*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

[/b]Iloiset ystävänpäivätoivotukset kaikille:

"Hyvä ystävä on kuin enkeli
hän kulkee rinnallasi
- toisinaan vähän kauempana,
toisinaan ihan lähelläsi,
käsi sinun kädessäsi.

Eikä ystävyys katoa,
vaikka välillä on aikoja
tai pitkiäkin matkoja;
hyvillä ystävillä on aina toistensa sydämessä sija.

Ystävä on valmis auttamaan,
huolet kanssasi jakamaan,
sekä hetket ilon ja onnen.
- Kas, murhe puolittuu jakaen
ja ilon, riemun koet tuplaten
seurassa hyvän ystävän.

Mistä tunnet sä aidon ystävän?
- Silmien iloisesta tuikkeesta,
hellästä halauksesta
ja sydämestä kultaisesta.

Mutta hyvä sinun on muistaa
ja oikein oivaltaa:
et ystävääsi voi omistaa
etkä liekanaruun ripustaa:
on ystävyys kahden ihmisen
aina vapaaehtoinen.

Ystävyys on silloin parasta,
kun toista et tahdo kahlita
etkä mitään häneltä vaatia,
vaan annat hänen hengittää
ja tarpeen mukaan myös etääntyä
- tosi ystävyys pystyy sen kestämään.

Ja jälleen, kun polut yhteen johtaa,
riemumielellä ystävät toisensa kohtaa."

Sopii niin ystäville kuin rakastavaisillekin! :hug:
 
Hei kaikille! :wave:
Onnittelut kaikille ultranneille ja uusille :wave:
Täällä ei mitään sen kummempaa....Iltasin on kuvotusta mutta muuten ihan normi olo :eek: Esikosta en todellakaan voinut juoda kahvia enää tässä vaiheessa mutta nyt menee ku vettä vaan.Kummallista :/ Mulla kanssa aika voimakkaatkin menkkakivut,varsinkin iltaisin.En kyllä ole panikoinut kun ei vuotoakaan ole tullut.
Oottelen kutsua sinne alkuraskauden ultraan,Jorvista sanoivat että lähete on ollut siellä jo päiviä sitten että ois jo pitäny soittaa :kieh: Se on kyllä niin hajamielinen se diabeteskätilö siellä Naikkarilla että kai se ite pitää rimpauttaa :kieh:
Maha on ku rantapallo :LOL: peitettävissä kuitenkin,ainakin vielä.
Eilen kun täytetiin miehen kanssa esitietolomaketta neuvolaan niin kun kirjotin miehen nimen kohtaan ´Puoliso/Lapsen isä´ niin mies meni ihan häkellyksiin ja sanoi että´kylläpä olen ylpeä että mun nimi lukee tossa´ :heart: :heart: Miehelle siis esikoinen tulossa ja minulle siis toinen :D
Ja minä rupesin odottamaan esikoista 18v ja synnytin 19v.Hyvin suhtauduttiin joka puolella.Jos joku olis jotain sanonut vihjaavasti niin olisin varmaan näpäyttänyt takas :whistle:
Nyt päikkäreille kun tyttökin nukkuu! :wave:
Ja hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:
-Laura ja MiniPannari 6+jotain-
 
Hei! Tässä olis yks uusi mukaan. Olen 19v. ja esikoista odottelen =) . Tänään käytiin avomiehen kanssa ekaa kertaa neuvolassa jossa vähän kyseltiin ja otetiin verinäytteitä. Saatiin varattua kanssa ultra 11.3, tulispa se äkkiä ku ei meinaa vieläkään uskoa, että on raskaana.

Raskaus ei ollut mitenkään suuniteltu sillä söin e-pilleireitä. Olin aika järkyttynyt kun tein raskaustestin, mutta nyt päivä päivältä oon yhä enemmän innossaan raskaudesta kuten mieskin :) . Ollaan jo kerrottu kaikille lähimmäisille ja kaikki on ollu tosi onnellisia meidän puolesta. Isovanhemmat on ehkä eniten innoissaan kun niistä tulee isoisoisovanhempia :) . Mun äiti oli ehkä eniten järkyttynyt sillä hän ei haluaisi tulla vielä mummoksi (ikää löytyy häneltä 43vuotta :D ).

Onneksi löyty tällänen keskustelupalsta kun mulla ei ole vielä yhtään kavereita joilla olisi lapsia tai olisi raskaana. Eikä tuo mies jaksa kohta kuunnella yhtään mun raskaushöpinöitä (ostin eilein ruokakaupasta kaikki vauvoihin liittyvät lehdet mitä löytyi :LOL: )

Hyvää ystävänpäivää! :hug:
 
minunkin puolesta :heart:
täällä on ollu niin paljon kirjotuksia että en millään muista kommentoida , lukasin kyllä äsken kaikki läpi..onnea uusille ja toivon kaikille vahvaa vauvaliimaa :heart:
).( turvotus pahenee päiväpäivältä..tää on tosi kurjaa..siis tää turvotus ei raskaana olo ;)
lisäksi oon saanut uuden oireen nimeltä palelu :xmas: kauhistuttaa et mimmonen tonnikeiju sitä oikeen on sit syksyllä kun nyt jo maha niin valtava varsinkin iltasin ja syönnin jälkeen :LOL: hui! mut kyllä kai sitä kaiken kestää kunhan masuasukilla vaan on kaikki hyvin :heart: se on pää asia! onneks pääsee kohta kurkkaan mitä sinne masuun kuuluu :whistle: meillä on yksityiselle varattuna nyt ultra ja sillon on viikkoja 7+6 voikun malttais sinne asti :LOL:

ihaa ja pömppis rv6+1
 
Heippa! Pomppailen nyt syyskuisten ja lokakuisten pinossa, sillä laskettu aikani siirtyi rutkasti eteenpäin ja on nyt 2.10. Tämä on ensimmäinen lapsemme ja jo kauan odotettu sellainen. Itse asiassa aikamoinen ihme, sillä minun ei pitänyt tulla normaalisti raskaaksi (yksi koeputkihedelmöitys takana). Näin vain kävi ja olemme mieheni kanssa sekaisin onnesta, vaikka minulla pahoinvointia lähes 24/7.. Mitäs tietoja pitää nyt kertoa, olen niin sekaisin onnesta että olen näköjään muutenkin sekaisin :D

t. Adette & allu 7+1
 
IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ :hug: tänään sitten sain varattua ekan neuvola käynnin ja aika jo ens tiistaina.
illalla oli vähän nipistelyä mahassa ja pikkasen säikytti :( mutta neuvola-täti rohkasi ja totesi että ei oo mitään vakavaa.kyllä se kesänen keskenmeno kummittelee takaraivossa edelleen :'(
mutta olen positiivisella mielellä =)
hymyillä oon jaxanu jo pitkään,kun on tämä niin mahtava tunne,pelkkä ajatus että perhe kasvaa =)
nauttikaa auringosta :hug:
 
:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Olen kans huomannut, että olen nyt raskaana ollessani janoinen. Tottakai sitä sitten tulee ramptattua useammin vessassa, kun juokin useammin. Mahaa edelleen pistelee ja se on turvonnut, samoin koko ruumis... Ajattelin että olenko mä lihonnut näin nopeasti, kun ei meinaa housut mennä jalkaan ku eilen vielä menivät hyvin, tänään jo puristavat...
Ratsastusharrastukseni kärsii nyt aikalailla, kun pelkään tippumista niin paljon, en pysty rentoutumaan ja olen hirvittävän säikky! Tallillakaan ei tiedä kun omistaja, joten toiset varmaan ihmettelee, että mitä toi pelleilee :|

Minun ensimmäinen neuvola on vasta rv10. Kun soitin, varasivat ajan 17.3 ensimmäiseen ultraan, että tässä sitä odotellaan... Ei millään malttaisi. Miehellä on silloin aamuvuoro töistä, että ei pääse mukaan (ellei sitten pyydä pekkasta).

Lissuli ja herne 5+4 (kai)
 
Minäkin työnnän nyt nokkani tähän pinoon, kun on parempaa tietoa raskauden kestosta :) Meille odotellaan kolmatta lasta, meidän iltatähteä :heart: Isommat muksut syntyneet vuosina -96 ja -99. Yritystä oli takana jo lähes 3 vuotta ennen tätä plussaa. Lapsettomuus tutkimuksetkin olin kerennyt jo aloittaa 1,5 vuotta sitten. Mutta viime syksynä tulin siihen tulokseen, että nämä lapset riittää minulle, enkä oikeastaan enää edes yhtään toivonut vauvaa. En enää uskonut saavani lapsia, joten tämä raskaus oli todellakin yllätys.

Kierto minulla on ollut kaikkea 30-70 päivän väliltä, joten ei ollut hajuakaan raskausviikoista, ennen kuin tänään kävin yksityisellä ultrassa. Siellä masussa sykki pieni sydän ja viikkoja oli ultran mukaan 6+4 ja la 5.10 :) Itse kuvittelin olevani hieman pidemmällä ja niin tuo lääkärikin olisi kuulemma kohdun koon perusteella arvioinut.

Kuvotusta on ollut viikon verran ja väsymystä ja palelua ties kuinka kauan. Flunssakaan ei ota parantuakseen, joten olo on mitä mahtavin :x Mutta kai se tästä jossain vaiheessa helpottaa.

Hyvää Ystävänpäivää :wave:
 
Ilmoittaudunpa minäkin varovaisesti tähän pinoon, elikkäs joitakin päiviä sitten plussasin ja olo on vielä aika epätodellinen, mutta voisi sanoa, että onni oikein kuplii sisällä. Laskettu aika kuukautisten mukaan varmaankin on tuolla lokakuun 20. päivä ja pikkukakkosta odotellaan. Esikoinen on syntynyt 03/2006 eli terveisiä vaan tutuille maalismasuille, ainakin Naurukohtauksen ja Mitchan tunnistin :wave: ! Niin ja jos joku päivittelee listaa, niin Länsi-Uudenmaan aluesairaalaan elikkäs Tammisaareen tekisi toista kertaa mieli synnyttämään, jos nyt tälläkin kertaa saan Naistenklinikalta lääkärin ylipuhuttua. Ensimmäinen raskaus oli riskiraskaus, ja toinen tullee olemaan samanmoinen.
Olo on vielä aika hyvä ja toivon oikein kovasti, että säästyn tällä kertaa koko raskausajan kestävältä pahoinvoinnilta, joka silloin alkoi ihan tässä alussa. Nyt on vain lievää kuvotusta, mutta ei mitään muita oireita vielä.
Oikein ihanaa raskausaikaa teille ja meille kaikille!
 
Hyvää ystävänpäivää!
Ja onnea uusille plussille!

Meilläkin nyt varattu eka neuvolakäynti, se on 4.3. ja ultra sitten vasta 17.3. Toivottavasti menee kaikki hyvin ja päästää tuonne maaliskuulle asti hyvissä voimin. Näitä päivämääriä odotellassa luen mielelläni teidän muiden kuulumisia ja ultra-kokemuksia.
 
Tervetuloa ja onnea uusille! Lisäilin taas tuonne etusivulle tietoja, eli jos on jotain korjattavaa niin ilmoittakaahan.

Huh, että voi pientä ihmistä jännittää, saa nähdä tuleeko nukkumisestakaan mitään. Huomenna iltapäivällä on tuomio jatkanko tässä pinossa vai en :| . Mieli myllertää ihan koko aika...
 
Hyvää ystävänpäivää ja tervetuloa kaikki uudet!

Tääl on ilmeentyny uusia oireita. Nimittäin aamupahoinvoinnin lisäksi aamupäivä-, päivä-, iltapäivä-, ilta- ja yöpahoinvointia. :x Edelleen oon saanu pidettyä sisukset sisällä ja ulokset ulkona, mutta vaikeeta se on ollu. Ja myöskin raskauden salaaminen tutuilta... :whistle: Vielä sekin on onnistunu. Huh. Päivä kerrallaan mennään. Jospa tää on vaan hyvä merkki.
 
Minullakin on niin huono olo että välillä tuntuu siltä että kuolen.. olen tänään syönyt huikeat kaksi lihapullaa ja spagettia (huom, eri annoksilla :xmas: ). Appelsiinimehua ja maitoa (jota en normaalisti juo) saanut vähän alas. Olo on niin heikko, että paljon tullut vaan makoiltua. Näin iltaisin on vähän parempi olo ja mies vissiin kohta tullessaan tuo vähän grilliruokaa niin saa jotain suolaista (ranskiksia tekee taas mieli, oikein suolattuina!) ja jotain edes syötyä. Jaksaa huomenna koko päivän taas sitten yökötellä.. Toivottavasti menee ohi jokusen viikon kuluttua kuten ekassakin raskaudessa.

rv6+3
 
Minullakin on niin huono olo että välillä tuntuu siltä että kuolen.. olen tänään syönyt huikeat kaksi lihapullaa ja spagettia (huom, eri annoksilla :xmas: ). Appelsiinimehua ja maitoa (jota en normaalisti juo) saanut vähän alas. Olo on niin heikko, että paljon tullut vaan makoiltua. Näin iltaisin on vähän parempi olo ja mies vissiin kohta tullessaan tuo vähän grilliruokaa niin saa jotain suolaista (ranskiksia tekee taas mieli, oikein suolattuina!) ja jotain edes syötyä. Jaksaa huomenna koko päivän taas sitten yökötellä.. Toivottavasti menee ohi jokusen viikon kuluttua kuten ekassakin raskaudessa.

rv6+3
 
Ärsyttävää mulla ei suostu kone avaan tuota 16 sivua enkä pääse teidän juttuja lukemaan :(
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart:
Ja uusille onnittelut plussista ja tervetuloa mukaan =)

Huomenna olis sitten ultraan meno...aika jänskää :D
 
Mä en tahdo uskoa tätä...Kävin Diacorissa verkokeessa...Negatiivinen...Kukaan ei osaa selittää,miksi sitten oksettaa,väsyttää,vatsaa kramppaa,rinnat arat,jos ei hormonia ole yhtään...Miten kerron tämän miehelleni??Se raasu suunnitteli eilen jo niin innoissaan tila-auton ostoa.Menkat myöhässä 5 pvä:ää..ITKETTÄÄ!!! :'( :'(
 

Yhteistyössä