***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Moi

aurinkoiset tervehdykset täältäki..ulkona on niin kirkas et mun pitää pitää sälekaihtimet puolittain kiinni ja ulkona aurinkolasit tiukasti päässä, vaivaa tänään taas päänsärky et ihan must nuo lasit B)

Eipä olossa mitään ihmeitä,äitiysfarkut tuntui tänään ekaa kertaa ihanalta päällä...tuntuu et tää aika on nyt vaan seuraavan neuvolan odottelua joka on vasta kuukauden kuluttua isommat pitäis lähteä hakemaan kerhosta ... :)

Tervetuloa uusille ja Kirppiinalla oli tosi upeita uutisia!

Pw 13+3?
 
Aurinko paistaa kivasti ja ihanan keväinen sää.Mulla oisi huomenna toinen kerta jo neuvolaa joten sinne oisi tarkoitus huomenna suunnata sitten... päivä mennyt tässä ollessa,heikko olo pysyy edelleen joten rauhallisesti kun ottaa niin selviää päivästä mutta uskoisin että alkaa tässä mulla helpottamaankin pikkuhiljaa..

Kirppiinalla kivoja uutisia wau!

Annu & Masu -asukki 10+3
 
Nyt mä en tiedä enää miten päin täällä olisin.

Pieni varoituksen sana; sisältää erittäin sekaista tekstiä..

Eilen illalla lähdin pelaamaan sählyä (n. puoltoista kilsaa ensin juosten sinne ) . En jaksanut flunssalta jäädä alkulätkimisen ja pienen harjoittelun jälkeen kunnolla pelaamaan vaan kävelin takaisin kotiin.
Mies lähti pelaamaan omalla vuorollaan ja mä kerkesin käydä suihkussa ja sohvalle istahtaa, niin tuntui alapäässä napsahdus. Pomppasin sohvalta ylös ja tajusin että jotain vuotaa ja kovaa. Kiirehdin vessaan, niin oli alushousut ja yökkärit oli läpi veressä ja sitä vaan tuli pönttöön lisää :'( Huusin pojalle että tuo puhelinta ja soitin muutaman ihmisen läpi, ennenkuin sain miehen kiinni, että tulee kotiin ja kovasti sieltä. Soitin päivystykseen (meiltä 30km ) . Sanoi että eivät pysty ultraamaan, mutta tarvii käydä siinä ennenkuin pääsee keskussairaalaan (toiseen suuntaan se 30km ) . Lähettiin sitten hakemaan lähete ja sitten sieltä terkkarista parikytä kilsaa sairaalaan. Itkin ja tärisin ihan hirveesti. Pelkäsin että pikkuinen syntyy autossa. Kipuja ei tullut, mutta useempi siteellinen vuoti. :'(
Sit sairaalassa taas samat kyselyt, tutkimukset ja itkut. Pääsin kuitenkin aika pian lääkärille joka ultrasi. Sieltä löytyi elävä pieni sikiö :snotty: :heart: :snotty:
Verta tihuttaa edelleen (mutta tosi vähän ) ja keskenmenoriski on kuulema nyt suurempi kuin normaalisti :'( Sain tarkistusultran keskiviikolle. Siellä katellaan tilannetta uudestaan. Syytä ei löytynyt. Viikot oli just ne, mitkä olin itse laskenut.

Mulla on samalla hyvä mieli, kun näin että pieni oli elossa :heart: , mutta samalla huoli, että ei tiedä, vaikka se sieltä nyt tulis pois :'(

Voitte arvata, että sählynpeluu loppu siihen.

Tänään kerroin pomolle, koska jouduin hommaamaan sijaisen, jota sitten en voinutkaan käyttää (en saanut saikkua).
Siellä oli ihana vastaanotto :heart:
Oli jo arvellutkin siitä että päästelen suustani nykyään mitä sattuu.

Mietittiin muutenkin että tänään kerrottaisiin muille. On sitten tuki lähellä jos jotain sattuu. Niin hassulta kun se kuulostaakin, ei sen takia olla muille kerrottu, jos jotain sattuu..

:/ huitshapeli 10+0 :heart: :snotty:

Ainiin, olin huolissani siitä pienestä mahan koosta. Totesi tuossa samalla että kohtu on taaksepäin kallellaan
 
Minäkin jostain kuullu että sen sukupuolen voi saada tietää jo näillä tietämillä, mutta kyselin kun en tiennyt oliko puheet totta!
Olishan se jo vähän jännää tietää vaikka se onkin vaan arvio :heart:
En malttais millään odottaa sitä tietoa 4D ultraan asti joka sitten vasta viikoilla 20-25..
 
huitshapeli Onpa sulla ollut pelottavaa! Toivottaavasti kaikki pysyy hyvänä.

Tää on oikeestaan tällanen pikavisiitti mun tän päiväsestä neuvolakäynnistä. Sitä siis aikaistettiin perjantaista, kun mun verinäytteissä oli ollut niitä rh-vasta-aineita. Sekin sit selvis, et johtui siitä rokotteesta, mikä mulle keskenmenon jälkeen annettiin. Paino oli laskenut 300 g, verenpaine 108/60 ja sydänäänet kuului :heart: :heart: Ne oli aika vaikeesti löydettävissä, mutta se laite laski niitä kuulemma useaan otteeseen, vaikka itelle ei kuulunutkaan, eli kuulemma ihan ok näillä viikoilla. Yhden kerran ne hetken ajan kuului, mutta itse en ehtinyt huomata, kun yritin houkutella esikkoa pahanteosta :LOL: Sit se neuvolatäti sanoi vielä, että kohtu tuntuu niin hyvin, että ihan selvästi siellä kasvetaan :)

Tästä rohkaistuneena kerroin mun vanhemmille ja molemmat oli tosi ilahtuneita! Nyt on hyvä mieli ultraa odotellessa, sen jälkeen vasta kerrotaan muille.
 
Kiitos kaikille kovasti kannustuksesta!On tää jännittävää aikaa meidän kaikkien elämässä.....
Huitshapeli, paljon haleja ja tsemppiä, täällä pidetään peukkuja sulle että kaikki menee hyvin! Et saanut sairaslomaa, eikö siitä olis ollut nyt hyötyä jos km riski on suurempi? Vai mitä se lääkäri sanoi...?
 
Heippa kaikille!

Täällä onkin näköjään huisketta,tekstiä ilmestyy kovaan tahtiin!
Ajattelin kysellä, että onko monikin teistä varannut tai menossa 4D ultraan? Mietin itse sitä,mutta kuitenkin se maksaa.. Kun ei aikaisempaa kokemusta ole,niin onko kunnan tarjoama rakenneultra riittävä?

Hurjia tarinoita kyllä muutamilla Kirppiina, hienoa että olet pitänyt pintasi.Uskon että monet asiat raskausaikana itse vaan vahasti tietää.. On tullut huomattua ihan jo ruokavalion suhteen että tietyt ruoka-aineet poistuu,mitkä ei sitten loppujen lopuksi niin terveellisiä olisikaan. Ja toisia taas tekee kovastikin mieli,mut pääpuoliin kaikkea terveellistä.Elimistö onkin yllättävän fiksu,sitä vaan pitää osata kuunnella.
Myöskin Huitshapeli kovasti tsemppiä,ota vaan rauhallisesti :hug:

Itsellä alkaa olot olla sellaiset että löysemmät housut ois tosi jees :p
Täytyy lähteä vaikka huomenissa duunipäivän jälkeen katsastamaan tarjontaa.

Ainiin ja etusivuun vedoten, mulla laskettu aika 10.10 (mikä sattuu olemaan omakin synttäripäivä)ensikertalainen ja kätilöopisto oisi paikkana. =)
 
Kirppiina

Hienoa että teillä menikin kaikki lopulta hyvin, mutta minua kauhistutti ajatus että jos olisit suostunut heti keskeytykseen niin olisit tietämättäsi keskeyttänyt normaalisti etenevän raskauden :eek: Siis tarkoitan, että järkyttää miten ultrat/"asiantuntijat" eivät aina tiedäkään miten asiat oikeasti ovat.. kuinkahan monta turhaa keskeytystä on tehty tuollaisten virhearviointen vuoksi :(
 
Ihanaa Kirppiina että palasit takaisin! Oli se kyllä hyvä, että kuuntelit omaa sydäntäsi etkä sitä lääkäriä! Onnea nyt aivan hirveästi ja :hug: Muutamia kertoja olenkin sinua miettinyt.

Oon niin laiska, että kopsaan saman tekstin tänne mitä kirjoitin toiseen pinoon... Mä oon ollut niin kiireinen etten ole kerinnyt kuin äkkiä käymään lukemassa. Me käytiin päähän pistosta katsomassa yhtä ok-taloa ja päätettiin sitten ostaa se kun rakastuttiin siihen heti :whistle: Me asutaan omassa rivari-kaksiossa, mutta tää on niin pieni etten tiedä miten tänne mahduttaisiin. Se ok-talo on rakennetu 79, mutta se on ihan täysin rempattu ja ihan samalla maulla kuin meilläkin on. Oma asunto pistettiin kokeeksi lehteen myyntiin itse, koska kiinteistövälitys olisi napannut palkkiota ainakin 3000 e. Asunto meni päivässä! Ja saatiin huippuhinta tästä asunnosta. Muuttaan päästään aikaisintaan toukokuun alussa. Ihanaa kun "Pennosellekin" on sitten oma huone eikä tarvitse asua näin ahtaasti :heart: Haikeata se on muuttaa kun tää on niin ihana asunto... :'(

Vielä viikko niin on np-ultra! Jännittää ihan hirveästi vaikka olenkin jo kerran saanut kurkata masuun :eek:
Täällä on ollut puhetta tosta vauvamahan näkymisestä. Mulla ei kauheasti näy -> ihme kyllä! Mä oon 160 cm ja n. 56 kg ja olin ihan varma, että alkaa näkyyn pian mutta eipä näy (äidilläni on näkynyt nopeasti ja meidän mitat oli samat). Ainoastaan illalla on turvotusta ilmassa. Mä olin ihan suu auki kun katselin muiden masuja, että millä voi jo noin paljon näkyä!!! :eek: Oon silti ihan tyytyväinen ettei vielä näy kun en halua ihan vielä kaikille kertoa ja uskon kyllä että siitä masusta saa vielä nauttia monet, monet kuukaudet ;)

Olen niin turhamainen, että pelkään saavani hirveät raskausarvet :ashamed: Rinnat on mulla kasvaneet niin paljon, että mulle mahtuu kaapista ainoastaan yhdet liivit. Tarvis mennä pian kaupoille. Jotenkin tuntuu, että noi rintojen sivut "kutiaa" kamalasti ja aloin rasvaileen niitä jos se vaikka auttaisi.

Meela & Pennonen 10+0
 
Moi pitkästä aikaa!

Tämä aika tuntuu oudolta siksi, kun missään ei tunnu koko raskaus. Ne vähäisetkin oireet ovat kadonneet, mitä on ollut. Ja minulla tuota mahaa on ennestäänkin, ei vauvamasusta oo vielä näköhavaintoja, itse hieman tunnen sellaista "täydenolontunnetta", eikä tiukimpia farkkuja tee mieli laittaa enää jalkaan :)

Oletteko tehneet vauvahankintoja? Minä oon jotain herätevaateostoksia tehnyt. Ne on niin ihanan suloisia ja pieniä. Toki tällä hetkellä on tosi vähän sukupuolineutraaleja kuoseja.
Telakallinen kaukalo taitaa olla ainut ehdoton tarvikeostos, muut löytyy ennestään ja suvusta kierrosta.

maisakaisa, taitaa miellä olla hyvät synttärit tiedossa! Mulla nimittäin 11.10. l.a. ja se on myös minun synttärini.

Hyviä vointeja kaikille, ei tässä kauaa mene, kun joku tuntee ekat perhosen lennot! :heart:
 
Heissan!
Päivittäin olen käynyt teidän juttuja lukemassa, mutta ei vaan ole tullut kirjoitettua :)
Mie sain kans ajan siihen ekaan ultraan, se on 14.4, ei millään malttais odottaa.

Oireet mulla on melkein jo hävinnyt. Aamuisin on enää todella harvoin huonoa oloa, joskus iltaisin saattaa vähä oksettaa.
Vauvamahaa ei vielä erotu, mulla kun jo ennestään on tällainen "kiva" pömppis, niin menee varmaan aikaa ennen ku se vaavimaha alkaa näkyä

Mä oon jonkin verran ostellut vaatteita vauvalle, lähinnä kirpputoreilta ym. Tekis mieli kyllä jo ostaa vaikka sun mitä, mut ei ihan vielä kehtaa :) :ashamed:

Mutta taidan lähtee nukkumaan pikkuhiljaa, huomenna on taas työpäivä:)

memmy ja vaavi 10+1
 
Käytiin muuten eilen kuuntelemassa ekaa kertaa sydänääniä :heart: Nyt on työharjotteilu päällä, onneksi esikoinen joutuu olemaan hoidossa kevään aikana vain n. 20 päivänä.. Sitten kesäkuussa alkaa taas kotiäiteily. Tässä on ehtinyt jo unohtaa rvnsäkin, olenkin viikon pitemmällä mitä olin itse muistanut eli nyt reilu rv13 :heart:
 

Yhteistyössä