Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

Tiituli: meillä on ollut käytössä trikoinen kantoliina. No3 oli kesävauva niin häntä tuli paljon siinä kannettua ja poika kyllä tykkäs olla siinä pitkään. No4 oli talvivauva ja hänen kans tuli (varmaan laiskuuttaan) tosi vähä liinailtua..Nyt ois kyllä tarkoitus tän kans sitten liinailla mikäli pikkunen siitä tykkää. Ite ainaki tykkäsin ku siinä pikkuinen on niin liki ja tuhisee siinä..

Cetinje: Tervetuloa mukaan! Poksista tarkoittaa vaan raskausviikkojen vaihtumista eli yhden viikon pulkkaan saamista..eli mulla oli eilen 16+6 ja tänään paukku siis 17+0 viikot täyteen. Onhan se aina hienoa ja pienen juhlan aihe että viikoissa päästään eteenpäin :) (tuskinpa sitten yliviikoilla samalla lailla poksutaan)

Tanyaz: eiköhän pikkuisella kaikki ole hyvin jos sydänäänet dopplerilla saat kuuluviin! Tuskin sun syke noin hurja on, et varmaan kuitenkaan kesken hikijumpan sykkeitä etsi :) Liikkeiden tunteminen on niin monesta kiinni istukan paikasta,monesko raskaus yms.

Onnea kaikille rakenneultraan meneville! Tuokaa mukananne ihania uutisia! Voih miten sitä ite jaksaa vielä KUUKAUDEN oottaa??!!

Jahas pitäs varmaan iltapuuhiin alkaa...

Crocus ja pieni Piiperoinen 17+0
 
Tanyaz mie olin tuntevinani jo pari viikkoa sit,mut nyt tuntuu etten tunne liikkeen liikettä...doplerissa kans löytyy tasaisesti 140 syke...mut silti sellanen jännä olo tästä tilanteesta...ehkä istukka jne on sillee sullakin ettei nii helpolla tunnu ja onkos sulla eka vai?
 
Iltaa!
Tänään oli rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan mallillaan :). Saatiin POIKALUPAUS. Ihanaa oli nähdä pikkuinen taas.

Liikkeistä...mä tunsin ekasta ja tokasta liikkeet tooosi varhain ja näillä viikoilla tuli jo kunnon muksautuksia. Tämän kohdalla olen ollut vähän huolissaan, kun liikkeitä tuntuu tosi vähän ja harvakseltaa. Tänään sitten selvisi, että kaveri oli kyllä tosi vilkasliikkeinen, mutta istukka on edessä, joten siksi liikkeet ovat vielä niin vaimeita. Eli ehkäpä sullakin Tanyaz on niin.

Nyt muihin hommiin ja tsemppiä muille rakenneultraan!

-Vimme + toistaiseksi nimetön 20 + 1
 
Toista odotan, enkä ekastakaan tuntenut ku vasta joskus 20+?. Jotenkin niitä liikkeitä vaan on odotellut nyt enemmän ja että tuntuisi aikaisemmin.. Ja ekassa raskaudessa oli istukka edessä, ehkäpä nytkin.. :) Pakko vaan aiheuttaa turhaa stressiä itselleen.. Vaikeaa edelleen uskoa, että kaikki voisi mennä hyvin.. :)

Onnea Vimme poikalupauksesta!
Ja tervetuloa kaikki uudet minunkin puolesta!
 
Tanyaz: Joo älä vielä huolestu, mäkään en muistaakseni tokassa raskaudessa ollut vielä tuntenut liikkeitä kun menin rakenneultraan, kaikki oli kuitenkin hyvin. Ja mulla oli istukkakin takana, en sitten tiedä miksi tunsin vasta sit joskus rv21-22 ekat liikkeet. Ja nyt tässä raskaudessa en vielä esim. vappuna tuntenut oikein mitään ja sit siitä viikko eteenpäin niin tuntu jo melkein vatsan päällekin.
 
Heipä hei!

Tiinuli tais kysellä kantoliina kokemuksia. Mulla kolme neljästä hoitolapsesta (jotka silloin olivat iältään 3pv-3vuotta) viihtyivät erittäin hyvin liinassa. Itsekkin tykkään, kun saa pienen ihan lähelle ja kädet jää vapaiksi esim niille ainaisille kotihommille. Yhden toukan kanssa tehtiin lenkkiäkin liinaillen ja pieni nukkui kaikista tyytyväisimmin siinä. Ikää hänellä liinailu aloittaessa 6vk. Tarkoituksena on tälle omallekkin toukalle sellainen hankkia. Toivotaan että viihtyy. Mies ilmoitti haluavansa rintarepun, että voi sitten kesällä käydä kaupunkikävelyllä toukan kanssa kun hang over leffassa. :D

Rakenneultra on täällä 8.6 Mitään sukupuolioloja en uskalla sanoa, kun aluksi oli vahva poikaolo, mutta viime ultran ja lääkärin sanojen jälkeen on tyttöoloksi kääntynyt. Mutta tämä kai siis faktoista johtuvaa eikä niinkään aavistelua. Jännittää kyllä kovasti tuo ultra, vaikka varmasti helpottaakin kun saa enemmän tietoa siitä toukan kystasta tai miksi se sitten ilmeneekään. Täytyy vaan toivoa ettei olis mitään kovin vakavaa..

Jouduin vielä huomiseksi varaamaan lääkärin, vaikka toivoikin että olisin päässyt jo töihin.
Oksentelu ei ole enää niin rajua, mutta olo on edelleen tosi arvaamaton ja sohvanpohja kutsuu kuitenkin edelleen turhan usein.

Paino on kuitenki noussut jo jopa hiukan yli ensimmäisen neuvolalukeman! :)
Nyt kun on jo välillä päässyt liikkeellekkin niin tulee selkä n 100m kävelyn jälkeen järkyttävän kipeäksi. Täytyy kysellä vinkkiä mitä sille voisi tehdä.
Tuskimpa se mahan painosta ainakaan voi johtua kun ei tuota pientä kumpua oiken edes huomaa.

Nyt muutama imeskeltävä karkki oloa tasoittamaan, josko sitten pääsis vähän pihalle. :)

Aurinkoista päivää kaikille!

emmaoo ja toukka 16+1
 
Sattui kummia:eilen olin BodyBalancessa ja siihen kuuluu loppurentoutus jonka aikana vauva potkiskeli mahassa.Mää painoin muutamalla sormella takasin niin siinä sormien alla tuntukin jotain kovaa ja pyöreää(normaalisti sormet vaan uppoo kun painaa mahaa)ja tyyppi potkas heti takasin ni oliko tää kova ja pyöreä mahdollisesti tyyppi?Peppu,selkä,pää tjn??

nurmo ja tyyppi 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Moikka !

En kyllä täällä kauhean usein käy, täytys vähän ryhdistäytyä. Facebook vaan on jotenki helpompi ja siellä muutenki tulee käytyä monta kertaa päivässä.

Rakenneultra: Täällä ois vielä 15 päivää odotettavaa eli rakenneultra on 30.5. Mitään oloja tytöstä tai pojasta ei oo, sitä tässä kovasti nyt vielä joudutaan jännäämään. Toivottavasti kaikki muutenki hyvin ja pikkunen suostuis vilauttamaan haaroväliään :D

Liikkeet: Ensimmäiset liikkeet tunsin rv 17+6. Joka päivä siitä olen tuntenut pientä kuplimista ja 3 kertaa sellasen kunnon potkun/liikkeen jonka olen tuntenut kädellä. Eilen juuri viimeksi :) Juuri kerkesin sanomaan, että ku on pikkusen liikkeet nii hentoja ja sit potkas kerran ja lujaa :) Harmi kun mies ei kerkee ikinä tuntemaan, mutta ehkä sitten ajallaan.

nellinu: Kirvelee se protopic mullaki, mut sehän kuuluu ihan sivuvaikutuksiin, nii yritän vaan hillitä kutinan, koska se voide on kyllä mikä sitten myös auttaa :) Nyt onneks ei oo tarvinnut käyttää protopicia enää ollenkaa ainakaa vuoteen :)

Jipsu: Joo et todellakaa oo ainut jota ärsyttää toi atopia. Toivon todella paljon että meijän pikkunen ei peris sitä multa. Toivon todella paljon, koska tiedän kuinka paljon tästä joutuu kärsimään.

Pampula84: Mulla halut varmaan ton valkovuodon takia vähentynyt. Tuntuu jotenki paikat vähän liian märiltä. Toivottavasti toi valkovuoto nyt pikkusen jo hellittäis jossain vaihees.

Cetinje: Ihmiset poksuu kun on tasaviikot raskaudessa :)

Janzku & pikkunen 19+3
 
En mä kyllä oikeen mitään liikkeitä vielä osaa erottaa, välillä tuntuu jotain, mut sit monesti mietin et paikka on niin outo tai fiilis vähän ku joku ilmakupla kulkis suolistossa, et ei ne sit ehkä kuitenkaan oo liikkeitä... Tosin eka vaavi tulossa ja istukka ilmeisesti edessä joten ei tässä hoppu ookaan :) Mut oishan se jo ihana pieniä potkuja tuntea!

Mulla on rakenneultra 6.kesäkuuta joten odoteltavaa vielä on.

Anime ja 17 + 3
 
Täällä käyty 4D ultrassa äsken ja kaikki oli hienosti =) sydäntä ei tyyppi suostunut näyttämään parhaalla tavalla mutta sitä päästään katsomaan lähemmin sitten varsinaisessa rakenneultrassa joka on siis 25.5.2012. Hyvin näkyi piirteet masuasukilla, jalat, kädet ja vartalo, pään muoto, sivuprofiili ja kaikki jo näinkin varhaisilla viikoilla. Istukka oli takana, mutta levittyi kohdunsuun lähistölle asti. Tämä ei kuitenkaan syynä vuodoille, kuten ei myöskään ektopia kohdunsuulla, joka oli rauhallisessa tilassa eikä työntynyt kohdunsuulta ulospäin ollenkaan. Eli senkään ei pitäisi vuotaa yhtään. Ainoa josta sanoi että voi vuotoa tullakin, on hiiva, jota mulla esiintyykin harva se kuukausi/viikko. Limakalvot ovat punoittavat emättimen ulkopuolella ja kutiaa/kihelmöi herkästi. Sisätutkimuksessa kuitenkaan ei mitään epänormaalia, tulehdusta tms, vuoto näytti normaalilta jne. Ja mikä ihaninta (varsinkin miehelleni ;)) meille on tulossa POIKA . Tyttö on jo ennestään joten ihan jännäähän tämä on :heart:


Jensar kera asukin 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käyty tänään rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli oikein mukava kätilö(?), joka koko ajan selosti, mitä oli tekemässä ja mukaan saatiin iso nippu kuvia. Vauva imi peukkua kovasti ja liikkui paljon. Aika liikkis oli. Sukupuolta ei kysytty, tai siis sanottiin, ettei haluta tietää, ilmeisesti olisi kyllä kertonut jos oltais haluttu, näin siis Kättärillä. Seuraavan kerran nähdään vauva sitten kohdun ulkopuolella. Ellen sitten joudu synnytystapa-arvioon, en tiedä, että oliko niin, että sinne joutuu joka kerta kun on takana yksi hätäsektio/sektio ylipäätään, ei oo vielä tullut puheeksi neuvolassa.

Onnittelut muillekin hyvistä ultrakuulumisista!

Bamboo 20+2
 
IMN
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Ajattelin että voisiko tuohon "etusivulle" laittaa vielä poika- ja tyttölupausten määrän? Niitä on aina kiva verrata kun poikalupauksia meinaa aina olla enemmän :D Ainakin syysvauvoissa 2009 oli poikalupauksia suurinpiirtein kolme kertaa enemmän kuin tyttölupauksia.

Tuntuu että on hirveän kiire viikko vaikka vasta tiistai menossa ja tosiaan kotiäitinä nyt olen saikun ansiosta.. Tänään sai autokoulun opettajakin osansa mielialan vaihteluistani kun arvioivassa ajossa mainitsi niin monta kertaa sanan "taloudellisuus" että käskin olla jo hiljaa :D Toivottavasti uskaltaa vielä ensi viikolla tulla mun mukaan liukasajoon ja sitten olisikin jo pysyvä ajokortti taskussa.. Eipä tarvi siitäkään sitten vauva-arjen keskellä stressata.

Huomenna neuvola ja eka kertaa tän raskauden aikana mieskin pääsee mukaan. Kahdessa kolmesta ultrasta mies on ollut mukana, mutta neuvoloissa siis ei.. Tuntuu stressaavan että hänet haukutaan pystyyn tuon alkoholin käyttö-kyselyn takia vaikkei saanut siitä edes juuri yhtään "pisteitä" :D

IMN & Tuutikki 18+3
 
Rakenneultrakuulumisia:
Oli siis tänään. Kaikki hyvin pienokaisella, koko vastasi viikkoja (ainakin suunnilleen) ja kaikki rakenteet mitä tarkasteltiin oli niin kuin pitikin. Huh helpotusta, jännitti niin kovasti että onko kaikki kunnossa. :)

Sukupuolta ei selvinnyt. :( Pikkunen oli niin jalat ristissä ettei sinne päästy kurkkaamaan. Harmittaa kauheesti. Harkitaan että mentäis 4d ultraan (esikoisen aikaan oltiin ja olis kiva saada tällekin muistoksi sellaista kuvaa), josko siellä sitten selviäisi. Mites muut, meinaatteko mennä?

Sain aamun lääkärikäynnillä 2 viikkoa saikkua supistelujen takia, toivotaan että rauhottuvat lepäilyllä.

Lakukissa ja Pentunen 20+1
 
Mitä tuommoinen 4D maksaa (Helsingissä olisi tarkoitus käydä) ja millä viikoilla sinne suunnilleen kannattaa mennä, vai onko ajankohdalla mitään väliä? Googlella varmaan löytyy tästä, mutta kyselen nyt täältä kun löytyy ainakin uunituoreita kokemuksia :).

Rakenneultra on tulossa 6.6..

Kiitos poks-infosta, mä oon täysin toivoton laskemaan noita viikkoja päivistä puhumattakaan... tähän mennessä on käynyt joka kerta niin että kun olen laskenut missä mennään, on ollut eri viikko :D! Nyt 15+6.

Kantoliinaa ei ole tarkoitus heti ostaa, mutta tämmöisen kantorepun hommasin: Ergonominen Tula Kantoreppu | ipanainen . Tosi kivalta vaikuttaa, kun on reppumallinen mutta silti pehmeä. Ajattelimme, että tuota luultavasti tulee käytettyä paljon jos vauva vain kanniskeltavaksi suostuu, joten satsasimme siihen... muuten olen kierrellyt Kierrätyskeskusta jne :).


Sukupuolta ei kysytty, tai siis sanottiin, ettei haluta tietää, ilmeisesti olisi kyllä kertonut jos oltais haluttu, näin siis Kättärillä.
Kiitos tästä tiedosta! Perässä tullaan rakenneultran kanssa, joten hyvä tietää mikä siellä on meininki :). Kättärillä on ollut niissä kahdessa aiemmassa ultrassa joissa kävimme, todella ystävällistä henkilökuntaa.


Kahdessa kolmesta ultrasta mies on ollut mukana, mutta neuvoloissa siis ei.. Tuntuu stressaavan että hänet haukutaan pystyyn tuon alkoholin käyttö-kyselyn takia vaikkei saanut siitä edes juuri yhtään "pisteitä" :D
Sama kokemus täällä :). Kinastelimme noista elämäntapalappusista, koska vaikka mies ei nykyään ota paljon muuta kuin viiniä ruuan kanssa (ei ole kovassa humalassa käytännössä koskaan), on hänellä aika värikäs menneisyys...En siis ihannoi huumeita tai muuta vastaavaa, mutta mielestäni asialla ei ole mitään väliä jos siitä on jo vuosia aikaa ja silloinkin kyseessä oli satunnaiskäyttö. Mies olisi halunnut olla tunnollinen ja vastata täysin rehellisesti, mutta yritin sanoa, että ihan kaikkia käyttämiään aineita ei välttämättä kannata niissä tiedoissa paljastaa ettei jouduta mihinkään mustalle listalle, koska Suomessa suhtaudutaan kaikkeen muuhun kuin alkoholiin joskus kaksinaismoralistisenkin tiukkapipoisesti... Lopputulos oli se että lappuun kirjattiin vanha pilvenpoltto eikä muuta, eikä neuvolantäti siitä onneksi mitään kommentoinut. Mutta jäin miettimään, että mitä ne tuolla kyselyllä voittavat - tavallisenkin ihmisen saattaa tehdä mieli salailla nautintoaineitaan, joten tuskin tuolla mitään ongelmakäyttäjiä saadaan kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Tyttölupaus saatiin sieltä :)
Melkein viikkoa mennään edellä kasvussa, mutta kai se sieltä tasoittuu. Pieni siellä joi ja aukoi suutaan muutenkin, todella vilkas pikkuinen oli. Ei saatu kunnon kuvaa, mutta riittää kun itse päästiin näkemään :)

Liikkeitä tuntuu joka päivä, toivottavasti pian mieskin saisi tuntea ne. Nimeä ollaan mietitty ja se on jo alkanut muotoutua :)

Oletteko muuten muut pyöräilleet raskauden aikana, itse kävin tänään ja ihan hyvölle tuntui. Netissä ainakin luki, että hyvää liikuntaa raskaana, kun ei niin rasita niveliä. Joku vaan sanoi, että voi "rytkyttää" jotenkin kun ajelee kuopista ja muista töyssyistä. Itse olen tuon urheilun kanssa ihan kuunnellut itseäni ja kehoani, en muita. Yksikin tuttu ihmetteli miten voin käydä vielä pump-tunneilla, teki mieli sanoa että olen raskaana, en sairas.

Masu12 ja Tirriäinen 20+4
 
4D- ultra: Helsingissä on ainakin Femedassa ja Felicitaksessa. Femedassa n.viikolle 24 asti saa kelakorvauksen ja hintaa varmaan siinä 160-170€ korvauksen jälkeen, vastaanottoaika n.20 min. Felicitaksessa kelakorvauksen saa viikolle 21 asti ja hintaa korvauksen jälkeen tuli n.180€, vastaanottoaika pidempi n.45min ja tutkimukset tehtiin perusteellisemmin alakautta ja vatsanpäältä. Me ollaan käyty molemmissa, Felicitas oli perusteellisempi kuin Femeda, mutta molemmista saa kyllä ihan hyvää palvelua. Aika kannattaa varata hyvissä ajoin, paras aika rakenteiden tutkimuksille on 18-24 ja vauvanpyöreys alkaa näkyä jo 20+ viikoilla. Mielestäni meillä näkyi ihan suloinen vauvamaisuus jo 19+ viikolla, esikoisesta oltiin vasta viikolla 25+ mutta silloin kela korvasi vielä noin myöhäisen käynnin.
 
^^Mä olen pyöräillyt hiki hatussa, lemppariliikuntaani! :) Yritän aina uudelleen ja uudelleen innostua jumppatunneistakin, mutta ei ne koskaan tunnu ihan samalta kuin aurinkoisena kevätpäivänä rullailu katuja pitkin. Toivottavasti olis mahdollista mahd.pitkään ajella, mutta en sitten tiedä missä vaiheessa vatsa alkaa tulla tielle vai tuleeko siitä pyöräilyä estävää tekijää myöhemminkään. Löysät vaatteet pitää kumminkin olla jo nyt ajellessa, muuten ahdistaa.

KIITOS 4D-tiedoista, jensar! Aika hinnakasta, mutta luultavasti hintansa arvoinen :). varsinkin kun miettii kuinka harvoin tässä tilanteessa onkaan, ehkä vain tämän kerran.
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Tuota pyöräilyasiaa ehdin nyt pikaisesti kommentoimaan ja sitten sänky kutsuu :) Itse pyöräilin esikoista odottaessani paljonkin (asuin ensimmäistä kertaa elämässäni lähellä kavereita ja oli ihanaa kun ei tarvinnut pähkäillä linja-autovuorojen kanssa) ja viimeisen kerran vinttasin kaverin luokse käynnistystä edeltävänä päivänä (rv38) hakemaan viimeisetkin vinkit synnytykseen :D Ja vaikka masulla olikin kokoa melkolailla, ei se missään vaiheessa edessä ollut. Ehkä vaan saattoi näyttää hieman huvittavalta muiden silmissä kun poljin sillälailla jalat levällään mahan molemmin puolin.

En ole ikinä kuullut että mistään liikuntalajista (extreme- ja tapaturma-alttiita lajeja lukuunottamatta) olisi haittaa raskausaikana. Yleisin neuvo taitaa olla että niin kauan kuin äidistä tuntuu hyvältä niin antaa mennä vaan :)
 
Sisäpyöräily ei ihan sama asia oo ku ulkona pyöräily,mut mää käyn 2 kertaa viikossa cyklingisä eli ei aiheuta pribleemia,ainakaan vielä!Zumba,balance ja juoksu onnistuu myös ongelmitta ja aijonkin niitä tahkota niin kauan kun se hyvältä tuntuu!
 
Mä oon käynyt salilla vielä ihan normaalisti, joitakin hyppyliikkeitä ja liitoksissa tuntuvia liikkeitä olen jättänyt suosiolla pois. Mä en ekassa raskaudessa liikkunut yhtään kun en tajunnut että vaikka olinkin hoikka ennen raskautta, se tilanne tulee muuttumaan raskauden ja sen aikaisien syömisien yms. myötä. Nyt kun olen liikkunut, on painoa kertynyt huomattavasti vähemmän kuin ekassa viikkoihin nähden. On sitä siis tullut mutta tasaisesti ja maltillisesti;)

Tuosta 4D ultrasta vielä sen verran että vaikka me mentiin ihan rakenteita katsomaan ja halusin tietää mistä vuodot voisivat johtua, niin jos haluaa saada kunnollisia kuvia niin kannattaa mennä vasta 20+ viikoilla. Vertailin eilen esikoisen ultrakuvia ja niistähän sai jo enemmän irti kun eilisistä ja tietysti rahoillekin visuaalista vastinetta sen huojennuksen lisäksi että kaikki näytti olevan ok. Nyt mun on hyvä verrata tuota siihen mitä rakenneultrassa tehdään ja kerrotaan, niin tietää olisko siitäkin pelkästään jo saanut kaiken irti mitä tarvitsee, kun kuitenkin huolia on tässä raskaudessa ollut mm.vuotojen myötä yms. Laitan tähän vielä kuvan miten sukupuoli näkyi 4D:ssä kun sitä sai käänneltyä ja väänneltyä (kolmas kuva ja uloke näkyy siinä keskellä jalkojen välissä:whistle:) ja pari naamakuvaa, jos jotakuta vielä mietityttää :heart:

 
Onnea hienoista ultrakuulumisista Vimme, Jensar, Masu12, Bamboo81 & Lakukissa! Ja muutkin, jos joku unohtui. :)

Jensarin vauva on kyllä selvästi poika - ei kainostellut asian kanssa. ;) Muakin kiinnostais vähän tuo 4D ultra, mutta oon jo saanut niin paljon rahaa palamaan noihin ultriin, että pitää vähän miettiä. Tosin työpaikalta saan osan takaisin onneksi.

Tervetuloa mukaan Cetinje! :wave:

Me käytiin aamulla kans ultrassa ja siellä kaikki oli niin kunnossa kuin tässä vaiheessa voi olla. Kaikki löytyi, mitä pitikin eikä näkynyt mitään ylimääräistä. Murunen siellä nukkui ja alkoi herättyään hirmuisen shown. Venytteli, potki, harjoitteli imemistä ja söi nyrkkiään. :) Me saatiin tyttölupaus. :heart: Aikas mukava fiilis. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Takas töiden pariin. Laskin muuten, että enää yksi kokonainen kk töitä ennen äippäloman alkua. Eli kesäkuu, sitten reilu viikko heinäkuussa kunnes alkaa kesäloma. Ja sen jälkeen max 2 vkoa töitä. Hurjalta tuntuu.

Lumi & murunen 20+2
 
Onnea kaikille aivan ihanista ultrakuulumisista :flower: Ja Jensar aivan ihania kuvia pienokaisesta :heart:

Täälä odotellaan punktion tuloksia, menee vielä toki aikaa ennenkun ne tulee. Mutta samalla saa sitten tietää sukupuolen. Tämän viikon perjantaina aikasintaan voi tulla tulokset mutta epäilen että ei tule vielä koska torstai on pyhä niin menee varmaan ainakin ens viikkoon. Solujen kasvustahan ei voi etukäteen tietää mutta sairaalassa mulle sanottiin että vähintään menee se kymmenen päivää, maanantaina olis sit 14 päivää punktiosta. Onneksi mulle soitetaan oli tulos mikä hyvänsä.

tuloksia odotteleva muhvi ja matkis 17+3 :heart:
 
Ihania uutisia jo niin monilta :) Ja aivan suloisia kuvia! Itsellä vielä aikaa ultraan viikko. Täytyy vain odotella, vaikka mieluiten menisin sinne nythetijavälittömästi..

Tänään käyty 4. neuvolassa. Paino ei edelleenkään ole noussut, hemoglobiini 124, verenpaineet ok ja Möhkiksen syke pamppaili 150 ja 160 välillä. Kovasti oli liikkeellä ja monotti sitä anturia :D Kohtu ulottui jo vähän navan yläpuolelle. Sen tiesin oikeastaan jo, kun potkuja satelee välillä sinnekkin.

Minä oon muuten kans yks, joka ei oo hankkinu vielä mitään yhtiä pökiä lukuunottamatta. Miehen veljeltä saatiin vähän vaatteita ja kanto(vai rinta?)reppu, mutta mitään muuta meillä ei vielä ole. Kantoliinaa haluaisin kokeilla, mutta mietityttää, osaanko sitä käyttää.. Sanovat kyllä että helppo on kun oppii vaan sitomistekniikan. Noh, jos sitä kokeilis. Isommat hankinnat jää varmaan kesään kun asuntohommat selkeentyy. Olis tarkoituksena muuttaa isompaan ja omaan, kunhan mieluinen ensin löytyisi.

Täytyypä alkaa kattelemaan, josko tälle päivälle olis tullu uusia asuntoilmoituksia...

Kata ja Möhkis 19+4

Ps. Haha täytyy kertoa vielä, että tuo Möhkis on välillä vähän hassu. Se äsken makoillessani sohvalla punkersi taas toisella puolella mahaa niin, että vasemmalle puolelle tuli kova möykky. Oli hauskan näköinen kun maha oli aivan toispuoleinen! :D
 
Pyöräilystä: Mä olen tähän asti polkenut vain salilla, kerralla 15 + 15 min ja ajattelin tässä vasta aloittaa kevään työmatkapyöräilyn =) 8 km suuntaansa. Jos ei jaksa tai tuntuu jotenkin oudolta niin sitten pitää keventää tai lopettaa mutta kyllä minä ajattelin loput ajat töihin tulla pyörällä =) Ja sellaisella maastopyörällä jossa tanko ei edes nouse satulaa paljon korkeammalle... Ja salilla tosiaan käyn, olen kyllä keventänyt "sarjojani" ja pari kertaa viikossa vain jaksan raahautua paikalle.
 
IMN
Onnea jälleen onnistuneista ultrakäynneistä! :) Itsellä vielä kaksi viikkoa odottelua..

Tänään oli kolmas neuvola. Hb 122, verenpaineet 116/68 eli vihdoinkin laskeneet ja vauvan sykkeet n. 140. Anturi sai melkoisesti iskuja osakseen ja sen takia sykkeitä saikin kalastella vähän aikaa :D Korvia vihlova ääni kuului koko ajan potkujen osuessa anturiin. Seuraava neuvola 11.6. ja silloin katsotaan Kelan laput ja muut valmiiksi. Hirvittävän nopeaa tuntuu aika menevän, vastahan plussasin! :eek:

Painoa oli tullut viime käynnistä jotain 2-4kg, en nyt muista tarkasti. Esikoisesta painoin näillä viikolla 6kg vähemmän, mutta näiden viikkojen jälkeen alkoikin tulla n. 500g/vko. Muutenkin tuota esikon aikaista korttia tutkiessani huomasin että viikkojen 14-18 välillä oli paino tippunut 4kg, en sitten tiedä onko tullut virhe jossain vaiheessa.

Täytynee juosta kauppaan ennen kuin kaikki muutkin ehtivät helatorstaiostoksille!

IMN & Tuutikki 18+4
 

Yhteistyössä