Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

no4
Ensimmäinen Lääkärineuvola siis nyt takana. Kaikki on ihan kunnossa. Eli lena-, ensin menin terkkarin huoneeseen, siellä katottiin verikokeiden tulokset ja terkka laittoi ne äitiyskorttiin ylös. Samoin katsottiin seuraava aika terkkarille. Juteltiin kuulumiset ja sit siitä lääkärille. Lääkäri kans kyseli vointia ja kuulumisia ja kyseli edellisistä raskauksista ja synnytyksistä. Kertoi, että viikolla 32 laittaa mut sit synnytystapa-arviointiin edellisten synnytysten takia. Sit se teki sisätutkimuksen. Kuunteli sydänäänet doblerilla, lääkäri kuulemma kuuli ne äänet, mutta minä ja opiskelija ei kuultu, joten katsottiin vielä ultralla ja siellähän se hilla jumppaili<3! Kaikki oli siis hyvin ja sydämen syke näkyi hyvin!!
Ensi viikolla sitten varhaisraskauden ultra. Sitä odotellessa.

muhville iso hali ja tsemppiä torstaille!

Odeccalle tervetuloa joukkoon!

no4 ja hilla 11+6
 
Terkkuja Thaimaasta! :wave:

Lauantaiaamuna tultiin mutta rouva on ollu niin huonovointinen ja väsyny ettei oo jaksanu konetta ees aukastakkaan... :x

Hirveästi tullut juttuja sillä välin, kaikkea en millään jaksanut lukea, anteeksi!

Ensiksi pahoittelut kaikille pienokaisen menettäneille ja epätietoisuudessa eläville! :hug:

Lämmin tervetulotoivotus uusille lokamassuille!

Pahaolo on 24/7,oksentaa saa useamman kerran päivässä, väsymys on ihan hirveää ja sitä ei tietty helpota tuo jetlag. En tiiä mistä sais energiaa sen verran että sais nuo matkajutut purettua ja pyykit pestyä (ei oo mikään pieni määrä!!), koti on jo menny kamalaan kuntoon ku tuntuu ettei kukaan mukaan näytä jälkiään korjaavan..
Muutaman kerran lomalla kauhukseni huomasin verta pöksyissä ja siinä samalla oli myös pari oireetonta päivääkin, joten voitte kuvitella kuinka varma sitä oli taas että kesken taitaa mennä...mutta niin sitä oireet taas tuli "mukavasti" arkeen mukaan mutta kyllä sitä vähän jännittää onko kaikki kuitenkin ok?

Perjantaina ois eka neuvola, taas täytellään kaiken maailman lappusia..plääh ja se mun kauhistus vaaka!

Muut lapsoset ovat vauvan syntymän aikoihin 17v, 13v, 5v ja melkein 2v. Isoin on jo siinä vaiheessa autokoulussa, hui!

Crocus ja pieni 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa!

Onko meidän joukoissa sellaisia keneltä otettu alkuraskaudessa papa koe? Mulle soitettiin juuri, että huomenna ois aika ( olin perunut edellisen vuositarkastus kutsun, kun aika olisi ollut yhtäaikaa neuvolan kanssa..) Olen siis polilla käynyt kontrolleissa, koska muutoksia oli parhaillaan 3 tasoa toissa vuonna..

Jotenkin ahdistaa mennä koko papaan, jos sieltä sit verta tulee niin, enhän minä hermoheikko kestä.. Sairaanhoitaja kyllä oli kysynyt lääkäriltä onko se ok ja heidän mukaan on..No mitäs sitten tehdään jos siellä onkin taas muutoksia, äh, meni fiilikset...

Ens viikolla 1. lääkärineuvola, sitä odotan jo kovastikkin!

pakkastyttö ja murupapunen oisko se nyt sit vaikka 9 + 3
 
Minulta kysyttiin eka neuvolakäynnillä että oonko käyny papa-kokeessa. Käsittääkseni olisin siihen joutunut mutta kun syksyllä olin siinä käynyt eikä ollu muutoksia niin ei sit tarvinnu mennä.
 
Täällä taas kauheen huono olo ollut koko päivän eikä ruoka maistu :| onneksi äsken sain syötyä vähän karjalanpaistia ja jopa pysyi sisällä! Menkkamainen jomotus jatkuu ja vatsa on välillä TODELLA kipeä. En sit tiiä johtuuko ummetuksesta vai kohdun kasvamisesta... inhottaa tämä jatkuvissa kivuissa oleminen.
Saapa nähdä miten työt alkaa sujumaan ens viikolla. Nyt oon jo toista viikkoa lomalla. Varmaan paljastun työkavereille ku tämän tästä pitää käydä yrjöömässä ja kahvia en enää juo.

Lena ja Onni 8+5
 
Täällä taas, muutama paremman olonen päivä on ollu jo välissä, viikonloppu meni oksentaessa ja tänäänkin on ollu kamala närästys. Ei kun nythän on vasta tiistai, eli maanantai meni kivasti =D Sais jo tää oksentelu kyllä loppua, ei paljoa voi muuta tehä huonona päivänä ku syödä jotain pullaa, oksentaa, ja maata. Koko viikonlopun joko nukuin tai makasin sohvalla. En ees ulos jaksanu mennä vaikka ois ollu niin nätti sää.

Hei mites te nukutte? Mä kun nukun aika usein vatsallaan, ja ainakaan vielä ei oo maha tiellä. Ja vaikka sit yrittäisinkin nukkua jotenkin muuten päin, niin monesti herään kuitenkin mahallani. Kaipa tän sitten alitajuisesti lopettaa kun on sen aika?

Voi ku huolettaa toi tuleva rahan meno sitten kun kaikki hankinnat konkretisoituu, vaunut, pinnasängyt, vaatteet, vaipat... Noh, onneks paljon saa kirppiksiltä.

Mä katoin muuten jostain ne kielletyt makeutusaineet, ja ne alko SY ja SA, josta tein itelleni muistisäännön että Synsam - pitää välttää :D

Anime ja 10+2 tai viikon vähemmän.
 
IMN
Pikakuulumiset.

Papakoe otetaan mun käsittääkseni aina alkuraskaudessa, jos edellisestä on vuosi tai yli. Synnytyksen jälkitarkastuksessa sitten viimeistään jokatapauksessa. Itselläni otetaan siksi että on ollut pariin otteeseen luokka 2. Viimeraskaudessa taidettiin ottaa useampaankin kertaan useiden emätintulehdusten takia.

Viime yönä heräsin kylkeä kääntäessä hirveään vihlaisuus kyljessä munuaisten kohdalla ja vihlonta on jatkunut koko päivän. Aamulla en pystynyt edes sängystä nousemaan ottamatta jostakin tukea. Kai se huomenna täytyy mennä käymään lääkärissä jos vielä jatkuu.
Loppuviikon oonkin saikulla tän pahoinvoinnin takia ja arvaan jo nyt että turha haaveilla yhdenkään kurssin läpäisemisestä tällä jaksolla.. Nuorisoasteen koulutuksessa kun opettajat eivät todellakaan katso hyvällä jos joku hankkiutuu raskaaksi, eikä korvaavia tehtäviä sovi edes kysyä. Eli hyvällä tuurilla valmistun 2010 aloittaneena keväällä 2015 :D Noh.. Jospa sitä äippäloman jälkeen pääsisi aikuiskoulutukseen niin sujuisi kaikki vähän jouhevammin ja hyväksilukujen avulla valmistuisikin nopeammin. Stressaa tuo koulu nyt kyllä aivan liikaa :/

IMN & Tuutikki 10+2
 
Pakkastyttö Olen ollut useamman vuoden kontrollissa papasta. Mulle on tehty sähkösilmukkahoito eli viety pala kun oli kohdunkaulansyövän esiaste. Edellis vuonna multa otettiin raskauden alkuvaiheessa papa. Muistaisin että pikkusen vuosi.
Raskaus aikana papa ei vääristy. Tuota jäin ihmettelemään että joltain otetaan jälkitarkastukseessa :O, silloin se voi antaa vääristyneen tuloksen. Olin viime vuonna myös kontrollissa 4kk lapsen syntymän jälkeen ja kun imetin niin mun piti pari viikkoa käyttä ennen kontrolliin menoa niin jotain voidetta jotta ei antaisi vääristynyttä papa tulosta.

Mulla on edelleen ällö olo. Tämä päivä on menny nukkuessa, sais kyllä alkaa olo kohentumaan. Olis sen verran paljon hommia mitä tarvis tehdä ja nyt on kaikki jäissä kun ei yksin kertasesti jaksa väsymyksen ja oksetuksen vuoksi.
Päänsärkyä on myös aika kiitettävästi, särkylääkettä en ole silti ottanut ja viimeseen asti koitan välttää.

Ultra on huhtikuussa joten vielä on odottamista.

Tervetuloa kaikille uusille =)!!

Calumet + toivo 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Np-ultrassa käyty ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin! Laskettu aika aikaistui päivällä ja on 3.10.2012. Tiedä sitten miksi muuttivat.

Täällä on paha olo ja jatkuva väsymys väistynyt, tilalle tullut kauhea tissikipu. Todella raskaat ja arat rinnat, ei kiva. Kahvikin alkaa pikkuhiljaa taas maistumaan, nyt pystyy jo puolikkaan kupin päivässä juomaan.

Tanyaz & Mini 11+6
 
Papasta: Multa otettiin toisen lapsen odotusaikana alkumetreillä. Sen verran muistan et kahdenlaisia näytteitä ottaisiin(tai kahdella eri tavalla tai kahdesta eri kohdasta), mutta raskausaikana vain toinen niistä otetaan. Näin ymmärtääkseni minullekin tehtiin tuolloin ja varsin turvalliseksi oloni jäi sen suhteen.

Tänään koitti sitten vihdoin np-ultra. Ensimmäinen yllätys oli suuri, kun ei tarvinnut riisua housuja, vaan ultraus suoritettiin masun päältä :eek: Asumme pienessä kunnassa, joka kustantaa ultran yksityiselle puolelle isompaan naapurikuntaan. Oli siis aika hyvät laitteet siellä.... Kaikki oli niinkuin pitikin, yksi sikiö löydettiin ja kaikki riskilukemat ja arvot olivat kuulema pienintä mahdollista sorttia :heart: Siellä se vilkutti kädellään meille :heart: Olen ollut koko tämän päivän todella onnellinen ajatuksesta, että meille on kasvamassa terve vauva!!! Toki ymmärrän, että matka on pitkä, mutta ei koko matkaa voi pelätä. Tässä vaiheessa poikkeavuudelle on enää pienet todennäköisyydet. Ultran mukaan tänään olis rv 12+3, joten ei muutettu laskettua aikaa. On niin lähellä.

nalle_puh rv 12+0
 
Keksimpäs tänään mistä se mun kahden päivän oksennus/pahaolo johtui! Eipä ollutkaan ruokamyrkytys, vaan sivuvaikutus Panacodista, jota sain hammassärkyyn! Ennenkuin se oksetus iski olin kahtena iltana ottanut panacodin, eilen otin taas ja tänä aamuna oli taas ihan järkyttävän huono olo! Se kodeiini ei nyt ilmeisesti toimi mulla, joten yritetään tulla toimeen parasetamolilla niin kauan että pääsen korjaamaan tuon hampaan lopullisesti!

Papasta, mulla ei raskauden aikana sitä otettu, ei edes puhuttu vaikka edellisestä kerrasta oli useampi vuosi. Jälkitarkastuksessa se otettiin, eikä se lääkäri ainakaan sanonut että tulos jotenkin vääristyisi...

Venäytin tänään oikean ranteeni, voihan peeveli! :/ Tuon täystuhon kanssa kun ei oikein oo tilaisuuksia varoa ja lepuuttaa.. Onneksi oli sairaanhoitaja kotona, ja sidetarpeita niin mies tekaisi ranteeseen tukisiteen, vähän se auttaa, mutta ei parane silti väännellä rannetta...

Anime minä nukun kans paljon mahallaan! Edellisessä raskaudessa nukuin tosi pitkälle peittoviritelmän kanssa toinen jalka koukussa :D Loppuraskaudessa sitten kyljellään/puoliksi mahallaan peittomakkara jalkojen välissä. Se peitto oli (ja tulee olemaan) ihan ykkönen niiden liitoskipujen kanssa!

-Minki ja pikkusisko (haluan sen projektinimen jo!!) 11+4-
 
IMN
Papasta vielä Itse en imettänyt ja jälkitarkastus tehtiin n. 2kk synnytyksen jälkeen, eikä kyllä ainakaan puhuttu mitään tuloksen väärentymisestä. Ja kun laskeskelee niin alkuraskaudessa papa otettiin tammikuussa 2009 ja jälkitarkastus oli marraskuussa 2009, eli aikalailla vuosi väliä.

Tämä munuaisseudun kipuilu jatkuu edelleen. Kauheaa vihlontaa välillä noin varttitunnin ajan ja sitten loppuu kuin seinään. Ja silloin kun vihloo niin kipu on aivan kauheaa, pitää koko ajan puristaa selkä-kylki-maha-aluetta että pystyy pystyssä olemaan. Tietääkö joku onko munuaisvaivat jotenkin todennäköisempiä raskausaikana vai mistäköhän voisi johtua näin yhtäkkiä? Jotenkin tuntuu että viime raskaudessa oli samanlaista kipuilua jossakin, mutta en muista missä :D Ja jostakin syystä silloinkin munuaiset ultrattiin kun olin osastolla seurannassa. Meni vaan vähän ohi mitä kaikkea "vikaa" seurannassa löydettiin kun ei itse tarvinnut lääkityksistäkään huolehtia..
 
Hepsan :)

Täällä kans heti ekassa neuvolassa kysyttiin että oonko käyny papassa, mut ei tarvinu kans mennä ku olin syksyllä käyny.

Nukkumisesta: Itte oon aina tottunu nukkuun mahallaan. Nyt onneks ei vielä vaikeuksia, mutta välillä tuntuu oudolta ku meen vatsalleni. Sillee kiristää, vai miten sen ny kuvailis :D Sit toinen miten tykkään nukkua on vasemmalla kyljellään tai sillee puoliks mahallaan.

Nt-ultraan vielä 13 päivää.. :/ Haluisin jo nähdä pikkusen. Eilen olin neuvolassa kuuntelemassa sykkeitä ja kyllähän ne loppuviimein sieltä löyty, mutta sano nlatäti että aika takana on pikkune. Ja pyörii ku ei meinannu millään saada sykkeitä näkyviin. Mutta kyllä sitten lopuks näkyi 160krt/min. Oli nii ihanaa taas kuulla että kaikki hyvin.

Näin viime yönä unta, että mulle tuli kaksostytöt :D Hassua siinä oli vaan se et en edes tienny et odotan kaksosia ja en edes tajunnu että mulla kaks vauvaa, ku jotenki olin nii pökkyrässä ja se toinen vauva synty jonku 2 päivää sen toisen jälkeen :D:D ja mut oli sen aikaa pidetty jotenki sekasena, etten tajunnu koko tilannetta :D Kyllä oli hassu uni. Mutta jotenki niiii ihana. Tunnen oikein vieläkin kuinka pitelin toista vauvaa sylissäni, se oli niin pieni..

Janzku & pikkune 11+4
 
IMN: Kuvailemasi kipu kuulostaa pitkälti samanlaiselta mikä mulla alkoi viikonloppuna:O Mulla oli edellisessäkin raskaudessa samantyyppistä mutta vasta ihan loppumetreillä ja synnytyksen jälkeen kipu vaan yltyi ja tulehdusarvot olivat aika koholla. Tuo ei ikinä selvinnyt, mietin vaan voisikohan syynä olla ruoansulatuksen hidastumisen aiheuttamat "tukokset" suolenmutkissa ja ilmavaivat, itselläni ainakin kipu yltyy kun vetää henkeä sisään ja helpottuu kun päästää ilmat ulos. Nukkuessa kylkiasennot ei onnistu tuon takia ja välillä joutuu asentoa todella hakemaan jotta pystyy edes hengittämään. Mulla on kyllä hieman ummetusta joten ajattelin myös kokeilla syödä luumua tms, jotta saisi kaikki ulos ja näkisi loppuuko tuo vaiva.

Jensar kera asukin 11+5
 
Meillä oli tänään eka neuvola, ihan perusjuttua mutta onneksi meillä on niin mukava toi neuvolatäti eli sama tuttu :) Listaan voi merkitä meille (arvio) lasketuksi 22.10 :) Jotenki siitä tuli niin paljon todellisempaa kun on jo laskettupäiväki! Nyt ultraa odotelessa,sain just sen soitettua ja se on 10.4 :)

Eli täällä hyvä fiilis ja ulkona ihana keväinen ilma! <3

-minä ja kirppu 9+2(?)-
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täältä ilmottautuis yks lisää joukkoonne!
Tiedot: -TSJ- 21v, LA 6.10, toinen, K-HKS

Oireista: Melko vähäistä, mutta väsymys on kyllä painanut ihan alusta asti. Voisin vaan nukkua aamusta iltaan... Alavatsakivut on myös muistuttanut mua raskaudesta ihan alusta asti. Usein ovatkin tosi kipeitä! Alussa oli kovia kylkikipuja, mutta onneks ne on jo hellittäny!

Kertomisesta: Oon kertonut yhdelle kaverille ja mun vanhemmille. Muille kerrotaan ehkä sitten np-ultran jälkeen jos siellä vielä on kaikki hyvin.

Ikäerosta: Meidän neiti tulee olemaan vauvan syntyessä 3v 2kk ja kauhulla jo ajattelen sitä aikaa tän uhmaikäsen ja vauvan kanssa, hui!

Mut ultrattiin tosiaan jo rv 5+2 päivystyksessä, kun mun oli pakko mennä sinne niiden karmeiden kipujen takia. Tollon havaittiin jo pieni syke sieltä. Ensimmäinen neuvola oli rv 8+5, jossa kuulin ensimmäistä kertaa pampulan sykkeen (ultrassa siis vaan nähtiin). Seuraavat ajat olis ens maanantain neuvolalääkäri ja tiistain np-ultra. Innolla odotan =)

Papasta: Multa ei oo sitä koskaan otettu! Aina onnistunut sen jotenkin välttämään... Pelkään sitä ihan hulluna, mutta mun parhaaksihan se vaan olisi :headwall: Noh, jälkitarkastuksessa olin innoissani, että se tullaan vihdoin ottamaan, mutta mulla oli just tolloin menkat, joten silloinkin se jäi. Nyt aion jälkitarkastuksessa sen otattaa! Vaihdan vaikka aikaa, jos sillon menkat tai jotain muuta... Täällä siis ei oteta papaa raskauden aikana ollenkaan kuulemma just sen tulosten vääristymisen takia.

Nukkumisesta vielä sen verran, etten osaa nukkua muuten kun mahallani... Viime raskaudessa nukuin sitten jotenkin puoliks kyljelleen ja puoliks mahalleen ja apuna oli sellanen pitkula tyyny. Tässä raskaudessa on ehdottomasti myös unikaverina =)

-TSJ- & Pampula 11+4
 
Kukkuuu!

Papa koe onnellisesti ohi, toistaiseksi ei mitään vuotoja ja he kyllä rauhoittelivat minua, että kaikki ok ja koe ei häiritse pikku yksiössä olevaa :)

Jännitin tosni niiiin paljon, että nyt voisin painua nukkumaan.. zzzZZZzzz...
 
Onnea ihanista np-ultrauutisista kaikille asianosaisille! :heart:
Meillä se on vielä kaukana eessäpäin!

Mulla ois eka neuvola perjantaina. Ukkokulta meinas tulla mukaan mitä ei oo tapahtunu vuosiin! Melkonen ylläri mulle :)

Mää näin kans viikko sitten sellaista unta että mää ootinkin kaksosia; toinen oli tyttö ja toinen poika. Mies vaan tuumas että älä aiheuta sydäriä hälle :) Se oli pelännyt ennen ekaa ultraa että meille tulee kaks ku mää voin niin pahoin alusta saakka. Samaa olin itekki miettiny..

Papasta: Mää kävin joukkoseulassa loppuvuodesta joten se asia on kunnossa, muutenkin hoidan asiat niin että kerran vuodessa siinä käyn. Yhen kerran se on säikäyttänyt tuloksellaan mutta gyneni sanoi silloin että synnytys vielä on vääristänyt sitä (otettiin vuosi synnytyksen jälkeen) ja 3kk:n päästä tulos oli jo 0.

Mulla on tänään ollu pitkästä aikaa parempi olo, ei oo tarttenu oksentaa ollenkaa! Tosin voi olla että pitkään nukutuilla yöunilla on osansa tässä olossa ku herättiin kympiltä vasta kahen nuorimman kans. :D Toivotaan että olo paranis tästä eteenpäin...tietty mulla kävi jo mielessä kaikenlaisia kauhukuviaki mutta ei nuo oireet kokonaan oo pois päinvastoin rennietä menee ihan kiitettävästi ku närästää niin kamalasti! :x

Nukkumisesta: Mää nukun sillain kylkimaha-asennossa. Eli jossain vaiheessa tyyny sinne jalan alle löytää tiensä. Mää kärsin ei-raskaanaki ollessa levottomista jaloista ja voi hyvänen aika mitä ne on jo nyt! Huoh! Ei auta tuo jokailtainen magnesiumnappikaan yhtään..:headwall:

Ei muutako töihin takas...

Crocus ja pieni 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrakuulumisista !!!!

Neuvolalääkäri takana ja leijuin koko eilisen päivän kun sain vihdoin kuulla ne ihanat sydämenlyönnit! Kaikki olii hyvin ja sunnuntain nt-ultraa odotellessa...IIK! Ihan hyvillä mielin sinne oon menossa mutta koskaanhan ei tiedä..

KAHVI tekee huonon olon joten sitä ei voi juoda kuin kupillisen päivässä..

Täällä väsyttää ihan hirveen paljon, valvottu pienen miehen kanssa koko viikko kun toisella on vesirokko!!!! Nyppyjä joka puolella, jopa korvissa ja silmissä-JA SE KUTINA!!! Toivotaan että alkaa helpottaa, tänää ensimmäinen päivä kun ei ollut kovaa kuumetta. Johan se 3 pv huiteli 40 asteessa :(

Nyt siis nukkumaan että sais edes tovin nukuttua..

Taatu&Hippunen 11+2 :heart:
 
Aletaankin kohta olla jo joukolla voiton puolella, moni on np-ultrassa käyny ja muutamalla tais olla ens viikolla? Niinku mullakin, tasan viikko ekaan ultraan ja oon laskenu siihen hartaasti päiviä! :heart: Huomennakin poksuu jo 11+0! Mihin ihmeeseen tää aika häviää? Vasta istuin pöntöllä kädet täristen raskaustestin kanssa ihan vaan tuijottaakseen sitä positiivista tulosta ja ens viikolla jo eka ultra! On tää hurjaa :)
 

Yhteistyössä