Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

Onnea ihanista ultrauutisista!

Kata89: saako kysyä kelle ultraajalle oot menossa? Mulla ku ois Järvelän Ilkalle aika 6.6..ja mulle vielä ihan outo..tai noh muutki Oulussa ku aiemmat on Lahdessa väsätty..Toivottavasti ultraajalla ois huomenna hyvä aamu eikä vielä töykeyttä ilmassa!

Sykegalluppia: Meillä syke veteli semmosta 144 ja poitsun vehkeethän siellä näkyi! Ed pojan sykkeet oli 140 paikkeilla ja tuon meidän neitin sykkeet meni kyllä 150+. Eli meillä kyllä sykkeitten perusteella on sukupuoli pitäny paikkansa..

Ai juu pitäs varmaan makkariin päin suunnistaa..Öitä!

Crocus ja Jamppa 18+2
 
No nythän täälläkin keskustelut vilkastunut, kun itsekin mietin pitäisikö loikata myös fb-ryhmään =)

Noista sykkeistä vielä,eli täällä itsellä vahva tyttöolo ja sykkeet liikkuu siinä 138-149,saas nähdä
miten käy =)

Tuntuu tässä toisessa raskaudessa et siihen rakenneultraan on vielä ikuisuus, eli meiilä se on
4.6, ei sitä ekan odotuksen aikana tälläistä ollut...sillon kaikki oli tietysti niin jännää ja uutta
että aika meni ihan hetkessä =) mut outoa on et tässä raskaudessa muutenkin on enemmä sillee paniikissa
liikkeistä jne...

Siitepöly nii paha, et lääkkeet käytössä sekä astmapiippu ja silti ei meinaa pärjätä, sen takia
nytkin tässä kirjoittelen klo 02.30 :(
Joten tsemppiä kaikille siitepölyallergiasta kärsiville :hug:, tää vuosi on kyllä pahin mitä muistan moniin vuosiin...


Anu84
ihanaa:heart: ja täälläkin kaikki varpaat jne pystys et kaikki menee nyt hyvin..
 
Huomenta kaikille :) Tänään poksuu 18+0 - miten nää viikot meneeki näin nopeaa?? Enää kaksi viikkoa rakenneultraan, saapa nähdä saadaanko sieltä vahvistusta mun poikaololle.
Olo on mitä mainioin ja on ihanaa ulkoilla kun tänne pohjoiseenkin on tullut kevät! Eile käytiin patikoimassa sellane kymmenen kilometrin lenkki erittäin hankalassa maastossa. Taisi olla mun viimeinen noin pitkä reissu :D omasta mielestäni kunto ei ole huonontunut mutta silti hengästyin helpommin kuin ennen ja jyrkkien ylämäkien nousu sai kerran aikaan ikäviä vihlaisuja kohdun tienoille.
Ensi viikolla on neuvola, kiva päästä kuulemaan pikkuisen sydämensykkeet <3

Lena & Onni 18+0
 
IMN
Janzkulle synttärionnittelut! :)

Minuakin kiinnostaisi tietää minkä niminen tuo Kata89:n mainitsema ultraaja on :D En tosin edes tiedä kenelle olen menossa ultrattavaksi, mutta viimeistään sitten kätellessä osaisi varautua.. Ekana tuli mieleen Posion Helena Tuiran neuvolasta joka silloin tällöin työskentelee myös Maikkulassa. Hänkin osaa olla vähän turhan suorasanainen..

Mullakin siitepölyallergia rajoittaa unta, tai oikeastaan unenlaatua. Ihan vetämätön olo koko ajan vaikka olenkin saanut viimeisenä kahtena yönä nukkua nykyään niin harvinaiset 10 tuntia :/

Tuohon syke-sukupuoli-juttuun vielä pakko kommentoida sen verran että kaivoin tuossa esikoisen äitiysneuvolakortin esille ja huomasin että poitsun syke huiteli koko raskausajan miten sattuu 145-168 välillä. Ihan loppuajasta rv36 syke tosin oli 135 joka taas täsmää poikaan. Eli eivät juuri pitäneet nuo ennustukset paikkaansa :)

Ainiin. Pakko kai se tämäkin on kertoa kun kaiken muunkin tänne jakaa :D
Eli Brio Sing-rattaiden (jotka kerroin aiemmin ostaneeni) myyjä olikin huijari eikä vastaa enää yhteydenottoihin, puhelin kiinni ja asuu toisella puolella Suomea. No tähän pahimpaan rahojen-menetys-masennukseen sitten menin ja tilasin uudet Singit Ozbabylta hintaan 345€. Eivät mielestäni hirveän kalliit kun käytetyt ovat kuitenkin aina 200 euron huiteilla. Sitten syksymmällä pitänee ostaa noihin se vaunukoppa ja kaikki isompi alkaisikin sitten olla hankittuna. Myös turvakaukalon jalustan tilasin samalla. Tuplarattaista en vielä ole varma ostetaanko vai eikö. Tosi harvoin rattaita muutenkin käytetään mutta joskus ovat silti pakolliset, esimerkiksi linja-autossa. Onneksi on vielä reilut neljä kuukautta aikaa mietiskellä :D
Ainakin tämän ihanuuden aion hankkia :D On niin lämpöisen näköinen. Lastentarvike Baby Style Oy - Wallaboo Kaukalolämpöpussi, Chocolat

Vielä tasan viikko rakenneultraan. Nyt lähinnä enää jännittää sukupuoli kun potkutkin ovat alkaneet tuntua niin selvästi ja napakasti :)

IMN & Tuutikki 19+5
 
Crocus76: Mulla oli nainen, olisko ollu nimeltään Spalding. Ihan ookoo oli loppujen lopuksi, mutisi aikansa mutta oli onneksi niin lähellä että kuulin kaiken.

Tosiaan ultrassa kaikki oli hyvin, rakenteet mallikkaasti kohdillaan. Ainut vaan, että jotku virtaukset/paineet oli toisella puolen istukkaa(?) vähän poikkeavat, mutta lääkäri totesi siihen, että näillä viikoilla tollasia fysikaalisia muutoksia esiintyy, ja ettei tartte olla huolissaan. Sain sitte kontrolliultran heinäkuulle. Liittyy jotenkin raskausmyrkytyksen ja ennenaikaisen synnytyksen ehkäisemiseen/seuraamiseen/tutkimiseen. Möhkiksellä oli kaikki hyvin ja ihanasti peukkua imeskeli :) Ja me saatiin kans tyttölupaus, ei näkyny "etanaa" (reps) jalkovälissä.

Janzskulle onnea! Mullaki oli muuten vapun tienoilla synttärit, joten mullekki vois päivittää iäksi 23 :)

Kata ja Möhkis 20+5
 
Mutta siis mukavasti lääkäri näytti kaiken ja oli miellyttävä. Ihan turhaan pelkäsin etukäteen :) Kaippa se niin on, ettei kannata kuunnella muita vaan mennä paikan päälle ite kattomaan. Ainut vaan, että ite oon nyt niin herkkänä, että pienimmätki asiat vähänkään väärin sanottuna voi tuntua tosi pahalta :D
 
IMN
Kata89 No hyvä että lääkäri oli sittenki kiva :) Mullakin oli esikoista odottaessa virtauksissa poikkeavuuksia. Olivat niin korkeat ettei siinä ultrausnäytöllä ollut edes tilaa niille käyrille, joten tarkkoja lukemia ei tietääkseni saatu. Ja raskausmyrkytykseksihän se osoittautui, jonka takia sitten käynnistettiin synnytys rv 38+2-3.

Itse meinasin itkua tuhrustaa viime neuvolassa vain siksi että th lähestulkoon haukkui mieheni alkoholistiksi alkoholi-kyselyn perusteella. Mies siis ottaa yhden saunakaljan viikossa tai kahdessa ja ryypiskelee kunnolla kerran parissa kuukaudessa.. Edelleen alkaa veri kiehua kun ajattelee.. Mieheke on kuitenkin vasta 24-vuotias ja mielestäni nuorelle on ihan normaalia ottaa isompia annosmääriä kerrallaan. Enemmän sitten on väliä sillä kuinka usein ottaa. No, onneksi itse tiedän että mieheni on kunnollinen :D

Pakko vielä kertoa että nyt on jo meidän rattaat matkahuollon kyydissä kun eilen joskus myöhään illalla tein tilauksen :) Huomenna pitäisi olla lähikaupasta noudettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Janzkulle!

Olen niin kateellinen teille, jotka saitten tietää sukupuolen rakenneultrassa!!! Eilen oli tosiaan ultra ja kätilö ei kertonut suoraan mikä on sukupuoli!! Sanoi vaan Fifty fifty.. Mur! :D Tiedän.. Tämä ultra ei ole sukupuolen selvittämistä varten vaan rakenteiden..
Koska olen hyvin malttamaton, niin varasin 7.6 ajan yksityiseltä, jolloin asia selviää. :)
Mutta, kaverilla on kaikki kunnossa ja on kehittynyt ihanteellisen hyvin.. Painoarviota sai 365g. Hyvin vilkas tapaus, ei selvitty 15 min ajalla vaan venyi 45 minuuttiin..

IMN Olethan tehnyt ilmoituksen huijarista? Mielettömän inhottavaa, että tuolla tavalla kusetetaan porukkaa..

Ainiin.. Kerroin pari viikkoa sitten kivuista ja supisteluista, niin todellinen aiheuttaja minun kohdallani oli emätintulehdus.. Supistukset olivat todella kivuliaita ja onneksi saatiin hoidettua antibiootilla! Olin puolitoista viikkoa saikulla ja nyt voinkin jo paremmin.

Oletteko miettineet vielä nimiä?
Meillä on molemmille sukupuolille jo nimet valmiina. :)
 
Tänään vihdoin tuli se kauan odotettu soitto sairaalasta!!! Kromosomivastaus kuului näin: kromosomeiltaan terve poika :heart: Voi kuinka oon onnellinen :) Rakenneultra on 14.6 eli sinne asti ois odotettava seuraavaa ultraa. Eilen neuvolassa sain toimia kartturina kun ei millään meinattu saada pikkukaveria tutkaan sydänääniä varten :D Pienen opastuksen jälkeen neukkatäti löysi matkalaisen ja sydämensyke oli 150 ja sitten rauhottu 145:een.

Erittäin onnellinen muhvi ja matkis 18+4 :heart:
 
IMN
Murmeli88 Teen ensi viikolla rikosilmoituksen mikäli myyjä ei anna kuulua itsestään mitään. Ainahan on kuitenkin sairastumisen ja sairaalaan joutumisen mahdollisuus, mutta tosi epätodennäköiseltä tuntuisi että puhelinkin olisi sitten suljettuna.. Ainakaan rattaita en häneltä enää halua, rahani vain.

Nimiä olen itse päässäni pyöritellyt. Meidän pojan nimi on L-alkuinen ja tytölle olen miettinyt nimiä Lia ja Liia, mutta niiden taivuttaminen vain hieman häiritsee. Lian, Liaksi, Lialta, Liian, Liialta jne. :D Pojalle olen miettinyt Eelistä tai Eemiliä. Nämäkin kyllä ehtivät muuttua, pojalle oli vakavasti harkittu nimeä Elias, mutta ei sitten näyttänytkään yhtään eliasmaiselta. Mies sitten lähetti yöllä kolmen aikoihin (olin itse vielä sairaalassa) tekstiviestin että keksi (lopullisen) nimen :D
Jotenkin tosi vaikeaa yrittää keksiä nimeä kun ei hajuakaan miltä tulokas näyttää. Varsinkin kun itse olen pyöritellyt eri nimiä jo ennen kuin aloimme yrittämään pikkukakkosta :D Sitten kun sen nimen keksii niin siitä vaan on tosi varma :)

Tänään tuli myös tuo Vauva-lehdestä tilaajalahjaksi saamani Brio Primo-turvakaukalo :) Oon aivan ihastunu siihen kun esikoisen kaukalo oli niin kivikautinen (tai ennemminkin kissojen pilaama), että ihana saada tälle tulokkaalle ihan uusi :heart:

IMN & Tuutikki 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas mahtavista ultrakuulumisista ja tyttö-/poikalupauksista! Onnea Muhvi hienoista punktiouutisista!!

Synttärionnittelut Janzkulle!! :flower:

Kata89: myöh.onnittelut sullekin! :flower: Hieno juttu että turhaan sait "pelätä" tuota ultraajaa!

Murmeli: Harmi ku pikkuinen ei malttanu sukukalleuksiaan näyttää! Voi kyllä olla ettei ultraaja sitä ees halunut sanoa,mulle sitä ei oo koskaan sanottu julkisella puolella ennen ku nyt nlan täti käynnillä sen sano tosi eipä sitä voinu olla itekkään näkemättä! Mutta luulen kyllä että ku meet yksityiselle niin ne vehkeetki sieltä sitte erottuu :)
Miten muuten tuo emätintulehus sulla oireili kokonaisuudessaan? Otitko asiasta yhteyttä neuvolaan vaan miten etenit? Mulla on alkanu tällä viikolla järetön polttelu tuolla sisuksissa, hiivakuurin söin tuossa kk sitte mutta en usko että tää on sitä..epäilin ite tuota emätintulehusta. Pitänee varmaan soittaa nlaan huomenna josko asiaan sais selvyyttä. Pelottaa ku nuo tulehukset aiheuttaa noita ennenaikaisia synnytyksiä..

IMN: ompas kurja juttu! Toivotaan että saat yhteyden myyjään ja saat rahasi takaisin! Mää oon niin arka osteleen huutonetistä yms. että suosiolla painelen kauppaan tai sitte tilaan luotettavasta verkkokaupasta ja silloinki mielellään maksan tuotteen saatua..Mutta hieno juttu että toista kautta saat vaunut noin nopsaa!
Mää tilasin vauvalehden kk takaperin ja sain sieltä tilaajalahjaksi köykäsen unipussin :|Kuulostaa niin makealta tuo sun kaukalo..
Voi vitsit noita alkokyselyitä! Tosi törkeä terkka ku noin alko arvostelemaan! Mun mielestä ne on aivan liian yksoikosia..

Nimistä: valmiina oli molemmille, toiset jää siis käyttämättä...voi tietty olla että nimi vielä muokkautuu tässä kuukausien aikana varsinki ku pikkumies syntyy..
Kummit on sitte eri asia...voih ku voi ollakki vaikeaa keksiä..

Ja ei muutako pehkuihin..Öitä!

Crocus ja "Jamppa" 18+3
 
Päivystyksessä istun. Alamaha ollut ihan hullun kipeä tänään (tai siis eilen). Kymmenen jälkeen tultiin ja äsken pääsin lääkärille. Sen mielestä kohdunkaula näytti jotenkin oudolta ja oli huolestuneet oloinen. Toki yritti rauhoitella, etti paljon ole kokemusta raskaana olevista, kun on tehnyt niin kauan tätä pöivystystyötä. Mutta nyt odottelen gyneä.

Tänään oliskin sitten eka kerta ku muistakin poksua, muttei taida nyt olla siihen fiilistä.
 
Crocus Ällövaroitus Tulehdus alkoi melkein samalla tavalla kuin hiiva. Valkovuoto lisääntyi todella paljon ja kuivuessaan oli haalean kellertävää. Tajusin vasta tuonkin myöhemmin tulehduksesta. Kipu säteili vasemmalla ihan nivusiin asti ja harjoitussuppareita rupesi tulemaan. Lopulta supistukset voimistu ja oli todella kivuliaita. Joutui ihan pysähtymään kykenemättä tekemään yhtään mitään.
Soitin neuvolaan-neuvolalääkäri-labralähete ja sain sähköisen reseptin jo seuraavana päivänä.
Siellä otetaan kaksi pissa näytettä (4 tuntia pissaamatta!) ja vielä näyte alakautta.

Mutta kannattaa ihmeessä hoitaa ja kysyä aina, jos epäilee edes emätintulehdusta :)
 
Kaikki hyvin!! Kolmen aikaan mut pistettiin kotiin nukkumaan aamuun, kun gyne oli jossain vaikeassa synnytyksessä. Kahdeksalta sitten naistentautien polille odottelemaan. Siellä gynen mielestä kaikki näytti ihan normaalilta, mutta otti varalta papan. Ultraskin, niin saatiin ennen vielä kaukana olevaa rakenneultraa kurkata. Kovasti siellä liikuttiin ja hyvin vastasi viikkoja. Gyne oli selvästi innoissaan, kun pääsi ultraamaan, ei varmaan kovin usein tuolla pääse. Käytti kauan aikaa mittailuun ja kysyi, halutaanko sukupuoli tietää. Katseli, ettei hänen mielestä ainakaan jalkojen välissä näkynyt mitään, mutta sanoi, ettei ole sukupuoliarvioon ihan ammattilainen, ettei vielä kannata mitään vaaleanpunaista ostaa. :)
Siis mä olen NIIN helpottunut. Eilen illalla, kun se lääkäri oli niin huolestuneennäköinen, pyörittelin jo kaikenlaisia uhkakuvia päässäni.

Eli nyt sitten innolla POKS!! 19+0

PS. Mulle saa päivittää iäksi 28. En osaa tätä puhelimella laittaa punaiseksi.
 
ail
Pitkästä aikaa täällä.Tai siis lukemassa olen käynyt mutta kirjottaminen on jäänyt kun on saanut pää pöntössä olla jatkuvasti.Nyt olo on parempi.Vain iltasin hieman etoo vielä.Meillä rakenne ultra 7.6 ja jo on alakanu jännittää että onko kaikki hyvin.Vauveli liikkuu toisina päivinä paljon ja nyt taas ei pariin päivään juuri ollenkaan.Nyt ulos nauttimaan auringosta ja kärsimään siitepölystä.

ail ja saaga 18+5
 
IMN
Sabrinafair Onneksi kaikki oli kunnossa! Varovaiset onnittelut varovaisesta tyttölupauksesta :)

Crocus76 Oikeastaan äitini sai tuon kaukalon lahjaksi siitä kun tilasi minulle vauva-lehden :D Kuulostaapa hyvältä sanoa pitkästä aikaa että äiti tilasi vaikka itse tuon kestotilauksen maksoin :D

Ja tämäkin on niiiin mun tuuria. Matkahuollon auto on hajonnut kesken kuljetuksen ja siksi pakettini onkin perillä vasta maanantaina. Saankohan IKINÄ niitä kauan haaveilemiani Singejä?? :D

IMN & Tuutikki 19+6
 
IMN: kylläpä sulla on ollut huonoa tuuria! Mutta eiköhän sä ne Singit vielä saa jossain vaiheessa :) Ja toivotaan kovasti, että saat rahat takaisin siltä huuto.netin huijarilta.

Mietin itsekin tuota kaukalon hommaamista tuon Vauva-lehden kautta, mutta yks kaveri lupasi, että saisin häneltä, kun tässä kesän sijan jää kisan pieneksi. Ehkä sitä käytetyn uskaltaa noin tutulta ottaa.
 
Heipsistä! Ja onnittelut jälleen kivoista ultrakuulumisista! :)

Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki oli niin kuin pitkin, ja tyttövauva sieltä on melko todennäköisesti tulossa, kun haarojen välistä pilkotti vain napanuora. Hoitaja ei ihan varmaksi voinut sanoa, "neiti" piti niin tiukasti reidet yhdessä (hyvähyvä!), mutta kyllä minulla on nyt sellainen olo että tyttö tulee :) Monet tuttavat ovat sanoneet (jo ennen raskautta) että minusta tulee tytön äiti, nyt se on uskottava :)
Avopuolisostani huomasin selviä heltymyksen ja liikutuksen oireita. Tämä rakenneultra taitaa olla monelle miehelle se hetki, kun tajuaa oikeasti että "minusta tulee isä!" :)

- Onnellinen Öhkis 20+6.
 
Sabrinafair, olen helpottunut puolestasi!
Onnea muillekin ihanista ultrakäynneistä; toivottavasti hyvät uutiset jatkuvat meillekin joilla se on vielä edessä!

Vauvan likkeistä sen verran, että nyttynen taitaa olla aktiivinen joka toinen päivä. Eilen en tuntenut liikkeen liikettä, tosin heiluin kyllä itse koko päivän ulkona ja sisälläkin siivoilin enempi, joten en tiedä olisinko huomannutkaan siinä touhussa pieniä monotuksia. Illalla ehdin jo huolestua kun makuulle mentyänikään ei potkuakaan tullut, mutta nukahdin sitten miettiessäni asiaa. Aamulla taas mahassa poukkoili tuttuun tapaan! Kaava on nyt toistunut pari viikkoa, joten nyt ainakin tämä tapaus lepäilee kunnolla riehuttuaan ensin ed.päivänä.
Neuvolasta tuli jo kehotus seurata vauvan liikeitä päivittäin, mutta en kyllä aio joka toinen päivä poukota hätäilemään vain jos lapsi lepäilee..pari-kolme päivää ilman potkuja saisi kyllä liikkeelle jo. Vielä en varmasti tunnekaan suurinta osaa liiikeistä, kun istukka on edessä ja liikkeet tuntuu muutenkin pelkästään vasemmalle sivuun. Huolehdin liikeseurannasta sitten enempi loppumetreillä(toivottavasti liikkuu sitten enempi ja säännöllisesti).

Tuo vauvalehden kaukalohomma kyllä houkuttelee: se onkin ainoa asia joka meiltä enää vauvalle puuttuu. Kaikki muu oikeasti tarpeellinen on vielä tallessa edelliseltä! Tuon Brion kaukalon kaveriksi pitäisi silti erikseen ostaa se telakka, näkyy ainakin hobbarissa olevan kuudenkympin luokkaa. Jos jostain tingin, niin telakasta en. En varmasti aio viritellä joka kerta vöitä kopan ympäri ja kyykkiä takapenkille etsiessäni vyön vastakappaletta , joka aina menisi kaukalon alle jumiin kuitenkin(tilaa ei paljon ole, kaksi lasta olisi kaukalon lisäksi taakse survottava).
Hiki nousee pintaan kun muistelenkin esikoisen kaukaloa, oli painava rohjo,hidas ja hankala kiinnittää, ja vauva huitoi naamaan usein kun kurkotin vyötä vauvan yli lukkoon. Muistanpa joskus jopa unohtaneeni koko turvavyön,kun ostoksia lastatessa kärristä autoon (vesisateessa ja väsyneenä) vaan nopeasti nakkaisin vauvan autoon suojaan. Telakan kanssa kaukalo ainakin lukittuu varmasti joka kerta! Ihastuin telakan helppouteen:varsinkin kun menen kaupungille vauvan kanssa, saisin kiinnitellä ilman telakkaa sen useaan kertaan, kun tämän tästä autoa siirretään muutama kilometri. Vielä kun tuo taapero on hankalaksi heittäytyessään turvaistuimeensa "taiteltava", ei ole aikaa vehdata kaukalon kanssa kovin kauaa kadun varressa!

Supistelutkin rauhoittuivat pääosin jo, nyt pari viikkoa magnesiumia syöneenä haluan ainakin uskoa että se auttoi. Suonenvetoja eikä elohiirtäkään ole pariin päivään enää näkynyt=)!

Ruuvih ja nyttynen 19+1
 
IMN Täällä kans yks "ison masun kantaja". Mun masu mitattiin ekaa kertaa viimeks neuvolassa ja mitaksi tuli 20cm ja viikkoja silloin 19+1. Rauhoittelivat sitten, että ei kannata kauhistella että kun maha on jo niin iso;) Itse en kyllä ole mahaa osannut stressata kun olenhan ekaa kertaa vasta raskaana, eikä mitään hajuakaan minkä kokoinen mahan kuuluisi nyt olla. Joten en sitä ole osannut edes harmitella;D

Mikäs tilanne teillä muilla on vaunujen hankinnan kanssa? Mitkä vaunut aiotte hankkia? Täällä muuten otetaan mielellään vastaan kokemuksia eri vaunuista!:) Meinaako kukaan hankkia ns. varavaunuja esim. mummolassa oleviksi vaunuiksi?

Joku kyseli myös Äitiyspakkauksesta. Me aiotaan ottaa se:) Meidän kohdalla kun on kyse ekasta lapsesta niin sen takia ehkä siihen päädyttiin. Tai no, ei me oikeastaan edes keskusteltu asiasta, oli niin itsestäänselvää vissiin;)

P.S Mun iän vois muuten päivittää tuonne listaan, kun helmikuussa jo täytin 27;D On vaan unohtunut koko juttu, vaikka eihän tää nyt nii iso juttu olekaan;)

Laara ja Pikkuinen 20+4
 
Täälläkin oltiin virallisessa rakenneultrassa tänään ja kaikki oli kunnossa, painoa veitikalla jo reilu 400g:heart: Poikalupaus vielä vahvistui uudemman kerran kun vehkeet näkyivät niin selvästi vaikka oli jalat koukussa edessä. Sydäntä jota ei 4D ultrassa päästy kunnollisesti tutkimaan, oli nyt niin hyvässä paikassa että oli kuulemma oppikirjan mukainen näkymä mitä harvemmin näkee noissa ultratilanteissa. No hyvä niin:D Ensi viikolla lähdetäänkin sitten pariksi viikoksi hyvillä ja rauhallisin mielin etelän lämpöön, joten minä pidän hiljaiseloa juhannusviikolle asti:cool: Kasvatelkaahan masuja ja toivottavasti kaikille tulee hyviä ultrakuulumisia:wave:

Jensar kera asukin 21+0 POKS
 
Äitiyskortista: Kolmeen kertaan kun on ultrattu, niin parilla ekalla kerralla masuasukki on pyörinyt ja hyörinyt, sanottu että liikkuu vilkkaasti, mutta nyt huomasin että äitiyskortissa liikkeiden kohdalla on vain +, eli liikkeitä vähän. Kolmannella kerralla mun mielestä tyyppi vain vähän oikoi jalkojaan, mutta nyt liikkeet oli ++. Sama ultraaja. Täh? Samoin mulla lukee äitiyskortissa perätila, mutta se on varman ihan normi juttu tässä vaiheessa? Ja sitten tuo sf-mittakin huitelee yläkäyrällä (16 cm raskausviikolla 18+4). Ei ois pitäny tutkailla koko korttia :(
 

Yhteistyössä