***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Topsy olisin vielä kysellyt tosta mikrofleecen pesusta. eli mulla on kangaskaupasta sitä ostettuna, mutta vielä en ole siitä mitään leikellyt. mun ilmeisesti kannattaa pestä se nyt kokonaisena ennen kun saksin siitä niitä liinoja (kutistuu varmaan vähän?)?
Tuskin paljon kutistuu, mutta tuntuu että itsekin pesisin ensin. Olen kyllä melkoisen pyykkääjän maineessa:)

olen ostanu pesuaineeks daily sensitive- jauhetta, oon ymmärtäny et se ois hyvä merkki kestoille ja muutenkin vauvanvaatteille.
Kyllä näin on, sopii kaikelle paitsi villalle. Itse käytän Erisan nestemäistä joka sopii myös kaikelle, kun vaan tykkään nestemäisistä pesuaineista. Tosin viimeaikoina on tuntunut että pissat haisee pesun jälkeenkin tytön vaipoissa, pitänee miettiä pesuaineen vaihtoa...

missä lämpötilassa peset nuo fleeceliinat? yleensähän niille suositeltais varmaan hienopesua 30asteessa, mut ei kait niitä nyt yksistään kukaan ala koneessa pyörittään, vai pesetkö käsin?
Samassa asteessa kuin vaipatkin, eli 60. Yleensä pesen 40, mutta tosiaan nyt on vaipat hieman tuoksahtanut 40 asteen pesun jälkeen, siksi olen pessyt korkeammassa. Pitää siis kokeilla sitä aineen vaihtoa. Silloin tällöin pesen myös 90 asteessa, eli "keittopesen", mutta tämä ei ole välttämätöntä. Mutta tosiaan saatan pestä fleecejä ihan kaikissa asteissa, eivätkä ole menneet miksikään.

niin ja ite oon ymmärtäny ettei tuo kangas päästäis väriä muuhun pyykkiin, onko näin?
Hmm... nyt en osaa mennä vannomaan, sillä mulla on ollut aina valkoista fleeceä :) Testaappa käsinpesussa vaikka 60 asteessa, jos veteen jää väriä tiedät päästävän.

mulla tuo on ihanan ruskeeta ja ajattelin et leikkaan aluks ihan muutamia liinoja kokeeks, osan säilytän kaapissa ja sitten siitä jäis vielä sopiva pala vaikka vaunuihin "lakanaks" tai peitoks (olis just sävysävyynkin). senhän voi kans sitten joskus pistää osiin kun tarvetta tulee lisää.
Hyvä idea. Me ollaan esikoisen kanssa oltu aina tosi paljon niin ,ettei toisella ole vaippaa ollenkaan. Silloin kun ei vielä liikkunut, pidettiin aina kotona ilman vaippaa, pyyhe ja muovifrotee vaan alle. Kun tuli pissa, pyyhkeet ja froteet pesuun ja uutta tilalle. Jonkinlaista kestoilua siis tuokin ja pysyy pylly hyvänä kun on ilmakylvyssä kokoajan. Jos noin tykätään teilläkin toimia, voit käyttää sitä isompaa fleeceä päälimmäisenä.

Topsy 32+2 joka juuri tilasi eilen taas parit villahousut tulokkaalle :whistle:
 
Mä olen myös melkoisen lyhyt, ja mulla toi sf-mitta kuitenkin aina ihan reilu.
Vauva tosiaan nyt jo painaa kylkiin, rintojen alle, alavatsaan..eli on tehokkaasti ottanut kyllä jo nyt käyttöön koko yksiönsä:)
Esikko meillä olo 3630, ja tuo tyttö oli 3810, saa nähdä minkäkokoinen veijari täältä on tulossa.
Ja se sf-mitta loppua kohti tosiaan saattaa laskea, kun vauva laskee alemmas, mulla ainakin aiemmissa odotuksissa oli juuri näin.
 
lhs
Kuumemittarista: Meillä on ollut käytössä digitaalinen, pehmytpäinen mittari, ja pyllystä olen tarvittaessa mitannut kuumeen vauva-aikana kummaltakin, luotettavin tulos mielestäni.

Sf-mitasta on ollut myös puhetta. Minulla on edellisten aikaan ollut aika huimia lukemia, varsinkin kakkosen aikaan lukemat huiteli tuossä kun viikkoja oli 35-36 niin sf oli 40, ja kun pituutta minulla on vähänpuoleisesti(lue=hyvin vähän;)), niin maha on kyllä ollut valtava :LOL:
Tänään kävin neuvolassa, ja sf-mitta oli vain 28,5, mikä oli kyllä melko vähän verrattuna edellisiin samoilla viikoilla, mitta oli muutenkin lähes sama kuin edellisellä mittauskerralla, ja siitä on kuitenkin reilut pari viikkoa, alkoi ehkä vähän huolestuttaa :/
Muuten neuvolassa siis kaikki on, pissa puhdas, verenpaine 104/60 ja sydänäänet vahvat. Vauva on tosi kova liikkumaan ja myllääkin välillä itseään vaikka minkälaisiin asentoihin. Terkkarikaan ei osannut varmaksi sanoa mitenpäin vauva siellä köllötteli, arveli että luultavasti pääalaspäin kun kovin alhaalla tuntui jotain kovaa, mutta peppu(?) ja jalat oli melko hassusti, eli jotenkin ihmeellisesti poikittain, mutta kuitenkin pää alaspäin :eek: Mikä ihmeen asento se sellainen on? Siitä ilmeisesti kuitenkin johtuu tuokin matala sf-mitta. Olen kyllä kokoajan ollut sitä mieltä, että tämä tapaus on hyvinkin erikoisissa asennoissa, edelliset minulla on selvästi möllöttäneet pää alas ja pylly tunkenut kohti kylkiluita, nyt koko maha on edelleen tosi matalalla ja kylkiluut tuntuu tosi selvästi ihan alimpia myöten kun selän suoristaa,vaikka tosiaan olen lyhyt! Maha painaa kyllä ihan hirveästi jalkoihin, ehkä pysty istumaan kuin jalat haarallaan, niin että maha jää siihen väliin, mitenkähän matalalla se vauva siellä asustaa, ilmankos se välillä tuntuu tulevan alapäästä läpi!
No, kaipa vauva kuitenkin kasvaa ja voi hyvin, kovasti aloin nyt kyllä odottamaan reilun parin viikon päässä häämöttävää lääkärineuvolaa, saisi vähän kokoarviota tulokkaasta!

No, nyt jatkamaan ruoanlaittoa..

lhs Rv 33+5
 
Kiitos Topsy taas neuvoista! :flower:

niinukka onpas sulosta ja söpöjä vaatteita! :heart:

minä lähden tästä tyttöjenillan viettoon. nähdään tuolla kaupalla ja ostetaan porukalla vähän herkkuja iltaa varten. sitten kokoonnutaan yhen kaverin luo ihan vaan syöpöttelemään, kattelemaan telkkaa ja juoruamaan...eli siis mukava ja rentouttava ilta tiedossa (kaikki muut näistä kavereista on vielä sinkkuja joten vauvajuttuja ei varmaan paljoa puhella, toisaalta ihan hyvä niin saa välillä ajatuksia muuaalle)! :D
 
olipas söpö nukkumapaikka vunttuselle :)

mulla on kyllä kamalaa turvotusta :eek:
olohousuja oon pitänyt,tänää sit oli pakko ottaa pois kun kamalasti painovat "vyötäröön"
sukista myös jää kamalat jäljet nilkkaan.

kuulostaa että monella vauvat vilkkaana masussa,tää meidän vaavi aika hiljanen tapaus.
välillä oikein pelottaa et miks nii hijaa köllii...
no onneksi yleensä vastaa takas jos laitan käden mahan päälle:heart:
onko muilla vauvat hiljaisia??
mites se liike laskenta menikään?
jostain oon lukenut(olikos 10liikettä/tunti)
ei oo neuvolassa ollut tuosta puhetta

en oo vielä laitellu vauvalle petivaateita sänkyyn,meillä tosiaan koira jolla mahdoton karvanlähtö just näihin aikoihin...
vois laitella tuossa parin viikon kuluttua.

nyt kaakaon juontiin,meinaa flunssaa pukata!!
voikaa hyvin :wave:
-milla 33+5
 
Kieltämättä olo alkaa olla melkoisen hutera. Tässä pitäis sitten vielä jaksaa jotain tehdä :eek:

Mulle terkkari sanoi tänään, että vaikka sf mitta on 34cm, niin ei mun maha kuulema nyt niin iso ole :whistle:
Joko yritti piristää tai sitten se oli piilov...... :kieh:
Joka tapauksessa tyttö kasvaa keskikäyrillä ja lapsivettä normaalin rajoissa ja on raivotarjonnassa. Maha on tuolta kylkiluiden alta tosi kipeä. Eipä tuo ole ihmekkään kun tyty monottaa sinne koko ajan :/

Taidan lähteä pitkälleen, kun on niin huono olo. Tuntuu muuten hassulta, että kun heittäytyy (!?) sänkyyn, niin alkaa huimaamaan ja tuntuu, että putoo sängystä. Johtunee hempparista niinkuin nuo muutkin vaivat :/


 
Ginnifer
Huhhuh, kahlasin just viikon viestit... Kiva kyllä että ollaan aktiivisia!

Asumisesta: mä vedän nyt pohjat, eli kerron että asutaan 41.5 neliössä. Ja tarkoitus olisi tässä jatkaa vielä vuosi-pari. Olishan se lisätila kiva, mutta toisaalta tämä opettaa miettimään aina kahteen kertaan tavaran haalimista. Nyt tosin tarjolla olisi samassa talossa todella hyväkuntoinen 64 neliötä, joka kovasti houkuttaisi - siinä on mm. vaatehuone ja kunnon kylppäri, aivan luksusta! Helsingin hinnat vaan on sellaiset, että eipä taida tuohon mitään mahdollisuuksia olla... Pitää pankissa kuitenkin vielä käydä ja tarkistaa, minkälaisen tarjouksen vois tehdä.

Neuvolan kolmesta valmennuksesta kaksi käyty... Kyllähän se filmin katselu konkretisoi asioita, vaikka olikin aika siisti mun mielestä. Ei pahemmin verta jne. näkynyt. Kivunlievitystä olen mäkin miettinyt. Siitä ei kai kannata mitään päätöksiä tehdä ennakkoon näin kun esikoinen on kyseessä, mutta tunnustan, että epiduraali/spinaali mua kyllä hirvittää. En ole piikkikammoinen, mutta jotenkin se selkäytimeen kajoaminen tuntuu pelottavan luonnonvastaiselta, ja onhan siinä niitä ikäviä sivuvaikutuksia mahdollista tulla aikalailla... Niin että "suunnitelma" jos sellaisesta voi puhua, on yrittää luonnollisin konstein mahdollisimman pitkään, ja sit jos on tarvis niin se paraservikaali vois olla hyvä. Yritän itsekin perehtyä mahdolliismman hyvin noihin rentoutus- ja hengitysjuttuihin, ja sairaalan valitsen niin että amme on mahdollisuutena. Sään ja tilanteen suinkin salliessa mennään Tammisaareen, muuten Kättärille.

Ginnifer 32+3
 
Hei,

Eilen oli neuvola ja siellä oli kaikki ihan ok muuten, mutta hb oli laskenut 106. Rautaa määräsi syötäväksi ja tuosta alhaisesta hb:sta kai tämä minun väsymyskin johtunee. Painoa on nyt tullut yhteensä 8kg ja sf mitta oli muistaakseni 30/rv 32+1. En ole ihan varma tuosta sf mitasta, enkä löydä nyt neuvolakorttiakaan mistään että olisin asian tarkistanut. Kysyin eilen tuosta sf mitasta kun näyttää siltä, että tällä vauvalla käyrä menee ylempänä kuin esikoiselta. Säikähdin että onko täältä kuinka iso mötkylä tulossa....Terkkari sanoi ettei ole ihan verrannollinen suoraan vauvan kokoon, mutta sitä seurataan siksi että vauva kasvaa suurin piirtein tasaisesti omalla käyrällään. Sanoi vielä että lyhyillä naisilla mitta voi olla hyvinkin suuri, mutta vauva pieni syntyessään ja taas pitkillä sf mitta pieni ja vauva iso.

Minustakin Yodottajan ostama britaxin vaaleanpunainen kaukalo on aivan äärettömän ihana! Mutta meille väärän värinen, koska ultran mukaan olisi tulossa poika. Meilläkin on kyllä britaxin kaukalo hankittuna, mutta väriltään musta/harmaa.

Katja ja Einari 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
aattelin tehdä tällästä kyselyy:
kuinkas pitkä matka teillä on synnärille??
(jos vaan viitsitte vastata) :)
meillä on tosiaan se n.70kilsaa.
aika pitkä matka:/
Meillä huidellaan samoissa, n.60km taitaa pyörähtää mittariin kun kotoa sairaalaan lähtee. :whistle:
 
Ööh, miä oon tosi huono näissä matka jutuissa :ashamed: Varmistin eniron karttapalvelusta ja se antoi matkaksi 10.2km :D Eihän tuota autolla sutaise kuin muutaman minuutin ja kuopuksenhan synnytykseen ajoin ite autolla :whistle: Nyt kuulemma en saa mennä :D
 
Mulla on sairaalaan n.10-15 min ajomatka..oiskohan kilometrejä alle 10, en oikein tiä :whistle:

Tänään kun nukuin päikkärit niin sen jälkeen ollu ihan ihmeellinen olo..huonoo oloo ja kolottelee mahaa/selkää. Tuntuu just siltä et on vatsalihakset ihan kipeinä...supistelustako johtunee.

Ja nyt mulle tuli tos hetki sitten mieleen et tänään vauva on kyl ollu jotenkin hiljanen...päivisin en oo asiaan kiinnittäny huomioo, kun tuo esikoinen vie kaiken huomion, joten kai tää täälä jotain on liikkunu..ja kyl ainakin aamupäivällä teki jotain :ashamed:
nyt vaan aloin miettiin ja "tökkiin" mahaa niin ei oo vastauksia kuulunu pahemmin...tarvii mennä varmaan liikelaskentaa suorittaan sohvalle...jos tapahtus jotain... :|

Pitäsköhän sit soitella johonkin vielä tänään vai uskaltaako oottaa aamuun et soittaa neuvolaa...siis jos ei nyt mitään ala kuuluun..?!?!?!

yksäiti+ hippu rv 34+3
 
Hyvin se vaavi tuola liikku sen ajan mitä jaksoin maata kyljelläni, siinä kun tuppaa tuleen aina huono olo.

Taas tuli vessassa käydessä isompi klöntti limaa...keskiviikkona siis ekan kerran tullu. Ei mitenkään suuren suurta, mutta isompi kuitekin..ja ihan selvää sellasta sitkeempää limaa.. oiskohan kyse siis siitä limatulpasta tms... kun en kuitenkaan valkovuodoks tota luokittelis...ja seksistäkin on jo se 7kk että ei niitäkään tuotoksia voi täälä päin tulla :LOL: :LOL:

No mutta jos onkin niin eihän se vielä vissiin mitään kummempaa tarkota...muuta kun että synnytys lähestyy. Mutta ettei siis välttämättä mun ymmärtääkseni kuitenkaan ihan vielä... en sit tiä?..kokemuksia?...
 
Meiltä sairaalaan ois sellaiset 30 km...motaria pitkin ajaa kyllä yhdessä hujauksessa. Matka ei niinkään huoleta vaan se, että tajuan sitten lähteä kun hetki on...ja tietysti se lähtö tulee yöllä ja mies on yövuorossa :eek:

Marzyciel: Mä kans synnytän Phks:ssä. En mäkään ole saanut muita lappuja kuin sen esitietolomakkeen. Nyt menossa rv 33+5. Tutustuminen sairaalaan mulla on ensi viikolla. Se on osa tätä perhevalmennusta mikä täällä järjestetään. Eli 5 tapaamista (vika kerta oli nyt keskiviikkona), joissa käsiteltiin synnytystä, vauvanhoitoa ym ym. Ja tutustumiskäynnin jokainen varaa itse kun raskaus on kestänyt 30-32 vk. Sieltä antoivat sitten ajan milloin sopii tulla.

Asumismuodosta sen verran, että rivitalokaksio, 65 neliötä ja tila kortilla! Kuitenkin tarvittavat vauvanvarusteet on tänne saatu tungettua joten eiköhän tässä vielä porskutella tovi.

Voikaahan paksusti! (Täällä ainakin)

Kiisumirri ja kirppu :wave:
 
Diipeli: Oletteko nähneet kaupoissa mitään kivoja kevyttoppapukuja tai toppiksia vastasyntyneen kokoa,56-62cm?

Lindex:llä ainakin Tampereella oli a.i.v.a.n i.h.a.n.i.a kevyttoppapukuja, fleecepukuja, pörröisiä fleecevuorellisia pukuja ja toppapuku"pusseja". Myös kokoja 50-56. Hinnat n. 20e. Ruskeita, vaaleanpunaisia, luonnonvalkoisia ainakin. Lindexillä oli myös "Osta 3, maksa 2" -kaikki babyvaatteet päivä!
Niin ja tiedoksi, en ole "kuulunut" teidän lokamassujen ryhmään (LA 2.11). En tosin ole marraskuisiinkaan kirjoitellut, olen lukenut vaan lähinnä juttuja. Teidän lokakuisten tarinat tosin tuntuu itselle "enemmän samankaltaisilta". Ja tosi aktiivisia kirjoittajia kyllä olette. VAU!
 
Kiitos Piupa! Mäkin olen etsinyt kivaa pientä ruskeaa pukua. Pitääpä ottaa Lindex "erikoistarkkailuun". Ei ollut täällä vielä talvivaatteita kun viimeksi kävin.

Meiltä synnärille matkaa noin 5 km.


-Susa ja Ukko 34+1
 
mamma3
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Mamma3, minulla sf 32+0 28 cm.

Ihana mies sulla, muistathan kíitellä ihan ääneenkin, miehet kun eivät lue rivien välistä!
Kiitos =) Onneks vaan ei ihan aina ole tollanen toi mies, muutenhan siihen tottuis, enkä mä varmaan osais arvostaa enää samalla tavalla

:whistle: :D Ei makeaa mahan täydeltä, niinhän sitä sanotaan :LOL:
Totta muuten viserrät tuosta rivien välistä lukemisesta...Miehet ei todellakaan osaa lukee rivien välistä, eivät aina tajuu ees suoraakaan puhetta :whistle: :D Joskus jostain asiasta kuulin, että kun ei kiitellä, sen jälkeen olen kyllä tämän aina muistanut =)

Tästäpä saatiinkiin seuraava kysymys. Eli meinaako teillä miehet jäädä isyyslomalle? Kuinka paljon teillä osallistuvat lastenhoitoon/kotitöihin y.m.? =)

Kiitos kaikille jotka vastailleet tohon sf-mitta asiaan :flower: Aika samanlaisia lukemia oli , eli keskimäärin 32 viikolla mitta on ollut monilla semmonen n.30cm.
Eipä se korkee tai matala sf-mitta kai juurikaan kerro vauvan koosta paljoa. Mulla itellä esikkoa odottaessa sf-mitta meni yläkäyrillä kokoajan ja ootettiin jättivauvaa, mutta reippaasti alle 4kiloa oli kuitenkin. =) Eiköhän siihen vaikuta aika moni tekijä. Mitta todella alkaa tai ainakin itellä alkoi laskea jossain vaiheessa kun vauva laskeutui ja kiinnittyi alemmas, lähtökuoppiin =) sitä täs nyt oikeestaan odottelekin kun niin korkeella nyt on et ahdistaa :/

Omaa napaa vielä: Supistellut on nyt useempana päivänä ja yöllä. Ja ne on sellasia että ei kamalan kipeitä, mutta ei pelkkiä mahan kovettumisiakaan :/ Vauva oli jo jossain välissä (kun oli supistellut) niin hiljaa et melkein jo huolestuin, mutta siitä se virkistyi vaan... nyt taas aamujumppiaan suorittaa tuol, AUTS |O

Limatulpan irtoaminenkaan ei aina tunnu kertovan totuutta siitä et miten lähel synnytys on. Toisilla se enteilee sitä, saattaavat samanapäivänä joutua tositoimiin mut toisilla lähtee jo viikkoja ennen.

Ajatella...huomenna jo syyskuun eka pv. Ja oma la syyskuun puolella. HUI ETTÄ! Niin se aika vaan kiirii :eek: Sairaalakassi pakkaamatta. Mut eiköhän siihen kassiin kerenne vaik lähtö hulinoissa sit viskata omat tarpeelliset jutut? :whistle: vauvalle täytyy kassi pakata valmiiks ainakin, kun ei uskalla miehen varaan jättää :D Hän tuo sen sit sairaalaan ku tulee meitä hakemaa.

Nyt taitaa tulla taas maratoonikirjoitus, siispä mä poistun nyt :ashamed:
 
Meiltä synnärille reilu 20 km. Äkkiähän sen ajaa, mutta silti asia mietityttää, kun toinen tyttö tuli niin nopsaan. Jospa tämä olisi vähän rauhallisempi tapaus :) Joko olette miettineet isompien lasten hoitojärjestelyt valmiiksi h-hetkeä varten? Meillä ne on vielä auki ja miehen ja minun omia sisaruksia olisi tarkoitus hätyytellä riippuen ihan lähdön ajankohdasta. Jos lähtö tulee yöllä, on aika vaikea saada ketään tänne 20 kilsan päähän ja sit voi tosiaan tulla jo kiire. Mut ei 6- ja 8-vuotiaita taida uskaltaa yksinkään jättää kotiin, hankalaa. Naapuriin? Yöllä vaan ikävä mennä soitteleen kenenkään ovikelloa. Kertokaa, miten teillä asia järjestyy?

Minulla vointi on mitä mainioin. Ihan kuin en olisikaan raskaana (mitä nyt tuo masu tuossa edessä). Olen siivonnut viimeisen viikon nurkkia ja pessyt ikkunoita yms eikä siitä ole juuri ongelmia tullut iltaisin. Pikkasen on närästystä ollut, mutta se on niin pieni vaiva, ettei siitä juuri viitsi valittaa =)

Meillä mies puhui jo seuraavasta lapsesta: heti kohta perään kuulemma olisi kiva saada seuraava. Itsellä nousee kyyneleet silmiin, kun hän tuollaisia puhuu tällaiselle ikuiselle vauvakuumeiselle. Katotaanhan nyt ensin tämän synnytys ja alkutaival, ikinä ei voi tietää, kuinka hankalaa se on. Voi siinä mieli vielä muuttua. Meillä esikoinen ollut aikanaan tosi helppo (nukkunut yöt 3 kk:n iästä alkaen) ja toinen sit täysi vastakohta (reilusti yli vuoden meni ennen kuin alkoi nukkua yönsä läpi). Lisäksi minulla on "sairaus", jonka tilanne täytyy taas tutkia tämän raskauden jälkeen ja se voi aina sekoittaa tulevia suunnitelmia. Päivä kerrallaan mennään ja nautitaan tänään tästä ihanan kuulaasta aamusta =)

Tulipas taas juttua. Mukavaa päivää lokamammoille, huomenna on jo syyskuu :flower:
 
Meillä matkaa Kysiin n. 45 km. Toivottavasti keretään =)

Meillä mies aikoo pitää 2 vkoa lomaa kun kotiudutaan vauvan kanssa ja sitten joulua edeltävän viikon. Saa kerrankin keskittyä rauhassa joulun valmisteluun eikä tarvitse niin suunnitella ajankäyttöä.

Mies osaa kyllä tehdä kaikkia kotihommia ja tekeekin, mutta tyyli on tietenkin vähän toista kun minä haluaisin. En ole kyllä mistään sanonut, ettei mene jatkuvaksi nalkutukseksi :D
Lapset hoidetaan suurinpiirtein puoliksi, riippuen miehen töistä.

2 päivää on nyt supistellut aika tiheään ja välillä kivuliaastikkin. Neuvolassa tosin sanottiin, että on ihan normaalia, kun noita raskauksia on takana niin monta. Ärsyttää vaan, kun supparit lisääntyy makuulla ja niihin alkaa väsyä, kun eivät ole mitään huomaamattomia.





 
Hei,

Mulla on ihan samanlainen vointi kuin Liplatuksella eli ikkunoita olen pessyt ja paikkoja järjestellyt ihan entiseen tyyliin. Ainut vaiva tosiaan on tuo närästys. :eek:

Meillä synnärille on matkaa korkeintaan 12 km. Esikoisen hoito on sovittu niin, että jos yöllä tulee lähtö niin tytön mummu tulee meille tai jos päivällä lähdetään, niin sitten tyttö menee mummulaan. Mummu asuu noin kuuden kilometrin päässä meiltä eikä ole pitkä matka tulla, onneksi. Varmaan tyttö onkin mun laitoksella oloajan mummulassa aika paljon, koska miehen työajat on hankalat hoitaa tyttöä kotona. Mummu on päivisin kotona ja hyvässä kunnossa, niin ei ole mikään ongelma vaikka Anni siellä onkin vähän enemmän hoidossa silloin. Mummu hoitaakin mielellään tyttöä ja siinä mielessä voi olla rauhallisin mielin eikä tarvitse hoito asian kans stressata. Toinen ongelma on sitten meidän neiti kun ei ole kauheasti ollut hoidosssa missään saati sitten yökylässä. Luulen että voi olla hänelle hieman hankala tilanne ja itkukin tulla:'(

Ihanaa viikonloppu tulossa ja viikon viimeinen työpäivä. Mukavaa perjantai päivää.

Katja 32+3
 
Niistä haalareista kun ootte kysellyt niin oli pakko laittaa kuva tosta minkä ite ostin huuto.netistä 12?. Oon niin tyytyväinen löytöön, eli kannattaa sielä käydä kurkkimassa.. tää on kokoo 62cm.

http://www.aijaa.com/v.php?i=904689.jpg

Esikoisen hoidosta mulla on äiti hälytys valmiudessa ensisijaisesti tuota rasavilliä hoitamaan. Asuu ihan lähellä, tulee pyörällä varmaan 2min tähän meille..kun siis ensin herää jos yöllä soitto tulee :D
sit mulla asuu muutama kaveri tässä lähettyvillä joille voin soittaa..tosin heillä on omia lapsia joten voi kestää hetken järjestää joku niistä tänne/poika sinne... eli siis mun kohdalla ois ainakin helpompi jos syntyis yöllä... Kun äitikin on sitten kuitenkin töissä melkein klo.14-21.

Mitenkäs sitä sais yöllä nukuttua? Onko ideoita...ite aina tuntuu et pyöris vaikka koko yön kun ei vaan uni tuu vaikka kuinka väsyttää...sit aamulla kun poika tulee herättään niin vois nukkua ihan mielellään.. ja päiväunet ei taida nyt olla kauheen hyvä vaihtoehto kun aina niitten jälkeen mulla on ihan tajuttoman paha olo...en tiä miten ihmeessä se tuollain menee... :| outoa...

Mutta nyt ulkoileen... ihana ilma kun aurinkokin tuola paistaa =)
 
Huomenta kaikille!

Nyt paistaa päivä mukavasti. Ihan jo senkin vuoksi, ette eilen kävin vielä äitipolilla tarkistuttamassa tilanteen kun en saanut mielenrauhaa... Kaikki hyvin! Lapsiveden määrä oli lähinnä se mikä itseä huolestutti, mutta se oli oikein hyvä. Ja napanuoravirtauksetkin oli loistavat. Eli ravintoa Nyytti ainakin saa, vaikka alakäyrillä painossa mennäänkin. Painoarvio olikin eilen 1636g ja se vastaa kutakuinkin viikkoa vähemmän kun millä mennään. Tuntuu vaan niin hassulta kun edellinen olikin sitten oikein "potra" poika. Syntyissään 4160g ja 54 cm.

Kohdunsuun tilanteesta lääkäri tuumi sen verran, että ku kerroin kävelyn aiheuttavan supistuksia, niin lääkäri tuhahti oikein isosti ja sanoi, että tuolla sun kohdunsuulla se saa vähän supistellakkin. Eli voisiko tuosta nyt olettaa että napakasti on paikat kiinni...

Asumisesta on ollut puhetta. Meidän tämän hetkinen tilanne on kolmio, 79 neliötä, mutta jo 2 vuotta on etsitty Oulusta tai lähikunnista omakotitaloa/tonttia. Tänä viikonloppuna laitetaan taas tonttihakemus kaupungille, vaikkakaan se nykyinen lähiökaava-asuminen ei todella ole se toiveiden täyttymys. Mutta lasten ehdoilla on tähänkin päätökseen päädytty. Aina kun me on löydetty se oma unelma (pitkän hiekkatien päässä maatalon pihapiiri), niin koulut ja lähimmät muut lapsiperheet ovat monen kilometrin päässä. Alkaa tuo tokaluokkalainen tarvita jo sitä päivittäistä kaveriseuraa ja se ei ole mukava jos on oikein mukava koti muuten, mutta lapsella ei ole leikkikaveria. Meillä kun on arkisin esim.tietokoneella pelaamiset ja kaikki TV:n lastenkanavat kiellettyjä että mielikuvitusleikeillekkin jäisi tilaa. Noh, ehkä se tontti tällä kertaa tärppäis.

Kotityöt meillä tehdään aikalailla puoliksi, mutta kyllä se tuo jokapaikan höylä -mies taitaa niistä suuremman siivun tehdä. Esikon kohdalla pääsi luisumaan jopa niin pitkälle, että mies huolehti monta vuotta oikeastaan kaikista kotitöistä pyykinpesusta imurointiin, mutta sillä oli hintansa. Kummankin pinna loppui aikanaan. Mulla meni hermo nalkuttavaan mieheen ja miehellä tekemättömään akkaan, ja siinähän se soppa olikin jo keitetty. Mitä enemmän mies naputti, sitä vähemmän multa herui sympatiaa ja tahtoa tehdä itsekin jotain. Ja kyllä se on niin, että monen vuoden "tekemättömyyden" jälkeen on yhtäkkiä aika hankala omaksua taas tasavertaista roolia kodinhoidossa, eli ymmärrän ihan kympillä niitä miehiä jotka eivät juurikaan kotona puuhastele. Jos suhteen alusta asti toisen ei ole ollut pakko osallistua kotihommiin, nii ei se niin yksinkertaista ole siihen rooliin heittäytyä myöhemmin ja varsinkin naputuksen ja nalkutuksen saattelemana. No mutta nyt on tilanne taas toinen, mutta aika ison elämänkoulun saimme tämän päivän yhdessä nähdäksemme käydä.

Hain eilen Obsidania apteekista ja käyttöohjeet luettuani olen kyllä aika ihmeissäni sen otto ajasta. Diabeetikon ku täytyy syödä parin tunnin välein, niin mihin väliin saan otettua tuon raudan ettei siitä nyt aivan tehot mene muiden ruoka-aineiden takia? Täytynee yöllä herätä se nappaamaan...

Nyt pitäis vissiin töitäki tehdä. Sais kiskottua vielä tämän yöpaidan päältä pois...

Mammoliino 31+4
 

Yhteistyössä