Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

Nyt oon sitten vasta kertonut töissä raskaudesta;) Kohtahan sitä ei olisi enää voinut salatakaan ja sijainen pitää ehtiä saada heinäkuun alussa hommiin.

Painosta: Mulla on tullut n.2-3 kg lisää siihen painoon joka oli plussatessa. Sain heti alkuun jo vajaa pari kiloa siihen normaalipainoon noista lapsettomuushoidoista turvotuksineen ja nesteineen, joten lähtöpainoksi lasken sen jo kohonneen painon joka oli plussauskuussa. Ummetus tekee aika paljon painoon, itselläni ainakin nousee huimasti ihan kolmessa päivässä jos ei suoli toimi. Laskee sitten taas alemmas heti kun suoli toimii, paino voi heitellä 1-2 kg siis ihan päivästä riippuen:confused:

Jensar kera asukin 20+3
 
Kuinka moni teistä menee perhevalmennukseen ja mitä teillä siihen kuuluu?Meillä on huomenna eka kerta neljästä ja I.aiheena on Raskauden mukanaan tuomat fyysiset muutokset(fyssari),II.Tutustuminen,odotuksen sujuminen,toiveet valmennukselta(th),III.Elämää äitinä ja isänä-vaimona ja miehenä,jaksaminen(perheohjaaja ja psykologi),IV.Imetys ja vauvanhoito,Suun-ja hampaiden terveydenhoito(suuhygienisti ja th) ja rv 32 voi mennä tutustumaan K-Sks:ään!

nurmo ja tyyppi 20+4
 
Moikka,
pakkauksesta meillä on siis 3v tyttö, ja kaikki on tallessa hänen jäljiltä, niin pakkaus jää ottamatta. Eihän se raha saman arvoinen ole kuin pakkaus, mutta toisaalta ei kyl viitti toista pakettia sen takia ottaa että saa "omat". Ja mielestäni siinä aijemassa pakkauksessa oli paremmat värit. :)

Facebook onko FBssä myös ryhmä meitä? Kun en löytänyt.. varmaankin on salattu, mutta jos siihen saa liittyä niin miten siihen pääsee mukaan? :)

kilo gallub tammi-maaliskuussa laihduin noin 3 kiloa, ja nyt on ehkä kilon verran tullut painoa takaisin. Ruokavaliolla näyttää olevan aika iso merkitys, rupesin enemmän syömään kasviksia ja herkut jäi pois, niin ne kilot vaan tippu. :) Aijemmassa raskaudessa tuli n.10 kiloa yhteensä, odotan että ei nytkään enempää tule. Niin ja ne herkun jäi sen takia pois, kun ei tehnyt yhtään mieli, ennemmin söi viinirypäleitä kuin karkkia, toivottavasti sama jatkuu raskauden jälkeenkin..;)

hankkinnoista tein löydön kirppikseltä, itkuhälyttimet. Aijemmat ei enää oikein kunnolla toiminut, niin nyt löyty vähän laadukkaammat. Nyt ei ole oikeastaan tehnyt mieli edes ostella, kuhan saisi tietää kumpaa odottaa, niin sitten voi hieman ruveta kattelee jos jotain kivaa löytyy. :) Muutenpa kaikki alkaa olla hankittu, paljon saadaan lainaan tai ostettua käytettynä kavereilta. Ainoastaan kaukalo ostetaan uutena.

Jos omaa napaakin kirjoittais hieman. Kävin tänään niska-hartiahieronnassa, oli kyl paikallaa käydäkkin, nyt meinaa vähän päätä särkeä vaan. Vielä onneksi pystyi mahallaan olemaan, parin viikon päästä vielä toinen kerta, niin toivottavasti maha ei saa jotain kasvupyrähdystä, että voi silloinkin käydä. :) Neuvola oli viikko sitten, piti täytellä niitä alkoholi yms. lappuja, varsinkin yksi lomake oli huvittava, se oli varmaankin tarkoitettu enemmän ekaa odottaville, mutta laittoi myös meidän tekemään. Kotona siis täyteltiin niitä ja vein sitten neuvolaan. Miehen oli tarkoitus tällä kertaa tulla myös, mutta tulikin työesteitä. Tuskin otan edes muilla kerroilla mukaan, minusta aika turhaa hänen sinne tulla. Nyt vain kuulemma olisi hänenki ollut hyvä olla mukana, kun kävi niitä lomakkeita läpi. Verenpaineet oli hyvät ja sydänäänet löytyi heti. Kaikki kunnossa, itellä kun ei ole mitään ongelmia ollut, niin nopeita käyntejä ovat.

Mutta nyt ulos pyöräilee ipanan kans kun on niin ihana ilma. :)

mille 18+2
 
Onnea kaikille rakenneultrassa ihania uutisia saaneille,onnea tyttö-/poikalupauksista! :heart:

Painoa mulle on tullu ehkä noin pari kiloa, aivan liikaa ku tätä ylimääräistä on järkyttävän paljon ennestäänki! Toivotaan että pysyis toooosi pienenä tuo kilojen määrä..noista neljästä ku jokaisesta on tullu se 20kg-> nyt on kyllä vähiten tullu painoa viikkoihin nähden.

Äippäpakkaus: Otetaan tällekin, ku ollaan otettu kaikille neljälle,eihän sitä toista voi jättää ilmankaan! Aina on vaatteet ja tarvikkeet tulleet käyttöön ja mikä sen ihanampaa ku kantaa se paketti postista kotiin ja hipelöidä niitä ihania kamoja!

IMN: Täällä on kans ISOmahainen! Voi kamala mitä se onkaan 10vkon tai 20vkon päästä! :O

Juups kävin neuvolassa tänään. Kaikki oli ok, paitse hemppa oli laskenu taas raudan syönnistä riippumatta, annosta siis nostetaan.
Meillähän ultrataan joka kerta ja siellä meidän pikkunen liikku ihan tosissaan! Aivan ihqu tapaus kerrassaan, hyvin kasvaa viikkoihin nähden! Ja vaikkei mikään paras ultra ollukkaan niin kyllä tuli täysin selväksi että meille tulee neljäs poitsu! :heart: Ei nuo meidän ukkelit malta vehkeitään piilotella! :LOL:
Eli mulle voi päivittää poikalupauksen!

Jospa sitä töihin takas..

Crocus ja "Jamppa" 18+0 (poksista taas)

p.s. nyt on sitte ekat siniset bodyt hommattu :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zesi
Heipsan :)

Kivaa kuulla noita ihania rakenneultra kuulumisia :) Täällä vielä 9 päivää odotettavaa !

Äityispakkaus: Täällä otetaan ainaki. En tiä sit kuinka paljon tulee käytettyä niitä vaatteita, varsinkin jos saadaa tän vuoden paketti ja jos pikkune onki tyttö. Mutta jos poika, hyvä niin, koska aika poikavoittoiselta tuo paketti mun mielestä näyttää. Mutta kaippa niitä kotivaatteina/varavaatteina voi käyttää.
Jossain muuten luki että uusi äityispakkaus tulee elokuun tienoilla jakoon. Riippuu aivan siitä saadaanko vanhat jaettua ennen sitä pois. Eli meillä voi olla mahikset ehkä uuteen pakettiin ! Aika rajoilla ollaan.

Painoa: mulla ei ole tullut yhtään vielä. Aluksi se tippu 2-3kg, mutta tänää kävin vaa`alla ja samaa näytti ku sain tietää olevani raskaana. Mua ei kyllä yhtään haittaa vaikka paino ei nousisi, koska muutama vuosi sitten se nousi äkillisesti n. 10kg veljen kuoltua, kun söin suruuni, mutta ei siitä sen enempää. Eli ihanne olisi jos saisin pidettyä raskauskilot minimissä :)

Täällä unettomuus ei haittaa, itseasiassa nukun erittäin hyvin :) Uni tulee siinä 22-01 välisenä aikana ja herään siinä sitten 7-9 aikoihin :) Riippuu tietenkin kuinka töihin menen aamulla.

Itse en ole vielä töissä kertonut raskaudesta, kun pomolle ja muutamalle työkaverille, mutta eiköhän muutkin työkaverit viimeistään huomaa sen rakenneultran jälkeen fb kautta, ku siellä aion paljastaa tän pikku salaisuuden :)

mille84: Joo on meillä facebookis salattu ryhmä ja sinne pääsee ainakin Hömpin kautta ja kyllä munki jos vaan laitat nimes mulle täällä yksityisviestinä. Nii lisään sut kaverikseni ja sit pystyn lisään sut ryhmään :)

Janzku & pikkune 20+2
 
Hei pitkästä aikaa!

Alkuraskaudesta tuli oltua aktiivisempi täällä, mutta sitten tuli kiireitä(ehkä hyvä niin, kun odottavan aika on pitkä...). Lisäksi mielialani laski rajusti. Taustalla edellisestä synnytyksestä masennus. Nyt pelkään taas luisuvani huonoon kuntoon, mutta neuvolasta ei ainakaan tähän saakka ole pikkuvihjailustani huolimatta tarjottu apua. Tuntuu muutenkin, että kolmannen lapsen odottaja on liukuhihnaa. Mitä kokemuksia muilla vastaavista asioista?

Äippäpakkauksesta: Ekalle otettiin, tokalle ei. Tokan kohdalla ostettiin sillä rahalla ergo. Kannatan ehdottomasti ainakin esikoisen äidille tuota pakkausta!

Rakenneultra: Huomenna koettaa meidän hetki. Kieltämättä jännittää, mutta onneksi päästään heti aamusta sinne.

Painosta: Mulle on tullu vähä reilu 5kg (rv 20) jo! En oo sitä niin ajatellut, kun aiemmista raskauksista tuli koko raskausaikana yhteensä noin 10-12kg. Mutta tottahan toi vois olla pienempikin luku tällä hetkellä.


nalle_puh rv 20+6
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! Täällä vielä yli kuukausi aikaa ultraan, kun otettiin siihen jälkimmäisille mahdollisille viikolle.

IMN: Myöhäiset onnittelut vaunuista :) Huippua, jos löytyy sopivat huuto.netistä hyvään hintaan. Me ei olla sitten vielä ehditty/jaksettu käydä sovittamassa niitä siskon kaverin Singejä autoon, joten en vielä osaa sanoa, mahtuvatko. Mutta meillä on Toyota Yaris, niin jotain superpientä sen pitää olla.

Painosta: Mulle oli edellisessä neuvolassa 2vk sitten tullut vajaa pari kiloa. Olen siihen ihan tyytyväinen, koska omalla kohdalla oli enemmänkin pelko, että alan liikaa tarkkailla painoa, kun on tuota syömishäiriötaustaa. Olen niin iloinen, että olen osa nyt syödä niinkuin ihmiset.

Äitiyspakkauksesta: Me ehdottomasti otetaan. Eka kun on tulossa, niin kaikki tuntuu tarpeelliselta.

Liikkeistä: Mä en vieläkään osaa sanoa, tunnenko liikkeitä. Iltaisin kuulostelen ja tunnen joko liikkeitä tai suolen toimintaa. :) Ummetus on niin kova, että suolenkin toiminta tuntuu kyllä.

Mies osti mulle selliasen bola-korun :) Eli joka kilisee siinä mahan päällä ja sitten sen kilinän pitäisi rauhoittaa vauvaa.

Sabrinafair + pikkuinen 18+3
 
Heip!

Kiitos mielipiteistä äitiyspakkauksen suhteen! :) Kiva kuulla hyviä kokemuksia, kyllä me se taidetaan sitten ottaa :)

Niin, siis painoni on laskenut plussauksesta n. 7 kg. Tosin BMI olikin silloin aluksi jotain 33. Jos paino nousisi kuten normaalipainoisella raskauden aikana, saisin kannatella lähes 100 kg kroppaa, joten olen tyytyväinen tähän painonlaskuun, kunhan se käyttäytyy raskauden etenemisen mukaisesti :)

Unettomuudesta oli puhetta; minua se ei ole onneksi pahemmin vaivannut. No, ehkä hieman levottomammin nukun, koska nukahdan parhaiten mahalleni, ja nyt pitää sitten etsiä uusia asentoja. Tosin herään joka aamu kuitenkin mahaltani, mutta ehkä sekin tapa muuttuu sitten kun ei oikeesti enää pysty olee mahallaan :D

Voisihan tuon rakenneultran päivittää, eli se on meillä 25.5.

Tsemppiä kaikille! <3

- Öhkis 20+2.
 
Janzku yv laitettu. :)

pakkauksesta lisäyksenä vielä, niin ekaa odottavalle suosittelen pakkauksen ottamista. Mekin otettiin, ja oltiin sisältöön tyytyväisiä. :)

Ihan järkyttävä siitepölyallergia! Eka oli vain sitä normaalia nenän kutinaa ja hieman nuhaa,mutta nyt alkoi pahempana kuin koskaan. Silmät vois raapia päästä ja nenä meni tukkaan. Aivastusta aivastuksen perään. Ihan hirvee olo. Tänään jos sais lääkärille ajan, että mitä lääkkeitä sitä nyt voi ottaa. Luulin pärjääväni ilman, mut ei pystykkään. :(

Mut nyt tytön herättelyyn ja töihin. Aurinkoista päivää kanssa sisaret. :)

Mille
 
IMN
Täälläkin kärsitään siitepölyallergiasta. Monta vuotta olen pärjännyt ilman lääkkeitä, mutta varalta kuitenkin allergiakauden alussa käyttänyt aeriusta, nenäsumutetta ja silmätippoja. Aeriusta en kuitenkaan saa nyt käyttää joten käytössä on nyt Histec. Noista käsikauppalääkkeistä ei ole ikinä ollut minulle mitään hyötyä, eikä ole tälläkään kertaa.. Myöskään nenäsumutteita en saa käyttää ja silmätipatkin taitavat olla melko tehottomia. Joten ei auta kuin kärsiä :/
 
IMN
Ainiin, unohtui kertoa että mieskin tunsi eilen pari potkua :) Ensireaktio oli "Vähän jännä! Hyi..". Oli tainnut siis unohtua esikoisen ajoilta miltä potkut tuntuvat ulos päin :D
Muutenkin pikkuisen liikkeet ovat alkaneet tuntua TODELLA selvästi kävellessäkin :)

Vielä 9 päivää rakenneultraan! Jostakin syystä alkanut jännittää hirveästi että kumpi sieltä on tulossa vaikken aiemmin ole juuri mitään jännittänytkään :D Tähän asti ollut erittäin vahva tyttöolo, ja on edelleen, mutta kuitenkin olen alkanut epäillä. Kumpi vaan onkin, niin on todella tervetullut :) Nyt viikot tuntuvat taas matelevan vaikka tähän asti aika on mennyt todella nopeasti. Ehkä juurikin tuon rakenneultran odottelun vuoksi.

Esikko ollut jo kuukauden päivät kuiva! :) Joitakin pissavahinkoja sattunut kun ei pihalta malttaisi lähteä potalle ja kakkaaminen oikeaan paikkaan on onnistunut vain 2-3 kertaa. Viikonloppuna tokaisi "Tuli kakka, mutta onneksi minulla on vaippa!" mutta eipäs ollutkaan joten housussahan se oli..

IMN & Tuutikki 19+3
 
Päiviä!

Hirvittävän vaikea käsittää et oikeesti ollaan jo puolenvälin paikkeilla, jotkut jo ylikin! Aika rientää hieman eri tavalla kun esikoista odotellessa. Silloin tuntu et viikot, tai ees päivät ei kulu ollenkaa ja odottavan aika oli todella pitkä. Nyt tuo esikko pitää niin kiireisenä ettei ehdi mahaa pahemmin pohtia. Suurimmaks osaks en ees muista olevani raskaana. Eipä muista silti isovanhemmatkaan, kun ovat niin keskittyneitä jo täällä olevaan lapsenlapseen.

Painoa on tullut 2-4kg. Mulla vaihtelee paino tosi paljon eri vuorokauden aikoina ja harvemmin muistan punnita itteeni just samaan aikaan kun viimeks. :D Silti maha mielestäni ei silleen vielä näy. Tai näkyy jos osaa kattoa, mut ulkopuolinen ei varmaa uskaltas viel tulla ihastelee vauvamasua. :D

Äitiyspakkaus on mun mielestä mahtava keksintö. Tavara enimmäkseen hyödyllistä ja hyvin käyttökelposta. Ensin meinasin toiselle olla ottamatta, mutta nyt alan kallistua tällekkin sen ottamaan. Minkillä oli myös ihana idea miten vois sit myöhemmin hyödyntää. Jotakin saman suuntasta oon jo vähän pohtinu, mut täst sai vielä lisää vinkkiä. Must oli niin ihanaa kun anoppi anto kaikkia pojan isän vanhoja kamppeita. :) Kun taas meiltä tuli vaan sekalaista roinaa, joista ei tiennyt mikä oli kenenkin. :D

Rakenneultra meillä vasta 18.6. No eiköhän tää aika nopeesti mee, kuhan vaan alkas liikkeitä enemmän tuntumaan. Välilllä tuntuu jotain muljausta, mut tosi pientä. Vaikka esikoisestakin tunsin näillä viikoilla jo liikkeet selvästi. Onko kellään vastaavaa?

Olin tänään sisätautien polilla kilpirauhasjuttujen takia ja siellä oli tosi mukava lääkäri joka kyseli kaikenlaista raskaudesta. Yhtäkkiä kysäs, et niin sullahan on esikoinen nyt vuoden ikänen. Vastasin, et juu vähän yli. Lääkäri hymyili hassusti ja sano, et rohkea nainen. :D Vastasin sit vaan, et tai tyhmä. :D

Jipsu & Pömppis 18+1
Ps. Multa aina toi poksuminen unohtuu, niinku silti kaikki muukin nykyään. :D
 
Ei tullut vieläkään sitä kovasti odotettua soittoa äitipolilta : / Tuntuu että ikuisuuden olen jo odottanut punktion tuloksia...miksi ihmeessä sitä puhelua ei voi tulla :confused: No huomenna on taas uusi päivä joten ehkä sitten puhelin soi...punktiosta tänään 15päivää.

toiveikas muhvi ja matkis 18+2 :heart:
 
Äitiyspakkausta en ota. Odotan neljättä ja vauvan vaatteita on jo niin paljon ennenstäänkin vielä varastossa, niin ei ole tarvetta laatikolle, vaikka vähän tympiikin että se rahasumma on vain puolet pakkauksesta.

Rahalla ostetaan uusi turvakaukalo, tuntuu että se kaukalo tulee sitten niinku ilmaseksi ja ite tarvii ostaa vaan jalusta. Britaxin baby safe se tulee olemaan ja toivottavasti se vyöjalusta istuu noihin meidän auton penkkeihin, jos tulee sen suhteen ongelmia niin kakkosvaihtoehtoja on sitte Brio, Maxi-Cosi ja Cybex. Lomarahoilla haaveilen lähteväni vaunukaupoille ja niissä top3 on tällä hetkellä Brio, Britax ja Ora

Piipero86 & pähkinä 18+1
 
Heissan!

Me otetaan tietenkin tuo äitiyspakkaus, kun ensimmäistä odotetaan ja siellä todellakin on paljon tavaraa.

Olo on ollut oikein energinen ja saanut aikaiseks kaikkea. Työmotivaatio tosin on lopullisesti kadoksissa, ei jotenkin jaksaisi yhtään. Onneksi ei ole enää kauaa ja katsotaan miten pitkään jaksan aika fyysistä työtä.

Täällä tuntuu tosiaan liikkeet päivittäin :) innolla odotan, että mieskin tuntisi ne muttei vielä niin voimakkaita nuo liikkeet ole että ihan vatsan päälle ne tuntuisi.

Painoa on tullut ainakin 6 kiloa. Ja loppuvuoden keskenmenosta on vielä ne 8 kiloa, että kyllä ahdistaa ihan huolella. Menettänyt kontrollin omaan kehoon kokonaa. Jalat täynnä selluliittiä ja kohta varmaan suonikohjuja. Sormet jo nyt kuin nakit ja mitähän vielä :) Kunhan nyt ei mitään 20 kiloa tulisi niin olisin tyytyväinen.
Tosin voisi ehkä hieman katsoa mitä suuhunsa laittaa :)

Tosiaan 10.5 olisi ollut pienen enkelimme laskettu aika. Päivä oli helpompi kestää, kun tämä uusi ihme kasvaa vatsassa ja muutenkin asia on helpompi ollut käsitellä uuden raskauden myötä. Ilman tätä olisin varmaan aika katkera ja rypisin itsesäälissä ja vihaisin kaikkia raskaana olevia. Mutta onneksi meillä meni näin ja tulin nopeasti uudestaan raskaaksi :)

Me ei olla hankittu mitään vielä, ehkä tuossa kesän varrella sitten pikkuhiljaa...

Masu12 ja Tirriäinen 21+4
 
Vähän vähemmälle on täällä kirjoittaminen jäänyt, vaikka seurailenkin koko ajan. Enemmänkin tuolla FB:n puolella tulee kirjoitettua, kun on jotenkin näppärämpää.

Tuntuu että olen aivan hysteerinen koko ajan kaikesta. Milloin mietin että onko mulla nyt toksoplasmoosi ja milloin pelästyn kun jalkaan sattuu että onko se laskimotukos tms. Tällä hetkellä pelkään listeriaa, ja ihan ilman syytä. Tuli vaan kauhea pelko siitä, entäs jos sen on jossain vaiheessa saanut. Puuh. Onko muilla tällaista? Mies on jo ihan hajalla kun joutuu näitä mun kanssa setvimään, toivoisi tietty että rauhottuisin.

Luulisi että olis vähän rauhallisempaa näin toista odottaessa, mutta ei.. :/

Painosta: Mulle on tullut varmaan 3 kiloa tähän mennessä, jossain vaiheessa enemmän ja jossain vaiheessa vähemmän. Ihan ok painonnousu kai, koska neuvolassa ei olla siihen puututtu. Norsulta silti tuntuu..

Lakukissa ja Pentunen 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei, tänään oli neuvola, ja kaipa täälläpäin ultrataan aina, kun nyt jo neljättä kertaa katseltiin vauvamme melskausta ruudulta <3 Samalla meiltä otettiin se joku sylkitesti, katsovat kannetaanko sitä bakteeria aiheuttavaa juttua suussa. Veikkaisin että ei, olen aika laiska hampaidenpesijä ja reikiä on ollut ikinä vasta 1. Onneksi ultrassa kaikki oli hyvin, kun en ole vieläkään varma onko nuo pienet kuplinnat potkuja, ja pari päivää sitten tuntui että se kuplintakin vaimeni :| Mutta siellä hän kovasti venytteli ja liikuskeli.

Nyt neuvolantäti (mikä hänen oikea tittelinsä oikein on, hoitaja??) ei kertonut pää-perämittaa, mutta ekan kerran joitain käyriä katseltiin. Mä jotenkin ajattelin että pieni vaavi tulossa mutta mennään ihan kyrän ylärajalla! Mutta onko se käyrä nyt mun vatsan koko vai sikiön koko? Apua, en mä mitään 7-kiloista möhkälettä halua kasvatella =D Painoa on tullut koko aikana 2,8 kiloa, mikä on kuulemma sopiva tahti. Hemoglobiini vieläkin 124, verenpaine oli vähän noussut mutta edelleen mallikas 113/62.

Rakenneultra on 6.6 ja nyt jo vähän udeltiin josko sukupuolta näkyisi. Hoitaja ei uskaltanut ottaa kantaa, eli minulla vain vahvistuu 110% tyttöolo :) Ja ultran jälkeen, kesäkuun lopulla seuraavassa neuvolassa, täytelläänkin jo Kelan papereita! Hurjaa. Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti!

Aurinkoiset päivänjatkot kaikille!

Anime ja masuasukki 18+4
 
Laitoin janzkulle yv:n, jos pääsis tuonne Fb-ryhmään :).

Äitiyspakkauksesta tuli mieleen, että Chilessä oli ainakin vielä pari vuotta sitten toimelias naispresidentti, joka otti Suomesta mallia valtiovierailunsa yhteydessä ja ryhtyi jakamaan pakkausta myös kotimaassaan: Löytyi linkkikin...

Ihan mahtavaa, varsinkin kun tuolla sen arvo on suhteessa vielä paljon suurempi. Me otetaan innosta puhkuen äitiyspakkaus ja kuoseilla ei oo merkitystä, kaikki käy kun ei maksa mitään...Oon kyllä onnistunut jotain vauvatarvikkeita dyykkaamaankin, Helsinki pullistelee roskalavoja, hyvät Emmaljungan rattaat löytyi ja samoin käypä hoitopöytä.

Olo on ollut edelleen hyvä ja energinen, viikko 17 alkoi tänään (poks, jee!) ja puoliväliin ei enää kovinkaan pitkä matka. Ajan ei kyllä tarttis kulua yhtään nopeammin, käytännön asioiden kannalta huomattavasti kätevämpää että vauva on vatsan sisä-eikä ulkopuolella...:D
 
Poks 18+0 äääb olitoka nauvolla. Hemppa li koholla, joten raudan syönnin oudun alottaa... Samoin pitää jättää taas pissanäyte ku poteiinioli kool, mut ei neuvola äti pelänny mitää, epäili et johtu vaan. Siit ku li niin pien määrä virtsaa.. Toivotaa parast :)

Madolla oli sykkeet 138-145.. Laitetaanko galluppia kun on saanut ultrassa poika- tai tyttölupauksen niin millasta sykettä vauval ollu? et pitääkö noi niin sanotut sanonnat paikkaansa jo matala syke ni poika ja korkee ni tyttö :)

Niin ja paino laskenu 2kg, mut ei haittaa ku elopaino muutenki korkea :)
 
ihan heti alkuun lämpöiset onnittelut anu84:lle!! onnentoivotuksia myös kaikille mukavista ultrakuulumisista!

meillä on ollut tohinaviikko, kun ma oli toka neuvola ja tänään oli rakenneultra sekä ensimmäinen perhevalmennus. ultrassa näkyi touhukas vauva, jolla oli kaikki hyvin ja joka kasvaa hyvää vauhtia. parin viikon takainen poikalupaus vahvistettiin vielä. neuvolassa vauvan syke oli 149. mun hemoglobiini oli entisestään laskenut, vaikka raudan jouduinkin aloittamaan jo 1,5 kk sitten.
perhevalmennus oli todella positiivinen kokemus. mukavat vetäjät ja hyvää keskustelua. vaikka onkin tullut lueskeltua paljon kaikkenlaista raskauteen ja vauvaan liittyvää niin saatiin hyvää tietoa ilmetyksestä ja tämän hetkisistä suosituksista.

mulla on kovetellut kohtu välillä useastikin. eilisen iltapäivän ja illan kovetteli niin, että oli kurja olo ja aamulla sama jatkui. vietin päivän lökötellen ja onneksi se tuntui helpottavan. kurja juttu, jos jo nyt alkaa tuommoinen. kävelykin tuntuu jo aiheuttavan tuota samaten kevyt pyöräily. aikamoinen muutos, kun aiempaa liikuin paljon. pitää nyt vain harjoitella ottamaan rennosti ja kuunnella kroppaa.

äitiyspakkauksesta on ollut puhetta ja me aiomme kyllä ehdottomasti sen ottaa, kun esikoista odotamme. ja hankinnoista: vaatehankintoja ollaan pikkuhiljaa tehty, mutta isommat ostokset jätetään loppukesään/alkusyksyyn.

aurinkoisia toukokuun päiviä ja tsempit ultriin!

t:naapuri ja hipsuli 18+5

ps. mulle voi päivittää iäksi 30. ja olin unohtanut aiempaa ilmoittaa, että mulla oli voimakas tyttöolo (, joka osoittautunut siis aivan vääräksi :LOL: )
 
Mulla oli tänään toinen neuvolakäynti. Ja niinku pelkäsin, raskausdiabetes diagnoosi sieltä tuli, sokerirasituksessa jäin kiinni. Vähän harmittaa, koska oisin niin toivonut, että tämä kolmas ja viimeinen raskaus olisi ollut normaali ja haave normaalista synnytyksestä taitaa kuolla taas. Molemmat aiemmat on käynnistetty ja ei hyvät kokemukset taustalla.
No, nyt ruokavalio hoito ja lisää liikuntaa ja itse mittailen sokeriarvoja, reilun parin viikon päästä on kontrolliaika neuvolassa ja sit tulee lähete eteenpäin, jos on tarvis...
Toivotaan, et arvot pysyy sallituissa. Paino oli tippunut vähän, mikä ei haittaa, kun on lähtöpainoa senverta. Muuten kaikki ok.
Enää 8 päivää töitä ja sit alkaa LOMA!!! (tai työttömyys,mut loman kannalta otan)
Onneksi väsymys on helpottanut ja sain ahkeroitua opinnot päätökseen tälle keväälle työn ohella, niin ei jäänyt syksylle enää. Aika rääkki ollut, mutta kannatti.
Maha kasvaa kyllä huimaa vauhtia verrattuna aiempiin raskauksiin, taidan olla jättiläinen syksyllä...

Nyt lenkkeilemään ihanaan auringonpaisteeseen!

poikatyttö ja tyyppi 17+2
 
Hui, huomenna aamusta ultra viimein meilläkin. Harmi vaan että ultraajasta oon kuullu monesta eri paikasta huonoa, on töykeä ja puheissaan epäselvä. Saas nähä lähtäänkö sieltä huomenna sitten itku kurkussa :D Toivottavasti ei.

Ihana kun ihan kohta on jo kesä! Tänään näin täälläkin (Oulussa) ekat pääskyset :)

Kata ja Möhkis
 

Yhteistyössä