*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Heippa kaikille! Täällä ilmoittautuisi yksi lokamassu lisää. Plussasin 3.2 ja laskettu aika laskureiden mukaan olisi 4.10. ja synnyttämään mennään Taysiin. Maanantaina varasin jo neuvolan viikolle 9, kun sattuu olemaan lomaviikko niin etteivät työkaverit heti saa tietää.

Tämä lapsi on meidän toinen, esikoinen täyttää jo 6 v. keväällä. Aika isolla ikäerolla tämä tulee, mutta toisaalta itse olen sairastellut aika paljon esikoisen jälkeen. Nyt alkoi taas vauvakuume jyllätä ja alkaa tuntea itsensä terveeksi, jaksaa sitten vauvan kanssa touhuta. =)
 
Moi vaan! Täällä yksi äiti ilmoittautuisi lokakuun listalle. Testi oli positiivinen 5.2 ja laskureiden mukaan la olisi 4.10, epäilen kyllä että muuttuu myöhemmäksi kunhan käyn neuvolassa ja ultrassa.
Synnyttään olis tarkotus mennä Taysiin ja kotona tulevaa vauvaa viihdyttää pian 5v. poika ja syksyllä koulun alottava tyttö, ikää siis reilu 6v. Ikäeroa toisen ja tän kolmannen välillä on hieman, mut mielestäni ei liikaa :)
 
Katsoin esikon neuvolakortista et sillon oon eka kerran käyny neuvolassa rv 9+4. Pääseeköhän sitä toisen kanssa sitten vasta myöhemmin. En taida vielä soittaa aikaa, makustelen ensin tätä hommaa kun tuntuu niin uskomattomalta.

Vähän kurkki mielessä jo synnytysmuistot :kieh: , voivoi.

Millonkahan sitä pahaa oloa vois alkaa ilmaantumaan, vielä ei oikein muita oireita kuin hajut, kovasti on hajuaisti tarkkana. Pitäisköhän tässä hakea jotain vitamiineja apteekista.

Onko muuten muita jotka ootte polttanu plussaan asti. Meiltä loppu sauhuttelu toissailtana kun tuntu että kierto on nyt niin pitkä että voisko sitä olla tosiaan raskaana. Eli illalla ollaan oltu sitte kaks päivää jo polttamatta B) .
 
FPI
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :heart:

nuorityttö, pari sivua taaksenpäin keskusteltiin just tuosta kertomisesta, joten selaa vähän taaksepäin, mutta siis me ollaan kerrottu joillekin ystäville, mutta ei vielä kummankaan vanhemmille eikä sisaruksille, mutta katotaan nyt kauan malttaa olla kertomatta ;)

Meitä taitaa olla aika eri-ikäisiä tässä lokakuun pinossa, hauskaa! =) Itse olen täytän tänä vuonna 31 v.
 
Niin, olen varmaan unohtanut mutta mulle voi laittaa, että toista odotan :wave:

Järkyttävää tämä väsymys!! |O En jaksa esikoisen kanssa paljon leikkiä ja molemmat nukutaan päikkärit :kieh: :ashamed: Eiköhän tämä helpota muutaman viikon päästä mutta en tiedä miten sinne asti jaksan :snotty:
Muita oireita ei oikeastaan ole, välillä etoo. Jos tämä raskaus on samanlainen kuin edellinen niin oireita tulee vasta parin viikon päästä, jolloin väsymyskin häipyy... toivottavasti ;) En ole edes neuvolaan vielä soittanut :ashamed: Mutta muistaakseni ensimmäisellä kerralla ei tapahdu mitään niin ihmeellistä, kysellään suvun kaikki taudit ja annetaan ne ruokaohjeet.

Alkuraskauden ultra on vasta parin viikon päästä, sitten selviää tuo laskettuaika. Kuukautisista laskettuna olisi nyt 6+6 mutta oviksesta laskettuna 6+0. Olisin saanut ultran tälle viikolle mutta halusin sen vasta niin myöhään, että varmasti näkyy jos on jotain nähtävää ;)

Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Läheisille kerrotaan ehkä tuon ultran jälkeen. Jos tämä pikkuinen pysyy siihen asti salassa. Turvotusta on niin paljon ettei illalla mene housut kiinni! :eek: Tänään anoppi jo katsoi mun mahaa siihen malliin, että pelkäsin hänen jo kysyvän olenko raskaana! :/

Taidan yrittää jotain iltapalaa syödä, olo on tällä hetkellä vähän :x
 
Moikka!

Ja lämpimästi tervetuloa uudet ja onnea plussasta :heart: :heart:

Tuosta tuulimuna-keskustelusta.... Mullahan oli 02/07 tuulimuna. Miulla juttu meni niin, että olin alkuraskauden ultrassa kun piti olla 6+, lääkäri sanoi että ruskuaispussi näkyy, mutta vastaa viikkoja 5+. Uusi ultra viikkoa myöhemmin ja silloin pussikin oli pienentynyt ja lääkäri totesi raskauden tuulimunaksi. Alkuoireet laantuivat jo ennen tokaa ultraa ja itsekin tiesin ettei kaikki ole ok.
=> Eli se että pussit ovat pysyneet samankokoisena TÄYTYY olla vain ja ainoastaan hyvä merkki!! Kyllä sieltä ne toukat löytyypi ensi kerralla!!! Voimia odotteluun!

Ja tsemiä huomiselle ultraan menijöille. Oli niin monta sivua luettavaa että menin sekaisin montako on menossa....

(.) Tänään tuli postissa verestä otettu hcg. Tulos oli 4687. Soitin Fertinovaan hoitajalle joka sanoi että tiistaina kun testi otettiin oli n. kolme viikkoa hedelmöittymisestä, niin keskiarvo on 2680, ja raja-arvot on 1050-4900. Eli aikas korkea tuo miun arvo on. Kysyin että voiko tarkoittaa kaksosia, niin sanoi ettei sitäkään voi pois lukea, mutta saattaapi olla yhtä hyvin vain yksi alkio siellä. IIIK että rupes jännittää.
19.2. on varhaisultra josta sitten määritellään enemmän.
Mitään "oireita" ei täällä ole, valkkari lorisee mutta that's it! Pientä jomotusta joskus sekä alaselässä että masussa, ja rinnat on turvonnut.

Muuten, meillä raskausta tietää vanhemmat ja sisarukset mutta siihen se raja sitten vedetäänkin ennen rv 12:sta. Pitäis kait ensi viikolla sitten soittaa neuvolaankin...

T. Miikkis ja mukula 5+2
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussasta :heart:
Tänään ultrassa käyneet...eiköhän siellä ole kaikki kunnossa ollaanhan me hieman varaslähdöllä liikkeellä :D saa nähdä mitä mulla tuolla masussa näkyy :| vähän kyl jännittää!!!
Mulla ei vieläkään oo mitään oireita suuremmin...rinnat hieman turvoksissa ja vuotoa enemmän kun normaalisti...petihommat ei oo nyt oikein innostanut, käy välillä miestä sääliks :LOL:
Oon vissiin hurahtanut näihin vauva juttuihin :heart: mies sano eilen että en tee enään muuta kun luen vauva kirjoja ja jaan vauva kokemuksia netissä :D kyllä täällä tulee joka päivä vierailtua...
Tuosta kertomisesta...me ollaan kerrottu perheelle ja muutamalle kaverille...sitten mulla on ongelma kun meinaan möläyttää asiasta esim. kun juttelen jostain työkavereitten kanssa...on kai niin jo asennoitunut tähän odotukseen että se on jo osa elämää :heart:
 
Tämä tyttö innoistui jo viikon sisään shoppailemaan huutonetissä :whistle: Vaatteet oli ihan uudenveroisia. Viime raskaudessa jäi vaatteiden hankinta viime tinkaan, joten päätin nyt olla ajoissa liikkeellä. Enää ei paljoa tarvii ostaakaan, kun saldona on kymmenen äippähametta (en kyllä tajunnut, että noin monta tuli :D ), muutamat housut ja jo pari paitaakin.. paitoja tarttee kyllä vielä ostaa ainakin muutama lisää. Edellisestä raskaudesta jäi jäljelle aika monta hametta, mutta paitoja ei, kun kesäraskaudessa ne hennesin paidat eivät kestäneet kuin sen yhden kesän hikoilut ja pesut..
 
me ollaan kerrottu minun äitille ja siskolle ja sitte ihan muutamalle kaverille :) ei millään malttais olla kertomatta kaikille,tuntuu että haluttas mennä ulos ja huutaa kaikille,on nii onnellinen olo :LOL: vaikka aikaistahan tämä vielä on..pahin aika on kuitenki vielä edessä!!Mulla koulu kesken(keväällä valmistun,toivottavasti) niin vaikea olla möläyttämättä ku tyttöjen kans jutellaan..apua!!
 
Täällä plussattu ja l.a. laskureiden mukaan olisi oma syntymäpäiväni 11.10!
Esikoinen täyttää syksyllä 5v. Yritystä ehti olla vähän reilu vuosi. JOtenkin on epätodellinen olo, vaikkakin onnellinen. Pitäisi pystyä tosiaan ajattelemaan positiivisesti, eikä murehtia liikoja, mitä voisi sattua tms..
Onneksi saan mennä lapsettomuuspolille ultraan jo 21.2. Siihen asti matalaa profiilia...
 
Testiin ilmestyi tänään parissa sekunnissa kaksi viivaa, joten raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan. Mun piti tehdä testi vasta maanantaina, mutten malttanu tänään oottaa ees miehen tuloa töistä. No, olipa hänelle iloinen yllätys kotona oottamassa. Ihan sekopäinen olo.

Oireita on ollut jo pari viikkoa: etovaa oloa, väsymystä, alavatsakipuja ja jatkuvasti pitää ravata vessassa. Ehdittiin vaan yrittää jo melkein vuosi niin, että oireet on tullu tutuksi jo aiemmissakin (nega)kierroissa. Tästä se lähtee... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuorityttö:
Moikka!! Täälläkin esikoista odotellaan, laskettuaika ois siinä 9.10 :) Oulussa asustelen ja olen 19-vuotias!!
mulla on samana pvänä la laskureitten mukaa :D
nii ja molemien äidit tietää ja mun paras kaveri tekis kyl mieli huutaa suureen ääneen et MEILLE TULEE VAUVA mut ei nyt ainakaa kerrota muille vielä et hieman myöhemmin...
 
Mä tulin juuri sieltä ultrasta :wave: Kaikki oli hyvin :heart: Pieni sydänkin siellä jo pamppaili vimmattua kyytiä :heart: Kaikki oli niinku pitääkin.
Ne oikean puolen kivut johtuivat keltarauhasesta joka oli jääny munatorveen, lääkäri katso senkin ja se keltarauhanen oli jo melkeen surkastunu siksi niitä kipujakaan ei enää oo ollu. Se lääkäri oli TOSI ihana vanhempi mies lääkäri, jutteli rauhallisesti ja sano että tässä vaiheessa kun sydän löi jo noin hyvin ja hcg arvokin niin hyvä nini kaikki yleensä menee ihan hyvin. Kun ikääkin mulla on alle 35 ja en polta ja muutenki elelen niiden ohjeiden mukaan kun alkuraskaudessa kehotellaan niin turvallisin mielin saan olla. Tuli jotenki tosi ihana olo sen lääkärin puheista :)
Laskettua aikaa se arvio tonne 4.10 :) Jos nanna viitsis tonne alkuun vaihtaa.Kiitos :flower:
 
Onnea uusillekin plsussista :heart: Mullakin jo pahaa oloa,jatkuvaa vessassa ravaamista,alavatsa kipuja(välillä tuntuu ku ois kuukautiskipuja),väsyttää aivan tajuttomasti ja rinnat on TOSI kipeät!
Kyllä sen kaiken kestään kun tietää mitä on palkintona :)
Toivotaan että kaikilla menee loppuun asti hyvin :)
Onko muuten Oulun suunnalta muita nuoria odottavia?
 
Voihan...Miksi monien hyvin asioiden pitääkin tapahtua joskus niin yhtäaikaa! Tulin juuri työhaastattelusta. No, ei se tainnut kovin hyvin mennä kyllä. JOtenkin on sellasta oiretta, että aivot on ihan narikassa. Taitaa olla ajatukset niin tässä raskaudessa. Mutta siis, kuitenkin tuli mieleen, että mitä JOS sattuisin tulemaan valituksi tähän uuteen työpaikkaan. Se olisi tosi hieno tilaisuus mulle saada uudenlaista kokemusta. Pitäiskö heti kertoa, että olen itseasiassa raskaana, ja en ehkä voi olla töissä kuin syyskuulle asti. Että miettikääs vielä, kannattaako mua sittenkään ottaa. Kyseessä kun on sijaisuus, joka jatkuisi vuoden loppuun. Olis hankala kertoa raskaudesta sitten heti kohta kun on alottanut työt. Vai mitä? Ei olis ehkä kovin kiva ylläri uudessa paikassa. Ja miten sitä jaksaisi keskittyä kaiken uuden opetteluun samalla kun odottaa ensimmäistä lasta? Onpa jotenkin hankala tilanne. Mitäs sanotte? Mut eihän mua todellakaan ole edes vielä valittu. Eikä tässä kuivilla olla raskauden kanssakaan, kun on vasta niin alussa. Ehkä ihan turhaan stressaan.
 
FPI
Moikka ja tervetuloa taas uudet ja onnea plussista! :heart:

Viikko ois vielä odotettava ultraanmenoa...olikos kenelläkään tänään ultraa?

Äityisvaatteita en oo vielä katellu, mutta eilen illalla kyllä jotenkin turvotti mahaa ja oli muutenkin tosi huono-olo, huh, nimenomaan ihan kuin ois krapula! Ehkä tosiaan sit jos ultrassa kaikki hyvin niin sitten vois jo jotain vaatteita katella. ;)

Janottaako ketään muuta normaalia enemmän? Musta tuntuu, että mua janottaa, etenkin iltasin normaalia enemmän.
 
Mulla oli ihan järkyttävän kokoinen maha eilen illalla!!! Ihan kun olisin ollut jotain viidennellä kuulla raskaana! :D Hiukka turposi jostain syystä! Muistan kyllä että toista lasta odottaessa turpos kans aika paljon alussa mutta nyt oli kyllä jättisuuri! Onko se niin että mitä enempi lapsia niin sitä enemmän se alussa turpoaa?

Mutzi ja pikku-papu rv 5+2 :wave:
 
FPI
Liina81, kiva, että sulla oli noin hienoja ultrauutisia, onnea!

Novelle78, ei raskautta tarvitse kertoa kuin 2kk ennen äityslomanalkua työnantajalle. Tais olla ketju just ko. asiasta! Toivottavasti saat paikan!
 
Heipsan, minulle tänään eka ultra :)
Oon tosi kärsimätön ja pakko saada tietää mikä on tilanne masussa, onko kaikki ok ja montako siellä nyt on yksi vai kaksi (alkioita siirrettiin kaksi). Toinen juttu mikä vaivaa mieltä, että itellä astma ja lääkitys mietityttää... Voi vitsi kunpa kello olis jo kaksi :LOL:

Mukavaa perjantaita! =)
 
FPI minua ainaki janottaa..Ärsyttävää ku illalla janottaa aivan kauheasti ja sitten pitää yöllä ravata pissalla..mullakun ei oo edes lapsena tarvinu käyä öisin vessassa..
Kaneli-07 Jännitän sinun puolesta :) Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!! itellä on ultra vasta 20.2 ja nyt jo jänskättää :)
 
liina ihanaa =)

itsellä vielä viikko aikaa ultraan, huoh!

kaneli tsemppiä ultraan, toivottavasti näette sykkeen ja kaikki ok!

mutsi mulla myös järkkyttävän iso vatsa, etenkin iltaisin. ei se piiloon jää päivälläkään, mutta suurenee huomattavasti iltaa kohden. ja kyllä se pompahtaa nopeammin esille kuin esikoisen kohdalla.

mulle iski todellinen siivous hulluus -teemme lasten kanssa suursiivousta! välillä tulin kurkkaamaan kuulumisianne ja syömään omenan.

paljon onnea uusille plussanneille ja terveloa!

masukki & beebi ööö 5+???
 

Yhteistyössä