imurin ja käydä koissun kanssa niin voi lähteä hakeen miestä töistä.
 
Oi, ihana masu malttamaton! :heart:

korventyttö, mulla menee vatsa ihan kireäksi, jomottelee monesti alaselässä ja lonkassa & nivusissa. Toistaiseksi paikat on pysynyt kuitenkin kiinni, kanavaa oli jäljellä 3cm. Pitää vaan nyt välttää kaikkea, joka aiheuttaa supistuksia ja jos ei levolla helpota niin heti yhteys lääkäriin. Onneksi nää aika hyvin rauhoittuu, kun pistää pötkölleen.

Toivottavasti korventyttö selviää syy tolle ja saisitkin helpotusta ja menisi ohi. Ei kuulosta kyllä yhtään kivalta. :(

Munkin pitäisi lähettää laput kelaan, jotta saisi sen äitiyspakkauksen ja muutenkin asian pois päiväjärjestyksestä. Mua vaan pelottaa, että täytän ne laput jotenkin väärin. Mutta kai kelasta vaaditaan sitten lisäselvitystä, jos mokaan jotain? :D Tai sitten vaan marssin itse sinne kelaan, ei vaan houkuttelisi istuskella siellä pitkään...

Ja olin eilen väärässä, tää samanmoinen remuaminen jatkuu masussa tänäänkin. Oijoi mikä vekkuli täältä vielä syntyykään! :heart: Kävin lisäämässä tonne masupinoon kuvaa masusta taas! Tuntuu, että se vaan leviää eikä enää niin kasvakaan eteenpäin.

senya ja Vili 23+6
 
Hello!

Ensiksi tervetuloa uusille ja tsempit lepääjille!


Kontaktista vauvoihin
, hieman täällä myös mietityttää, että mites homma menee kun näitä onkin kaksi. Täytyy tunnustaa, ettei suhteen muodostaminen tuon esikoisen kanssakaan mennyt ihan täydellisen luontevasti. Vaikea vauva-aika varmaan hankaloitti sitä. Ja se vielä, kun nämä ovat sukupuoleltaan erimerkkisiä kun tuo esikko. Miten osaan edes olla äiti toisen sukupuolen edustajalle? :D Kaikkia hulluja mielessä pyörii.

Luckygirl, kurja homma toi neuvolatädin poissaolo. Joka paikassa tosiaan huomaa, ettei nyt kesällä aikoja tahdo saada oikein mihinkään. Tosi tylsää. Täytyis olla kauheen ajoissa kaiken kanssa liikkeellä ja noille sairauksille sun muille kun ei mitään voi. Onneksi kesällä viikot tuntuu vaan lentävän :) Syötkö muuten jo rautaa, olisiko siitä mitään apua väsymykseen?

Äitiyspakkauksesta, en oo uskaltanut vielä tilata. Tässä käy vielä kohta niin, että mukulat on sylissä ennen kuin toista pinnistä tai kaukaloa on hankittu : /
Niin ja pitäisi päättää, että ottaako kaksi pakettia ja yhden rahana vai mitä tehdään!
Vielä vähän valitusta perään, eilen tuli kipeitä supistuksia ekan kerran, eivät kuitenkaan tuntuneet synnytyssuppareille. Kyllä siinä itku tuli silmään, kun pelotti lasten puolesta :'(

Ai niin, riviä voisin päivittää
Venetsia 1.10/28/Tays/kaksoset vai miten päin se menikään :)

Venetsia ja pömppikset 23 + 6
 
Supistuksista. Itselläni ei ole siis ollut vielä ollenkaan. Mutta neuvolatäti sano, että jollei supistuksiin liity kipua, niin ne on ihan normaaleja harjoitussupistuksia. Jos tulee kivuliaita, niin sillon pitää samantien rauhoittua ja ottaa vakavasti. Sen enempää en sit kyselly, kun en kerran oo ensimmäistäkään supistusta tunnistanut.
Korventyttö Kuulostaa oudolta, ettei neuvolatäti yhtään ottanut asiaan kantaa, vaikka supistuksia on jatkuvasti.

Äitiyspakkauksesta. Laitoin siitä eilen hakemuksun netissä ja innolla odottelen sitä saapuvaksi.

Onks kellään vinkkejä, että miten saisin rasitettua mun selkää? :D Lääkäri sano viime käynnillä, että ennen seuraavaa lääkäriä pitäisi rasittaa selkää, että näkee, kipeytyykö se niin helpolla pahaksi vielä. Mulla ei oo mitään hajua, miten sitä nyt rasittaisin ja lääkäri olisi torstaina. Nyt levossa selkä on alkanut parantumaan ihan hyvin, mutta jännittää, että miten kävisi sitten rasituksessa ja töihin paluun jälkeen. Tietenkin haluan kokeilla töihin paluuta, jos selkä pysyy näin hyvänä. Ei turha sairaslomalla olo oikein nappaa. Pelottaa vaan, kun selkä oli ihan hirveen kipee sillon kun olin töissä ja jos oli isompia menoja, millon ei pystynyt ottamaan rauhallisesti. Kipu jatku monta päivää rasituksen jälkeen..
Oon nyt koittanut tehdä normi askareita ilman varomista ja lisännyt kävelyä, mutten oikein tiedä, miten saisin normaaliin arkeen saman rasituksen, mitä esim. työpaikalla tulee.

Raskausarpia ei ole ainakaan vielä tullut, vaikka maha onkin kasvanut. Olen koittanut ihan normaalilla rasvalla rasvailla aina suihkun jälkeen, jotta iho olisi helpommin joustavampi. Luin jostain, että se voi auttaa raskausarpien ehkäisyyn, vaikka suurimmaksi osaksi raskausarvet ovat kai geeneistäkin kiinni..

Mitään uutta tännepäin ei kuulu. Ainoastaan ärsyttää jokailtainen hirveä makeanhimo. Kärsin aina viikko ennen menkkoja hirveästä makeanhimosta ennen raskautta. Nyt tuo makeanhimo on vain jokapäiväistä ja jotenkin en vain osaa hillitä itseäni. Mitkään hedelmät eivät auta, vaan pitää olla karkkia/suklaata tai leivoksia. Makeanhimo alkaa, kun olen syönyt iltapalan ja ei enää tee mieli mitään suolaista tai ruokaa, mutta jotain kuitenkin tekee mieli napostella. Pelottaa, miten tämä mahtaa vaikuttaa sokereihin.. Sokerirasitus olisi tämän kuun lopulla edessä.

Elli- Paljon tsemppiä ja voimia lepäilyyn.

Popcorn2 ja vaavi rv 22+4
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Tsemppiä kaikille suppareiden ja lepäilyn kanssa! Itsellä on ihmeen vähän kumpaakaan tällä kertaa ollut, toivotavasti jatkuukin näin.

Rakenneultrassa olimme tänään ja poikien toive täyttyi: Pieni ja kaikin puolin terve pikkuveli siellä kuvissa näkyi! :) Niin kiltisti esitteli itsensä, että asiasta ei jäänyt mitään epäilystä.

Ehkäpä tuo kaveri alkaa tuntua todellisemmalta nyt, aiemmin en ainakaan vielä ole osannut sen kummemmin kontaktia luoda. Ainakin tuntuu luontevalta, että on poika tulossa, niihin kun on jo tottunut. ;)

Bola74 & poitsu 21+2
 
Senya Valittaminen sallittu. Sitä kutsutaan sitä paitsi kokemusten jakamiseksi.;) Toivon todella, että supistuksesi rauhoittuvat, mutta tuo suunnitelmasi mennä lääkärille niiden jatkuessa työn kokeilun sijaan kuullostaa viisaalta nyt. Jos ne eivät tällä sairaslomalla rauhoitu, niin ei se töihin palaaminen ainakaan asiaa helpoita.

malttamaton Kaunis masu ja ihananvärinen asu.:)

Raskausarvista Minulla on raskausarpia, mutten muista, että missä kohtaa ekan raskauden arvet ovat ja onko joukkoon tullut mahdollisesti uusia. Viime raskauden päiväkirja (se neuvolasta saatu vau.fi- kirja) paljastaa, että viimeksi arvet saapuivat rv35. Arvet eivät minua haittaa, mutta rasvailen masua niiden hoitoon tarkoitetulla rasvalla lähinnä masun ihoa auttaakseni, en uskoakseni, että ne katoasivat. Huomasin kyllä, että osa neidin jättämistä arvista katosi ja vaaleni synnytyksen jälkeisinä kuukausina.

Venetsia en vielä syö lisärautaa. Tarkoituksenani oli odottaa, että mikä hb-lukema on ennen kuin sitä hankin. Aivan varmasti lisärauta auttaisi, mutta katsotaan, että mitä ololle tässä välissä tapahtuu. Neidin hoito onnistuu aivan varmasti paremmin, kun pysyn hereillä! :LOL: Viime raskaudessa olin väsynyt samoihin aikoihin ja silloin lisärautaa en saanut, kun lukema oli juuri rajoilla. En pysynyt hereillä, joten oli pakko hankkia nestemäistä lisärautaa ja otin kuurin itsekseni. Se pelasti arkeni, sillä opiskelin silloin, enkä ilman lisärautaa olisi pysynyt hereillä luennoilla tai voinut lukea kokeisiin. En siis epäröi ottaa lisärautaa avukseni, jos tuntuu, että sitä tarvitsen.

Äitiyspakkauksesta Olemme siis sen ottamassa ja tällä viikolla olisin sen laittanut tilaukseen, mutta juuri tuo neuvola-ajan peruuntuminen muutti suunnitelmat, kun en saakaan vielä raskaustodistusta, jonka Kelaan tarvitsen. Asia oli niin tärkeä, että kysyin erikseen, että voisiko joku muu terkka sen minulle kirjoittaa, jotta saan asian eteenpäin... Täti puhelimessa totesi vain ettei se ole "viikon päälle" ja "kuitenkin se toimitetaan vasta lähempänä laskettua aikaa". Esikoisesta sain äitiysboksin kesäkuun lopulla ja neidin LA oli elokuun lopulla. Ei se minusta nyt ihan lasketun ajan vieressä ole...;)

Isyyspakkaus Voinkin paljastaa, että kokoan miehelle omaa pakkausta, Isyyspakkausta. Huomasin tämän idean esikoista odottaessani ja aion toteuttaa asian myös nyt. Odotusaika keskittyy vahvasti äitiin ja vauvaan, niin tämä on yksi tapani kertoa miehelle, ettei häntä ole unohdettu. Aion antaa pakkauksen samaan aikaan, kun saamme äitiyspakkauksen sitten joskus.
Isyyspakkauksen idea on, että kerään pieneen laatikkoon vaatetta vauvalle, jossa on sana isä tai dad, tavaroita vauvalle (sellaista, jota muutenkin pitäisi hankkia) ja jotakin isälle, joko idealla, että isän hetkiin vauvan kanssa tai isään itseensä liittyen. Nyt boksia odottaa paita, jossa on Superman- logo, vauvalle Superbaby-yöpaita, vauvalle tutti, vauvalle I love dad-sukat, vauvalle I love dad- paita, isälle kirja Kun kolmesta tulee neljä (kun on toinen lapsi tulossa...) ja näiden lisäksi aion ostaa sinne vastasyntyneen vaippoja, isälle energiajuoman, paketin Sisu-karkkeja, mieheni lempimakeisia ja miehelle jonkun kivan dvd:n, jota voi katsella rentoutuessaan tai "valvoessaan vauvan kanssa". Ja jos muutakin kivaa aiheeseen sopivaa tulee vastaan, niin lisään sen pakkaukseen. Viimeksi mies oli aivan innoissaan lahjasta ja tykkäsi kovasti.:)

Luckygirl & Vekara 21+5
 
Venetsia: onko teille tulossa tyttöjä vai poikia niin päivitän tuonne listaan?

popcorn2: mulla on toi sama makeanhimo ja joka ikisessä raskaudessa ollut eikä sokereissa ollut ikinä mitään häikkää. Tietty nyt kun näin sanon niin jotain tulee...

Senya:
kiitos! Mä täytin kelan paperit netissä ja parissa päivässä tuli päätös äitiysavustuksesta, kun otin sen rahana.
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa lukea teiän kuulumisia! Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä lepokomennuksen saaneille!

Luckygirl Ihana idea! Taidan varastaa sen, jos vaan saan aikaseks tän kaiken muun hässäkän keskellä :D

Popcorn2 Rasituksella varmaan tarkoitetaan lihasrasitusta, joten kokeile treenata selkälihaksia esim. konttausasennossa nostamalla vastakkaista kättä ja jalkaa ylös ja pitämään hetki aina ilmassa. Tai sit jotain maastaveto liikettä, kunhan varmistat, että selkä pysyy suorana (normaalissa notkossa) eikä pyöristy, ettei käy köplästi.

Tähtitomu Me saatiin myös valokuvatodiste poitsun aarteista ja mies tokaisi, että tämä näytetään sit tuleville tyttöystäville :D

Omaan napaan ei oikein mitään uutta. Liikkeitä tuntuu ja välillä ihan säikähdän ku alkaa hirmunen möyrintä. Hyvin menee tää raskausaika mutta menkööt :) Torstaina on neuvola ja saan sen raskaustodistuksen ni pääsee hakee äitiyspakkausta.

Kontaktia otan vauvaan silittelemällä vatsaa ja lauleskelemalla ja toukka vastaa potkimalla. En malttais odottaa, että saan poitsun syliin, tunneside jo häneen muodostunut <3

Vilja85 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Äitiyspakkauksesta: tein muistaakseni hakemuksen viime viikon loppupuolella ja nyt sähköisessä palvelussa oli merkintä: päätös tehty ja pakkaus postitettu eilen. Eli aika nopeasti se pitäisi kyllä tulla.

Luckygirl: kuulostaa kivalta tuo isyyspakkaus.

raskausarvista: mä olen kanssa yrittänyt rasvata mahaa ihan perusrasvalla. Vielä ei ole ainakaan ilmaantunut.

viime viikkoina on alkanut potkut tuntumaan ja vauvan selkeä rytmi löytymään. Aamupäivällä pienet liikehdinnät ja illalla sitten ihan kunnon kuperkeikat ja potku/nyrkkeilysetit. Olen muutamaan kertaan oikeen säpsähtänyt ja potkut ovat jopa näkyneet vatsan pinnassa :) hauska näky!

malttamaton ja popcorn: mulla myös samaa makeanhimoa, nyt se on ehkä aavistuksen helpottanut ja yrittänyt oikeasti rajoittaa. Mutta oon kyllä syönyt herkkuja enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Mulla ei tuota sokerirasitusta ole edes tehty kun ei ole mitään riskitekijöitä.
 
Äitiyspakkaus taidetaan meillä ottaa rahana. Olisin ehkä halunut pakkauksen, mutta mies oli sitä mieltä, ettei tarvita. Onhan meillä tosin parin vuoden takainen pakkaus vielä tallessa, joten sillä pärjätään.

Raskausarpia ei viime raskaudessa tullut ainuttakaan, saa nähä tuleeko nyt. Ei ole tullut edes rasvailtua mitenkään..

Makeanhimo on täälläkin ihan järkyttävää. Koko ajan pitäisi saada karkkia tai jäätelöä. Viime raskaudessa mulla oli sokerirasitus (jouduin ensisynnyttäjänä ja iän takia) ja automaattisesti kuvittelin, että joudun siihen nytkin. Kysyin asiaa viime viikolla neuvolassa, niin ei terkkari nähnyt mitään syytä miksi siinä pitäisi käydä. Jännä, miten tässäkin asiassa käytännöt vaihtelee.

Isyyspakkauksen tein miehelle viime kerralla, mutta ei enää mitään muistikuvaa, että mitä mä siihen laitoin :D

Supistuksia on joitakin jo ollut, varsinkin tuntuu, että yöllä mahaa kovottelee. Vähintään kerran yössä on pakko käydä vessassa, että ei niin rakkoa painaisi.

Onko täällä ketään yhtä hysteeristä listerian ja toksoplasmoosin suhteen kuin minä? Eilen pöllyyttelin kukkamultia ja multaa mahtoi mennä siinä hommassa suuhunkin asti. Nyt olen kehitellyt googlen välityksellä itselleni ihan kaamean pelon toksosta.
 
cubula&tuulia84: onpa tosi erikoista. Mulle on neuvolassa sanottu, että kaikki joutuu sokerirasitukseen vaikkei riskitekijöitä olekaan. Purnasin, että onko taas pakko, kun kuitenkin jo niin mones raskaus eikä ennenkään ole ollut mitään. Kotona olisi vielä mittarikin, kun joskus pelkäsin tytöllä olevan, niin hommasin sen ja sanoin että voisin kotona seurailla ja kirjailla, mutta ei. Niin tylsää taas hommata lapsille hoitajaa tuollaisen takia kukonlaulun aikaan aamusta. Varsinkin kun nyt joutuu käydä vielä erikseen ensin siinä toisessa verikokeessa missä selvitetään se sikiön veriryhmä. Tyhmää etteivät samalla voi molempia ottaa, mutta ei...
 
Tsemppiä lepäilijöille a onnea ultauutisista niitä saaneille :)

Täällä kotuduttu lomalta. Oltiin Turkissa, Alanyassa missä äidillä on "kesä"asunto :)
Ihana oli,nukuttiin, syötiin hyvin ja elettiin ilman kelloa. Minä hurjana auringonpalvonana en saanut oikein toteuttaa itseäni, kun ei oikein tuntunut 30 varjoasteen alla köllötteli pitkäaikaisesti kovinkaan hyvältä + että iho oli jotenkin tosi herkkä, hormoonit...? Yleensä en juurikaan pala, mutta nyt vaikka kinka vedin suojakertoimia, tuntu että iho alka heti punottaa.Yleensä mennän vain eka päivä suojilla.
Noh kyllä sitä päivetystä nyt hiukan tuli, ettei ihan enään sinisenvalkoinen ole :)

Toissa päivänä sain vihdin Kättäriltä vastaukset ESBLsstä, EN OLE ENÄÄN KANAJA, JIHUUUUUUU :) :)

Liikkeitä ja potkuja tuntuu ja NÄKYY monta kertaa päivässä. Kovin on eloisa pikkuinen, ihan toista kun oli esikko :heart:
Reissussa kun oltiin pääsi isi ja esikkokin näkemään ja tuntemaan potkut.
Myös harjotussuppareita on ollut ja välillä ihan nipistämiseen thi ihlomiseen asti. Silloin pieni hengähdystauko auttaa. Olen myös huomannut ettätöissä kun joudun istunmaan konella paljon, samoin kun joudun piirtämään paljon eli olen istuvssa etukumara asennossa, alkaa masu iltaa kohden väsymään ja menee ihan kovaksi pidemmäksikin aikaa... Huomenna olisi sitten taas neuvola ja pitäisi saada Kelaan paperit :) Samalla pitää hukan jutella näistä loista.
Kovasti täällä jo lomaa odotellaan ja sen jälkeen onkin enään kolmisen viikkoa töitä :)

Kotona on alkanut pieni "pesän rakennus" , meidän makkari muuttaa keskikerrokseen, esikko meidän vanhaan makkariin ja vauva saa esikon huoneen. Vauvan huoneessa on jo valmiiksi vaaleansinistä / valoisin tahdin tapettia ja nyt esikon huoneeseen mietin seinä väriä... Vihreä tai kirkas keltainen vahvoja vaihtoehtoja joista poikakin tykkää :)
Ihania maukuvia täällä taas, yritän saada omasakin pian uutta. Täällä jo aika kumpu pulahtanut :)
Eipä tällä erää muuta, ihanaa viikon jatkoa kaikille.
ChocolateBox ja Hippunen 22+6 :heart:
 
rassi Mukaan vaan!

Chocolatebox Kuullostaa ihanalta, vaikkakin voin kuvitella ettei 30 asteen paahteessa ole ehkä paras. Mutta muuten loma kyllä kelpaisi :)

Olen hiukka kateellinen teille joilla kesälomat yms. alkavat, itse joudun/saan ahertaa mammalomaan asti. Jos vaan tietysti ei tule mitään. Hieman pelottaa, että miten kauan sitä pärjää kun työ on fyysistä, mutta tähän asti vain alaselkäkivut ovat olleet riesana. Ostin Anitan babybeltinkin, ehkä siitä tuntuisi hieman olevan apua, saa jotain tukea tuonne alkaselkään.
 
Tsuikkis kuikkis ! :)

Sateista päivää täältä suunnilta. Meillä yötaistelut jatkuu ykkösen kans. Koiratki näyttää olevan nukuksissa enemmän ku heräävät tarkkaamaan muksun joka kerta ettei oo hätää. Hih :)

Selkäsärky pakotti mut lopettamaan imuroinnin ja kumartelun ainaki ylimääräsen. Pakkoha tääl on leluja kerää yms ettei ihan oo kaikki levällään jatkuvasti.

Kela paprut laitoin menemään tos joku päivä sit. Mies jää isilomille mitä ei oo pitäny, sit on pakko lomalla kaks viikkoo siihen päälle ja kesälomaki olis sillä sit vielä pitämättä, taitaa ukkeli olla jouluun saakka kotosalla. :) <3 mä jään työttömäks sit siks aikaa ku alkaa äippäloma, kelan mamselli kysy et mitä jos saan työtarjouksen siin välissä nii sanoin et eihän se oo ku järjestys kysymys ja kuka ottaa viimeisillään raskaana olevan töihi xD se nauro itteensä kans ku varmaan tajus kuinka hälmölle kuulosti. Päätöksiä ootellessa nyt sit vaan ja äippäpakkausta kans. Huomen saadaan uus istuin esikolle autoon, jännityksellä sitäki seuraa miten nassikka viihtyy, pitääkö totuttaa istuun eka sisällä ennenku lopullisesti siirtää sit siihen. :) kaukaloon mahtuis kyllä vielä. Mutta nyt muffineiden leivontaan, aattelin et yllätän isimiehen ku tulee kotiin. :) maanantaina taas lisää kuulumisia mahan osalta kun on diabeettes seuranta käynti taas edessä. :)

Addoda & Neiti Snadi <3 23+5
 

Yhteistyössä