Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

alkuun pahoittelut suuren surun kohdanneille! joka kerta hiljaiseksi ja surulliseksi vetää, kun lukee näistä menetyksiä. voimia teille!

ja sannuli, toivottavasti kyseessä on väärä hälytys! voimia epätietoisuuteen!

mukava on ollut lukea ripotellen tulleista onnellisista ultrakuulumisista. onnea kaikille tasapuolisesti!

meillä oli ultra vuorossa eilen. pikkuisella oli kaikki hyvin (turvotus ok, 1,2mm). voi tätä onnea! itkuhan siinä pientä ihastellessa tuli. mutta kyllä oli monta päivää ennakkoon jännittänyt ja pitänyt aina välillä kotidopplerilla tarkistella, että kuuluuhan sydän äänet (saatiin äänet kuuluviin eka kerran 10+0).

meillä oli ultran jälkeen vielä heti perään aika perinnöllisyyslääkärille. käytiin juttelemassa siitä päädytäänkö, että tehdään istukka- tai lapsivesitutkimus. meillä pieni rakas siis saanut alkunsa ivf-hoidolla miehen kromosomitranslokaation vuoksi. ennen alkion siirtoa kohtuun varmistettiin alkiodiagnostiikalla, ettei alkiolla ollut kromosomipoikkeavuutta. tuo ei ole kuitenkaan varma tapa ja aina on olemassa virhemahdollisuus. puhuttiin minkälaisia sairauksia vauvalle voisi tulla tässä tapauksessa. päätin kuitenkin nyt nauttia raskaudesta kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen ja toivoa, ettei virhettä ole tapahtunut ja luottaa siihen, että vauvalla on kaikki hyvin kuten ultrassa näytti.

muutoin täällä on voitu alkuraskaus hyvin tajuttomasta väsymyksestä ja välillä aikamoisista kohdun kasvukivuista huolimatta. eilen selvisi, että hemoglobiini on jo tässä vaiheessa alhainen ja aloitan lisäraudan. toivottavasti se helpottaa vähän väsymykseenkin. tissit on kasvanut ja masukin pömppää niin, että vaatteita saa miettiä aikalailla, ettei töissä vielä paljastuis. äitiyshuosuihin siirryin jo jokin aika sitten, että kohtu saa rauhassa venyä.

toivotaan, ettei pinoon tulisi enää yhden ainuttakaan suru-uutista!
mukavaa odotusta kaikille, kasvatetaan iiiiiisot masut :)


-naapuri ja hipsuli 11+0 (POKS :) )
 
IMN
Ensiksi Sannulille paljon voimia epätietouteen ja toivotaan että kaikki on hyvin!

Meinasin äsken jo tilata tulevalle pikkukakkoselle vaatteita, mutta jostakin syystä netti pätkäs poikki ja tottakai hysteerisenä ajattelin että se on jokin "viesti" yläkerrasta ettei kannata vielä :D Enkä edes jaksaisi koota ostoskoria enää uudestaan.. Mutta ihan vinkkinä kuitenkin, Lindexillä oli tosi nättejä sukupuolineutraaleja vaatteita, 3 kahden hinnalla tarjouksia ym. :)
Onkos kukaan muu löytänyt mistään sukupuolineutraaleja vaatteita, jotka eivät kuitenkaan olisi pääosin valkoisia, beigejä tms. vaan ihan värikkäitä pojalle ja tytölle sopivia?

Huomenna aion kyllä hakea varastosta pojan vanhat pikkuvaatteet esille ja hypistellä niitä :D Tiedän, todella aikaista mutta jotenkin vain on kova tarve konkretisoida tätä raskautta jotenkin :)

Maanantaina np-ultra! Jänskättää :)

IMN & 11+5
 
Sannuli: Toivon kovin, että olisi väärä hälytys. :hug:

ON: Suhteellisen äkkiähän tää pari viikkoa on taas mennyt. Alkuviikosta jo UÄ odottaa. Toivottavasti olis vielä pikku perhonen matkassa- viimeksi lepatteli piiloon. Jotenkin niin epäuskoinen olo. Pelkkä pahoinvointi ja hirmuisen iso ja kova masu ei mua vielä vakuuta. Liikaa olen lukenut noita kkm juttuja ja turhan monta km takana. Tää olis eka kerta kun ei tule sponttaanisti pois. Keltarauhaslääkityksestä on hyötyä mutta voihan siitä olla harmiakin.. vai voiko?

Perhosia ja Perhonen noin viikko 8
 
Heippa !

Paljon voimia surun kohdanneille. Toivottavasti näitä uutisia ei tulis enää..

Pää lyö tyhjää, mutta tulin kuitenki hehkuttamaan, että ma olis sit nt-ultra :) Tyhmää ku aika vasta 14.20 ja töissäki pitäs se aamu vielä olla. Mieskin näillä näkymin pääsee mukaan :) Onhan se varmaan iso juttu miehellekki. Oon ihan innoissani ja jotenki ajattelen että kaikki on hyvin. No toivotaan että on :)

Janzku & pikkune 12+6
 
Eilen oltu nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin! Siellä pikku tiitti liikuskeli ja kääntyili ja sydän löi nätisti ja tasaisesti sykkeellä 154. Olisin voinu tuijottaa sitä meininkiä vaikka kuinka kauan, mutta ilmeisesti aikataulu oli tiukkaa ja oltiin lopulta lääkärin vastaanotolla vain n.10 min. Oli kuitenkin kiva saada kotiin nätti sivuprofiilikuva:heart:

Laskettu aika muuttui aiemmaksi eli virallisesti 3.10.2012 (meidän hääpäivä!)

Mutta kokonsa puolesta murulainen vastasi viikkoja 12+6 eilen, jonka mukaan laskettu aika olisi 6.10. Halutaan kuitenkin ajatella hääpäivää luonnollisesti laskettuna aikana ;)

Tänään poksutaan siis 13+0!!
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli Toivon todellakin että väärähälyytys! Jaksamista epätietoisuuten.

Perhosia Syötkö nytkin keltarauhashormonia? Mulle kun sanottiin aikoinaan että ennen raskautta täytyy lopettaa.

Täällä ei mitään sen kummempaa.
Edelleen odottelen että pahaolo katoais.

Calumet + Poks 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Calumet: Mulla vasta aloitettiin plussauksesta jotta pysyis kaveri kyydissä. Viikolle 12 pitäisi käyttää. Lopetetaan ennen sitä vähitellen. Eka kerta kun käytössä keltarauhashormonia.. aiemmin mennyt aina viikoilla 5-6 kesken. Raskautumisessa ei ole minkäänlaista ongelmaa.. pelkkä ukon näkeminen riittää :) ei vaan tunnu pysyvän kyydissä. Nyt on odotukset suuret vaikkakin km jälkeen plussattu. Näyttää tosin siltä että marraskuulle taitaa la tarkentua.

Eilen kun vähän valvoi niin tänään ollut ihan krapulainen olo.. blääh! Ja Hampaidenpeseminen yhä ihan hirveää. Mies on yhä shokissa eikä halua edes puhua raskaudesta. Ihme takin kääntäjä : /

Perhosia ja Perhonen noin 8+3 (10+4)
 
Nopeasti vain huikkaan itestäni; Täällä ihasteltu eilen pikkuista ruudulta nt-ultrassa<3 Oli 4 päivää oletettua pienempi, muttei la:aa muutettu.. Ja kaikki näytti hyvältä. :)

Uskomaton tunne kyllä, niin onnellinen ja huikea<3

Piiti ja Tiuku (12+4)
 
Sannulille voimia epätietoisuuteen! Tiedän tunteen, meillä toisella lapsella näkyi rakenneultrassa munuisen alla jotakin tummentumaa, ja taisivat olla erikokoisetkin. Kyllä se vaan mielen apeaksi veti, kun ei tiennyt onko kaikki hyvin vai ei. Mutta ne normalisoitui sitten ajan kanssa. Toivottavasti niin teilläkin. Muistelisin myös, että kummipojallani olisi ultrassa todettu samaa kuin teillä ja siinäkin loppu hyvin kuitenkin ja normalisoitui myös ajan kuluessa.

Mä sain vihdoin ja viimein käytyä neuvolassa ekan kerran. Tosi mukava uusi terkka ja aika kului kuin siivillä siellä (Omaa aikaa :D ). Yritti kuunnella sydänääniä, mutta ikävä kyllä niitä ei saanut kuulumaan. Kyllä alkoi vähän jännittämään, että onko masuasukki elossakaan, mutta toisaalta on kai aika mahdollista, ettei vielä näillä viikoilla kuulu (10+6 tai todennäköisesti muutaman päivän vähemmän, niiin kuin edellisistäkin). No, nyt ei auta kuin odotella jännityksellä sitä np-ultraa. Sinne sain ajan 10.4. Vasta! Ei malttais odottaa....

Oma olo on pahoinvoinnin osalta selkeesti parantunut. Joskus aamuisin lähinnä oksettaa. Tosin eilinen ilta oli poikkeus. Just neuvolassa olin kehunut, että mulla on migreeni helpottanut iän myötä. Eilen sit alkokin illalla särkee päätä ja oksennellakin piti sen takia. Kävin ajoissa nukkumaan, mutta harmikseni ennen seiskaa, kun tytöt heräsivät, niin päänsärkyä oli vieläkin :( Onneksi mies sitten heräsi tyttöjen kanssa ja sain hetken vielä nukuttua ja päänsärky oli tipotiessään.

Mä oon nyt ollut ihan ihmeissäni, miten epäileväinen mä oon kaikesta nyt tässä raskaudessa. Ekasta olin kaikista eniten luottavainen, sit tokassa en enää niinkään, koska välissä oli keskenmeno. Jotenkin tieto lisää tuskaa, ja tuntuu, että mitä useampi raskaus, sitä suuremmaksi pelko muuttuu. Pelko siitä, että meneekö kaikki hyvin ja voinko saada vielä terveen lapsen. Olenko ainoa outo, onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Väsymys on edelleen ihan hirvittävää. Mua niin harmittaa, kun varsinkin kotityöt tuntuu olevan nyt aikamoinen ponnistus. Päikkärit on ihan pakolliset, että jaksaa. Muuten nukahdan illalla sohvalle :D Sitä energista keskiraskautta vaan odotellessa!

Turvotus tuntuu helpottaneen jonkun verran. Nyt maha tuntuu paljon pienemmältä kuin esimerkiksi pari viikkoa sitten.

-Marge 11+2 (ehkä? :D)
 
Huomenta! Paljon voimia jotka joutuvat elämään vielä epätietoisuudessa <3 toivotaan parasta!

Vaatteiden hankinnasta. Minä olen tori.fin kautta hankkinut kaksi isoa säkillistä vaatteita. Juuri niitä neutraaleja. Minulla on neutraalin joukossa myös vihreää (varsinkin limenvihreää) ja sinistä. Eihän se lapsi pienenä niin välitä mitä sillä on päällä :) minulla oli alussa pitkään sellainen ajatus etten osaisi sopeutua jos meille tulis poika koska tyttöä kovasti odotan. No noiden vaatteiden myötä on alkanut tulla ajatus siitä että kumpi vain on tervetullut :) ja parempi näin. Seuraava ultra taitaa olla 17.5 jossa sen sitten tiedän <3 sitterinkin ostin kaverilta ja kun se on vähän rispaantunut niin ompelen siihen päälle limen vihreän kankaan. Käy kummallekin :)

Pahaaoloa koen edelleen välillä aamusin oksentamiseen asti. Väsymys vaivaa iltaisin ja päänsärkyäkin löytyy. Nyt alkoi vielä suonenveto öisin. Että keskiraskauden huumasta ei oo tietoakaan. Kyllä se tästä :)

Kusma ja hattivatti 14+0 POKS!!! 15 viikko käyntiin :)
 
Heipsan :)

Täällä jännitetään huomista nt-ultraa :) Miten ihmees pystyn oleen vielä 6h töissä ennen sitä. Huh huh.
Eilen poksuttiin, mutta en kerennyt täällä käymään :/
Mulla oireet ihan jees. Nännit on arat, eikä varmaan muuta.. Tai sit oon vaan tottunu jo muihin oireisiin niin hyvin. Ai nii väsymystä nyt on vielä jonkin verran.

Janzku & pikkune 13+1
 
Parina päivänä olen yrittänyt tulla tänne kirjoittelemaan, muttei sivusto oo antanut mun kirjautua sisään. No mutta nyt sitten...

Ensinnäkin pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Sannuli: Toivotaan, että kyseessä on väärä hälytys, voimia!

_Lumi_: Ultraaja sanoi, että täällä on viiden päivän heitto rajana ja sen jälkeen automaattisesti vaihdetaan laskettua aikaa. Täti pohti varmaan 5min, että mitä tekisi, mutta käyriä katsellessa totesi paremmaksi tuon LA:n vaihtamisen, ettei vain luulla vauvaa sitten liian isoksi.

LumiLinnea: Täällä myös vaihdettiin neuvolakorttiin uusi LA sille tarkoitettuun kohtaan.

Lopuksi vielä onnittelut kaikille ihanista ultrauutisista :heart:

-TSJ- & Pampula 13+5
 
Sannuli Oikein paljon jaksamista nyt tähän raskaaseen aikaan, tuloksien ja tutkimusten odottaminen on niin kuluttavaa :hug:

Ja pahoittelut niille jotka ovat menetyksen kohdanneet :'(

Tänään sain käytyä oikein kävelyllä, jee!!! Oli se vaan mahtavaa kun sai nauttia ulkoilmasta! Jotenkin on viittintipat olleet todellakin niin vähissä taikka jopa kokonaan hukassa että ei oo tullut tehtyä mitään ylimääräistä taikka vapaaehtoista :ashamed: No josko nyt pikkuhiljaa alkais energiat palautuun ja sais taas aikaiseksikin jotain. Joka päivä ollaan lähempänä nt-ultraa joka tosiaan on vasta 12.4, jännittää ja hermostuttaa jo sekin aika tavalla.

muhvi ja matkis poksuen 11+0 :heart:
 
Oikein arvasin, ei sitä tokalla kiekalla jaksa tänne raapustaa niin kovin aktiivisesti :| Luen teitä kyllä!

Onko kellään muulla oireetonta oloa ja sen myötä koko raskaus meinaa unohtua ihan kokonaan? En oikeastaan jaksa ees nyt keskenmenoressata, vaikka olo ei oo kyllä yhtään semmonen, että sisällä kehittyisi jotain. Kai siellä silti jotain on. Ultraan viikko, sittenhän sen näkee.

Sienisoosin keittohon, avot! Söpöä vauvaviikkoa kaikille!
kardemummma & pullanen 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää aprillipäivää lokakuun odottajille!

Sannulille voimia! :hug: Epätietoisuudessa eläminen on raskasta... toivotaan parasta!

Ja suuret pahoittelut niille, joita menetys kohdannut! :hug:

).( Huomenna täälläkin np-ultra... jänskättää. Kuvotus lientynyt ja vatsa/turvotus kadonnut aikaisempaan verrattuna... toivottavasti pikkuinen vielä matkassa. Tällä kertaa mieskin ehtii ultraan mukaan... viimeksi oli tosi kova paikka olla yksin, kun tuli huonoja uutisia (muuten aiemmilla kerroilla aina mies ollut näissä kunnallisissa ultrissa mukana).

Mulla ei oo tyttö- eikä poikaoloa. Edellisistä raskauksistakaan en olis osannut sanoa kumpi tulee. Ihossa ei muutoksia eikä hiuksissa tms.. Linea negra taisi olla tytöstä... pojasta taasen ei. Tyttöä odottaessa ehkä maistui appelisiinimehu ja hedelmät enemmän, poikaa odottaessa perusruoka MIESTEN annosten koossa. :LOL: Kummallakin kerralla ns. poikavatsa.

Huomenna poksutaan 12+0 ja odotellaan mitä ultran näytöllä näkyy... :eek:

unelma kolme & papunen 11+6
 
IMN
Täälläkin on turvotus hävinnyt olemattomiin jo pari viikkoa sitten. Lähinnä tuo alkava kumpu jäljellä ja pömpöttääkin jo söpösti :) Pahoinvointikin on rajoittunut lähes kokonaan aamuihin ja menee ohi heti aamupalan jälkeen, jopa ihan pienilläkin eväillä. Pulssi vain on koko ajan mahdottoman korkea ja alapaine myös (n. 92-98), osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua ja tuleeko olemaan ns. ongelma? Yläpaine huitelee jossain 125-138 välillä ja tuokin on minulle korkea kun normaalisti ollut 110 hujakoilla.
Mieheke ilmoitti tänään että pääseekin huomiseen nt-ultraan! Onneksi, olen todennäköisesti niin hermona että ajaminenkaan ei luonnistuisi..

Tänään myös ilmoitin "julkisesti" olevani raskaana varmojen viikkojen kunniaksi, mutta tajusin myöhemmin että aprillipäivän ansiosta kukaan ei ota ilmoitustani tosissaan :D No, jospa huominen ultrakuva todistaisi.
 
Hei,mitä mieltä ootte palkkareiden(palautusjuomien)juomisesta raskauden aikana?? Oon koko ajan juonnu eri palkkareita ja nyt vasta tuli mieleen et saakohan niitä juoda? Siis niitä menee super rankan reenin jälkeen pari viikossa.Eikä toi tyyppi oo mitään valittanu,mut joskus on pakko vetää niitä ku ruoka pelkästään ei riitä palauttaan.Ja lisäyksenä vielä että joittenkin mielestä ne on humpuukia mut ei mun:)

Ja sekin ihmetytti et kuinka teillä muilla on alkanu sykkeet nouseen?Th oli ihan ihmeissään viime viikol (12+6) ku leposyke oli vieläkin(?)54.Sano että hän laittaa sen seurantaan että pitäis alkaa kohta nouseen ku veren määrä lisääntyy ja sydän tekee enempi töitä.

nurmo ja tyyppi 13+3
 

Yhteistyössä