***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Ei tullu joo leukkareihin yhtään mitään kommenttia.

Mä voisin vaikka lähtee synnyttään... :D pieniä toiveitako itselleni herättelen...
Ois niiiin ihana saada jo vaavi pihalle,nyt kun viikkoja ja painookin on jo ihan hyvin. Pääsis normaaliin kuntoon taas joskus...

Tänään sit supistellu, taas erilailla tuntuu..nyt enemmänkin siis tuola ihan selkeesti alapäässä(kohdunsuulla veikkaisin) semmosta inhottavaa kipua aina supistuksen kanssa.Oikein pistävää ja terävää..josko se lääkärin tarkastus ois saanu liikkeelle synnytyksen... pientä toiveajattelua edelleen. Ja tänään tuli taas vieläkin isompi lima klöntti kun aiemmin tullu...mutta sepä ei mitään kerro kuitenkaan. Kävelyllä käytiin pojan kanssa ja tuli taas niin huono olo ja mahan heitti löysälle nuo kävelyllä tulleet supparit. Sit oli pikkuhousunsuoja ihmeen kostee...en tiä onko hionnu paikat vai josko jotain alkais lirahteleen... ;)
Tuli meinaan hirvee hiki kävelyn kanssa...

No mut joo, en kai mä nyt vielä synnytä..kunhan herättelen epäitoivosena ittelleni toiveita... :ashamed:

yksäiti+ hippu rv 36+4
 
Neuvolakuulumisia..
Paino oli nyt sitte laskenu 2kg =) vitsi kun olin tyytyväinen, johan se sit nousikin tossa yhessä vaiheessa ihan tajutonta vauhtia.
vauvan :heart: sykki niin hienosti, kuunteli se terkka aika kauan kun sillä oli joku opiskelija jolle selitti samalla.
pissa oli puhdas
sf-mitta 32cm..hyvin menee käyrällä, ihan inan sen keskiverron alapuolella
vauva edelleen rt:ssä, mutta ei vieläkään kiinnittynyt
rr oli kans ihan niissä tutuissa omissa lukemissa eikä yhtään koholla, helpottunu olo tuli kyllä kun nyt noi raskausmyrkytysepäilykset haihtuivat ainakin hetkeksi.
Terkka vaan tokas, että ei sitten muuta kuin odottelemaan sitä vauvan syntymää..sanopa vielä että ajatteles, sulla on tää raskaus nyt ihan loppusuoralla jo.Niinhän se alkaa olla ja olen kyllä niin helpottunu kun on mennyt näin loppuun asti.

Hyvää viikonloppua kaikille!:wave:

Ps.Josko nyt uskaltautuis itsekin ostamaan sitä lontoonrae suklaata ja maistas, ton painon nousun takia en oo uskaltanu syödä mitään herkkuja pitkään aikaan :p

Terveisin Tuplamamma+"poitsu" 37+4
 
Pikaisesti kommentoitava...

Putsku: Niin mä ymmärtäisin, että kiinnittymisestä ja vauvan asennosta niin päätteli, että kauaa ei menisi, mutta tiedäpä sitten... Toivottavasti ei tosiaankaan yli mene, mulla on nimittäin koko maha tipahtanut ihan alas ja tosi lyllertävä olo...

Lontoon rae -suklaasta: pakko oli tänään ostaa ja hyvää oli, kolme riviä vetäsin kerralla ja se on mun tän hetken syömisiin iso määrä kerralla. Ja iha vihjeenä vaan niin ihan maitosuklaa ja tuore lakritsi yleensäkin yhtä aikaa syötynä on tooosi hyvää!!

Joku vielä jostain kyseli... Niin Liplatus : mulla sama homma. Neuvolassa täti totes, että 'supistaapa sua napakasti, odotetaan hetki ja otetaan vasta sitten sydänäänet', enkä mä tuntenu mitään! Ja koko ajan olen luullut tuntevani kaikki supistukset eli iltaisin supistelee oikeesti! Tätähän täti tuntu olevan sitä mieltä, että ne on sitten kyllä jo ihan kivuliaita jos en kerran tota siellä tullutta edes huomannu. Käski seurailla välejä tarkasti, ettei meni tiukille sairaalaan ehtiminen... Ja mua tietty rupes pelottamaan, etten ehdi sairaalaan ajoissa saadakseni epiduraalin. Ja ilman sitähän mä en synnytä!

Mutta nyt on mentävä!

Rattoisaa illan jatkoa!
 
Tänään saatiinkin miehen kanssa paljon aikaseks. Kahden vanhimman tytön huoneet siivottiin katosta lattiaan ja leikkihuone on lattianpesua vaille valmis. Aamulla sitten jatkuu =)
Nyt sitten nautin ansaittua (???) lontooraelevyä :saint: Lisäks mässään sinisiä mynthoneita ja eucalyptuksia joihin on tullu ihan hirvee himo :eek: Kaupassa en voi mennä mynthonihyllyn ohi! Ne tuoksuu taivaalliselta ja mitä enemmän niitä on suussa ja mitä väkevämmältä tuntuu, niin sen parempi (<- sekoamassa varmaan). Kohta on tietty vuorossa kukkamulta ja sanomalehdet. Voi vauvaparkaa, mitä kaikkee saa kärsiä :x

Vaihdoin muuten tänään joutessani taasen tytön kotiutumisvaatteet :D

En yksinkertaisesti osaa päättää, mitkä noista ihanuuksista ottaisin mukaan. Eilen yritin etsiä 50cm huppuhattua, mut enpä löytäny. Onko joku löytäny ja mistä?


 
Piipa: Aika nopsaa painonnousua sinulla, toivotaan että ei olis raskausmyrkytystä. Katsoin just esikoisen äitiyskortista, että viimeset 6 viikkoa mulla paino nousi jotain vajaa 2 kiloa viikko, ja ihan hirvee turvotus oli. Ei mitään myrkytystä kuitenkaan. Ei sille nousulle mitään voinut, yritin syödä ananasta ja juoda paljon vettä, muttei tainnut juuri auttaa.

YOdottaja: Minä tuolla kehuin miestä, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä tai mitään. Pitää sitäkin vaan jonnekin kehua, vaikkei se kyllä tätä palstaa lue :headwall: Pitäis varmaan sille itellensä sanoa.

Mulla oli tänään synnärillä synnytystapa-arvio. Ei tarvinnut sitten sen kummemmin pähkäillä tai yrittää kääntää vauvaa perätilasta, kun oli kääntynyt itekseen, fiksu vauva B) Luulen että kääntyi viime yönä, vaikkei juuri kummempia tuntemuksia ollutkaan. Ja aivan ihania ihmisiä oli OYS:n synnärillä, käyrää ottanut kätilökin tuli halaamaan kun kuuli että vauva olikin oikein päin. Ja voi että oon ollut polleena koko päivän, kun kuulin kun gyne sanoi kätilölle, että "toivottavasti pysyy oikein päin, kun olis älyttömän hyvä synnyttäjä" :) Tais viitata siihen, että esikoinen mahtui syntymään otsatarjonnassa, enkä silti pelkää alatiesynnytystä. No, täällä on aika hyvä mieli nyt B)

Ihanaa Viinika, että pääset kokeilemaan alatiesynnytystä niinku halusit :)

RV 37+1
 
Perjantai-iltaa,


Minunkin oli ihan pakko tänään ostaa tuota kuuluisaa lontoonrae suklaata. Itse en hirveä makean ystävä ole, mutta söin sitä muutaman palasen. Loput lahjoitin miehelle ja tyttärelle. Tuntuu siltä ettei tässä voi muutenkaan enää kovin isoja annoksea syödä yhtikäs mitään, kun maha tuntuu jo vähäisestäkin syömisestä täydeltä. Ja jos erehtyy syömään jotain hyvää liian paljon tulee äärettömän ähkyinen ja huono olo. Olenkin yrittänyt syödä kohtuudella, että voisi edes hieman paremmin tämän norsu olon kans. :x

Liplatukselta piti kysyä että katsookohan ne tuolla ultralla meilläpäin kaikilta odottajilta näin loppuaikana vai oliko sinulla joku syy miksi ultrasivat? Minä en ole edes tiennyt koko ultrakonetta olevan täällä meidän kylän neuvolassa. Itse kuljen kylläkin Jäälissä neuvolassa ja sinä taisit kulkea Kiimingissä. Ja sekin piti kysyä että onko sitä lääkärineuvolaa enää näin loppu viikoilla meilläpäin?

Maanantaina pitää jaksaa vielä käydä töissä ja sitten pääsen äitiyslomalle!!Ihanaa=) =) Sitten alan ihan tosissani laittamaan kotia vauvaa varten ja jospa sitä saisi vähän järjesteltyä tätä sekasotkuakin mikä meidän talossa vallitsee tätä nykyä. Olen ollut äärettömän saamaton enkä jaksa tehdä oikein mitään muuta kuin olla vain....´


Hauskaa viikonloppua lokamassuille.
 
mamma3
Perjantaita kaikille lokamassuille :wave:

tuutilulla: täällä sitä vielä :) Eilen ja viimeyönä kyllä tuntui että lähtö on lähellä...mutta eeeeheeeei... =) Mä olin oikeesti TOOOOSI kipee eilen ja viel viimeyönkin. Sellanen hel...tillinen kestosupistus päällä kokoajan :kieh: Ei synnytyssupistelun tuntuista kipua, mutta kipua kuitenkin |O ONNEKSI se helpotti aamuun mennessä =) Tänään on ollu vaan painon tunnetta alhaalla, liitoskipuja, selkäsärkyjä y.m. vaivoja siis vielä, mutta ei mitään lähdön merkkejä.

Hui että tosiaan kui lähellä se lähtö jo voi olla...ja monilla onkin...jännä kun monet jo tietää synnytyspäivän/käynnistyspäivän tms. Ois se kyl kätevää jos tietäs, ei tarviis kytätä sitä viikko tolkulla =) Mut ehkä siitä menis se jännitys sit kuitenkin (jollain täytyy itteä lohduttaa ;) ) Kyllä vähän kieltämättä jänskättää toi synnytys ja lähdön läheisyys :eek: Välillä tuntuu et mä en haluukkaan :D

Kauhiasti on tullut taas tekstiä ja paljon oli taas asiaa johon piti kommentoida, mutta nyt meen laittaa lapsia nukkumaan. Jos unet on taas kateissa niin palailen viel myöhemmin ;)
 
hehkuttaa ... ei ollenkaan eikä laisinkaan haittaa mua. Melkeinpä päinvastoin - luo uskoa siihen , että moisia hyviä miehiä on olemassa :)
Eli vaikka itsellä kävi himppusen (?) :LOL: huonompi flaksi , niin voihan sinä haveilla että joskus tulisi toisen mallinen homo sapiens vastaan.
Cross my heart.
Mutta siinä Papunen on oikeassa - myös miestä kannattaa silittää myötäkarvaan ja pitää hyvänä miehisten urotekojen ja hyväsydämisyyden kohdatessa !

Taas ihan väsy, närästää armottomasti - hiippailin synttäreillä ja söin pizzaa. Pleed quilty. Oma vika. Ihan meni kylmät väreet kun joku kertoi Mynthon himostaan - mä varmaan nyt kuolisin närästykseen moisen jälkeen ... tää on uus oire tää , par viikkoa vanha ...

Enkä malttanut olla vielä pari tyttöbodya olla ostamatta. Nyt alkaa taas pelottamaan, että tulee poika kumminkin. mr Murphyn lakeja ...

Ukkikandikin soitti , ei ihan ottanut selvää mitä ja miksi, positiivisia sävyjä oli, samoin epävarmoja - tosin puhelu kesti taas 45 minsaa... kyllä mä ymmärrän ja sallin paljonkin aikaa heille, ei kai tämmöinen ihmeellinen tilanne ole helppo vanhoille ihmisille, laisinkaan. Ei auta kun antaa ajan kulua, ja katsoa mihin kaikki johtaa... taitaa nää lapset opettaa kärsivällisyyttä, jo hieman helpommissakin olosuhteissa ?

Lontoonraesuklaa oli muuten lähikaupasta loppu !!!! Ootteko te kaiken jo hamstranneet :)

Kauniita unia ,

papu& viola RV 36+2

 
Mä kanssa merkkaan, mihin oon päässyt lukemisessa :) . Tää on päivän yks tärkeistä ohjelmista, käydä lukemassa ja itekin sit joskus kirjottamassa :) .

Meillä täällä kaupassa oli tänään isot kasat lontoota :LOL: ja tottahan se oli sieltä yksi mukaan otettava :p .

Mamma3 ja muutkin, mua kans mietityttää nyt vähän väliä tuo, että milloin se lähtö koittaa.. Mitenkään ei nyt osaa varautua muuta kuin koittaa pitää kodin kunnossa jne. Tuntuu hullulta, että se voi olla koska vaan... Ja mamma3 kun sanoit, että VÄLILLÄ tuntuu, että mä en haluukaan (synnyttää), niin mulla siltä tuntuu AINA, jos alan asiaa ajatteleen. Mä en haluu sitä synnytystä! Miten siitä mulle tullutkin nyt tällanen juttu. Aikasemmat kokemukset kun ei kuitenkaan kovin pahoja ole olleet :ashamed: . Äh, no se nyt vaan tulee sitten kun on tullakseen ja kai siitä selvitään. Huoh. Parempi mennä mun taas muualle ja unohtaa... Tänään tuli muutama hivenen "kipeämpi" supistus, sellanen, millasilla mulla on alkanut aiemmin säännölliset ja tulokseen johtavat supistelut, sekin pisti heti "pelkäämään". No, ne on nyt jo menneet ja hyvä niin. Mä tosiaan taitaisin pitää tän mahan mieluummin :whistle: .
 
mamma3
UUUUUUUhhhhhh... Väsyttää, mutta samalla myös supistaa... |O Tahtoo nukkumaan, mutta kuinka se onnistuu?? Nähtäväksi jää...
Öitä munkin puolesta kaikille tasapuolisesti!
 
Minulta tarkistettiin vain, että vauva on pää alaspäin, ei sen ihmeempää. Käyn tosiaan kylällä neuvolassa ja laite on kuulemma todella vanha, mutta tuollaiseen vielä ihan riittävä. En osaa sanoa, katsotaanko kaikilta tuota tarjontaa, mutta minun kohdalla varmistettiin.

Nyt vois painua pehkuun, alkaa jo nukuttaa, vaikka otin päivällä tunnin päiväunet |O
 
Mua ei vielä väsytä :snotty: . Mitähän sitten tekisi B) . Joko mamma3 supistaa niin, että se pakollinen on edessä ;) .

Minulla näemmä ruokavalio lipsunut nyt ihan käsistä... No, kiloja ei ole tullut kuin 6, joten ei kai siinä mielessä hätää :) . Viimeksi neuvolassa täti sanoi, että vauva olisi kiinnittynyt ja silloin aikanaan lääkäri sanoi, että on sentin auki. Mutta että siis voi olla auki sieltä tai täältä... miten mä oon jotenkin niin tyhmä näissä jossain jutuissa. Voi siis olla auki jotenkin tästä lähempää tai syvemmältä :ashamed: ? Joopa joo. Sentti sieltä tai täältä, kai mä meen koittaan unta!

Rontti rv 38! Niin, nyt ollaan jo uuden viikon puolella!!! Herran jestas!
 
Täälläkin kukutaan vielä :attn: siis mulla on menny täysin nukkumarytmi sekasin,saatan nukkua yössä vaan 4-5tuntia eikä mua silti mitenkään älyttömästi päivällä väsytä. Nyt vähän jänskättää ku huomena pitäis mennä kuudeksi tunniksi töihin koko ajan seisomaan että kuinka jaksan :eek: Niin ja nyt olen sittenvirallisesti äippälomalla ensimmäistä päivää :D

Minäkin sitten maistoin eilen sitä Lontoonrae suklaata,hyvää oli ja levy upposi kertaheitolla kun sitä sivusilmällä napsin ku luin lehteä :p Tosin ei se munkaan mielestä vetäny vertoja minttukrokantille,mutta suklaa ku suklaa,kunhan ei tummaa suklaata,siitä mä en tykkää.

Saapa nähdä kuka meistä seuraavaksi jakautuu :heart: Mulla kans pyörii ajatuksissa tuo synnytys pitkin päivää ja yritän muka kuvitella sitä kamalaa kipua sun muuta :ashamed: heh katotaan nyt,meikäläinen ku voi ihan hyvin olla kasassa vielä marraskuun puolellakin. Tiistaina ois se ultra ja samalla synnytystapa-arvio,saa nähdä onko supparit saaneet mitään aikaan,viimeksi kävin lekurilla 27+3 ja sillon ainaki paikat vielä kiinni.

Onko teillä muilla sillai ettette pysty istumaan täysin suorassa ku vauva painaa niin kovasti rintaan? Mä joudun istumaan aina vähän takakenossa ku tuntuu ettei saa henkeä ku vauvan peppu tuossa edessä painaa :/ sitä tässä aina yritän hieroskella ja ehdotella että siirtyis jo vaan sinne lähtökuoppiin mutta ilmeisesti ei ole tuottanut tulosta =)

Mutta joo,mä taidan tästä yrittää mennä nukkumaan,ajatukset vaan pyörii tässä oman navan ympärillä :heart: Hyviä öitä ja toivottavasti te muut saatte nukuttua!

Diipeli 35 tasan
 
Huomenta! Tulin lukeen kuulumiset?
Ilmeisesti muut ei pelkää tai jännitä tulevaa synnytystä. No hyvä niin, en mäkään sitä viimeksi jännittänyt. Jonkunlaista vertaistukea olisin kaivannut, mut ei sitä löydy täältäkään.
 
On se vaan hyvä, että muutkin valvovat, etten vain minä.... hereillä oltu puoli viidestä lähtien ;)
Luin siinä sit lehden ja voitteko kuvitella, tein työjuttuja koneella vaik olen jo äitiyslomalla. kirjoittelin vain sijaisella kaikkea mahdollista infoa,mistä saattaa olla hyötyä työssä.

Tosiaan, uuden edessä ollaan. Eilen alkoi siis äitiysloma. Liikuituin ihan,kun mieleen tulvi se tie, mitä tähän päästäksemme on käyty. Vuosi sitten juostiin tutkimuksesta toiseen, ja mieltä painoi jo yli kaksi vuotta silloin jatkunut lapsettomuus. Tasan vuosi sitten olin hssg-tutkimuksissa ja samana päivänä vuoden kuluttua jäin äitiyslomalle. Niin se elämä kuljettaa...
Kiitollisena tästä kaikesta ja nöyrin mielín mennään eteenpäin, ja vastaan otetaan se, mitä annetaan.

Mä olen varmaan jollain lailla pimee, kun en ihan kamalasti kuitenkaan hehkuttanut tätä töistö poisjääntiä. Mä taidan olla vaan niin pöhkö, että tykkään tosi paljon työstäni. Mun on aina ollut vaikea pysähtyä, ja nyt tässä kysytäänkin ippulilta kasvun paikkaa, että osaisi nauttia elämästä ja levätä kunnolla ennen vauvan syntymää. Mulla on taipumus täyttää kalenteri minuuttiaikataululla - nytkin olen varaillut lippuja konsertteihin yms jotta aika kuluisi.
Mut sen verran haluan hehkuttaa, että mun mies yllätti eilen ihanasti. Tullessaan kotiin toi minulle mielettömän hienon kukkakimpun ja lahjan, äitiysloman kunniaksi. Arvaatte varmaan, että itkut siinä tirahti liikutuksesta. Lahjaksi sain luettavaa, niin että aika kuulemma kuluisi.

Tänään talon täyttää ihanat naiset, meillä on vauvakutsut. Mukavaa nähdä ystäviä pitkästä aikaa! Jännityksellä odotan, millaiset kutsuista tulee. Pääsen ainakin esittelemään vaunut, joita jo tää sisätiloissa malttamattomana lykkäilen ees ja taas... Melkein tekis mieli lähteä ulos koeajelulle mut naapurien takia en kehtaa...

Joka viestiini pitää lisätä pieni valitus, ja se on edelleen toi himputin jalkojen turvotus. Mun uusi lempinimi vois olla varmaan norsujalka kohta.
Eipä tässä kummempia,voikaapa paksusti!


Ippuli ja junttapuli 35+1
 
Ihania vauvakutsuja sinulle tänään :heart: . Nauti päivästä ja nyt äitiyslomasta. Kaikille vauvan suo, mutta aina kaikista eniten mun sympatioita saavat ne, joille se vauvan tulo ei ole ollut ihan yksinkertainen juttu :heart: . Siinä kun jo joudut todella pelkäämään, ettei ehkä onnistukaan, siinä on joku merkittävä juttu, se riipaisee niin syvältä... Ja sitten kun sen kiitoksen kuitenkin lopulta saa, sen merkityksen todella ymmärtää. Ei sillä, ettei muut ymmrtäisi, mutta hiukan eri asia minusta kuitenkin. Ja kuinka surullista on se, ettei kaikille sitä kiitosta anneta pitkänkään taistelun jälkeen :'( .

Eevin äiti, minähän tuolla ainakin juuri kirjoittelin, etten haluaisi sitä synnytystä sitten millään, siis jotenkin vaan nyt pelottaa :/ .

Hauskaa viikonloppua kaikille, jakautuukohan joku tässä parin päivän aikana :whistle: :wave:
 
mamma3
Huomenta!!

Rontti: Melkein koko yön supisteli aika lailla, etenkin aina kun asentoa vaihdoin. Mieskin jossainvaihees heräsi ja kysyi et täytyykö meidän lähteä?? :eek: Olin unissanikin jotain ulahdellut :ashamed: Selkä on nyt sellanen väsyneen tuntuinen ja alamaha, lähinnä tuolta sivuilta arka(kohdun kannatinkipuja? vai mitä lie?) Mutta ei nää muistuta viel sellasilta oikeilta synnytyssuppareilta, mitä aiemmin on ollu lähdön edellä. Tietty jokainen on erilainen synnytys, et yhtään ei tiedä. Aika vaan näyttää sen :) Ei kyl oma sisäinen kello puhu mitään lähdöstä...Tuntuu että ei viel hetkeen mihkään lähdetä =) Hyvä niin, sillä todella alkanut jänskättään ;) Kyllä mäkin voisin mielummin tän masuni pitää, on tää oikeestaan niin kivakin ;)
ja
eevin äiti: Kyllä täällä vaan jännitetään ja jollain tapaa ihan "pelätään" tulevaa synnytystä :wave: Vaikka mullekkin jo kolmas eikä mitään kauheita oo aiemmat synnytykset ollu, niin nyt vaan jänskättää :eek: Entiedä mistä johtuu? Mutta jos ajattelen itteäni siel synnytyssalissa, niin äkkiä saatava muuta ajattelun aihetta...en haluu ajatella sitä etukäteen, vaikka kai sitä ois hyvä mielessä jollain tapaa käydä :)
Että kerropas vain mikä mieltäsi vaivaa, kyllä täältä ymmärrystä ja kohtalotovereita löytyy =) :hug:

Samoissa muuten meillä menee painon nousukin Rontin kaa :D Mulla on vähän alle 6kiloo nyt viimeviikkoon mennessä tullut =) Kaipa tää hyötyliikunta mitä kotona päivittäin tulee, auttaa asiaa vähän ;)
Mäkin heilun täällä nyt joka päivä moneen kertaan järjestellen paikkoja yhä uudelleen ja uudelleen, siinä "pelossa" et lähtö tulee, niin ois ainakin siistiä =) Tosin mietin sitäkin jos yöllä lähtö tulee ja joudutaan hälyttää vaik anoppi tänne, niin mikä kaaos tääl sit on ku mä tuun kotiin vauvan kaa :eek: Saan varmaan aekaks kaivaa mopin kaapista ja alkaa siivoon :kieh: :LOL:
Ja tosta "auki olemisesta". Ihan naurun herskeet sain kun niin ihanasti olit kirjoittanut et sentti sieltä tai täältä, mä meen nukkumaan :D Mut joo, mä olen kaa ihan ulalla noista termeistä, en oikein tajuu...kohdunsuita on siis sisäsuu ja ulkosuu, sisäsuusta mulle sanottiin et on viel aika ylhäällä, mut jo vähän "laskeutunut"?? Aijaa, siis laskeutuuko sekin??? Ja oiko mulla sit toi ulkosuu jonkinverran auki??? Sit on kohdun kaulakanava ja se voi taas olla joko kiintee,pehmee,lyhentynyt jne??? MUlla vissiin lyhentynyt ja pehmee....ÄÄÄÄhhhh...monimutkaista!!!!! :ashamed: :D

Diipeli: Täällä yks jolla sama vaiva kun sulla :wave: Eli istua pitää aika takakenossa ja autolla ajo on aika hankalaa :/ Ja mulla sama taktiikka: hieroskelen ain tota ylämahaa ja koitan vinkata kaverille et voisit vähä väistyä :D Ja tästä samasta syystä välillä vaivaa aivan hirvee närästys :headwall: Mutta eipä ole enää kauaakaan kun nää vaivat on taaksejäänyttä elämää... =)
Sitten on ihan eri asiat mielessä...ajatelkaa, kohta jutustellaan varmaan d-tipoista.mitä merkkiä kukin käyttää, käykö vauvan masuun jne :D Niin se aika menee....

mamma ja tasan 38viikkoinen masu :eek:
 
lhs
Huomenta! Täällä on kerrankin takana harvinaisen hyvin nukuttu yö! Eilen kävin kaupungilla kiertelemässä, väsytin itseni ilmeisesti niin totaalisesti, että nukuin kuin tukki, en herännyt edes pissalle kertaakaan, voitteko kuvitella :eek: Jalat oli illalla kyllä niin kertakaikkisen kipeät ja turvonneet, että pelkäsin, etten saa nukuttua yhtään, mutta mies tarjoutui hieromaan niitä, ja hieroikin sitten vaikka kuinka kauan, jestas, että tuntui hyvälle yli tunnin hieronta! Sillä sitten varmasti sainkin nukuttua, kun yleensä vähänkin enemmän jalkojen päällä vietetyn päivän jälkeen yö on ihan kauhea jalkojenkin takia..No, tulipahan minullakin nyt kehuttua miestä (ainaisen valituksen sijaan..heh), ja muistin aamullakin jopa kiittää miestä itseäänkin :saint:

Koko eilisen kyllä supisteli ja usein piti käydä jossain istumassa tovi. Alapäätä vihloskeli sitten illalla ja nyt maha on aika hellänä..Mutta toisaalta, nyt alkaa viikkoja olla jo aika hyvin kasassa (tänään 36 täynnä :wave: ), että ei varmasti haittaisikaan, vaikka paikat alkaisi hieman pehmetä, minulla kun on tosiaan kumpikin mennyt viikoille 41+ ja eka piti käynnistää 41+5 ihan nollasta, toistakin alettiin käynnistellä, lähti kyllä sitten "itsestään" välipäivänä käyntiin, mutta tosiaan ei varmaan haittaisi vaikka nämä supparit vähän jo paikkoja alkaisi pehmennellä, jos ei ihan kauheasti yli tarvitsisi tällä kertaa mennä :whistle:

Joku (anteeksi taas tämä huono nimimuisti :ashamed: ), jännitti synnytystä kovasti, ja pähkäili sen kanssa. Minä murehdin toista odottaessa ihan samalla tavalla, jännitin ja pelkäsin, että kaikki menee yhtä vaikeaksi kuin esikoisen aikaan. Sitten kun synnytys alkoi, meni asiat onneksi eteenpäin omalla painollaan, ja kokemus oli parempi kuin ikinä olisin voinut uskoa. Toivotaan kovasti sinne samanlaista kokemusta.

Lontoonraesuklaasta olette puhuneet niin paljon, että hidastin jo minäkin vauhtia sen kohdalla, mutta kävelin sitten ohi..Olen aika huono syömään suklaata, joskus kyllä tykkäisin syödä pari palaa, mutta miksi ne levyt on niin isoja?? No, salmiakkia ja muita irtokarkkeja syön kyllä senkin edestä :whistle:

Voi että olisi eilen tehnyt mieli ostaa vauvalle vaatetta, niin ihania pikkuruisia tamineita joka puolella pisti silmään, h&m:llä en sitten enää voinut vastustaa kiusausta, ja oli ihan pakko saada yksi aivan ihana haalari :D Olisi ollut niin paljon ihania mutta..kaikki on niin selvästi joko tytölle tai pojalle, ja meillä kun ei täti kertonut ultrassa kumpi on tulossa, niin pitää vaan yrittää pysyä unisex linjalla. Pojalle on toki vaatetta vaikka kuinka (edellisten jäljiltä), mutta jos onkin tyttö, niin olisi ihana jos olisi jotain tyttömäistäkin valmiina..No, ostin kuitenkin varalle vaaleanpunaisen pipon ja bodyn, saa edes kotiutua muissa kuin sinisissä tai beigeissä jos tyttö on :LOL: Voihan ne sitten antaa eteenpäin jos ei niitä tarvitakaan, tämä on kyllä tosi jännää kun ei tiedä kumpi tulee, edellisillä kerroilla ollaan siis tiedetty :)

Hui..Nyt venyy taas ihan tolkuttomiin mittoihin tämä minun tarinointi, miten minä en vieläkään osaa kirjoittaa lyhyesti?? :LOL:

Mukavaa lauantaita kaikille, ja koitetaan vähän nauttia näistä viimeisistä odotusviikoista ja päivistä :flower:

lhs rv36 tasan!
 
mamma3
Vielä piti tulla jotain rustaamaan :ashamed:

lhs: Mulla sama juttu et en osaa lyhyesti kirjoittaa juuri koskaan :ashamed:
Mäkin kävin vähän aika sit henkka-maukalla ja houkutus ois ollu kova ostaa jotain vauva-vaatetta, kun olivat niin syötävän suloisia, mut meilläkin sukupuoli arvoitus joten ne jäi sinne :/ Olivat kyl niin pojalle tai tytölle. Ja unisex vaatetta mellä jo kitettävästi on.

Mut tuntuu jo niin pelottavan oudolta yhtäläisyydet tuon rontin kaa...alusta asti huomannut että meissä paljon samaa, mutta nyt eilen ja tänään kirjoituksetkin ilmestyneet melkein samoja aikoja :eek: :whistle: :LOL:

Eipä täs tän kummempii nyt...päivän töihin :wave:
 
Huomenta,


Ippuli et sinä ole mitenkään pimee vaikka et hehkutakaan töistä poissa jäämistä. Minä olen ihan samanlainen, paitsi että nyt kun odotan toista ja esikoinenkin vaatii osansa alan olla niin väsyksissä että siksi odotan tällä hetkellä kotiin jäämistä kuin kuuta nousevaa. Fyysinen kunto alkaa olla melko heikko enkä ole oikein nopea liikkeissä. :LOL: :LOL: Minun täytyy myöntää että en ole yhtään kotiäiti tyyppiä ja siitä olen kyllä kuullut mieheltänikin jonkun kerran :ashamed: Tottakai lapseni ja perhe on minulle asia yksi, mutta kaipaan työtä, kavereita jne.., sopivassa suhteessa kaikkea ja perheelle annan aikaani titenkin eniten.

Voi vitsi että joillakin on jo 38 viikkoa täynnä ja meillä esikoinen syntyi jo silloin. Kohta me päästään hoitamaan vauvoja. Ihanaa!!!!

Mun on pakko lähteä käymään töissä pikaisesti kun soittivat sieltä, mutta palaan asiaan myöhemmin.

Katja ja Einari 34+
 
On tullu nyt niin kehuttua tuota miestä että nyt pitää antaa välillä kyllä noottiakin. Meillä tuo lupasi laittaa pupuverkot pensaisiin ennen reissuun lähtöään. No eipä ilmestynyt ne verkot. Viimeyönä kun vessaan heräsin niin jo oli jänis mun pensaiden kimpussa! Hakkasin ensin ikkunaa, mutta eihän se mitään auta kun ne on niiin taulapää otuksia. Lopputulos oli se et juoksentelen mamma-alushousuillani pihalla keskellä yötä jäniksen perässä ja yritän heitellä sitä pienillä kivillä -enkä edes osu!!! :kieh: Toivottavasti ei ollut kovin moni naapuri hereillä todistamassa tätä yöllistä episodia...

Kiukkuinen Susa ja Ukko 36+3
 
Kiitos teille kauniista sanoista! Näillä hormoneilla hanat aukes taas....
Heräsin just, kävin nukkuus kolme tuntia täs välis. Mun niin piti leipoa kakku iltapäivän naistenkekkereiden kunniaks mut mies vaan totesi että tuskin ehdit ja sitä paitsi mehustumisen kans on niin ja näin. Hän sitten käy hakemas rouville kakun kahvin kera tarjottavaksi...

Jänikset ja rusakot (tai topi kanit, niinkuin me noita ylimääräisiä villi lemmikkejämme kutsumme) ovat kyllä tuskaisen sitkeitä puskien jyrsijöitä, eli Susalle tsemppihalit :hug: Mutta kaikessa tuskassa, kirjoituksesi avasi äänihuuleni kunnolla kun rupesi niin naurattamaan mamma-alkkareissa juokseva jänisjahtaaja :D

kun en sitä kakkua ehdi enää luomaan, niin nyt siirryn edes laittamaan focaccia-taikinan nousemaan.

Päivänjatkoja

ippuli norsujalka
 

Yhteistyössä