*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Voi mitä unia teillä mammat onkaan!! :D Oon muuten itekin huomannut että loppuraskaudessa unet on välillä ihan mahottomia, synnyttäny oon mäkin monta kertaa jo, limojani en kyllä oo sen paremmin analysoinut :LOL:

Tänään oli neuvola ja kylläpäs tuli taas mittoja:

:eek:

-Rv37+2
-painoa tullut 2.1kg/viikko!!! :( :eek: Miten on mahollista??!!
-sf pompsahtanut oikeen kunnolla, oli nyt 32.5 kun viisi päivää sitten 29 (eri mittaaja kylläkin nyt kun vakkari täti on lomalla)
-pissa taas sellanen +/-
-hemppa 115
-paineet ok
- syke 150
-liikkeet ++

Ylihuomenna mulla on aika polille kokoarvioon kun mullahan ei se sf-mitta noussu ja kaikkee... mitähän sanovat tän päivän lukemien jälkeen, taida paljon pelkoa olla pienestä vauvasta.

Vauva oli kuulemma jo tosi alhaalla. Ite vaan ihmetyttää kun se pallo ei ole vieläkään ilmestynyt sinne haaroväliin mikä esikosta oli jo monta viikkoa ennen syntymää :D

Joo, mut nyt pikaseen kahvin keittoon et ehtii jotain ees tekeenkin ennenku toi yks herää päikyiltä.
 
Moi!

Tänne ei sen kummosempaa. Supistuksia tulee harvakseltaan mutta ovat selvästi vain harkkareita, eivät enään ollenkaan kipeitä. Selkä on kohtuu hyvässä kunnossa, hieman on kipeä mutta ei ollenkaan niin pahasti kuin aiemmin.

Hengittämisestä: tosiaan ponnistusvaiheessa on hyvä pidättää ponnistuksen ajan ilmaan keuhkoissa, ohjaa ponnistusta oikeaan suuntaan eikä teho karkaa suun kautta ulos. Asiaa voi miettiä niin että onnistuisko kakkosella käynti jos samalla huudat? Nää elokuvien huutaen ponnistamiset ei käytännössä toimi.

Alkaa meiltä viikot käymään vähiin, kohta varmaan alkaa vauvauutisia satelemaan. Kovasti on ainakin sellaisia tuntemuksia monilla.

Nyt painun ruuanlaittoon että kerkiää poika syödä ennen peliä.
 
Olipas neuvolakäynti!!!!!

Minullahan eväsivät sen 37 viikon ultran, kun kävin rv 32 kontrollissa.
Tähän asti ollaan menty ihmetellen et joo-o, kylläpä kasvaa vauhdilla. Eikä siis kohdunsuulla mitään muutoksia havaittu.
Tänään sitten kaikki taasen kunnossa, mutta verenpaine 95 / 65 ja sf 35. Minun paino oli noussut viikossa 1,3kg, joten tätipä soitteli sairaalalle, että josko kuitenkin ottaisivat minut arvioon, kun vauva on iso, supistuksia tulee joka päivä ja alan olla itte lopen uupunut.

Sattui ilmeisesti ymmärtäväinen ihminen puhelimeen, ja antoi jo perjantaiksi minulle ultra ajat :D :D :D :D :D
JA oli sanonut että riippuen istukan tilanteesta ja vauvan koosta tietenkin, niin aletaan harkitsemaan käynnistys päivää :heart: :heart: Olisipas ihana, jos edes saisi sen päivämäärän mitä tuijottaa.. Jaksaisi paljon paremmin nämä kivut.

Marsupilami & poitsu 37+6
 
Moi, neuvolakuulumisia täältäkin.

Pissassa oli sokeria, joten en sitten välttynyt siltä hemmetin sokerirasituslitkun juonnilta (perjantaina menen) :$ Olin kyllä syönyt ison lautasen muroja ennen neuvolaa, ja tiedän, että munuaiset herkästi falskaavat tässä raskauden vaiheessa. Neuvolantäti mittasi sormenpäästä sokeriarvoksi 4,3, eikä ollut erityisen huolissaan diabeteksesta. Mutta hyvä tarkistaa asia toki.

Ja kuulemma mulla supisteli sydänääniä kuunnellessa oikein kunnolla :eek: Ehkä tässä vielä päästään lähiviikkoina synnyttämään...Tuntuu vaan oudolta, miksen itse tunne supistuksia!

On tämä raskaus sitten ihmeellinen asia, ihan loppumetreille asti...

Apollo+Töppönen rv 34+2
 
Neukka kuulumiset olleet suht hyviä..apollolle :hug:

Täällä tultu sienestä TAAS...mies tahtoi mennä ja enhän minä raaskinut kieltäytyä. Vähän oli uuvuttavampi reissu kuin normisti, mutta ei se mitään.
Karvarouskuja tuli löydettyä :D
Ja poikakin niin nauttii kun saa metsässä viipottaa =)

Supistuksia tulee ja vattutee on varmasti tehnyt tehtäväänsä kohdunlihaksissa...pelkät harkkarit, joita siis suureksi osaksi tulee, ovat TODELLA voimakkatita puristusvoimaltaan.
Ihme säväreitä, aivan kuin sähköiskuja, tulee supistusten aikaan. Kulkevat nivusista ylävatsalle..kummallista.

Ja on juu itsekkin tullut flunssankourissa synnytettyä ja en toivo sitä kellekkään. Oudointa vain oli se, että kun poika syntyi, olin jo toisena päivänä terve :whistle: ;) :D

Mutta nyt menen tekemään itselleni kupposen teetä. :wave:

paapelo+poju+Deri 38+2
 
täällä vietettiin viikonloppu pääkaupunkiseudulla häitä juhlien. Mukava reissu ja ihanat juhlat, mutta kylläpä otti jo voimille. Parin yön huonohkot unet ja paljon istumista. Seurauksena aivan järkyttävät turvotukset ja kova väsymys. Tänään sit ananaskuuria ja vettä muki tolkulla. Päikkäreitä piti nukkua 1,5 tuntia. Nyt alkaa turvotukset onneksi hieman helpottaa, samoin väsymys.

Supisteluja viikonlopun aikana tuli onneksi melko vähän. Mutta nyt taas ollut kipeämpiä. Edelleen odotellaan ultra-aikaa, joka jostain syystä nyt kestää ja kestää. Keskiviikkona neuvola ja pitää siellä sitä sit kysellä.

Vauvanvaatteiden pesu-urakka jatkuu. Ihana saada asioita valmiiksi vauvaa varten. Tällä viikolla kaveri lupasi tuoda meille vielä sen kevytvanupuvun, joka ennen oli äitiyspakkauksessa. Heillä kun niitä useampi, ni saadaan sit mekin. Luulen, että on kätevämpi ja monikäyttöisempi, kun tuo villahaalari.

Barbapörrö (turvoksissa) ja Sisu-rakas :heart: 35+0
 
Mie haluan tän vauvan ulos!

Jeps, täällä loppu maltti! Tänään oon tosiaan tehny melkein kaikkea mitä "aamulla" suunnitelinkin... ja niin, vähän enemmänkin. Eli siis pyyhin pölyt, imuroin, pakkasin sairaalakassin ja vauvan kotiintulovaatteet, pesin saunan lattian ja siinä samallahan tuo meni kodinhoitohuone ja pesuhuonekin, kävin kaupassa ja illan päätteeksi vielä saunoin... ja niin, siivosinhan vielä keittiönkin! Ainut mitä en saanut tehdyksi, niin en leiponu sämpylöitä, mutta se kaatui siihen, ettei meillä ollu kaikkia aineksia: huomenna siis sitten...

Eli kolmesta ässästä puuttuu enää seksi... mies ei vaan oo oikein viime päivinä/viime viikkoina osoittanu minkäänlaista halukkuutta lemmenleikkeihin! :kieh: Varmaan jää siis tältäkin illalta haaveeksi :( Oisin voinu ihan haluta muutenkin...

Mutta joo, ei tämä rehkiminen ole saanut MITÄÄN aikaiseksi, ei ees harkkareita! Mutta joo, vauva huomenna ultran mukaan täysiaikainen, menkkojen mukaan torstaina...!
 
Täälläkin metsästetty suppareita. Aamulla kävin lenkillä ja sen jälkeen aloin jynssäämään keittiötä ns. lattiasta kattoon-menetelmällä :kieh: Tuloksena pari hassua viiltelyä ja kovaa paineen tunnetta, joka kuitenkin hellitti aika pian. Iltapäivällä aloin leipomaan sämpylöitä, jonka jälkeen luonnollisesti keittiö oli taas räjähdys-kunnossa ja eikun siivoamaan. Äsken tulin tunnin reippaalta lenkiltä ja siitä suoraan saunaan. Jos nyt ei edes jotain tule niin en ala :LOL: Niin ja vadelmanlehtitee on hautumassa.
Huomenna olisi sitten vuorossa pesuhuoneen ja saunan täyskuuraus. Odotan oikein innolla että pääsen jynssäämään nuo kaakelit putipuhtaiksi :)

Flora + L-poika rv37+5
 
Iltaa vaan täältäkin.

Mun sisko tuli tänne meille sen kuopuksen kanssa kun anoppi on reissussa niin että meillä on joku joka hoitaa esikon jos lähtö tulee.
Tosin he joutuu lähteen kotiin jo keskiviikkona, mut päätettiinkin että sisko ottaa mein typyn mukaansa ja me saadaan olla loppuviikko kaksin ja tehdä tota lastenhuonetta valmiiks.... noo... samalla meinasin sitten muutenkin siivoilla ja saunoa ja... kyllä meinasin että sitä kolmattakin voitais kokeilla.... jaksan mäkin kun saa levätä kun ei toi typy ole kotona.
Ja sitten siis sunnuntaina haetaan typy takasin kotiin.

Mulla siis toi sairaalareppu pääosin jo pakattu... omat ktiutumisvaatteet vaan puuttuu... ja jos sinne nyt tosiaan jonkuu herkkupussin piilottais ja sudokulehden :D

Riivinrauta & Nuppunen 38+2
 
Moikka,

kavasin taas tanaan ultrassa ja ekaa kertaa koko raskauden aikana laakari tunnusteli "sisalta". Otti jonkun bakteeri kokeen tosta "suulta" ja kokeili lantion, josko mahtuu alatiesynnyttamaan. Kuulemma kaikki on jees.

Siita jakkarasta kysyin sitten hanelta ja sanoi, ettei missaan nimessa suosisttele ensisynnytajalle tai muutenkaan sita - sanoi etta on niin vaikea tukea valilihaa siina asennossa jolloin repeamia tulee paljon helpommin, koska laakari ei paase kunnolla nakemaan.
Hmm..en tieda nyt mita ajatella.Sanoi kuitenkin,etta voit tietysti liikkua niin paljon kuin haluat ennen ja kylpyynkin paasee. Mutta etta ei jakkaraa.

Kassu, miten siina sitten ollaan -joutuuko laakari/katilo kyykkimaan lattialla?Eikos tan asennon juuri pitanyt auttaa siina ettei repeamia synny?

Oon ihmeissani...

Muuten, meille tulee viela kattoremontti viela ennen rinsessan syntymaa...ukkeli paatti tanaan, etta on meilla rahat siihen kattoremppaan jota suunniteltiin vasta ens kevaalle. Maanantaina alkaa nelja-viisi paivaa kestava remppa jolla saadaan ullakolle kolmehuonetta -lastenhuonekin siis. Muuten hyva,mutta kun on ollut niin kuivaa etta mun sakalla alkaa varmasti sataa...

Jannityksella odotamme maanantaita :)
 
Pitkästä aikaa taas kirjottelen tännekin.. =) Ja vielä hyvään aikaan, ei vaan uni tule..

Ensiksi onnittelut pikkumyyh85 :flower:

Viime viikolla oli niin paljon kaikkea puuhaa, että ei "kerennyt" tänne kirjoitella.. Saatiin tänne asuntoon vihdoin laitettua hyllyt, yks iso peili ja tauluja. Ne kun on ollu muutosta asti vaan lattioilla, eli noin 3kk :ashamed: Mutta nyt oon tyytyväinen! Kaikki vauvankin tavarat on nyt valmiina, vielä pitäisi yksi H&M:n lahjakortti käyttää vauvanvaatteisiin :D
Itseenikin päätin panostaa pitkästä aikaa, värjäsin hiukset ihan vaaleiksi vaihteeksi. Menihän siihenkin lystiin sitten kaksi purkkia sitä tököttiä, mutta ihan hyvältä näyttää =)

Neuvolakin oli viime viikon lopulla ja pelkät hyvät kuulumiset sieltä taas sai..
Rv 34+2
Painonnousu: 165g/vk (Yhteensä on tullut nyt noin 10kg)
Turvotus: -
Paineet: Hyvät
Pissa: -
Sf: 28cm (Viimeksi oli 25cm, kaksi viikkoa sitten)
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: Rt
Sydämen syke: + 135
Liikkeet: ++

Neuvolasta sain mukaan jonkun sortin lappusen, johon kirjataan omia toivomuksia synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta sairaalassa. Vauvan nimeäkin siihen voi yrittää miettiä ja hätäkastetilannetta, haluaako vai eikö. Lauantaina olisi sitten tarkoitus mennä synnytysvalmennukseen, että saisi vähän laitettua tuohon lappuseen toivomuksia kivunlievityksestä.. Synnytys alkaa jännittää vain enemmän kun "joutuu" tuollaisia miettimään :D

Viikon päästä olisi sitten viimeinen neuvolalääkäri ja pääsee taas ultralla vähän pientä katsomaan. Saa myös tietää painoarvion, sitä odotan eniten :)

Nykyisin öisin on niin hirveät kivut jossain tuolla alhaalla-haarojen välissä-lihaksissa -seudulla ( :D ), että on todella vaikeaa kääntyä sängyssä. Aamulla käveleminenkin on sitten hetken aikaa melko haastavaa.. Voi kun olisikin viikkoja jo enemmän ja kohta saisi jo pienen omaan syliin :heart: Kivutkin helpottaisi huomattavasti, puhumattakaan tästä selän kipeytymisestä ja vaikeuksista muutenkaan päästä eteenpäin. Olisin jo niin valmis luopumaan tästä masusta, niinkuin varmaan moni muukin täällä =)
No, kaikkien aika koittaa vielä..

Nyt jos hipsisi sänkyyn ja koittaisi saada vähän unta.. Jos sitä sitten pääsisi sängystä ylös ennen 12:00 :ashamed:

certo & tyty 35+0 !!
 
Huomenta! Täällä taas pirteänä herätty 07:30... voi itku kun toi tyttö heräis vähän myöhemmin, mutta ei.

Mulle iski eilen illalla joku paniikin tapainen, että mä synnytän ihan kohta. Sen verta napakoita suppareita oli useampi, mutta onneksi rauhoittui yöllä. Me ollaan tilattu mummi tänne ens maanantaina (mun epävirallinen LA) ja siihen asti olis hyvä, että vauveli pysyis masussa ni ei tarvi turvautua muihin esikoisen hoidon suhteen (lähinnä mun broidiin, jolla ei oo yhtään kokemusta lapsista). Mut saas nähdä nyt.

Kävin muuten eilen kattelee imetyspaitoja Bebesissä ja HERRANJESTAS ne oli kalliita. Sellanen normi pitkähihainen, rypytys edessä, ihan kiva, makso 75e! En mä nyt tollasta hintaa maksa paidasta, jossa on vaan etumuksessa on aukko, mutta muuten samanlainen ku normipaidat. Geezuz..

MB virallisesti 38+3, epävirallisesti 39+1
 
Ai niin piti kysyä tietääkös kukaan millä viikolla Stockan hullut päivät on tänä syksynä? Eikös ne yleensä lokakuun alussa ole..? Ja Sokoksen 3+1 taitaa olla just ennen niitä perinteisesti vai muistanko ihan väärin? Ja odottelen myös innolla Sokoksen hiustenhellimisviikkoa, että saan täydennystä hiustenhoitotuotteisiin. Mutta saas nähdä pääsenkö tänä vuonna mihinkään noista. Höh.
 
Huomenta!

Monilla näyttäisi olevan jo odotuksen viime metrit käsillä :) Täällä yksi ns. uraäiti (joista oli vähän puhettakin jo) on edelleen tiiviisti töissä. Työskentelen asiantuntijatehtävissä ja työ on mulle erittäin tärkeää, niinpä todennäköisesti palaan äitiyslomalta (kunhan sen maltan aloittaa) suhteellisen ajoissa takaisin töihin, eli alustavasti ensi kesänä, ja mieskin saa pitää osansa vanhempainvapaasta. Toki omat ajatukset on kääntyneet työstä enemmän vauvan suuntaan ja se on nyt ja vastaisuudessakin prioriteettilistalla ykkösenä.

MB veikkaisin että 3+1 päivää on viikolla 41 ja hullut päivät sitten seuraavalla viikolla, tai sitten viikkoa aikaisemmin. Yleensä ne on tosiaan olleet viikon välein. Eikö siellä Bebesissä ollut mitään järkevän hintaista? Itsekin nimittäin ajattelin käydä siellä katsastamassa imetyspaitoja.

Hyvää tiistaipäivää erityisesti teille jotka tuskailette viime metreillä tai muuten vaan
:hug:

Ulpu & Papu 35+0 :heart:
 
Ulpu kiitos tiedosta.
En mä löytäny pikaisella katsastuksella mitään järkevän hintaista ja kivaa paitaa sieltä Bebesiltä. Tosin mulla oli tyttö mukana ja en pystyny oikein keskittymään pläräämiseen.. Mutta tuollahan nyt on aina ollu perinteisesti aika mahtavat hinnat kaikissa muutenkin. Harmi sinänsä, kun ihan kivoja paitoja oli valikoimassa. Ja kun olis tylsää pitää aina vaan sitä yhtä ja samaa paitaa, että jos niitä olis parikin ni osta nyt sit kaksi tuon hintaista, no thanks :)
 
ONNEA PIKKUMYYH :flower:

Täällä on ihanan syksyinen,märkä aamu.Innolla odotan että poika saa aamulastenohjelmat katsottua ja päästään ulos pihaa rappaamaan.Olen nyt saanut etupihan mullat lapioitua ja vielä ois sivupiha.Mun riehuminen ei juuri tulosta oo tuottanu,ainoastaan eilen illalla oli vähän kivuliaita supistuksia,ei muuta.
Mulla on kyllä välillä olo,jolloin kauhistun kun tajuan että tämä lapsihan syntyy kohta.Jotenkin pää vain estää ajatukset synnytyksestä.Mennään varmaan taas silleen et tulee mitä tulee.Kivunlievityksiä ja muita hommia en etukäteen osaa miettiä,ei vain pää toimi.Luotan hoitohlökuntaan niin paljon että saan neuvoja ja opastusta sieltä sitten.Jos sen sairaalakassin sais vaikka pakattua...
Riittääkös muuten vauvalle esim puolipotkarit ja body semmosen vanuhaalarin alle kun kotiudutaan autolla vai pitäskö joku asu siihen vielä lisätä?

Täällä tuntuu monella olevan muutto ja remppahommia,koitetaan jaksaa :)
Nyt en millään muista olikos mulla jotain asiaakin :LOL:

unihiekka ja tyttö 37+4
 
Huomenta. Ihana aurinkoinen aamu näyttäisi olevan :)

Imetyspaidoista musta ne on kanssa niin hurjan hintaisia että huh :eek: Siksipä mulla ei ole yhtä ainuttakaan imetyspaitaa/toppia. Eli tavallisilla paidoilla selvisin esikoisen aikana.. Nyt kyllä tekismieli sellainen hommata ja kokeilla kuin käteviä ovat.

Neuvolakuulumisiakin on sadellut ja hyviähän ne ovat jälleen kaikilla ollut :) paitsi apollolle zempiä sokerirasitukseen :hug: Itse en siihen mennyt koskaan vaikka lääkäri sen lähetteen sinne laittoi :whistle: en vaan yksinkertaisesti pysty siihen 12t syömättömyyteen ennen sitä :/ ja sitten vielä se että mies on aina ma-pe töissä, joten olen pojan kanssa kaksistaan kotona ja siellä kuitenkin se pari tuntia menee niin ettei viitti tuota vilivilperiä otta mukaan sinne..

Mitäs paapelon vointiin kuuluu?? Huomasin vaan että ei ole eilen iltapäivän jälkeen tullt kuulumisia kertomaan :) en mä mitenkään kyttäile :LOL: Mutta kun nyt alkaa niin jännäks jo menemään osalla tämä aika ettei koskaan tiedä josko... :whistle:

certo kuulostaa erittäin tutulta nuo sinun kivut ja sängyssä kääntymiset! Täällä kanssa kärsitään ihan jumalattomista kivuista ja juuri se kipu "on tuolla jossain".. Eli todella vaikea selittää missä se pahin kipu oikein sijaitsee.. :headwall:

Mä menen huomenna sinne NKL:lle siihen vauvan painoarvioon uudestaan ja nyt sitten selviää että kasvaako tuo neiti niin kuin pitää ja jos ei niin mitä tehdään.. Juttelin jo neuvolassa tuosta ja sanoi vaan että jos toteavat liian pienen painon nousun/viikko niin silloin sitten alkavat käynnistelemään. Hieman jännittää että jäänkö mä jo huomenna ehkä sisään käynnistykseen :whistle: tosin epäilen suuresti.. Jotenkin veikkaan että tämä neiti on tuolla masussa vielä joulunakin :LOL:

Nyt aamuhommiin! Jaksamisia kaikille! :wave:

heinähattu & pikkunen rv37+6
 
Huomenia:)

Mun pitäis kanssa suunnata Bebesille, sieltä ainakin saisi imetysliivit. On tosiaan aika kallis kauppa, ne liivitkin on aika hintavia. Tietääkö kukaan, mistä muualta Helsingin keskustassa kannattaisi katsella? Mä tarvisin aika isoa kokoa joten H&M tms ei käy :D
Niitä imetyspaitoja ajattelin katsoa ihan tuosta Mamalicious-mallistosta, samanlaista trikoopaitaa löytyy sieltäkin mutta ei niin kalliilla kuin Bebesiltä. Mä en noihin niin kovasti haluaisi panostaa kun mistä sitä tietää, onko niille yhtään sitten käyttöä.

Tänä vuonna tosiaan jää Hullut Päivät väliin. Vähän harmi mutta toisaalta ihan hyvä jos rahat säästyy:)
 
Huomenta!

Kuopus viety kerhoon ja nyt jäi tosi reippaasti. Kotona ja matkalla kyllä sanoi ettei halua mennä mutta hyvin sujui. Meillä on pieni lahjonta ton kerhon suhteen menossa, saa jokaisesta kerhopäivästä tarran ja sitten 6 kerran jälkeen pienen yllätyksen. Taitaa se tepsiä.

MB: meillä on kuopus ollu aina tosi aamuvirkku. Nyt on nukkunu pari viikkoa melkein kahdeksaan asti, aivan luksusta. Ekat 2 vuotta oli herätys aina viimestään klo 7, mielummin jo klo 6.

Imetyspaidat on tosiaan aivan hirveissä hinnoissa. Muutaman paidan olen ommellu itse, ei ole vaikeaa, kaavoja löytyy suuresta käsityölehdestä. Voin etsiä numerot jos joku haluaa. Kyllähän sitä pärjää tavallisellakin paidalla mutta itsestä nuo imetyspiadat on ollu kätsyt kun on jossain "julkisella" paikalla tarvinnu imettää.

Itunemo: jakkaralla jos synnytät niin kätilö/lääkäri joutuu tosiaan kyykkimään lattialla. Siinä ei pysty välilihaa tukemaan mutta toisaalta maan vetovoima auttaa ponnistamisessa ja harvoin siinä mitään massiivisia repeämiä tulee.

Kestovaippakankaat tuli eilen joten taidan mennä ompelemaan.

Peppi ja tytsi 37+0 POKS!
 
Tervehdys mammat =)

Kiitos vaan Paapelolle sympatiasta huonojen öiden suhteen, sulla viikot on jo niin pitkällä että kohta varmasti saadaan sieltä suunnalta vauvauutisia ;)

Tuntuu niin hurjalta kun tosi monella jo viikot 37+ menossa, onnea siis vaan taas sen rajan ylittäneille :flower: Ja joillakin menossa tosiaan 38+ viikot, hui, kohtaa alkaa vauvauutisia sadella meidän pinoon :D

Veikkaan kyllä että ennen kuun vaihdetta ainakin yksi uusi lokavauva näkee päivänvalon :heart:

Certolla samanlaisia öitä kun täällä, :hug: kaikille huonosti nukkuville.

Meillä tuo nuorimmainen yllätti ja nukkui toissa yönä hyvin, heräsi vasta puoli seitsemältä ja kömpi meidän sänkyyn ja jatkoi unia vielä 20 yli kahdeksaan :D Tosin viime yönä puolentoistatunnin valveilla olo vei edellisen yön hyödyn :kieh: Alan oikeasti olla niin väsynyt kun ehkä kerran viikossa saa yhden yön nukkua vähän paremmin ja muut menee aivan ketuiksi milloin minkäkin syyn takia. Toisaalta odottaa malttamattomana että saa vauvan syliin ja samaan aikaa pelottaa oma jaksaminen kun alkaa yösyötöt, kertaakaan en vielä tälläisillä fiiliksillä loppuraskautta ole mennyt ja asiaa ei todellakaan helpota että mies ei todellakaan tajua tilannetta ja sen vakavuutta :headwall: Täytyy neuvolassa ottaa torstaina tilanne puheeksi sillä omat voimat alkaa olla loppuun kulutettu, toivottavasti olisi vaan vakiterkka paikalla eikä taas joku sijainen.

Imetyspaitoja olen pari ostanut henkalta ja maukalta ja ystävä myi pilkkahinnalla vielä yhden pari viikkoa sitten joten niillä mennään ja tavallisilla paidoillakin pärjää varsin hyvin. Hurjan hintaisia ovat tosiaan monessa paikassa nämä imetyspaidat.

Täällä entinen uraäiti, esikon syntymän jälkeen olin pari viikkoa mammalomalla ja sitten oman yrityksen hommiin takaisin, tosin aamulla menin niin varhain ja ajatkoin sitten päikkäreiden aikaan eli melkoisen stressaavaa. Kakkosta odottaessani tein omassa yrityksessä hommia ja kävin vielä osa-aikatöissä muualla joten sieltä kun äitiyslomalle jäin niin johan oli outoa. Silloin päätin että nyt olen koko mammaloman ajan tekemättä töitä omassakaan yrityksessä ja nautin lapsista mutta sepä ei ollutkaan niin helppoa. Ensimmäiseen puoleen vuoteen en todellakaan osannut nauttia tilanteesta vaan kaipasin koko ajan aktiivista entistä elämääni ja aikuiskontakteja. Sitten tilanne vähitellen muuttui ja vaikka vieläkin välillä kaipaan työelämää niin silti nautin täysin kotiäitiydestä ja lapsistani, nyt tajuan miten hetken nämä ovat pieniä ja tiedän että ehdin tehdä töitö sitten kun lapset on isompia. Kolme ja puoli vuotta olen siis ollut nyt kotona ja olisin vielä ainakin niin kauan kun tämä tuleva neljäs täyttää kolme mutta miehen työtilanne on niin huono että en uskalla vielä haaveilla niin pitkälle. Ainakin siihen asti olen kotona kun tämä tuleva tulokas täyttää vuoden.

Nyt taas lasten leikkien pariin :wave:

äitsy ja lauri 36+4 :heart:
 
Heippa,

Imetyspaitoja metsästetään täälläkin suunnalla. Bebesin paidat on tosiaan megakalliita, itse jätin ostamatta. Sen sijaan olen hankkinut pari toppia, joissa on edessä muutama nappi. Eivät tietty ole niin käteviä kuin varsinaiset imetyspaidat, mutta ajattelin aloittaa noiden kanssa. Siihen päälle voi sitten laittaa neuletakin.

Huh, turvotus on alkanut kiusaamaan. Ei siitä muuten olisi haittaa, mutta ilmeisesti rannekanavat ahtautuvat turvotuksen takia ja aamuisin on järkyttävä kipu ranteissa ja kämmenissä. Menee onneksi ohi päivän mittaan.

Monella tosiaan on muutto/remppa/kotipuuhat menossa, kummasti sitä viimeisillään olevat naiset jaksavat paiskia hommia. Tsemppiä kaikille. =)
 
Täällähän minä olen :LOL:

Käytiin vähän kävelyllä eilen ja sitten vähän siivoilin ja sen sellaista...jotain säväreitä ja supistuksia tuli pitkin yötä, aina kun heräsin siis, niin tunsin sellaisen..
Mutta enpä usko, että ihan tälläviikolla vielä mihinkään ollaan menossa :D

Kohta on neuvola, pitää siellä sanoa näistä...eipä hän kyllä voi muuta kuin pitää peukkuja, että enteilee synnytystä, joten :D

Kovin sitä kyllä toivoisi, että pääsisi tositoimiin, mutta nielen kyllä toiveeni jos yli menee, eipä sille mitään sitten voi, jos lapset ovat itsepäisiä :LOL:

Palaan kertoilemaan neuvolakuulumiset :wave:

paapelo+poju+Deri 38+3
 
Kamalaa kyllä kun on remppa ja muutto meneillään juuri nyt. Meidänkin piti muuttaa jo loppukesästä mutta nää aikataulut tuppaa tunnetusti venymään. Nyt on viimeiset ponnistukset menossa mutta ei kyllä yhtään enää jaksaisi: viikonloppuna viimeistellään remonttia ja ensi viikon ke muutto! Ja pitää tietty pakata sekä siivota uusi ja vanha asunto molemmat. Ja sitten uudessa kasata kaikki kaapit ja järkätä kaikki paikalleen sekä loput keittiöstä täytyy asentaa. Nyt on onneksi muutama ilta "lomaa" sillä meille tuli lattian hioja tänään aamulla ja työmaalle ei saa mennä ennen lauantaita:) Kaivattu tauko, saa hetken olla rauhassa. Mutta olen edelleen töissäkin, ei tässä juuri ehdi rauhoittua ennen vauvan syntymää.

Viikkoja kasassa 36+5, aika hyvässä vaiheessa ollaan täälläkin:)

 
Huih, eilen oli masuvauvalla erityisen hiljainen päivä ja huolestuin toden teolla, olin illalla melkeen j lähdössä päivystykseen tarkistamaan tilanteen. Onneksi sitten tuli illalla muutamia liikkeitä. Mulla ei kyllä noi liikelaskennan periaatteet oikein päde, koska tyyppi on niin rauhallinen.

Imetyspaidoista noi Bebesin on tosiaan aika kalliita, mamalicious-merkkisiä saa tosiaan helsingistä ainakin kampin vero modasta ja stokkalta. Itse oon muutaman paidan ostellut kirpparilta ja huuto.net:istä. Imetysliivejä oon ostellut parit Carriwellin liivejä, jotka ilmeisesti parhaiten mukautuu sitten jos rinnat paljon kasvaa.

Tuosta hengityksestä, meille perhevalmennuksessa sanottiin, että sitä ei enää varsinaisesti harjoitella, koska aiheuttaa äideille sitten synnytystilanteessa liikaa paineita, kun ei muistetakaan sitä oikeaa hengitystapaa. Tärkeintä kuulemma on, että ei pidätä henkeä.

Synnytysjakkarasta mä sanoin tuolla synnytyssuunnittelussa, että olisin kiinnostunut sitä kokeilemaan, eikä kätilö siihen sanonut mitään ettei sopisi ensisynnyttäjille. Mäkin olen kuullut lähinnä hyvää siitä, että tulisi vähemmän repeämiä ja maan vetovoima toimisi ikäänkuin työntöapuna.

Onko kukaan muuten tehnyt välilihan hierontaa? Jostain luin että olis suositeltavaa, mutta tuntuu hiukan oudolta ajatukselta ja muutenkin vaikea yltää tuonne alapäähän tän vatsan kanssa. En nyt sentään miestä viitsi siihen hommaan pakottaa :)

Kohta pitää lähteä neuvolaan... Mä en oo taaskaan viime päivinä saanut mitään aikaseksi. Nukkuminen on tosi katkonaista mutta kuitenkaan en pääse sängystä ylös ennen klo kymmentä...

Fresia 35+0 POKS!
 
Huomenta,

Levoton yö takana. Sai ravata vessassa ja jollain käynnillä huomasin alavatsalla/nivusissa todella inhottavan kivun, mikä ei hellittänyt varmaan 10 minuuttiin. Muutenkin on alkanut tuo alavatsa olemaan hellänä iltaisin ja Vilpertin liikkeet siellä suunnalla sattuu todella. En sitten tiedä onko ne supistuksia vai jotain muuta raskauskipua...

Eilen oli eka perhevalmennus. Miehellä oli aika suuret ennakkoluulot koko touhua kohtaan, mutta lähti sieltä kuitenkin positiivisin mielin pois. Meillä jaettiin äidit ja isät omiin ryhmiin ja isä-työntekijä jutteli isien kanssa lapsen hoidosta yms ja me käytiin terveydenhoitajan kanssa läpi muuta. Oli vaan niin puhelias terkka, ettei tahtonu aika riittää ja toiset joutuivat puhumaan lyhyemmin.

Alley ja Vilpertti 35+0
 

Yhteistyössä