Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

Moikka!!

Meillä on ruvettu liikkumaan kovastikin, kun monotukset eilisen jälkeen tuntunut pieninä tökkäyksinä ja sykähdyksinä. Oon lukenut, että se on yleisempää uudelleen synnyttäjillä tuntea liikkeet näillä viikoilla, mutta ei kai se mahdotonta ole meillä esikoista odottavillakaan? Luotan tässä asiassa omaan kehooni :--) eikä niitä liikkeitä kai tuntisikaan jos ei niiden tuntemiseen keskittyisikään, niin kovia ne ei vielä ole, mutta sitäkin ihanempia :) huomenna poksutaan!

lllllaura & pirpana 16+6 <3
 
mulla on kaks noi hormoonit niin seilailee et huh huh... tänään vollottanu koko päivä,
eilenki otettii matsii miehen kaa.. mut tänää sit vähä pahemmin.. Tai itseasias tätä on jatkunu nyt jo muutaman viikon et matsaillaan koko ajan jostain.. :/

Vappuaattona se tuli kotiin kukkapuska ja vappupallo kouras <3 ja tän päiväsen riidan jälkee kun oli oikeesti loukannu tosi pahasti ja ei kuunnellu yhtään mua, niin tuli tosi tosi ison ruusukimpun kanssa kotiin =) <3 mut toivon silti että nämä riidat loppuisi pian, eikä aina tarvitsisi matsailla.
Sillä tressi tästä riitelystä yms ei helpota yhtään oloani, sillä tressaan vietävästi firmanikin asioista että niissä on jo ihan liikaa tressiä ja sitten nämä kotiriidat.

zesi 16 + 2
 
Huomenta!
Mulla on jäänyt kirjottelut vähiin, mutta lukenut oon ketjua koko ajan. Melkein kahden viikon flunssan seurauksena sain poskiontelotulehduksen. Nyt alkaa olo kohentua kun sain antibioottikuurin ja taas vaihteeks saikkua. Tää on niin inhottavaa olla kipeenä, kun tuntuu, että tää syö kaikki voimat.

Liikkeistä sen verran, että missä kohtaa mahaa te ootte tuntenut niitä? Kun oon tässä jo reilun viikon verran kuulostellut ja tuntenut (ehkä) sellasia jänniä tuntemuksia ihan alavatsalla...voiskohan ne olla liikkeitä? :) Tuntuu aina sillon kun menee makuulle tai on ihan rauhassa sohvalla.. :)

Sanz 17+3
 
IMN
Joku puhui itkukohtauksista. Mulla oli kans niitä varsinkin esikoista odottaessa itkin aina seksin jälkeen, enkä minäkään tiedä miksi :D

lllllaura Anteeksi en taaskaan jaksanut laskea l-kirjaimia :D Minäkin tunsin esikoisesta liikkeet jo rv 17 vaikka odotin niitä paaaaljon myöhemmäksi :) rv 20 olivat jo jonkin aikaa olleet ihan selviä, teräviä potkuja.

Sanz Mullakin tuntuu liikkeet lähestulkoon aina samassa paikkaa, eli masun oikealla puolella, ihan sivussa.

Tämmönen pikapikavastailu aamukiireessä. Mukavaa viikonloppua ja ihanaa äitienpäivää kaikille näin etukäteen! :)

IMN & Tuutikki 18+0 *poks!*
 
Tuun vaa nopeesti sanomaan että Sanz kyllä ne varmaan on liikkeitä kun näin alussa kohtu on sen verran alhaalla että suurimmalla osalla ainakin liikkeet tuntuu ihan alavatsalla. Mulla ainakin tuntuu ihan reippaasti navasta alempana ja 100 % ne liikkeitä on, sen verran kovaa monotetaan jo et mieskin tuntee helposti jos malttaa oottaa vaan :) Ja mitä tuolla fb- ryhmässä asiasta on puhuttu nii siellä alhaalla ne melkein kaikilla tuntuu :) Onnittelut siis liikkeiden tuntemisesta :)

Nyt pikapika siivous ku kavereita tulossa kylään ;)

Nellinu & Sirrikkä 17+6 :heart:
 
Tulinpa minäkin innoissani ihastelemaan kun eilen ensikertaa liikkeitä tuntui täälläkin!
Mahtava kuulla muidenkin iloisia liikehtimis uutisia. :)
Muakin eilen mietitytti että voiko liikkeet jo tuntua kun ensimmäistä odotetaan, mutta äsken kun taas pötköttelin niin asia kyllä varmistui! Mahtava fiilis! :)
Ja ihana saada lisävarmuutta toukan olemassaolosta.
Alhaalla, tuossa masun oikealla puolella selvästi tuntuu jopa käteen kun siitä kevyesti painaa.
Ehkä tästä kohta 11 viikon oksentamisesta on joku hyöty ollut kun ei ainakaan ole rasvaa kohdun päällä liikkeiden tuntemista häiritsemässä. ;)

Ihanaa viikonloppua ja huomista äitienpäivää kaikille!

emmaoo ja toukka 15+5
 
Täälläkin alkaneet liikkeet tuntua jo selvemmin! Pitkään oli sitä pientä ja hentoa jota piti kuulostelemalla kuulostella! Nyt tuntuu illalla rauhoittuessa ihan selviä muljahduksia ja monotuksia! :) Isikin tunsi toissailtana ensimmäiset liikkeet läpi :) Niin ja liikkeet tuntuu hieman navan alapuolelta häpyluun tienoille, milloin missäkin kohtaa... Ilmeisesti siellä on hyvin tilaa heitellä voltteja :D

Kohtu on myös alkanut selvästi "tuntumaan" eli välillä tiedostan hyvin selvästikin sen olemassa olon ja suurentuneen koon. Varsinkin jos bussilla matkaa ja kuski ajelee hyvinkin kuoppaisesti niin tuntuu ilkeältä.. Esikoisen nostaminenkin saa aikaan ikäviä tuntemuksia.. Aamuisin ja iltaisin tuntuu kohtu selvästi pinkeämpänä pallona, päivällä sitä ei ehdi edes kuulostella! :D

Mä oon tässä raskaudessa paljon rauhallisempi, mitä esikoista odottaessa. Silloin suutuin miehelle melkein kaikesta! Nyt osaan hillitä itseni paremmin, eikä läheskään niin moni asia ärsytä. Ainoastaan kun tulee hirveä halipula saatan itkeä tihrustaa jos ei ukko tajua heti ottaa kainaloon :D

-Minki ja pikkusisko 19+1-
 
Ihana kuulla, että on muitakin jotka on ruvennu tuntemaan näin aikasilla viikoilla saamaan potkuja! En ookkaa ihan hullu ;D meilläki potkut tuntuu alavatsassa ja useimmiten oikealla puolella :) eilen illalla kattelin lätkäpeliä sängyssä ja pidin kättä vatsalla, niin tunsin mahan tältäkin puolelta kolme potkua, harmi että ne tuli niin yllättäen niin ei mies kerinnyt niitä tuntemaan! Mut kyllä sekin aika koittaa :) tänään tosiaan poksuu 17+0! hassuu miten aika menee niin kovin nopeesti, vastahan mä plussasin :') ja siitäkin jo 12 viikkoa, huh. Eipä muuta, pitää vetää juhlakuteet ( ne jotka vielä ehkä mahtuu heh) niskaa ja lähtö juhlimaan masuasukin serkun 4vuotis synttäreitä!

lllllaura & pirpana 17+0! <3
 
Mullakin tuntuu liikkeet enemmän oikeella puolella. Aamuisin ja iltaisin kans kohtu jotenki pinkeempi ja tunnistettavissa, vaikka onkin vähän makkaraa siinä päällä =D
Töissä alkaa olla rankkaa ku on niin fyysistä, että iltasin repii sitten selkää ja massua.
Mahan koosta on alettu tällä viikolla töissä kuittaileen ja mieskin tokasi eilen, että "sähän oot syksyllä varmaan ihan valtava jo ku nytki näkyy noin hyvin"...heh...

Tintti ja "reino" rv15+6 ja huomenna poksutaan <3
 
Ihanaa äitienpäivän iltaa kaikille :flower:

Tässähän tämä päivä on mennyt kyläillessä ja kakkua syödessä :) ja nyt närästää ja on paha olo :x No, sen siitä saa kun ei tajua lopettaa syömistä ajoissa.

pahoinvoiva muhvi ja matkis PoKs 17+0 :heart:
 
Täällä oli kamalin äitienpäivä ikinä...no jospa se siitä. Tosi epäarvostettu olo ja tuli itkusteltua koko päivä kotona.
Vauva paukuttaa koko ajan enemmän massussa ja pikkhiljaa hankintojakin hommailtu.

Uskomatonta että tänään jo rv 16+1
 
tintinko :hug: kyllä äitienpäivästä pitäis jäädä ihan erilainen olo :( Mikä sun mielen noin pahoitti? Ei tokikaan ole pakko vastata jos tuntuu että et halua. Se on niin väärin kun äidillä on tollaset fiilikset äitienpäivänä ja mä tiedän miltä se tuntuu. Nyt oli itellä suhteellisen mukavakin äitienpäivä ensimmäistä kertaa neljään vuoteen. Toivottavasti alkava viikko saa sulle paremman fiiliksen ja seuraava äitienpäivä menee sitten ihanasti :)
 
Heips pitkästä aikaa! Mulla taas jostain syystä jäänyt kirjoittelu :/

Liikkeitä alkaa täälläkin ihan mukavasti tuntumaan. Aikaisemmin tuntunut niin, että kun käsi on alavatsalla, niin sitten olen tuntenut möngerrystä ja ihan pieniä potkuja. Mutta nyt viikon sisään alkanut potkuja satelemaan muutenkin :) Ihana pieni varmistus, että siellä joku on <3

Hankinnoista: Meillä ei oo hankittu tätä tulevaa varten mitään! Mä en tosin koskaan oo hankkinut mitään ennen rakenneultraa. Jotenkin sitä haluaa tietää, onko siinä varmasti kaikki hyvin. Tosin vauvatarvikkeita meiltä aika hyvin löytyykin jo ennestään. Ainut, että ihan pienimmät vaatteet oon aikalailla pistänyt jo jakoon, että niitä varmaan muutaman "joudun" ostamaan.. Ei kyllä haittaa, niitä on ihana shopata ;) Oon mä muutamia ihanuuksia kyllä säästänytkin. Tosin jos poika tulee, niin ei taida ihan käydä, kun taitanee olla aika tyttövärisiä :D

Mulla sitten häämöttäisi perjantaina eka sokerirasitus. Olen yrittänyt pitkittää ja pitkittää tuon aamuyökkäilyn takia. Sitten ei ollut viikkoon yökkäämistä ja varasin ajan. Ja kappas nyt oon muutamana aamuna halaillut taas pönttöö. Vähän pelottaa, et pysyykö ne litkut mahassa. Toivotaan! Mittailin tänään aamuarvoa, niin sain 4,9. Voi kun olis perjantainakin tuota luokkaa. Mulla siis esikoisen aikana RD, joten mittari vieläkin tallella. Jotenkin kakkosen aikana odotus helpompaa, kun ei tarvinnut mittailla, kun vältyin diabetekseltä. Toivon niin, ettei tulis tässä. Tosin mä pärjäsin silloin ekassakin ruokavaliohoidolla.

Ihanaa, kun alkaa se kaamea väsymys helpottaa. Jaksaa jo ihan erilailla touhuta. Alkuvuosi menikin vähän sumussa väsymyksen ja pahoinvoinnin takia.

-Marge 17+4
 
Mies lähti la iltana kylille ja tuli vasta eilen illalla kottiin :(
On niin huono omatunto siitäki ku lapset oli askarrellu kortit ja käyneet kyllä mieheni kans ostamassa lahjan ja kukkia ja kakun, mut oli niin paha mieli eilen etten saanu mitää aikaseks tehtyä lasten kans.
Ärsyttää ku tän odotusajan pitäis olla onnellista aikaa ja haluisin nauttiakin tästä, koska enempää lapsia ei tän jälkeen ole enää suunnitelmissa, niin sit pitää murehtia tommosta turhaa perseilyä ja pelätä mitä seuraavaksi...huoh...sais jotenki tajuamaan tuon toisenki osapuolen
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin itsekin pitkästä aikaa kirjoitella :D Elikkä ei tänne kummosempia, pieniä liikkeitä tuntunu jo muutaman viikon.

Viime viikolla oli toinen neuvola, eipä sielläkän kummallisia. Oli kiva kun oli opiskelijakin mukana niin sai oikein kunnon kertauksen kaikesta kun kertaili sille opiskelijalle niitä juttuja :) sydänäänet kuulu tosi hyvin ja syke pomppi siellä 160-170 vielä :) Painoa oli tullu omasta mielestä liika eli pikkasen päälle 200g viikko, mutta osittain on kyllä turvotuksia(pitäis juoda enemmän), ainut huono asia oli jällein pudonnut hemoglobiini! Viime raskaudessa oli ongelmana kun ei millään suostunut nousemaan, putosi alle sataan, nyt jo tässä vaiheessa 105, saa nähä mitä tulee! Pitää käydä tänään labrassa tohon hemppaan liittyen ja katotaan sitte mitä rautaa alan syömään(ei siis mistään mitään apua mulle :D).

Täällä ei vieläkään läheskään kaikki lähipiiristä tiedä tulokkaasta :) Vatsa menee vielä hyvin piiloon vaatteilla, ja kyllähän tässä ehtii vielä kertoa :)

Santtura- ja kirppu 17+0

ps. hauskan yhteensattuman huomasin kun katsoin viime raskauden neuvolakorttia, olin ollut tasan samana päivänä neuvolassa edellisenäkin vuonna ja silloin olui täynnä melkein tasan kymmenen viikkoa enemmän :D Jotenka meillä ikäero tulee olemaan aika tarkalleen 1 v ja 10 viikkoa :)
 
Heips täältäkin taas pitkästä aikaa! Oon niin väsyny koko ajan että ei oo energiaa vielä mihinkään ylimääräiseen..

Myöhästyneet äitienpäivätoivotukset meille kaikille! :flower:

Tintikolle haleja! :hug: Ymmärrän kyllä täysin tunteesi ja mielestäni olet kyllä oikeutettu niihin! Tosi ala-arvosta käytöstä mieheltäsi!

Liikkeet tuntuu mullaki oikealla alhaalla, eilen monotteli jo selvästi vahvemmin jo! :heart:

Me ollaan menossa rakenneultraan vasta 13.6 joku niitä kyseli ja mun mielestä ois kans kiva semmonen "rak.uä.kalenteri" tietäis jännäillä muitten aikoja sitten ku oma on niin kaukana..

Hankinnoista: mitään en oo vielä hankkinut, kaikkea meiltä löytyy! Tietty jotain pitää tällekin omaa hommata mutta vasta sitte ku jos sais selville tuon sukupuolen..

Eilen raskaus paljastui sitten ukkukullan vanhemmille. Kysyvät vaan millon vauva syntyy..ei muuta..ei onnitteluja muttei mitään huokailujakaan..

Nyt lounasta pikkusille!

Crocus ja pieni piiperoinen 17+0 (poksutaan meki)
 
Liityn joukkoon hännänhuipuksi :). Olen Cetinje, 30v., eka lapsi, laskettu aika 31.10. ja Kätilöopisto. Nimimerkki tulee, ahkera reissaaja kun olen, montenegrolaisen kylän mukaan...

Hauskaa että monilla tuntuu jo paljon liikkeitä! Täällä on vasta viikko 15 meneillään, eikä ole ollut muuta kuin epämääräistä kuplintaa mikä lienee jotain ilmavaivoja, pöh. Mahasta saa kyllä jo kuulla, ja ihmiset suhtautuu jotenkin tosi hellyttävästi ja suojelevasti, työkaverit tarjoaa tuolia jne., vaikka kai tämän (vielä) jaksaa kantaa. Tosi kiva kuitenkin kun huomioidaan, vauvan syntymän jälkeen se varmaan muuttuu, arvaan kyllä kuka sitten paistattelee valokeilassa..:D.

Alkuperäinen kirjoittaja Öhkis;26212082:
En tiedä onko tästä jo kauheesti puhuttu, mutta kuinka moni opiskelija tai tällä hetkellä työtön aikoo mennä kesällä töihin?
Joo, kesätyöt on sovittuna syyskuun 5. päivään saakka, ja vähän mietityttää, että onkohan liian pitkään, vaikka eikö äitiysloma ala virallisesti 30-50 päivää ennen? Tosin kieltäydyin yhdestä toisesta isosta työkeikasta, joten eiköhän nuo fyysisesti kevyet työt suju, jos vointi pysyy yhtä hyvänä kuin tähän asti. Käyttäisin sellaista logiikkaa että ei kannata liikaa vertailla itseään muihin näissä äitiysasioissa, kaikilla on omat tapansa, joten mikset voisi aloittaa loman aiemmin jos toimeentulo on turvattu :).

Hankinnat on kyllä aika alkutekijöissään. Sisko antoi ison kasan ihania (tyttö)vauvanvaatteita, ja aiomme kyllä pukea myös pojalle surutta esim. pinkkiraidallisia pöksyjä, vaikka pinkeistä pöksyistä tuleekin ekana mieleen valtakunnanärsyttäjä Nalle Wahlroos :D. Sukupuolesta ei ole tietoa. Jossain ylempänä mainittiin että voivat kieltäytyä sairaalassa (rakenneultrassa) kertomassa sukupuolta, pitääkö tää paikkansa? Mistä se johtuu, eivät halua ottaa sitä riskiä että katsovat väärin..?

Entä mitä ihmettä tuo POKS tarkoittaa?? :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Tuo rakenneultra-lista ois tosiaan kiva :) Jos semmonen nyt satutaan väkertämään, niin mulla on jännättävää vielä 31.5. asti.

Tintikolle pahoittelut pieleen menneestä äitienpäivästä :hug: Toivottavasti seuraava on parempi :)

Itsellänikään ei mennyt äitienpäivä oikein putkeen.. Tai omalta osaltani kyllä, mutta miehen porukoille mentäessä oli appiukko selvästi vielä pikkupienissä lauantain jäljiltä. Mies oli kyllä soittanut anopille ja kysellyt onko isänsä jo selvinpäin, mutta ilmeisesti muut eivät huomanneet kuin minä. Juttua tuli aivan liikaa ja ovista mennessä otti ovenkarmeista tukea. No, onneksi kaverin äiti asuu melkein anoppilan naapurissa niin menin häntä sitten juhlistamaan siksi aikaa että pääsimme omien vanhempieni luokse :)

Liikkeistä vielä sen verran, että nyt tuntuu jo hellästi kädellä painaessa tällekin puolelle masua potkut ja myllerrykset :) Mies ei ole vielä ehtinyt tuntemaan, mutta onhan tässä aikaa :)

IMN & Tuutikki 18+2
 
Heippa täältäkin taas!

Täällä nyt menossa jo rv 20+1 ja huomenna ois sit rakenneultra. Sukupuolta ei haluta tietää, ei olla kysytty aikaisemmissakaan raskauksissa. Mutta toivotaan että ois kaikki sit hyvin. Liikkeitä tuntuu nyt täälläkin, nyt parin viime viikon aikana on vahvistunut ja melkeinpä tuntuu päällekin kun laittaa käden vatsan päälle. Alavatsalla tuntuu liikkeet, selällään kun makaan, niin mielestäni tunnen, että mulla kohdun korkein kohta on siinä just navan korkeudella.

Eipä nyt enempää, palaillaan huomenna sit ultrakuulumisten kera.

Bamboo 20+1
 
Lisäsin etusivulle listan rakenneultra-ajoista. Listalle laitoin kaikki, joiden ajan sain tältä sivulta poimittua. :) Ilmoitelkaa taas jollain värillä, jos haluatte r-ultra päivänne listaan! :) Tyttö-/poikaolojakin lisäilen, jos sellaisia on! :)

Tervetuloa mukaan Cetinje! :)

Tänne on rantautunut uudelleen kuvotus, ilmaantuu yleensä iltaisin! :/ Oksennus ei tule, mutta muuten on ällöttävä olo...

Jaaha, neiti 1v vaatii huomiota! :D

-Minki ja pikkusisko 19+3-
 
Kiitos Minki rakenneultra päivityksest :) Mulla rakenneultra 6.6 vikkoja silloin tasan 20+0

Tuli ostettua tänää Gracon Turvakaukalon, äytettynä tosin.. Mut saatiin kahella telakalla :) sopuhintainen ja tätä uusinta mallia olevaa :)
 
Rakenneultra on nyt perjantaina 18.5. ja täytyy sanoa että jännittää aika lailla. Tänään rv 19+5 enkä ole vieläkään tuntenut liikkeitä. :( Pelottaa, ettei kaikki olekaan hyvin, vaikka pikkuisen sydän hakkaa doppleriin 150 lyöntiä/min (ellei se sitten ole oma syke..)

Tuntuu, että kaikki muut (pienemmilläkin viikoilla olevat) ovat tunteneet ensimmäiset liikkeet. Olenko ainoa joka ei ole???

Tanyaz & Mini 19+5
 

Yhteistyössä