*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Onnea Paapelolle hyvin menneestä synnytyksestä ja pienestä, oikein suloisesta prinsessasta! :flower:

Heinähatulle zemppiä, toivottavasti eivät kotiin enää laita yhdessä paketissa!

Nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida, kun jäi edelliselle sivulle kaikki tekstit...

Täällä ollaan edelleen flunssassa ja nyt alkaa jo pinnakin kiristellä sen takia! Viime yönä sain nukuttua jotenkin, puoli neljän aikaan kävin lämmintä juomassa ja aamulla kuuden-seitsemän väliin join yhden Panadol Hotin, heräsin vasta yhdentoista jälkeen... Katkonaisia on yöt ja ärsyttää suunnattomasti, kun kuume ei nouse, niin ei pääse tästä taudista eroon! Nytkin niin tekis mieli jotain tehdä, mutta ihan tämän taudin takia on vain fiksuinta pysytellä sohvalla peiton alla...

Ukollekin tuossa ärähdin, kun mainitsi, että kämppä on kuin pommin jäljiltä ja otin sitten nokkiini, kun en yksinkertaisesti oo jaksanu täällä siivota. Vaikka tyhmäähän tuosta oli suuttua, kun hää itsekin on sairastellu ja vaan makoillu sohvalla ja yhteisessä vastuussahan tää kämppä on. :ashamed: Mutta taitaa nyt vain pinna olla itellä aika kireällä.

Ärsyttää, kun ei tämän taudin takia uskalla hirveästi edes yrittää mitenkään edistää synnytystäkään (eli siis kokeilla kolmen ässän taikaa). :kieh: Ja miksi ihmeessä tämä tauti ei tunnu yhtään helpottavan...??!?
 
Paapelolle onnittelut pienestä prinsessasta! :flower: :heart:

Täällä oli tänään neuvolalääkäri, vähän ristiriitainen olo jäi... Hyvä puoli oli se, että Papu on nyt raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt :) Huono puoli se, että musta taas tuntui, että lääkäri ei kuunnellut mua yhtään. Yritin tuoda esille synnytystä koskevia huoliani, mutta jotenkin se meni täysin kuuroille korville. Sen verran lääkäri katsoi, että istuinkyhmyjen väli olisi riittävän suuri, mutta saas nähdä, kuinka pitkään tuo tieto mua rauhoittaa... Mun verenpaine oli myös hiukan koholla, joten joudun jo perjantaina uudestaan neuvolaan mittauttamaan sen ja antamaan pissanäytteen.

Chilitin täälläkin tuntuu siltä, että vauva yrittää syntyä tosta mahanahkan läpi eikä alakautta. Lääkärikin nauroi Papun riehumiselle, eikä oikein saanut sykettä mitattua, kun se vaihteli 140-170 välillä. :D Ajoittain on tosi inhottavan tuntusta, mutta useimmiten vaan naurattaa, kun maha aaltoilee ja muuttaa muotoaan.

DsariaLille pikaista paranemista!

Ulpu & Papu 36 + 1 :heart:
 
Paljon onnea paapelo suloisen prinsessan johdosta! :flower:

Ulpu79 mulla oli myös tänään neuvolalääkäri ja täsmälleen samanlainen kokemus. Lääkäri mittasi ensin sf-mitaksi 29, kun sanoin että viime kerralla oli 31, totesi että "ehkä se sittenkin oli lähempänä 30". Rupesi tutkimaan käyrää mutisten että "pitää tarkistaa onko normaalia isompi" ja totesikin että "oho, näyttääkin olevan normaalia pienempi". Vatsan päältä ei kokeillut vauvaa millään lailla eikä oikein osannut painoarviotakaan antaa. Lantion koosta kysyessäni vilkaisi vain minuun päin ja totesi, että ihan normaalilta näyttää. Onneksi sain sentään kinuttua lähetteen äitiyspolille ultraukseen vauvan liikkeiden vähäisyyden perusteella. Tyyppi joka tapauksessa näyttäisi olevan rt, laskeutunut mutta ei kiinnittynyt. Kohdunkaula kiinteä ja kiinni, joten täällä ei ainakaan päästä tositoimiin vielä vähään aikaan..
 
Paapelolle suuren suuret onnittelut tytöstä!! :heart: Aivan ihana pikku prinsessan alku! :)
heinähattu Täälä on peukut pystyssä että hyvin pian teidänkin vauveli näkisi päivän valon. Ainakin niin inhat kivut sulla olleet, että eiköhän se sieltä pian tule. :hug:

DsariaL Tääläkin kiukuttu tänään ja oikeestaan ilman syytä. :ashamed: Oon vaan ihan poikki tästä valvomisesta ja meilläkin pientä nuhaa nyt ollut havaittavissa. Esikko ollut pari päivää nokka tukossa ja itelle tuli eilen illalla vähän kipee olo ja tänään saanu kulkee nenäliina kourassa. Tossa päivällä kun syötiin esikon kanssa niin hän kun ei suostu mitään vihanneksia suuhunsa laittamaan ja mä olin porkkanaraastetta tehnyt ja sattu sit yks pieni porkkanan raaste suikale meneen siinä muusin seassa ja hän sitä räkimään ulos... ja minä sain ihan kauheet raivarit hälle ja huusin vaan että tollasta en kattele että ruokaa ei räitä pihalle jne. Esikko meni ihan kalpeeks ja näin kun vedet nousi silmään ja alahuuli väpättäen sain juuri ja juuri kuiskattua "missä isi on?" Ja arvaa tuliko paha mieli että en itteeni sen vertaa pysty hillitseen :ashamed: :( :'( Millanenhan sitä sitten on kun toinen tulee vielä tuohon rinnalle tuomaan omat haasteensa ?? No, kaipa tästä selvitään! Ehkä se neuvolantäti eilen oli ihan oikeessa että jonkunmoista masennusta tai jotain sellasta tässä mulla on pukkaamassa (esikostahan sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja pelkään sitä samaa tällä kertaa).
Mutta mutta, voimia kaikille ja ihanaa ja aurinkoista keskiviikko päivää!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flora-79:
Jotenkin hirveen kehittyneen oloinen on paapelon tyttö, tarkoitan sitä että kasvonpiirteet ovat selkeämmät kuin yleensä noin pienillä :) Kaunis prinsessa :heart:
Samaa mieltä, ei ole sellaista vastasyntyneen punakkuuttakaan. Mutta ihana ja suloinen :heart: Vauvakuume nousee, onneksi kohta tulee helpotusta siihen :LOL:

Käväisin minäkin 3+1-päivillä. Törsäsin myös Pentikillä, ostin pussilakanat, ihana lammaskuvio =) Se oli hiukan itseni lohdutteluakin, yöt on katkonaisia, tunnin välein on noustava ylös kävelemään, kun si-nivel sattuu niin paljon ja veikkaan, että polvissa tuntuva vihlona on jotain hermoheijastetta. Nimittäin jos en nouse, kipu yltyy hurjaksi ja lopuksi alkaa tunto lähteä. Sen jälkeen särkee pitkän aikaa, eikä liikkuminen auta enää. Onneksi kohta on hiukan parempi syy nousta öisin :heart: Täällä odotellaan jo pientä kovasti :)

Heinähatulle tsemppiä ja muillekin, jotka kärvistelevät niin fyysisten vaivojen kuin henkisten paineidenkin keskellä:hug:

Hope ja vauveli 36+0 POKS :heart:
 
Fresia tosiaan kypsyttää noi meidän neuvolalääkärit, kun joka kerta on eri lääkäri ja aina jää jotain epävarmuutta. Hyvä kuitenkin, että sait lähetteen äitipolille! Meillä taitaa olla niin, että neuvolassa käy terveyskeskuksen lääkärit kukin vuorollaan, eikä varsinaisesti kukaan ole pelkästään neuvolassa. Olisi kyllä parempi, jos lääkäri olisi sama ja perehtynyt nimenomaan neuvolatyöhön.

Tämä lääkäri oli muuten sitä mieltä, että sf-mitalla ei ole mitään merkitystä eikä painoarviotakaan annettu, kuten terveydenhoitaja etukäteen kertoikin. Mutta kaippa tämä ketutus tästä pikkuhiljaa taas laantuu - suklaa ja sohva yleensä auttaa :)
 
heinähatulle tsemppiä koitokseen :wave:
Toivottavasti nyt jäät sinne etkä tuu takas vasta ku nyytin kanssa :)


Oi voi...Kumma ku reissussa ollessa nukuin valvomatta yöllä ja nyt ku oon taas kotona niin taas valvottaa :whistle:
Yöllä olin taas kolmesta johonki yli viiteen asti hereillä :kieh:
Maha oli kans oudosti kipee yöllä ja meni pyörimiseks se vähänenki nukkuminen...

Tänään sain sentään aikaseks hinkata puolet keittiön kaapeista puhtaaks... :D

Kiukutusta havaittavissa täälläki... :wave:
Pitäs siivota tää kämppä ihan perusteellisesti niin sais sitten Uunon kanssa olla rauhassa ilman että pitää siivous juttuja miettiä mut tuntuu ettei ukko tajua ettei tässä pakosti ole kauheesti aikaa enää siivoilla :headwall:

Tänään poksu täälläki viikot! Rv.39+0! :heart:
Viikko laskettuunaikaan... Ultran mukaan se olis jo ylihuomenna...

Nyt kaunistautumaan ja kaupungille asioille :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.39+0* :heart:
 
Oho, täällähän on alettu poksumaan ihan urakalla :eek: :D , ONNEA kaikille tasapuolisesti :flower:

Tänne ei kummempia kuulu, huomenna olis synnytystapa-arvio. Vähän jännittää, että mitä siellä sanotaan :whistle:

Piki ja pikkuinen 36+4
 
...kestä tätäkään herkkua. Kotiuttivat, kun synnärillä on ihan hirvittävä kiire, eikä ollut mulla siellä mitään akuuttia. Paineet laskivat ja pissa oli puhdas. Tänään käväisin äitipolilla...ja taas paineet aikas korkeat ja sitten uusi käänne...kohdussa aivan liian vähän lapsivettä. Multa ois pitänyt ottaa lapsivesipunktio, jossa olisivat katsoneet vauvan keuhkojen kypsyyttä (kun ne kypsyvät diabeetikoilla hitaammin kun muilla)...mutta näyte jäi ottamatta, kun ei ollut mistä ottaa. Toisaalta helpottunut olo (neulakammoinen kun olen), toisaalta ihmetyttää, mihin se vesi oikein katoaa. Ja jos se viittaa siihen, että vauvelilla ei oo enää hyvä olla masussa...taas uutta päänvaivaa. Mutta siis huomisesta saakka tarkkailussa siihen saakka kun vauveli syntyy. Jännää!

Onnea kaikille jo vauvaantuneille :flower:

Niinkuin [b Paapelo[/b] sanoi, jännän rauhallinen olo...ei kiirettä päästä enää masusta eroon. Yritän tässä analysoida tunteita ;)

Mamma Muu+Nuppu 37+
 
Terveiset neuvolalääkäriltä... paikat kiinni, kanavaa jäljellä 2,5cm ja kiinteä... :/ Eli mitään muutosta ei ole elokuun alun jälkeen tapahtunut :/ oli puhe jo aiemmin kätilön kanssa että jos lääkäri laittais lähetettä äitiyspolille, jos tutkisivat voisko käynnistää ajoissa tän ihottuman ja siitä johtuvien univaikeuksien takia... no, nyt lääkäri tuumasi että ei ne kyllä sitä käynnistä kun vierihoito on remontissa ja joka paikka täynnä synnyttäneitä äitejä :O No, tuumasin sit siihen etten kyllä tässä raskaudessa jaksa odottaa sinne viikolle 42 ja pillahdin itkuun... johan alkoi lähetettä kirjottaan ;) Katotaan nyt koska se aika sinne äippäpolille saadaan ja mitä ne sielä sanovat...

Hitsi ku tätä kutinaa ei olis niin mä olisin elämäni kunnossa... :/

Eipä muuta... paitsi tietenkin ISOT onnittelut vauvautuneille! Ihana kuva Paapelon prinsessasta :)

-Miekkavalas 37+0 POKSPOKS-
 
Tervehdys, täällä taas ihanan raikas aurinkoinen syysilma.

Äitipolikäynti takana rv 39+5, sieltä siis hieman kuulumisia.

Vauvan sukupuoli jäi pyynnöstäni edelleen salaisuudeksi. Eiköhän se tässä muutaman viikon sisään paljastu.
Lääkärisetä ja kandiopiskelijapoika tunnustelivat vauvan kokoa ja olivat käsikopelolla sitä mieltä, että varsin iso vaavi olisi meille tulossa.
Ultrassa painoarvioksi saatiin kuitenkin 3,1 kg, joten eiköhän se ihan sopusuhtainen ole.

Harmikseni tällä kertaa ei edes kurkattu tuonne alapäähän, joten kohdunsuun ja -kaulan tilanne jäi epäselväksi. Olisi ollut kiva tietää, olisko mahdollisesti yhtään enempää avautunut.
Vauva on vielä varsin ylhäällä eikä edelleenkään kiinnittynyt, joten eiköhän täällä mennä yliajalle ja reippaasti.. nyyh... haluis jo vauvan!!
Sydänkäyräkin näytti ihan normaalilta, oli kiva taas kuullostella toisen sykettä.


Verenpaine oli lievästi koholla (kuten mulle normaalia) ja sokeriarvot pysyneet ihan kontrollissa.
Minua neuvottiin vaan soittamaan aika yliaikakontrolliin viikolle 41+5, siihen asti odotellaan rauhassa.
Seuranta jatkuu siis normaalisti viikoittain neuvolassa.

Ei siis merkkejä vielä synnytyksestä täälläpäin!

Terkuin ja odottamiseniloa kaikille,

Mirmi 39+5

Olipas muuten suloinen kuva Paapelon tyttärestä, ihana pieni! :heart:
 
Eli mulla supisteli useamman tunnin ajan su-ma-yönä. Samana yönä luulin että mulle tuli virtsatulehdus, koska alapäätä vihloi aina silloin tällöin. No tänään sain tulokset virtsanäytteestä ja se oli puhdas eli ei tulehdusta. Mutta vihlominen edelleen jatkuu ja vessassa saa juosta lähes koko ajan. Välillä tulee jotain ja välillä ei oikeestaan mitään. Onko kokemuksia moisesta muilla? Mitälie?
Onneksi äippäpolille lääkärille aika ensi perjantaina niin pitää kysästä.
 
Tulin vain nopeasti tänne puolelle ilmoittelemaan että myös yksi lokakuinen päässyt mahastaan eroon!

Eli sunnuntai-maanantai välisenä yönä (raskausviikkoja 38+3) klo.01.30 alkoi lapsivettä lorahtelemaan ja siitä heti synnärille koska vauva ei ollut laskeutunut. Aamulla 8aikaan alettiin tipalla vauhdittamaan synnytystä ja poika syntyi 1min. ponnistuksella klo.12.36.
Mitat: 3315g ja 51cm.

Oma on olo on aivan huippu, synnytyksestä ei tietoakaan! :D
Ja pieni poika on hurmaava tapaus! :heart:

Onnittelut muille jotka ovat myös vauvan saaneet ja voimia niille jotka taistelee masun kanssa! :hug:
 
Heipsan!!

Ohoh, ompas täällä tullut vauvoja! Onnittelut kaikille vauvautuneille!! Ja tässä ilmoittautuu yksi jakautunut lisää. Paapelon kanssa oltu yhtä aikaa tositoimissa, liekö ollut viereiset salit. :)

Eli meillä kävi niin, että su-ma-yönä (oli just vaihtunut rv38+0) klo 1 heräsin vessaan ja vedet alkoi liristä. Soitin kättärille ja käskivät tulla näytille koska ei ollut tietoa onko vauva kiinnittynyt. No, siellä oltiin käyrillä vähän aikaa ja kätilö tutki kohdunsuun tilanteen. Sitten hän kysyi, milloin supistukset alkoivat johon vastasin ettei ole vielä alkaneet. Kätilöllä loksahti suu auki, totesi vaan että kohdunsuu on 5cm auki. Sanoi, että nyt mennään suoraan saliin odottelemaan niitä supistuksia koska vauva tulee sitten nopeasti kun ne alkaa.

Puoli kolmen aikaan alkoi hiljakseen supistella, olin suihkussa aika pitkään niiden kanssa. Puoli neljältä säännöllistyivät ja muuttuivat kivuliaiksi, kuumavesipullon kanssa istuin keinutuolissa. Myöhemmin hengittelin myös ilokaasua pahimpiin kipuihin. Puoli seitsemän aikaan ponnistamisen tarve alkoi käydä sietämättömäksi. Kätilö tutki kohdunsuun tilanteen, joka olikin sitten täysin auki. Poika oli maailmassa viiden minuutin ponnistamisen jälkeen klo 6.46. Eli säännöllisten supistusten alkamisesta meni kolmisen tuntia. Pieni nirhauma tuli emättimen suulle, yhtään tikkiä ei tarvinnut laittaa. Kovan rääkäisyn meidän pieni päästi heti synnyttyään, kovin vaikuttaa temperamenttiselta tapaukselta. Ja mitat oli pituus 51cm, paino 3530g ja pää 35cm. :heart:

Tänään päästiin kotiin. Alku on mennyt hyvin, imetys lähtenyt hyvin käyntiin ja pojan verensokeritkin pysyivät hyvinä koko sairaalassaoloajan. Niitähän seurattiin tuon minun raskausdiabeteksen takia. Niin, ja tää on vetänyt aika paljon suklaata, nyt kun kerran saa. :D

Pikki ja poitsu 2vrk
 
Hildalle onnea pojasta! :heart: :hug:

Chilitin: Täällä myös välillä tuntuu, että vauva punkee itsensä tosta kyljestä ulos peppu edellä :D Yleensä punkee itseään kylkiluita vasten ja se ei ole kovin mukavan tuntuista. Tosin nyt vasta on tullut jotain epämiellyttävää noista liikkeistä niin en valita. Saan kuitenkin nukkua yötkin ihan mainiosti.

Hollannikkaat: Voisiko ne vihlonnat olla liitoskipuja ja sitten sukkapuikkokipuja, kun pieni työntää itseään alemmas?

Tänne on iskuenyt myös flunssa aalto. Mies on kovassa nuhassa ja itsekin olen hieman nuhainen ollut jo muutaman päivän. Saa nähdä sairastetaanko me molemmat tämä nyt sitten. No onneksi ei oo kuumetta, eikä viitteitä possunuhaan. Ja sekin, että ehtii mainiosti sairastaa ennen kun meidän aika on.
 
Onnea Pikki ja Hilda :heart:

Heinähatulle onnea matkaan!!

(.) Erittäin kokonaisena ollaan edelleen. Supistaa ja polttaa vähän väliä, mutta lopahtaa sitten, kun alan toivomaan että jokohan nyt.....

Nyt on alkanut päivittäin tulemaan kyselyitä "joko oot telakalla" yms :headwall: Erittäin raivostuttavaa.

 
HIRMUSTI ONNEA KAIKILLE PIKKU NYYTIN SYLIINSÄ SAANEILLE!!! :flower: :heart:

Täällä kärvistellään vaihteeksi massaketutuksen kanssa. Mies kun on jatkuvasti ylitöissä eikä auta koton ollenkaan. Mulla on aika rumbaa esikoisen kanssa ja paljon vatsaa on kiristellyt. Lisäksi tuntee olonsa niin riittämättömästi kun ei sitten jaksa kaikkea ja lemmikkejä siihen päälle. Miehen lausahdus ota vaan rennosti ei oikein enää lohduta kun se ei yksinkertaisesti ole mahdotonta. Tänäänkin ollut koko päivän poissa.

Meillä ei kuitenkaan ole lastenhoitoapuun mahdollisuutta :'( tuntuu että kaikilla on joku mummo tai pappa hoitamassa. Toisin se on meillä kun on isovanhemmat työelämässä ja muutenkin kiireisiä. Kunnon valitusta tällä kertaa.... hyvä kun vauvaa ehtii ajattelemaan.
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Mä en enää pysy laskuissa :)
Tänään on muakin supistellu ihan mukavasti, mutta ehkä tässä vielä pari päivää ainakin menee. Huomenna on meidän kuukausi! :)

Oli muuten kamalaa tuolla Sokoksen 3+1 -päivillä, kun jengiä oli kuin pipoa. Ei oikein jaksanu keskittyä. Tuli ihan tuskanhiki ja kun neidin kanssa rattailla (vaikka pienet onkin) ei oikein päässy mihinkään niin parempi oli lähteä kotiin.
 
Etanainen et ole ainoa :hug: Meillä mies on melkein poikkeuksetta aina iltamyöhään töissä. Nyt mummi on poikkeuksellisesti täällä apuna odottelemassa h-hetkeä, mutta normisti meillä ei myöskään ole ketään apuna, koska mummit asuu niin kaukana.
 

Yhteistyössä