***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Jee, tänään tasan 30 viikkoa takana!! Loppusuora!!

Mä oon silitelly harsoja, en huomannut, että olis mennyt huonommaksi.
Tosin ei niitä sitten tullut koko vauva-aikaa siliteltyä.
Pitäs kaivaa pienet vaavinvaatteet jostain esiin ja kattoo, mitä ottaa käyttöön ja mitä ei. Yhden bodyn olen ostanut vauvalle!! Hiplaillut olen kyllä, mutta ei ole oikeesti tarvetta.

Sokeriarvot on ollut ok, muutama yläkanttiin. Jos selviis vaan ruokavaliolla loppuajankin. Naapuri lupas jo lenkkiseuraks heti kun kykenen lähtemään!
Mulla on ainakin 10 kiloo alkuun saatava pois painoo. Enemmänkin olis tarvetta.
Kyllä luulis toi diabetes-uhka olevan nyt hyvä kannustin.

Asennoista: Mä oon kuullut, ettei selällään kannattais olla kauaa. Mä en kyl pysty enää oleen edes. Pyöräily jäi jo alkukesästä ihanien suonikohjujen takia. En enää uskaltais pyöräilläkään.

Ihanaa, hellettä luvattu, eli turpoomista tiedossa. Ukko palailee illansuussa motskareissultaan ja sit olis vielä yks Itä-Suomen reissu edessä.
Sit saa syksy tulla!!

-Vilma ja Lahja rv30 tasan-
 
Helou kaikille piiiiitkästä aikaa. Olen aktiivilukija, mutten aktiivikirjoittelija... Joka päivä on pakko käydä monta kertaa katsomassa teidän muiden kuulumiset. Omista oloista on sitten jo työläämpi kirjoittaa, etenkin ellei mitään erikoista sillä rintamalla tapahtunut.
Vauvatarvikkeiden ostoista on keskusteltu:Me ollaan osteltu uutena monenmoisia juttuja (vaunut, sänky, sitteri, turvakaukalo) koska vaavi ensimmäinen ja ollaan ajateltu että jos niitä enemmänkin siunaantuisi, saisivat sisarukset periä noita tarvikkeita. Kalliiksihan tuo lysti on tullut, mutta toisaalta voi sitten laskea hinnan/käyttövuosi =) mikä on tosin hieman miehinen ajattelutapa. Ollaan tilattu turvakaukalo isofix telakalla Saksasta, hinnassa säästettiin n. 60-70euroa joten ihan kannattavaa tuo hintojen vertailu on (tosin kyseinen kaukalo ei ole vielä tullut, joten pommiinhan tuo voi vielä mennä :LOL: ). Alkaa konkretisoitua kummasti tämä vauvan maailmaan tulo, kun noita tarvikkeita ympärilleen haalii. Kaikki ostokset tosin vielä laatikoissa, joskohan uskaltaisi niitä vaunulaatikoita vähän raottaa tässä viikonlopun aikana kun ei millään malta pitää näppejään noista erossa. Kauhea kiire tulee saada täytettä vaunuihin ym.vaan kun liian aikaisin kasailee noita... ja kaiken lisäkis remontti vielä makkarissa kesken, jottei tuota sänkyä ihan heti sinne siltikään pystytettyä saa, huoh!!!!
Omaa napaa myöskin vähän:
Oma vointi suhteellisen siedettävä. Kasvava maha tuppaa aiheuttamaan hieman selkävaivoja, suppareita esiintynyt jonkin verran.Pahin ongelma liitoskivut (?) häpylyyn tietämillä, sellasta ärsyttävää juilimista ollut nyt viikon ajan. Onko jollain taitoa selostaa millaiselta nuo liitoskivut tuntuu?? Pitää kysyä tarkemmin neuvolasta tulevalla viikolla. Suppareista sen verran, että kivuttomia ovat, mutta pahimmat aiheuttavat armottoman pissahädän, kun kipittää veskiin, tulee n.1/2 dl pissaa, eli ei varsinaisesti veskihätä ollutkaan, mutta suppari sai sen tuntumaan hädältä. Tulehdusoireita ei ole, mutta parasta kait ensi viikolla pyytää neuvolasta ottamaan myös tulehduskoe pissasta. Vaavilla muuten kaikki ok, mutta muutama vko sitten neuvolalääkäri kuuli sydänäänissä häikkää=epäsäännöllisyyttä, joiden tiimoilta kävin äitiyspolillakin syynissä. Mitään rakenteellista vikaa ei vauvalla todettu, mutta noita lisälyöntejä tuli aikast useasti seurannassa ollessa. Kuulemma "vaaraton" juttu vauvalle, seurattava toki normi neuvolakontrolleissa ja tarvittaessa uusi käynti äippäpolille. Lääkärin mukaan sydänäänien epäsäännöllisyys liittyisi vauvan sydämen kypsymättömyyteen. Toivossa on hyvä elää, että sydänäänet tästä kehityksen myötä normalisoituisivat, pelottaa vaan jos kuitenkin vauvalla on jokin sydänvika tms. mitä ei ultralla näy :'( Kaikki kauhutarinat vaan kummasti tupsahtaa miellen kun mielessään juttuja pyörittää!
Saatiin ylimääräinen ultrakin siis rv 27 ä.polilla ja tuolloin myös painoarvio 990g. Ilmeisesti aika keskiarvoa tuo paino?!
Liikkeet mahassa muuttuneet muutaman viikon takaisesta, enemmän sellaista kiehnausta kuin pyörintää enää, ilmeisesti mahassa tila alkaa pikkuhiljaa käydä vähäisemmäksi. Toisinaan liikkeet tuntuvat jopa vähän epämiellyttäviltä kun vaavi ilmeisesti työntää peffaa kylkeä kohti ylöspäin. Olen tosin erityisonnellinen joka liikkeestä ja voimanponnistelusta mitä mahassa tapahtuu, tuo sydänäänihäikkä kun taas tuplasi huolet maha-asukista...
YOdottaja66:lle kaikki tuki ja ymmärrys täältä. Diudiu vai mikä lie sai todella sapen kiehumaan.
Todella upeat ilmat tulossa, joten nyt on korkea aika lähteä mattopyykille koska ensi viikko helteinen ja matot varmaankin saa pikavauhtia kuivumaan. Mattopyykki on mielipuuhaa, katsotaan mitä mahan sisältö hommasta tykkää!
Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa ilmoista!
Piippu rv 29+2
Tulipa sepustus.......
 
Rv 32 täynnä! :D Menis nyt loputkin viikot nopeesti. Eilen ostin rasvat ym. valmiiksi. Apteekki reissu pitää vielä tehdä ja korviketta ostaa lähempänä H-hetkeä.

YOodottaja anna sen (mikäpirunolikaan) jupinoiden mennä ihan ohi. Itse olet isälle tarjonnut mahdollisuutta tutustua lapseen ja tuleville isovanhemmille myös. Oisvatko muuten ikinä saaneet lapsesta tietääkään?

niinukka kyseli aijaasta. No, mitenhän miä yritän selittää sitä.
http://www.aijaa.com/
Menet tonne ja Kuvatiedosto kohdasta paina selaa. Sillä valitset omalta koneelta kuvan minkä haluat. Avaa kyseinen tiedosto (mun kone ainakin sillee tekee) ja sitten painat lataa...

Kuva tulee näkyviin aijaan sivulle. Miä olen aina kopioinut alimman osoiterivin ja linkittänyt sen tuossa ylhäällä olevaa lenkin kuvaa painaen. Lenkki kuvan osoite lenkki.

Saikohan tuosta mitään selvää. Miä oon ihan tumpelo selittämään :LOL:

niinukka kyselit mihin aion niitä flanelisia käyttää? En miä vielä tiijä. Ostin vaan kun oli söpöjä ja tarjouksessa :D

tuutilulla rv 32
 
Neuvola kuulumisia täältäkin. Painoa tullut 790g/vko, mutta vasta 9kg raskauden alusta yhteensä. SF 26,5. Virtsa ok. vekara on lakseutunut jo useampi viikko sitten ja neuvolatäti hämmästelikin, että "on tää todella alhaalla" kai se on kun pistää äitinsä juoksemaan jatkuvasti vessassa.. :LOL:
Liitos ja lonkkakivut ovat alkaneet, mutta onneksi tukivyön avulla pääsee vielä liikkeelle. Supistelujakin esintyy ja pikkaisen ne huolettavat kun kohdun kaulaa on viimeksi tutkittu viikoilla 19... No lääkäri on reilun viikon päästä kun 32 viikkoa tulee täyteen.

Alkaa olla lyllerrystä tämä meno... Ollaan miehen kanssa hankittu vaunut, turvakaukalo ja sitteri. Täällä ne pyörivät asunnossa koirien ihmeteltävänä. Toinen koirista pelkää liikkuvia vaunuja, joten eipä muu auta kuin kuljettaa sisällä tyhjiä vaunuja ja tarjota koiralle samalla herkkuja...

Äitiyspakkauspaperit laitoin Kelaan kesäkuun lopussa. Päätöksen sain eilen, eli eiköhän kohta ala pakkaus tännekin löytää tiensä. En millään malttaisi odottaa...

Nökö ja vekara 30+3
 
Huh, merkkausta mihin olen lukenut. Ja nyt jatkamaan siivoilua.

P.S. Painaako muilla vauva jo kovasti alapäähän? Mulla on koko alapää ihan turvonneen oloinen ja kipeä kuin mikä :'( Sekä sisäreidet tosi kipeinä, aivan kuin olisin pyöräillyt satoja kilsoja - päivittäin. No, sydänäänet kuuluivat tosi alhaalta, terveydenhoitaja totesi vauvan olevan jo tooooosi alhaalla .Näin myös pojat laskeutuivat ajoissa.

tuisku + "tyttö" 31+2
 
Noista harsoista, niistä tulee ihanan pehmeät kun ne kuivaa kuivurissa ;)
Tietty ne menee ihan rynttyyn siellä, mut sit vähän rautaa näyttää niille niin hyvää tulee!

Ai diipelikun ihania ultrakuvia :heart:
Mua vähän harmittaa, kun ei oo tullu käytyä toista kertaa ultrassa, haluis jotenkin niin kovasti kurkata kaveria..mutta kun se maksaa maltaita yksityisellä :/
Tarvis joku konsti keksiä, että laittaisivat tuolta neuvolasta mut käymään.. :whistle: no ei kai!

Ihanaa aurinkoista elokuun jatkoa kaikille, nyt kun kerrankin säätkin suosii!!
 
Ompa taas kuuma !!! En kyllä nyt hellettä kaipaa vaikka siitä muuten tykkäänkin. Minulla myös vauva jo laittamassa kenkiä jalkaan eli tosi alhaalla. Muutto olis ens viikonloppuna, saan siis toimia työnjohtajana. Lääkäri oli sitä mieltä että syntyy ennen laskettua aikaa, syntyihän ensimmäinenkin rv 35+5. Ja tämä kaveri on rt:ssä 4 viikkoa aikaisemmin. Sairaslomalla olen ollut jo pidemmän aikaa kun supistelee jos vähänkin jotain yrittää tehdä. 8 tuntia jalkojen päällä ja tavaroiden nostelu ei oiken sujunut. Painokin on sitten noussut mukavasti kun liikkuminen on jäänyt vähälle. Vaikka tosin kuumalla ei oikein mikään maistu, paitsi piimä. Mukavaa kesäpäivää ! Saida 29+3










 
iines-ankka tällä meidän masuasukilla on kans päivittäin hikka, hassulta tuntuu :D on itseasiassa ollut jo useamman viikon ajan mutta nyt vasta oon ite varmistunu siitä että kyllä tuo pieni tasainen nyintä on hikottelua. aluks aattelin et jos ovatkin vaan jotain potkuja, mutta kyllähän nuo potkut on näillä viikoilla ihan eri sfääreissä :LOL:
t.tiipii ja "väiski" rv29+5 :heart:
 
oli taas pakko tulla pistäytymään,on jälleen sellanen olo että aika ei kulu mihinkään, lokakuuhun on ikuisuuuuuuuuus...
välillä oon helpottunu että on vielä tovi aikaa vauvan tuloon, mutta sitten välillä iskee tämä että toivois synnytyksen olevan parin viikon sisällä :headwall:

ollaan tänään viety ylimäärästä romua kaatopaikalle ja muutenki järjestetty kaappeja. nyt alkaa olemaan nurkat kunnossa ja kaikki joutava on kannettu ulos. varmaan siitä johtuu tämä olo, tuntuu että vauva sais jo kohta tulla kun kotikin alkaa vamistumaan, tosin onhan tässä vielä tekemistä - on vaan niin pirun lämmin päivä ja mulla hikeä pukkaa |O
 
Tiipiin kans aivan samaa mieltä siit,et sais se vauva jo tulla :) ei jaksa enää odottaa,vaik meil kyl makkari remontti vieläkin kesken :| ei oo isäntä kerenny tekeen sie mitään ny ku on niitä muitakin hommia niin paljon ja saunamökin rakennuski pitäis aloittaa vie näin syksyllä :headwall: tuntuu,et kaikki olis jo valmiina ja ois jo lokakuu,mut sit muistaakin,et eihän meil oo makkari valmiina...enhän mä oo pessy vie mitään vauvalle...pinnikset ja kaikki vie vintillä...huh huh.....kai sitä ny kuitenki tulee vie kiire.......kotonaki ku oon jo ollu muutaman kuukauden erityisäippälomlla,niin kaikkeehan sitä oisin voinu jo laittaa valmiiks,mut kuinka ollakkaan kaikki seisoo sen hemmetin makkarin takana....kaappeja ei voi hommata ku ei oo mihin laittaa ja jos ei oo kaappeja,ei oo mitään järkee vie pestä vauvalle mitään....... :headwall: ÄRSYTTÄÄ....on mul muutenki pinna ollu kireellä viimeaikoina....jänskään varmaan tota esikoisen eskariin menoo,ku on ne koulukyydit ja kaikkee....

ääähhhh...en jaksa enää valittaa...isäntä sano,et ku aloittaa sen makkarin kimpus taas niin ei siihen mee ku viikko.....(toivotaan)

mistäs täällä ny onkaan puhuttu??!!!! huono muistinen ku oon

=)
YOodottajalle vaan tsemppiä...kyl te pärjäätte mainiosti ilman sitä isääkin :hug:

mut joo...vois mennä laittaan jotain iltapalaa tytölle

henkkaja veeti vko 29 tasan
 
juu mulla kans on kaikki vaatteet sekä sänkyvaatteet pesemättä, aion odottaa ensin äitiyspakkauksen tuloa ja pestä sitten kaikki kerralla. pinnasänky pitää vielä hioa loppuun ja maalata sekä kaverilta vaunut ostaa. mitään isoja hankintoja ei taida muita enää tullakaan, mutta sitten sitä pikkutavaraa ja punkka pitää sitten jossain välissä.
meillä tämä makkari siinä mielessä vielä kesken, että meillä pöytätietokone ja koulupöytä täällä, ja itse olen ajatellu että sais hommattua kannettavan ennen lokakuuta niin sais tämän pöydän täältä hittoon. meillä kyllä tosi iso makkari, mutta toivoisin että tämä ois sellanen "herkän nätti pikkuvauvalle sopiva" tai jotain...
mulla muuten sama homma kun henkalla että pinna tahtoo olla kireällä. miehen kanssakin on ollut jo useamman viikon kränää, mutta tämä viikonloppu on mennyt nyt ihan hyvin. ollaan sovittu, että tsempataan molemmat tosissaan että tästä loppuraskausajastakin tulis mahollisimman mukava mieli molemmille. en tiedä onko tämä sitten jotain alitajuista jännittämistä molempien osalta kun on esikoinen tulossa vai mitä? yhteistä taivalta meillä kuitenkin takana jo 10 vuotta joten kyllä sitä on ennenkin karikkoja ollut ja aina kunnialla selvitty! varmaan se on tämä odottavan naisen hermoheikkous :LOL:
niin ja se mua on kans ärsyttäny kun itsellä on se kuuluisa pesänrakennusvietti menossa ja mies ei tietenkään jaksa olla siitä yhtä kiinnostunu. itse haluaisin että kaikki tapahtuis tässä nyt ja heti, mutta mies tietenkin haluaa kotona enimmäkseen oleilla kun on päivät töissä. minä kun oon täällä yksin päivät kotona ja hyppelen välillä seinille :headwall:

kamalan hikoiluttava päivä takana, onneks kohtapuolin mennään saunaan...ei uskois mutta monestihan se auttaa! =)
 
Heissan pitkästä aikaa,

No niin. Reilun kuuden viikon mittainen unelmaloma on takana ja ollaan palattu suomeen. Häämatka ylitti kaikki odotukset ja tulee säilymään mielessä aina. Oli ihana olla ihan vain kahdestaan monta viikkoa, tulevaisuudessa yhteinen aika tulee kuitenkin olemaan kortilla. Ennen juhannusta lennettiin siis New Yorkiin ja sitten kierrettiin usaa viisi viikkoa ympäriinsä. Nähty on mm. Boston, Washington, Chicago, Richmond, Orlando, Miami ja Key West. Ja vielä monta ihan pientä upeaa paikkaa - varsinkin vuoristokaupungit appalakkien keskellä oli ihan mielettömiä. Viimeinen viikko vietettiin sitten Bahamalla all inclusive hotellissa nauttien hyvistä ruuista, upeista rannoista ja toisistamme. Ja monista muista asioista..

Kotiin oli aika ankea palata, vettä satoi ja oli kylmä. Onneksi nuo ilmat nyt alkavat lämmetä täälläkin.

Raskaus on sujunut hyvin. Verenpainetta olen seuraillut reissussakin ja se on ollut tasaisen hyvä aina vaan, samoin neuvolatädin antamia sticksejä tein ahkeraan eikä niissäkään mikään arvo ollut koholla. Loppumatkasta selkä alkoi vähän reistailla, mutta kun vaan lepäili tarpeeksi niin se meni ohi. Eilen kävin lääkärissä ja passittivat minut sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Teen hoitotyötä ja nostelu on nyt kokonaan kielletty selän vuoksi. Töitä en siis olisi voinut tehdä. Vähän on itsellä outo olo, LA on 16.10 ja tuntuu, että siihen on vielä hirmu pitkä aika. Mutta tekemistä riittää kyllä. Opintoja jatkan niin kauan kuin jaksan ja pari viime päivää onkin mennyt tenttiin lukiessa. Vaaville pitää vielä hankkia yhtä sun toista ja lisäksi meillä on muutto 1.9..
Apuvoimia saadaan onneksi paljon, joten aion toimia lähinnä koordinaattorina :)

Keskiviikkona on lääkärineuvola ja sitten olen taas viisaampi. Liikkeet ovat tosi vahvoja ja tuntuu, että pienokainen ei nuku ikinä. Tunnen liikkeitä tasaisesti ympäri vuorokauden, mutta sehän on vain ihanaa.

Oikein ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Oliivia
 
Tuutilulla on siellä nyt valmiina rasvoineen päivineen siis ;) . Oli kivat sängyt pojillakin. Nehän oli ihan selvät merirosvolaivat, kun oli valkoiset purjeetkin! Heti kuvia katsoessani mietin, että kukas nuo pehmot laittaa järjestykseen :whistle: . Mä taidan olla tosi utelias sisustaja, kiva nähdä toisten koteja tai ainakin jotakin kotoa. Mä aina haaveilen esim päivää, jolloin ihmiset vois kierrellä toistensa kodeissa katselemassa :ashamed: . Ja pimeän tullen on kiva kävellä kaulapitkällä ja koittaa ikkunoista hiukan kurkkia. Heh, kuulostan kyllä aika uteliaalta tapaukselta...

Mitähän taas piti kommentoida. Mä ainakin silitän kaikki harsot aina, musta niistä tulee sillain paljon pehmeemmät kuin ilman silitystä. No, mä nyt muutenkin silitän aina kaiken... Ja se homma tulee taas lisääntymään!!

Unipussista täällä on kyselty myös. Meillä on pussi ollut käytössä nuoremman kanssa ja olen aivan ihastunut. Aloitin käytön noin ehkä 4kk iässä vuodenajan mukaan. Ja yhä nukkuu pussissa reilu 2v. Peittoa ei lapsella ole ollut kuin vauvana. Nytkin varmaan aluksi vauvaa pidän peiton alla, vielä kun se pysyy päällä. Kovasti toiveissa olisi siis, että tämäkin vauva olisi unipussi-nukkuja (en tiedä, olisiko niin, että toiset ei vauvat pussista tykkäisi vai onko se vaan tottumis kysymys, että kun tarpeeksi pienenä aloittaa, niin siinä myös viihtyy ja siihen tottuu?). On se niin kätevä ja jotenkin lapselle sitten tosi tuttu ja rakas ja selvä merkki siitä, että kun pussiin mennään, mennään nukkumaan. Meillä on talvella suht viileää ja unipussi on tuntunut ihanan lämpimältä. Olen vain harmitellut, että suurimmassa osassa pusseja ei ole hihoja, mutta onneksi hihallisiakin on. Ehdottomasti oman kokemuksen myötä suosittelen talveksi hihoja ja kesällä voi sitten olla ilman. Minä en ole pitänyt pussissa mitään muuta lapsella kuin vaippaa. Tietysti jos olisi hihaton pussi, menisi varmaan hyvin bodyn kanssa. Ja noi hihat on hyviä, kun ne on yleensä neppareilla, niin voi ottaa sitten poiskin, jos tuntuu turhan lämpimältä. Ja pussi jossa on turvaistuimen kohdalla "jalkojen välissä" reikä, on käteviä. Jos reissaa yötämyöten, on lapsi hyvä laittaa pussiin valmiiksi nukkumaan, ei tarvitse sitten kuin kotona kantaa sänkyyn. Ja ehkä tuo reikä voi olla hyvä ilmanvaihtajakin, vaikka sitten välillä sieltä pieni jalka ulos työntyykin. Minusta tuntuu myös, että pussi auttoi pinniksestä tavalliseen sänkyyn siirtymistä. Pussista kun ei niin helposti pääse pois, ei tule hypittyä sängystäkään pois. Tosin tässäkohdin varmaan lapsissa isoja eroja :whistle: . Mutta siis - suosittelen :heart: .

Rontti, tasan 8vko ja luulisin, että sitten meillä ainakin on jo vauva!! Mikä kummallinen ajatus :heart: ;)
 
huomenia!

kiitos tuutilulla neuvoista,huomasin että ne kuvat ovat jossakin toisessa muodossa eikä se ohjelma tue just sitä muotoa,joten en saanut vieläkään niitä ladattua sinne :(
olisin vaan ultrakuvia laittanut..mutta en nyt sitten laita,täytyy kattoa että jos sitten omalla kameralla jotakin kuvia ottaa,ja kokeilee sitten..
välillä ottaa pattiin kyllä koko tämä tietokonevärkki,että miten ihmisen pitääkin olla niin tumpelo kun ei tajuu tästä mitään..mutta ei kai miun tartte kaikkia asioita tajutakkaan..kaipa tuon kuvamuodon sais jotenkin jpg muodoks muutettua,mutta empä tiiä miten..

apua nyt alko jo 32vko..jotenkin tuntuu että aika vaan juoksee eteenpäin..ja ite et perässä pysy..

vaavi on ollut tänä aamuna yllättävän hissukseen,tais "rytmi" mennä sekaisin kun eilen illalla tultiin vasta yhentoista jälkeen kotia,oltiin saunomassa tulevien kummien mökillä..no isännät otti sitten muutaman saunaoluen,ja meikä joutukin ajamaan sieltä sitten kotia,jotenkin oli niin hankala hämärässä ajaa,kun ei ole sitten viimekevään jälkeen tarttenu pimeessä ajella,ja pelotti kyllä jos joku hirvi vaikka loikkaa tielle :|

tänä aamuna menikin sitten melkein yheksään nukkuessa..yleensä viimestään seittemältä tulee noustua ylös.ja vaavi on hissukseen..
taijan lähtee tonne sohvalle loikomaan jos se sitten ilmottelis taas itestään
:)

niinukka ja vunttunen 31+1
 
heissan!
Semmottista vaan tulin kirjottelemaan et sokrurasituksessa käyty ja arvot oli hyvät, paasto 4,1 , toinen arvo oli 6,8 ja viimenen oli 4,5 eli ei oo raskausdiabetesta niinkön oli ekassa raskaudessa.

Tuntuukos muilla että masu on jo hurrrrjan iso? Mua pelottaa et millanen jätti masussa oikeen luuraa kun kaikki sanoo mun mahasta et ohos onpas iso ja isohan se on ja vielä yli 2kk laskettuun aikaan.

Kun taas toisaalta ei tunnu että tuo vauva vielä hirmusen iso olis, ei ainakaa sillä tavalla tunnu painavan tuolla, liikkeitä kyllä tuntuu senkin edestä ja joskus mojauttaa oikeen kunnolla mutta aika hentoisia ovat vielä.

Missähän vaiheessa muuten yleensä alkaa vauva hikottelemaan masussa? ei vielä ainakaan tää ole sätkinyt :) onkos muilla?
 
Huomenta...
On vähän kääntyilyä tuo nukkuminen, kyljeltä A kyljelle B . Puuuh.
Ootte muuten hienoja naisia, tää oikeasti antaa mukavaa puhtia tähän odotukseen, ja jotenkin täällä on kyllä kaikenmoista elämäntarinaa, vauvatarinaa ja vaikka mitä.
Taidan hommata niitä unipusseja - Rontti, mistä saa noita 'jalkovälireiällisiä' ? Vaikka onhan mulla sakset ja ompelukone .... :)

Tiipiille ja Henkalle jaksuja , toisaalta ymmärrän sitäkin - että jos olis mies ja se ei jaksais olla kybällä mukana , varmaan minuakin hermostuttaisi.
No omassa episodissa edellen miinus 100000 mukana oleva heeba (vauvan alullepano tapahtui tietoisesti molempien toimesta, joku arvaili tätä nääs).

Nimittäin- vertaisnaisten eli muiden yodottajien - Tuike-tukitoiminnassa oon mukana ja järkkäämässä 2 erillistä synnytysvalmennuskertaa. Siis duunaillut tuota vertaisvetäjänä. Eve Mannun oon tavannut, hän on homman äiti Hesassa. Eli jospa sillä jatkossa siloitetaan polkuja äidiksi, ehkäistään jopa abortteja , adoptioita ja muuten vaan pehmennetään näitä immeisten asenteita. Niin lapsen odotuksen myötä on päässyt parantamaan mualimaakiin, mulle se on terapeuttista itsellekin...
Anyway - tuon tiimoilta voi tulla mediajulkisuutta , lehdistötiedote lähtee, neuvoloihin on jo tiedotettu. Voin olla mukana omalla nimellä ja naamalla - panin tän vielä tärisevälle luuseri-isälle reilusti tiedoksi. Että lue sitten tarinamme - tai lapsen tarina- Kalevasta tai Lapin Kansasta, kun oot ollut niin fiksu :)
Tästä on sitten daidaitten turha tulla sanomaan mitään - toki mulla on oikeus kertoa tarinani - ja varsinkin jos siitä on jollekulle mulle apuja. Oon toki sen verran valveutunut että teen nää jutut lakien yms puitteissa - siis ettei tule mitään kunnianloukkausepisodeja tms.
Että tällä vauvalla on aika leijona-asenteinen mamma ... ei jää tuleen makaamaan, ja ainakin on yrittänyt kaikkensa mukelon suhteen.

Eilen vielä onnistui golf hyvin - kentällä saa vaan vähän nauravaisia katseita :) Pikku mineablombqvist masussa :)
Ylämäessä kyllä puuskututtaa...
Ja kokkailin illalla mun kaverille kanapastaa, vadelmajälkkäriä mansikkavaahdolla ja paranneltiin maailmaa - kyllä tähän täysalkoholittomuuteenkinn näemmä tottuu, illan lopuksi kyllä tuli Amaretto Di Saronnon maku mieleen ... slurps...
Toisaalta kiva , kun mulla on hajut ja maut tuntuneet entisiltä ja kivoilta . Toisillahan visiiin ällöttää monenmoinen haju ja maku. Kahviakin ole juonut 2-3 kuppia päivässä.

Ja kohta se Niinukan vunttunen sieltä alkaa jalkapallon Sm-potkukisat taas... oman tahtonsa mukaan :)

Ja Oliivialle tervetuloa Suomen kamaralle ! Voit sanoa nyt että vauva on käynyt jo - niin monessako osavaltiossa ? Maailmankansalainen ? Minäkin tavoittelen tälle lapselle kansainvälisyyttä, mutta nyt saldo on Haaparannan IKEA :) :)

Kaikille kivaa sunnuntaita ...

-papu & viola auroora RV 30+4

 
Ohhoh... Mullahan onkin jo kohta alkamassa viikko 32... Tarviis vissiin soittaa sinne Tammisaareen, että mennään muutaman viikon päästä tutustumiskäynnille isännän kanssa.
Nyt alkaa jo aika paljon jännittää tuo synnytys, mutta toisaalta en jaksaisi millään sitä kyllä odottaakaan. Pelkopolille en ole vieläkään päässyt, mutta jospa sinne ehtisi vielä... Synnytysvalmennuskin on vasta tulossa ensi kuussa, joten ei sinänsä tartte nyytin pitää mitään kiirettä.

Täällä päin on vissiin alkanut maha laskeutua hieman, kun ei enää närästä niin kovin. Kivut on vielä olemassa, mutta niihin on jo niin tottunut, ettei ne häiritse elämää.
Keskiviikkona olis taasen tuo neuvolakäynti. Huomasinpa ohimennen, että meidän neuvolantätikin jää kohta pois töistä :D Saadaan taas uus täti sinne. Ja nyytille kentän laidalle uusi leikkikaveri =)

Ostin taannoin vähän lakanakangasta ja nyt olen kaksi päivää tehnyt niistä lakanoita ja tyynyliinoja. Tuli aika paljon, joten kyllä niiden kanssa ensi alkuun pärjää. Yhteen pussilakanaan ja tyynyliinaan pitää vaan käydä ostamassa toiselle puolelle lisää kangasta, kun ei se riittänyt. Lisäksi mietin, että vois tehdä tuohon hoitopöydälle pehmusteeseen jonkun hienon päällisen. Joskin siihen pitäis vissiin alle saada sitten jotain vähän imukykyistä kangasta, jos vaikka vahinko sattuu. Tai kaipa niitäkin pitäis tehdä muutama. No tarvii katsoa, kun menen kaupunkiin tiistaina.

Aloitin varhennetun mammaloman jo tuossa eilen. On vähän outo fiilis... Sijainen aloitti työt ja on jo soitellu muutaman kerran töistä. Ei tule kovin luottavainen olo, kun joka asiaa pitää kysyä. No toisaalta, siellähän on nyt ihminen, joka ei päivääkään ole tehnyt tätä työtä (koulutuksesta nyt puhumattakaan). Kyllähän noiden pienten lasten kanssa pärjää nyt melkein kuka tahansa, käyttää vähän järkeä välillä. Joskin hän on siellä yksin ainoana vetäjänä, joten voi olla alku hieman hankalaa...
No jospa hän sen vuoden ainakin pärjäis ja viihtyisi, niin saisin olla kotona rauhassa.
Tarvii vaan mennä parin viikon päästä kuulema näyttää masua mun pienille kerholaisille (12 kpl 4-5 vuotiasta)... Ja sitten ennen joulua näyttämään nyyttiä :)

Mutta nyt jatkan ompelua ja pitäis tuo vauvakirjakin päivittää tähän päivään...

LillaStina ja Nyytti (melkein) 32
 
heips!!
Minäkin oon käyny sokerirasituksessa ja ihan hyvät arvothan sieltä tuli.., elikkä paasto 4,8, tunnin arvo 6,1 ja 2h 6,0.
Meinas vaan labrantäti, että tasaset on arvot, mutta tuolla ylälukemilla pysyy kauan, eli ois kuulemma ollu hyvä seurata, millon alkaa laskemaan..mutta jo yli 2h terveysk.istuneena ei mua kyl enään kiinnostanu millon laskee... |O
nuo paastoarvot on mulla ollu hiukan kohonneena ja siksi tuohon rasitukseen menin. mutta yllättäen täällä oulun seudulla paaston raja olikin 5.3..monissa paikoissa se on 4.8.
muutoin olo on ihan hyvä, jalka meinaa olla aikalailla kokopäivän kipeä, suonikohjut ja nilkka ihan sinisenä..eipä muu, kun jalan liikuttelu auta. lenkkiä on tullukin tehtyä ahkeraan ja senpä takia ainakin painonnousu on pysyny pienenä noin.4,5kg viimekäyntiin menessä tullu.
Joku tuossa kirjoitteli, ettei lokakuu millään meinaa tulla, mulllon toisinpäin,välillä paniikki iskee kun tajuaa, miten vähän aikaa la:han on!! :eek: ja vielä ois niin mahottomasti tehtävä hommia ja käytävä ties misä...
tasasen varmastihan tuo lokakuu lähestyy ja luulenpa, että viimeset viikot sitä vaan oottelee synnytykseen pääsyä..
joten nautitaan vielä tästä ajasta, hyvin pystyy hommia tekeen ja vaavi kulkee mukavasti masussa mukana! =)
 
oliivialle tervetuloa takaisin tänne koleaan kesään =) juuh monessa paikassa olette kyllä käyneet! hyvähän se on nyt käydä samalla kertaa useassa paikassa kun vielä rauhassa kaksin pääsee. mekin oltiin alkuraskaudessa Meksikossa, ei varmaan tulis enää lapsen kanssa sinne lähdettyä. New York on kuitenkin ollut mun unelmakohde, ja sinne on joku vuosi mentävä keinolla millä hyvänsä!

YOdottaja hienolta ja tärkeältä kuulostaa tuo teidän projekti! toivottavasti saatte mukaan lisää kiinnostuneita tahoja ja homman rullaamaan!!! :flower:

Nyt kattomaan formuloita sohvalle ja syömään pirun kalliita, mutta niin hyviä mansikoita! :p
 
YOdottaja kävin netissä katteleen ja äkkiseltään en löytänyt reiällistä ja hihallista unipussia muualta kuin www.pehmopeput.fi ja siinä pikahakuun kirjoitin "unipussi". Siellä on kaksi topattua vaihtoehtoa, poikien värillä ja tyttöjen. Koko on 6kk eteenpäin ja maksaa 50e. Eli ennen lapsen syntymää tuota ei vielä kannata ostella. Meillä on se samainen tyttöjen malli ja vaikka maksaa, on ollut minusta sen arvoinen :) . Eikä noissa unipusseissa musta haittaa, vaikka ensin tuntuvat aika isolta, mutta kyllä tuohon hukkuu vielä pieni vauva.

Muutenkin kun nuo ovat aika kalliita, meillä on ollut suurinpiirtein kaksi pussia kerralla käytössä, yhdelläkin pärjää. Yhdelläkin tosiaan pärjää, ehkä pussi voi kuivua päivän aikana tai sitten yksi yö on joskus taidettu olla ilmankin pussia. Ja ainakaan noita reiällisiä ei tarvitse olla kuin yksi, jos sitten sitäkään. Meillä on oollut muutama ostettu ja anoppi on muutaman tehnyt. Tosin maksaa nuo itsetehdytkin, kankaat (meilläkin kun oli päällikangas ja vuori) on kuitenkin aika kalliita, pitkä vetoketju + vielä vaiva päälle.

Nyt täytyy minunkin ostaa vauvalle uusi pientä kokoa oleva :heart: . Ja ei kun hommiin taas :) :wave:
 
Täältäkin kuulumisia rv 27+6.....vasta :p ja aivan kyllästynyt tähän touhuun :eek: Johtunee siitä että tämä raskaus on kyllä kaikista rasittavin ollut (neljäs). Paisun päivä päivältä isommaksi vaan. Rv 25+2 sf oli jo 27cm. Painoa oli silloin tullut +213g/viikko. Nyt kävin punnituksessa ja 2,5viikossa tullut 2,8kg! :wave: Selkä on huonossa kunnossa eikä työt osastolla enää onnistu, nytkin taas saikulla. :|

Sokerinrasituksessakin käyty ja arvot 4.2, 6.6, ja 4.5. Eli kunnossa nekin, vauva vaan voi ilmeisen hyvin...?! Ja imee itseensä minusta kaiken, jolla sitten kasvaa jötkyläksi.

Kuulostaa naurettavalle, mutta pelkään ihan oikeasti synnytystä tällä kertaa :ashamed: Esikoinen kun oli 3410g ja synnytys kamala 1h20min ponnistusvaiheella. Tytöt oli pienempiä ja tulivat helposti. Tämän tulokkaan painoarvio täysaikaisena on 4,5kg, en todellakaan tiedä miten tai mistä pinnistän hänet ulos..?! Synnytystapa-arvioon pääsen ja lantio kuvataan+ultra.

Joku kyseli täällä käytettyjen lastenvaatteiden kauppaa Espoosta. Liene tarkoitti mankkaalla olevaa? :) Tarkkaa osoitetta en tiedä mutta sen nimi on just joku Caruselli tai karuselli tai joku tuonnepäin.

Muuten kaikki siis sujuu hyvin tällä pallomahalla, mutta synnytys ja vauvan koko pelottaa. Ja tulevat loppuviikot miten jaksaa fyysisesti? Se jää nähtäväksi.
 
helteistä iltapäivää kaikille..

ei kyllä herkkua ollut istua autossa vajaan tunnin matkaa tuonne mummolaan..samalla kävin vanhemman tytön hakemassa kaverinsa kanssa meille.huomenna olis soppailumatka imatralle..ja hellettä senkun pukkaa..juomisia on kyllä mennyt runsaasti,mutta pissiä ei kyllä ole tullut senkään vertaa,mitä luulis tuolla juomisella.

pitäs mennä tuonne sängylle suorittamaan sitä liikelaskentaa,mutta jotenkin se ei huvita,rojottaa nyt kylelleen tunti tekemättä yhtikäs mitään,ei voi oikein lukemiseenkaan keskittyä kun pitäs keskittyä niihin liikkeisiin.
en kyllä edellisiltäkään suorittanut mitään liikelaskentoja.

hitto tuo vanhempi tyttö on ku persiiseen ammuttu karhu..koko ajan pitäs olla lennättämässä johonkin suuntaan,tirahin jo sille että neitillä on kaks tervettä jalkaa ja polkupyörä millä mennä..joten alkaa polkee vaan..
ei meitäkään tuon ikäsenä kuleteltu uimaan tai kaupalle..piti kyllä ite polkee jos meinas päästä uimaan,tai jäätelön ostoon.nyt se mököttää suljettujen ovien takana kaverinsa kanssa :/

kyllä tämä elo on välillä yhtä souvia,
tiipilläkin tais olla jotakin hänkänkänkkää miehen kanssa,kyllä täälläkin on joskus sellanen haudanvakava tunnelma,mie mökötän kun mies mököttää,ja mies mököttää kun ei tiedä mistä mie mökötän..mutta suunnattomasti kyllä joku päivä ottaa pattiin,enkä tiedä edes mikä kököttää. :x nyt on jokunen päivä ollut ihan asiat mallillaan,mutta eihän sitä aina tiiä milloin joku mökötys iskee..vaikka olen sanonut että pitää sanoo jos joku asia mättää,puolin ja toisin.että en mie voi miehen ajatuksia lukee jalkaterän asennosta.

mutta eiköhän tämä tästä,kun hormoonit tasottuu,ja vaavi syntyy,niin ihan mukavaksi taas elo muuttuu..vaikka eihän tässä nyt mitään suurempia juttuja nytkään ole ollut.

minä tein oikein listan mitä pitää vielä vauvalle ostaa,meinasin huomiselta soppailureissulta ostaa kaikki..ei siinä listassa ollut kuin muutama tuttipullo,tutti,tuttiketju,niitä flanelisia rättejä,.voipihan se olla että ei tarvitakkaan tuttia,eikä tuttipulloa..mutta varmuuden vuosi ne nyt ostan..
vaippoja en kehtaa ostaa vielä.

mutta nyt lähen puuron keittoon.

niinukka kera vunttusen
 
Hei kaikille,

Minä en ole tainnut kirjoitellakaan koko kesänä, kun aina on ollut niin kiirus. Lukemassa olen käynyt säännöllisesti teidän kuulumisia :)

Meillä siis odotellaan kolmatta lasta ja tuntuu, että tämä raskaus on hurahtanut niin nopeasti, ettei ole mukaan ehtinyt. Nyt siis jo 32. vko lopuillaan. Minulle tuli reilu pari viikkoa sitten lääk-nlassa kantamis-nostelukieltoa ja käsky ottaa iisisti, kun kohdunsuu oli jo pehmeä. Se kyllä säikäytti ja olenkin sen jäljestä ollut melko laiskana :whistle: Osaksi asia yllätti, koska itsellä ei ollut ollut mitään oireita asiasta. Nyt kysynkin teiltä muilta, missä vaiheessa kohdunsuu teillä pehmentynyt? Onko johtanut mihkään?

Meillä ei ole vielä mitään vauvantavaroita hankittu, kun jotenkin tämä aika tuntuu karkaavan käsistä. Joudumme siis hankkimaan vaunut ja kaukalon, koska aiemmat on jo myyty pois. Vaunuista en vaan osaa päättää, mikä olis hyvä merkki. Tunnetusti meidän lapset ovat olleet isoja vauvoja, joten pitäisi löytää tilavakoppainen merkki, talvikihan siinä tulee, joten olis kiva, että vauva mahtuu toppikset päällä kyytiinkin. Kaukaloksi tulee varmaan Brion isofix-malli, nimihän ei nyt tuu mieleen millään.

Kestoilua aion kokeilla tämän pienen kanssa, koska kaksi aiempaa ovat olleet kertakäytöissä ja jotenkin tuntuu, että nyt olis muutoksen paikka. Ovat vaan aika hintavia hankittavia nuo kestot. Aion toivoa sukulaisilta niitä lahjaksi vaatteiden sijasta, kun tulevat vauvaa katsomaan. Vaatteita on jo joka paikka pullollaan, joten niitä ei todellakaan tarvita.

Nyt ei muuta kuin leppoisaa sunnuntaita kaikille lokamassuille. Tämä poppoo alkaa valmistautua SirkusFinlandiaan lähtöön =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Kuulostaa naurettavalle, mutta pelkään ihan oikeasti synnytystä tällä kertaa :ashamed: Esikoinen kun oli 3410g ja synnytys kamala 1h20min ponnistusvaiheella. Tytöt oli pienempiä ja tulivat helposti. Tämän tulokkaan painoarvio täysaikaisena on 4,5kg, en todellakaan tiedä miten tai mistä pinnistän hänet ulos..?! Synnytystapa-arvioon pääsen ja lantio kuvataan+ultra.

Muuten kaikki siis sujuu hyvin tällä pallomahalla, mutta synnytys ja vauvan koko pelottaa. Ja tulevat loppuviikot miten jaksaa fyysisesti? Se jää nähtäväksi.

Ei kuulosta ollenkaan naurettavalle, tiedän tuon tunteen. Meillä esikoinen oli 3630g ja ponnistelin yli 2 tuntia, ja tuo seuraava oli 3810g ja taas urakalla sitä maailmaan saatettiin..Nyt on luvattu sitten tarkat painoarviot, ja kuvaukset ja synnytystapa-arviot, ja silti auttamatta pelottaa.
Mutta ei kai se auta kuin vaan katsoa mitä tuleman pitää, ja luottaa siihen että lääkärit osaavat arvioida oikein ja päättää niinkuin parhaaksi on..
 

Yhteistyössä