Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Nyt on taas lista ajantasalla! :) Tervetuloa remmiin kusma ja -Kärpässieni-! :)

Kusma laitatko vielä tietojasi, niin lisään listalle, nimimerkkisi laitoin jo LA:n kohdalle :)

Jensar aika omituista tosiaan tuo, että ultra ja verinäyte pitää ottaa just tuossa järjestyksessä ja niin lähekkäin toisiaan.. Meillä on ohjeena että verikokeet rv 10 ja np-ultra oliko se nyt rv 11+0 - 12(3?)+6...

En taas muista puoliakaan mitä oli tarkoitus kirjoitella, kun pitää samalla pitää silmällä tuota täystuhoa :D

-Minki ja pikkusisko rv 12+3-
 
Jensar Ihmettelen kyllä että mitä ne oikein on siellä sulle höpöttäneet :O. Meillä täällä se meneen niin että kun lähete ultraan lähtee sairaalaan niin samalla menee ilmoitus haluaako äiti veriseulaan.
Jos haluaa niin sairaala lähettää äidille kijeen jossa tulee mukana tarrat ja tieto minä päivän äidin on seulassa käytävä.
Äiti soittaa labraan ja ilmoittaa mille päivälle täytyy labra-aika saada.
Labra lähettää verinäytteet sairaalaan jossa he tutkivat ne.
Mä kävin veriseulassa jo viime viikolla ja ultra on vasta kolmen viikon päästä. Ymmärtääkseni ideana on se että kun menen ultraan niin siellä jo tiedetään onko seulasta löytynyt jotain ja voidaan alkaa mietiä seuraavia toimen piteitä jos niihin on mahdollisesti aihetta.

Täällä on muuten sitten ollut väsy päivä, nukuin yön senn verran huonosti.

Kohta täytyy lähteä kokoukseen, ei millään jaksaisi. Niskatkin niin jumissa että pää on koko ajan kipeenä.

Hyvää viikkoa kuitenkin kaikille!!

Calumet
 
Tänään tuli kirje jossa oli aika np-ultraan ja samalla mulla on sitten lääkärinkin vast. otto heti perään, lääkärikin kattoo ultralla että kaikki on ok. Nyt tuli jotenkin paniikki, siis tänään tajusin että mullahan on tosiaan jo viikkoja yli 10...aika ultraan on 12.4 eli parin viikon päästä. Nyt vaan toivotaan parasta, yritän luottaa siihen että asiat on hyvin ja meille tulee vauva lokakuussa :) Niin joo, nyt jälleen kerran ultra-aika on silleen ettei mies pääse mukaan, yksin on mentävä eikä siinä muu nyt auta. Kyllä mä pärjään, se aulassa odottelu on kaikkein vaikein osuus.

Noh, eiköhän tämä tästä suttaannu ja aika kulu nopeesti. Tai no, kuluuhan se aika nopeesti kun on jotain sellasta tulossa mihin ei välttämättä niin innolla ole enää menossa. Tai olen menossa innolla mutta nyt mukana on pelkoa ja jännitystä normaalia enemmän joten jotenkin vaan toivon että voisin nukkua ja herätä reilun parin viikon päästä kädessä erittäin hyvät tulokset ultrasta :xmas:
 
Onks muilla käynny niin ihanasti et tällähetkellä fiilis on mitä mahtavin?Masu ja kohtu kasvaa,pikkusen ikkasuttaa kaikki vauva/rakkausjutut mut muuten on ihan hirveen hyvä olo/mieli!On pitäny ihan oikeesti kyttiä dopplerilla et onks se tyyppi viel siel matkas:)
nurmo ja tyyppi 12+2
 
Mäkin olen ihmetellyt, kun olen lueskellut täältä noita eroja seulonnoissa. Itsellä myös menee niin, että nyt perjantaina ensin ultraan ja siitä verikokeeseen. Googlaamalla löytyi huslabin ohjeet (miltäköhän vuodelta?) ja siellä sanotaan näin:

21*trisomian riskin laskemiseksi tarvitaan seuraavat tiedot. Ne kirjataan tarkasti verinäytteen mukana toimitettavaan lähetteeseen.
*-verinäytteen (seerumi) ottoajankohta ja myös sikiön pää*vartalomitta (CRL mm tulos) näyt*teenottohetkellä raskauden keston määrittämi*seksi, jos se on tiedossa.
-niskaturvotuksen tulos (NT millimetreinä) ja CRL mm tulos niskaturvotuksen tekohetkellä
*-tieto sikiöiden lukumäärästä
*-äidin henkilötunnus (iän laskemiseksi)
*-äidin paino näytteenottohetkellä
*-viimeisten kuukautisten alkamispäivämäärä*
-tutkimuksen vastausosoite on merkittävä selvästi lähetteeseen, ellei se ole sama kuin tutkimuksen tilaaja.

Eli olisikohan siis vaan niin, että jos verikoe otetaan etukäteen eikä samana päivänä kun ultrataan, niin tuo raskauden kesto verikokeen näytteenottohetkellä lasketaan sitten vaan takautuvasti ultran tuloksesta.

Itsellä myös aika mahtavat päänsäryt alkaneet. Kipuun ei auta edes särkylääke, mutta eiköhän se tästä... Vatsan toiminnassakaan ei ole kehumista :D

Perjantain ultraa jännityksellä odotellessa :)

jomppis ja mato 11+3
 
Heipä taas kaikille pitkästä aikaa ja pahoittelut kaikille ikävän uutisen saaneille! :(

Itsellä ei tosiaan ennestään lapsia ole, joten gallupiin ei ole vastattavaa :D

Kevät se vaan alkaa pikkuhiljaa tulla ja virtaa sitä mukaa enempi,koirankin kanssa jaksaa jo pidempiä lenkkejä käydä :) Joko oireet alkaa tasoittua/niihin alkaa tottua/alkuraskauden oireet ovat häviämässä, koska olo alkaa olla parempi, ei ole enää koko aika nälkä, virtaa on tullut lisää ja massukaan ei enää pelkästään turvota vaan alkaa jo muistuttaa ihan oikeaa pientä kumpua :) Onko muilla tuntunut sellaista kuplintaa jo alavatsan kohdilla? En siis oleta että ne vielä lapsen liikkeitä viikoilla 11+4 olisi, mutta liekkö jotain suoliston liikkeitä, kun muljautuvat mahassa kasvavan kohdun tieltä? Se tuntuu kuin elohiiri olisi alamahassa aina välillä, hassu tunne :)

Aika monella on ultra-aika käsillä, toivotaan tällä viikolla ultraan menijöille onnea, itsellä on torstaina ennen puoltapäivää, iih!

Niin ja tuosta verinäytteen annosta ja seulasta, itse piti käydä antamassa jo rv 9 aikana ja se oli aika tarkkaa neuvolatädin mielestä, että pitää just sinä aikana käydä, niitä tuloksia sitten verrataan np-ultran löydöksiin, näin olen ymmärtänyt?
 
Minki eli 25 vee, ensimmäinen tulossa ja keskisuomen keskussairaala on synnytyspaikka. Tuo verikokeiden ja np-ultran tuloksien laskentatapa vaikuttaa pitkälle siihen milloin verikoe tulee käydä antamassa. Se vaihtelee kovinkin paljon. Meillä se piti käydä antamassa 2 viikkoa ennen ultraa. Täällä vaivaa väsymys, iskias ja päänsärky :( ja flunssakin vielä... Mukavaa päivää kaikille. Täytyy tästä lähteä töitä kohti :)

Kusma ja hattivatti 14+2
 
Piitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan. Kiirettä pitää ja iltaisin väsy ajaa nukkumaan niin aikaisin, ettei ehdi koneellekaan.

Nuo sikiöseulonnan verikokeet otetaan tosiaan HUSin alueella aina np-ultran jälkeen. Me mentiin suoraan ultrasta labraan ja tulokset tuli muutamassa päivässä.

Gallupiin vastailen minäkin. Esikoinen syntyi rv 39+1 ja mitat 3215g & 51cm. Synnytys käynnistyi supistuksilla, jotka oli heti säännöllisiä ja voimistuvia. Virallisten papereiden mukaan synnytyksen kesto taisi olla 7h, mutta oikeasti supisteli kunnolla kyllä sellaiset 11h. Jos kaikki menee hyvin, tälläkin seuraavallakin kertaa mennään toivottavasti ihan luomuna.

Pitääpä palailla töiden pariin.

Lumi & muru 13+1 (eilen unohtui poksuakin kun olin koko päivän työreissussa, eli POKS nyt päivän jälkijunassa ;) )
 
Tiistaita :)

Päänsärkyä täälläkin! Eilen piti sen takia lähteä töistäkin jo hiukan etupeltoon kun ei pystynyt tuijottamaan näyttöä enää hetkeäkään. Ei auttanut Padadol, eikä Panacod..illalla pidin jyväpussiakin otsalla. Kipu hellitti joskus yhdeksän jälkeen.

Eikä voi tosiaan hurrata tuolla mahan toiminnallakaan..

Little Precious; Olen miettinyt myös voisiko tosiaan liikeet jo tuntua, mutta taitaa olla vielä suolenmurinaa =) Sellaista elohiirimäistä kutittelua on kuitenkin havaittavissa. Eikä tässä montaa viikkoa tarvitse odotella kun ne oikeasti alkaa tuntumaan.

Meilläpäin veriseula otetaan heti niskapoimu-ultran jälkeen. Neuvolatäti on varannut ajan molempiin ja meillä nämä ovat siis viereisen kaupungin keskussairaalassa. Sieltä näyte lähetetään Helsinkiin tutkittavaksi ja tuloksia ei erikseen ilmoiteta ellei niissä ole jotain poikkeavaa, jolloin otetaan yhteyttä parin viikon sisällä.

Oheisesta linkistä voi käydä lukemassa enemmän tästä yhdistelmäseulasta, jolla kartoitetaan mahdollisia kehityspoikkeamia. Verikoe ja ultra voivat tosiaan olla eri aikaan, mutta lopullinen tulos saadaan vasta kun nämä molemmat tulokset yhdistetään.

Varhaisraskauden yhdistelmäseulonta

Eilisellä neuvolakäynnillä kuunneltiin jo pikkukakkosen pontevat sydänäänet. Syke oli luokkaa 140-150. Tämä vahvisti minun olettamusta siitä että poika olisi tulossa =) Neitillä syke oli koko ajan paljon korkeampi..tai sitten tämä olisi astetta rauhallisempi tapaus, mikä olisi kyllä ihan tervetullutta :LOL:

Paino oli noussut maltilliset 350 g/vko. Hemppari oli 115, mutta ei vielä aloiteta rautalääkitystä kun ei ole suositeltavaa ensimmäisellä kolmanneksella. Sitäpaitsi lukemat on melko normaalit minulle. Pissa oli neg ja verenpaineet 123/71.

Nyt en tiedä miten tämä nyt menee kun neukkatäti laittoi miulle eilen kuitenkin päiviksi 13+0 neuvolakorttiin vaikka LA siirrettiin 5 päivää eteepäin niskapoimu-ultrassa. Säilyykö tää alkuperäinen viikkojen laskentatapa kuitenkin??? Tietääkö kukaan???

LumiLinnea ja pikkukakkonen 12+4 tai 13+1 (?)
 
Hepskukkuuuu Kaikki :flower:

Terveiset ekasta neuvolalääkärikäynniltä! Terkkarin kanssa ensin normijutut ja hän sanoi että sydänääniä ei kuunnella, minä jo melkein itkua väänsin, että pitää edes yrittää..Lääkäri oli TODELLA kiva nainen, laittoi heti lähetteen pelkopolille ( valoitin hieman ensimmäistä synnytystäni ) ja teki normi tutkimuksen. Totesi, että kohtu vastaa hyvin 10 viikkoa ja sanoi,kohtu oli taakseppäin ja oiekalle puolelle kallellaan, mutta ilman muuta voidaan yrittää kuunnella sydänääniä, kun olen sen verran "hoikka" ( hah hah, normipainoinen ).. Kappas vaan, tasaista ääntä ei saatu kuulemaan, mutta sykeluvut löytyi moneen otteeseen ja murupapunen POTKI siellä, lääkäriä nauratti et juuri kun syke luvut tuli, saatiin potkut mikkiin :) Lääkäri totesi, että hän on tosi eloisa :)

Olotiloista muuten aika kohtuu olo, mutta nyt ollut päänsärkyä ja väsyä.. Rinnatkaan ei ole enää niiiin kivikova-arat ja hormooninäpyt alkavat pikkuhiljaa kuivumaan ( selässä, rinnassa ja kasvoilla ) ja enää ei edo koko ajan. Josko kohta tulisi se "kaikkivoipa mahti hyvä olo ja eteerinen katse ja ihana odotusaika" ..

NP-ultra on vasta 11.4, tuntuu, että siihen on ikuisuus... Mietimme miehen kanssa, joko esikoiselle uskaltaisi kertoa salaisuuden, että ehkä siellä äitin masussa onkin vauva, että juuri 11.4 saamme tietää onko se totta... Neiti esikoinen on ollut jo huolissaan kun äiti on niin väsy ja kipeä ( KIREÄ ) koko ajan.. Neiti eilenkin sanoi, voi kunpa saisin ihan oman siskon tai veljen...:heart:

Auringonpaistetta kaikkien päivään :wave:

pakkastyttö ja murupapunen 10+4

P.S CALUMET, onko sulla se ultra silloin 11.4 myöskin? hauskaa, kun meillä on niin lähekkäin kaikki :)
 
LumiLinnea Joo en minäkään oikein usko, että ihan liikkeet vielä tuntisin, vielä kun esikoinen on :) Mutta ei siihen kauaa mene!

Heh, näin viime yönä unta että ultrassa todettiin mun odottavan nelosia, kaks poikaa ja kaks tyttöä :D Kyllä nyt rupes vähän torstai jo jännittämään :LOL: Ja mikäjännittää vielä enemmän, että todennäköisesti joudun menemään sinne yksin, kun isä ei pääsekään :( Alkoi ihan pelottamaan kun ei olekaan ketään kenen kädestä pitää kiinni..

Onko miten moni muu käynyt np-ultrassa yksin?

Little Precious 11+5
 
meillä oli viimeviikolla se np-ulrta mutta saatiin uus aika tälleviikolle ku pikkunen ei vastannu vielä viikoja eli torstaina uudestaa ja samalla otetaa verikokeet

aiemat synnytykset: kesto18h alkoi kovilla poltoilla ja supistuksilla rv40+5 epiduraalin sain 2kertaa ja ilokaasua kokeilin josta tuli van huono olo.ponistusvaihe 30min poikasyntyi 40+6 pituus 55cm 4460g tuli poijan koko kaikille yllätyksenä mutta normaalisti alakautta parilla naarmulla selvitiin.voimat oli aivan loppu koko ruljansista en ollu päivän aikana syöny yhtään mitään ja eväitä synnytykseen ei muistettu otaa.
toiovtavasti nyt tässä seuraavassa raskaudessa pääsisin siihe koko arvioon ku sf-,mitta meni esikoisessa koko raskauden yläkäyrillä ja viimesessä lääkärineuvolassa arviio oli 3200g ja se tehtii viikko ennen synytystä muuten raskaus aika oli ihanaa vaikka kesä ison mahan kaa oli tuskaa nyt ei onneks niin isomaha edessä kesällä ni saa vähän nauttiakkin :) painoa mulle on nyt tullu 2kg ja maha pulahtanu saa nähä kauvan vielä salassa voi pitää muutama kaveri tietää jo..
 
Hei IMN!

Jos sulla on esittää Kelalle sairauslomatodistus, et menetä opintotukea. Kyllä opiskelijakin saa sairastaa. Kelassa tai koulussa tietävät kertoa tarkemmin.

Hyvää kevättä ja raskauden jatkoa!

Kikherne rv 11
 
Viimeksi muokattu:
Little Precious; Mie käin yksin kun en saanut muuta kuin aamuajan ja mies on töissä noin 90 kilometrin päässä keskussairaalasta.

Muutoinkin tää toisen odotus menee löysin rantein ensimmäiseen verrattuna. Tuolloin mies oli useammallakin alkuraskauden käynnillä mukana neuvolassa ja sitä suositeltiinkin. Nyt ensikäynnillä (jolla kävin myöskin yksin) ilmoitettiin että kunhan nyt ehtisi tulla noin 20 raskausviikon tietämillä, tuolloin olisi miestä koskevaa asiaakin :) Rakenneultra on myös sellainen, että sinne tulee sitten mukaan kun on jotain konkreettista nähtävääkin.

Miulla on vielä niin pieni maha ettei neukkatäti käynyt vielä edes ottamaan sf-mittaa. Ei kyllä haittaa, aina helpompi olla kun ei ole maha tiellä. Helpottaa tuota hevosharrastustakin.
 
Heippa!

En voi osalistua synnytysgallupeihin sillä odotan esikoista ja olen pihalla kuin lumiukko :)

Little Precious: joo, mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia! Muutaman kerran olen ihmetellyt että mikäs ihmeen elohiiri tai kutitusfiilis nyt tuli, jostain tuolta masusta, mutta aika pinnasta tuntuisi tulevan. Vähän vasemmalta puolelta :) Jotain outoa siellä välillä tapahtuu.

Noista nelosista joku mainitsi, niin minä tunnen erään naisen, joka oli ihan luomuna saanut neloset! Aika hurjaa, 3 poikaa ja 1 tyttö. Ja oli vielä vahinkoraskaus!!! Mutta lapset syntyivät (etuajassa) terveinä ja myöhemmin hankkivat vielä viidennenkin. Kaikkea sitä sattuu, on varmasti ollut naisella rankat vuodet!

Viime viikolla oli jo ihan hyvä olo, ja väsymyskin on poistunut, mutta nyt taas maanantaina tuli töissäkin oksennettua ja tänäänkin vähän etoo. Edelleenkään ei mene salaatit, vihannekset eikä hedelmät alas, ainoa ruoka on edelleen aika ravinneköyhää ja hiilaripainotteista. Tulee voittajafiilis jos saan edes kerran viikossa syötyä yhden appelsiinin =D

Ens viikolla sitten niskapoimu-ultraan Kokkolaan!

Anime ja 11+2 tai viikko vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille tasapuolisesti!!

Minullakin ensimmäisen odotus joten kokemuksesta ei voine siis puhua.

Sunnuntaina oli olot aivan kateissa.. eilen ne sitten alkoi taas voimistua ja okse lentää aamutoimissa mennen tullen. En ole aiemmin välittänyt sokerisista herkuista mutta nyt tekee kauppansa. Appelsiini on ainut asia mitä kykenen aamuisin syömään oksentamatta. Mutta sitäkin syötävä pala kerrallaan ja pitkillä väleillä. Heikotuksesta tuleekin sitten sudennälkä ja huono olo, joten klo 11 aikaan vatsa murisee.. jota se ei ole tehnyt muuten vuosiin.. Joku syö mun eväät =)

En malta millään odottaa seuraavaa ultraa!

Kiva kuulla, että muutkin uneksii. Näin muuten unta tytöstä ja yhdestä perhosesta.. eli yksi siellä sitten vissiin on :LOL:

Perhosia ja Perhonen 7-8-9 viikkoa
 
:)

Täälläkin vaan sivusta seurannut gallupia, kun esikoista odotellaan.. :)

Little precious: Mä oon parina iltana sanonu miehelle et kuplii kummasti alavattassa, ja tosiaan myös todennu et jotain suolentörinää se varmasti vielä on..mut outoa silti..vai kuunteleeko sitä alavattaa eri tavalla..?! ;) Melko uskomatonta ajatella, et muutamien viikkojen päästä tuntis oikeasti pikkuisen hyörintää<3

En tiedä uskaltaako kovin juhlia vielä olon helpottamista, mut tuntuu niinku vähän alkais elämä taas voittaa (=etominen hyvin vähäistä tällä hetkellä enää ja syöminen alkais tasapainottua)..

Sain ystävältä nipun odotusajan farkkuja, ja oli ihana niitä fiilistellä vaikka huvittaakin se "tyhjä pussi" vattan kohdalla :D Iltaa kohti kyllä alkaa olla sellanen pömppö, joka kovasti vois mun puolesta kasvaa jo ;)

Täällä myös np-ultra nyt perjantaina, ei malttais odottaa että sais kuulla kaiken olevan hyvin<3 Ja verikokeessa käskettiin tosiaan käydä jo pari viikkoa sitten..

Mukava lukea, että alkuaikojen oudot unet on muuallakin muuttuneet unelmoinniksi.. Nimim. Kahtena yönä omaa suloista tyttövauvaa hoitanut ;)

-Piiti ja Tiuku (12+0) *varovainen tuuletus* :) :)
 
Pakkastyttö ja Jipsu Mulla oli se aika ultraan kanssa 11.4, mutta sieltä tuli uusi kirje vaihtoivt päivän. :( Olis ollu hauska kun oltais oltu samana päivänä :D. Ne vaihtoivat sen kun taisivat toisesta läheteestä tajuta että mulle piti olla lääkäri joka ultraa (normisti kätilö)... lapuun oli merkattu että sen vuoksi kun lääkäri ultraa.
Jipsu Porin läheltä juu minä...
Jäin kyllä miettimään että kuinka huolimattomasti ne katsovat niitä lappuja, ekassakin lähetteessä kyllä näkyi kaikki mikä seuraavassakin läheteessä on lukenut.

Mulla tuota päänsärkyä on nyt sitten ollut sen kolme viikkoa :(, alkaa käymään hermojen päälle pikku hiljaa. onneks mies on kiitettävästi mun puolesta siivoillu jne.

Mulla on sellainen olo ollu alusta asti että tää olis poika ja kun tein eilen sen sormus testin niin sekin poikaa näytti :D. Saas nähdä mitä ultra sitten sanoo jossain vaiheessa.

Calumet
 
Ultrassa käyty! Olipa kyllä totaalisen erilainen kerta esikoiseen verrattuna, vaikka samassa paikassa kävin! Näkyvyys oli tosi huono vatsanpeitteiden takia, sen kyllä tiesin jo mennessä.. Niskaturvotus oli 1,2 mm eli normaali, ja viikon sisällä soittavat jos seulassa on jotain poikkeavaa.. Viimeksi sain huonon näkyvyyden takia lähetteen ä-polille ultraan, sekä nla-korttiin riskiluvun, nyt vaan mentiin sillä mitä tämä täti sai näkyviin.. Sikiö vastasi kooltaan viikkoja 12+0-2 eli laskettua ei muuteta.. Tuokin mittaustulos huonosta kuvasta..

Kusma ja LumiLinnea jäin teidän kummankin raskausviikkoja ihmettelemään... Meillähän LL on sama la, 5.10. eli viikkoja tänään 12+4! En tiedä mistä terkkasi on tuon 13 keksinyt... Jos se eli vielä vanhan la:n mukaan ja erehtyi viikoista..? Kusma, sinun viikkojasi ihmettelen myös, eikö sen pitäis olla 14 sijaan 13+2? Niin ainakin laskurit antavat la:n perusteella, ja muutenkin tuo 14 kuulostaa paljolta, kun täällä kuitenkin osalla samana päivänä la...

Mitäs vielä, äh, unohdin taas... :D Muuttostressi vaivaa niin ettei mitään järkeä! Huomisen ja ylihuomisen aikana pitäis saada tämä täyskaaos muutettua.... Mies ottaa rennosti ja minä panikoin... Harmi kun ei voi ottaa muutamaa rauhoittavaa siideriä :D

-Minki ja pikkusisko 12+4-
 
poikatyttö-35v.-kolmas-K-SKS-LA 29.10

Eka neuvola takana ja 1,5 tunnin luento aiheesta raskaus. On näköjään vähän meininki muuttunut kuudessa vuodessa. Eipä siellä mitään varmistunut, ei ultrata enää, nyt oottelen aikaa äitipolille. Verikokeisiin saa mennä vaikka heti, jos haluaa osallistua seulontaan. En tiiä vielä menenkö, aikaisemmissa raskauksissa en käynyt. Ultran jälkeen pitää sit mennä sokerirasitukseen, kun mulla oli toisessa raskaudessa raskausdiabetes.

Synnytyksistä sen verran, että molemmat on käynnistetty. Ekassa mulla oli raskausmyrkytys ja toisessa raskausdiabetes. Molemmista olen maannut sairaalassa jo valmiiksi, joten mitään luonnollista kokemusta ei oo. Senverran huonot kokemukset on käynnistetyistä synnytyksistä, etten viitsi tarkemmin raportoida. Kauan on kestäneet ja kipeitä ja vaikeita oli molemmat.
Pääasia, et lopputulos hyvä molemmissa. Eka tyttö 3200g ja 52 cm Toinen tyttö 3960g ja 50cm

Nyt jännityksellä oottelen, et mitenköhän tämä raskaus etenee ja saanko synnyttää normaalisti kotoa lähtemällä, se ois haaveena...

poikatyttö ja tyyppi 9+1
 
IMN
Ehtisiköhän sitä tässä välissä jotain kommentoidakin. Puolentoista tunnin kokkailu takana niin nälkä painaa jo mukavasti.. :D

Päänsärky on mulle ollut ihan arkipäivää jo kymmenen vuoden ajan. Vieläkään en ole mitään diagnoosia vaivasta saanut vaikka kaikenmaailman migreenitestit ja aivokuvat otettu, näkötestattu ja niin pois päin. Yleensä kun päänsärky alkaa tiedän sen kestävän seuraavat 18-48h ja noita päänsärkyjä on tullutkin aina parin viikon välein, mutta nyt raskausaikana tuntuu jotenkin helpottaneen, yksi "kohtaus" tullut koko aikana. Esikoista odottaessa taas ei muuttunut suuntaan eikä toiseen.. Eikös se erilainen raskaus voisi olla vinkki eri sukupuolesta?? :D Ihan kuin sillä mitään väliä olisi, mutta tyttöolo vaan on kova :)

Oulussa myös seulonnat menevät niin että ensin verikoe rv 9+0-jotakin ja np-ultra rv 10+0-13+6, itselläni 12+1 aikalailla kaksi viikkoa verikokeiden jälkeen. Np-ultraa odoteltava siis vielä ensi maanantaihin, en malttaisi odottaa :)

Tuosta opiskeluasiasta vielä mistä aikaisemmin kirjoitin, niin ryhmänohjaajan, koulutusjohtajan ja opon kesken käydyn tunnin mittaisen "sodan" päätteeksi päätin jäädä kotiin. Eli 4.4. alkaen olen virallisesti pullantuoksuinen kotiäiti (tai ainakin jälkimmäinen) ja koulupaikka on varattuna elokuuhun 2013 asti. Tuntuu jotenkin tosi pahalta ettei koulussa suhtauduttu asiaan millääntapaa ammattimaisesti vaan ajattelivat (todennäköisesti) koulun tilastoja suoritetuista opintoviikoista per oppilas. Seuraavaksi sitten sotimaan Kelan kanssa.. :/
Kikherneelle vielä kiitokset tuosta sairauslomavinkistä! :) Nyt tässä mietiskelenkin jäänkö opintotuelle vai sairauspäivärahalle. Pahoinvointi estää kaiken aivotoiminnan ja parinkin tunnin pelkkä istuminen saa näön sumenemaan ja "kylmän hien" pintaan. Muistuttaa paljon paniikkikohtausta, tosin ilman sitä paniikkia.

Omat unet ovat muuttuneet unelmoinnista tosi väkivaltaisiksi. Niin kauheita unia ettei tee mieli edes aamulla muistella.

Tunnin päästä olisi mieskin jo kotiutunut töistä niin pääsisi nukkumaan. Toivottavasti en näe unia :D

IMN & Tuutikki 11+2
 
Jippiaijeee!!Ar-ultra takana!Tyyppi voi hyvin,niskaturvotus 0,7mm ja pituutta kaverilla 6,47cm. Päiviä tulikin pari lisää ,eli tällähetkellä mennän 12+5 ja La muuttui 4.10

Nyt voi alkaa pikkuhiljaa intoileen:)
Mä haluun lähtee potkiin renkaita,siis rattaiden renkaita:D

nurmo ja tyyppi 12+5
 
Kiva, että joku muukin on kuplintaa tuntenut, tietää siis että siellä jotain tapahtuu! :) Ja kiitos kaikille kommenteista muutenkin! :) Onneksi en ainut yksinkäyvä ultrassa ole, toivottavasti vaan ei tule huonoja uutisia, niitä en kestäisi yksin ottaa vastaan..

Ai kauheeta, nyt ei maalailla piruja seinille, ois neloset esikoisina aika järkytys, kun joku puhui että ihan luomusti pyöräyttänyt :D Mulla on jo se kaksosraskauden riskikin olemassa, niin siinä jo tarpeeksi jännäämistä ;)

Nyt unille, että aika kuluis nopeampaa, enää huominen jännättävänä!
 
Heippa!

Eilen kävin siis neuvolalääkärissä ja tänään np-ultrassa. Neuvolassa ei mitään ihmeempiä taas tapahtunut, mutta ultra! Siellä se pikkuinen potki äitiä, mitä olikin hassua katsoa monitorista tuntematta mitään itse. Myös laskettua aikaa muutettiin, kun vastasikin neljä päivää vanhempaa, eli uusi LA 2.10.

Meillä veriseula otetaan vähintään viikkoa ennen ultraa, mikä tuntu olevan todella tarkkaa. Itsellä väliä oli n. 2 viikkoa. Ultran yhteydessä sitten katsottiin tulokset.

Vielä galluppiin vastailen... Eli ensimmäinen syntyi rv 40+6. Aamulla olisi ollut käynnistys ja illalla jäin jo johonkin oksitosiini-rasitustestiin sairaalaan. Siitä se sitten käynnistyikin itsekseen (onneksi) ja kokonaisuudessaan synnytys kesti 7,5h. Kivunlievityksenä epiduraali ja kohdunkaulanpuudute(?). Painoa 2995g pituutta 48,5cm.

Pakkastyttö: Täälläkin kovasti kuumottais kertoa jo esikoiselle tulevasta sisaruksesta, mutta vielä olen malttanut. Muutaman kerran on jo kiljaissutkin, että tahtoo pikkuveljen ja kun olen kysynyt pikkusiskosta niin suuttuu ja huutaa "Äiti, älä sano minulle mitään! Haluan pikkuveljen!" :D

Muutenkin haluaisin jo kailottaa koko maailmalle raskaudesta, mutta ehkä vielä odotan... Jos pystyn :p

-TSJ- & Pampula 13+0 (*POKS*)
 

Yhteistyössä