Lokakuun Onnenmurut 2012 **Kesäkuussa**

Heips kaikille!

Täällä meinaa TYÖMOTIVAATIO olla jo hieman hukassa, tää viikko vielä ja sit alkaa loma :heart: Loman jälkeen kuukausi töitä ja sitten hieman pidempi "loma" =) Mites muut lomailette?

PAINOSTA Mulla nyt 23+5 ja painoa tullut 6 kg:popcorn: Syön ihan koko ajan jos en tee mitään järkevää.... Pitäis vissiin vähän yrittää hillitä. Eilen kävin pitkästä aikaa puolentoista tunnin hikilenkin, oli taivaallisen ihanaa! Juostakin vähän yritin mutta sellaiseksi sipsutteluksihan se meni kun maha hölskyy. Saakos sitä muuten vielä tässä vaiheessa juosta? Ainakin tuo lenkki tuntui vain ja ainoastaan hyvältä. Mulla ei supistele eikä mitään.

UNETTOMUUDESTA: Vaivaa vieläkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Viime yönä heräsin taas viiden aikaan enkä saanu enää unta. Nyt töissä tuntuu että ei oikeen tajuakkaan mitään :LOL:

Ja sitten hehkutusta! Unelmat toteutuu :heart: Muutetaan parin kuukauden päästä takas "kotikaupunkiin" josta lähdettiin miehen töiden perässä 2,5 vuotta sitten. Koti-ikävä on ollut melkoinen, kun siellä on perhe ja rakkaat ystävät. Nyt ostettiin ihana talo sieltä, vähän rempataan, ja kun äitiysloma alkaa niin muutetaan! Tänne en enää töihin palaa. WUHUU!
 
  • Tykkää
Reactions: Ann-ie ja marsali
IMN
Lomailusta Mullahan tää lomailu alkoi jo vähän suunniteltua aikaisemmin, kun jäin huhtikuun alussa sairauslomalle kohonneen verenpaineen, väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Nythän siis opiskelijana olisin muutenkin kesälomalla, mutta virallisesti sairausloma jatkuu edelleen. Elokuussa alkaville kursseille en enää mene koska en ehtisi niitä syyskuun puoleenväliin (äitiyslomaan) mennessä suorittaakaan.

Olen niin kade teille jotka jaksatte lenkkeillä :D Olen aina ollut hieman laiska sellaisen "päämäärättömän kävelyn" suhteen :D
Mutta kaikkea liikuntaa saa kuitenkin harrastaa niin pitkään kuin itsestä tuntuu, ellei sitten erikseen (esim. kohdunsuun tilanteen takia) määrätä levähtämään :)

Torstaina tulee äitiysavustusraha ja pääsee shoppailemaan pikkuvaatetta :) Tosin osa varmasti menee esikonkin vaatteisiin kun poika on yhtäkkiä puolessa vuodessa hujahtanut koosta 86 kokoon 98. Itsellekin pitäisi vielä jotkut hieman löysemmät housut etsiä kun kaikki kaapista löytyvät äippähousut meinaa olla farkkuja.
Tänään sain jo ostettua uudet rintsikat kun ei enää löytynyt kuin yhdet suurin piirtein sopivat. Kuppikoko tähän mennessä kasvanut 75C:stä 80D-75DD:hen. Ja maitoakin meinaa jo ruikkia.. Rinnat tosi arkana koko ajan :/

Ruokahalu on nyt jotenkin laantunut entiseen verrattuna. Lähinnä kaikkea pientä tulee naposteltua, mutta ihan kunnon lämmin ateria pistää vaan yökkäyttämään. Neuvolassa kylläkin kehotettiinkin syömään pieniä määriä usein ja välttämään iha täyttä oloa, joten hyvä (kai) näin.

Masukuvaa laitoin tuonne http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1169887-loppupuoliskon-masukuvat2-rv-21-eteenpain/sivu71.html ketjuun, en nyt jaksa tänne enää alkaa laittamaan erikseen :)

IMN & Tuutikki 24+2
 
Vieläkö tänne mahtuu mukaan? Mulla on tulossa esikoistyttö viikoilla 21+6 eli LA on 30.10. Oon aina ollu vähän huono näitten keskustelufoorumien kanssa, mieli on tehny jutella muitten samassa tilanteessa olevien kanssa, mutta en oo uskaltanu. Nyt ajattelin sitten koittaa :)
 
Voihan painonnousu.... Aamulla +8kg plussaamisesta ja meinaa ahdistaa : / Mut ehtiihän sitä sit joskus laihduttaa :whistle:
Eilen illalla yöpaita kastui toisen rinnan kohdalta vähän. Joko rinnat valmistautuu imetykseen vai mitä ihmettä?? En muista lukeneeni mistään tällaisesta... Auttakaa kokeneemmat! Mie jo säikähdin et nyt mulla on joku alkava tulehdus rinnassa tai jotain :D

Lena & Onni 22+5
 
Uusille tervetuloa, aina mahtuu mukaan!

Lena: mie olen kuullut että tuo on ihan yleistä. Kaveri varoitteli tuosta ettei kannata säikähtää, hällä oli tullut ihan oranssia "maitoa" puolivälissä raskautta. Et elä huoli :)

IMN:illä ihana masukuva :heart: Mulla ei oo tullu kuvattua tuota palloa, varmaan pitäis ettei myöhemmin harmita...

Mielialan vaihteluista
Mites teillä fiilikset heittelee? Musta on tullut ihan kamalan herkkis, ukko parka saa tosissaan miettiä miten sanansa asettaa :ashamed: Oikeestaan nyt vasta on tällaisia juttuja tullut, alussa ei ollut juuri ollenkaan...
 
IMN
Zondelle tervetuloa! :)

Haha, kiyokon mainitsemasta herkkyydestä tulikin mieleen eilinen tunteenpurkaukseni :D En muista samanlaista sitten pahimman teini-iän. Lukittauduin puoleksi tunniksi vessaan itkemään koska juuri ostamani rintsikat olivat rikki ennen kuin sain hintalappua irti :D:D Mieheke kertoi myöhemmin että oli pidätellyt naurua toisessa huoneessa kun oli kuunnellut.. :D

lena En nyt muista oonko jo maininnu tästä aikasemmin, mutta kerta kiellon päälle. Eli mulla myös tulee jo kirkasta tai utuisen vaaleaa nestettä molemmista rinnoista. Ilmeisesti tiputtelee myös itsekseenkin, ilman kummempaa puristelua (oli pakko testailla :D), kun nännit jää inhottavasti liiveihin kiinni ja sitten saa nyppiä semmoista karvanukkaa irti. Muutenkin rintoja kutisee ja aristaa koko ajan.

Ainiin, piti vielä kysellä että jos joku sattuisi tuntemaan jonkun jolla olisi Brio Sing vaunukoppa myynnissä? :) Mieluiten semmoinen "tyttöjen värinen" tai neutraali ja vm. 2010 tai uudempi (eli siis kuomussa sellainen lippa). Ei oikein mistään tahdo löytyä.

IMN & Tuutikki 24+3
 
Lomailu/työmotivaatio: 3,5viikkoa vielä töitä ja sitten alkaa loppu kesäloma ja siitä heti äitiysloma. Reilun viikon päästä alkaa sijaisen perehdytys 2 vkoa, joten nopeasti se menee :) Motivaatiota ei juuri ole mutta työt pitää hoitaa kunnialla ja ehtiihän sitä sitten keskittyä muuhun kesälomalla ja äitiyslomalla, joten pitäisi nyt yrittää nauttia näistä viimeisistä työpäivistäkin jollain tasolla:)

Painosta: Mulle tullut n.4,5 kg plussaamisesta joten aika vähällä painonnousulla oon päässyt. Viime raskaudessa tuo nousi nopeammin mutta en nyt niin tarkkaan tuota ole seurannut koska tuleehan sitä loppupeleissä joka tapauksessa ja poiskaristettavaa riittää syynnytyksen jälkeen. Nyt erona edelliseen raskauteen säännöllinen ruokarytmi ja liikunta.

Kävin sokerirasituskokeessa viime viikolla, saapi jännätä ovatko arvot ollenkaan kohdillaan kun tuo esikoisen aikainen raskausdiabetes kuitenkin taustalla ja sf mitta huitelee jo yläkäyrien yläpuolella:whistle: Parin viikon päästä on eka nvlalääkäri ja eiköhän tuo siellä viimeistään selviä, en jaksanut soitella hoitajalle kun olo kuitenkin ihan hyvä ja mitään oireita ei ole. Lisärautaa oon syönyt heikkoon hemppaan (98) ja ehkäpä se auttaa muutaman viikon kuluessa, välillä hieman heikko olo ollut varmaan juuri tuosta hempasta johtuen.


Jensar kera asukin 25+4
 
ail
Täällä ei rinnuksista valu mitään eikä rinnat ole kasvaneetkaan.Pelkään ettei maitoa tulekkaan.Näin viime yönä unta että synnytin ja tyttö painoi 3514g.Minulla kun kaikki olleet alle tuon nii saa nähä olisiko enneuni että tästä viimosesta tulisi se isoin :)
Vaaveli on aika laiska liikkumaan mutta neuvolassa kun kävin niin ei terkka meinannu pystyä kuuntelemaan sydänääniä kun toinen kääntyi aina karkuun tai potki anturia.Terkka sanoikin että kolmen plussan arvoiset liikkeet.Enkö minä sitten vaan tunne kaikkia liikkeitä?Ensi torstaina on sokerirasitus kun viime raskaudessa oli se rd.Toivottavasti nyt ei olisi.Viimeksi jouduttiin ihan insuliineille kun arvot vaan nous ja nous.Minulla nyt sitten todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.Kaikenlaista on ollut tässä mutta jospa kohta helpottas.
Oikein ihanaa kesää kaikille ja tsemppiä jaksamiseen.Palkinto odottaa :)

ail ja saaga 23+2
 
Painosta mullakin sen verran, että plussaamisesta tullu +10kg:whistle: Mutta onneks neuvolatäti lohdutti että mulla se on ehkä enemmänki hormonaalista kun ennen menkkojaki saatto paino nousta useamman kilon. Ehtii sitten keväällä juosta lastenvaunujen ja koiran kanssa lenkkiä :D Nii ja miten mie saan lisäiltyä nuo synnytyssairaalat ja muut tonne alkuun? Vai tekeekö sen joku fiksumpi :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Pari viikkoa lomaa takana, ja nyt ehtii taas (töissä) koneelle ;) Zonde: ylläpitäjä päivittää sulle synnärin tuonne listalle, jos huomaa (kannattaa laittaa päivityspyyntöasiat punaisella niin ne huomaa).

Kiva kun tulee vielä uusia joukkoon, tervetuloa!

Mulla ei ole oikeen mielialanvaihteluita, tai sitten käsitän ne vain eri tavalla, mutta huolestumisjaksoja kyllä on. Varsinkin raha-asiat saattaa oikeen myllätä mahassa asti 2 päivää ja sitten hellittää. Tai kun tuo ulkoseinien maalaus on kesken, niin sekin tuntuu sellaiselta asialta niin kuin olisi koko lähisuku kuollut. Kamala, järjetön huoli pienemmistäkin asioista. Ja vaikka itse tiedostaa että ei nyt ihan maailmanlopu ole kuitenkaan tulossa niin ei se mieltä muuta. Onneksi välillä on toi aurinkoisiakin päiviä :)

Mä tein jo miehelle isyyspakkauksen, ja annoin sen, kun meillä oli 14.6 hääpäivä :) Tykkäsi paketista kovin. Laitoin sinne kaikkea hauskaakin, ja ohjeet siihen. Esim "vauvan äänenvaimenninsetti: Laita vauvalle tämä tutti suuhun. Jos ei toimi, aseta korvatulpat (itsellesi)". Siellä oli kylpylelua ja saippuakuplia ja isälle viski ja sikari, "i love daddy"-sukat, sisua (jos sisu meinaa loppua) jne kaikkea =) Oli otettu lahjasta! Ja paketissa oli myös autonhuolto-oppaan tapaan kirjoitettu hauska vauvanhoito-opas jossa on paljon oikeaa tietoakin. Eilenkin mies tuli kirjan kanssa makkariin ja halusi puhua muutamasta kohdasta :) Aivan ihana!

Nyt kun tän viikon jotenkin luovisi lomafiiliksellä töissä niin sitten taas jatkuu lomat 2 vk. Vika työpäivä on perjantai 14.9. Huomenna on taas neuvola ja siellä täytellään Kelan papruja :) Voi kun saisi sen uuden äippäpakkauksen, nykyinen on jotenkin niin ankean harmaa! Ja muuten olipa kiva ylläri kuulla että äippärahat lasketaan vuoden 2010 tulojen perusteella! Mulla oli sillon paaaaaljon suurempi palkka joten saattaa olla et äitiyspäiväraha on jopa nykyistä palkkaa suurempi :LOL:

Anime ja masuasukki 23+3
 
Viimeksi muokattu:
ail
Heips.Mulla alkoi vasemmalla puolella alaselässä parin minuutin välein tulemaan viiltävä kipu.Sitä on nyt jatkunut pari tuntia.En ole ihan varma mutta kolmannessa raskaudessani taisi olla samassa paikassa kipua ja ne oli virtsakiviä.Vai onko teillä kokemusta mitä nämä villot voisivat olla.Maha ei kovetu joten ei supistuksia varmaan.Sattuu vaan nii kamalasti ja lääkäriin en pääse ennen kuin mies tulee töistä.Snif.

ail ja saaga 23+2
 
Anime, mulla on sama tuo huolestuneisuusjuttu, varsinkin noista raha-asioista..
Ja mä saan ne yleensä paisuteltua ne ihan infernaalisiin mittoihin, karsea huoli ja murhe ja toivottomuus kestää 2-3 päivää ja sitten n. neljäntenä aamuna herään ja kaikki on taas ihan ok.. Outoa..
 
Deleted member 70007
Moikka, mitäs tuumatte saiskos liittyä tänne puolelle?
Minulla on siis sairaalassa pikkukeskonen - jonka olis pitänyt syntyä lokakuussa. Vai pitäskö mun mennä kesäkuun puolelle, mut järkeilin ettei koska tytön kehitys tulee olemaan suurinpiirtein samanlaista kun muiden vauvoilla täällä :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jennan unelma: Tottakai olet tervetullut tänne! Kovin on aikaisin pikkuinen syntynyt :( Miten hän nyt jakselee? Tuliko tyttö vai poika? Onnittelut uudesta perheenjäsenestä silti, vaikka varmasti mielellään olisit vielä hetken odotellut :heart:
 
Voi Jennan unelma, Lämpimät Onnittelut pienokaisen syntymän johdosta! :flower: Kosketti sinun vauvauutinen, itse tänään juuri viikoilla 24+1 ajattelin näin pienen syntymää.
Millä viikoilla hän syntyi ja paljonko on painoa?
Voimia ja tsemppiä koko perheelle tässä tilanteessa! :heart:
 
Deleted member 70007
Ei persus, ei se ollutkaan lokakuussa, vaan syyskuussa :ashamed: Ihanan hyvä äiti minäkin. Siirryn tonne syyskuisten kerhoon, vitsi, katsoin että täällä oli kyllä niin ihanat jutut että :heart: Mutta minkäs teet. Voi harmitus :(
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja IMN;26551147 Ainiin:
Brio Sing vaunukoppa[/B] myynnissä? :) Mieluiten semmoinen "tyttöjen värinen" tai neutraali ja vm. 2010 tai uudempi (eli siis kuomussa sellainen lippa). Ei oikein mistään tahdo löytyä./QUOTE]

Mä voin myydä :D Tosin on musta ja vm 2009 muistaakseni. Ihan hyvässä kunnossa. Mä hankin nyt Phil & Tedsit että saan molemmat kakarat tungettua samaan häkkyrään nimittäin.

Plaah, en jaksa raportoida muuta, vauveli hyörii ja potkii, ei muita oireita. Tässähän tää menee, leppoisasti.

kardemummma & uljas 23+1
 
Ohoh, tänään oli neuvola. Nyt on sitten hemoblobiini laskenut niin että aloitetaan rauta (112). Verenpaine oli noussut (121) mutta onhan tuo edelleen ok. Painokin oli yhtäkkiä pompsahtanut, sitä on nyt tullut koko ajalle yht. 7,1 kiloa. Ja sylkitestin tulokset tuli, ihme kyllä mullasekä miehellä on kohtalaisen paljon sitä jotain streptokokkibakteeria suussa.

Eli sinänsä ei hyvä käynti mutta vauvalla onneksi kaikki hyvin, siellä se ultrassa voimisteli :heart:

Ja voi hyvänen aika, huolestuin taas rahasta kun piti ostaa 15 euron rautapurkki :LOL: ei tässä ole mitään järkeä.

Löytyikö AIL syytä kivuille??
 
ail
Lekurissaeilen istuttu kaksi tuntia ja kaikki testit puhtaat.Epäili että selässä joku hermo puristuksissa ja määräsi fysioterapiaa.Onneksi ei ollut virtsakivet huh huh.Täällä sataa eikä kesäisestä ilmasta tietoakaan.Plääh ei mitään tekemistä tuon 3v kanssa kun hän ei halua enää sateessa tänään ulos kun eilen kastuttiin ja lahjakkaasti.

ail ja saaga 23+3
 
Tervetuloa mukaan Zonde! :) Minä päivitän etusivun listaa vielä 3 päivää! :) Eli tänne viestiketjuun kun laitat tiedot nimimerkki/ikä/monesko/synnäri(/sukupuolilupaus) (punaisella tms) niin kopioin ne etusivulle.

-Minki ja pikkusisko 25+5-
 
Hellou taas pitkästä aikaa!

Aluksi neuvolakuulumisia: Verenpaineet 134/70, hemppa noussu 130, pissa puhdas, vaapun sykkeet 150 ja liikkeet ++. Ekaa kertaa otettiin myös sf-mitta, joka oli 21,5. Painoa oli kolmessa viikossa kertynyt kilo per viikko (!!!), kokonaisuudessaan vähän vajaa viisi kiloa raskauden alusta. No, tästä se vissiin sitten lähtee..

Vielä olis yks kirjallinen palautettava homma ennen piiitkää lomaa. Mistäs löytyis motivaatio sen tekoon? Ei kait se auta ku alkaa vääntään.

Vaapsukka liikkuu paljon ja hikkakin on tuntunut jo kerran pari. Tänään kuunneltiin tulevan kummitädin antamaa lasten cd-levyä mun vanhoilla suosikeilla (mm. Röllin lauluja - ah niin ihanan nostalgista! :D) ja typsy vissiin tykkäs, kun alko heti tanssahtelemaan. Ei siinä, mullaki oli todella hauskaa. Mutta vissiin ne tässä vaiheessa alkaa jo paljonki kuulemaan ääniä ulkomaailmasta :) Ja muutenki olemaan uteliaita ja vastaamaan mahan kosketukseen ja tökkimiseen yms.

Aina välillä herään tosiaan siihen, että helskutti, mehän ollaan jo aika pitkällä! Ihanaa kesää kaikille, masut kasvakoon ja kantakaamme niitä ylpeinä! :D

Kata ja Punkero 25+4
 
Terve kaikille! Täällä mennään viikolla 25+4 ja oon varmaan maailman huonoin odottaja kun sanon, että mua jo ahdistaa tää maha... Siis en ole muutenkaan mikään laiheliini, joten tää valtava (se on oikeasti iso!) maha on kyllä kömpelö. Tuntuu, että vatsa ratkeaa. Ja eihän tässä ole kuin vielä viimeinen kolmannes pian jäljellä ;) Onko kellään muulla mitään samansuuntaisia tuntemuksia vai olenko ainoa, joka ei kuulu niihin naisiin, jotka rakastavat olla raskaana? Mä vaan odotan, että saan pyöräytettyä tämän naperon ulos ja pääsen tästä pullaolosta eroon. Ääh, toivottu ja suunniteltu lapsihan tämä on, mutta voi kun tää raskausaika ei olis niin raskas...
 
Vauvan liikkeet/hikka: Minäkin olen tuntenut hikan jo muutaman kerran!!:heart: Ja olen myös huomannut että vauveli kuulee ulkopuolelta ääniä, reagoi kovin esim. esikoisen puheeseen tai itkuun yms. Musiikki saa vauvan liikkeet voimistumaan ja esim. yöllä asennon vaihdokset saattavat herättää vauvan ja sitten alkaakin kauhea liikehdintä kunnes rauhoittuu. Joskus aamuyöntunteina tunnen syyllisyyttä kun vauva pitää hereillä potkuillaan ja mönkimisellään kun itse haluaisi vaan nukkua ja väsymys on muutenkin vallannut kropan ja mielen. Onneksi kohta alkaa loma, se tulee kyllä tarpeeseen!

Jensar kera asukin 25+6
 
Viimeksi muokattu:
Verkar: Et ole ainoa... Ennen raskautta olin hieman ylipainoinen ja sain laihdutettua itseni lähes normaali painon puolelle kunnes tulin raskaaksi. Tämä on erittäin haluttu ja odotettu lapsi, mutta vähän ahdistaa kun mahan takia en pysty liikkumaan kuten ennen. Oikein odotan jo sitä aikaa kun pääsee ryhmäliikuntatunneille ja lenkkipoluille hikoilemaan.

Tänään poksuu 23+0 :heart:
Vointi on mitä mainioin ja pikkuinen myllertää masussa. Vähän meinaa stressiä olla kun muutto on aivan lähiaikoina, mutta eiköhän se tästä. Stressin takia mulle on vaan puhjennut ikävä ihottuma, mutta toivottavasti se menee pian ohi.
 
Verkar täältä löytyy kohtalotoveri! Olenkin jo ristinyt itseni valaaksi, näin kesäaikaan erityisesti rantavalas-nimitys on mieleinen :D Itse olin hoikka ennen raskautta, ja neukkakortin mukaan raskauden alusta tullut 4kg lisää, mutta se raskauden alkupaino siinä kortissa on 3kg enemmän kuin tiedän mitä normaali-tilassa painaisin, joten olen ynnäillyt siihen 7kg:n. Ja mulla ei ikinään ole ollut isoa mahaa, joka ahdistaisi ja vaikeuttaisi hengitystä ja liikkumista ja voin kertoa, että nyt ahdistaa! :S En ymmärrä miten jotkut hehkuttaa ihanaa oloa ja auvoa raskaudessa, kun itse puuskuttaa menemään kuitenkin kohtuullisen pienen pötsin kanssa, sf-mitta oli neuvolassa 18cm, normikäyrillä. Haluan vain pykältää pienen ulos ja saada entiset vaatteeni takaisin! :D
 

Yhteistyössä