*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

susu Mä oon kärsiny alaselkä kivuista varmaa siitä asti ku tärppäs. Ja ihan järkyttävi särkyjä välil on olluki :kieh: Kai näihin on totuttava... Olin aika huolissaniki tässä, mutta ei kai näis mitää huolenaihet nyt näy olevan :p Ainakaa ton tän päiväsen ultrareissun mukaan.
 
Kiitos =) Susu mulla ei oo ollu alaselkäkipua lainkaan, ainoastaan tosi inhottavia vihlasuja ja nipistely alamahalla iltasin varsinkin. Väsymystä oli vain yhtenä päivänä ja sekin jonneki hävis.. :whistle: mut vessas saa kyllä ahkeraan juosta.. =)
 
Kiitos neuvolavastauksista! Kaikki tämä vielä niin uutta, niin ei tiedä yhtään, mikä normikäytäntö neuvoloissa ja muissa jutuissa :whistle:

Soitin ensin keskustan neuvolaan, missä täti onnitteli raskaudesta ja kyseli kaikkea mahdollista ja olisi varannut käynnin viikolle 8 ennen kuin hoksattiin, että kuulun toisen alueen neuvolaan (muutettiin kesällä). Toisessa neuvolassa täti oli tosi nuiva ja ei sanonut oikein mitään..totesi vain, että "papereiden täyttämistä eka kerta" . Se vähän latisti, kun toinen täti oli niiiiiiin mukana plussassa ja toinen (minun alueen täti) oli työhönsä kyllästyneen kuulonen. Huoh! Jospa sillä oli vain huono päivä =) .

Kiva lukea teidän mukavia kuulumisia!
 
minunkin puolestani onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!

itse olen hölmö ja tein vielä eilenkin testin ( jotenkin se vain tarttui käteen apteekissa käydessä...) ja nyt siihen tulee jo plussa viiva ennen kontrollia joten aika vahvasti raskaana ollaan, en vaan millään meinaa uskoa sitä!

selkäsärystä en ole tällä kertaa kärsinyt. eikä muutoinkaan satu mihinkään, muutoin kuin ylös noustessa vihlasee ja tissit törkysen kipiät
:eek:
te jotka odotatte toista, kolmatta ... onko teidän vatsa kasvanut? kun sehän kasvaa / pulpahtaa nopeammin kuin ensimmäisen kohdalla, mutta epäilen odottavani kolmosia kun se on niippal kasvanu :whistle:

ajattelin soittaa neuvolaan tänään, ihan tuon edellisen km:n takia ( joskos ultraisivat ... tuskin ... mutta kokeilla kannattaa... vatsaan kurkkiminen on aina kivaa tämän asian tiimoilta...)

masukki 4+0 (?)
 
Minulla on nyt jääny se alun kramppailu vähän vähemmälle ja eilen tuli jo huoliki, että mikäs nyt on ku ei ole oireita. Lukuun ottamatta pientä pahoinvointia mikä näköjään on koko aikasta =) . On se hassua kun toisaalta toivoo ettei tulis kauheita oireita, mutta toisaalta toivoo niitä :LOL: .
Vielä pitäis 5 päivää jaksaa odotella sitä ultraa jotta saa tietää onko sielä ketään edes tai siis on varmasti, mutta onko oikeessa paikassa :| ...
Nanna 5+1
 
heippa! saako liittyy joukkoon :) eilen ois pitäny kuukautiset alkaa ja eipä alkanukkaa :) ja testin tein ja plussahan sieltä tuli...meinaan kyllä tehä testin viel ens viikolla (oman mielen rauhan saamiseks :)...)
olo on hieman viel outo ja epätodellinen, et ollaan raskaana.
Kolmas siis tulossa :)
la olis lokakuun 9 pvä...:)
eli viikoja on nyt sitte 4+1 :D tästä se taasen lähtee
 
FPI
Tervetuloa joukkoon uudet plussanneet ja onnea plussista! :heart:

Mitä tuohon alaselkäkipuun tulee niin kyllä on ollut! Maanantaina (kun en vielä tiennyt olevani raskaana) olin spinningissä ja ihmettelin, että miten mun alaselkä onkin niin kipeä ja jo pelkäsin, että olen sen jotenkin satuttanut, mutta näköjään joshui ihan muusta B)

Tuosta spinningistä tuli mieleen, että mitä mieltä ootte urheilusta yleensä raskauden aikana? Mä olen aika kova urheilemaan (3-4 vko) niin mietin, että pitäskö vähän rajoittaa? :snotty:
 
Moikkuli :wave:

Varoivaisesti tänne kurkistelen, uskallankohan vielä liittyä? :ashamed:

Keskiviikkona tuli kotipissitestiin kaksi viivaa, en vaan vieläkään voi uskoa sitä todeksi...
Vähän taustaa meistä: mie 25 ja mies 26. Lapsettomuutta takana 3 vuotta, joista kohta 2 hoidoissa. Clomeilla saatiin aikaiseksi yksi kemiallinen raskaus, yksi tuulimuna ja yksi kohdunulkopuolinen (josta leikkaus 05/07) Loppuvuosi taukoa ja nyt tammikuussa oli ensimmäinen IVF-hoito josta sitten tuoresiirrosta plussa. Mutta en vieläkään usko tätä todeksi.
Ensi viikolla veritestiin josta sitten lisäselvyyttä saadaan asiaan ja parin viikon päästä varhaisultra.
Nyt sitten jännätään onko kyydissä yksi vai kaksi, koska kaksi alkiota siirrettiin :heart:

Täälläkään ei ihmeempiä oireita, just nuo alaselkäkivut vaivaa, rinnat ehkä hiukka arat (huomaa kun hyppii rappusia :LOL: ), masua välillä nippaa muttei muuten...

Todella ihana vaihtaa kuulimisia kanssanne ja laskettu aika meillä näin alkajaisiksi 7.10. ja synnäri PHKS (eli päksi).
Kaiken tapahtuneen jälkeen en uskalla iloita vielä, eli varmistusta odotellen...
 
FPI Nyrkkisääntö on, että kaikkea mitä on harrastanut ennen raskautta saa harrastaa raskausaikanakin. Nimimerkillä viimeistä kertaa salilla kaksi päivää ennen kuin esikoinen syntyi ;) :whistle: Kovasti puhutaan ja varoitetaan liian korkeasta sykkeestä (rasittaa vauvaa liikaa, loppuvaiheessa siis) mutta itse olen niin lääkärin kun neuvolantädin ohjeen mukaisesti kuunnellut omaa kroppaa! Niin kauan kun ei satu ja tuntuu hyvältä niin saa tehdä :D Ja kannattaakin, synnytys sujuu helpommin ja palautuminen on nopeampaa. Kuulema :p

Ihmettelin aamulla etovaa oloa ja pelkäsin jo jotain mahatautia kunnes muistin, että mähän olen raskaana :LOL: Täytyy ilmeisesti käydä täällä useammin niin ei pääse unohtumaan :whistle:

Jokainen tietysti tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu mutta mukavampaa ja helpompaa on olla raskaana kun ei stressaa jokaista asiaa. Juon edelleen aamuisin kahvia (niin kauan kun se vielä maistuu), värjäsin hiukset, urheilen, syön pitsan päällä homejuustoa, käytän pakasteita. Pitää kuitenkin muista, että varoituksista huolimatta suurin osa raskauksista sujuu normaalisti ja tuloksena on ihana pieni nyytti :heart: Muistakaa ettei stressikään hyväksi vauvalle ole. Jos äiti voi hyvin, vauva voi hyvin ;) Tarkoitus ei ollut saarnata joten älkää käsittäkö väärin, yritin vaan kertoa miten itse suhtaudun raskausaikaan :ashamed:

Alkuraskaudenultra on varattu, viikkoja pitäisi sillon olla kasassa jo 8+2 joten sillon varmasti näkyy jos jotain nähtävää on :snotty:
 
hei vaan.
ajattelin tänne pikaisesti poiketa vaikka tunnin päästä pitäis olla valmiina lähtemään...ollaan lähössä ystäväpariskunnan kans päivätukholmassa reissuun. :D itsellä se nyt menee hieman kuivemmissa tunnelmissa kuin varatessa ajatteli...ei kyllä haittaa yhtään :heart: keskityn siihen syömä puoleen kun siellä nyt ei mitään hirveitä rajotteita oo...tai sellasia mittkä vaikuttaissiihen mitä normaalistikaan syön =)
miikkistervettuloa mukaan!! Ihanalta aina kuulostaa kun raskaus löytää osoitteeseen mihin sitä on niin kovasti odotettu :heart:
nyt vaan sitten jännätään että kuinka monta vauvan alkua siellä sinun masussa kasvaa...luultavasti ootte jo tuon kaksosraskaudenkin käsitellyt keskenänne? Itse olisin ihan valmis ottamaan vaikka kaksi kerralla...

Omista oloissa ei oo tapahtunut muutoksia elikkä oireita ei juuri ole paitsi tuo ääretön väsymys ja nälkä kurnii masussa jatkuvasti :D

Rupeen tässä laittamaan kamoja kasaan ja tulen tuossa sunnuntaina päivittämään tietoja taas =) saa nähdä pistääkö laivan keinuminen pahoinvoinnin päälle...heippa :wave:
 
Hellou!!

Minäkin voisin tänne lokamassuihin jo uskaltautua. Testi näytti plussaa keskiviikkona ja nyt on jo niin komeat väsymykset ja huimaukset että! Eli kolmas olis meille tulossa ja LA 5.10.

Ajattelin tosin olla nyt aika paljon taustalla, mutta jos kuitenkin listoille pääsis. Kirjottelen kun aika antaa myöten :)
 
Tervetuloa kaikille uusille!!

Masukki08 - kyselit tuosta mahan kasvusta... Juuh kasvaa!! Siis mä olen kohta ihan pulassa!! Viikkoja ei ole edes viittä ja housut puristaa!! Toista meille siis odotellaan. Laihduin vielä esikon jälkeen noin 5kg omista mitoista ja nyt maha on kuin pallo!! Millä tämän mahan piilottaa vielä monta viikkoa?

Cristiinalle hyvää laivareissua (toivottavasti ei laiva kamalasti kiiku kun on hurja tuulikin!) ja muille hyvää viikonloppua!! :wave:
 
emppu hyvä etten ole ainoa! rupesin jo miettimään että olenko syönyt hurjan paljon viime aikoina, mutta ilmeisemmin en, enpäs ainakaan myönnä :D

soitin neuvolaan, ja la:ni lasketaan kuukautisten ja normaalikiertoni mukaan. näin ollen la on 4.10. ultrassa muutetaan jos muutetaan. kaupunki ei kustanna ylimääräisiä ultria joten ellen itse mene yksityiselle niin viikoille 12-13 eletään tuon la:n mukaan.
viitsiskö joku muuttaa tuon la:n?

ja uusille jälleen tervetuloa! ja mahottomasti onnea plussasta!

masukki 4+6
 
Heippa vaan vielä...

Vaihdoinkin tota nikkiä, on nyt siis ihan vaan Taotao-. Kun ihan pelkkä Taotao oli jo käytetty... mut siis tällä mennään nyt!

Ja hei, mä kanssa ihmettelin, kun masu on selvästi jo pullistunut :eek: Ajattelin, että eihän nyt vielä voi, mut niin tais olla ton kakkosenkin kanssa. Muuten oon aika hoikka, niin näkyy TOSI selvästi. Ykkönen ei näkyny alussa pitkään aikaan. Nyt täytyy vaan yrittää löytää jotain masunpeittäviä paitoja, kunnes uutinen paljastetaan!

Terkuin Taotao ja pikkupanda 4+5
 
Hyppäänpä tänne pinoon. Maanantaina tuli plussa ja la on 6.10 :heart: KOKSiin taas mennään ja polikliinisenä olisi tarkoitus synnyttää.

Uusioperheeseen kuuluu saman katon alla avomieheni, 08/06 syntynyt tyttöni ja minä, miehellä myös lapsi edellisestä suhteesta jolla ikää 6kk, asuu äidillään.
 
Minulla oli oikein mukavan tuntuinen neuvolatäti, kun soitin jo tällä viikolla ja varasin ajan. Soittelin tosin ajoissa siksi, jos olisin saanut samalle päivälle kun esikoisen 1,5v neuvola, mutta hän on juuri lomalla tuolloin, joten menemme sitten äippäneuvolaan helmikuun viimeisellä viikolla, jolloin rv8 jotain. Aikaa hän sanoi varaavansa siihen 1,5-2h, jota vähän ihmettelin, kun ei tainnut ekassa raskaudessakaan niin kauaa mennä ensimmäisellä käynnillä :D Mutta ainahan ne neuvolakäynnit on mukavia - ainakin jos on mukava neuvolatäti, jolta tämä omani kuulosti puhelimessa.

Hiustenvärjäyksestä, eihän ne värit ainakaan hyödyksi elimistölle ole, ja koska oma värini on vaalea ja hiukset värjätty nyt tummaksi, pidän sitä linjaa mitä viime raskaudessakin eli värjäsin noin muutaman kerran. Juuri eilen pistin värin päähän ja seuraava sitten keväämpänä.
 
Mulla on menossa 5+4 tänään kuukautisten mukaan laskettuna ja on hyvä olo kun on viikonloppu vapaata :) sit ma pitää suunnistaa yövuoroon. Pitää kyllä miettiä noiden yövuorojen kohtaloa sitten tulevaisuudessa, onneks niitä on tosi harvoin meillä kun on vakituiset yököt. Jännittää tosi paljon se ensi viikon torstain ultra kun voi se sydämensyke jo näkyä. ajattelin kuitenkin pitää ultrauspäivän ennallaan ja ottaa riskin ettei ääniä vielä näy kun päiviä voi olla vähemmän pidemmän kierron takia. Saanhan sitten taas uuden ajan ultraan.

Mulla on ollut taas muutaman päivän vatsakipuja vatsassa, mutta on selkeesti paremmin kestettäviä kuin ne aiemmat "kuukautiskivut". Ilman lääkkeitä oon nyt pärjänny. Muita oireita ei sitten olekaan rintojen kipeyden lisäks. Ei siis oksentelua tai erityisen huonoa oloa. Ehkä senkin aika vielä tulee :)
 
Tarttu eilen apteekista viel mukaan raskaustesti vaik koitin kiertää.. :whistle: No sainpahan ainakin superhyvän mielen tänä aamuna kun tein, viiva ilmesty ennen kontrollia :D Mut vielä jänskättää varsinki ku viikkoja nyt 4+3 ja viimes meni kesken 4+4, et sen yli ku pääsis ni lakkais kummittelemasta koko ajan mieles.. :/ Jännä kun siinä raskauves oli kauheena oireita; turvotusta, pahoinvointia, väsymystä ja kipuja mahas ym. ja nyt on sit aika hiljasta satunnaisia vihlomisia, väsymystä ja paleluja lukuunottamatta ni miettii väkisinkin et kai kaikki on ok. Mut ehkä toisaalta sit parempi näin päin jos kaikki menee hyvin.

Liikunnasta sen verran et minäkin oon oikein himoliikkuja, 3-5 krt/vkos tulee crossilla poljettua ja kuntokeskuksel rehkittyä. Juoksemaanki mieli tekis keväämmällä, mut hennoo olla turvallisempi kävellä vain ku masukin alkaa kasvaa =) Ja vatsojen teko on kyl jääny vähemmälle, alkaa inhottavalta tuntua jo nyt kun tekee, vihlailee ärsyttävästi :$

Neuvolaan en vielä uskalla soitella, ehkä muutaman viikon päästä. Eipä silläkään niin kiirettä oo, ultristakin on tarkoitus valita rakenneultra. =)
Mut hyviä viikonloppuja kaikille :D
 

Yhteistyössä