*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Silona Mä en ainakaan aatellu laittaa äitiyspakkauksen laatikkoon mitään petivaatteita kummempia pehmusteita. En tiedä pitäiskö, mut jotenkin tuntuu tarpeettomalta. Siis olishan se ihan kivan näköistä. Enkä aatellu pinnasängyn pinnojen suojuksiakaan laittaa, kun ne ei mun mielestä näyttäis kivoilta. Saa nähdä sitten, että tuntuuko myöhemmin että olis tarvis, niin laitan ne kyllä sitten.
 
Meil on äitiyspakkaukseen reunapehmusteet. Musta ne reunat on niin kovat ja terävät. Ja onhan se nätimpi myös tuolleen :) Miehen veljen poika nukkui äippäpakkauksen laatikossa pari viikkoa, mutta he ei tykänneet nukuttaa siinä juuri noiden reunojen takia. Eivät olleet älynneet että niitä reunat voisi pehmustaa.

Tänään teen syntiä ja aion syödä herkkuja. Siskon valmistujaisjuhlat on illalla :) Viimeisen viikon aikana on taas ruokahalu palannut ja vähän liiankin hyvin...Tosin keskiviikon neuvolassa paino oli jopa tippunut 100g. Saapi nähdä mitä se on sitten ens viikolla :LOL: Nyt taidan mennä herkuttelemaan kaalilaatikolla. Tein keskiviikkona sitä vähän isomman satsin, jota saadaan syödä varmaan vielä huomennakin. No, hyväähän se on ;)

Flora + L-poika rv38+2
 
Moikka!

Meinasin aamulla paleltua pihalle, +2° näytti mittari kun lähdettiiin puistoon. Hanskat olin kyllä ottanut mutta olis saanut olla pipokin.

Mamma Muu: jaksuja sinne KYS:lle, kiva että sieltä pääsee edes vähän nettiä käyttämään. Toivottavasti vauva syntyy pikasesti.

Etanainen: ihanan näkösiä kestovaippoja.

Kestoista: mä oon ommellu itse, kaavat on suuresta käsityölehdestä. Sisävaippoja on ja nyt on työn alla taskuvaipat. Bumgeniuksia on yksi kuopuksen jäljiltä, taskuvaippa, on ollut ihan toimiva. Itse en tykkää AIO-vaipoista kun kuivuvat niin turkasen hitaasti, ja kuivausrummussa tietty kuivuu nopeemmin mutta se taas ei tunnu kovin ekologiselta vaihtoehdolta.

Kiva kuulla Pikkumyyh:n kuulumisia.

Peppi ja tytsi 37+3
 
Hei pitkästä aikaa!

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Ihanaa, kun alkaa kuulumaan vauvauutisia :)

Omaan napaan ei mitään muuta kun vali vali :D kankku on kipee, supistelee (ei niinkään kovin kivuliaasti..mut..), närästää ja kusettaa koko ajan.. :kieh:

Haluaisin jo tämän olon pois, sais sen vaavin jo ehjänä maailmaan.. :heart:

no, pian pääsen lääkäriin, niin näkee, onko mitään uutta tapahtunut!

Noh, ainakin 2 piristävää asiaa mun elämässä: oon saanut 2 yötä nukuttua tosi hyvin!! Sekä pidän näistä kirpeistä syysilmoista :)

Jaksuja taas kaikille ja jään jännäämään uusia vauvauutisia :) Palaan taas lääkärineuvolan jälkeen..

Seuraan ketjua joka päivä, mutta en sitten oikein ahkerasti kommentoi.. :ashamed:
Tulee niin paljon asiaa, ettei muista mitään, sitten kun itse kirjoittelee..

Ei muuta kuin tosiaan jaksamisia kaikille :D

Terkuin myola ja pikkuinen 35+1
 
Voi että harmittaa kun ei koskaan kerkeä kunnolla kommentoimaan teiän juttuja! Kaikki aika vaan tuntuu uppoovan huussollin siivoomiseen ja esikoisen kanssa temmeltämiseen ja tohon koiraan =) Hätäseen kerkiän aina välillä käydä lukemassa täällä.
Täällä aika monella on sellasia tuntemuksia, että vois kohta jo saada lisää lokakuisia maailmaan! Itellä ei kyllä todellakaan tunnu miltään, mutta toisaalta sama juttu esikoiselta joka synty 40+1 ei yhtään ennakoivaa supistusta eikä mitään merkkiä tulevasta. Mutta en pistä pahakseni jos menee reilusti yli! Onse niin luksusta ettei tarvi olla töissä ja saa olla ton tytön 1v 4kk kanssa kotona nautiskelemassa ihan kahden keskisestä ajasta! :) mitään en oo pakannu tai tehny valmiiks :ashamed: Jotenkin ihan välillä unohtuuu että meille tulee vauva. Ehkä ihan hyvä, synnytys niin pelottaa etten halua yhtään ajatella sitä etukäteen!

Hikisiä loppumetrejä mammat! =)

Empsu 38+3? :wave:
 
aitsy80
kiitos tiedosta - kylla mustakin tuntuu todella vanhanaikaselta keinolta. Aion kysya omalta laakariltani ihan vaan kuullakseni jos han on todella sita vastaan. Jos ei, niin sitten kylla pelottaa :(

Eilen lueskelin tosta paikalliselta foorumilta niin jotkut oli kuulleet ilokaasusta, mutta monelle se oli vitsi. Yhdellakaan ei ollut kokemuksia.

Aion kysya siis tatakin.

Hoitopaikka asiasta: ukkelini kirjotti paikalliseen lastensuojeluliittoon tai sellaseen tahoon joka siis yllapitaa naita tarhoja ja valitti. Pisti mut CChen sahkopostissa - olin ihan allikalla lyoty siita kuinka hyvin minun morrimoykky palomieheni niin hienosti perusteli kantansa ja pysyi asiallisella mutta vakuttavalla tasolla. Kylla siita tulee ihan super iska! :heart:

Ja jo on kumma jos ei tuolla heltia rahat takaisin - kayvat toivottavasti vahan ravistelemassa tata tarhanpitajaa.

Ihanaa etta on perjantai - ma alkaa vika viikko toimistolla!
 
Huh,täällä on kotiuduttu puistosta :D Kylläpäs alkaa olla jo vaikeaa pysyä tuon vilpertin perässä :)

Nyt en osaa kommentoida mihinkään mitään :/ Kunhan vaan tulin katselemaan kuuluuko tänne mitään uutta :whistle:

Mikäs on Inkan vointi? Alkaa olla jo h-hetki lähellä ;)

Se olis taas v-loppu alkamassa! Taas on viikko vierähtäny ihan hujauksessa :eek:

No mut kohta pitää ruveta ruuan laittoon kun poika tuossa niin sitä anelee :D pyykkiäkin pitäis pestä ja ja.. hmm..hommaa riittää :wave:

heinähattu & pikkunen rv38+2 :heart:
 
Talvicci: Tota meidän sänkyä ei enään saa. Se tuli kaverilta joka osti sen n vuotta sitten, Ikeasta kuitenkin. Pohjasta löytyi infoa että patja saisi olla kokoa 700x1350x90mm. Tuota kokoa ei ihan löydy, mutta saishan niitä leikattua. Ostin vaan edellisellä Ikea reissulla just pinniksen patjan kun kuvittelin sen kokoisen sängyn saavani. Mutta toisella kaverilla on se perus Gulliver jonka saisi kans hakea eli voi olla että sänky vielä vaihtuu. Mutta toi nykyinen on niin sievä ja siitä saa sellaisen pienen sohvan niin varmaan säästän senkin jos vaan jonnekin mahtuu =)

Itun emo: Harva pää niin unohtunut jo mutta etkös asu Hollannissa? Mulla on täällä kaveri joka synnytti esikkonsa Amsterdamissa. Täytyy sanoa että heidän meno kuullosti kyllä aika alkeelliselta. Kaverin synnytyskään ei sitten mikään helppo ollut ollut eikä oikein oltu mitään selostettu eikä annettu mitään vaihtoehtoja synnytystavalle. Että kannattaa vaan olla yliaktiivinen ja vaatia ja kysellä eri vaihtoehtoja.
 
Onpas täällä taas oltu ahkeria, niin paljon juttua on tullut =)

Oon ihan kauhuissani tuosta Iitun Emon risiiniöljy-jutusta :eek: Toivottavasti siellä on kuitenkin oikeus kieltäytyä juomasta sitä litkua, jos menee yliaikaiseksi!!

Paapelolle ja Heinähatulle tsemppiä öisiin kipuiluihin! Itsekin saan niistä kärsiä ja uutuutena on tullut lonkkien särky/puutuminen kun joutuu koko ajan vaan kyljellään nykkymaan :/ Odotan niin innolla selällään ja mahallaan nukkumista!!! :D

Tänään aamulla heräsin ystäväni tekstiviestiin, hän oli lähdössä laitokselle =) Kipeät supistukset olivat alkaneet yöllä ja vedetkin sitten menneet niiden seurauksena. Kovasti koitan täällä keksiä tekemistä itselleni kun niin malttamattomana jo odottelen iloisia uutisia! Vaikka saattaahan tuo synnytys venyä vielä huomisen puolelle, kun hänkin on ensisynnyttäjä. Mitenhän täällä pysyisi nahoissaan :D

Toivo ja tytteli 38+4 :heart:
 
Täällä kanssa nukuttu nyt pari yötä tosi hyvin:)
Ekans kerran heräsin vessaan viideltä ja sit ylös seitsemältä, mut siltikin tuntuu et väsyttää kauheesti.. Välillä oli jo jaksoja jolloin väsymys oli kokonaan poissa, kai tää on jotain valmistusta tulevaan..

Heinähattu: Täällä ollaan edelleen ilman "mitään" kipuiluja yms. Ja ilman mitään merkkejä.. Enää tosiaan 3päivää laskettuunaikaan :heart:

Nyt ei taida olla muuta, *tahtoo jo vaavin* , fiilis päällä :D

Inka ja Maisa 39+4 :heart: :heart:
 
Tervehdys mammat!
On tosiaan ollut kolea aamu ja päiväkin tänään. Lähdin kanssa aamulla kampaajalle enkä osannut näköjään pukea itelleni ollenkaan tarpeeksi päälle. Olin ihan jäässä kun olin kävellyt sen vajaan kilsan sinne.

Itun emo On kyl tosi ihme touhua toi hoitopaikkasysteemi. Toivottavasti saatte rahat takas, eihän tos oo mitään järkee ettei ne suostu palauttaan kun lapskaan vielä ees syntyny!!! :eek:
Niin ja mä kyllä muistelen et oisin kans kuullu joskus tosta risiiniöljystä, liekö joku vamhempi äiti siitä joskus kertonut tms. Mä en kyllä ees oikeen tiä mitä se onkaan??!! Tai mistä sellasta saa? Eipä sillä että kokeilisinkaan! :D
Joo ja yks kuorsaaja tääläkin :wave: Tosin mä en ikinä usko kun mies naureskelee et kuorsaan kuulemma kovaa...on kans sanonu nauhottavansa et uskoisin. Mut hiljattain olin yhden kaverin kans yötä hotellissa ja hän sit aamulla hieman nolona sanoi ettei ollut kuulemma nukkunut yhtään kun olin kuorsannut niin :ashamed: Arvaa nolottiko sen jälkeen itteä, mut eipä sille kai mitään oikeen voi, ja kylellään mäkin nukun.

Ihanaa kun alkaa viikonloppu. Nyt on kyllä laitettava vihdoin pinnasänky kuntoon ja muutenkin pakattava kassi jne. En kyl usko lähdön olevan lähellä, mutta eihän sitä koskaan voi tietää ja jos nyt venytän tätä hommaa niin ne ei ole valmiina vielä jos menee yliaikasekskin.
Mutta nyt vielä jotain askaroimaan ennenkun esikko herää päikyiltä!
 
Hei vaan!

Tää kävi sit vähän lepäilemässä Sairaalassa ja tarkkailussa.
Keskiviikkona alkoi pitkän ajomatkan aikana kylkeen sattua niin pirusti... meni välillä ohi vain tullakseen takaisin. Iltaa kohden kivut vaan paheni ja ennen ko salkkarit loppu oli pakko lähtee ajaleen sairaalaa kohti.
Olin siis aikasemmin jo soittanut sinne synnärille että mitä teen, ja sanoi että jos ei mene ohi niin sit sairaalaan niin katotaan että kaikki on kunnossa ja otetaan kokeita.

Jo sit seuraavana aamuna olin toiveikas lähtemään takasin kotiin kun sitten olin saanut lääkettä ummetukseen niin sain vaivoin jotain tuotosta ulos kauheiden kipujen kera... ja niin lääkäri päätti että yksi yö vielä tarkkaillaan.
Tänään sit onneks pääsin lähtemään kotiin.
Koko tuona aikana ei vauva antanut mitään merkkejäkään että olis ollu tuloillaan...

Kääntö yrityksistä kans sen verran että mulla sitä koitettiin esikoisesta ja silloin läkäri mulle sanoikin että useemin se epäonnistuu kuin onnistuu.
Ja todellakin äidillä on oikeus kieltäytyä tästä kääntöyrityksestä.

Tutista meillä tosiaan esikoiselle oli annettu tutti ilman että multa kysyttiin siihen lupaa.
Meillä kyllä otetaan tutti käyttöön mikäli siihen tulee tarvetta.
Just nytkin katselin siskoni kamppailua 5 vuotiaan kanssa peukun syömisestä... helpommin meillä päästiin eroon tutista kuin nuo on nyt kamppaillu jo kuukausia tuosta peukalonimemisestä.

Rintapumpuista Mulla oli ainun sekä sähkökäyttöinen sekä manuaali...
Se käsipeli oli ihan kauheen hankala... tosin olin jo silloin käyttäny sitä sähkökäyttöistä joten tietty tuntuihan käsikäyttöinen varmaan sen takia työläämmältä.
Mut meinasin ostaa sen vasta synnytyksen jälkeen, siis sen sähkökäyttöisen jos tuntuu että tarvetta on... on ne sen verta tyyriitä tarvikkeita.

Jos täällä nyt päästäis ottaan käyttöön noi kome ässää niin jos viikonlopun aikana pääsis tosi toimiin niin ei tarvis vaivata päätä esikoisen hoidolla kun tuo on nyt viikonlopun mun siskon luona hoidossa.

Kohta lähetään hakeen mein uusi sänky kun kaupasta soittelivat että olis tullut (ja mähän keksin että tokihan sen voi ottaa heti käyttöön... siinä kun on muovit valmiina päällä :xmas: ) ja sitten johonkii ulos syömään :p

Riivinrauta & Nuppunen 38+6 (huomenna taas POKS :heart: )
 
Eilisen neuvolan kuulumisia:

RV 37
Paino + 400g/viikko
Turvotus -
RR 122/78
Pissa puhdas
Sf 37 mitta senkun vain kasvaa.
Syke +, liikkeet +
Tarjonta RT pää tuntuu alhaalla, mut vielä vähän liikkuu.

Vähän välillä tukala olo, kun sf mitta on noin iso. Kohtu painaa palleaa ja keuhkoja. No kai hetken päästä helpottaa. Närästystä on viime päivinä ollut. Yöt olen edelleen nukkunut hyvin. Mitä nyt kääntyminen tuottaa vähän ongelmia. Vointi on muuten kohtalainen.

Mamma Muu: Jaksamista sinne KYS:iin. Toivottavasti vauva syntyy pikaisesti.

Mukava lukea Pikkymyyh:n kuulumisia.

Monella alkaa olemaan jo jännät paikat ja lupaavia oireita.

Meillä on reunapehmuste äitiyspakkauslaatikossa. Ompelin sen itse siihen. Halusin siitä kivemman näköinen, kuin pelkkä pahvireuna.
Imetystyynyn sain valmiiksi. En tiedä tuleeko sille käyttöä, mut tuli nyt sellainen tehtyä.

Tutista oli juttua ollut. Olen nyt pari tuttia hankkinut. Tarpeenmukaan otetaan ne käytöön. Tuttipulloja on kans pari ostettu.

Eilen tapasin pari kaveria. Päivä oli siis ohjelmoitu, kun asuivat jonkin matkan päässä toisistaan. Matka meni hyvin. Oli mukava viettää heidän kanssa aikaa, kun ei oltu aikoihin nähty. Juttua riitti. Tänään olen leiponut korvapuusteja ja mokkapaloja. Nyt voisi vähän huilata. Siivoaminen taitaa jäädä huomiselle.

Nasuli08+MillaPetteri 37+1



 
Moi, ensinnäkin onnittelut Amiran perheelle :flower: Mahtavaa kun lokavauvoja jo syntyy!

Täällä nyt takana sokerirasitus, eikä ollut niin kamalaa! Mulla on "onnekseni" nuha, joka ehkä hieman peitti sokeriliemen aromeita :D Oli mukava kun pääsin lepohuoneeseen odotellessa ja siinä kun oli naistenlehteä mukana, niin aika meni leppoisasti. Nälkä oli tietysti kun pois pääsi. Paastoarvosta siinä jo sanoivatkin, että oli ihan hyvä. Maanantaina sitten loput tulokset -> tietää onko vika (pissassa ollut sokeri) insuliinituotannossa vai munuaisissa.

Täällä onkin ehditty parissa päivässä jutella jos jonkinlaista! Loppuraskauden olotilasta ainakin...Tuttuja juttuja nuo alakerran juilinnat, menkkakivut ja lantioluiden arkuus. Mutta niihin on jotenkin tottunut, ei edes muista miltä tuntuu kun ei satu. Ihanaa kun on menkkakivut ilman menkkojakin :whistle: Henkisesti olen ollut kanssa tosi herkkä, itkettää jopa se että mies nukkuu kylki minuun päin käännettynä, vaikka sehän NUKKUU...

Harsoista: Meillä on muistaakseni 24 kpl harsoja. Ruskovillan esitteestä saa hyvät perustiedot harsot/villahousut -yhdistelmästä ja harsojen taittelusta. Niillä lähdetään liikkeelle ja lisäillään imuja sitten tarpeen mukaan.

http://www.ruskovilla.fi/pdf_2007_2008/villavauva.pdf

Saatiin tällä viikolla vihdoin ne Gessleinin vaunutkin, ihanat!! Yritin siihen taitella äitiyspakkauksen makuupussia paikalleen, on vähän turhan iso, mutta suloinen ajatus tulee että siinä on pieni pesä odottamassa poikaa.

Kuorsauksesta kärsiville (siis niille joiden kumppani kuorsaa): Korvatulpat käyttöön! Meillä ei tätä ongelmaa ole, mutta siskon mies kuorsaa niin että se kuuluu seinän läpi toiseen huoneeseen. Niillä kyläreissuilla on ollut apua tulpista. Nukkumisesta tuli mieleen että viime yönä heräsin klo 3.44 enkä enää saanut unta ennen aamua. Ehkä jännitin sitä sokeritestiä...Mutta kovin huonounisiksi ovat yöt menneet muutenkin. Väsyttää kyllä, mutta unessa pysyminen on hankalaa.

Huomenna taas uusilla viikoilla :) Apollo+kylkiin potkivat Töppöset rv 34+6
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä. Täällä ollaan tosiaan niin nykyaikaisia, että täällä on ihan internetin käyttöön mammoille laitettu kone päivähuoneessa...eli ei tartte ees omaa konetta olla mukana. Olishan se näky (jos ei omista läppäriä) raahata kotilaatikko mukaan tänne...ja tää oli vitsi...hehheh...miten tyhmä ;)

itunemo...kylläpäs kuulostaa hurjalle nuo eri maan tavat. Hassua miten voi erilaiset tavat poiketa maiden välillä toisistaan. Luulisi, että lääkäritkin olisi aikas ajan tasalla, jos joku juttu on havaittu huonoksi...tai ei toimivaksi. Myös tuo tarhamaksu on älytön juttu. Ihana mies sinulla. Toivottavasti saatte rahanne takaisin!!!

Mä jo aloin pelkäämään, että käynnistävät tänään, kun vauva ei eilen juurikaan liikkunut, ja tänään sitte on ollut niin rauhaton käyrillä ja vaihtelut olleet liian isoja...syketasot 86-220. Koko päivä tässä kökitty ja eri lääkärit käyneet ihmettelemässä, mutta kun mitään selittävää syytä ei ole ultrankaan perusteella löytynyt, niin tilannetta vaan seuraillaan. Oma mieli kuitenkin yllättävän rauhallinen. Luottoa sairaalaan kohtaan löytyy. Tiesittekö muuten arvon mammat, että Suomessa vastasyntyneiden tehohoito on rankattu muutama vuosi sitten maailman kolmanneksi parhaaksi! Hienoa olla näin hyvissä käsissä.

Marsupilami...oletkohan jo seuraava pulauttaja...tsemppiä!

Samaa mieltä olen, että lastentarvikkeisiin saa halutessaan uppoamaan ihan mielettömiä määriä rahaa. Kannattaa kuulostella vauvan syntymän jälkeen, jos ei ole ihan varma, että tarvitseeko juuri sitä jutua. Ehtiihän sitä sitten hankkimaan, jos tuntuu, että voisi olla hyvä juttu. Tuo rintapumppu on yksi sellaisista asioista. Itselläni on ollut vauvoilla tarkat ruokailumäärät mitkä on pitänyt syöttää...niin yritä siinä sitten rinnalta arvioida, että söikö tarvittavan määrän. Uskomatonta myös, että kuinka pelotellaan äitejä jotka syöttävät ensimmäisiä aterioita pullosta, että vauvat eivät opi koskaan syömään kunnolla rinnasta. Sekin on pupuksi todettu juttu. Minulla tehohoitojen jälkeen vauvat ovat rintautuneet siinä kk iässä...ja jokainen on oppinut tisulle heti kun ollaan saatu lupa. Tutti on ollut myös käytössä lähes alusta alkaen, eikä ole sotkenut mitenkään imuotetta. Yksi lapsistamme on nk. peukun syöjä...ja se onkin sitten hankalampi vierottaa, kun se kulkee aina mukana.

Jeps...täytyy taas lähteä käyrälle, mutta tsemppiä...ihan kohta on meidän kk ;)

Mamma Muu+Nuppu (huomenna 37vkoa!)
 
Kiitos kun valaisitte aquarakkuloista! Eli parempi varmaan olla ottamatta, jos niin kovasti sattuu.

Tuntuuko teistä muista siltä, että raskaus on kestänyt jo ikuisuuden?? Tuntuu ettei edes muista aikaa ennen raskautta. :ashamed: Skye ainakin taisi kirjoittaa että aika on mennyt nopeesti, voi kun olisikin!

Rinnat aivan suihkuaa maitoa! :eek: Ja niitä myös jomottaa ja särkee ihan sikana. Ei taida olla mikään ihme, sillä maitoa on meikäläisellä herunut päivin ja öin jo juhannuksesta asti.

Talvicci: kiva kuulla, että on joku kohtalotoveri tämän painon suhteen. Ihmetyttää vaan, että miten se on noussut niin paljon kun ei läskiä ole kumminkaan kertynyt.

Heinähattu: meillä on ihan samat ajatukset nimenannon suhteen, eli ilmoitetaan ihmisille että pikkuherra nimeltään "joku" on syntynyt.

Mukavaa viikonloppua masupyöriäisille! Toivottavasti joku pääsee tositoimiin.

heketsi + poikavaavi 35+1
 
Tällä kertaa tulee ( . )-selostus..

Tänään käyty äippäpolilla, vieläkään ei saanut käynnistyspäivää tietää. Ens viikon torstaina siitä kait keskustellaan.
Vaava voi hyvin, mukana oli yleislääkäri (joka ultras) ja kandi varsinaisen lääkärin lisäksi. Se yleislääkäri ei meinannut vauvalta löytää edes reisiluuta ja painoarvioksi saatiin jotain 150g vähemmän kuin viime viikolla. Silti se "oikee" lääkäri ei voinut ultrata uudestaan, katsoi vaan napavirtaukset sitten itse. Luulis, että inskahoitoisella raskausdiabeetikolla ois suht tärkeetä saada painoarvio oikein, varsinkin kun eka lapsi oli iso, vaan ei ton mielestä. Vai liekkö OYS:n linjaa nykyään, että ei niin välii, ainahan voidaan leikata :/ Mua kyllä huolettaa se vauvan koko.
Sisätutkimuksenkin sain sitten kahteen kertaan kun kandi ja gyne sen tekivät. Mieskandi oli ja todella helläkätinen. Mua kävi se sääliksi kun sen käsi väpätti kun se sitä tarkasti, oli vissiin ekaa kertaa asialla ja moneen kertaan varmisteli että ei käy kipeetä. Ja tää naisgyne sitten oli huomattavasti ronskimpi ja se kyl tuntu. Mutta ei harmita, jos se sais lisäkypsymistä aikaan :whistle: Kanava ihan pehmeetä mössöä, pituudeksi arpoi 2cm ja auki sen samaiset 2 sormenleveyttä ku viikko sit. Mutta siis jotain lisää tässä viikossa tapahtunut ja totesin että kyllä mulla jotain pikkusuppareita on kun käyrillä olleessa alamahaa pikkasen jomotti ja se toco-luku nousi 8->15-16%. Mutta en tosiaan aikasemmin oo noita mieltänyt suppareiksi.

Tutista aion esittää toiveen että ainakaan synnärillä ei anneta. Paitsi jos joutuu valoon ja sen avulla rauhottuu. Musta esikon kanssa oli "ihanaa" kun ei oppinut syömään eikä oo tarttenu vierotella tutista niinku nyt pari esikon ikäkaveria on ihan hirveen kiinni siinä vieläkin. Tietty jos näyttää sille, että isyysloman jälkeen ei päästä ollenkaan pihalle tms, vaan mun pitäs olla tuttina, niin kai se täytyy välillä antaa.

Mitenkähän mutilaisen polireissu on mennyt, ei vissiin ole käynyt kirjoittamassa? Ja vieläkö paapelo on yhdessä kasassa? :)
 
Katiia:

Toivotaan, että naisgynen roisit otteet tekisi tehtäväänsä :D
Ja olen edelleen kasassa..varsin topakasti :D
Supistuksia satelee, mutta eivät liiemmin tee kipiää...vähän tuosta lonkista vetää ja Deri kovasti runnoo itseään alaspäin tehden väylää tai jotakin noista rusahduksista päätellen, mutta eipä kummoisempaa...katsotaan taas mitä ilta ja yö tuo tullessaan...vaikka enköhän minä täällä taas aamulla viimeistään itsestäni ilmoittele :D :D
 
Kotona ollaan. Vauva voi hyvin masussa ja kokoa löytyi sopivasti. Annetaan kasvaa 5.10 asti, sitten käynnistetään jos ei ole syntynyt. Mutta lääkäri sanoi tutkimuksen jälkeen että sen verran hyvää työtä on supistukset tehnyt viime päivinä, ettei olisi mikään ihme jos syntyisikin ennen tuota käynnistys päivää.

 
Jihaa, iloitsen täällä ensimmäisistä tuntuvista supistuksista :D Tämän illan aikana niitä on tullut jo muutama... Vaikka nä tuskin vielä mitään tekee tuolla mutta kuitenkin... Ja nyt täytyy mennä nukkumaan. Hyvät yöt kaikille.
 
Kivan näköisiä massuja oli taas kuvattu =)

Miks ei oo jo lokakuu? Aloin tänään katselemaan itelleni mekkoa ristiäisiin / hääjuhlaan ja löysin vaikka mitä ihania, mitä haluisin päästä sovittamaan, mut tän masun kanssa on turha ees haaveilla.

Mahakuvan päivitän kunhan ukko opettaa mut siirtään kuvia tosta uudesta kamerasta, siis varmaankin huomenna.

pinkkimieli ja pallopää :heart: :heart: 35+0 POKS!!! :heart: :heart:

Oho vuorokausikin ehti jo vaihtua lukiessa / kirjoitellessa, eli sittenkin jo 35+1 :D

Pitihän mun kirjoitella tosta kuorsauksestakin, et mun ukko on valitellut siitä koko mein suhteen ajan ja silti nukutaan vielä samassa sängyssä.
Mä siis oon käynyt viime vuoden helmikuussa poistattamassa nielurisat, osittain kuorsauksen johdosta. Oli siihen poistoon kyllä syynä myös useat angiinat ja poskiontelontulehdukset vuodessa. Mutta siis mulla tuo auttoi jonkin aikaa, mut ilmeisesti mun kuorsaukseni syy ei ollut vain isot nielurisat, vaan osa syy on ahtaat poskiontelot.
Mä en kuulemma enää kuorsaa joka yö, vaan joinakin öinä kuulemma inisen ja huokailen kuin saisin orgasmin. Eräänä päivänä ukko sanoi, et "kuuntelisin mieluummin kuorsausta kuin tota sun nautinnollista ininää" ja eipä mennyt kuin muutama yö kun taas jo kuorsasin :/
Ei ole kiva aamuisin kuunnella valitusta siitä miten pidän miestä hereillä äänillä, mille en voi mitään :ashamed: Kaikkea oon siis kokeillut, niin sierainten levittäjää, kuorsaus"kelloa" ( kuin rannekello, joka tunnistaa kuorsauksen ja antaa pienen sähkö iskun, jotta kuorsaaja vaihtaisi asentoa ) kuin kitalaen kostutus liuskojakin, mut mikään ei vaan auta. Ja joku mainitsi korvatulpat, niin ne ei auta pidemmän päälle, ellei sitten teetä tulppia omaan korvan malliinsa, niin et saa nukuttua ne korvissa koko yön tuntematta tuskaa.
Mä siis olen ihminen joka kuorsaa niin kyljellään, selällään ja mahallaan nukkuessa, joten ukolla on aika kestäminen välillä, varsinkin jos mulla on flunssa ja nokka hieman tukossa.

Äitiyspakkauksen pehmustamisestakin olitte näköjään höpöttänyt.
Mä ajattelin laittaa sinne pussilakanan, niin et se tulee niiden reunojen yli kivasti, ja ei näytä niin laatikolta, vaan pikkupesältä.
Oon vaan kuullut, et vauvan sänkyä ei saa pedata ennen ku vauva kotiutuu sairaalasta, koska tuo huonoa onnea nuo valmiit lakanat. Olenpa siis laittanut kaikki tarvikkeet valmiiksi äippälaatikkoon viikattuna, niin, et ei tarvii etsiä sit niitä lakanoita kun kotiudutaan sairaalasta.

Josko taas yrittäisin mennä koisimaan mahan ja kissan viereen.
 
Tiettekö mammat... täällä tais mennä vedet justiinsa.....

Katotaan palailenko vielä tänään tänne kertomaan kuinka oli väärä hälytys ja lähettivät sitten kotiin :D

Mut siis joo... olin kyllä juuri käynyt pissalla ja päässy takas sänkyyn, kärvistelly pari ilkeää supistusta ni sit sitä vettä tuli...

No katellaan.... josko sitä kohta lähtis ajelemaan.

Riivinrauta & Nuppunen 39+0 (POKS :heart: )
 
Jee mulla taas hyvä yö takana eikä juurikaan supistuksia. Mummi siis ehtinee, jos tulee huomenna :)

Ihanaa, että täältä taas porukkaa lähtee vauvan hakuun. Hyvää matkaa Riivinrauta!

Heinähattu ja heketsi täällä myös samoilla linjoilla nimenannon kanssa.

Korvatulppien lisäksi vinkkinä niille, jotka kärsii puolison kuorsauksesta tms öisin. Nukkukaa eri huoneissa! :) Ai että on ihanaa. Meillä koko perhe nukkuu eri huoneissa ja kaikki nukkuu tosi hyvin :)

MB 39+0 (tai 39+5...)
 

Yhteistyössä