***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

http://www.aijaa.com/v.php?i=896196.jpg[/URL]

siinä sit meijen kotiintulo vaatteet+ sitten vielä turvakaukalon lämpöpussi..joten luulis riittävän :D

tänään neuvola joten tuun kertoileen lisää sit illemmalla

henkka ja veeti 32+4
 
Meillä esikoinen on 3 päivää viikossa päiväkodissa.. mutta tuntuu että ite ei saa kotona mitään aikaiseksi (paitti istuu täs koneella :ashamed: )!
Suurin osa tuntuu jo katsoneen valmiiksi vauvalle kotiintulo vaatteet, sängyt laitettuna valmiiksi (meillä on vielä osina tuolla makkarin nurkassa) ja en oo pakannu valmiiksi viel sairaala kassiakaan, sen verran kuitenkin että olen laittanut ylös paperille mitä tarvii mukaan. Tuon isosiskon hoitokassikin pitäisi pakata. PLÄÄH!

Odottelemme myös tietoa siitä että saammeko isomman asunnon.. tällä hetkellä asumme 58,5 neliön kaksiossa. Millaisissa asunnoissa te muut asutte? Pitäisi syyskuun toisella viikolla selvitä päästäänkö muuttaan, että tässä on vähän kaikki vielä niinku odottelu vaiheessa :/

Täytyy vaan toivoa, että vauva ei ihan keskelle muutto tohinaa synny.. jos siis saadaan se asunto.. tässä pienessä kämpässä alkaa vaan hermot mennä kohta kaikilla!

Kohta täytyy lähteä neuvolaan :heart:

Zenny + mimosa 34+6
 
Hyvää huomenta kaikille,

Heti kärkeen paniikkiaihe. Viime yönä juuri nukahtamaisillani tunsin kuinka vauva jäykistyi ihan suoraksi n. 3-5 sekunnin ajaksi, ja heti sen jälkeen teki semmosen "kramppimaisen" todella nopean jäykistymisliikkeen. Sitten tulikin aivan hiljaista. Nyt aamulla masussa on kyllä tuntunu taas ihan tavalliset liikkeet, mutta jäi todella huolettamaan tuo jäykistely. Onkohan nyt tila vähissä, vai pitäskö oikeasti huolestua? Onko kenelläkään vastaavia liikuntoja tuntunut, tai tietoa jostain huomionarvoisesta?

Googlettamalla sain vaan kunnon paniikin aikaiseksi....
 
Huomenta päivää..

Ai kun taas vaan väsyttäs, tytöille laitoin tapit pyörimään ja tulin kahvikupin kanssa tähän koneelle vähän heräilemään ;)
Vitsi kun pistää kiukuks se eilinen lääkärin tietämättömyys.. :kieh:
Mulle tuli jotenkin tosi epävarma olo siitä käynnistä.. :/ Täytyy terkalle puhua asiasta jos vielä vaan jää päähän pyörimään..

zenny1981 :flower: tervetuloa, päivitin sut tonne listalle =)

Ihania kotiintulo vaatteita täällä teillä :heart:
Mä en oo vielä ees pessy mein pikkuisia vaatteita :whistle: josko vaikka kävis ne tuolta kaapista riipasemassa ja heitämässä koneeseen..olis sitte sekin tehtynä.Meillä on kyllä noiden kaksosten jäliltä niin hirveästi tota pikku vaatetta, että vauveli ei ikuna ehdi käyttään niitä kaikkia.
Noille pikkuemännille kun mahtui vielä 3kk iässä 50-56cm vaatteet :heart: :)

Aika jännän kuulonen toi vauvan jäykistyminen mammoliino :eek:
Ei se pikkuinen sit olis ihan vaan kiskotellu ja jatkanu siitä uniaan?
No jos sua itseäs huolettaa kovastikin niin soita vaikka neuvolaan..

Jahast ja äidin kahvitauko on ilmeisesti nyt ohi, koska tossa vieressä käy nyt ahkerasti kaks pikkunaista komentamassa että "tule"..

Tuplamamma kera kahden prinsessan+"poitsu" 35+3
 
Huomenia!

Mammoliino, ei ole kyllä kokemusta tuollaisesta jäykistymisen tuntemisesta... soitahan neuvolaan niin saat mielen rauhalliseksi. Niillä on niin monen vuoden kokemukset kaikenlaisista liikkeistä, on aina rauhottava kuulla kun ne kertoo että on ihan normaalia.

YOdottaja, hieno juttu että meni kaikki hyvin siellä valmennuksessa. Vitsit että on ollut varmaan hyvä kokemus paikalla olijoille. Pitääpä lukea juttua sitten lehdestä, kerro ihmeessä jos ilmestyy.

Susa, meillä on kaksi samanlaista ruskeaa bodya kuin sinulla kotiintulovaatteena, myös kaksi vihreää ja kasa saman sarjan housuja, potkareita jne... :ashamed: On vaan niin ihanaa sarjaa toi Lindexin uusretro sarja! Mieskin kysyi yks päivä kun viikkaili puhtaita pyykkejä että miksi pesen moneen otteeseen vauvan vaatteet? Ei auttanut kuin tunnustaa että en pese, niitä vaan löytyy useita samanlaisia :whistle:

Itse en ole vielä kotiintulovaatteita katsellut, tuntuu että onhan tässä vielä aikaa. Sänkykin on osissa, en viitsi vielä petata ettei pölyynny petivaatteet. Äippälomalla sitten, vielä 2½ viikkoa töitä :/

Zenny, me muutettiin toukokuussa omaan taloon, neliöitä 115 kahdessa kerroksessa. Parasta taitaa olla edelliseen rivariin verrattuna kolme ulko-ovea ja suuri oma piha. Huoneita ei ole mitenkään älyttömästi, mutta hyvin mahdutaan :) Toivotaan että teillekin löytyy hieman isompi kämppä. Kun esikoinen syntyi, asuttiin 7 kk 43 m2 kaksiossa vanhassa puutalossa joka oli rakennettu 1920. Ihana talo ja miljöö, kakluuneja jne, mutta pakko oli luopua tilanpuutteen vuoksi. Kyllä jäi hienot muistot tuosta ensiasunnosta meille!

Nyt työn touhuun taas! :wave:

Topsy 32+1
 
Heps,

Tervetuloa Zenny lokamassuihin mukaan!:)

Täällä takana hyvin nukuttu yö ja sain nukuttua yhteen putkeen 10 h. Voi tätä ihanuutta!!! =) Sitä edellinen yö menikin valvoessa enkä saanut nukuttua kuin neljän tunnin yön. Annilla on korvatulehdus ja se oli puhjennut itsestään, joten tyttö huusikin edellisen yön yhdestä viiteen. Olin ihan finaalissa eilisen päivän, mutta nyt onkin sitten olo tosi hyvä =) Kotihoidossa ollaan kuitenkin vielä tämä päivä.

Minä en ole myöskään saanut katseltua mitään kotiintulo vaatteita valmiiksi. Ajattelin että laitan sitten kun jään äitiyslomalle eli reilun kahden viikon kuluttua. Sittenhän sitä on aikaa enemmän, meillä kun on tytöllä kokopäiväinen hoitopaikka vielä syyskuun loppuun ja itse jään kuitenkin äitiyslomalle 18 päivä.


Iltapäivällä on neuvola, käyn sitten myöhemmin kertomassa kuulumiset sieltä

Katja ja Einari 32+1
 
heippa!

tulin vaan pikasesti valittamaan näitä liitoskipuja. mulla on koko häpyluu niiiiin kipiä ettei iltasin meinaa päästä sängystä ylös ja vessaan! eilenkin luin ennen nukkumaanmenoa sängyssä kirjaa ja kun vessaan piti päästä niin 5min yritin itkun kanssa päästä nousemaan ylös :ashamed: nyt aamulla vähän on parempi olo, mutta kyllähän se tästä vielä päivän mittaan pahenee. terkka sano että istumista tulis välttää ja kyllähän sen itekin huomaa et kivut on kamalat aina istumisen ja makoilun jälkeen. mutta pakkohan se on äippälomalla välillä ottaa rennostikkin, en kait mää voi koko päivää vaan tossa seistä pönöttää?
kävely ulkona on kans tuskaa, mut eilenkin ihan pikku lenkin tein koiran kanssa. harmi vaan kun se on niin kova vetämään, ja aina kun se nykäsee niin samalla mulla tuntuu et häpyluu repeis kahtia....auuuuuts! :eek:
no ei kaits se auta ku jaksaa vaan, toivottavasti nämä ei tästä enää kovasti pahene! :x
 
Meillä ei edes ole vielä pinnistä :ashamed: Mutta ensi viikolla pitäisi loputkin hankinnat tehdä, eli pinnis ja turvakaukalo + kaikkea pientä. Asumme maalla joten pitää siksi suunnitella etukäteen nuo ostoreissut, ne kun on tuolla 50km ja eteenpäin..

Kotiintulovaatteita olen vähäsen jo miettinyt, ja ajattelinkin että katson valmiiksi miehelle pinoon vaatteet tytölle ja pojalle =) Sukupuolesta ei siis ole tietoa, enkä minä ajatellut ottaa kotiintulovaatteita (en itselleni enkä vauvalle) sairaalaan mukaan vaan saa mies sitten tuoda kun meitä tulee kotiin hakemaan :heart:

Mäkin ihastuin tuohon susan linkittämään bodyyn! Täytyypäs heti kun asioilla lähtee käymään, hyökätä lindexiin jos noita sieltä saa :D

Inana ja masukki 34+1
 
Meillä ei ole sänkyä vielä kasattu, kotiintulovaatteita ajateltukaan tai sairaalakassia pakattu ja olen jo kuitenkin ä-lomalla. Jotenkin luotan, että kyllä ne ehtii ja olenhan noita aikaisempiakin aina kantanut yli lasketun ajan. Ja sit meillä on kaksi koiraa, joten kaikki ehtii vain karvottua, jos nyt jo laitan valmiiksi. Niillä kun on nyt älytön karvanlähtö.

Joku kyseli asumismuodoista/asunnoista. Me asutaan maalla lähellä Oulua ja ollaan kyllä tykätty. Ikkunasta näkyy naapurin mullikat pellolla ja se rauha, joka vallitsee, kun lähtee aamukävelylle koirien kanssa :) Lapsilla on tilaa leikkiä ja koulu lähellä ja talo vastaa lähes omaa unelmaa, vaikka siis ihan ostoversio onkin. Meillä siis vajaa 140 neliöinen talo, vanha navetta pihalla sekä pihasauna.

Nyt jatkamaan eilen aloitettua makkarin siivousta...huhhuh. Miten ihmisillä voi olla näin paljon rojua.
 
Keiju07
Huomenta vaan täältäkin! Kauheasti olisi kommentoitavaa, mutta nyt ei ehdi...

Mileko, ihanan söpö pupu-asu tuo alimmainen :), muillakin söpöjä asuja. Itse en ole noin pitkälle vielä kerennyt miettiä.

Mammoliino, ei kokemusta, mutta soita neuvolaan ja älä ainakaan googleta! Sieltä ei kyllä mitään hyvää löydy, jos valmiiksi stressaa.... Eiköhän kaikki ole ihan hyvin, jos liikkeet kerta tuntuvat.

Itse kävin kolmeen viikkoon ensimmäistä kertaa taas neuvolassa. Muuten kaikki ok (paino + 350g/vko, ekasta neuvolasta tullut + 9 kg, sf vähän alle keskikäyrän 28 cm, RR 120/67, syke 138), mutta hb ei ole noussut, vaan edelleen 105.

Mitäköhän rautaa tässä pitäisi nyt syödä, jotta se kohoaisi??? Obsidan kun ei tunnu tehoavan...

Onko kellään muulla muuten tällaista, hmmm... hieman noloa ongelmaa: pissanäytteen antaminen purkkiin on neuvolassa jotenkin hankalaa, kun pissaa tulee miten sattuu. Puolet lirittelen ohi ja päälle purkin ja hyvä kun jotain saan pohjalle puristettua. Tänään oikein nolotti jättää purkki tarjottimelle, kun pohjalla oli ehkä sentin verran nestettä. Ei vaan enempää tullut ulos, vaikka mitä olisin tehnyt... Ihan kummalliseksi muuttunut tämä touhu raskauden aikana. :p

Tulen paremmalla ajalla toiste kirjoittelemaan, nyt työjutut kutsuvat.

Kaikille hyviä vointeja!

Keiju ja tytskä 32+1


 
Keiju minä pissaan neuvolassa purkkiin aina ihan vaan vähäsen ja sitten loput pönttöön. neuvolantätikin sano ettei sitä pissaa tartte olla kun vaan vähän koska ne testit mitä ne käyttää on liuskatestejä, joten nehän saa kastettua ihan pieneenkin määrään vaikka kuppia vähän kallistaen. kerrankin olin menossa ihan vaan lääkärille enkä tienny et mulla on ensin terkalla käynti ja ois pitäny käydä näyte antaan. no olin just pissannu eikä sitten tullu ku muutama vaivanen tippaväkisin pusertamalla, mut niin vaan sai hoitaja siitäkin tuloksen otettua, joten nou hätä! :D
 
maanantaina oli ultra rv nyt 32 ja lääkäri sanoi et asiat ei nyt tällä hetkellä vois olla tän paremmin,vauvalla. ei ole enää ollut kipeitä supisteluja,vuotoja tai muuta sellaista.paikat kiinni ja kohdunkaulaa 5cm.sairaslomaa sain vielä 3vko. äitiysloman alkuun.
vauva kasvaa ja voi hyvin.ihana sivuprofiilikuvakin saatiin.äitin nenä ja isän huulet tulee :) viime yönä näin ekan kunnon synnytysunen.tytön synnytin siinä.. saas nyt nähä kumpi tulee. unessa se synnytys oli ihan helppo ja kivuton vähän vaan piti ponnistaa niin se putkahti sieltä.. :LOL:
ei ollut oikein realistinen toi mun uni..

oma olo ei nyt kovin kaksinen ole. piti varata ens viikolle hieroja. selkään sattuu jatkuvasti. vatsaa kiristää ja olo on muutenkin tukala. yöllä herättää vähän väliä ja vatsa vähän vaikeuttaa jo hengittämistä.pitää käydä uimassa tänään kunnon lenkki jos vähän laukasis tota selkäkipua.

onko muilla raudan syönti aiheuttanut vatsavaivoja,tuntuu että ylävatsaan on alkanut sattua raudan alotuksen jälkeen ja vessassa käynti ei ole enää niin kovin mukavaa. pitää ens viikolla pyytää neuvolatätiä ottaa hb. näkee sit onko ollu mitään apua kun niitä oon syöny.


zenny
kyseli asumisesta. meillä on omakotitalo ei nyt ihan maalla mutta melkein.kaupunkiin noin 5km.huoneita on 3 ja neliöitä reilu 90. onhan sitä mietitty että onko tää jäämässä jo liian pieneksi kun joutuu sit jossain vaiheessa laittaa lapset samaan makkariin asumaan,mut kaitpa nuo viihtyy sit yhessä melkein murrosikään asti..kohta ollaan vuosi tässä asuttu.

kotiintulo vaatteet oon jo vauvalle valinnut ja itsellekin kassin pakannut.täytyy vaan sit muistaa kamera ja neuvola kortti heittää mukaan.
täytyy yrittäää jos osaisin laittaa kuvan vauvan vaatteista.

 
Hempeäksi itsekkin tuon settini luokittelisin. Sellanen muodissa oleva pääkallopipo vois antaa vähän vastapainoa?

Kerkeishän nuo pakkailut tietysti tehdä myöhemminkin, mutta nyt kerkee sitten mieli vaihtua moneen kertaan ja saa pakata uudelleen :D

Me asutaan korvessa keskellä metsää ja järven rannalla. Tilaa on kyllä, mut ehkä vähän pienemmälle perheelle. Kouluun ja kauppaan on 11km, Kuopioon 47km.

Tiesin kyllä, että mulla on iso maha, mutta kuvasta sen näköjään vasta kunnolla tajuaa. Tänään siis itse otettu, joten kuvakulma ei välttämättä anna oikeaa kuvaa todellisuudesta :ashamed:

http://www.aijaa.com/v.php?i=896491.jpg





 
Me asutaan keskellä ei mitään, pienessä kunnassa. Joskin täältä on lyhyt matka joka paikkaan... Saloon ja Lohjalle 45 km, Helsinkiin ja Turkuun noin 90 km, Tampereelle parin tunnin ajomatka. Omakotitalossa taajaman ulkopuolella, naapurit huutoetäisyydellä joka suunnassa (paitsi appivanhemmat tuossa pihanaapureina). Lähimpään kauppaan on 2,5 km ja neuvolaan 4 km. Ihan kiva paikka olla ja asua näin kaupunkilaistytölle.

Täällä ei mitään sen ihmeempää... väsyttää aika rankasti jostain syystä (oisko täysikuulla jotain tekemistä asian kanssa). Tylsää on... mietin tuossa jo, että lähtiskö käymään Ikeassa, mutta en taida jaksaa. Illalla on kuitenkin se Tammisaaren reissu edessä.




 
mamma3
KÄÄÄK :eek: Aamulla kävin kahvin nautiskelun lomassa lukemassa näit juttuja ja nyt ku tulin taas niin kauhistus kui paljo lisää tekstii taas oli tullu :D Nää on nää viimeset ajat tälläsiä, samoin kuin se alkuraskaus... :D

Zenny tervetuloa!! =)

Mammoliino: Huimalta kuulosti toi jäykistyminen...soitahan neuvolaan jos yhtään huolettaa!!!!!

Kivoja kuvia olitte linkittäneet, söpöjä vaatteita ja kivoja masuja =)

Joku puheli pesänrakennusvietistä, siitä että siivoo joka kolkan kodissa. Mä tunnustaudun samaan kastiin :ashamed: Mun kaveri sanoikin mulle et ootkohan ihan höperö kun moisen vaivan viel raskaana teet ja "vauvan takia" :whistle: Kaipa mä sit oon vähän höperö mut minkäs teet kun oot tämmonen "tarkka" :ashamed:
Aloitellut olenkin sitä hommaa jo. Eilen kolusin kaikki vaatekaapit, viskasin pienet läjään ja pyyhin kaapit ja järkkäsin loput sievään pinoon uusiks. Kunhan täs saa nää keskeneräiset työt valmiiksi niin voisi kai sitten laitella sitä sänkyä,sairaalakasseja ym.

Niinukka kyseli mielipidettä huonejärjestelyn suhteen aiemmin. Mun mielestä on ihan kohtuullista et sun lapsillasi on omat huoneet, kerta teillä siel asuuvat ja ovat jo noin isoja, eli tartteevat "omaa tilaa". Tuntuu aika hassulta pitää yhtä huonetta miehen lapsille kun he vain silloin tällöin käyvät siellä. Tää on vain mun kommentti!

Huutiksen vaatepaketeista. Siel on tosiaan ihania vaatteita :heart: Mä yhden unisex vaatepaketin sieltä huusin ja lisää tekis mieli =) Ei vaan viitsi kun tota neutraalia on jo sen verran kasassa. huutelen sit kun vauva on syntynyt ja tietää sukupuolen :heart:

Asumismuodoista oli puhetta. Me asutaan aika syrjässä ok.talossa. Neliöitä on ihan mukavasti ja kyllä me tässä mahdutaan tällä ja tulevalla kokoonpanolla asumaan reippaasti. Kaksiossa asuttiin viel kun odotin esikkoa ja tuntu tilapula olevan jo silloin, et voinen hyvin kuvitella millasta on asua tenavien kaa kaksiossa :whistle: Tietty me ollaan erilaisia. Jokaisella omat tarpeet ja tyylinsä asua =)

Täytyy kai lähteä jatkamaan hommia :wave:
 
zenny tervetuloa minunkin puolesta :wave:

Selvittiin hengissä pojun labrareissusta. Mutta kamala reissu oli. Poika huusi täyttä kurkkua koko ajan. Mun lisäksi tarvittiin yksi hoitaja pitelemään kiinni ja silti tiukkaa teki. Ensimmäinen näytteenottaja ei löytänyt suonta vaan kaiveli joinkin aikaa ennen kuin luovutti. Vaihtoivat ottajaa ja toinen löysi suonen heti toisesta käsivarresta :) Onneksi. Poika pitää tänään vapaa päivän eskarista kun oli kotiuduttuakin tosi itkuinen. Voi mun ressukkaa :heart:

Äsken käytiin kaupassa ostamassa lohdutus auto. Käytössä kun oli lahjonta kiristys ym. keinot että näytteet saatiin otettua :ashamed: Lupasin melkein kuun taivaalta...

Asunnosta pikaisesti. Myö asutaan 1907 rakennetussa vanhassa talossa. Kerroksia kaksi ja pinta-alaa jotain reilu 200 neliöö. Tarkkaan en muista kun talosta ei taida olla edes pohjapiirustuksiakaan ainakaan kunnollisia. Mutta meitähän täällä asuu aika moinen joukkio (5lasta, tuleva kuudes ja kaks aikuista) vaikka teini sinne asuntolaan meni niin tarvii silti oman huoneen lomien ajaksi ja kesäksi.

Ylhäällä on isompien huoneet, 4h ja aula. Huoneet ei mitään mielettömän isoja ole mutta riittäviä kumminkin. Alhaalla on 4 huonetta ja keittiö. Niistä kaksi on makkarina, yks olkkarina ja yhdessä kahvipöytä ja tietokoneet.

Meidän makkarista tilaa vie mielettömästi tosi vanha leivinuuni. Ei viititä purkaa pois kun joskus on tarkoitus muuttaa keittiö siihen huoneeseen. Tosin sen aika on vasta sitten kun isommat on lentäneet pesästä ja pienemmät muuttaneet ylös. Toista alakerran makkaria majoittaa nuo nuorimmat pojat. 6v ei uskalla siirtyä vielä yläkerran huoneeseensa mutta jospa ensi vuonna olis sen aika.

Jaahas tuolla kaivataan erotuomaria taas :( Kuopuksella on känkkäränkkä päällä taas vaihteeks :)

tuutilulla rv 35+4
 
Asumisesta, me asutaan maaseudulla -94 rakennetussa hirsisessä omakotitalossa =) Kaupat sun muut palvelut on vajaan 10 km:n päässä, eli tällaisessa mukavassa pikku kyläpahasessa asustellaan! Niin ja neliöitä on n. 140 joten tilaa on tehdä enempikin lapsia, nythän ihan kahdestaan vielä asustellaan (+ 2 koiraa) joten 2 makkaria "tyhjillään", tietokonehuoneena toinen ja toinen vierashuoneena. Tuosta vierashuoneesta tulee sitten masukin huone kunhan on sopivassa iässä omaan huoneeseen menemään (6kk->) =)

inana ja masukki 34+1
 
Mä ja 'Viola' asutaan 80 neliön kolmiossa luhtitalossa, pihaa ja vehreetä ja vihreetä ihan 6 km Oulun keskustasta. Järvi näkyy talvella, jos oiekasta kohdasta katsoo :)
Ainoana murheena pidän nyt ympäristön yli-innokkaita ja yli-kesyjä oravia , joiden takia täytyy joku suoja vääntää kun nukuttaa vauvaa ulkona ...

Nälkä kurnii mahassa ...
ja varmaan mullakin on sitten niitä liitoskipuja tai jotain - ei kivaa...
Vauvalla on nyt 2-3 hikkakohtausta päivässä , ja muutakin itseilmaisua riittämiin - pitikö tän muka hiljentyä näillä viikoilla ???

aeropuerto - koeta sitä luontaistuotekaupan rautalitkua , mulle tehoaa sekin. Ja edelleen - ei maitotuotteita samaan aikka kuin rautaa !!! Ja toisaalta c ja b vitamiinit vissiin puolestaan edesauttaa raudan imeytymistä ?

-papu
 
Olipas vaan tullut tekstiä näin aamutuimaan =) Aivan ihania kotiintulovaatekuvia samoin kuin sängyistä sun muista. Mä oon just tämmönen höperö että tykkään katella kuvia. Itse en ole vielä saanut aikaseksi valkata vaatteita mutta pessy olen ja laittanut hyllyyn. Vielä pitäis tehdä verho pinnasänkyyn ja päällystää reunapehmuste =) Mä kun kävin ostamassa kangasta sitä varten ku enää ei kelvannukkaan toi alkuperänen kuosi :LOL: Pitää sitten itekkin laitella kuvia kun saa jotain aikaseksi. Tällä hetkellä mä vielä oon päivät täällä jäätelökioskilla kunnes jädet loppuu altaista...eli pitkään :eek:

YOdottaja sinä kun olet ollut tekemisissä noiden OYSin kätilöiden kanssa niin onko teillä ollut mitään puhetta pääseekö sinne enää tutustumaan ennen h-hetkeä? itselläni vähän kammotuttaa tuo sairaalaympäristö ja mielikuvina nousee pintaan sänky johon sidotaan käsistä ja jaloista :LOL: :ashamed: :whistle: no jaa,tuskin sentään...

Koittakaahan jaksaa masujenne kanssa,itselläni kyllä supistelee päivittäin mutta kipiää ei käy :hug:

Diipeli ja jesperi rv32+4
 
Hei pitkästä aikaa.
Täällä saikkarilla äippäloman alkuun (supistusten takia). No nyt ei oo pahemmin supistellutkaan kun on ottanut rennosti.

Eilen oli eka synnytysvalmennus, joka järjestettiin sairaalalla. Meitä oli 5 ensisynnyttäjä-pariskuntaa ja tosi mukava kätilö, joka kertoili synnytyksestä ja sitten puhuttiin odotuksista miesten ja naisten ryhmässä. Lopuksi vielä kurkattiin synnytyssaliin. Ja sitten vielä nähtiin erään ylpeän isän pitelemä tunnin ikäinen pikkuinen :heart: Ihan mukava maku jäi sekä isännälle että minulle.
Ensi kerralla puhutaan kivunlievityksestä ja siitä milloin sairaalaan. Yhteensä tota valmennusta on 3 kertaa.

Ihania kotiutumisvaatteita teillä. Meidän vaavi tarttis vielä sen kotiutumishaalarin!! Ja vannan, ja pinniskin pitäisi vielä siskolta hakea. Mutta vaatteet ja lakanat on pesty ja viikattu.

Putsku ja kullanmuru 33+6
 
täällä ei mitään ihmeitä tänään, aamulla vähän vihlo alavatsaa ja alaselkää mut menivät sit ohi... huomenna pitäis mennä tutustumaan synnärille, saas nähdä kuin jaksan siel keskittyä ku tuntuu et ei jaksais seistä yhtään...

Minä ja avokkini asutaan OK talossa n.30km lahdesta, joka on rakennettu 1920 luvulla ja laajennettu 2001. Neliöitä on 100, ulkosauna ja joen rannassa... aita täytyis tehä ettei lapset sinne mene...paloteltu ollaan kaiken maailman ötököillä ja hirviöillä mitkä nappaa lapsen jos menee sinne, eli siis koko ajan saa olla tarkkana ulkona etteivät karkaa joelle. Oon jo suunnitellu sellasen koiranjuoksunarun tohon pihalle ja lapsille valjaat :LOL: Mut kukaan ei oo innostunu... hehee... Huone järjestelyjä joudutaan varmaan miettimään uudestaan jos lisää lapsia tulee... nyt mahutaan hyvin viel ja kun isännän lapset käy harvakseltaan täällä ja ovat viel niin pieniä (4v ja 3v) ellei tule järjestelyihin muutoksia miehen exän eron myötä... jippii... toivottavasti ei... kun haluisin niin olla vain ja ainoastaan mieheni kanssa ensimäiset kaks viikkoa lapsen synnyttyä kun tää on mun ensimmäinen.... katsotaan mitä tulevan pitää...

-Santti ja Ilppi 35+3-
 
lhs
Tämä sivustohan alkaa vetää puoleensa vähän liiankin tehokkaasti :LOL:

Voi kun monet on olleet jo ahkeria, kaikki on valmiina vauvalle..Toki minäkin jo hiukan olen vauvan vaatteita varastosta kaivanut ja pessytkin osan. Pinnasänky on laitamatta, vaikka toisaalta aika turha se meillä on ollutkin, jostain syystä ne vauvat on meillä aina kainalossa tuhisemassa :) Sairaalakassi ja kotiinlähtövaatteet (vauvan ja omat) on täysin laittamatta, enkä ole ostanut vielä oikeastaan mitään mitkä pitäisi valmiiksi ostaa (liivinsuojat jne)..Noo, vielähän tässä ehtii, varmasti tämäkin menee reilusti yli :/

Asumisesta sen verran, että meillähän on siis muutto rivitaloasunnosta omakotitaloon, tällainen rintamamiestalo neliöitä n. 120m2, pojilla on yhteinen huone, nukkuvat mielellään yhdessä ja lelutkin kun on aika lailla kaikki yhteisiä, niin hyvin toimii, huonekin kun on oiekin hyvän kokoinen =) Meidän makkarikin on nyt reilusti isompi kuin edellisessä, joten pinnasänky ja muut tarvittavat mahtuu mainiosti.
Alakerrassa on sitten yksi "ylimääräinen" makkari, johon me varmasti miehen kanssa aikanaan muutetaan, saa lapset olla yläkerrassa, toki siihen menee vielä aikaa, että hirviän heidät sinne yksin laittaa, mutta tämä tulokas on kuitenkin meidän seurana vielä pitkän aikaa!

No, mutta nyt pitää mennä katsomaan mitä pojat touhuaa, melko epämääräinen meuhkaaminen kuuluu olohuoneesta :eek:

lhs
 
lhs
Miksi nämä minun kirjoitukset monistuu, vaikka kuinka painan vain kerran vastaa painiketta..Onkohan vika tässä mokomassa läppärissä, tämä heittelee kesken kirjoituksenkin välillä ihan mihin sattuu :kieh: :headwall:
 

Yhteistyössä