*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Hei!
Täällä poksuu eli 37+0. Jippiaijee!!
Huomenna olisi neuvola ja ke:na pääsee parturiin eli uutta leikkausta ja väriä. Torstaina sitten meenkin taas äippäpolille eli diabeteslääkäri katsoo nuo mun sokerimittaus-arvot läpi ja kertoo "tuomion".
Viime yö meni jostain syystä ihan harakoille. Päätä särki koko yön, jatkui tämän pvän iltapäivään saakka. Eka kertaa raskauden aikana jouduin ottaa Pamolin. Mutta onneksi olo helpotti. Harmi vain olla sisällä näin kivalla päivällä, mutta pakko kai ittensä hoitaa kuntoon.
Meillä myös ostettiin vauvalle oma hoitolaukku, jossa aina arsenaali valmiina.
 
Varsinaista hoitolaukkua en oo hommannut, kun noita kasseja löytyy omasta takaa ihan älytön määrä :ashamed: Siellä on joka lähtöön, et varmasti löytyy vauvan tavaroille sopiva.

Oli oikeen mukava herätys päikkäreiltä... Ihan karsee supistus joka tuntui kestävän ja kestävän :$ Nyt sitten tuikkinut sen jälkeen kokoajan alapäähän. Must kyl tuntuu, et täällä oon viimeisten joukossa kumminkin vielä vauva masussa marraskuun alussa :LOL: Ei stressiä... Tulee ku tulee.

Mä oon nähnyt ihan hirveesti kaikkia vanhoja kavereita nyt kun oon ollut kotona. On ollut kyllä niiiin piristävää.

[/b]skye82 Mä kans aijon udella, kumpi tuolla nyt sit köllii, kun keskiviikkona menen lääkäriin ;) Epävarma tyttö lupaus tuli viimeeksi, mut mulla ihan sellain olo, että poika siellä on :heart:

paapelo Katotaan vaan, niin sulla on seuraavaksi vauva sylissä :heart: :heart:
 
Neuvolassa käyty nyt!
viikkoja siis 33+4
Paino 74,5 kg (laskenut ed. kerrasta 600g!) tullut 13,2 kg yht. painoo..
Pr 123/74
Hemppa 115
sf 31
painoarvio 2,3 kg
tarjonta rt
Syke tais olla jotain 136

Meinas että 3,5 kg vauva tulossa, jos paino nouseen n.200g per/vko.. Mut sitähän nyt ei koskaan tiedä.. :)

Olipa taas helpotus, kun näki että kaikki oli pojulla ok!

Hoitolaukkua mietin aikoinaan, meinasin semmosta Golla läppärilaukkua, mut ovat aika kalliita ja uskottelen itelle, etten tarvii semmosta :D Jos ostais jonkun tosi ison käsilaukun ja tosiaan saahan sen Libero laukun kans..

Heip taas! Kohta alkaa vauvoja syntymään!! ;)

Terkuin Myola ja pikkuinen
 
Onnea kaikille täsyaikaisille!

Täälläkin neuvolassa käyty. Sf-mitta oli ponkaissut alakäyrältä yläkäyrälle, johon terkka sanoi että lapsivettä vaikuttaa olevan aika paljon. Kieltämättä aika pinkeä olo mahassa tällä hetkellä ja kamala paineen tunne alavatsalla. Ei ilmeisesti tarvii kuitenkaan vielä huolestua, ilmeisesti tehdään lähetettä äippäpolille mahdollisesti myöhemmin jos tilanne ei tästä tasaannu. Kukaan muu saanut vastaavaa kommenttia?

Kamala väsymys myös iskenyt nyt viime päivinä, mistään siivousvimmasta ei oo tietoakaan.... Myös täällä nukkuminen rupeaa olemaan aika katkonaista. Heräilen kyllä monta kertaa yössä, mutta kohtalaisesti olen kuitenkin saanut sen jälkeen vielä unta.

Siltä tosiaan vaikuttaa että kohta noita vauveleita alkaa meijän ketjuun tulla. Itse tosin la:n osalta viimeisten joukossa ja taatusti yliajalle menee :)
 
Kävin tänään kaupungilla kaverin kanssa pyörähtämässä ja voi vitsit teki taas mieli shoppailla itelle vaatteita!!! Siis onko teillä muilla shoppailukuumetta...siis muutakin ku vauvanvaatteita??!! Kun must tuntuu et kaupat on pullollaan ihania vaatteita nyt ja mitään et voi tietty ostaa kun ei pysty sovittaankaan. Pari paitaa oon kyl ostanu nyt ihan lähiaikoina ja toivon vaan et ne menee sit kun maha on pois tieltä. :)

Mikäs on paapelon tilanne??!! :whistle: Onko supistelut jatkuneet samanlaisina??
Sie taidat tosiaan olla seuraavana tositoimissa meistä!

Itellä olo alkaa kans käymään raskaaks. Väliin tuntuu et maha venyy ja paukkuu niin et kylkiluut katkee kohta jos vielä yhtään enempää vauva itteensä punkee. Ja mä oon todella ihmeissäni noista liikkeistä vieläkin, vaik nyt on jo pariin otteeseen todettu et vauva on kääntynyt jo sillon pari viikkoo sitten raivotarjontaan, mut siis kun mä tunnen noita liikkeitä ihan missä vaan. Ja oikeestaan eniten alakyljissä eli siis kyljissä noin navan tasolta ja siitä alapäin aina nivusiin asti. En vaan ymmärrä miten voi molemmilla puolilla tuntua niissä kohdissa (ja joskus samaan aikaankin) jos kerran pää on alaspäin :/

Mä muutes en oo vieläkään saanu kelalta mitään päätöstä tuistani. Miten voi kestää näin kauan??!!!
 
Onnea täysaikaisuuden saavuttaneille :) Itellä tulee tuo maaginen 37+0 täyteen keskiviikkona.

Mulla on myös ihan mieletön shoppailukuume ja valitettavan usein olen nyt lääkettä tähän kuumeeseen etsinyt...Lupasinkin eilen miehelle että nyt tulee törsäilylle täysstoppi. Jospa sitten joulukuussa seuraavan kerran lähden törsäämään kun veronpalautukset tulee...

Olo on ollut näin päiväsaikaan oikein mainio taas. Öisin sitten lonkat kipuilee senkin edestä. Kävin äsken iltalenkillä, piti ihan vaan pikkasella käydä niin 5km sitten koiran kanssa käveltiin ja vielä ihan reipasta vauhtia :) Oli oikein kevyt olo kävellä ja jos ei olis tullut niin pimeä niin oltais jatkettu vielä matkaa. Nyt vielä iltapuurolle ja sitten voiskin kellahtaa nukkumaan....

Flora + L-poika rv36+5
 
Muisku kiitos kysymästä ja kyllä :whistle:

Tämä paine, repiminen ym. on kylläkin pahempaa kuin itse supistelut, mutta minkäs teet, kun ei tähän paineen tuntuun mikään särkynappula auta :headwall:
Joka kerta kun Deri tunkee itseään supistelun (harkkarin ) aikana alaspäin, tuntuu kuin peräsuoli olisi tulossa ulos (olen pahoillani liian tarkoista kuvailuista :ashamed: ) ja sen jälkeen viiltää ikävästi alakerrassa ja missälie :eek:

Ja nyt on sitten valkovuotokin muuttunut ihan vetiseksi...hetken jo luulin muuksi, mutta ei haissut siltä miltä piti..kiva juttu sitten tämäkin..

Onneksi huomenna on neuvola. Voin siellä paasata.

Eli olen vähän kiukkuna, mutta kuuluu asiaan...kyllä tämä kestetään, olenhan nainen...ja sama pätee teihin muihinkin :D

Kylläpä tuo purkautuminen helpottaa =)

Ja noista liikkeistä vielä:

Eli ihan samalla tavalla täälläkin tuntuu kuin Muiskulla. Derin on aikasta varmasti rt:ssa.
Olen huomannut eron jalan ja käden liikeessä.
Jalka, joka siis muljuu ja punkaa tuossa alhaalla kyljessä on ensinnäkin suurempi ja voimakkaampi, tekee usein vähän kipeää...käsi, joka siis ajoittain muljuu samaan aikaan tuolla nivus lonkkaluu alueella taasen tekee kutittavaa ja pientä liikettä.
Ja onhan noilla pikku kintuilla kaiken lisäksi ulottuvuuttakin tässä vaiheessa...venyttelee aina silloin tällöin erittäin ahtaassa yksiössään ja kun olen tosi lyhyt ja lyhyt selkäinen, niin tuntuuhan ne arvatenkin vähän jokapuolella...siis minulla :D

Olisiko tuosta mitään apua hahmotukseen? Näin siis omalla kohdalla ja tämä kaveri on kaiken järjen mukaan myös pää alaspäin. =)

Nyt vetäisen Kismetin...sama se vaikka sen vuoksi huominen painon nousu/vk hyppisi yli 1000g :kieh: :LOL:

paapelo+poju+Deri 37+2
 
Noniin, onnistuihan se sisäänkirjautuminen, yritin varmaan puoli tuntia, eikä meinannu toimia! :p

sänkypuuhista On kyllä ollu kovasti kiinnostusta koko raskauden ajan. Ja mulla itselläni ehkä just normaalia hiukan enemmän. Alkuraskaudessa tosin paleli ja väsytti aivan mielettömästi niin ei jaksanut. Mut sen jälkeen on ollut tasaista, eikä oo hiipunut vieläkään. Maha ei oo yhtään ollu vielä tiellä, eli perinteinen tyyli on edelleenkin paras. Kylkiasennosta en itse yhtään tykkää.

Oon huomannut semmoisen jutun, että orgasmi on älyttömän paljon herkemmässä nyt raskausaikana kun aikasemmin! Jos ei aivan pidättelis, niin pari minuuttia riittäis! Aika hämmästyttävää ja yllättävää. Positiivista pääasiassa kylläkin. Onko kukaan muu huomannut tällaista ilmiötä? Se mietityttää että minkälaiseksi tilanne muuttuu synnytyksen jälkeen.

yöheräilyjä on kyllä ollut. Pissalla täytyy käydä ainakin kerran. Pari viikkoo sitten oli kyllä sellanen outo vaihe että en käyny yöllä pissalla, vaikka sitä ennen tarvi välillä useemmankin kerran yöstä lähteä vessaan. Luulenkin että join liian vähän. Nyt oon koittanu juoda vettä vaikka ei kauheesti janottaiskaan. Mökillä oltiin viikonloppuna, niin siellä on kyllä tosi kurjaa nousta ja laahustaa ulkovessaan pissille!!! :( Muuten kyllä nukun siellä paljon paremmin kun kotona. Mennään ehkä ens viikonloppunakin sinne. Jotkut kaverit kauhistelee että kuinka uskallatte enää. Mut meillä olis sieltä n. 80km TAYSiin, joka on jollekin varmasti matka kotoa sinne. En koe että se olis pitkä matka. Ja jos rupee kohta tuntuun huonolta, niin sitten ei tietenkään sinne ehdoin tahdoin lähdetä.

Unista vielä: Joinain aamuina nukun pitkään (tarkoittaa että ehkä puol kymmeneen) ja sit joinain aamuina herään viideltä eikä uni enää tule. Oon huomannut että aikaisen heräämisen päiviä on eniten lauantait :D Yks kerta teki mieli kauheesti leipoo, ja suunnittelin ensin pari tuntia ja lähin sitten seittemältä lähikauppaan kun se aukes ostaan tarvikkeita :D

Mies tuli perjantaina flunssaan kesken työpäivän. Oli varmistanut työterveyshoitajalta että eihän varmasti oo possuflunssaa, koska sitten ei voi mennä kotiin :) Tampereella kuulemma on tähän mennessä ollu vaan yks sikainfluenssatapaus, ja tavallista flunssaa on ollu todella paljon liikkeellä, ja hoitaja oli sanonut että varmasti ei ole possuflunssaa. Hyvä että todisteli sitä niin, koska olisin varmaan ollu muuten ihan vauhkona. Mulla tuli perjantai-iltana kurkku kipeeksi, lähdettiin silti mökille. Yön aikana kurkku parani, eikä oo ollu sen jälkeen yhtään huono olo. Omituista että se ei tarttunut.

Siivoilusta On kyllä kovasti siivotuttanut. Nyt on muut lattiat kertaalleen pesty paitsi tämän tietokonehuoneen. Tää onkin sitten ihan kauhee kaatopaikka koko huone, kun tänne tulee roudattua kaikki mikä muualla olis tiellä. Mut oon kovasti haaveillut että tän sais jonkunlaiseen järjestykseen. Tahti on siivouksessa ollu aika maltillinen. Päivän aikana vaan yks huone, vaikka jaksamista ja innostusta olis enempäänkin. Tunnen vaan itseni sen verran hyvin että rehkin ensin liikaa ja joku jää sitten kesken, niin se jääkin sitten taas tosi pitkäksi aikaa! Näin on parempi kun malttaa hitaammin siivoilla. Olkkariin tuli tänään puhtaitten lattioitten lisäksi uus matto! Vähän vauvaystävällisempi lyhytnukkainen vanhan pitkäkarvaisen pölynkerääjän tilalle. Viime viikolla siivosin olkkarin kirjahyllyn, ja siitäkin tuli ihan eri näköinen.

Himpsuli Katoin sen kadonneen jäljillä ohjelman, ja oli kyllä jotenkin ihan kiva. Vähällä oli etten itkeskellyt lopussa. Itkeskelyjen sijaan tosin oon tässä viime päivinä saanut kamalia naurukohtauksia. Sitä tapahtuu välillä normaalistikin, että naurua ei vaan voi pidättää, mutta nyt on ollut sellaset nauruviikonloppu ja -alku.

Hauskaa alkuviikkoa mahapyöriäisille!!!

Hanikka ja Elli 36+2
 
Hanikka:

Sama ilmiö täälläkin ja itseasiassa se jopa voimistui synnytyksen jälkeen, vaikka muuta luulin, siis tarkoitan nyt klitorista. Se oli tosi herkkä, positiivinen yllätys siis sekin. Lähti homma rullaamaan sen tajuamisen jälkeen oikein hyvin ;)

Apuaaa!!!
Deri vauhkoontui ja nyt nuo kalvot venyy, rutisee, poksuu ja narsuu...aika pelottavan kuuloista ja vesseli on ihan vauhkona...Kismetin vika :eek: :D

Nyt taidan ottaa itseäni niskasta kiinni huomenna ja ihan varmuudeksi pakata sen kassin joka iikalle...vaikka sitten kävisikin niin, että saa odotella hamaan loppuun saakka, niin eipä tarvitse pähkäillä tämän asian kanssa =)

Jos vaikka kupin vattuteetä tässä illan kunniaksi hörppisi :p

paapelo+poju+Deri 37+2
 
Shoppailusta: Minuakin himottaisi ostaa kaikkea ihanaa vauvalle, itselle ja kotiinkin. Tosiaan kaupoissa on ihania syksyvaatteita aivan omaan makuuni, aika hyvin olen mieleni malttanut, mitä nyt pari neuletakkia olen ostanut. Lähinnä tekisi mieli shoppailla vaatteita, joiden kanssa imetys sujuu. Ja uudet ulkoiluvaatteetkin tekisi mieli hankkia vaunulenkeille. :)

Täälläkin on huomenna lääkärineuvola. Mahtaako siellä saada kokoarviosta kommenttia? Tietysti se voi mennä paljonkin pieleen, mutta silti haluaisin saada edes vähän osviittaa minkä kokoinen vauva kohdussa majailee.

Kaikki sympatiat vaivojen kanssa kärsiville, enää ei onneksi ole pitkä matka. Itse oletan, että omalla kohdalla menee varmasti yliaikaiseksi, kun vointi on niin hyvä, eikä supistuksia tai kipuiluja ole. Tietysti huomenna voi jo olla toisin.
 
Täällä alkoi äippäloma ja esikoinen sairastui sen kunniaksi. Kuumetta ei ole mutta aivastalee ja on kauhean räkäinen :/ Saa nähdä miten ensi yö menee, montako kertaa poika minut herättää. Harmittaa ihan pojan puolesta alle kaksi viikkoa sitten oli edellinen korvatulehdus (silloin oikein pahana) ja nyt alkaa flunssa pukata päälle... Onneksi ei tarvitse viedä nyt vähään aikaan päiväkotiin jospa saatais tää kierre loppumaan tähän.

Hoitolaukusta mulla on brion(kova) ja oran(pehmeä ) hoitolaukku, molemmat saa kiinnitettyä helposti vaunujen aisaan kiinni. Minusta hoitolaukku oli tosi kätevä kun liikuttiin vauvan kanssa, jokaiselle tavaralle omat paikat, tuttipullot pysyi pystyssä kun niille oli omat paikat. Brion laukussa oli vielä lisänä "termos pussukka" joka piti vauvan ruuan lämpimänä. Tämä brionlaukku mulla on edelleen tallessa ja sen otan sitten jo synnärille mukaan, kun sitä ei heti edes huomaa hoitolaukuksi!
 
hanikka ja paapelo
No ihan sama juttu taalla - sehan tekeekin peittojen heiluttelusta viela kivempaa.
Alan ymmartaa miksi miehet on niin "sen peraan" - se on niille kuitenkin huomattavan paljon helpompaa. Ja olipa hyva kuulla,etta synnytksen jalkeen voi asiat viela parantua entisestaan.

Mulla oli tanaan pelottava hengenahdistuskohtaus. Tulen juna-assalle n.10 min pyoralla. Mulla oli lappari mukana ja muutama muu pienempi kassi ja piti jo portaissa pysahtya vetamaan henkea kun tuntui ettei kunto kesta koko matkaa.
Sitten junassa n.20minuuttia istuttuani alkoi tuntua ettei ilma riita. Nousin ylos ja menin kaytavaan seisomaan ja pistin paan polviin, tai minka nyt mahaltani pystyin. Ja alkoi hellittamaan. Loppu paivan otin iisisti.

Ihan hyva mustutus etta voisin alkaa rauhoittumaan eika kaikkee tarvi enaa tehda (ainakaan itse).
Pyysin myos pomolta josko saisin lahtea kotiin tekeen toita heti lokakuun alusta alkaen -eli enaa 2.5 viikkoa junailua :)

Nyt nukkumaan -younet jaa kuitenkin taas katkonaisiksi.

Itun emo 33+6

 
rv 37 :heart: :heart: :heart:

Eilen oli neuvola, ja varmistui, etten pääse enää ultraan :| Eli pelko on ystävämme loppuun asti, kun en saa edes arviota vauvan koosta...
Supistuksia on päivittäin, öisin myös. Huomenna sentään pääsen lääkärille, joka varmistaa onko supistukset saaneet mitään aikaiseksi.
Vauvan pää on kiinnittyny nyt täysin, ei liiku kuulema enää sivuttais suunnassa.. Ja sen kyllä huomaa!! On kuin olisi pallo jalkovälissä.

Peittoja ei meillä heilutella, hyvä jos kerran kuussa olen saanut manguttua mieheltä.. Mutta se nyt oli odotettavissa... Mies kun pelkää että satuttaa minua. AINA pelännyt joka raskaudessa.

 
Marsupilamille onnea poksuista ja täysiaikaisuudesta =) :flower:

|O Oli tosi levoton yö. En niinkään heräillyt vessaan, vaan johonkin muuhun, tosi levotonta pyörimistä.
Supistelut laantui taas jossain välissä, mutta viiltelyt on ja pysyy..

Nyt taas näyttävät supistukset nokkaansa...taidan näyttää niillee pitkää nenää :D

Olisi neuvola muutaman tunnin päästä...kivaa, saa tietää vähän luotettavampaa infoa koosta ym. Hassua, sinänsä, että meillä ei lääkärin sana ole kovin luotettava :whistle:

Mutta juu...menen tästä hörppimään kaffea ja katsomaan kun tuo meidän poika kokkaa minulle herkkuaamiaista...kuivakakku mielikuvituksesta :D

paapelo+poju+Deri 37+3
 
Tänään alkoi sitten virallinen äippäloma vaikka sairaslomalla olen ollut jo 2,5kk:tta..huh..miten sitä onkaan saanut ajan kulumaan..Nyt on tullut valitettua sitä, kun ei pysty tekemään kaikkea mitä haluaa, vaikka olis aikaa ja sit varmaan , kun vauva syntyy tulee valitettua, kun ei ehdi...esikoinen meillä 4v.
Neuvolalääkäri vasta ensi viikolla ja sit alkaa se viikottainen ramppaaminen..

Täällä on yöt tosi levottomia vessassa käyntien ja kääntymisen vaikeuden vuoksi ja sit ei vaan saa unta..yöllä ei muuten mitään kipuja :)
Päivät ja illat sensijaan menee ihan hiippaillessa, kun maha on kova, kireä ja kipeä lähestulkoon koko ajan..lepääminen auttaa JOO, mutta siellä levossa pitäis sit ollakin kokoajan..kateellisena täällä niille jotka ovat pystyneet kävelemään ja käymään jopa lenkillä..itsellä tuo postin hakeminen tuosta n.50metrin päästä tuottaa vaikeuksia :( kauppaankin pääsee, mutta sieltä pois tuleminen jo aiheuttaa vaikeuksia..mut taas valivali..kummasti kyllä helpottaa aina kun saa vähän avautua :)

Suonenvedot on onneksi vähentyneet kun muistaa iltaisin mangnesiumia ottaa.

Mut aurinkoista päivää kaikille B)

Nöppönen80 rv35
 
Mun mielestä seksi on nyt ollut heikonpaa laatua loppu raskaudesta juurikin orgasmin puutteen takia. Ei auta tähän pulaan edes suuseksi enää nykyään ja lelutkin on aika yhdentekeviä. 20viikon tienoilla orkut oli todella herkässä, mut nyt kun tuossa toissa iltana yli kuukauden tauon jälkeen harrasteltiin peittojen heilutusta, niin ei ollut taas orgasmista tietoakaan ja paikat ei tunnu mun omilta ollenkaan. Jotenkin..vaikee selittää, mut siis ihan kun ukon vehje olis muuttunut, vaik toden näkösesti ne on vaan mun paikat mitkä on muuttunut. Ukkokin sanoi kertaalleen, et ei enää tunne mun g-pistettä, niinkun on sen aiemmin sormillaan tuntenut ja tästä tietty saattaa johtua mun orgasmipulani.

Masuun ei ihmeempiä.

pinkkimieli ja pallopää 33+4
 
Huomenta taasen masupyöriäiset =)

Onnittelut täysiaikaisuuden saavuttamisesta ainakin Paapelo, Mutilainen, Hollannikkaat ja Marsupilami oli maagisen rajan ylittänyt :flower: Ja Inkalla hieno luku viikkoja jo kasassa myös, sähän voisit seuraavan lokavauvan jo pyöräyttääkkin :D

Hoitolaukusta, ostin vasta keväällä sellaisen kunnollisen Brion kassin missä hoitoalustakin mukana ja olen kyllä niin tyytyväinen siihen, sinne mahtuu vaipat ja ruoat huoletta kukaan vähän pidemmällekkin reissulle ja tarrakiinnityksella sen saa vaikka mihin kärryihin kiinni kätevästi. Nyt en enää pois antaisi, aikaisemmin mulla oli joku mikä lie kassi tai sit just noita liberon pikkulaukkuja mukana ja kyllähän niilläkin pärjäsi mutta käytännöllisempi tuo oikein siihen tarkoitetttu laukku/kassi on.

Petielämä, hissua on sillä saralla koska katkonaisten öiden takia olen niin väsynyt iltaisin ja olo on kaikkea muuta kuin seksikäs kiitos valtavien suonikohjujen joita löytyy joka paikasta navan ja varpaiden välilät :kieh: 30 viikolle saakka oli ihan normaalisti elämää, ehkäpä enemmänkin kun haluja löytyi multa enemmän kuin yleensä. Mutta eiköhän tässä vielä kerkeä pari kertaa pankkoon harrastella kun sitten tulee synnytyksen jälkeen pidempi tauko :D

Supisteluja on jo monella, niin myös täällä ja vauva painaa kovasti tuonne alas niin että sattuukin välillä melkoisesti. Supistuksetkin alkaa olla ihan eri tuntuisia kuin pari viikoa sitten ja joukkoon mahtuu jo ihan oikeesti kipeitäkin mutta ne on onneksi vielä ihan yksittäisiä enkä usko että ennen lokakuun puoltaväliä tämän palleron syntyvän :heart:

Kokoarviosta on ollut juttuja myös, mäkään en tällä kertaa pääse enää loppuraskaudessa ultraan joten koko jää ihan arvoitukseksi enkä osaa kyllä itekkään mitään tässä vaiheessa veikkailla ja nythän näillä viikoillla nämä vauvat alkavat pyöristyäkkin enemmän.

Nyt taasen hetkeksi leikkimään noiden kahden pienemmän kanssa ennenkuin täytyy ruokaa laitella, jännittävää avata palsta joka kerta kuin ei tiedä josko joku jo pääseekin nyyttiään lunastamaan ;)

äitsy ja Lauri 35+4 :heart:
 
Huomenta!

Onnea kaikille täysaikaisille! :flower: Teitä oliki paljon, ja luku alkaa vaan kasvamaan. Ei varmaan kauaa mee kun tulee seuraavat lokavauvat :) On aika jännä seurata kyllä kuka lähtee seuraavaksi. Ite kun oon luultavasti marraskuussakin täällä vielä kun LA on loppukuusta.

Tänään sais soittaa Jorviin sen tutustumiskäynnin kun viikot poksuu tänään 34.ään. Joka viikko kauhistuttaa se kuinka nopeasti aika menee. Aina kun tulee viikko lisää, mietin että enää niin ja niin paljon LA.han ja tulevaan h-hetkeen. Eli tän päivän ajatuksia on enää 1,5kk...

Vähän olen huolissani vauvan asennosta, se kun vaihtaa sitä sen mukaan miten itse olen. Pääasiassa se on pystyasennossa, pää mielestäni alhaalla. Mutta nyt aamulla oli taas poikittain. Saisi jäädä pysyvästi oikein päin... Liikkeet on muuttuneet vahvemmiksi ja niitä tuntuu paljon enemmän kuin aikaisemmin. Kovaa möyrintää iltaisin ja aamupäivisin :D

Alley ja Vilpertti 34+0
 
Jospas sitä rivin tänne kirjottais kun sain jutut luettua.En kyllä muista puoliakaan mitä ootte kirjottanu :ashamed:

Petipuuhat täällä sujuu ihan mukavasti,ainoastaan kerrat vähentyny n.kertaan viikossa.En jaksa iltasin ja aamusin poika ehtii herätä ennen meitä...Olen myös huomannut että paikat on herkemmät edellisen synnytyksen jälkeen.Toivottavasti sujuu myös tämän synnytyksen jälkeen.

Mulla tuli tossa mieleen et toi alapään karvotus kun pakkaa välillä rehottamaan,niin miten ootte ajatellu synnytyksen kanssa? Menettekö sellasenaan,ilman karvoja vai siistittekö vain?
Mulla ainaski on niin hankalaa enää siistiä tota alakertaa et jos onnistun niin kaikki leikkaan pois...ompas taas ongelmat mulla :LOL:

Öisin tulee herättyä kerran vessaan.Tai oikeastaan en varmaan heräis jos paikat ei ois niin kipeät.Kipeytyy kyljet kun ei voi kunnolla kääntyä.

Hoitolaukkua en hommaa.Otan käyttöön jonkun oman laukun ja sinne sitte vaipat sun muut tavarat.

Eilen kävin äippäpolilla(rv 36+3) tytölle kokoa oli kertyny 2,6kg.on vähän keskikokoa pienempi,mut tasasesti kasvaa.
kohdun suu oli kiinteä ja kiinni,pituus 2,5cm.Kyllä juili sen ronkkimisen jälkeen kävellä kotia,auts!

Koti on tullu siivottua moneen kertaan jo.Mies sanoikin että tämä saa sitten olla viimeinen raskaus kun laminaattikin on kulunut piloille :LOL:
Huomasin tossa et väsyn nyt helpommin.Lapioin multaa niin pakko oli mennä maate ku tuntui että tuli niin heikko olo.sama homma jos käy kävelyllä.

Nyt alkoi raksuttamaan tyhjää...

unihiekka ja tyllerö 36+4
 
Hei!

Onnittelut minultakin kaikille täysiaikaisuuden saavuttaneille. Ja hyvillä viikoillahan me muutkin jo ollaan =) .

Täällä on ollut viimeiset pari yötä sellasia tuntemuksia, että melkein panisin pääni pantiksi ettei meikäläinen pysy yhtenä palana lokakuulle asti. Viime yönä otin pari Panadolia jotta pystyin kipeiltä supistuksilta edes pari tuntia nukkumaan. Silti piti melkein herättää mies seuraksi, kun olo oli niin tuskaisa. Huomenna olis lääkärineuvola, joten siellä viimestään selviää ollaanko tässä turhan takia kärsitty, vai ovatko supparit saaneet jotain aikaiseksikin.
Hirveän pesänrakennusvietin ne aiheuttavat ainakin. Tänään on ollut pakko jo pestä vessat, jynssätä keittiö ja katsella netistä leivontareseptejä. Joko mä pakenen tuntemuksia keksimällä jotain muuta tekemistä - tai sit hormonit pistää mut puhdistamaan "pesän".

Jahas, olis ollu juttua enemmänkin, mutta neiti 1v tahtoo nyt ruokaa erittäin kovaäänisesti.
Palataan paremmalla ajalla.

-A- 36+2
 
Neuvolalääkäristä kotiuduttu. Ei mitään, ei siis yhtikäs mitään tapahtunut tuolla alakerrassa. Alkaa jo vähän huolestuttaa ku esikoisesta näillä viikoilla (35+4) oli alkanut jo paikat pehmenemään ja sormelle oli auki, mutta ei nyt. Tiiviistii on paikat kasassa :LOL:
Kovasti tuntuu sille et tämä vauva syntyy vasta marraskuun puolella, mutta eihän sitä koskaan tiedä kun tässä on kuitenkin vielä reilusti aikaa...

Karvoituksesta... Oon ajatellut että menen karvoineni synnyttämään tai sitten ajelen kaikki pois, en mitään siistimistä enää pysty tekemään. Ja tuskin niitä kätilöitä niin kamalasti se karvoitus siellä alapäässä kiinnostaa että välittäisi :LOL:

Hoitolaukusta sen verran, että me ostimme Emmaljungan vaunut ja niihin sitten sopivan hoitolaukun. Pojasta mulla oli kanssa jokin hoitolaukku, en muista merkkiä mutta koin sen kyllä hyväksi hankinnaksi. Tuolla se kaapissa on, mutta kun halusin nyt sävy sävyyn vaunujen kanssa olevan laukun.
 
Hei ja huomenia, täällä vasta taas herätty. Yön vessasaldo: vain 4 kertaa! (edellisyönä 7 kertaa) Suorastaan luxusta!

Seksistä ja orgasmeista olitte puhuneet: itse oon myös huomannut ihan alkuraskaudesta lähtien, että orgasmit tulevat helpompaa ja ovat voimakkuudeltaan "suurempia", että sinänsä kyllä seksi maistuu, kun muistelee aikaa ennen raskautta (orgasmi tuli, jos tuli, yleensä harvoin, nykyään kuitenkin aina!). Ja nyt olen onnistunut saamaan muutaman kerran myös yhdynnässä, mitä ei ole tapahtunut koskaan! Niin ja nykyään nään myös erittäin eroottisia unia ja niistä herään ihan kiihkon vallassa...
Kaikkea se raskaus muuten teettää...

Karvoituksesta: en tiedä ootteko katsoneet neuvolan perhevalmennuksesta erästä synnytysvideota (vai ovatko joka neuvolassa erilaiset), mutta meidän videossa ihan selvästi sanottiin, että tulotarkastuksessa KÄTILÖ siistii karvoituksen, mikäli on tarpeen! Siis kuulosti kyllä ihan uskomattomalta, mutta kaipa se joillakin sitten rehottaa niin, että on jo tielläkin synnytyksen aikaan... Meinasin kyllä miehelle sanoa, että laitan vaikka hänet asialle ennen kuin sairaalaan lähetään, mikäli en itse pysty. Nolottaisi kyllä, mikäli kätilö joutuisi rehotusta siistimään...

Mutta jatkan taas "aamupuuhiani"...

Dsaria Ja Möykky 35+5
 
Neukusta kotiuduttu:

paino: 64,6kg (64,5 )
pissa puhdas
RR 124/84 (124/80 )
Hemppa: 108 :whistle: Rautaa nassuun ja reilusti :D
Sf 32 (tämä on nyt se oikea mitta =) )
Tarjonta RT
Syke +160
Liikkeet ++

Sanoi, että enteet on varsin hyvät synnytyksen käynnistymiselle. Arvasin että sanoo jotain tuollaista. Seuraava aika viikon päästä samaan aikaan =)
Kun kerroin noista supisteluista ja kovista viiltelyistä, niin oli sitä mieltä, että varmaan kypsyy paikat ja vauvan pää toimii kiilana, joten siitä repäisyt kohdunsuulla...no, tämän toki tiesin itsekkin :D
Jaksoi ihmetellä, miten ei turvotusta ole lainkaan ollut...samaa ihmettelen minäkin, mutta en tokikaan sitä kaipaa pätkääkään =)

Ajateltiin lähteä koko poppoo kävelylle metsään...meidän lähellä on sellainen mielettömän ihana ulkoilualue..

Niin ja kysyipä neukku että jokos on vippaskonstit käytössä :LOL:
No pikkuhiljaa kai niitä voisi tosiaan aloittaa sanoin... ;)

Eipä muuta...pitää mennä pukemaan poikaa :wave:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tänään jo 38 viikkoa täynnä, eikä vielä mitään tietoa, että kaveri aikois joskus syntyä. Kävin aaulla neuvolassa ja sf-mitta oli pompannut reilusti kaikkien käyrien yläpuolelle ollen nyt 37. Viikko sitten se oli vielä 32,5. Tarjonta oli nyt kyllä pää alaspäin, mutta edelleen niin ylhäällä heilutaan, että koska vain voi muljahtaa istuilleen. Terkkari varoittelikin, että jos synnytys nyt käynnistyisi, niin kiireesti sairaalaan, koska kiinnittymisestä ei ole tietoakaan, niin on vaarassa, että jotain pieniä osia luiskahtaa väärään väliin...

Laitoin eilen itselleni jääsiteitä pakastimeen ja voin kyllä suositella niitä läpimästi tai siis hyvin kylmästi muillekkin. Kastelin siis pikkuhousun suojia märäksi vedessä ja sitten latasin niitä pakasterasiaan ja pakastimeen. Näitä käytetään sitten synnytyksen jälkeen, kun paikat ovat niin turvoksissa, ettei mitään rajaa ja ainakin viimeksi helpottivat oloa taivallisesti. Laitoin siis jääsiteen jäisenä housuihin tavallisen siteen päälle, etteivät housut kastu vedestä ja jälkivuodosta...

Nyt siivoamaan kodinhoitohuonetta. On tällainen siivoustarmo päällä jatarkoitus olis kaikin keinoin yrittää saada synnytystä käynnistymään itsekseen ennen kuin ollaan taas viikoilla 42+jotain. Paapelollakos niitä akupainanta linkkejä oli? Vois kokeilla vaikka viikon päästä kun tuo varsinainen laskettu aika alkaa lähestymään.

Riinuska ja Mimmi 38+0
 

Yhteistyössä