Lokakuun Onnenmurut 2012 **Syyskuussa**

Meidän koneessa ei taida olla mitään vauvanpyykkiohjelmaa ( en ole ainakaan huomannut ) mutta täytyy alkaa pikkuhiljaa pesemään noita harsoja, osa vauvan vaatteista on jo pestynä, mutta vielähän tuota pyykättävää on. Pinnasänkykin pitäis jossain vaiheessa laittaa... tässähän alkaa kohta tulla kiire :O tai siis, toivottavasti ei, mutta 3 viikon päästä tää lapsi saa jo syntyä joten aika menee huimaa vauhtia....

( . ) Vauva on kääntynyt raivotarjontaan :D:heart: Olen niiiiiiiiiiiiiin iloinen! Tokihan sillä on vielä mahikset kääntyä takaisin perätilaan, mutta nyt pidän kaikki varpaat ja sormet ristissä että tää jästipää pysyy loppuun asti oikein päin. Su-iltana sain homeopaattisen lääkkeen ja siitä tunnin päästä alkoi semmoinen show mahassa että mietin jo oliko ihan viisas teko :O - luulin että pellervo tulee vatsan läpi, se oli jotain ihan hurjaa. Eilen alkoi liikkeet tuntua jotenkin ihan eri lailla ja vatsakin näytti jotenkin laskeneen. Tänään menin sitten neuvolaan tarkastukseen ja ultrassa näkyi iso pallo tuossa alavatsalla - pää :heart:. kylläpä oli kuulkaa helpottava näky. Nyt kun sitten vielä pysytään raivotarjonnassa niin hyvä on :)

Killi ja Pellervo tasan rv 35 :heart: Niin ja eka päivä äitiyslomaa... ihanaaaaaaa
 
  • Tykkää
Reactions: Anime
Heippa pitkästä aikaa :)

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä...jospa tässä itsekin aktivoituisi näin loppumetreillä (kai niin jo täytyy ajatella?) :)

Kummeista on ollut keskustelua. Meillä on nyt kolmas lapsi tulossa ja kummeista ei ole vielä mitään tietoa...itse ajattelen, ettei asian kanssa ole kiirekään, että kummiksi pyydetään vasta lapsen synnyttyä. Pienesti kyllä stressaa jo asia. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, en itsekään halua kummia lapselle, joka elämäntilanteen kenties muututtua katoaa lapsen elämästä...


Tipitii ja vaavi 35+1
 
Tsemppiä Kusma ja IMN toivottavasti teidän masuasukit jaksais vielä muutaman vkon kasvaa masussa.

Kummit. Pääpiirteissään on valittuna. Yhtä kummia mietitään vielä...

harsot pesen 95 asteessa ainakin nuo esikon entiset. Jos käsiin hajoovat nin ostan uusia ja pesen kuudeskympis ennen käyttöä.

rattaat Hankimme Britaxin b-dualit, vaikutti parhaille meidän tarpeisiin. Esikko tykkää kovasti rattailla.

raskausarvet No nehän voi tulla vasta synnytyksen jälkeen huom huom...mulla ei ollu yhtään arpea kun ootin esikkoa ja rasvailin ahkerasti, mut synn.jälkeen muutama pv ja olin juovikas kuin tikru...Tästähän ei kukaan ollu maininnut että niinkin voi käydä! Rasvailu ei auta mulla eikä tosiaankaan siitä ole vältisti mitään taikaa. On ne juovat onneks paljon vaalentuneet, eikä ne elämän merkit haittaa mitään. Nyt ole jonkin verran rasvaillu, mutta en niin paljon kuin ekassa. Se bio-oil haisee järkyttävälle mun mielestä, onneks mulla on hajuton ceridal-voide käytös.

Vauvanpää on tosi alhaalla ja kohdunsuu on pehmentyny, mut k:n kaulaa on jäljellä muutama sentti, ei huolta kuulema. Kysillä on kuulema sellainen meininki että jos äidillä&vauvalla kaikki ok ei esteltäis jos synnytys alkais vkoilla 34. Toivottavasti menis ainakin vkoille 37-38, luulen että menee, mut ei ehkä vkon yli kuten esikko.

Onnea kaikille loppusuoralle!

Lilyanna 34+4
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Yllätyksekseni pääsinkin tänään jo kotiin! :heart: Lääkäri kävi hakemassa ihan perustarkastukseen ja lopuksi tokaisi että koska kohdunkaulalla ei ole mitään muutoksia niin saan poistua :) Vielä puoltatuntia aiemmin hoitaja puhui käyrän ajamisesta ja huomisaamun virtsanäytteestä, joten tuli kyllä kotiuttaminen täysin puun takaa. Lääkäri oli kuitenkin sama joka minut vuodelepoon käskikin, joten olisiko sekin vaikuttanut että OYSin synnyttäneiden ja raskaanaolevien osastot olivat ääriään myöten täynnä.
Miehellekään en kertonut kotiinpaluusta mitään, istuskelin vain keittiön pöydässä kun tämä tuli töistä :D Ja sen näköinen oli kyllä kämppäkin ettei miehellä ollut hajuakaan siitä että olin tulossa.. Lauantaiset puhtaat astiat tiskikoneessa, pojan kakkabokserit sunnuntaiaamusta asti koneessa, roskat tiskipöydällä ja sitä rataa.. Esikoinen oli siis miehen työvuorojen vuoksi mummolassa nämä muutamat päivät, eli mies oli ihan omissa oloissaan kotona. Vuodelepo jäi sitten siis heti alkuunsa kun oli koko huusholli siivottavana. Tosin lääkäri sanoi että muuten saan viettää normaalia elämää, mutta mitään raskasta ei saa kantaa ja suursiivoukset pitäisi jättää jonkun muun harteille.

Kohdunkaulankontrolleja jatketaan nyt sitten keskusneuvolassa kasvukontrollien yhteydessä parin viikon välein. Pissanäyte pitäisi viedä labraan kun jotkut mikrobiarvot (?) olivat koholla, sen tarkemmin ei kerrottu mistä oli kyse.
Vauvan painoarvio oli nyt sen 1940g, eli samaa luokkaa kuin sairaalaan mennessä. Kohdunkaulaa sen 1,9cm, ulkosuu ilmeisesti sormelle auki kun siitä ei mitään puhuttu. Ja viimeisen kerran tarkistutin; tyttö se on :heart: :D Nyt lupaan olla enää kysymättä sitä. Ja jos neiti ottaisi nyt syntyäkseen niin ei olisi enää mitään hätää kun kortisonit on annettu ja viikkoja hyvin :) Toivottavasti kuitenkin viihtyisi vielä jonkin aikaa masussa. Yliajallehan ei kuitenkaan koon vuoksi päästetä.

Nyt kyllä menen muistelemaan miltä se kotisohvan nurkka tuntuikaan! Anteeksi näinkin pitkä omanapainen kirjoitus.

IMN & Tuutikki 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna neuvolaan ja pääsee taas vähän päivittään kuulumisia :)
Muuten omassa tilassa ei ole mitään erikoisempaa kerrottavaa vieläkää. Kaikki vieläkin hyvin!

Kiloja: on tällä hetkellä tullut 5,2kg. Eikä tarvis yhtään enempää tullakkaa :)

Kummeista: ollaan puhuttu ja oon heti raskauden alussa pyytänytkin parasta kaveriani miehensä kanssa kummiks, mutta muita meillä ei ole. Mies sais keksiä myös jonkun, mutta tuntuu olevan hankala tehtävä. Saa nähdä jääkö vauvalle vain 2 kummia. Toivottavasti ei.

Ceridal öljy: on ollut myös täällä käytössä mahan öljyämiseen ja olen myös kuullut että voi käyttää juuri tuonne alakertaan n. kk ennen laskettua aikaa :) En tiä sit onko vaikutusta, mutta aion itte kokeilla. Tai mies kyllä kans osoitti halukkuutensa siinä hommassa :D
 
IMN
Huhhuh, erehdyin äsken käymään vaa'alla ja olen nähtävästi saanut vuodelevolla ja nenän eteen kiikutetulla ruualla hamstrattua 2kg lisää :D

Huomaa kyllä että lantio on löystynyt. Välillä kun nousee ylös tuntuu että jalat lähtevät alta. Lantio- ja lonkkaluut siis aivan järkyttävän kipeät! Yölläkin heräsin jalkoja liikuttaessa tajuttomaan vihlontaan.

Tällainen turha kirjoitus tälläkertaa :D Poika hoputtaa muovailuvahaleikkeihin niin jäikin kaikki tärkeämpi kirjoittamatta.

IMN & Tuutikki 34+4
 
Ceridal-öljy tarkennuksena, että mulla on masun rasvailuun se rasvainen ceridal lipogeeli-voide ja alakertaan ceridal-öljy. Öljyllä kuulema kannattaa hieroa välilihaa joka pv jo vkoja ennen synnytystä, ettei tuu repeytymiä. No testasin tämänkin esikkoa odottaes. Tuli silti pari pientä repeytymää synnytykses ja välilihaa piti leikata eli ei apua siitäkään hommasta... mut hyvin paranin ja paikat palautui mainiosti, ei hätiä.

IMN Hienoa, että pääsit kotiin. Laitahan mies töihin, älä rehki liikoja!
 
Viimeksi muokattu:
Olipas mukava lukea että muillekkin on iskenyt älytön jano,koska itselleni tullut sama vaiva. Yritin googlailla kans aiheesta mutta tuli vain jotain raskausajan diabetes juttuja ja kun olen nyt miehen sokerimittarilla mittaillut omia arvoja niin ei sekään ole nyt käypä diagnoosi.

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin tasan kuukauden päästä on sektio :heart:

piipero86 & matkalainen 33+2
 
Janosta pakko kommentoida, että en osaa sanoa onko mulla enempää jano kuin aikaisemmin mutta se on kurja kun usein tulee iltaa kohti enemmän juotua (päivälläkö kiireisempi?). Sittenpä tietty yöllä tulee juostua vessassa sen takia kun maha painaa. Pitäisi yrittää litkiä vettä tms enemmän päivän mittaan.
Sellanen mun maalaisjärkinen selitys janon lisääntymisestä olisi se, että raskausaikana hikoilu lisääntyy ja itse ainakin hengitänkin tiheemmin (ja vielä suun kautta, suu kuivuu). Hikoillessa yms menettää nestettä.

Nlassa tuli käytyä tänään. On se maha tosiaan kasvanut, onneks samoilla käyrillä. Nyt viikkoja 34+2 ja mitta 31.5 cm.

Rasavilli taimi yritti väistellä doppleria sen miltä muulta touhultaan ehti, ja kyllä teki se anturi kipeetä kun sillä painettiin mahan läpi eri kohdista. Jotenkin terävä/pieni se anturin pää. Onneks onnistu sykkeen kuuntelu silti.

Joo IMN yritä lepäillä vaan ja delegoida hommia..

hortensia ja taimi
 
IMN
Janosta pakko munkin kommentoida. Juon normaalistikin paljon vettä ja yleensä 1,5 litran kannu tyhjenee päivän aikana + yksittäiset vesilasilliset. Nyt kuitenkin menee yölläkin pari isoa mukillista, olisiko puolisen litraa yössä. Eli kyllä on vessassa laukattu täälläkin öisin, yleensä 2-3h välein..
Ja mikäs muukaan nyt olisi edessä kuin keskivirtsanäyte aamupissasta! Eli 4-6h virtsa rakossa, alapesu ja kuivaus, hieman pissaa pönttöön, pari desiä purkkiin ja loput pönttöön. Miten ihmeessä onnistun pidättämään edes noin montaa tuntia?? :D Saati sitten alkaa tekemään alapesua ilman että lirahtaa jo siinä. Ja kaikki tämä keskellä yötä puolikoomassa. Saapa nähdä miten käy :D Hirveä flunssakin päällä niin yskinköhän pissat housuun yöllä..

Joo, eipä mulla tällä kertaa tän tärkeämpää. Stressaan vaan tuosta hemmetin kusipurkista.. :D
 
Heippa mammat. Täällä olis yks lokakuinen mamma kun on alkanu virkkaamaan ja olisinkin kysyny jos täällä olis halukkaita ostamaan sellasia virkattuja vauva tennareita. En osaa laittaa kuvaa joten voisko joku neuvoa???

Zande + asukki 33+6
 
Onpas täällä tapahtunu paljon! Tsemppiä Kusma ja onneks sulla IMN on jo tilanne parempi ! Ja ihanaa Killi että vaavi kääntyi!

Tänne on kertynyt raskauskiloja ihan tarpeeks... Lähtöpaino oli 65 ja nyt menee kohta 80 rikki :( Aivan järkkyä. No, on kyllä paahtoleivät voilla ja hillolla maistuneetkin. Ja kun meillä on uus koti ja kaikki vähän vaiheessa, niin ei ole kovin montaa peiliäkään vielä. Ja kun hiippailen iltapuuhissa vähemmissä vaatteissa kokopeilin ohi, niin mulla ei ole yleensä rillit päässä mutta nytpä oli ja voi luoja mikä määrä mulle on tullu selluliittia reisiin! Huh huh, toivottavasti imetys onnistuu...

Kävin tossa viikonloppuna mökillä eikä onneks ollut mitään ongelmaa vaikka ruohonleikkurikin hangoitteli vastaan eikä meinannut startata millään, ja sitten se upposi sammaleeseen (eikä siis ole itse vetävä). Pari päivää tämän jälkeen kyllä sitten meinasikin tulla ongelmia kun tulin kotiin ja heiluteltiin miehen kanssa peittoa. Voi elämä mikä juilinta siitä alkoikin, mulla ei oo kertaakaan ollu raskauden aikana vatsa kipeä mutta nyt tuli sellasta menkkamaista kipua, eikä hellittänyt millään! Kai se sitten oli supistelua, vaikka ei se kyllä tauonnut välissä vaan kesti koko illan ja osan yötäkin. Onneksi nyt on tilanne taas normaali. Ensi kerran meillä harrastetaankin seksiä sitten joskus vuoden 2013 puolella... Ellei raskaus meinaa mennä yliaikaiseksi :D

Liikelaskennan minä ainakin muuten hoksasin niin että jos on tunne että vauva yhtäkkiä liikkuu kovin vähän niin sitten köllöttelemään ja liikkeitä kuulostelemaan, muutoin ei tarvetta.

Anime ja masuasukki 33+4
 
Viimeksi muokattu:
IMN koitahan nyt levätä ja ottaa rauhallisesti.
Täälläkin janottaa ja on alakroppa ihan tautisen kipeä (lonkat ja häpy huutaa hallelujaa..)
Viimeinen lääkäri oli tänään ja pojun pää on jo lääkärin mukaan todella,todella alhaalla ja kiinnittynyt,ei siis ihme että kipuja on..Asiaa ei yhtään auta se että olen saanut hirveän flunssan,kunhan ei tarvits synnärille lähtä sairaana:( Vähän on muutenkin vetämätönolo ja itku herkässä :'( ilman sen kummempaa syytä..jospa se olotila tästä vähän kohentuisi ja sais kämpän siivottua ja järkättyä niin saisi keskittyä ihan vain oleiluun ja kehon kuunteluun..odotteluun:)
 
33+0 :heart: Niin se vaan aika kuluu. Synnytystä ootan jo innolla, mutta se synnytyksen jälkeinen aika meinaa jännittää! Että miten sitä jaksaa vauvaa hoitaa, entä jos vauva tuntuu vieraalta jne.
Nyt on ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita pesussa :eek: Voi apua miten alkoi jännittämään kaikki! :D

Lena & Onni 33+0
 
Täälläkin on kaivettu esikoisen aikainen vauvapeitto ja makuupussi esiin, kohta pitäisi laittaa kone pyörimään...

Uudessa kodissa on nyt asuttu jo yli kk ja vihdoin täällä alkaa näyttää about KODILTA! Kun mies on tehnyt iltaisin töiden jälkeen juttuja ja ite olen keskittynyt lähinnä kodin hoitoon ( just ja just on jaksanut ruuan tehdä työpäivän jälkeen ) niin onhan tää kestänyt. Nyt jos sitten jaksaisi tehdäkin jotain kun on äiityslomalla... Esikoinen on osapäiväisesti hoidossa, joten mahdollisuus on... laiskamato vaan meinaa koko ajan iskeä :( Vähän meinaa päätäkin särkeä, plääh. Esikoisen kummit tulee perjantaina kylään ja käydään läpi kaikki asiat mitä tehdään kun synnytys lähtee käyntiin. Onneksi saadaan esikoinen sinne hoitoon... lähimmät sukulaiset kun asuvat 2 h ajomatkan päässä, kummit melkein naapurissa ( 5 km ). On sentään yksi murhe vähemmän... apua - se synnytys lähestyy oikeasti :O :D
 
Valmistelusta ootte puhunu, niin itte oon koittanu nyt työssä-käyvänä, äitiysloman kynnyksellä kylläkin, hoitaa kaikki poikkeen ennen lomaa jotta voin sitten vaan nostaa kannat kattoon ja ootella synnytystä :p Oon pessy kaikki vauvan vaatteet, harsot, peitot, pinnasänky koottuna, vaunut hommattuna (jotka kylläkin menee vaihtoon ihan vaan ku ei ollu käypäset silmälle ;) ).. Semmonen pikkuhiple ja tavara on ostamatta, mutta neki jätän kyllä viime tippaan ja äp:n tarvikkeilla ensi päivät kyllä pärjää mainiosti, sitten ostan kun tarve tulee. Olen ottanut maalaisjärjen käyttöön ettei mitään turhaa tule hamstrattua. Kunhan murulle on kaukalo ja vaatteet kotimatkaa varten sairaalalta niin sillä pääsee jo kotia asti :D

Sitterikin on ja tänään käyn hakemassa ostamani imetystyynyn, äitin vinkistä, on kuulemma toimiva :)

Kyllä taas viime yönä kyrsi, 4 kertaa vessassa :mad: alkaa huumori loppua.. odotan niin sitä, että saan herätä vauvan itkuun ennempää kuin vessahätään..
 
Moikka!

Tsemppistä kanssasiskot, pikaisesti piti tulla jakamaan tieto, että olen käyttänyt jo reilun kuukauden imetystyynyä nukkumakaverina, ihan paras apu muuten niin hankaliin öihin, kun murupapunen pyörii ja hyörii!! (mies tosin inhoaa koko tyynyä, aina välissä ;) )

Alakuloa ollut täälläkin jo useamman viikon, kesä kotosalla oli ihanaa aikaa, mutta nyt arjen alettua muulla perheellä, tuntuu niin turhauttavalle vaan "maata kun ei muuta jaksa/muu innosta.." ( olen lomautettuna ollut toukokuulta asti.. )

Huomenna poksuu 34 viikkoa ja 18 päivän päästä jo tiedän suunnitellun sektiopäivän, se on joko 4. tai 11.päivä..H U I ! Onko teillä muilla tiedossa suunniteltua sektiota, miten siihen ohjeistetaan yms ois kiva tietää?

Ihanaa kun teillä joillakin virtaa riittää ja kaikki valmiina! IMN:lle ja Kusma:lle tsemppistä, onneksi kaikki hyvin ja ette joutuneet vielä tositoimiin ;)

Pakkastyttö ja teholiikkujamurupapunen huomenna 34
 
ail
Heipä hei.Ollaan jo liki lokakuuta ;) Joko saa alkaa jännittää synnytystä.Vaikka tää onkin mulle jo viides synnytys nii eniten tää pelottaa.Mullahan on joka synnytyksessä ollut se "ongelma" että ponnistustarve on ollut 5cm jo aivan valtava.Siksi pitäisi osata olla sairaalassa ajoissa ettei vaan ala ponnistaa.Joku täällä mainitsi yölliset vessareissut.Täällä on nyt puolentoista viikon ajan käyty vessassa yöllä noin 45min välein.Ja aamulla ollaan ku nukkuneen rukous.Mies jo neuvolassa tuskaili että eikö mitään helpotusta tähän ole kun hän nii huolissaa muutamana yönä katteli mun hiippailuja vessaan.Tosiaan ei siinä paljon nukuta.Mutta vaikka en illalla joisi juuri mitään on tahti yöllä sama.Insuliinia täällä pistellään aamusin ja sokerit onkin sillä pysyny hyvänä.Ruokavalio ei ikävä kyllä yksin auttanu.
Jotain piti vielä sanoa mutta iski raskausdementia.
Oikein hyvät voinnit kaikille ja IMN otahan iisisti


ail ja saaga 33+4
 
AIL:sama homma mullakin! Viides tulossa ja eniten pelkään synnytystä! On se vaan hullua...Mää taas pelkään ihan sairaasti sitä että ehinkö synnärille..Viimes ku synnytys alko vesien menolla, supparit alko 15min päästä siitä niin tästä meni 20min ku vauva synty. Eihän se voi nopeampi olla eihän...siis itelleni tätä manaan että takuulla ehin synnärille...sinne ku matkaa on se 20min...
Mulla nuo aamun paastoarvot ovat ruvenneet repeilemään. Mulla taitaa auttaa siihen tuo yösyöpöttely ku tais tulla liian pitkät paastot...Hyvä juttu jos sulla insuliinilla arvot on saatu aisoihin!

IMN: ei muutako ukko hommiin! Pakko sun saada levättyä ettet joudu uudelleen osastolle. Mulla oli kerran kans samalla lailla että olin osastolla useamman päivän ja ku kotiin tulin niin huoh...Muuten on tarkka meillä (äitinsä on ihan sairas tuosta siivouksesta ja osittain tartutti aikoinaan häneenki mutta onneksi saanu ite siitä suurimman osan kitkettyä) että ois suurin piirtein siistiä mutta ei sitte kuitenkaan ite sitä osaa pitää tms.
Miten kusipurkin kans kävi?:D

Kusmasta ei oo kuulunu noitten suppari-ilmojen jälkeen jos oikein katoin...toivottavasti oot kuitenkin vielä yhessä kasassa vaikka viikkoja sulla hienosti jo onkin!

Pesukoneista olitte jutelleet! Meillä kuulkaas kävi niin että viikko sitte meni kuivausrumpu (ihan ehoton kestojen kans) ja viime to kärvähti ihan kirjaimellisesti vuokranantajan pesukone! No vaihettiin kone omaan muutaman vuoden vanhaan niin jepulis jee seki oli rikki! Noh eipä tarvi miettiä mihin se visan limitti tässä kuussa menikään...Tänään onneksi saan molemmat uudet koneet, mutta on kuulkaas semmoset pläjäykset likapyykkiä meillä että huh hellettä! Kuuden ihmisen kamppeet plus noitten äijien reenikamat, ei enää mahu mihinkään koriin tai kaappiin, isot läjät noita on jo lattialla...kodinhoitohuoneessa alkaa olemaan melkoset aromit! :x
Juu ja ne vauvan vaatteet on kaikki vielä pesemättä, saa nähä missä vaiheessa ne ehtii sitten pyöräyttää?! Onneksi nuo koneet on sitten mallia suurperhe!

Killille onnea uuteen kotiin! :flower:

Kova jano täälläkin! Aamulla menee kokonainen kannu vettä! Yöllä pitää käydä tunnin välein vessassa, auts ku vauvan pää painaa tuota rakkoa niin kauheasti että tekee tosi kipeää ja kamala kiire aina sitte vessaan...

Zande: ihquja tossuja oot virkannut! Me ei valitettavasti tarvita niitä ku meillä on kaikki edellisiltä vielä tallessa...

Sf-mitta: teenkö pohjat?? Rv32 kyseinen mitta oli vaivaiset 34cm :O eli keskikäyrämitta tosin viikkoja on 8 vähemmän eli sama mitta on keskikäyrämitta rv40...eli valtamerialus oon ja olo on sen mukanen...

Joko kaikki ovat saaneet muuten jo äippäpakkauksen? Mää en oo vielä saanu ja saas ny nähä kumpi sieltä tulee ku päätöksen sain kaks päivää uuden pakkauksen julkaisemisen jälkeen...itelleni ei ole mitään väliä kumpi on, kiva vaan jännätä kumpi sieltä tulee :D pienet se on ilot kullakin..

Juu pakko vaihtaa asentoa, supistaa...uh...nää on kyllä jo inhottavan tujuja ja tuntuvat alakertaa myöten ja kohta taas suoli tyhjenee...ei siis enää sellasia "lepposia harkkasuppareita"

Jaksuja kaikille, kohta sitä vauvauutisia taitaa ruveta ihan oikeasti tulemaan...

Crocus ja Pikkumies 33+3
 
Moikkelis!

Jeeee, on jo syyskuu! Odotan kyllä jo nyt niiiiin malttamattomana vauvan syntymää, etenkin kun on niin tylsää päivisin :( Kateellisena luen Facebookista koulukavereiden tilapäivityksiä kaikista uusista kursseista ja opiskelijabileistä... bilettäminen nyt ei pahemmin kiinnosta, mutta kieltämättä on sellainen olo että jään nyt kaikesta ihan ulkopuoliseksi. No mutta, ensi vuonna sitten jatkuu kouluhommat! :)

Ja ohhoh, täällä on ollut IMN:llä ja kusmalla haipakkata! Toivottavasti kaikki on ja pysyy loppuun asti niin kuin pitää, ja jos jotain tulee aikaisessa niin tulee sitten terveenä! :) Tsemppiä teille!

Kävin tiistaina viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä. Eipä siellä mitään kummempia uutisia, paitsi lääkäri ohimennen mainitsi että vauva saattaisi painaa nyt noin 3 kg. Mitään muuta kokoarviota en saanut, enkä sitten ilmeisesti tule saamaankaan, koska nyt on enää viikottaiset neuvolakäynnit, ei mitään ultria tai lääkäreitä enää. Vauva on raivotarjonnassa, ja aikamoinen houdini sais olla jos meinais kääntyä perätilaan :D

Lääkäri puhui sisätutkimusta tehdessään että joku on hieman pehmentynyt ja jotain on vielä jäljellä. Hmm, puhuikohan sitten jostain kohdunsuusta/kohdunkaulasta? Ajatella, mä olen ollut kohta 36 viikkoa raskaana, enkä vieläkään ole perillä raskauteen ja synnytykseen liittyvistä termeistä! :D Ehkä se johtuu myös siitä, että raskaus on sujunut ongelmitta, eikä mistään ole "tarvinnut" ottaa selvää. Ja kun neuvolassakaan ei mistään ole tarkemmin valistettu.

Painoa ei ole tullut yhtään lisää, johtuen siis siitä että paino putosi raskauden alussa jonkin verran. Mutta jos nyt laskisi siitä, mitä se oli kolmannella neuvolakäynnillä (jolloin oli alimmillaan), niin painoa on tullut jotain 7 kg. Mutta siis sitä painoa, mikä oli ennen raskautta, en ole vieläkään saavuttanut, tosin on vain parista sadasta grammasta vaille :D Eli kyllä se lähtöpaino saavutetaan, ja varmasti menee ylikin, mutta hyvin todennäköisesti kaikki raskauskilot (ja enemmänkin) jää sitten synnytyslaitokselle! :) Siitä se terkkari ja lääkärikin oli kovin hyvillään, että on paino pysynyt niin hyvin kurissa - koska siis sitä ylipainoa kuitenkin on. Jospas sitä sais hyvän startin laihduttamiselle, sitten kun sitä saa taas tehdä! :)

Kummeista oli puhetta. Me tiedettiin kummit jo kauan ennen kun tiedettiin että lapsi ois tulossa :) Pyydettiinkin sitten heitä kummeiksi samalla kun kerrottiin vauvauutisia. Ovat kaikki kolme hyvin otettuja kunniasta :)

Lauantaina olisikin sitten synnytysvalmennus KYSillä, odotan kyllä sitä aika innolla. Siksipä juuri, koska olen niin tietämätön kaikista näistä jutuista. Toivottavasti se ois hyvä ja valottava valmennus :)

Huh, tulipas taas tekstiä...

Kivaa syksyistä torstaita kaikille! Hei, eikös ne ennustaneet jotain inkkarikesää vielä...?!

- Öhkis 35+5.
 
Iltaa!

Yhtenä kappaleena ollaan vielä! Sunnuntain jälkeen kovia supistuksia tullut joka päivä ja öisin herään niihin :/ toivon kovasti että ne tekis alapäälle hyvää että sitten kun on tosi kyseessä niin ei tarvis odotella kaulan lyhentymisiä. Kaikki oon pakannu valmiiks kun ei tiiä millon lähtö tulee. Siskolla kaks keskoslasta joten sen rajan olenkin jo ylittänyt. Epäilivät että saattas myös tulla keskonen. Onneks ei. Jollain muullakin tais tulla kovia supistuksia sänkyhommien jälkeen. Nyt en heti löydä kuka se oli kun puhelimella rustaan tekstiä niin onko sinulla ollut supistuksia myös siitä seuraavina päivinä?

Onko kellään tietoa mihin viikoille asti annetaan kortisoni piikki jos synnytys käynnistyy? Viikolle 37 asti?

Tänään oli neuvola ja painoa tullu yht 12kg ja sf mitta oli 33cm muistaakseni. Painoarvion terkkari/kätilö teki kun pyysin ja sanoi tytön syntymäpainoksi mahdollisesti 3600-3700g. Nykyään kuulemma 4kg lapsi on ihan normi. Pitää vähän rajoittaa herkkujen syöntiä kun tekee mieli sokeria koko ajan. Itellä ei oo paino hirveesti sen takia noussut mutta lapsi voi kuulemma vetästä sokeria hirveesti itteensä.

Kusma ja Dana tyttö <3 36+4
 
Pakkastyttö minulla on sektio 5.päivä, tosin en ole saanut siihen mitään ohjeistusta, mutta maanantaina onlääkäri niin siellä varmaan asiastataas keskustellaan. Ainoa minkä tiedän on se että minun hätäsektioarven kautta vauva otetaan,kun yleensä se suunniteltu tehdään sitte vaakaan,mutta ei kuulema aleta ankkuria minulle tekemään.

Kusma en tiedä mille viikoille asti kortisonia annetaan,olisiko 35 tai 36? Sinun vauva on kuitenkin jo 3 päivän päästä täysiaikainen, joten no panic.

Kummeja ei olla mietitty ollenkaan,ei mitään käsitystä ketä pyydetään :O tosin nyt on vaan pääasiana mielessä että saadaan vauva syliin, sitten mietitään asioita eteenpäin.

piipero86 & matkalainen 33+3
 

Yhteistyössä