Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

IMN
Hoksasinpa että Oma Oulu-palvelusta näkee labratulokset ja kävin katsomassa sieltä nuo perjantaina otetut sappi- ja maksa-arvot. Jos oikein tulkitsin, niin kaikki ok :)
Mutta mistä tämä kutina sitten voi johtua? Onko sitten vain turvotuksesta? Turvotusta onkin jo kasvoissakin sen verran että tutut siitä huomauttelee heti ekana kun nähdään.. Illalla kun ottaa sukat pois niin rannut näkyy vielä aamullakin.

Aloitin sitten kauhean pyykkäysoperaation.. Esikoisen pyykit narulta kaappiin, peitteet ja tyynyt koneeseen, eli yhteensä kolme koneellista, ja siitä ulos kuivumaan ja tuulettumaan (tihkusateeseen :whistle:). Vielä pitäisi saada aikaiseksi uudet petivaatteet paikalleen ja vanhat koneeseen.. Miksi edes aloitin tän, en ois millään jaksanut tänään tehdä mitään :headwall:

Hassua muuten ajatella, että Crocuksen esikoinen on - autokoulun aloittamisesta päätellen - itseäni vain pari-kolme vuotta nuorempi :D :)
 
IMN: juu meidän eka vauva täyttää vuoden vaihteen jälkeen 18v!! samanikäsenä hänet siis sain ku hän sitte on...en vaan tajua miten ihmeessä ja missä vaiheessa tuosta mun vauvasta on kasvanu mies?? Siis määhän en oo vanhentunu ollenkaan, ehei..
Mutta niin vakavasti taitavat nuo meidän poika ja tyttökaverinsa seurustella että mummu musta tulee viimestään 40v, luulen mää..

Nyt uunin pesuun..jos sais jotain konkreettista aikaseksi..
 
ail
Crocus76 meillä esikoinen täyttää marraskuun alussa 18v ja mä olen edelleen parikymppinen:whistle: Täällä taas huonosti nukuttu yö takana ja neuvola oli 7.45 aamulla.Vauva on kuulemma lähtökuopissa ja toivoikin että lähtisi itestään käyntiin ettei tarvis käynnistää.Ovat vaan niin huolissaan mun turvotuksesta ja valvotuista öistä.Ruokahalukin on kummasti kadoksissa.Toivon totisesti teille rakkaat kanssaodottajat parempaa loppuaikaa.Vaikka kaipa sitä pikkukremppoja tulee melkein jokaiselle,höh.


ail ja saaga 37+2
 
Imn, Crocus ja ail, wau, siellä on kohta tädit/sedät ja vaavit sekaisin mummuilla :) Naurattaa, veljeni sai lapsen kahtapäivää aikaisemmin, kuin hänen tyttönsä.. oli isä ja pappa sairaalassa helisemässä, kun rakkaat pinnisteli melkein yhtäaikaa :)

Mulla oli viimeinen neuvola tänään !!!! kaikki oli kunnossa, paino ja sf laskeneet, eli vaavi on porautunut lähtökuoppiin.. sen kunniaksi leivoin just ( tietenkin tunti ensin päikkäreitä ) omppupiirakkaa, tervetuloa kaffille te kaikki mammat :) ..
 
IMN
Crocus Meilläkin tuo perheen perustaminen nuorena on lähes "sukuvika" :) Äitini sai ensimmäisensä 19-vuotiaana, isoveljeni saivat tyttönsä kuukauden ikäerolla 17- ja 19-vuotiaina, joten äidistäni tuli kerralla tuplasti mummo 39-vuotiaana :) Ja minä sitten vielä perään hurautin esikoisen 16-vuotiaana äidin ollessa 48 :D Ollaankin vitsailtu että jos veljentyttö jatkaa tätä "perinnettä" niin äidistäni tulee isomummo ennen kuin ehtii 60 vuotta täyttää :LOL:

Oispa kiva päästä tänään synnyttämään niin mies saisi jatkaa tän mun aloittaman siivousrumban loppuun :D
 
Viimein minäkin ehdin päivittää tänne meidän kuulumiset. Meille nimittäin syntyi pikkuinen tyttövauva 2805 g ja 48 cm lauantaina 22.9.2012 klo 00.15 täytenä yllärinä 16 päivää ennen laskettua aikaa rv 37+5. Kaikki meni hienosti ja edelleen ollaan hämentyneitä kaikesta:D En osannut odottaa että ensisynnyttäjänä pääsen niin aikaisin synnyttämään! Mulla oli kaiken lisäksi vielä kaikenlaista puuhaa mitä olisin halunnut ehtiä tehdä pois päiväjärjestyksestä, mutta nyt tämä meni näin ja asiat hoituu kyllä vaikka pikkuinen meidät yllättikin;) On kyllä ikävä sitä raskausmasua, en olis ikinä jotenkin kuvitellu et näin voisi tuntea. Masukipsinkin olin ostanut ja olin sen ajatellut tehdä samana viikonloppuna kun vauva päätti syntyä. Se sai sitten siirtyä kaappiin odottelemaan jos joskus vaikka pääsisin sen käyttämään.;) Nyt vasta alkaa iskostua mun päähän et mun raskaus todella on ohi:D Olin valmistautunut odottamaan ja elämään siinä raskauskropssa vielä viikkoja, ja mikäs siinä kun missään vaiheessa raskaus ei edes alkanut tuntua raskaalta;D Sen verran yllättäen ja "shokkina" kaikki tapahtui vauvan syntymäviikonloppuna ettei itse edes melkein ehtinyt mukaan. En sit tiedä onko tällaiset tunteet ihan normaaleja kun synnytys on alkanut suurena yllätyksenä ennen laskettua aikaa...? Mutta siis todella tyytyväinen olen kyllä tietenkin tän hetkiseen tilanteeseen, sain vauvan syliini näin aikaisin ja saadaan nauttia jo tästä ihanasta vauva-arjesta:)?

Oikein paljon onnea muillekin synnyttäneille!:)
Laara ja pikkutyttö
 
Vauvauutisia senkun satelee :) Onnea paljon Laara85:heart:

meikäläinen on täällä oikea mummoäiti kaikkien nuorikoiden joukossa :LOL: Esikoisen sain 35-v ja nyt toisen sitten 38v :), kolmatta meille tuskin tulee kun ikä alkaa tulla vastaan, vaan kai sitä vielä kolmannen ehtisi ennen neljääkymppiä :D Mies on kyllä eri mieltä ja joo, ehkä se kaks on meille sopiva lapsiluku. Kyllähän minäkin olisin ne lapset vähän nuoremmalla iällä halunnu hankkia mutta nuoruuden avoliiton kariuduttua 23v:nä olinkin sitten sinkkuna enemmän ja vähemmän 9 vuotta ennenkuin tuo nykyinen aviomies elämääni saapui "kypsässä" 32 vuoden iässä :). Onneksi lapsia ei tullut hankittua sen avokin kanssa joka kanssa aika tarkalleen 20 v sit aloin seurustelemaan... ( apua mä olen vanha :O ) kun ei se liitto kestänyt ja sen melkein jo silloin arvasikin vaikka 5 v yhdessä oltiin... ( näin jälkeenpäin en kyllä ymmärrä että miten ihmeessä ) no joo, tällainen mummeli täällä teidän kans tosiaan kirjoittelee... eikä tunne itteään päivääkään yli kaksvitoseksi :LOL:

Nukuin tuossa kahden tunnin päikkärit ja nyt olo on kuin uudesti syntyneellä :D tai no, lähinnä ihan pöllämystynyt ja pöhnäinen. Kerrankin nukutti ja sain nukuttua, hyvä niin. Lapsi olikin iltapäivän hoidossa ja sain nukuttua kun olin yksin kotona, nyt lähden hakemaan neidin perhepäivähoidosta ( jonne meni riemusta kiljuen ja hoitajaa halaten joten olen entistä vakuuttuneempi että oikea ratkaisu hoidon suhteen on tullut tehtyä... ) :)

Voikaahan paksusti! IMN:ltä seuraavia uutisia ootellessa? :) Mun piti synnyttää klo 14 tänään, tässä olen tiukasti kasassa eikä ees supistele et se siitä enneunesta :D
 
Onnea Laara85!

Joku Koksiin synnyttämään menevä kyseli, mikä tilanne siellä on remontin kanssa. Neuvolassa sanottiin, että melko normaalisti siellä äitiosastolla pystyy olemaan, ettei haittaisi remontti. Ja kahden hengen huoneitahan siellä maksimissaan on. Ruuhkaa eivät epäilleet, kun meidän neuvolassakaan ei ole montaa äitiä viimesillään. Kesä-heinäkuu oli kuulemma ollut tosi vilkas, mutta nyt ruuhkahuippu on jo ohitettu. Eli hyvillä mielin voi lähteä sinne synnyttämään =)

Mulla on tullu lupaavasti kipeitä supistuksia nyt pitkin päivää. Ihan jo saa hengitellä kun suppari tulee, mutta nämä voivat myös vielä laantua. Jotain kuitenkin tapahtuu! :D
Tutkailen oloani ja sitten jos alkaa jyväpussia ja suihkua tarvita niin lapset viedään hoitoon. Ite jään vielä kotiin niin pitkäksi aikaa kun voin. Tosin täytyy tuo lähes tunnin ajomatka ottaa huomioon, ettei mene liian tipalle :whistle:

Mutta I really wish, että nyt pääsis jo synnyttämään!

T Sumppa83 rv 40+4
 
IMN
Onnea vauvautuneille ja vauvautumaan päin oleville! :)

Joo, ei tainnut olla mun synnytyspäivä tänään(kään). Nyt ei siis ole enää mitään tiettyjä päiviä mille jaksaisi ennustella, eli täytyy vaan jaksaa joka aamu herätä ja todeta ettei edellisyönäkään vielä tapahtunut mitään.. :D Tänäänkään ei ole supistuksen supistusta tuntunut kuten edellisinä päivinä, vaikka oon touhunnut menemään koko päivän. Mutta tein tavallista mausteisempaa ruokaa, joten ehkä toivoa ei ole vielä tän päivän osalta menetetty, eihän?? :D
 
Täällä kans yks mummoäiti, tammikuussa täytän 38 ;)

Koks on myös minun synnärini ja tosiaan kuulin samaa kuin Sumppa, tilanne on rauhoittunut, eikä tarvi siivouskomerossa asustella :)

Tänään mulla on kuulunut vatsasta sellainen ääni, kuin vauva rapsuttelisi kalvoja, voikohan se olla sitä vai mitä ihmettä?:whistle: Yrittää tietty päästä jo ulos ja avittaa vähän vesien menolla...olis aika toivottavaa ;)
Onko muilla kuulunut sellaista, narskutuksen tapaista ääntä, vähän vaikea sitä on mitenkään kuvailla

Tipitii 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Killi12
IMN
Tipitii Mulla on kyllä kuulunut mahasta sellaisia posauksia ja naksahtelua, ja joka kerta oon syöksyny samantien ylös vesienmenon toivossa :D Tuosta on aika paljon eri mielipiteitä mistä nuo äänet johtuu. Jotkut puhuu että vauvan nivelet naksuu, jotkut taas että kalvot irtoilee. Itse uskon enemmän tuohon kalvojen irtoiluun, lähinnä siksi etten saata ajatella että vauvareppanan polvet naksuisi :D Muistan kyllä myös kun esikoista synnyttäessä kalvot puhkaistiin, niin kyllä se ääni oli kuin ilmapallon olisi puhkaissut.
 
Hei minullakin on tuosta keskivartalon alueelta kuulunut sellaisia "naksahduksia"! Siis niitä kuului jo joskus muutama viikko sitten. Minusta ne tuntuuu/kuulostaa semmosilta kevyiltä nivelten tms. naksumiselta. Mietin vaan että kuuluisko se sitten vaikkapa selästä tai lonkasta...

Täällä ihmiset ovat puhuneet ruokahaluttomuudesta. Mulla on kyllä ihan toisinpäin! Mä voisin syödä vaikka mitä! Tulen kyllä täyteen normaalista ruokailusta, ja normaalisti maistuu kahvi/välipala tms. vasta parin-kolmen tunnin päästä, mutta nyt ei mee kauaa ruokailun jälkeen kun on taas vähän semmonen "hmm, mitähän sitä söis"-olo :D Jotenkin outoa, kun tähän asti, etenkin alkuraskaudessa, ruokahalu on ollut normaalia vähäisempi, enkä ole edes pystynyt syömään samanlaisia määriä kuin ennen raskautta. Äsken vetäsin tuossa Hesen kerrosaterian KOKONAAN, viimeistä ranskista myöten! Onko muita, joilla ruokahalu on kasvanut loppuraskaudesta? Tää nyt sitten varmaan meinaa sitä, että synnytys ei ole lähelläkään... :D

Joku mainitsi myös suolen tyhjentymisestä synnytyksen yhteydessä. Mä en voi sille mitään, että mua kauhistuttaa, nolottaa ja ällöttää ajatus että suoli tyhjenisi siinä synnyttäessä! Eli varmaan se suoli pitäisi peräruiskeella tyhjentää... Mutta onko se sitten hyvin yleistä että suoli tyhjenee synnyttäessä? Ehtiikö tuollaisia "pikkujuttuja" edes ajatella siinä hötäkässä? Entäs onko peräruiske aina saatavilla?

Ihmeellisistä asioista minäkin stressaan, mutta minä nyt pohdiskelen kaikkea mahdollista synnytykseen liittyen... :D

- Öhkis
 
IMN
Öhkis Yleensähän suoli alkaa tyhjentyä jo ensimmäisten oikeiden supistusten tullessa, eli suurin osa tulee ulos varmaan jo kotona ollessa, mutta kyllä monella tulee vielä pöydällekin ponnistaessa. Mutta ei sitä kukaan muu kuin kätilö ehdi huomata ja hekin sen nopeasti pyyhkäisee pois :) Itselläni ei ole tietoakaan siitä pääsikö synnytyksessä jotain pöydälle, ja kun kysyin mieheltä, ei tiennyt hänkään, koska oli enemmän tukenani siellä ylä- kuin alapäässä. Eli eipä siihen paljon kiinnitä huomiota :)
Peräruiskeen voi mun mielestä aina saada jos vain on ajoissa liikenteessä. Itse sain sen ennen kuin lähdettiin saliin yrittämään käynnistystä oksitosiinilla ja kalvojen puhkaisulla. Sinänsä koen helpompana että sain/otin sen, koska oksitosiini- ja antibioottiletkuissa roikkuessa, sekä käyrälaitteeseen sidottuna, en olisi kovin ripeästi vessaan päässyt enkä tietentahtoen olisi siihen pöydällekään halunnut päästää :D
 
Täällä ei noi mahan napsahdukset ole tuttuja.... ei kuulunu viime raskaudessa eikä tässäkään.

Täällä on viime viikon ripuli vaihtunut ummetukseen :x voi plääh. Ehkä ne oikeat synnytyssupparit sit pistää mahan toimimaan niinkuin viimeeksikin. Sain kyllä vielä synnärillä peräruiskeen ja silti tais jotain tulla pikkasen pöydälle ponnistusvaiheessa. Siinä oli kyllä niin omissa sfääreissään, ettei jaksanut juurikaan haitata.... huomasin vaan kun kätilö pyyhkäisi pöytää siinä ponnistusten lomassa.

Kauheinta mulle tais olla virtsarakon katetrointi kun olin tosiaan juonut hulluna vettä koko avautumisvaiheen ajan mutta selkä oli jo niin tohjona, etten päässy siitä sängyltä vessaan vaan puoli-itkuisesti inahdin että mulla tulee pissat alle :'( Oli jotenkin niin nöyryytetty olo kun tajusin että kohta lasken alleni enkä voi pidättää ( enkä ehdi vessaan ) - onneksi kätilö sai katetroitua ja homma hoitui sillä. Mieheni vaan hermostuksissaan tirskahti siinä nauramaan ja meinasin oikeasti tirvaista sitä... toki ymmärrän että se oli spontaani reaktio siinä tilanteessa ja toinen oli itsekin hermona, mutta jotenkin se nöyryytti vielä enemmän kun itku kurkussa mietin että pissaanko vielä kaiken kukkuraksi alleni :(

Kiva että täällä on muitakin "mummoäitejä" kuin minä :D.... Vaikka nykypäivänä on enemmän kuin tavallista hommata lapsia päälle kolmekymppisenä, niin enemmistönä näissä keskusteluissa on kai ne 20+ äidit.... mieluusti toki vaihdan ajatuksia kaikkien kanssa, en sillä! Samassa veneessä kaikki ollaan, kuitenkin :)

Saas nähdä millainen ensi yöstä on tulossa... alkaa jo vähän ahdistaa nää unettomat yöt ja supparit ja vessassa ravaamiset ja siltikään ei tapahdu mitään, valvottaa vaan :(
 
Kiitos Tipitii75 ja sumppa83 tiedoista...yx elokuus synnyttänyt oli "päässy" kylppärii ku oli nii
ahdasta...Mua ei ninkään ahdista siel ne kätilöt yms vaan siel osastolla olo...osa oli todella tylyjä
viimeksi vaikka ekaa odotti..toivottavasti se yx mummeli on jo eläkkeellä =)

Mulla oli viime raskaudes ja myös nyt alko noi napsahtelut... saattaa kuulua aika kovakin
ääni mut en usko et auttaa mitää..

Mulla loppuki kaikki supistuksen ku seinää ku alko 37 raskauviikko =(

Killi12 mullakin katetrotiin ku munuaiset ei toiminut ja en mie itse ainakaa tie onko pöydälle
tullu muutakin ku ihan prinsessa silloin..voihan sitä etukätee miettiä ja "ahdistua" mut en usko
et kukaan sellaista muistaa tai edes huomaa =)
 
Onnea Sumppa83! Sieltähän se vauva sitten tuli, ja oikeen vauhdilla :) eli meillä muillakin on toivoa:LOL:

Mä kärvistelen taas hereillä, tällä kertaa heräsin mahakipuun, joka kyllä jo laantui. Semmosta menkkamaista jomotusta, tai oikeestaan samanlainen tympeä jomotus, niin kuin ois syönyt eilen ihan liikaa chiliä.

Joku kyseli vauvavakuutuksesta, ite otin sen jo tosi aikasessa vaiheessa kun oon vakuutusyhtiössä töissä :LOL: Rauhottaa vaan mieltä että jos vauvalla onkin vaikka synnynnäinen sydänvika, kehitysvamma tai synnytyksessä tulee jotain, niin hoidon esteeksi ei tule ainakaan raha.

Keittäsköhän sitä kahvit vai yrittäsköhän sitä nukkua? Tää foorumin kello näyttää muuten väärin, nyt on klo 5.08.
 
ail
Onnittelut pienestä tytötstä Sumppa83 Näinköhän tässä käy niinkuin aavistelin että loppukuusta höpisen täällä itsekseni kun kaikki muuta jo on pienokaisensa saaneet......


ail ja saaga 37+3
 
Paljon Onnea Sumppa:flower: Nopeaa toimintaa :)

Vauvavakuutuksesta : juu, otettiin se, ihan niinkuin esikoisestakin. Ja kävi kerrankin tuuri.. ei tarvinnut maksaa ollenkaan varausmaksua kun vakuutus otettiin, oli joku kampanjatarjous pohjolalla jossa meidän kaikki vakuutukset on... Toivottavasti vauvalla on kaikki ok eli vakuutus on turha, mutta esim.kaverillani kävi "tuuri".... hän sai taannoin down-lapsen ja vakuutus on maksanut itsensä takaisin satakertaisesti, pojalla kun on kehitysvammansa lisäksi korvatulehdukierteitä, keliakia ja diabetes eli on joutunut juoksemaan lääkärissä ihan tarpeeksi :(

Täällä nukuttiin viime yönä kuin pieni possu. Kerran heräsin yöllä kun mahassa muljahti oikein kunnolla, luulin jo että nyt meni lapsivedet, mutta se olikin vaan Pellervo joka potkaisi äitiään kunnolla. Ei supistellu, ei ollu vessahätä kuin kerran - ei mitään |O Viime viikolla olin sitä mieltä että toivottavasti tää vauva ei synny ihan vielä,nyt mulla alkaa olla jo ihan kypsä olo ja haluan synnyttämään - vajaa viikko laskettuun aikaan ja oon nyt jo tällä moodilla :( :headwall: No, katselinpa tuossa päivityksiäni vajaan 3 v takaa ja eipä mulla ollu silloinkaan mitään oireita, vaan ihan "yllärinä" se vauva tuli 9 pv ennen laskettua aikaa. tuntuu vaan että KAIKKI mun lähipiirissä on saanut toisen lapsensa joskus viimeistään viikko ennen la:ta, miks en mä... argh. Meen takaisin nukkumaan, jos vaikka alkais supistella tai menis vedet tai jotain ( juu - niin varmaan ).....
 

Yhteistyössä