Lokakuussa 2010 syntyneet

Ramona Meidän kunta ainakin järjestää noita vauvakerhoja. Täällä niihin ei tarvii ilmoittautua erikseen,on varmaan kuntakohtasta =) Mut kannattaa ihmeessä soitella ja kysellä. Mä en ole vielä poikennut vauvakerhoon.

Ristiäiset saatiin vietettyä sunnuntaina.Hyvin meni,typyliini nukkui koko toimituksen ajan paitsi silloin kun pää kastettiin :) Mut nukahti heti sen jälkeen uudestaan.

Jokos ootte varannut aikaa jälkitarkastukseen? Mä en vielä oo,kun mulla on jälkivuotoakin vielä.Huomenna synnytyksestä jo 5viikkoa.Mä en muista kestikö esikosta jälkivuoto näin kauan!! Noh,onhan se tietty vähentynyt jo.

Kivaa,huomen päästään typyjen kans neuvolaan.Kiva taas tietää onks pikkunen kasvanut hyvin.On nyt ollut pelkällä tissimaidolla 1½viikkoa.Posket on kyllä minusta pullistuneet :D Ja kivaa tietää myös mitä tuo meitin 4vee on..Yli 110cm se on kumminkin pitkä..

Nyt vähän kotitöitä tekees kun typy nukkuu ulkona vaunuissa.Jes,tulihan sitä lunta vihdoin!! Tosin ois saanut pitää pientä pakkasta kun nyt on loskakeliä.Noh,ei se mitään.Valoisampaa on kumminkin! Jaksamista kaikille pienten kääröjemme kanssa! Ne kasvaa ihan liian nopsaa!!! :heart:

MUKSU ja typyliini huomen 5viikkoa.
 
Tervetuloa ryöminkäinenkin mukaan! Mullakin oli aluksi hankaluuksia nukkua vaikka tyttö nukkuikin. Nyt onnistuu jo mukavat iltapäivänokoset! :)

Jälkitarkastusajan varsin eilen. Se on kuun vaihteessa eli 7 viikkoa synnytyksestä. Jälkivuotoa on vielä vähän, mutta muuten olo on jo kutakuinkin normaali. Tuliko teille muuten raskauden aikana sitä tummaa pystyviivaa vatsalle - aika kumman näköinen se on tuossa pienentyneellä vatsalla.. Kai se siitä haalistuu. Siitä muuten kaikki sanoivat, että selvä poikavatsa - niinpä.. Mahaa on vielä vähän jäljellä, mukavaa pullataikinaa :D. Puntaria meillä ei ole, mutta neuvolassa 2 viikkoa sitten oli lähtenyt 12kg niistä mukavasta 19kilosta jotka keräsin. Sormukset ei muuten vieläkään mahdu sormeen, vaikka olo on ihan sutjakka!

Aamulla kävi neuvolantäti kotikäynnillä ja teki 1kk-tarkastuksen. Mäkin jännäsin aika paljon painoa Muksu1... Paino oli noussut hyvin rintamaidolla, nyt 4790g (syntyessään 3680g). Ja kyllähän tuolla neidillä on aikamoinen kaksoisleuka!

Nyt ulkoilemaan!

Ramona ja Kullanmuru
 
Meillä oli eilen 1 kk:n neuvola ja pojan mitat oli 4980g (3860) ja 56 cm (52).
Käyrät meni mukavasti, painokäyrä nousussa. Vaikka jotenkin sutjakkaalle tuo poika vielä näyttää, kaksoisleuka on mutta muuten on niin laiha. Keskimmäinen, poika, oli sellanen jynttyrä ja isomman oloinen heti alkuunsa.

Tänään käytiin homeopaatilla ja saatiin jotain "lääkettä" pojan iltahuutoihin. Koliikiksi veikkasi, ainakin osittain. Samalla sain lääkettä esikoisellekin. Oli kiva käynti ja kovasti se valoi uskoa siihen, että kohta asiat muuttuu...Saas nähdä!

Eilinen ilta oli ihan kamala. Poika huusi 19-23.30. Sitten sammui ja nukkui yöllä itkemättä, hyvä kun syödä jaksoi. Taisi itsekin olla hieman väsynyt, reppana! Mutta omat hermot oli ihan loppu, pari kolme tuntia jaksoin, mutta sitten tuli tällekin äidille itku ja niinpä me itkettiin pojan kanssa hetki yhdessä. Tosi rankkaa kun ei ole ketään kenelle antaisi itkevän lapsen hetkeksi kun oma hermo pettää. Onneksi sain tyynnytettyä ja rauhoitettua itseni ja lopulta sain pojan nukkumaan. Mutta aika väsy alkaa olla, toissayönä poika nukkui 3 tuntia...

Zeena ja poika, huomenna tasan 1 kk
 
Moikka kaikille! Kiva että on tällänen "jatkopino" täällä! Yritän kovasti päästä usein käymään täällä, mutta saa nähdä miten tuo pikkuherra antaa:whistle: Hänellä nimittäin kans koskee aika lailla massuun ja sylissä viihtyy, joten saa nähdä kun mies lähtee töihin, et istutaanko me vauvan kanssa vain päivät pitkät sohvalla:whistle:

Meidän poika syntyi 23.10, pituutta oli 50cm(voi olla että vähän alakanttiin mitattuna) ja painoa 3656g. Sairaalassa paino laski 8% ja lääkäri määräs lisämaitoa, kun ei sektion jälkeen maito oikein ruvennut nousemaan. No 6pvä ikäisenä lätöpaino oli ylitetty, että hyvin poika ainakin ruokaa oli saanut;) Lisämaito lopetettiin ja täyimetyksellä nyt mennään eteenpäin. Reilu 2vko:n ikäisenä pojalla oli pituutta jo 55cm ja painoa 4,2kg, et ihan kivasti syönyt=)

Meillä ei vielä mitään ihmeellistä rytmiä ole, varsinkaan päivisin. Joskus poika nukkuu enemmän ja toisena päivänä vähemmän. Öisin nukkuu perhepedissä, vaikka ensin olikin sitä mieltä että omassa sängyssä, mutta totesin pojan olevan suht herkkä heräämään, nukahtaa yöllä tissille ja sitten kun nostaa omaan sänkyyn, viimestään 10min päässä on ylhäällä, niin totesin et on nyt helpointa antaa nukkuu vieressä. Yritetään aina iltasin ja päivisin viedä omaan sänkyyn nukkumaan, jos on vaikka syliin nukahtanut. Kovasti kantoliinaan ja -reppuun koitetaan totuttaa, samoin kun nyt on menossa sitteriin totuttelu. Ois sit kivempi kun kahdestaan ollaan, että voin tehdä muutakin kuin sylikkäin istuskella.

Mahakivuista kärsiville, me ostettiin ensin rela-tippoja, syötettiin lähes viikon, ja sitten päätettiin kokeilla kuplastoppia, nyt on siitä toinen päivä menossa. Noi kuplastopit on siitä helpompia ku cuplaton, ku niitä annetaan 2-4 kertaa päivässä, yleensä annan syötön jälkeen, ja niissä on maitohappobakteerit samassa. Saa nähdä onko niistä apua, kun säälittää pikkunen kun se naama punasena yrittää saada ilmoja ulos:(

Jälkitarkastukseen varattiin neuvolassa aika, kun käytettiin poikaa navan takia neuvolassa, niin samalla katottiin aika, oisko mulla aika noin 7 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Meilläkin muuten poika viihty aluks tissillä lähes puolen tunnin välein, sitten päätin kokeilla tuttia, kun aattelin ettei tee mahallekaan kauhea hyvää saada maitoa sinne yhtenään. Poika hyväksyi tutin ja imee sitä ihan tyytyväisenä, saatiin tällä keinoin pidennettyä päivisinkin ruokintaväliä lähes 2tuntiin. Neuvolassakin suosittelivat tuttia, kun tuntuu että pienellä on kauhea imemisen tarve. Ei tutti tietty aina kelpaa, ja onhan hänellä välillä oikea nälkäkin:whistle:

Zeena kurjaa että sun pikkunen itkeskeli tuollai, ja varmasti rankkaa jos ei oo ketään kuka auttas aina tollasten tilanteiden sattuessa:( Pystysit sä asiasta juttelee vaikka neuvolassa? On se ihan ymmärrettävää että tuollasessa tilanteessa meinaa hermo pettää! On itelläkin ollut pari kertaa sellanen tilanne, et ei jaksa, kun toinen vaan itkee, enkä yhtään tiedä mitä tekisin. Mies on kyllä noissa tilanteissa ollut tosi iso ja ihana apu, joten en voi edes kuvitella miltä tuntuu kun tuollainen tuki puuttuu. Toivottavasti homeopaattisista lääkkeistä olisi apua!

Nyt täytyy lopetella ja lähtee syöttämään toi pikkumies.

danuli + toppis 2vko ja 4pvä
 
Jälkitarkastuksesta, meillä neuvolantäti varasi sen ajan samalla kun varasi kaksi seuraavaa neuvola-aikaakin. Täällä meillä se on kuuden viikon kohdalla. Jälkivuodosta, muistelisin että mulla oli esikosta just loppunu samalla viikolla kun olin menossa jälkitarkastukseen eli sen lähemmäs kuus viikkoa sitä kesti. Nyt tuntuu että aika vähäistä vuotoa on ollu jo jonkin aikaa, mutta ei vaan lopu, ei |O. Synnytyksestä nyt siis kolme viikkoa, eli ei mitään hoppua loppumisella mutta kuitenkin hiukan ärsyttää tämmönen pikkulorotus :D

Meillä alkaa näyttää siltä että pikkuhiljaa tissittely alkaa loppua. Näinhän siis jos aavistelin käyvän kun tuo nuppunen ei tuota tissiä enää sitten suostunut ottamaan suuhunsa. Maidon määrä ei oikein enää riitä ja tuotanto siis hiipuu koko ajan. Henkisesti on siis helpompaa antaa periksi ja lopettaa. Se on nimittäin joka kerta pumppaamisen yhteydessä melkein itku kun harmitus tulee päälle. Esikkohan on melkein täysin korvike-lapsi, koska mulla ei maito noussut ollenkaan ja ihan hyvin tuo on näyttäny jaksavan :heart:

Kiva kuulla sustakin bubbeli, mites sun omat sokerit on nyt? Jos oikein muistin, oliko sulla ne metforminit käytössä jo ennen raskautta? Pahoittelen jos muistan väärin, tuntuu ettei toi muisti ole enää ennallaan heräilyjen takia|O

Meillä on myös cuplaton käytössä, tosin ei se oo täysin vienyt oireita. Mutta nyt kun mun omaa maitoa on käytössä vähemmän, on niitä mahanpurujakin ollu vähemmän. En tiedä mikä aiheuttajana, mutta tulihan sitä syötyä vähän kaikkea siinä alussa.

Jaksamisia meille kaikille!:hug:

Keukeu ja tyttö 3vkoa
 
Huomenta tässä jo päiväkaffe join kun olen aamukaffet juonut jo puoli neljältä olen tässä valvonut
puoli kahdesta kun täytyi nousta vaihtaan neidille vaippa eihän tuo tieten sittä nukkunut pariin tuntiin
eikä tuota ittellekkään uni tullut muutoin met nukahamma vaavin kans kasin jälkeen illalla
Meillä tuo pinnasänkykin on melkein makkarissa koristeena välissähän tuo tykkää nukkua
Jälkivuoto loppu noin viikko sittä terkka varas mulle ajan jälkitarkistukseen 17.11
d-vitamiininä mulla käytössä gefilus tipat kalliit kun pirut

tänään vaavi 5 viikkoa
 
Huomentapäivää kaikille!

Pikkuneiti simahti päikkäreille, joten äiti saa pitää kahvituntia, surffailla netissä ja paketoida isänpäivälahjoja :D tarkoitus on myös neidin kanssa askarrella isälle & papoille kortit - ajattelin maalata tytön jalkapohjan vesiväreillä (myrkyttömillä) ja painaa paperiin...saas nähdä kuin käy....

Jälkivuoto jatkuu täälläkin, tänään neljä viikkoa synnytyksestä. Ärsyttää nuo siteet kun hiostavat ja hiertävät yhdessä tikkien kanssa. Argh. Jälkitarkastus on sitten vasta kuukauden päästä...

D-vitamiinina meillä on Jekovit. Neidin ilmeistä päätellen ei ole mitään suurta herkkua :) Saatiin neuvolasta eka pullo ilmaiseksi, joten hinnasta ei mitään tietoa... Meidän on tarkoitus mennä seurakunnan vauvakerhoon, kunhan saan kerättyä hieman rohkeutta...kun en niin välittäisi imettää "julkisesti" , mutta kai siihen on vaan totuttava. Ja minulla ei siis mitään "julkisesti" imettämistä vastaan, vaan itse vain koen sen hankalana. Varsinkin kun näiden hinkkien kanssa se imettäminen ei onnistu kovin hienovaraisesti, vaikka olis kuinka imetyspaita tms.

Meillä on Terese sama ongelma koiran kanssa, et haluaa tehdä tarpeensa mahdollisimman piiloon ja vaunujen ja hihnan kanssa ollaan välillä aika solmussa kun herra painaa tarpeilleen kaiken maailman ryteiköihin...meillä on käytössä flexi ja taitaapa olla niin, että entistä enemmän ollaan solmussa kuin tavallisen hihnan kanssa :headwall: Vaatii nyt vaan totuttelua meiltä kaikilta. Toinen probleema koiran kanssa on niinkin erikoinen, että meidän talon superpieneen hissiin mahtuaksemme (minä, vaunut ja koira) mun täytyy organisoida hissiin tilaa irrottamalla vaunuista yksi pyörä aina hissimatkan ajaksi :LOL: (ei kyllä oikeesti naurata...heh)

Ja Zeenalle vielä voimia iltaitkuihin...meilläkin on ruvettu kiukkuamaan säännönmukaisesti ysistä puoleenyöhön |O ihan väsymystä vastaan taistelee, maha toimii neidillä onneksi tosi hyvin...mutta huutoa piisaa tuohon kellonlyömään, muuten on kyllä suht rauhallinen pakkaus. Ja nyt on ruvennut tuttikin maistumaan, joten päivisin ei tarvitse enää koko aikaa imettää!

Hauskaa isänpäiväviikonloppua kaikille! näin etukäteen...

Laura + M 4vko
 
Täällä kävi terkka kotona tekemässä ensimmäisen käynnin. Kylvetettiin neiti ja katsottiin paino, paino oli nyt hurjat 3 810g ! Syntymä paino siis 3 590g ja neiti on nyt viikon ikäinen joten kyllä ainakin kasvaa. Eipä kyllä ihme tissillä viihtyy oikein hyvin ja maitoa tulee niin paljon että pakko käsin lypsää jo neiti nukkuu yhtään pidempiä pätkiä muuten tuntuu siltä että räjähdän.

Mitenkäs muuten missä asennossa te imetätte ?
Me opittiin sairaalassa tohon makuullaan imettämiseen ja eteenkin illalla /yöllä ollaan siinä pysyttykin. Välillä ollaan yritelty imettä myös istualteen mikä periaatteessa onnistuu hyvin, mutta maitoa suihkuaa niin paljon että toisella menee koko ajan väärään kurkkuun sitä ja kun irrottaa otteen tissistä saa suihkun naamalleen ! :D Vähän alkaa tuntumaan siltä että jos harjoiteltaisiin tota istualteen imettämistä vasta kun tämä maidon tuleminen on vähän rauhoittunut...

Viime yönä annettiin ekan kerran tuttia vähänksi aikaa kun meni taas 2 ja ½ h siihen kun neiti vaan vänkäsi ja halusi tissille ja pois 2min välein ja vänkäsi vain. Tutin kanssa rauhoittui niin että vhän nukahti sitten sai juotua vielä vähän maitoa ja sammui ihan täysin. Sen jälkeen nukkuikin 3h putkeen. Saatiin yhteensä viime yönä 7h unta mikä tuntuu ihan uskomattoman hyvältä! :)

Ryöminkäinen ja monsteri 1vko ja 1päivä

Neidille pitäisi joku oikea nimikin kohta keksiä kun ei toista voi monsteriksikaan nimetä :D
 
Vatsavaivoista kärsitään täälläkin jonnin verran. Eilen aloitin rela-tippojen antamisen, saas nähdä onko niistä apua. Kaapissa odottaa myös cuplaton-pullo. Poitsu ähisee ja puhisee pää punaisena, kun vatsaa kiertää eikä ilmaa tule ulos, säälittää niin toinen. Meillähän ollaan pääosin pulloruokinnalla ja saattaa olla noita ilmavaivoja on siksin, vaikka meillä on käytössä pulloja joiden pitäisi vähentää noita ilmavaivoja.

Olettekos jo aloitelleet vatsalihasten treenaamista mitenkään? Oma kroppa on aika lailla muuten palautunut kuosiinsa, mutta vatsa tietysti ei ole ihan samanlainen kun ennen raskautta ;) Syviä vatsalihaksiahan pitäisi nyt eka treenata, mutta mitenkäs niitä treenataan? Tipsejä otetaan vastaan. Lantionpohjalihaksia olen jonnin verran yrittänyt tehdä, mutta unohtuu aina välillä.

Terese ja poitsu 1kk!
 
Heippa!

Minäkin tunkisin nyt tänne, kun tuolla lokakuisissa myös kirjottelin :) Vauva tosin syntyi vasta marraskuun puolella eli 3.11 rv 41+2 ja varsin kunnioitettavat mitat oli meidän pojalla; 4900g, 56cm ja pipo 38cm. Edellisenä päivänä th arvioi noin nelikiloiseksi.. Onneksi en tiennyt tuosta koosta ponnistusvaiheessa, kun meinasi muutenkin usko loppua. Synnytystapa-arviossa mulle sanottiin, että lantiosta mahtuisi se n. 5kg tulemaan, mutta en todellakaan uskonut, että ihan ekalla kerralla joutuisin sen kokemaan:D
Synnytys oli pitkä ja rankahko, mutta loppujen lopuksi sairaalareissun vähiten rankin juttu, vaikka muistoksi sain 2. asteen repeämän. Meidän vauva oli sitten hörppinyt lapsivettä ja sai viikon ajan antibiootteja pneumoniaan. En saanut vauvaa vierihoitoon vasta kuin viimeiseksi yöksi ja senkin pitkän taistelun tuloksena. Imetys on lähtenyt käyntiin ihan hyvin, tosin vauvalla on vähän imemistekniikka hakusessa (kun siis saatiin harjotella ehkä se muutama päivä, muuten pulloruokinnalla lastenosastolla) ja rintakumi on käytössä, mutta vähän huonolla menestyksellä. Kipeää tekee silti. Maitoa tulee aivan järjetömästi, toivottavasti tasaantuisi suht nopeasti!! Rinnat on kuin betonimötikät koko ajan. Muuten vauva-arki on lähtenyt käyntiin hyvin:)

Lavelyn ja poika 1vko+1pvä
 
:wave:
Hellurei tänne vauvapuolellekin!
Monia tuttuja nimimerkkejä näyttää olevan odotuspuoleltakin mukana :)

Meillä tosiaan on 15.10. syntynyt poika, 4250g ja 51.50cm.
Yllättäen mekin olemme Teresen tavoin kamppailleet painonnoususta - puklailun vuoksi. Tiistain neuvolakäynnin jälkeen oli ensimmäistä kertaa paino noussut, ollen nyt 4440g. Ensi viikolla menemme jokatapauksessa lääkärille tarkastuttamaan asian. Epäilynä mahaportin ahtauma. Kiva.

Terese

Varovaisesti kyselen, että olimmekohan me huonekavereina sairaalassa..?

Bubbeli ja poju 27vrk
 
bubbeli Hih, taidetaan olla;) KHKS siis sairaala? Meillä sitten lähti tuo paino poitsulla kivasti nousemaan heti kun kotiin päästiin. Nyt ei meidän enää sitä tarvitse tarkkailla ja kolmen tunnin välein tehdyt pakkosyötöt historiaa. Toivottavasti teillä tilanne paranee myös. Meillä tosiaan taitaa tuo imetyspuoli jäädä vaan haaveeksi, mutta näillä mennään. Pääasia, että poitsu saa ruokaa.
 
:wave:

Terese; juuripa niin ja huone nro 3 :)
Piti jo aiemmin kysellä asiaa, kun sattumalta menin marraskuisiin katselemaan syntymätilannetta. Näin nimimerkkisi ja syntymäajan yms. ja jotenkin aavistin heti, että olet sinä!
Paljonko teidän pojulla on painoa tällä hetkellä? Ja varmaan teidän kaikkien stressi laukesi kotona omassa rauhassa!
 
Huhhuh Lavelyn - onneksi koettelemus on takanapäin! Todella kunnioitettavat mitat! Aika urakan oot suorittanut...

Painonnousun kanssa kamppaileville voimia, toivottavasti tilanne helpottuu.

Ryöminkäinen - mä imetän pääasiassa makuullaan vatsat vauvan kanssa vastakkain. Jonkun verran myös sylissä madonna-asennossa (vai mikä se nyt on), mutta meilläkin ongelmana on runsas maidon suihkuaminen, ja makuuasento on helpompi. Siinä tyttö voi päästää ylimääräistä maitoa valumaan suun sivusta lakanan päällä olevalle pyyhkeelle (jonka onneksi tajusin jossain vaiheessa ottaa sängyn suojaksi). Mutta usein menee imetys hiukka raivoamiseksi, kun maitoa suihkuaa kasvoille... Ja niinhän siinä kävi, että tänä aamuna huomasin toisen rinnan olevan hiukan arka. Päivän aikana alkoi oma olo huonontua - heikottaa ja särkeä. Kuumetta olikin sitten 38,4. Toisessa rinnassa on tosi arkoja kohtia kainalon puolella, koskettaessa tuntuu kuin koskisi mustelmaa. Aloitin ahkeran pumppaamisen, lämpöhoidon ja hieromisen, ja vauva yrittää auttaa asiassa myös. Sain myös antibioottikuurin rintatulehdukseen. Pelkään vaan, että kun pumppaan nyt ahkerasti rintoja tyhjäksi, niin maidontuotanto lisääntyy entisestään. Onkohan se tarua vai totta? Sitten saa ruveta tunkemaan kyllä pyyhettä jo rintaliivien sisäänkin. Pumppukaan ei vissiin ole meillä se paras mahdollinen - Ainun vanhempi mallinen käsipumppu (vetopasuuna-tyylinen). Mutta kyllä silläkin homma onnistuu. Ensikertalainen tekee vissiin paljon virhehankintoja...:headwall:

Äiti03 - meilläkin on siis ne pirun kalliit Gefilus d3- tipat... Kävin apteekissa niin alun sekavissa hormoonin höyryisissä tunnelmissa, että ei tullut mieleenkään vertailla hintoja. Ja kyseisessä apteekissa ei ollut sillä hetkellä saatavissa muita d3-vitamiineja, niin otin sitten ne. Mutta ainakin farmaseutti kehui, että niistä olisi hyötyä suoliston kehittymiselle. Ehkä seuraava puteli on sitten se 15 euroa halvempi..

Ramona ja Kullanmuru 4vkoa + 1pvä
 
bubbeli Tämän hetkisestä painosta mulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta 8 päivää sitten nevolassa se oli 3440g. Suht reippaan painonousun ansiosta on meidän seuraava neuvola vasta kahden viikon päästä, jollei mitään hälyyttävää ilmene.
 
Lavelyn
Huh!
Mä olen kiitollinen, kun esikoinen lopulta leikattiin ja oli suunnilleen samankokoinen kuin teillä, 5160g/55.5cm. Tosin meillä oli virhetarjonta siinäkin raskaudessa, joten ulos olisi tullu repien kaiken tullessaan.
Suuri hatunnosto siis sinulle :)

Terese
Hieno homma :) Teillä on kivasti tosiaan lähtenyt käyntiin tahmeasta alusta huolimatta!
 
Mä suosittelen kaikille niitä Deetippoja, ne on d3-vitamiinia. Ja lisäksi sitten erikseen maitohappobakteeri. Reloja ne suosittelee neuvolasta mutta niistä tulee osalle masuvaivoja. Mä käytän luontaistuotteen maitohappoa, siinä on kantoja paljon enemmän kuin noissa apteekin tuotteissa. Tässä muutama mitä voi suositella:

Biolatte Oy

DDS Junior maitohappobakteerivalmiste 30 g. - 16,20EUR - Verkkoapteekki.fi

Molempia saa mm. Lifen-myymälöistä. Ja minä en ole kokenut tuota jauhemaisuutta hankalaksi. Ensin jauhe lusikkaan, sitten maitoa päälle. Hyvin uppoaa. Myöhemmin voi sekoittaa vaikka noihin deetippoihin, koska niissähän on annostus isompi.

Mulla on 2 kaveria jotka on perehtyny näihin ja homeopatiaan yms. ja käytän hyväkseni heidän tietotaitojaan.

Ja meillä oli se homeopaatti pari päivää sitten. Poika sai kerta-annoksena yhden satsin suolistoon vaikuttavaa ainetta ja eilen "täsmälääkettä" jota jatketaan joka toinen päivä. Ja eilen illalla poika nukahti ilman iltahuutoja klo 22 =) En nyt vielä usko tätä todeksi enkä liputa huutojen loppumisen takia mutta ihmeellistä se oli. Sen lisäks poika oli aamulla todella rauhallinen ja melkeinpä raukea, hymyileväinen. Että olisiko niissä homeopaattisissa aineissa taikaa....:whistle:



Zeena ja poika 4 viikkoa+1 päivä
 
Ramona voi vitsi, toivottavasti tuo tulehdus menee pian ohi! Täällä vähän jännitän samaa, kun tosiaan maitoa pakkautuu aika paljon. Välillä olen lypsänyt ylimääräiset pois, mutta sitten tosiaan mietityttää että tuleeko sitä maitoa vaan aina lisää jos lypsää kovin usein :/

Onko täällä muuten ketään kestovaippojen käyttäjää? Tänään yrittelin neidin kanssa ekaa kertaa kestoja päälle ja ainakin nyt tuntuu että mikään imu ei riitä! Onneksi on PUL kuorivaipat niin pysyy vaatteet puhtaana.. Ehkä pitäisi illaksi kokeilla kunnon harsopakettia vaipassa josko toimisi...
 
iltaa :)
imetysasennosta, ite imetän lähes poikkeuksetta makoillen sängyllä niin, että minun ja vauvan vatsat on vastakkain. istualtaan imetys on vähän hankalaa kun itelläkin melkoset suihkutissit :D koen kuitenkin tuon sängylläimettämisen mukavaksi ja nyt olen kirjaimellisesti alkanut täysin rinnoin nauttia tuosta imetyksestä, kun ollaan päästy siitä rintakumista eroon ja vauva saa heti hyvän imuotteen. :)

vatsalihasten reenaamista oon suunitellu että voisin alottaa hiljalleen, paino on jo melkein takasin lähtöpainossa mutta tietenkin tuo maha on semmonen löysä pullataikina :D oon vaan aika laiska alottamaan mitään tuommosta. pikkuhiljaa ;)

jälkivuoto on loppunut, kesti aika tasan 4 viikkoa. jälkitarkastuksesta soitin neuvolaan niin ne vaan sano sieltä että oli viime neuvolassa (1kk) unohtanu kattoa aikaa että vasta 2kkneuvolassa tekee mulle ne "rutiinitarkastukset", sitten vielä erikseen lääkäri. no eipä tuo mittään.

meilläkin käytössä gefilus+d3 tipat, tyyriitä mutta mahavaivat pysyny poissa ja muutenkin nuo on ihan hyviä kun maitohappobakteerit samassa paketissa.

joko teillä muilla alkaa olla selkeitä rytmejä? meillä ei päivisin edelleenkään oikein oo tiettyä rytmiä. illalla yöunet alkaa siinä n.klo 22 ja yöllä syödään n.klo 2-3, sitten aamulla klo 6-7 aikaan. Sitten nukutaan vielä jonkun aikaa ennen kuin noustaan ylös. Aika kova tuo tyttö on kyllä nukkumaan :) päivisinkin ottaa monet unet, välillä pitempiä ja välillä lyhyempiä.

ihanaa kun neiti on alkanu hymyilemään takasin kun ite hymyilee ensin. muutenkin katselee jo paljon enemmän silmiin ja kuuntelee kun hälle juttelee ja koittaa aina jotakin muka vastata, pitää semmosia ihme-ääniä. :heart:

nyt saunaan, hyvät illanjatkot :)
 
Heippa! Täällä kanssa yksi lokamamma :) Meidän esikoistyttö syntyi 29.10 klo 16.06 3615g/52/34,5, hätäsektiolla tultiin maailmaan :heart:
Meillä on arki alkanut suhteellisen hyvin, toki välillä mulle ja miehelle tulee epätoivon itkuja, kun tuntuu ettei välillä osaa tulkita tota typykkää oikein :) Meidän tytsy on onneks suhteellisen rauhallinen tapaus, ei paljon turhista itkeskellä:) Mahavaivat meilläkin alkanut d-tippojen alottamisen jälkeen :( Yöt on alusta asti nukuttu hyvin, ja tällä hetkellä nukutaan 7,5 tuntia yhteen soittoon :D Ei tosin parane tuuletella, kerkiää vielä rytmi moneen kertaan muuttuun :) Mitenkäs teidän muiden murut nukkuu, omassa sängyssä vai teidän kainalossa? Meidän typykkä alottaa huudon samantien, kun sen laittaa omaan sänkyyn, mutta silti nukkuu esim. sohvalla ja sitterissä tyytyväisenä yksin:confused: Onko vinkkejä miten typyn sais rauhottuun omaan sänkyyn? Viereen en voi ottaa koko yötä nukkumaan, koska en saa silloin itse nukuttua hyvin :(

Ristiäiset on meillä jo varattuna ja kutsut annettuina (väsäsin itse kutsut odotusaikana, kun meinasi aika tulla pitkäksi) Tosin nimestä ei olla vielä päästy selvyyteen :D Onko muita joille olisi sektio tehty? Kiinnostaisi tietää miten ootte toipunu :)

Hanna ja tirriäinen 2 vko 3 pv
 
Heipä hei, uusi viikko taas alkaa ja aika menee niin nopeasti parinpäivän päästä meidän neiti on jo 2vko:a! Ihan uskomatonta, jotenkin kun tässä miettii niin koko raskausaika meni ihan älyttömän nopeasti ja nyt päivät vain katoavat jonnekin unien ja tissittelyjen väliin.

Hanna Meillä neiti nukkuu omassa sängyssään joka on meidän sängyn vieressä (tällä hetkellä vielä siinä kelan laatikossa, mutta kohta alkaa olemaan pieni) Öisin tosin nukkuu pätkiä minun vieressä kun nukahdan samalla kun olen imettänyt (mikäli mies ei ole kotona, muuten liian ahdasta) Minusta olisi ihana jos voisi nukua kaikki samassa sängyssä, mutta meidän sänky on liian kapea ja liian pehmeä että olisi turvallista nukkua yhdessä.

Neiti onneksi aika tyytyväisesti jää omaan sänkyyn. Ajattelin kokeilla kunhan otamme tuon laatikon pois että laittaisin pinniksen sivuvaunuksi meidän sänkyyn niin olisi kuitenkin vieressä, mutta turvassa omassa sängyssä. Helpompi myös yöllä ottaa tissille kun ei itse tarvitsisi nousta.

Tänään käytiin neitin kanssa toista kertaa kylvyssä, nyt näytti jo nauttivan siitä :) Ei tullut yhtään huutoa, muutenkin alkaa tuo vaatteiden vaihtaminenkin mennä ilman huutoja :D

Täällä ollaan kokeiltu noita kestovaippoja, aika hyvin on toiminut, tosin tuntuu että neiti pissii niin paljon että mikään imu ei riitä. Mutta onneksi kuoret on pitänyt ja vaatteet on pysynyt puhtaina :) Tuntuu vain hassulta kun peppu on niin ison näköinen sillon kun on kesto paketti käytössä :D

Jos huomenna ei ole tälläinen myrsky kun nyt niin me päästään käymään ekaa kertaa ulkona! Voitaisiin käydä lähi apteekissa hakemassa noita d tippoja, ollaan päätetty ainakin aloittaa niillä gefilus tipoilla kun tuntuu toisella olevan vatsan väänteitä niin kovin paljon jo nyt.

Oletteko muuten huomanneet että ruoat mitä itse syötte vaikuttaisivat noiden vatsan purujen määrään ? Tuntuu että nyt kun olen paripäivää syönyt suklaata (joka itsellä tekee vähän vatsa vaivoja) niin pikkuinen on kitissyt enemmän. Täytyy varmaan jättää pois ja katsoa mitä tapahtuu..
Miten te muut hoidatte parisuhdettanne? Meillä tämä on siis esikoinen ja jotenkin ainakin nyt tuntuu että eihän tuolle toiselle puoliskolle ole oikein aikaa. Eikä tällä hetkellä jotenkin toinen edes hirveästi kiinnosta kun tuossa pikkuisessa on niin paljon uutta ja ihmeellistä. (ja tästä tulee itselle paha mieli) meneekö tämä vaihe ohi vai pitäisikö jo nyt heti yrittää panostaa tähän?

Pahoittelen pitkää ja hyvin sekavaa tekstiä!
ryöminkäinen ja monsteri 1vko 5pv
 
Ryöminkäinen: suklaa on yksi, joka aiheuttaa useasti vauvallekin masuvaivoja jos äiti sitä syö. Sama on esim. hiilihapolliset juomat, sipuli, tomaatti...Jotain nyt mainitakseni. Mulla on ihan pannassa kaikki hiilihapolliset juomat, ne aiheuttaa meillä kauheet vatsan väänteet. Suklaata kärsii syödä palan silloin tällöin. Oikeastaan hyvä, muuten sitä uppois liikaa ;) Limsaa ja vissyä tekis mieli ihan kamalasti, varsinkin colaa, joka on vauvalle kaikista pahin. Noh, ehkä tässä kärvistelee vielä jonkun aikaa. Pianhan nuo maha jutut vauvoilla helpottaa.

Jaa mikä parisuhde?!
No, meillä tietty erikoistilanne kun on se raksa menossa. Eli enpä juuri tuota miestä näe. Ja sillon kun näen niin me syödään tai nukutaan :popcorn: |O
Sillon kun on esikoinen kyseessä, niin on ihan luonnollista, että se vauva vie äidin kaiken huomion ja mies ei kiinnosta. Ei siitä kannata huonoa omatuntoa kantaa, se on luonto joka asian näin määrää. Ja saman se tekee vaikka ei olisi esikoinenkaan enää kyseessä. Mutta kyllä sen ekan kohdalla on niin hurmioitunut siitä vauvasta että kaikki muu jää...
Kyllä te ehditte parisuhdetta vielä hoitamaan, teidän vauvahan on vasta 2 viikkoa! Ajan kansa se uutuuden viehätys vauvasta katoaa (hyvällä tavalla) ja mieskin saa sitten ansaitsemansa huomion. Ja minä olin ja olen niin väsynyt, että kun illalla pääsee lapsista eroon niin mua ei ainakaan huvita yhtään mikään. Joskus jaksaa katsoa telkkaria vähän aikaa mutta sitten onkin jo mentävä nukkumaan. Mutta aikansa kutakin ja aina se on tästä helpottanut ja mieskin alkaa kiinnostaa eri tavalla.
Ehkä ne yhteiset pienet hetket kannattaa käyttää hyödyksi, siis silloin kun vauva nukkuu. Tekee silloin miehen kanssa jotain, vaikka tosiaan istuu sohvalla yhdessä ja syö karkkia. Parisuhteen hoitoa se on sekin. Tai laittaa yhdessä iltapalaa tai muuta "tavallista". Ei se aina vaadi mitään erikoista tai sitä seksiä :rolleyes:


Zeena ja poika
 
Heippa! Meillekin siis lokatyttö syntynyt, 15.10., mitat 3135g, 47cm ja pipo 36cm. Neiti on mitä ihanin tapaus! :) Esikoinen tosiaan ja perhe-elämä rullannut alusta asti kivasti. Rauhallinen tyttö ollut! Viimeisinä viikkoina alkoi vatsavaivat vähän kiusaamaan, mutta meillä on nyt toiminut tuo Disflatyl tosi mukavasti, ei ole massua enää valitellut =) Lisäksi käytössä Gefiluksen maitohappobakteerit ja Jekovit.

Hanna kyselit sektiosta. Meidän tyttö tuli maailmaan suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Itse leikkaus ja siitä toipuminen oli kyllä helpompaa ja nopeampaa kuin osasin odottaa. Tietysti ensimmäisinä päivinä sairaalassa oli kipuja, mutta ne sai pysymään aisoissa hyvien lääkkeiden avulla :D Kotiuduttiin kolmantena päivänä ja parin päivän ajan otin vielä särkylääkettä tarpeenmukaan. Lähinnä yötä vasten, kivut tuntui kovemmilta kun oli pitkään maannut samassa asennossa ja lähti siitä sitten nousemaan tai kääntymään. Mutta sit ei enää kyllä tarvinnut lääkkeitä. Luulen, että itsellä ainakin nopeutti toipumista nopea liikkeelle lähtö ja touhuaminen. Kätilöt joutui muistuttamaan, että on ihan hyvä kuitenkin välillä myös levätä :D Nyt leikkauksesta on kuukausi. Inhottavinta on se, että haavan yläpuolelta muutaman sentin alue on melko tunnoton. Koskeminen tuntuu epämiellyttävältä.. Mutta ymmärtääkseni se on ihan normaalia kun sieltä on hermoradat katkenneet. Myös pieni, kamalan ja huvittavan näköinen "pussi" möllöttää haavan yläpuolella. Ja se ei ole mahamakkara :D Onko muilla kokemusta samasta?? Ja muutenkin kiinnostaisi minuakin kuulla muiden sektiokokemuksista =)

Nukkumisesta Meillä on sujunut alusta asti yöt tosi hyvin. Neiti nukkuu pinnasängyssä olevassa äp-laatikossa. Itse en luultavasti osaisi nukkua ainakaan yhtä sikeästi, jos vauva olisi vieressä. Muutaman kerran yössä herätään syömään ja mahdollisesti vaippa vaihtamaan (typy aikamoinen kakkalinko..... :D ) Illalla yleensä siinä klo. 21 maissa pistetään neiti omaan sänkyynsä yöunille. Välillä saattaa tunninkin siitä olla vielä hereillä, mutta tyytyväisenä siellä makoilee ja katselee ympärilleen. Eli hyvinkin helpolla tunnen meidän kyllä päässeen! Tosin kaikki voi muuttua hetkessä... Toivotaan kuitenkin ettei :D Hanna vauvan oman sängyn lakanat saattaa tuntua viileiltä teidän lämpimän sängyn ja kainalon jälkeen. Kannattaa kokeilla kääriä vauva vaikka fleecehuopaan ja siirtää sitten siinä teidän sängystä omaansa. Näin ei tule suurta lämpötilanvaihtelua :)

Hienosti oli meidän tyttö kasvanut viime neuvolakäynnin mukaan (4vk). 4090g (3135), 53cm (47) ja pipo 37,3cm (36). Maito siis hyvin riittänyt! Yksi suihkutissi lisää ilmoittautuu :D Rassukka saa välillä (aika usein) kivat suihkut suoraan naamalle, mukavaa varmasti. Minä pääasiassa päivällä imetän istualtaan, nukkumaan mennessä ja yöllä makuullaan.

On kyllä ihanaa, kun toinen alkanut jo vastaamaan hymyyn ja välillä hieman jokeltaakin! Yritys on kyllä kova monessa muussakin asiassa, tuntuu että neiti välillä turhautuu kun ei liikkeelle vielä rahkeet kuitenkaan riitä. Mahallaan ollessa pää on ollut pystyssä ihan alusta saakka ja itseään pyörii ympäri. Pyörähtipä tuossa 3vk:n iässä jopa vahingossa mahalta selälleenkin :D Todella jäntevä tapaus on kyllä ollut ihan synnytyslaitokselta asti :)

Oli monta juttua mielessä kun aloin kirjoittamaan, mutta kas kun ei enää muista.. Seuraavalla kerralla sit :) Hauskaa päivää kaikille! :wave:

Lintunen ja neiti 1kk 1pv
 
Helou!!

Vaavi nukkuu meitin välissä.Tarvis varmaan koittaa siirtää se omaan sänkyyn aina syötön jälkeen..Sais ite ehkä paremmat yöunet.Päivisin tuota ei kyllä saa nukkumaan omaan sänkyyn eikä mihkään muuallekaan kuin vaunuihin.Herää ihan heti kun laskee sylistä.
Viimeyönä tuntui että typy roikkus tissillä koko yön..Heti kun äännähtää niin lykkään vaan tissin suuhun :D

Jälkitarkastukseen sain ajan ensi viikon keskiviikoksi.Jaiks.

Onko kokeiltu jo seksitouhuja? Mulla ei ole käynyt mielessäkään..Paitsi nyt lähipäivinä..Ja siitä on varmaan valovuosi kun ollaan viimeksi harrasteltu..Huoh..

Zeenalle kiitos tosta vaunuvinkistä..Mäkin "heitän" typyn aamu-unilleen tohon ulos vaunuihin ilman vaunujen heiluttelua tai sen sellaista.Nukahtaa sinne ihan hyvin. Iltapäivällä onkin sitten yleensä kärryttelyä kun haetaan typy päikystä.

Joulu se lähestyy huisia vauhtia ja mä en ole vielä ajatuskaan pistänyt lahjoille..Noh,ootellaan enste veronpalautusrahoja :rolleyes:

Parisuhdetta ei ole tässä tullut hoidettua mitenkään.Lähinnä ottanut päähän tuo ukkeli. Vaiks eilen se kyl tuli ja halas ja suukotteli yhtäkkiä ja sano rakastavansa meit kaikkii rinsessoi :heart: Tahtoo nuo mielialat vielä heitellä mulla..Mitens ne sit heitteleekään kun alottaa minipillerit?? |O Onkos muut miettinyt jo ehkäisyjuttuja ??

Nyt heräillään vaunuista. Heipsan!

MUKSU ja typyliini 5vko5pv
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä