Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

Mut voi poistaa listalta. Tänään oli ultra, jossa todettiin, että sydän ei enää lyö. Siellä se makasi, ihan vauvan näköisenä, mutta elottomana. :'( Viikkoja oli 9 ja siihen oli kehitys päättynyt. Ensi viikkoon mennessä pitäis alkaa vuoto ja jos ei ala niin ensi viikolla naisten polille... Tää on ihan hirveää.. Perjantai 13. Se vauva ei todellakaan ole itsestäänselvyys..
 
Hyvää päivää lokakuiset :)
Taidankin liittyä tähän(kin) ketjuun, kun näyttää laskettu vain aikaistuvan ja aikaistuvan :D

Henna-Riikka75 ~ 37v ~ ensimmäinen ~ KOKS ~ la 25.10

NP-ultra käyty :heart:

Laskettu aika muuttui, uusi 25.10. Menkoista tänään 11+3, sikiö vastasi viikkoja 12+1.

Pitääköhän tuosta nyt huolestua että on noin iso? Kun ei tärppikierrosta sänkypuuhia ollut kuin kerran. Ja jos munasolu on ollut tyyliin "huulilla" odottamassa ja heti on saanut pyydystettyä siittiön, silti ollaan 3 päivää etuajassa... Sama etumatka oli ar-ultrassakin..

Mentiin siis äitipolille ja ultrahuoneeseen. Kätilö sanoi että kokeillaan ensin mahan päältä ja jos ei tarpeeksi ole näkyvyyttä, katsotaan alakautta. Mieshän meinas saada perslaakin :D Se tuoli missä se just silloin istui, oli nimittäin just "pelipaikkoja" vastapäätä :D Oli hauska ilme. hih. No, pääsi kuiten mun pääpäähän istumaan ja yhdessä kateltiin monitoria :)

0.9mm oli niskaturvotusta eli oikein hyvä. Selkäranka näkyi, ja kylkiluurimpsut. Virtsarakko oli ja kaksi munuaista. Kaks kättä ja kaks jalkaa. Vahva, tasainen syke *suihsuihsuih*kasi vaan menemään :heart: CRL-mitta 5.6cm. Aika paljon piti töniä ja yskiä, että saatiin Pumpula sen verran herätettyä ja kääntymään niskapoimun mittausta varten :) Vojjettä se oli jo niin soma!

Ainiin, kätilö kyllä mittasi ja ilmoitti niskaturvotusmitan. Ja vasta sen jälkeen kysyi että haluanko varmasti osallistua seuloihin. Ja siinä vasta teki sitten sen lab-lähetteen. Labrassa kävin sitten poislähtiessä, kahden viikon päästä toivottavasti ei tule mitään lappua kotiin ;)
Jännä kyllä, että hyvistä uutisista ei ilmoiteta..

Sairaalalta lähtiessä oli jo sellanen "voi hyvänen aika, mä oon raskaana" -olo. Ja voi vide että tänään on mulla hyvä päivä :)
Suoraan hypättiin siis kolmannelletoista viikolle ja toiselle kolmannekselle!
En sitten tiedä haluatteko enää miuta täällä pitää, kun tosiaan laskettu on jo niiiiin paljon lokakuun puolella..

Ja rakenneultra-ajankin sain, 12.6.

Henna-Riikka75 + Pumpula 12+1.
 
Miramei Lämmin osanotto suruun. :( Sain itse viime syksyn km:n jälkeen paljon tukea Vauvakuume -puolen km:n jälkeen kuumeilevien pinosta. Sinne voi mennä mukaan, vaikka olis km:n hoito vielä kesken eikä uusi kuumeilu heti ajankohtaista. Toivon teille pikaista uutta plussaa kun sen aika on! Paljon voimia sinne.
 
Miramei yhdet menkat suositeltiin odotettavaks keskenmenon jälkeen, joten aloitettiin yritys sen jälkeen. Yhdet menkat tuli sen jälkeen kun oltiin aloitettu yritys ja sit olinkin raskaana eli toisesta kierrosta :) Tsemppiä sinne!

Omia kuulumisia, mulla oli tänään lääkärineuvola ja kuunneltiin sydänäänet, 180 lyöntiä minuutissa :) Ihanaa, on siellä elämää :heart: Pelko perseessä ollut koko ajan noiden kahden keskenmenon takia.

minbebis 11+4
 
Miramei: Suuret osanotot suruunne! :'(

deedee-: Tervetuloa vaan! Turhaan sitä ikää pelkäämään/häpeemään, ole vain ylpeä itestäs :) Itsekin "pamahdin" paksuksi 17-vuotiaana, mutta säästyin suuremmilta ihmettelyiltä, kumma kyllä! Johtuen ehkä siitä, että tää nuori vanhemmuus kulkee näköjään suvussa :D

Tervetuloa myös muillekin uusille! :)

IMN: No sitten fiilikset osu väärään :headwall: Itse kirjottelin heinämasuissa sillon.

kusma: Täällä ei vatsa toimi myöskään. Tosin joka toisella kerralla se on kuralla ja joka toisella kovana :confused: Tiedä sitten mikä mättää!

Niin hei, mites se fb-ryhmä? Miten sinne pääsi ja kuinka moni täältä on jo siellä?

-TSJ- & Pampula 15+3
 
Miramei: Sanattomaksi vetää... olen niin pahoillani. :hug: Samoin kävi minulle syksyllä. Kuten minbebis:ksellä ekojen menkkojen jälkeen alkoi yritys ja ekasta kierrosta tärppäsi.

Tervetuloa uusille ja aina on mukava lukea onnellisia ultauutisia! :)

).( Samanlaisia tökkimistuntemuksia on ollut viime päivinä minullakin kuin Lumilla, mutta ei mitään käsitystä siitä onko vauvan vai vatsassa olevan ilman aiheuttamia. Väsymys on vähentynyt huomattavasti samoin ällötys. Kurkkua syön vähän väliä, jos ällöttää se helpottaa oloa...

Seulatulokset tuli tiistaina, eivät johtaneet lisätutkimuksiin.

unelma kolme & murunen 13+5

PS. Tein aamusta tuon kusman ruokasoodatestin, eikä sihissyt tai kuplinut tippaakaan... eli tyttöä tuo povaisi. Muuten nuo sukupuoliennusteet taitaa antaa fifty-fifty mahdollisuudet kummallekin sukupuolelle. Monet kysymykset/väittämät ovat sellaisia, ettei niihin voi oikeastaan vastata, koska kumpikaan vaihtoehto ei päde... tai on liian aikaista vastata (esim. kannanko vauvaa ylhäällä vai alhaalla ja leviääkö vatsa sivuille vai ei). Hauskoja testejä silti! :)
 
Moikka vielä täältä.

Aamulla kun kirjoitin niin odottelin vielä kätilön soittoa.
Puolenpäivän aikaan soittikin, että lääkäri oli kuvat ultrasta katsonut, muttei osannut lähteä arvailemaan mikä tuo poikkeama on, ennen kuin näkee "livenä".
Ajan sain 23.4 maanantaille. Silloin viikkoja jo 13+4, joten ehkäpä (toivottavasti) kasvaneesta sikiöstä näkee paremmin.

Huoli on kova, enkä oikein löytänyt tietoakaan internetin ihmeellisestä maailmasta, että muille olisi vielä tässä ultrassa rakenteellisia poikkevuuksia löytynyt.
Herää heti kysymys, että onkohan siellä asiat kovasti pahasti pielessä kun noin pienellä jo näkyy..

Vaikka varmaankin turha tässä on spekuloida ennen kun seuraavassa ultrassa taas katsotaan tilannetta.
Vaikea silti olla huolehtimatta ja ajattelematta asiaa.

Positiivista kuitenkin se, että mikäli tämä yksilö ei elinkelpoinen olisikaan, niin nyt tiedän, että minun ja miehen yhdistelmästä on mahdollista raskautua. :)
Yritetään vähän päästää aurinkoa tähän harmauteen. :)

emmaoo ja toukka 11+4
 
Miramei: Paljon voimia sinne!! :(
ja emmaoo, toivotaan parasta!!

Meidän ultrasta sen verran, että huomaa masu-tyypin saaneen vanhempiensa luonteen, kun yritti painella mahaa, että saisi minin parempaan asentoon, niin alkoi masussa nyrkin heiluttelut samantien :D Hetkeksi meinasi kyllä sydän pysähtyä kun kaverin löytymiseen meni muutama sekunti. Ekassa ultrassa melkein kolme viikkoa sitten löytyi kuitenkin heti. Kivan paljon kuvia tulosteli masu-tyypistä. Oon aina luullut että saa mukaansa juurikin sen yhden kuvan, mutta nyt pystyykin jaksamaan mammoille ja paapoille omat muistot :)

Zanie ja masu-tyyppi rv 12+0
 
eilinen ultra meni hyvin ja voi sitä helpotuksen määrää! Kyllä siinä itku pääsi... Niskaturvotus oli 1mm ja pikkukaveri oli liikkuvainen, pomppi ja heilutteli käsiään :) kaikki näytti hyvältä ja saatiin paljon kuvia matkaan.

Lena ja Onni 12+2
 
Huomenta! Päästän teidät kuulemaan uutisen :) mun testi näytti vahvaa poikaa. Kyl mä ehkä alan painottua tuohon pojan suuntaan. Onhan mulla lähes kaikki vaatteetkin jo poikapainotteisia :D

Kusma ja hattivatti 15+6
 
Pahoittelut surun kohdanneille :( :hug:

Mun vastausikkunasta on kadonneet kaikki hymiöt?! Enkä muista niitä kaikkia koodeja ulkoakaan, pöh. Muutenkin palsta hidastunut ja tökkii.

Täällä ummetus vaivaa kovastikin ja päänsärkyä miltein päivittäin. Kunpa tuo vaiva häviäisi pian. Kohtu kasvanut navan korkeuteen ja tuntuu pallona varsinkin supistuessaan ;) Vauva möyrii jo kovasti ja potkii/tökkii päivittäin :heart: Doppleria ei siis enää tarvita :LOL: :)

Jensar kera asukin 15+1
 
Hei kaikile pitkästä aikaa!

Olen todella pahoillani surun kohdanneille :(, halauksia.

Tervetuloa kaikille uusille :D!

Olin eilen np-ultrassa. Käytiin lääkärin kanssa alkuun keskustelua edellisestä odotuksesta ja syntymästä.
Sen jälkeen keskustelua mun kk kierrosta. Neuvola kun laski lasketun ajan 28kk kierron mukaan ja tiesin että tuo ei ole mulla vaan pyörii 36 kierron mukaan.
Lasketun laskin kuitenkin 32 mukaan varalta ja olen antanut täällä se olla eli laskettu ollu tuon 23.10. 36 kierron mukaan 25.10.

Alettiin sitten katselemaan pikkuista. Siellä hän oli kauniisti hyvässä asennossa että sai heti laskettua niskaturvotuksen :), joka oli 0,8. Käsiä ja jalkoja heilutteli kovasti.
Lääkäri katseli ja näytti sydämen ja mahalaukun. Sanoi meille vielä että pallea näyttää olevan paikkallaan ja elimet siellä missä kuuluukin ainakin vielä!
Kyllä tässä vaiheessa pääsi helpotuksen huokaus, sitten saakin jännittää seuraavaa ultraa, joka on kesäkuussa

Neuvolan mukaan mulla olis eilen ollut 13+0 joka nyt sitten vaihtui ultrauksen perusteella 12+0 joten lasketuksi tuli tuo 36kierron mukaan 25.10 (en tiedä onko laskettu karkaus päivää).

MUN KOHDALLE SAA PÄIVITTÄÄ TUONNE LISTAAN 25.10!! En pysty värjäämään tai vahvistamaan tuota mun tekstiä (puuttuu hymiöitä myöden kaikki). Et jos sattuu päivittäjä huomaamaan tän! Nyt jo onnistui kun saivat huollon tehtyä.

Veriseulaan jouduin menemään uudelleen kun eka on nyt sitten otettu tietty väärään aikaan. Käytiin sitten heti sekin hoitamassa pois alta.

Täällä tällä hetkellä niin onnellinen äiti <3!

Calumet
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Moikka!

Täällä myöskin yksi uusi.
Nellimo~~27v~~ensimmäinen~~Oys~~LA 2.10

Taustaillut olen alusta asti. Suuret pahoittelut surun kohdanneille:hug:
Täällä jo nt-ultra hyvästikin takana,kaikki ultrassa hyvin. Turvotusta 1.2mm, seulaan myös osallistuin ja riskiluku 1:100000.Kovasti pieni liikuskeli ja "vilkutti" iskälle ja Äidille.":heart: Nyt kovasti jo odotellaan seuraavaa ultraa ja jänskätään kumpi sieltä tulee.
Muutamia äitiysvaatteita olen ostanut, mutta mitään muita hankintoja ei olla vielä tehty. Varmaan tähän raskauteen saisi jo oikeasti uskoa ja ruveta tavaraa hankkimaan :D Meille eivät lääkärit lupailleet luonnollista raskautumista minun endon ja kilpirauhassairauden vuoksi, mutta niin vain tärppäsi toisella luomukierrolla.:)

Voinnista senverran että nyt 2viikon aikana on elämä alkanut pikkuhiljaa hymyillä.Energiaa on vaikka muille jakaa,oksentaa ei joka aamu tarvitse ja himotkin on tasaantuneet. Täytyy nyt nauttia tästä ennenkuin valitus taas alkaa:whistle:
Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

~Nellimo 15+5
 
Minbebis, Lumi ja unelma kolme, olen kiitollinen, että jaoitte tarinanne..Luo uskoa tulevaan <3
Ja kiitos kaikille tsempeistä, niitä tarvitaan. Maanantaina keskussairaalaan. Ei oo lähteny vieläkään ite tulemaan. Ja koska kipuja ei oo, tuntuu tosi epätodelliselta. :(
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan kiroilemaan... #%¤!!?... Migreenikohtaus nro 6, kolmen viikon sisään. Mä en kestä. :(

Uusille kuitenkin tervetulotoivotukset! :)

Miramei :heart: Jaksamisia! Anna rauhassa itsesi surra surut ja olo alkaa sitten helpottamaan. :hug:

Lumi & murunen 15+6
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Miramei Paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on!

Lumi Mullakin ollut enemmän päänsärkyjä nyt kuin yleensä. Joskun särkylääkkeet auttaa, joskus taas ei. Motifeneakaan kun ei saa nyt raskausaikana käyttää niin on keinot aika vähissä. No, jospa nämä tästä jossakin vaiheessa helpottais.

IMN & Tuutikki 14+1
 
Miramei Paljon voimia ja halauksia sinne!! :hug:

Täällä on tiistaina käyty Np-ultrassa. Kaikki oli hyvin. Niskaturvotus oli normaali. Sydämensykkeet nähtiin ja kovaa oli liikehdintä :) Kyllä toi 4D on hieno, kun näkee niin selvästi kaiken. Vaikka toinen on vielä niin pieni. Toivotaan, että kaikki jatkuu tästä eteenpäinkin hyvin. Mulla jouduttu nostamaan pariin otteeseen sitä kilpparilääkitystä, minkä alotin vasta noin kuukausi ennen kun raskauduin. Senkin takia vähän jännätään, että vauvan kasvu pysyy normaalina. Ja verikokeessa noin 2-viikon välein. Laskettuaika muuttui parilla päivällä, nyt siis 29.10Mutta pääasia, että lääkitys on kohdillaan. Onko täällä moni kertonut töissä jo olevansa raskaana, tai paljastunu?
Mä en oo vielä uskaltanu kertoa, kun parille läheisimmälle työkaverille. Ja meillä on niin löysät työvaatteet, että en ainakaan ihan heti paljastu, ellei työkaverit ala pukuhuoneessa tuijottamaan masua, koska kyllä ainakin itse sen pullotuksen huomaan jo ;)

pikkumyy1 ja möhkis 11+6
 
Miramei valtavasti tsemppiä sinulle!

Migreenit on kavereita täälläkin, hormoneista selkeästi johtuvat. Pillerit lopetin aikoinaan sen takia kun mikään merkki ei pitänyt poissa aurallisia migreenikohtauksia ja heti ne loppui kun pillerit lopetin. Nyt taas tullut viikon sisään kaksi aurallista kohtausta, joihin olen onneksi panadolin kerennyt ottaa ettei säryksi asti kerkeä. Meinasinkin kysyä neuvolassa viikon päästä maanantaina, että saako raskauden aikana syödä joitain migreeninestolääkkeitä? Onko kellään henk.koht. kokemusta?

Ainiiin, perjantaina oli doppleri postissa, illalla kokeillessa löysin vain istukan äänet ja pienen paniikin jo sain. Tänään uskaltauduin uudestaan kokeilemaan ja ihan alavatsalta, häpykummun yläpuolelta löytyi laukkaavat sydänäänet! :heart:
 

Yhteistyössä